- Dany007: Kiakasztó frissítések
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ldave: New Game Blitz - 2025
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűtés és hűtés klímával, napelem segítségével
- [K2]: A vagyonvédelmi rendszerszerelővé válás rögös útja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
-
LOGOUT
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz
Mauzes #23892 üzenetére
Amúgy vajon a téves Gránit sms díjat annak is visszatérítik, aki nem ír nekik?
Igen, vissza, mindenkinek. Volt már ilyenre korábban precedens.
Most egyébként .tnm jelezte is nekik, hogy nem egyedi hiba történt.Innen már nem neked szól.
Furcsa, hogy pont én védem a Gránitot, holott pont én (+család többsége) hagytam ott őket. Igaz, nem a bank működési problémái miatt, amiről most is állítom, hogy nem rosszabb az átlagnál. -
pictigjis
őstag
válasz
Mauzes #20685 üzenetére
a te konkrét eseted lehetett technikai hiba is, vagy akkor éppen a revolut rossz mcc-vel könyvelte a visás feltöltést. de nekem is visa maxom van, idén már többször töltöttem, mindig vásárlás volt, szóval ha valamiben, a konkrét tapasztalatban bízhatsz
de visszatérítés nem jár rá
-
-
alakesh
tag
válasz
Mauzes #20023 üzenetére
Olyan esetekben, ahol adóstárs bevonása lehetséges (személyi kölcsön, babaváró, jelzálog különböző formái), ott az A variáció játszik (bizonyos bankoknál teljes egészében, máshol valamekkora százalékában)
Olyan esetekben ahol nem lehet adóstársat bevonni (jellemzően hitelkártya, folyószámla-hitelkeret és áruhitel), ott önmagában GYED-re nem lehet ezeket a termékeket igényelni (mert a kieg. jövedelmnek feltétele egy elsődleges jövedelem). Ez alól az én tudomásom szerint két kivétel van, a BB és az OTP, ott úgy tudom elsődleges jövedelemként számolják el (nem tudom hogy speciálisan HK-ra vonatkozólag is)
-
Astery
senior tag
válasz
Mauzes #19878 üzenetére
Engem is bosszantott a dolog ezért regisztráltam ingyenes revolut számlát fizikai kártyával ... azt használom mindenfajta vásárlásra (internet, POS terminál) ... mindenről ingyenes push értesítést küld. Azóta az Erste kártyám a fiókban hever fizetős értesítéseket lemondtam róla ... lehet, hogy a kártyát is visszaadom egyszer.
-
sifarr
senior tag
válasz
Mauzes #19151 üzenetére
Csak kíváncsiságból kérdezem, hogy mennyi egy évnyi összes bankhasználati díjad?
4.609.- Ft., semmi több. Ez a CIB-es bankkártya éves díja a májusi emelés után.Ha sokat utalgat az ember, akkor tutira nem éri meg egy olyan számla a Premium Gold 2.0-val szemben, ami felszámítja a tranzakciós illetéket.
Mennyi az a sok?
Az évi fizetendő tr illeték összege nem lehet több, mint a számlára beérkező évi összeg, magyarul a jövedelem. Elméletileg.
Viszont számoljunk egy prémium ügyféllel, jövedelme legyen havi 500e. Hogyan használja fel ezt az összeget? Kifizeti a rezsit, legyen 120e. Ha csopbeszedéssel, utalással fizeti, akkor ez illetékköteles. Napi vásárlások összege legyen 200e, de ezt bankkártyával intézi, tehát nem fizet illetéket. Marad 180e. Ha semmit nem takarít meg, akkor ezt is elutalgatja, azaz fizet. Így havi 300e után fizet illetéket, ami 900 forint. De
- ha mégis megtakarít valamennyit, az csökkenti a 900-at, valamint
- a 300e utalása sem 900 valójában, mert ha sokszor utal, akkor sokszor csökkenti a tr illeték számítási alapját a húszezres illetékmentességi határ.
Összességében olyan 500 forint körül lehet a valós költsége. Egy gold debit szokásos évi díja ennek a kétszerese, ami a K&-nél ingyenes. A 2. ingyenes kártyáról már nem beszélek. Az ingyenes credit pedig havi 500-at simán kitermel, de akár ezret is. Ergo: a K&H prémium számlája "fizetősen" is jobb, mint a Rafi Prémium Gold 2.0.Tudom, időnként kell nagyobb összeget is utalni. Tavaly én is utaltam sok tízmilliónyit ingatlanvásárlás miatt. De ezeket a bankköltségeket én másképpen nézem. Egy ingatlanvásárlás (vagy pl. autóvásárlás utalási költségét, nekem nincs, de ha lenne) én a vásárlás költségei közé számítom mint az ügyvédi díjat. Ezek nem befolyásolják a számlacsomag választásomat.
-
sifarr
senior tag
válasz
Mauzes #18945 üzenetére
De a Gránit ... Nekem mi a fenéért nem működik?
Az iSMS csak akkor jön, ha a sima sms szolgáltatás be van kapcsolva. Ha az utóbbit nem kérted, akkor az iSMS sem fog működni.
Fogadd meg István89 tanácsát. Hívd fel az ügyfélszolgálatot, és feltehetőleg megoldják a problémádat. -
-
Wohme
tag
válasz
Mauzes #18825 üzenetére
A BB-s számlámon kell tartani a pénzem, mert Egyenlítő Hitel nevű terméket vettem igénybe, aminek a lényege, hogy a számlán parkoltatott pénz a hitel kamatával egyenlő mértékben kamatozik.
Egyébként ha ez nem lenne, akkor megtartanám az ECO-t (nekem is bankmonitoros egyébként)
Köszi a válaszokat mindenkitől!
Láttam a BB-nél Jóljáró csomagot is (promóciós időszak, talán 2 év és átvált utána a csomag egy simára), ami talán még kedvezőbb mint a Zéró, viszont ott úgy láttam hitelkártyát is adnak. Ha nincs szükségem rá azt meg lehet szüntetni díj nélkül?
-
tonyrulez
őstag
válasz
Mauzes #15254 üzenetére
Ejj, ne b*ssz, pont ma voltam OBI-ban, és utasította el első alkalommal a Gránit kártyát, majd másodjára elfogadta, a számlatörténetben egyelőre mindkettő kártyafoglalás néven szerepel. Információnál azt mondták, hogy ha elutasította a kassza, akkor majd visszakapom a pénzem, de ezek után nem bízok ebben...
Sikertelen fizetésről nincs meg a bizonylat, de szerencsére a blokkon szerepel egymás alatt egy sikeres bankkártya művelet és egy sikertelen EC-bankkártya művelet.
-
merqree
őstag
válasz
Mauzes #15254 üzenetére
Ezért kell minden bizonylatot eltenni. Főleg az elutasítás bizonylatát, mert az azon lévő adatok alapján a bank hamarabb feloldja a zárolást.
Mert elvileg minden esetben először zárolnak, és kb 10-14 nap után könyvelődik le, pont azért, hogy "össze tudják fésülni" a dolgokat. Ugyanis, ha csak az egyik foglalást/zárolást "viszi el" az eladó (jelen esetben az OBI), akkor a másik automatikusan felszabadul.
Én akkor tanultam ezt meg (mármint, hogy az elutasítás papírja nagyon fontos), amikor harmadik alkalommal vontak le 80ezer forintot az Euronicsben, mert az első kettő elutasítrva lett. És ugyebár a bank zárolta mind a három esetben az összeget. -
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #15254 üzenetére
Amennyiben könyvelt dupla terhelésről van szó, akkor azt az OBI 2x kapta meg, és ők is látják, de maguktól nem fogják észlelni, ezért az OBI-ban jelezd dátum, és összeg és nyugtaszám alapján, és írásban kérd az egyik összeg visszautalását, akár az általad megadott bármelyik számlaszámra.
-
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #14815 üzenetére
MKB banknál úgy tudom, hogy nyomtatványt kell kitölteni a hk. csökkentéshez, és csak személyesen kérhető, illetve még netbankban levélírással meg lehet próbálni.
Az Ersténél lehet telefonon is kérni a csökkentést, mint ahogy fentebb írtam.A Budapest Banknál pl. telefonon nem lehet.
-
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #14779 üzenetére
A MM +3% -os kategóriának kell lennie, mert pár MM-ban vásároltunk, és mindig megkaptuk a +3%-ot.
Nem kötelező levásárolni elektronikai kategóriában az Erste pontokat.
Amennyiben ebben a hónapban volt már a megjelölt kategóriákban vásárlásod, pl. barkács, stb. akkor arra váltsd be a pontokat, záráskor jóvá fogják írni! Nem kötelező újabb vásárlást indítani abban a kategóriában.
Amennyiben már beváltottad a pontokat, és nem volt egyéb elektronikai vásárlásaid ebben a ciklusban, akkor sajnos nem írják jóvá.
Nem értem, hogy az 1%-ot látva, miért elektronikai kategóriára váltottad be a pontokatJavaslom, hogy nézd meg újból, hogy mennyi pontot írtak jóvá az MM vásárlás után, mert két részletben szokták jóváírni, elsőnek csak az 1% látszódik, majd pár óra múlva már a +3%-al megnövelt, összesen 4% Erste forint is.
-
SzGee
aktív tag
válasz
Mauzes #14762 üzenetére
a kártyára indított visszatérítés ilyekor banki függőszámlára kerül, amit pénztárban fel tudsz venni, ez nem olyan mint egy giro átutalás, ami visszamegy a feladóhoz, ha a számlaszám megszűnik
egyébként teljesen korrekt dolgot írtak, így működik a kártyás visszatérítés a gyakorlatban
-
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #14762 üzenetére
Akkor nagyjából leírtak "mindent", ami nekik kényelmes.
Van lehetőségük utalni is a jegy árát, szerintem csak azért nem így tesznek, mert a visszafordítás nekik egyszerűbb, és díjmentes, az utalás meg nem.
Nagyon sok bolt, stb. kártyás fizetés után visszatudja utalni a megadott számlaszámra a vételárat.
Ezért ők is megtudnák oldani....Amennyiben a visszatérítést elvégezték, akkor már érdeklődhetsz is náluk, hogy mikor történt ez, és azt is kérdezd meg, hogy visszaérkezett-e a régi bankodtól az összeg. Talán nem hazudnak majd ebben...
És, ha igen akkor szíveskedjenek már elutalni az új számlaszámodra.Kötelesek ezt megtenni, ha nem akkor az sikkasztás.
Ugyanis sajátjukként nem kezelhetik a régi bankodtól visszaküldött összeget, kötelesek utalni az új számládra, nincs kivétel.
Nem a BARION rendszerében fizetted ki kártyával?
Akkor szoktak így szarakodni a visszatérítéssel. (tapasztalat, szintén jegyvásárlás)Cégről van szó, vagy EV?
-
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #14760 üzenetére
Azt, hogy visszakapja a jegy eladó cég a pénzt, ha megszűnt számlára utalja a jegy árat.
Tehát ők látni fogják, hogy vissza kapta az összeget.
Ezt elkerülve, megelőzve jelezd nekik, hogy nem él a számla és rögzítsenek egy bankszámlát, amire utalnak, mert a számlához tartozó kártya is megszűnt, hiába küldik vissza a kártyára is akár a visszatérítést. -
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #14758 üzenetére
Nem bankkártyával fizetted ki a jegyet? És a kártya és a számla is megszűnt.
Amennyiben kártyával fizetted ki, akkor szokták ezt mondani, hogy ők "csak" arra tudják visszaküldeni, visszatéríteni....
Ami egy hülyeség, max. arra könnyebb nekik visszafordítani a visszatérítést mint utalni. Ráadásul te ezt nem is tudnád majd követni, hogy mi történik.Megszűnt számlára utalás után, általában visszaküldik (utalják) egyből a pénzt az utaló banknak.
A törvényi kötelességük ugyanoda utalni, az is egy marhaság, mert ha kéri az ügyfél/vásárló, akkor oda kell utalni amire kéri.
És csak akkor kell nekik ugyanoda utalni, ha nem jelzed a másik számlára történő utalási igényedet.Jelezd nekik ismét a másik számlaszámot, és ha nem hajlandóak, akkor kérd el a vonatkozó jogszabályt, amire hivatkoznak.
Fentiek ellenére, ha mégis a régi számodra utalnak, és azt mondják nem ment vissza nekik a pénz (mert a számlád pl. kb. 1 hónapon belül szűnt meg), akkor menj be a régi bankodba, és elvileg látni fogják, hogy érkezett pénz a régi számládra, amit pl. kifizetnek pénztárban.
-
RR-13
őstag
-
RR-13
őstag
-
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #14363 üzenetére
A Media Markt valóban 4%-os visszatérítési kategóriába esik az Ersténél, és az Edigital, Emag stb.
Azért még nincs minden veszve, mert fenti hsz-em alapján még Neked is lehet szerencséd, ha az Erste nem csak MMC kódból "dolgozik" egy vásárlásnál, ahogy ezek szerint az OBI vásárlásnál is tette.
Persze esetedben kevés esély van rá, de azért van.
Mikor történt a vásáslás? -
Hintalow
senior tag
-
merqree
őstag
válasz
Mauzes #14273 üzenetére
"Bár a netbankjuk elég régi fos."
Mielőtt a Gránithoz mentem volna (előtte Budapest Bankos voltam 1997-2014 között), a bankok netbankjának a demoját néztem meg. Pont az fogott meg a GránitBank netbankjában, hogy halál egyszerű, semmi csicsa nincs benne.
Nem csak halál egyszerű, de számomra piszkosul jól kezelhető is. A "szabadformátumú levél", mint kapcsolattartási lehetőség a netbankon keresztül viccesnek hat, ellenben hétköznap rövid időn belül válaszolnak rá.
A másik nagy dolog, videobank, imádom.A mobil applikáció (androidon használom) néha ismeretlen okból (sejtésem szerint amikor az android a playből valamelyik google összetevő frissíti saját magát) elfelejti a bankkártyát, ilyenkor nem tudok a telefonnal (NFC) fizetni, újra hozzá kell adnom. Az applikáció költségvetési kimutatást is készít, így nincs szükség külön programra, vagy excel buherára, sőt ez a része öntanuló, azaz, ha pl az Auchanban vásárolsz, és azt akarod, minden Auchan-os költésed a (hülye példa) gépkocsi törlesztés kategóriába tartozzon, akkor ezt megjegyzi és újabb "tanításig", így is kategorizálja.
Egy kezemen meg tudom számolni, hogy mióta ügyfelük vagyok hányszor mentem be a "fiókba".
-
válasz
Mauzes #14273 üzenetére
Netbank-kal én is úgy vagyok, hogy maradjon csak ilyen. Összehasonlítási alapom ugyan az utóbbi években csak az erste-vel van, de ahogy az erste netbankját szétbarmolták, a dizájn jegyében, úgy inkább ne variáljanak valami olyanon, ami működik. Legfeljebb egy kicsit többet szinkronizálhatna a telefonos alkalmazzással (pl. utalási sablonok, vagy a telón is jöhetne notification, ha üzenet írnak). Igazából már a netbank-ba se szoktam belépni, csak szabadformátumú üzenet miatt.
Jut eszembe, ha valakit elkerült volna, a Gránit netbank belépő és tranzakció megerősítő sms-ei helyett is isms-t küldenek majd (amikor lehet).*
*Elvileg legkésőbb július 7-től.
-
joiner007
aktív tag
válasz
Mauzes #14250 üzenetére
Mindkettőnknek van külön bankszámlája, közöset egyelőre nem szeretnénk. Azt akarjuk, hogy ha elmegyünk valahova, ne kelljen "osztozkodni" hogy ki mit fizet, hanem legyen egy olyan kártyánk, amire feltöltünk egy összeget és a közös dolgainkat abból fizetjük. Nem lényeg, hogy kinek a nevén van, meg az egyéb jogosultságok sem.
Revolut is játszik (nekem van) , vagy más ilyen jellegű (ingyenes) dolog is, hogy ne legyenek + költségek.
-
axioma
veterán
válasz
Mauzes #14227 üzenetére
Velem par esetben, kulonbozo bankoknal, de koztuk a BB meg FHB is volt, megtortent hogy "csak ugy" felmondtak, de nem azert mert pluszba toltottem, hanem hogy a MAK-kal akkor lehetett szabalyosan visszateritest kapni, es ezert fogtak felmondtak, nem kell indokolniuk.
Mindig visszatoltott kartyat azt sose mondtak fel csak igy magaban. A kartyadijat akkor is fizeted, plusz ha azt veszed aranytartaleknak akkor potencialisan baromi magas kamatot fogsz fizetni. -
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #14230 üzenetére
Ja, hogy az MKB
Arról sajnos van konkrét tapasztalatom.
2,5 évig volt náluk hitelkártyám, és határidőben visszafizettem az összes költésemet, így kamatot nekem sem kellett sosem fizetnem.
Egyszer csak jött az ajánlott levél, hogy a hk. számlavezetési bankfiók felmondja a szerződésemet 60 napos felmondási idővel, indokolás nélkül... megkérdeztem telefonon, hogy ez miért is van
Majd a harmadik ember elszólta magát, hogy nem éri meg nekik fenntartani a számlámat, mert mindig visszafizetem 45 napon belül a költés összegét. -
RR-13
őstag
válasz
Mauzes #14227 üzenetére
A Budapest Banknál számtalan eset volt erre, hogy "visszaélésszerűnek" minősítették ezeket a dolgokat is más hasonló "játszadozással".
Kérdés továbbra is, hogy melyik bankról beszélünk jelen esetben, mert az általad leírtak szerint valóban engedélyezheti a bank, hogy pl. ha elfogy a kereted, és feltöltöd, és azt is elköltheted, és azután is kaphatsz visszatérítést a maximum összeg elköltése után.Viszont az előre befizetett 6 havi költésed az elég extrém eset, erre szerintem bármelyik bank felfigyelne...
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Hisense LCD és LED TV-k
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Miért álltak az oldalak egy hétig, mi történt?
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Dany007: Kiakasztó frissítések
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Háztartási gépek
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Akció! Windows 10 pro OEM licenc kulcs 64/32 bit activation key licensz, liszensz,kulcs