Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #07746304

    törölt tag

    CIB:

    Kedves Ügyfelünk!
    Örömmel tájékoztatjuk, hogy 2020. március 2-án elindul az Azonnali Fizetési Rendszer, és így a legfeljebb 10 millió Ft összegű, elektronikus csatornán indított, belföldi forint átutalási megbízások 5 másodperc alatt teljesülnek a nap 24 órájában, hétvégén is.

    Mit érdemes tudni az Azonnali Fizetési Rendszerről?
    Az Azonnali Fizetési Rendszer vagy röviden AFR egy új bankközi elszámolási rendszer, amely lehetővé teszi, hogy 2020. március 2-től az ügyfelek legfeljebb 10 millió forintig elektronikus csatornán indított, nem értéknapos átutalási és átvezetési megbízásai az év minden napján a nap 24 órájában 5 másodperc alatt teljesüljenek. Ezen kívül a szolgáltatás keretein belül lehetőség van arra, hogy a kedvezményezett számára úgynevezett másodlagos számlaazonosító – például mobiltelefonszám vagy e-mail cím – megadásával indítsunk átutalási megbízásokat.
    Milyen tranzakciók teljesülnek az AFR-ben?
    Az átutalási (és saját számlák között átvezetési) megbízások akkor teljesülnek az Azonnali Fizetési Rendszerben, ha megfelelnek az alábbi feltételeknek:
    • Elektronikus csatornán (többek között CIB Bank Mobilalkalmazáson, CIB Bank Online-on, CIB Internet Bankon, CIB TPP csatornán, Business Terminálon vagy CIB Business Online-on) indítják. A pontos felsorolást a vonatkozó üzletszabályzatok tartalmazzák.
    • Forint fizetési számla terhére történik a tranzakció.
    • Maximum 10 millió forint összegű.
    • A tranzakció devizaneme forint.
    • Nem értéknapos megbízások.
    • A nem fogyasztónak minősülő ügyfelek (azaz az egyéni vállalkozók, illetve a társas vállalkozások) által indított elektronikus csatornákon nem kötegben indított eseti forint átutalási megbízások.

    Többek között melyek azok a tranzakciók, amelyek NEM az AFR-ben teljesülnek?
    • A bankfiókban vagy CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül indított eseti forint átutalási megbízások.
    • Az elektronikus csatornákon (többek között CIB Bank Mobilalkalmazáson, CIB Bank Online-on, CIB Internet Bankon, CIB TPP-n, Business Terminálon vagy CIB Business Online-on) megadott 10 millió forint feletti eseti forint átutalási megbízások. (Az AFR-rel érintett csatornák pontos felsorolását a vonatkozó üzletszabályzatok tartalmazzák.)
    • Az értéknapos, a rendszeres átutalási és a csoportos beszedési megbízások.
    • A nem fogyasztónak minősülő ügyfelek (azaz az egyéni vállalkozók, illetve a társas vállalkozások) által indított elektronikus csatornákon kötegben indított eseti forint átutalási megbízások.

    Hogyan indítható utalás az AFR-ben?
    A megbízás a szokott módon, eseti átutalásként indítható a fentebb felsorolt elektronikus csatornákon. A tranzakció 2020. március 2-től automatikusan az Azonnali Fizetési Rendszerben teljesül, ha megfelel a fent részletezett elvárásoknak. Nincs szükség semmilyen előzetes beállításra vagy szerződéskötésre. Fontos, hogy ez nem egy választható opció, a feltételeknek megfelelő megbízások automatikusan az AFR-ben teljesülnek.

    Mit jelent a másodlagos számlaazonosító?
    A számlatulajdonos fizetési számlájának azonosítására a jelenleg használt egyedi pénzforgalmi jelzőszám (GIRO számlaszám) mellett az Azonnali Fizetési Rendszerben úgynevezett másodlagos számlaazonosítót, azaz mobiltelefonszámot, e-mail címet, adóazonosító jelet vagy adószámot is lehet használni. Fontos, hogy a másodlagos számlaazonosítót először regisztrálni kell ahhoz, hogy használni lehessen.

    További részletekért kérjük, látogasson el a https://www.cib.hu/afr oldalra, vagy forduljon bizalommal munkatársainkhoz éjjel-nappal hívható CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon vagy bármely bankfiókunkban.

    Üdvözlettel:

    CIB Bank

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés