Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz hapakj #9 üzenetére

    Nekem már nem bonyolult mivel beleástam magam eléggé de átlag user nem fogja érteni miért megy vagy miért nem a játéka.
    Konkrét példával ott a Cyberpunk, Kepleren ment amikor kijött de már akkor volt rajta dx11-es parancssori kapcsoló. Aztán fejlesztők később ezt kivették de futott továbbra is a játék majd később úgy gondolták hogy meghúzzák a határokat azzal hogy mesterségesen tiltják a 12_11.0 kártyákon való futást miközben a kártyák továbbra is tudják futtatni ha ezt a limitációt kivesszük.
    User mit lát ebből:
    GTX Titan kártyája (fullos kepler 6gb vrammal) futtatja a játékot, majd dx12 only lesz a játék és továbbra is megy neki, örül, aztán bejön a feature level limitáció és nem indul neki többé. Pedig héé hát dx12-es a kártya vagy nem?
    Tehát azzal van a bajom hogy minden dx11-es nvidia kártya (amdnél meg ahogy tudom gcn-estől) támogat dx12 apit, de nem minden dx12-es apinak megfelelő kátyán mennek dx12 apis játékok legtöbbször szoftveres limit miatt.
    Másik pl Intel Arc széria dx12 api only volt aztán mégsem ment rajta minden lásd Starfield (ami szintén dx12_11-es) nesze neked oda vissza kompatibilitás, és ugyan ennél a szériánál vulkan apival van átírva a dx11 és alatti támogatás.
    Tehát nvidia megkeverte rendesen az eredetileg dx11-es kártyáival, és továbbmegyek az átnevezősdivel is, pl a gtx960m az ugyan maxwell de első gen és az 750ti ami kepler lenne de mégsem az, gtx920m meg kepler...aztán gt730 meg fermi is lehet...ugyan így van GT1030-as is kepler. [link] (igen nvidia drivere szerint is van)
    AMD ugyan így megkevert mindent GCN-eket is rakosgatta össze vissza számozásban ott még talán nagyobb a káosz mint nvidiánál.

    Összefoglalva mi is a káosz:
    DX11-es kártyák támogatnak DX12-es API-t de nem minden DX12-es játék indul el rajtuk.
    Videókártyák számozása nem tükrözi a feature level szintjét. Nem állítható egyértelműen hogy egy széria ezt és ezt támogatja.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés