- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
Új hozzászólás Aktív témák
-
mirci18
addikt
válasz
gyemipapa #942 üzenetére
Nem tudom miért erőlteted ennyire rá másikra a véleményed.
Én még úgy tanultam s ehhez tartom is magam benzines autó használóként ha télen hideg autóval indulok akkor egy fél percig minimum járatom az autót majd lassan 2000-es fordulaton elindulok. Addig nem is megyek nagyobb fordulaton a motort kímélve ezzel míg az üzemi hőfokot nem érem el. Nem kell ide se nyélgáz se semmi puszta fizika. Hideg motorral 3000-es fordulaton kocsikázni pláne turbóssal nem szerencsés.Egyébként autó vásárlás előtt tájékozódtam s tudtam mi vár.
Ezért is viszem szakemberhez hiszen ha van lehetőség használom.Obd műszerrel nem foglalkozom mivel ahhoz legtöbbször pc is kéne ami nekem mára gyakorlatilag nincs.
De mivel telt egy 4 millás autóra számomra telik olyan szakemberre is aki legalább ért hozzá. -
válasz
AMD Power #947 üzenetére
Sajnos vagy sem, mostani autóknál egyre kevesebb.
Úgyhogy ha nálad is oda érkezik az idő akkor ne lepődjél meg ezeken.
De, mint a volt Opelemnél is volt erre egy titkos menü amin meg lehetett nézni, sőt az akkumulátor állapotát is meg minden egyebet.
Nem tartom kizártnak hogy minden márkánál ez meg van. Ahogyan fentebb is írta Konyi79 kolléga is. -
AMD Power
titán
válasz
Luck Dragon #943 üzenetére
Nekem eddig csak olyan volt!
-
konyi79
addikt
válasz
gyemipapa #942 üzenetére
Kár itt ezt már túlragoznod ezzel az önigazolással. Ha meg próbáltad volna érteni az első, a témát indító hozzászólást, abból kiszűrhető világosan, hogy be lehet kapcsolni a műszercsoportban a hőfok kijelzést. Ehhez minek külön OBD eszköz, ha ott a lehetőség? Meg vegyen UAZ-t, hagyjuk már...
Nem érint, lépd át.Kis segítség a többieknek a témában:
2017 utáni modelleknél aktiválható a vízhőfok kijelzés, de ott is lehetnek kivételek!
Jelzések értékei:
0 vonás: <25°C
1 vonás: 25-49,9°C
2 vonás: 50-74,9°C
3 vonás: 75-92,9°C
4 vonás: 93-102,9°C
5 vonás: >=103°C
Szóval a rendszeres, nagyobb terhelést 3 vonásig célszerű kerülni azoknak, akik hozzám hasonlóan képtelenek a befúvott levegő hőmérséklete alapján tájékozódni. Vagy nyáron nem szeretnek fűteni.Ami még nem hangzott el, a hátsó automata komfort ablaktörlő funkciót is ki lehet kapcsolni, akkor nem fog automatikusan törölni hátramenetbe rakva.
-
Šolaire
veterán
Szervízbe csináltak a motornak egy szoftver frissítést így tolatásnál nem rángat be időnként a motor. Így egy év után én elégedett vagyok roszat nem tudok mondani az én igényeimnek megfelel az autó.
-
-
gyemipapa
senior tag
Biztosan bennem van a hiba, de nem értek két dolgot: Az ember autó vásárlá előtt tájékozódik, mit vesz meg. Akinek ennyire fontos a vízhőfok, miért olyan tipust vesz, amiben nincs?
A másik: Ennyi erővel pl. az is fontos, mennyi a töltés, régen volt, manapság mégsincs erre vonatkozó műszer, elég, ha probléma van, jelez a műszer. Régebben a motorolaj hőfok kijelzésére is volt műszer, mára régen kikopott. Valszeg nem azért hiányoznak ezek a műszerek, mert 10-10 ezer Ft-ot spóroklni akart a gyártó, hanem mert a mai autók mind számítógép vezéreltek, figyelik a paramétereket csendben a háttérben, akkor jeleznek, ha baj van. Venni kell egy UAZ-t, én pl. anno még azon tanultam, azon az összes most felsorolt műszer megtalálható.
Másik alternatíva, ha már Dacia: akinek telt egy 3-4 millás kocsira, "ruházzon be" egy 10 ezres OBD műszerre, az konfigurálható egy csomó érték kijelzésére. Én is ilyet használok, mondjuk nem a vízhőfok figyelésére. Na most lehet engem ekézni... -
konyi79
addikt
válasz
Luck Dragon #939 üzenetére
Ez nem kifejezetten állófűtés. A keresőbe írt cikkszámok a felszereltebb, dci motoros Daciákban előforduló kiegészítő elektromos fűtés. Baromi kicsi a hőveszteségük, ezért egy talán 500W-os fűtőbetét van a szellőzőrendszerben, lényegében azonnal tolja a meleget.
A Prestige 1,3TCe Dusterekben is van. -
-
kelly416
veterán
Oh, ne is mondd. 50 helyett 30, üres körforgalom brjáratánál is megállunk és körülnézünk (én már amikor közeledek, akkor csekkolom, milyen helyzetre számíthatok majd), jobbra a felezővonaltól, balra meg a padkától kanyarodunk... és a kedvencem amikor a kerékpáros jobbra kis ívben úgy fordul, hogy fittyet hány az elsőbbségadás táblára is meg a többi közlekedőre is.
-
JoinR
őstag
válasz
gyemipapa #933 üzenetére
Valakit csak zavar a pazarlás...nem azért kapcsolom le a lámpát, zárom el a csapot, mert nem engedhetném meg magamnak, hogy menjen egész nap. Számomra a fogyasztás is ilyen. Az más kérdés, hogy attól, hogy valaki követi a piktogramokat, nem fog törvényszerűen kevesebbet fogyasztani az autója.
Viszont az egész abból indult ki, hogy legyen-e vízhőfok kijelzés, hogy lehessen tudni, mikor lehet taposni...attól, hogy eléri a víz az üzemi hőfokot (azaz középre beáll a mutató), az olaj még nem biztos, hogy üzemmeleg, szóval az sem jó indikátor -
Ezt a piktogram nézegetés dolgot én sem értem . Sőt az elején kimondottan idegesített, főleg este mindig villog a zölden a szemembe , azt hittem hogy a világítással van baj.
-
-
Šolaire
veterán
válasz
gyemipapa #929 üzenetére
Egyébként hamar jelez a piktogramm a műszerfalon mikor válts én kicsit tovább pörgetem 2500-3000- ig. Ma egész nap úton voltam sose értettem ahol lehet 50-el menni miért mennek 30-al. Miskolcon tegnap is álltam a forgalomba mire kiderült miért tapolcai elágazásnál kanyarba terepjáró felborulva. Itt a jó idő és több a baleset.
-
-
gyemipapa
senior tag
Dinamikusan vezetek, de a "nyélgáz" nem erről szól. Padlógázt valóban 18 évesen nyomkodtam, élveztem, hogy kipörög a kerék. Nálam az a "nyélgáz".
Ha pedig télen a fűtésről nem érzed, mennyire meleg, az szomorú.
Ahogy az is, ha valaki csak műszerek alapján vezet, gondolom, akkor sebességet sem fülre, hanem fordulatszámmérő alapján váltasz.
Ha ennyire hiányzik a hőfokmérő, én másik márkát választottam volna.
"Ennyi". :-)
(40 évi vezetési gyakorlat, és sokszázezer km van mögöttem, ettől még nem vagyok nagypapás vezető.) -
konyi79
addikt
válasz
gyemipapa #925 üzenetére
Te biztos nem szoktad jobban terhelni a motort, meg előzni se meg 2500-3000 fölé se forgatni vagy hasonlók. Akkor tényleg nem fontos. Néhány modellben meg elektromos fűtőbetét van rásegíteni, szóval az se annyira jó indikátor.
De neked nem kell, másnak szempont. Ennyi. -
kelly416
veterán
Nekem jól van lent a tárolóban, amikor töltőn van, vagy esetleg a kesztyűtartó feletti kis nyitott tartó is szóba jöhet még. Ha nincs össze dugva, mindig zsebben hagyom, mert mehetek vissza érte miután kiszálltam.
Ezekben úgyis csak a hatalmas fontosságú varrott maszkok vannak vagy semmi.
A kijelző előtti kábelre meg ilyen kábelt használok ilyen kábeltartóval megspékelve. Nem mondom, hogy kimondottan esztétikus, de ha arra hajtottam volna, nem is Dacia-t veszünk.
Össz. 3db-ot ragasztottam fel, annyi elég a kábel elvezetéséhez a fenti helyekre. Nekem.
Ja? Köszi. Reméltem, hogy esetleg kilépő fény előkészítés, ami aztán nem lett soha bevezetve, de akkor nem szerelek bele ledes fényeket.
-
mirci18
addikt
Ha valaki nem ért hozzá hogyan kapcsoljon ezt az a kocsin annak pénzért is megéri.
Másrészt az övcsipogás felesleges macera ami engem nem véd meg.
Ha pl megyek a kocsival száz métert vagy a hátizsákom az anyós ülésen van zavaró.
A TPMS szenzor nem foglalkoztat.
Ha egy kerékben nem megfelelő a nyomás azt illik nélküle is felismerni.
Számomra ami fontosabb jelenleg a vízhőfok mérés kimutatása plusz a start stop rendszer kapcsolás. -
konyi79
addikt
válasz
kelly416 #919 üzenetére
A fejegységtől függetlenül is odarakom többnyire, két okból. Egyik, hogy nincs máshol helye. Nem szeretem lerakni a telefont a középkonzol tárolóba, van ott épp elég kacat. A másik, ha nincs rádugva nem megy a Waze meg nem tölti, de a kijelző előtt lődörgő kábelt se szeretem.
A Dusternél már szerencsésebb, fentebb került a fejegység, ott fölötte egy ilyen kis spirál-csutakkal pont méret a szellőzőn lévő telefontartóval. Annyit csaltam, a csatlakozónál a tövét megmelegítettem kicsit irányba hajtani.A félig-meddig záró dugók elvileg a lyukakat zárják a nagyobb szennyeződés elől, amin az ajtóból a víz tud kifolyni.
-
kelly416
veterán
A tartót köszi, bár látszólag semmi szükségünk nem lesz rá, hatalmas ötlet és nagy királyság. Akinek nem nagyképernyős fejegysége van, annak tutira egy király alternatíva.
Az OBD-s meg a Micom cucc is jól hangzik. Köszi.
Egyéb téma:
Lodgy esetében tudja valaki, mik azok a gumi takarók az ajtók alján, amik csavarral vannak oda fogva? Ma ragasztgattam körbe az ajtókat hangszigetelés és koszos küszöb elkerülésének reményében, akkor láttam azokat a kis takarókat. Ha gondoljátok, holnap csinálok képet róla. -
konyi79
addikt
A 10-es android előtti verzióknál le kell szedni az AA apk-t pl innen, utána fog csak működni. Bár magyar nyelv van benne, de kicsi hazánk alapértelmezetten nincs a támogatott régiók között. Lényeges, hogy 2018 év vége vagy 2019 eleje körül volt váltás a fejegység típusában, azóta vásárolt modellek tudják a telefon tükrözését csak. Viszont nekem a legagyibb MM-os 50cm-es spirálkábellal is tökéletesen működik.
Telefontartót én innen rendeltem, maga az elgondolás nagyon szuper, Dusterben legalábbis nagyon jó helyen is van vele a telefon. Más kérdés, hogy én a gravitációs rögzítés mellett döntöttem, ami azóta is az agyamra megy. A telefont nem tartja elég szorosan, így a zörgése az agyamra megy. Mindenféle gumival küzdök rápakolni, ha kicsit is távolabb megyek. Ezt a verziót kerüljétek.
A DDT4ALL nevű programmal, meg egy normálisabb OBD olvasgatóval lehet ezt-azt modelltől függően kapcsolgatni az autóban.
Itt és itt találtok leírásokat, hogy mit lehet. Óvatosan, ne csináljatok faliórát egyik vezérlőből se!
Duster esetében tudom, a központi kijelzőre az óra és külső hőmérséklet kijelzést lehet aktiválni, kanyarkövető fényszóró, de pl én az automata ajtózár működését vettem fentebb, ne 7km/h-nál zárjon be (az udvarban mikor félreállok vagy beállok a kapun is lezárt). Sőt, Duster esetén itt lehet a kijelző (aka óracsoport) fényerejét is szabályozni, ami ugye Dacia esetén amúgy felejtős lenne.
Páran hirdetik, hogy ki lehet az öv csipogását is kapcsolni, meg pénzért vállalják a TPMS-t is deaktiválni mert akkor nem kell megvenni a drága szelepeket. Ettől óva intenék mindenkit, hisz ezzel biztonsági funkciókat kapcsolnak ki, ami balesetet megelőzni találtak ki. Utána szar Szent Péternél magyarázkodni, miért halt meg a család.Ja, még a Medianav tulajoknak érdekes lehet a Micom Test nevű menü vagy mi, amivel a fejegységben egyszerűen lehet kapcsolgatni dolgokat, ha szükséges.
Be lehet a TMC-t itthon is kapcsolni, színsémát lehet módosítani stb, ott a leírásban. -
mirci18
addikt
válasz
Flowtation #913 üzenetére
Nem. De nem az a lényeg.
Ugreent használok kínai top márka az is megteszi.
Mint írtam ha nem megy újra telepítés újra párosítás és mennie kell. -
kelly416
veterán
válasz
Flowtation #913 üzenetére
Nekem vármilyen Baseus vagy Ugreen kábellel is tökéletes. Most rendeltem direkt 90 fokos Ugreen-eket, mert a RN4 microUSB, a 9t meg már type-C.
-
kelly416
veterán
válasz
Flowtation #909 üzenetére
APKmirror-ról (legalábbis úgy emlékszem, onnan) leszedtem, telepítettem, kábellel össze dugtam a telót a fejegységgel és végig pötyögtem azt a pár "első lépést" behúzott kézifékkel. Utána mindig.tök jól működik. Ilyen volt S9-el is, ilyen most Mi 9T pro-val is, de feleségem Redmi Note 4-e is tökéletesen üzemel így.
-
mirci18
addikt
válasz
Flowtation #909 üzenetére
Először nekem is így volt hogy nem engedett tükrözni.
De mikor már mindent engedélyeztem a telefonon és a medianavon kerestem rá a telefonra és úgy lett párosítva tökéletes lett.
Most ha rádugom a telefont a media navra és kijön az android auto felirat és rákattintok akkor automatice átlép rá plusz bekapcsolja a bluetooth-t és mást is.Szóval ha van valami gond akkor próbáld az újratelepítést utána a medianavon az újra párosítást.
-
gyemipapa
senior tag
válasz
Flowtation #909 üzenetére
Sajnos nekem sem hajlandó tükrözni, Android 10.
-
Flowtation
őstag
uh, nem tudok mindenkinek külön válaszolni, de köszönöm a válaszokat. Én is mindig ott hagyom a kocsiban, ha kirakom. A tartóban legalább szem előtt van. Meg tölteni se szeretem letéve, mert biztos hogy egyszer megfeszítem a csatlakozót. Én a gyári navit egyébként egyszer használtam, nem volt rossz egyáltalán, persze csak google-al van összehasonlítási alapom.
kelly416: Az AA hogyan jött össze? Én leszedtem, de egyáltalán nem volt hajlandó tükrözni, igaz sokat nem szórakoztam vele. Nekem note 8t van, azzal próbálkoztam.
mirci18: Ennek akkor utána nézek. Kíváncsi vagyok mi mindent lehet még állítani. Egyébként engem is zavar az a rengeteg km számláló. December óta van meg a kocsi de még mindig nem tudom melyik mire van. Én csak a hátralévő km-t szoktam használni, meg most egyszer a guminyomás állítást, meg néha az átlag/pill fogyit.
-
kelly416
veterán
Aham. Akkor majd egyszer kerítek hozzá valakit, aki ért is hozzá meg van is normális eszköze, programja.
Na igen. Rengeteg minden van ott, a tankolás óta megtett táv például nem egészen világos, mert azt néha magától is nullázza tankolás nélkül. Vagy én nem értem azt sem, meg néhány másikat sem.
-
kelly416
veterán
válasz
gyemipapa #901 üzenetére
Na igen, ez ismerős. Be a boltba, melóba, bárhová, aztán curükk vissza a telóért. Na meg pénztárcáért, ami nyáron zsebben meleg és nagy, úgyhogy előszeretettel marad az autóban. Itt a Lodgy-ban is itt szokott maradni, bár mentségemre szóljon, csak akkor teszem ki, ha tölteni akarom vagy arról navigálok, mert a gyári navit sokkal kevésbé szeretem, mint az androidautót.
Egyébként ha már töltés, akkor a céges S-Cross egy 3 órás úton androidautós navi mellett (ami kb. csak saját gyári kábelen hajlandó működni S9-el régebb, most meg Mi 9T pro-val is) kb. 10-15%-ot tol a telóba, a Dacia bármilyen "szutyok" Ugreen vagy Baseus kábellel hajlandó AA navi mellett is feltölteni a telót ugyanennyi idő alatt. Szóval szerintem le a kalappal, nekem ez hatalmas dupla pozitívum. -
mirci18
addikt
válasz
Flowtation #890 üzenetére
Gyárilag többféleképpen lehet akár a km óra helyére akár a media navra.
Én mindig üvegre rakható telefon tartót használtam.
Ide is azt rendeltem de nem biztos hogy kell mert szőkeség lesz a telefonra a media navnak ha tükrözöm a telefont.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! Intel Core i7 6700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ) dokkoló
- 105 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! Asus ProArt OC RTX 4070 OC 12GB GDDR6X videokártya 3 év garancia 27% áfa
- Csere-Beszámítás! MSI Ventus 3X RTX 4070Super 12GB GDDR6X Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest