Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    addikt

    válasz BobaHWSW #1057 üzenetére

    Nem akarlak meggyőzni, sem minősíteni, ne értsd félre.

    Ha mindenképpen autóval akarsz menni az időjárási és domborzati viszonyok miatt akkor a legjobb az, hogy:

    - indítás után vársz pár másodpercet, hogy felépüljön az olajnyomás és valami "keringés" beinduljon a motorban.
    - finoman adsz gázt, kerülve a nyomatéktüskéket.
    - inkább magasabb fordulaton mész alacsony nyomatékigénnyel, egy fokozattal lejjebb váltva mint indokolt. Tehát mondjuk kettesben hármas helyett, ha lassan mész. De a fordulatszámot ne engedd az elején 2500/min fölé.
    - ha már megmozdult a hőmérő mutatója (vagy kialudt a kék lámpa), akkor kezd a víz olyan 40+ fokos lenni, ami még mindig rohadt hideg, de a semminél jobb. Innentől már nem akkora tragédia az emelkedő.
    - emelkedőn is finoman, inkább alacsony fokozatban, de nem leforgatva még hidegen.
    - ha van lehetőség hetente legalább egyszer fusson a kocsi országúton legalább 20 percet egy menetben, akkor ki tudod párologtatni a benzint az olajból, valamint az akksi kap rendes töltést.
    - ilyen üzemben és maximum 7000 km-t mennék egy olajjal és szűrővel. Az állandó hidegüzem alatt keveredik az olaj a benzinnel és felhígul a kenőanyag. Ha meghajtod, akkor a benzin kipárolog az olajból, de amíg benne van addig sokkal rosszabb a kenőképessége. Gyakoribb csere segít kicsit, de akkor is meg kell hajtani az autót hetente egyszer legalább, hogy tudjon regenerálódni az olaj.

    A BEV-től nem leszel kevésbbé hím, ettől nem kell aggódni :P

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés