Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fury X, nálam volt pár féle (Mi8, Duo). Alulfeszelve szárnyat, ugyan úgy a vega56/64 is ilyen volt.
    HBM ram érdekes jelenség. Nekem az a gyanúm hogy a túl széles busz több overheadel is jár ami játékoknál nem ideális. Lásd 4-6-8 csatornás platformok, ott a sávszél dögivel, elérési idő kicsivel nagyobb de maga a cpu nem skálázódik annyira jól játékok alatt ha tesztelgetjük több kevesebb csatornával bár ott valószínű az IMC csatornák közötti kommunkációja okozhatja nem tudom.
    Ugyanakkor AI-nak meg bányászatra rohadt jó a nagy sávszél.
    980Ti-m is volt egy GPU hibás, így arról nem tudok érdemben nyilatkozni viszont a nagy GM200 volt nálam Tesla M40 rohadt jó kártya, 12Gb ram miatt meg időtállóbb volt mint a FuryX.
    Ha a Fury kapott volna 8Gb vramot és optimalizálták volna akkor lett volna ütőképes...ja bocs ez lett a vega.

  • válasz hapakj #19 üzenetére

    Aki GT1030-ast vesz az igazából szerintem a video gyorsításra veszi azaz vp9-et tud. Azaz a youtube ne a procit zabálja.
    Kepler meg nem tud ilyesmit, azaz ha megveszi valaki akkor eléggé rosszul jár vele.

  • válasz hapakj #12 üzenetére

    GT730-ra dx12-őt ír amazon. [link]

    Korábbi windowsokkal ilyen nem volt azaz talán win7-nek az areohoz kellhetett dx9 de azon kívül nem emlékszem ilyenre.
    Vista és 7-es elment XP driverekkel azaz igazából akár milyen dx7-8-9-stb kártya jó volt.
    Win10 nek volt a minimum a dx9, wddm.
    Win11-nek pedig elvileg dx12 gyakorlatilag meg wddm driverrel ugyan úgy dx9-es kártya. Habár legutóbb használtam NVS450-est win11-hez és kékhalálozott ha a második gpu is aktív volt rajta. Szóval ott valamit azért variáltak de ott sem a dx-el hanem a wddmnél a túl alacsony verziós (vistás) nem teljesen stabil.

    Kepleres 1030-ast csináltam régen egy 640-est moddolva, talán retró topikban meg van valahol. Kínában volt leginkább amikor kevés volt a GPU. Azt gondoltam hogy fake, de 1030-as drivere rámegy, pontosabban az inf-ben külön van kepleres 1030-as szóval nem fake és valódi nvidia kreálmány.

    na megtaláltam az enyémet :D
    Itt a GPU-Z-nek fake-t kellene írnia, de nem írja mert a driver is elfogadta gt1030-asnak.

    A gond az hogy szoftveresen meg kepler már nem támogatott így hiába pascal számozása van az új driverekbe már nincs benne a kepleres 1030-as.

  • válasz hapakj #9 üzenetére

    Nekem már nem bonyolult mivel beleástam magam eléggé de átlag user nem fogja érteni miért megy vagy miért nem a játéka.
    Konkrét példával ott a Cyberpunk, Kepleren ment amikor kijött de már akkor volt rajta dx11-es parancssori kapcsoló. Aztán fejlesztők később ezt kivették de futott továbbra is a játék majd később úgy gondolták hogy meghúzzák a határokat azzal hogy mesterségesen tiltják a 12_11.0 kártyákon való futást miközben a kártyák továbbra is tudják futtatni ha ezt a limitációt kivesszük.
    User mit lát ebből:
    GTX Titan kártyája (fullos kepler 6gb vrammal) futtatja a játékot, majd dx12 only lesz a játék és továbbra is megy neki, örül, aztán bejön a feature level limitáció és nem indul neki többé. Pedig héé hát dx12-es a kártya vagy nem?
    Tehát azzal van a bajom hogy minden dx11-es nvidia kártya (amdnél meg ahogy tudom gcn-estől) támogat dx12 apit, de nem minden dx12-es apinak megfelelő kátyán mennek dx12 apis játékok legtöbbször szoftveres limit miatt.
    Másik pl Intel Arc széria dx12 api only volt aztán mégsem ment rajta minden lásd Starfield (ami szintén dx12_11-es) nesze neked oda vissza kompatibilitás, és ugyan ennél a szériánál vulkan apival van átírva a dx11 és alatti támogatás.
    Tehát nvidia megkeverte rendesen az eredetileg dx11-es kártyáival, és továbbmegyek az átnevezősdivel is, pl a gtx960m az ugyan maxwell de első gen és az 750ti ami kepler lenne de mégsem az, gtx920m meg kepler...aztán gt730 meg fermi is lehet...ugyan így van GT1030-as is kepler. [link] (igen nvidia drivere szerint is van)
    AMD ugyan így megkevert mindent GCN-eket is rakosgatta össze vissza számozásban ott még talán nagyobb a káosz mint nvidiánál.

    Összefoglalva mi is a káosz:
    DX11-es kártyák támogatnak DX12-es API-t de nem minden DX12-es játék indul el rajtuk.
    Videókártyák számozása nem tükrözi a feature level szintjét. Nem állítható egyértelműen hogy egy széria ezt és ezt támogatja.

  • Pár érdekesség:
    Cypberpunk 2077 fut dx11-es nvidia kártyákon (dx hackel), én is egy 960m-en játszom vele ami egy 750ti maxwell első szériája. Dx12(feature level 11) Frame gen is megy szintén hackel.
    Kepleren sőt Fermi is ugyan ezen támogatású.
    https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3711/~/which-nvidia-gpus-will-support-dx12%3F
    El ne felejtsük hogy az eredeti kiadás is GTX780-at írt minimumnak.
    Hozzáteszem nyilván egy 750ti teljesítményű kártya alatt már igencsak a játszhatóság határát súrolja. Azaz oké ennél gyengébben már olyan szinten ronda a játék hogy nem éri meg elindítani sem. :DDD
    Tudom totál furcsa hogy egy elvileg egy tizenx éves kártya is dx12-es de hivatalosan is az.
    Persze ez örök vita hogy nvidia így gondolja aztán fejlesztők meg szívnak vele és pont ez miatt lett limitálva hogy ne fusson dx11 feature levelen a játék.
    Tehát külön kell választani azt hogy egy játék DX12-t követel meg azaz akkor a DX12 feature level 12-re gondolunk alapból pedig maga a DX12 sokkal több szint ennél.

    Ugyan így Raytracing is sokrétű lehet, az elvileg RT motorral nem rendelkező nvidia kártyák is tudnak RT-t futtatni, példának Volta GPU ami a GTX1xxx és RTX2xxx között jött ki mégis tud futtatni nyers erejéből normális teljesítményű Raytracing-et.

Új hozzászólás Aktív témák