Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MaxxDamage: -TongFang- Medion Erazer Beast 16 X1 - induló teszt így kora délután..."CB R23"
- GoodSpeed: Márkaváltás sok-sok év után
- GoodSpeed: A RAM-válság és annak lehetséges hatásai
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Na a DP a másik amit gyűlölök
méghozzá amiatt a viselkedése miatt, hogy ha a DP-s monitort kikapcsolod (NEM lehúzod a kábelt csak simán kikapcsolod) akkor a windows számára az a monitor megszűnik létezni, és nekiáll szétcseszni a teljes display configot, átrendezni az ablakokat, ikonokat, mindent. Mivel mint írtam én rendszeresen lekapcsolom a monitort, ha éppen filmet nézek a TV-n, ezért számomra kizárólag a HDMI jöhet szóba, mert az ilyet nem csinál. HDMI-ből meg általában csak 1 db van egy kártyán, ezért kell a splitter. Az utóbbi 12 évben így használom, és tökéletesen bevált. -
A szinkronba kötés pontosan azt jelenti ahogy hangzik: a kimenet szét van osztva egy hardware-es HDMI splitterrel a monitor és a TV között. Egy időben mehet akár mindkettő is, anélkül, hogy a windows két kijelzőnek látná, de persze csak az egyiket szoktam használni: filmnézésre a TV-t, minden másra a monitort. Hogy mitől csapja vissza néha 60 Hz-re, azt nem tudom. Van egy másodlagos monitorom is, az 60 Hz-es, lehet hogy amiatt. Azt néha lehúzom, néha visszadugom. Lehet, hogy amikor visszadugsz egy 60 Hz-est, akkor mindent 60-ra állít. Őszintén szólva nem nagyon érdekel, mert számomra annyira észrevehetetlen a 60 és 120 Hz közötti különbség, hogy mostanában már arra sem veszem a fáradságot, hogy visszaállítsam 60-ról 120-ra.
-
Hát, egyrészt azt gondolom, hogy 2018-ra már csak kellett volna felbukkanni olyan játékoknak, amik beleférnek a "modern DX12" kategóriába.
Másrészt a Keplerben nagyon gyenge volt a backend, ill. az ütemezők alul voltak méretezve, így a névleges ALU-teljesítmény kihasználhatósága erősen kérdéses volt. A harmatgyenge 960 időnként a 780-at kóstolgatta, szóval nem értem, a 290X miért nem lépett el. -
Hát, 15 év távlatában bogozgassa a die shotokat az, akinek két anyja van
Arról az AMD-t lenne érdemes megkérdezni, hogy miért pont 5, az volt az állítás, hogy az adott kor shaderjeihez ez volt a legjobb. Nyilván azért tértek át egy generáció erejéig VLIW4-re, mert ezt a feltételezést a gyakorlat igazolta
-
Igazából SIMT architektúráknál nem is értem miért lenne jó, ha a feldolgozók vektorosak skalár helyett
Elvileg azért, mert az AMD 5-széles vektor ALU-ja kb. annyi helyet foglalt a chipben, mint az NVIDIA 1 db stream processzora. Persze az NVIDIA SP dupla órajelen járt, a VLIW5 meg már jónak számított 60%-os kihasználtsággal, tehát akkora előny eleve nem volt, aztán a driveres támogatás kihullásával meg már semmi vagy kevesebb.
-
-
GT730-ra dx12-őt ír amazon. [link]
Korábbi windowsokkal ilyen nem volt azaz talán win7-nek az areohoz kellhetett dx9 de azon kívül nem emlékszem ilyenre.
Vista és 7-es elment XP driverekkel azaz igazából akár milyen dx7-8-9-stb kártya jó volt.
Win10 nek volt a minimum a dx9, wddm.
Win11-nek pedig elvileg dx12 gyakorlatilag meg wddm driverrel ugyan úgy dx9-es kártya. Habár legutóbb használtam NVS450-est win11-hez és kékhalálozott ha a második gpu is aktív volt rajta. Szóval ott valamit azért variáltak de ott sem a dx-el hanem a wddmnél a túl alacsony verziós (vistás) nem teljesen stabil.Kepleres 1030-ast csináltam régen egy 640-est moddolva, talán retró topikban meg van valahol. Kínában volt leginkább amikor kevés volt a GPU. Azt gondoltam hogy fake, de 1030-as drivere rámegy, pontosabban az inf-ben külön van kepleres 1030-as szóval nem fake és valódi nvidia kreálmány.
na megtaláltam az enyémet

Itt a GPU-Z-nek fake-t kellene írnia, de nem írja mert a driver is elfogadta gt1030-asnak.
A gond az hogy szoftveresen meg kepler már nem támogatott így hiába pascal számozása van az új driverekbe már nincs benne a kepleres 1030-as.
-
A Tesla 2.0 nem tud DX10.1-et, helyesebben csak a GT220 és a GT240 tud papíron, a nagyobbak nem, de a gyakorlatban ha jól emlékszem ezzel a két kis kártyával sem sikerült beizzítanom anno. DX12 papíron a Fermi-től van elvileg, de a gyakorlatban nem működött vele semmi, ami DX12-t igényel. A Kepleren már mentek a korai DX12 játékok, de az is csak 11_0 tehát a modernebb játékok nem mennek vele. AMD fronton az első GCN-től fölfele van feature level 11_1. Volt olyan játék, ami Kepleren nem ment, de a HD 7970-en igen.
-
Nekem már nem bonyolult mivel beleástam magam eléggé de átlag user nem fogja érteni miért megy vagy miért nem a játéka.
Konkrét példával ott a Cyberpunk, Kepleren ment amikor kijött de már akkor volt rajta dx11-es parancssori kapcsoló. Aztán fejlesztők később ezt kivették de futott továbbra is a játék majd később úgy gondolták hogy meghúzzák a határokat azzal hogy mesterségesen tiltják a 12_11.0 kártyákon való futást miközben a kártyák továbbra is tudják futtatni ha ezt a limitációt kivesszük.
User mit lát ebből:
GTX Titan kártyája (fullos kepler 6gb vrammal) futtatja a játékot, majd dx12 only lesz a játék és továbbra is megy neki, örül, aztán bejön a feature level limitáció és nem indul neki többé. Pedig héé hát dx12-es a kártya vagy nem?
Tehát azzal van a bajom hogy minden dx11-es nvidia kártya (amdnél meg ahogy tudom gcn-estől) támogat dx12 apit, de nem minden dx12-es apinak megfelelő kátyán mennek dx12 apis játékok legtöbbször szoftveres limit miatt.
Másik pl Intel Arc széria dx12 api only volt aztán mégsem ment rajta minden lásd Starfield (ami szintén dx12_11-es) nesze neked oda vissza kompatibilitás, és ugyan ennél a szériánál vulkan apival van átírva a dx11 és alatti támogatás.
Tehát nvidia megkeverte rendesen az eredetileg dx11-es kártyáival, és továbbmegyek az átnevezősdivel is, pl a gtx960m az ugyan maxwell de első gen és az 750ti ami kepler lenne de mégsem az, gtx920m meg kepler...aztán gt730 meg fermi is lehet...ugyan így van GT1030-as is kepler. [link] (igen nvidia drivere szerint is van)
AMD ugyan így megkevert mindent GCN-eket is rakosgatta össze vissza számozásban ott még talán nagyobb a káosz mint nvidiánál.
Összefoglalva mi is a káosz:
DX11-es kártyák támogatnak DX12-es API-t de nem minden DX12-es játék indul el rajtuk.
Videókártyák számozása nem tükrözi a feature level szintjét. Nem állítható egyértelműen hogy egy széria ezt és ezt támogatja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Surface Laptop 5 i5-1245U 16GB 512GB 13.5" Gorilla Glass TouchScreen 1 év garancia
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AF Dock (DisplayLink)
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i3 10105F 16GB DDR4 512GB SSD RX 590 8GB ZALMAN T4 Plus ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
méghozzá amiatt a viselkedése miatt, hogy ha a DP-s monitort kikapcsolod (NEM lehúzod a kábelt csak simán kikapcsolod) akkor a windows számára az a monitor megszűnik létezni, és nekiáll szétcseszni a teljes display configot, átrendezni az ablakokat, ikonokat, mindent. Mivel mint írtam én rendszeresen lekapcsolom a monitort, ha éppen filmet nézek a TV-n, ezért számomra kizárólag a HDMI jöhet szóba, mert az ilyet nem csinál. HDMI-ből meg általában csak 1 db van egy kártyán, ezért kell a splitter. Az utóbbi 12 évben így használom, és tökéletesen bevált.
Arról az AMD-t lenne érdemes megkérdezni, hogy miért pont 5, az volt az állítás, hogy az adott kor shaderjeihez ez volt a legjobb. Nyilván azért tértek át egy generáció erejéig VLIW4-re, mert ezt a feltételezést a gyakorlat igazolta





