Hirdetés

2024. május 20., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-13 09:39:52

LOGOUT.hu

A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#13214) #07746304


#07746304
törölt tag

CIB:

Kedves Ügyfelünk!
Örömmel tájékoztatjuk, hogy 2020. március 2-án elindul az Azonnali Fizetési Rendszer, és így a legfeljebb 10 millió Ft összegű, elektronikus csatornán indított, belföldi forint átutalási megbízások 5 másodperc alatt teljesülnek a nap 24 órájában, hétvégén is.

Mit érdemes tudni az Azonnali Fizetési Rendszerről?
Az Azonnali Fizetési Rendszer vagy röviden AFR egy új bankközi elszámolási rendszer, amely lehetővé teszi, hogy 2020. március 2-től az ügyfelek legfeljebb 10 millió forintig elektronikus csatornán indított, nem értéknapos átutalási és átvezetési megbízásai az év minden napján a nap 24 órájában 5 másodperc alatt teljesüljenek. Ezen kívül a szolgáltatás keretein belül lehetőség van arra, hogy a kedvezményezett számára úgynevezett másodlagos számlaazonosító – például mobiltelefonszám vagy e-mail cím – megadásával indítsunk átutalási megbízásokat.
Milyen tranzakciók teljesülnek az AFR-ben?
Az átutalási (és saját számlák között átvezetési) megbízások akkor teljesülnek az Azonnali Fizetési Rendszerben, ha megfelelnek az alábbi feltételeknek:
• Elektronikus csatornán (többek között CIB Bank Mobilalkalmazáson, CIB Bank Online-on, CIB Internet Bankon, CIB TPP csatornán, Business Terminálon vagy CIB Business Online-on) indítják. A pontos felsorolást a vonatkozó üzletszabályzatok tartalmazzák.
• Forint fizetési számla terhére történik a tranzakció.
• Maximum 10 millió forint összegű.
• A tranzakció devizaneme forint.
• Nem értéknapos megbízások.
• A nem fogyasztónak minősülő ügyfelek (azaz az egyéni vállalkozók, illetve a társas vállalkozások) által indított elektronikus csatornákon nem kötegben indított eseti forint átutalási megbízások.

Többek között melyek azok a tranzakciók, amelyek NEM az AFR-ben teljesülnek?
• A bankfiókban vagy CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül indított eseti forint átutalási megbízások.
• Az elektronikus csatornákon (többek között CIB Bank Mobilalkalmazáson, CIB Bank Online-on, CIB Internet Bankon, CIB TPP-n, Business Terminálon vagy CIB Business Online-on) megadott 10 millió forint feletti eseti forint átutalási megbízások. (Az AFR-rel érintett csatornák pontos felsorolását a vonatkozó üzletszabályzatok tartalmazzák.)
• Az értéknapos, a rendszeres átutalási és a csoportos beszedési megbízások.
• A nem fogyasztónak minősülő ügyfelek (azaz az egyéni vállalkozók, illetve a társas vállalkozások) által indított elektronikus csatornákon kötegben indított eseti forint átutalási megbízások.

Hogyan indítható utalás az AFR-ben?
A megbízás a szokott módon, eseti átutalásként indítható a fentebb felsorolt elektronikus csatornákon. A tranzakció 2020. március 2-től automatikusan az Azonnali Fizetési Rendszerben teljesül, ha megfelel a fent részletezett elvárásoknak. Nincs szükség semmilyen előzetes beállításra vagy szerződéskötésre. Fontos, hogy ez nem egy választható opció, a feltételeknek megfelelő megbízások automatikusan az AFR-ben teljesülnek.

Mit jelent a másodlagos számlaazonosító?
A számlatulajdonos fizetési számlájának azonosítására a jelenleg használt egyedi pénzforgalmi jelzőszám (GIRO számlaszám) mellett az Azonnali Fizetési Rendszerben úgynevezett másodlagos számlaazonosítót, azaz mobiltelefonszámot, e-mail címet, adóazonosító jelet vagy adószámot is lehet használni. Fontos, hogy a másodlagos számlaazonosítót először regisztrálni kell ahhoz, hogy használni lehessen.

További részletekért kérjük, látogasson el a https://www.cib.hu/afr oldalra, vagy forduljon bizalommal munkatársainkhoz éjjel-nappal hívható CIB24 telefonos ügyfélszolgálatunkon a (+36 1) 4 242 242 telefonszámon vagy bármely bankfiókunkban.

Üdvözlettel:

CIB Bank

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.