Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz Chrys_ #58425 üzenetére

    Az a régieknél az dynamic drive, újabbaknál az adaptive drive, hogy x g oldal-erőig nem hagyja bedőlni a karosszériát. Ezt az oldaldőlést ugye vmilyen elektronika monitorozza, és a stabilizátorrúdnál olajnyomással tart ellen a dőlésnek (vagy vmi ilyesmi).
    A "maszek" megoldás erre (utólagos beszerelés horror ktg-e helyett, meg amúgy ugye ezeket karban is kell tartani), hogy vastagabb stabilizátorrudakat teszel a kocsiba: praktikusan szélsőséges esetben ilyen az eredmény: [link]

    Az aktív kormányzás az más, ott pl. alacsonyabb sebességgel bólyák közt szlalomozva megoldod az egész jobbra-balra kormányzást úgy, hogy nem kell levegyed a kezedet a kormányról (képzelj el egy veszélyhelyzetet mennyire hasznos is ez egy manővernél!). Egy 90 fokos kanyarodásnál pedig jóval-jóval kevesebbet kell tekergetni a kormányt, de ugyanez ki/beparkolásnál is.
    Az újabbakban pedig már integrált aktív kormányzás is van (nekem is az van az 5gt-ben), ilyenkor még a hátsó kerék is enyhén fordul kis sebességgel ellentétes irányba (mint a targoncák), nagyobb sebességnél vele megegyezően.

    A gyakorlatban ez úgy csapódik le, hogy nagyon fordulékony a kocsi, 5méteres hossza ellenére úgy tudok vele fordulgatni és ki/beparkolni kevesebb kormánymozdulattal, mint az E93-assal, ami rövidebb volt és jóval többet kellett kormányozni.

    Hasznos cuccok ezek, csak a javításuk drágább :U

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés