- N€T0X|N: SSD hűtés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- DraXoN: Utolsó 2011-3 rendszerem
- sziku69: Szólánc.
- Gurulunk, WAZE?!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Az RT és a 4K igényli a teljesítményt, viszont a játékos nem feltétlen igényli az RT-t és a 4K-t
720p és 1080p között a legtöbb játékban hatalmas az ugrás, 1080p és 2160p között nem állítom, hogy elhanyagolható, de korántsem akkora. Persze nyilván ha ingyen lenne, akkor átállnék 4K-ra, de nemhogy >500k FT-ot nem szánnék rá, még 100k-t se nagyon. RT-vel hasonló a helyzet.
-
Hát, a "muszáj"-jal vitatkoznék. Jelenleg egy 6 éves Tier4-es kártyát használok (GTX 1650), és ha 8GB VRAM lenne rajta, akkor minden is elmenne rajta. Nyilván nem 4K-ban (nem érdekel) és nem RT-vel (kipróbálás jelleggel érdekel), de normális minőségben - nagyon meglepődtem, hogy a Plague Tale - Requiem milyen szépen ment rajta fullHD-ben, közepes beállításokkal, asszem a textúrákat le kellett vegyen a VRAM miatt.
Ha most vennék egy RTX 4050-et (4060 néven árulják) vagy egy RX 7600-at, akkor megint egy Tier4 kártyával huszárkodhatnék évekig.
-
-
Na, végigjutottam rajta. Achievement unlocked
Az utolsó két generációban nagy meglepetések nem voltak, 6, ill. 4 év alatt nem igazán mozdult semmilyen irányba a relatív erősorrend.Ami az egész cikkből nagyon jól lejön - mindenféle számszerű növekedések (GFlops, $$$, W, GB - ja ez nem
) lelassult a fejlődés. A 2013-es játékokban a 2008-as kártyák már igencsak kínlódnak sok esetben (jópárban jelen sem voltak), míg a 2023-as tesztekben a 2018-as kártyák elég komfortosan érzik magukat. Ez mondjuk nem feltétlen baj.
Még egyszer nagy gratuláció a cikkhez, igazi landmark mű, még biztosan sokszor előveszem
-
A Fury X indulásakor 4K-ban kb. egyformán ment a 980Ti-vel, WQHD-ben már elkezdett lemaradni, és fullHD-ben inkább félúton volt a 980 és a 980Ti között. Nem volt annyira rossz ajánlat akkor, csak sajnos a 4K-hoz elég gyorsan kevés lett a 4GB VRAM.
A HBM részben azért kellett, mert kevesebbet fogyasztott - GDDR5-tel még vagy 20-30W ráment volna az amúgy is brutális étvágyra. Meg lehet, hogy pipecleanerként is használták a későbbi professzionális kártyákhozA sávszél vszleg elég lett volna, már csak azért is, mert a Fury X kapcsán az a pletyka ment, hogy alacsonyabb lett a használható memória-órajel a tervezettnél, és ez a megnövekedett késleltetés miatt betett a teljesítménynek.
-
Maxwell és Pascal (Maxwell 2.0) vs GCN3, GCN4 és GCN5.
Először is, remek ötlet volt a GTX 980 és a Fury Nano párosítása, egy 980 Ti VS Fury X meccset teljesen elvitt volna a memóriakülönbség. Így meg látni, hogy a GCN 3-as iterációja relatíve versenyképes a Maxwellel, az évek előrehaladtával kismértékben lassul, de 2021-ig teljesen rendben van, és akkor már a Fury Nano is a 7. évét tapossa.
A Pascal és a két utolsó GCN-generáció viszonylatában pont fordított a helyzet, itt a GCN-ek jönnek fel kis mértékben, ahogy telnek az évek. Viszont mindkét GCN-kártya megindul lefelé 2023-ban, ami problémás - bár az architektúrák 2016-17-esek, maguk a modellek 2018 végén és 2019 elején jelentek meg, így a hasznos élettartamuk csak 4 év - szerintem ez már határeset. -
Hát, egyrészt azt gondolom, hogy 2018-ra már csak kellett volna felbukkanni olyan játékoknak, amik beleférnek a "modern DX12" kategóriába.
Másrészt a Keplerben nagyon gyenge volt a backend, ill. az ütemezők alul voltak méretezve, így a névleges ALU-teljesítmény kihasználhatósága erősen kérdéses volt. A harmatgyenge 960 időnként a 780-at kóstolgatta, szóval nem értem, a 290X miért nem lépett el. -
Kepler vs GCN1 és GCN2: eddig ez az összevetés a legnagyobb meglepetés. Óriási elhúzásokra számítottam a 7970-től és különösen a 290X-től, ehhez képest 2018-ig kb. 0 architektúrából fakadó előrelépést mutat a GCN - akkor meg már 5 éves a 290X is.
A GTX 680 látványosan szenved egyes játékokban a 2GB VRAM miatt (gondolom, ezért is kapott ki ebben a tesztben már az első évben), de összesítésben igazán komolyan csak akkor esik vissza, amikor már elkezdtek nem futni a tesztelt játékok a Kepler kártyákon. Szóval a GTX 680 rosszabb vételnek bizonyult már 2 éves távon is, mint a 7970, de ennek fő oka a sóher memória, nem pedig az architektúra. Meglepő. -
Hát, 15 év távlatában bogozgassa a die shotokat az, akinek két anyja van
Arról az AMD-t lenne érdemes megkérdezni, hogy miért pont 5, az volt az állítás, hogy az adott kor shaderjeihez ez volt a legjobb. Nyilván azért tértek át egy generáció erejéig VLIW4-re, mert ezt a feltételezést a gyakorlat igazolta
-
Igazából SIMT architektúráknál nem is értem miért lenne jó, ha a feldolgozók vektorosak skalár helyett
Elvileg azért, mert az AMD 5-széles vektor ALU-ja kb. annyi helyet foglalt a chipben, mint az NVIDIA 1 db stream processzora. Persze az NVIDIA SP dupla órajelen járt, a VLIW5 meg már jónak számított 60%-os kihasználtsággal, tehát akkora előny eleve nem volt, aztán a driveres támogatás kihullásával meg már semmi vagy kevesebb.
-
Utolsó DX10 generáció, ill. az első két DX11-es páros kapcsán: eléggé durva, hogy míg az 5870 úgy teljesített, ahogy a korabeli tesztek alapján várni lehetett, a 4890 és a 6970 jelentősen alulmúlta korábbi önmagát - lehetséges, hogy a későbbi driverekből kikerültek korábban meglévő optimalizációk?
Mindhárom összevetésre jellemző, hogy a Terascale architektúra állítólagos technológiai előnye sehol nem jelenik meg - mire megjelenne, addigra az addig is viszonylag szűk tartományra fókuszáló driveres támogatás teljesen kiesik a kártyák alól, meg amúgy is értékelhetetlen a teljestményük.@GAI, az 560Ti és az 580 pixel kitöltés számai sztem nem jók, nem adja ki az órajel x ROP képlet őket.
-
Hát ez biza' überepic lett, szerintem az eddigi grande írásaidat is túlszárnyalja
Olyan mennyiségű információ van benne, hogy nagyon lassan haladok az elolvasásával / befogadásával / feldolgozásával - egyelőre a két DX9-es és az első DX10-es generáció eredményeit sikerült processzálnom, de már itt is vannak meglepetések. Nagyon viccesnek tartom, hogy az első DX10 generációs Radeon sokat hangoztatott architektúrás előnye hosszas szenvedés után végül csak kijön - csak éppen 3-4 évvel azután, hogy az adott generáció kártyái már totális irrelevanciába süllyedtek
Hatalmas köszönet, hogy ezt összeraktad
Még jelentkezem
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy S25 Edge - a tegnap határán
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Mini PC
- Ezek az új Google Pixel cuccok hivatalos magyar árai
- LEGO klub
- Tőzsde és gazdaság
- Lesz Xperia 10 VII, méghozzá újratervezett külsővel
- További aktív témák...
- I3 13100F + MSI B660M-P + 8gb DDR4 + 128gb ssd + Táp
- Eladó RTX 3090 24GB Videókártyák (Suprim, Aorus, Gaming X) Felső kategóriás! Jótállással! Dobozos!
- Yamaha 5.1 hangrendszer NS-LC5 / NS-CLC5 / NS-ELC5 + YST-SW012 mélynyomó
- Precision 5550 15.6" FHD+ IPS i7-10850H T1000 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 512 SSD!
- Honor X7 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Western Digital WD RED SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest