Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
Új hozzászólás Aktív témák
-
kelly416
veterán
válasz BigBlackDog #12799 üzenetére
A speci csoport az amcsi csoportokban kimerült, Ford csopit nem kerestem. De köszi a tippet.
A jóautókat is kipróbálom majd ma.
-
kelly416
veterán
Nos, tegnap sikerült a műszaki, így fel is dobtam hahu-ra meg face-re. Van tippetek, hogy hová érdemes még feltenni?
-
FeRRaR1
őstag
Egyébként azzal hogy minél előbb legyen minden üzem meleg pl pont nincs bajom. Jobb a technikának és a bébi fókáknak.
Macanon 30 fokos az olaj mikor már 90 fokos a víz, és azt nagyon gyorsan eléri. Zárja a hűtő rácsot, zárja vagy részlegesen zárja a hűtő folyadékot, stb... Túlzás nélkül állítom hogy 30 másodperc után indulás, 3 perc nyugis gurulás és 90 fokos a víz. Persze nagyobb benzin motorokkal ez egyszerű... Kis diesellel vagy hibriddel gondolom jóval nehezebb feladat. Pl volt CT200h (pár éve adtam el) azért lopták a katalizátort mert a sok hideg járat miatt erősen túl tervezett. Folyton leállítja, már hidegen is. Mondjuk jó kocsi volt, szerettem. De fél úton voltam már a célhoz sokszor télen mire meleget fújt.
kisza25
Én a benzin szagát de próbálom nem szagolgatnimolnarpeter
Nem tudom hogy voltam e olyan közel induló mezőgazdasági géphez ebben az évezredben hogy emlékezzek rá. Viszont nem volt olyan diesel ami tetszett még egyszer sem.[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #12787 üzenetére
Ja ez a Martini Racing kék nagyon adja.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
Tegnap racse volt
Ez vajon fólia?
⭐ Stella
-
avl
senior tag
válasz FeRRaR1 #12781 üzenetére
Persze: ezekkel joreszt egyetertek (megy a trükközés, a tesztciklus relevanciaja, leirokepessege, a dragulas, bonyolodas,…)
csak arra irtam, hogy bemelegedve érik el; hogy a certifikalashoz ez nem igy van … a fejlesztes soran (25 eve nulla, 15 eve mar igen, aztan egyre fokozodva) egyre több idő/gondolat/HW/SW/erőforrás megy a még be nem melegedett állapot emissziocsökkentesere (“thermomanagement”…en csak igy mondom: hatul legyen meleg = SCR, KAT, DPF akarmi az EATS-ben minel hamarabb erje el az elegendoen hatekony mukodesehez megfelelő hőmersekletet …ez meg energia, ami nem a főtengelyre hat, azaz a fajl. fogyi romlik)
-
FeRRaR1
őstag
Hogy is mondta az ADAC igazgatója, igaz nem tegnap volt de: Csak azoknak az adatoknak hiszek amit én magam hamisítottam meg.
Most el se kezdem leírni hogy melyik teszt ciklussal mi a bajom, mert 24 oldalas regény lenne.
Illetve privát vélemény, régen lehetett kapni olyan (Audi és Ford volt is a családunkban) ami konkrétan 3,x literrel járt el, diesel. Minden tisztító eljárás ami nagyságrendekkel növeli a fogyasztást, árat, komplikációt, karbantartási ktsg-t szerintem rossz irány.
Csak a fogyasztást kéne lejjebb vinni, de merre ment az átlag nem is számolom hány éve? Felfele.
[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
válasz FeRRaR1 #12777 üzenetére
??? elö van irva a tesztelesi hömerseklet
ujkoraban, a normak teljesitesehez a certifikacional teljesiteni kell az elöirasnak megfelelöen, ami a legtöbb alkalmazasnal tartalmaz hideg/elöirt alacsonyabb hömersekletet is
pl.1: off road-ra NRTC a teszciklus, hidegen es melegen is merve (a meleg is definialva van, hideg is), EU-ban 10%, USA-ban 5% a hideg sulyozasa az emisszios elöiras teljesitesehez, pl. [link] "The NRTC is run twice, with a cold and a hot start, with a 20-minute soak period between the tests. The cold start weighting factors are 10% in the EU and 5% in the United States."
pl.2: light duty: [link]
pl 3: US [link] "The weighting factors are 0.43 for the cold start phase, 1.0 for the ‘stabilized’ phase and 0.57 for the hot start phase."
"The 5-cycle results are calculated based on the results of two FTP tests—one regular and one cold temperature test, run at a lab temperature of 20°F (-6.7°C)—as well as the HWFET, US06 and SC03"pl 4: US HD: [link] "The cycle is run as both a cold- and a hot-start test. Typically, the engine is soaked overnight and a cold-start test is performed in the morning. The cold-start test is followed by a 20-minute soak period and a minimum of three consecutive hot-start tests, with a 20-minute soak period between each hot-start test. The composite, brake-specific FTP results are obtained by dividing the weighed emissions and fuel consumption (in grams) by the weighed mechanical work (in bhp-hr), using a weighing factor of 1/7 and 6/7 for the cold- and hot-start results, respectively"
az, hogy valosagban melyik milyen allapotban van, az egy masik kerdes ("kivette" a DPF-t stb.)
es ez eleg regota elö van irva ...ami nem egyszerü kerdeseket vet fel, a "dieselbotrany" kapcsan is, pl.: EGR csökkenti NOx-et ....de ha hideg van, akkor ott kondenzalodik a kipuf.gaz H2O-ja, ...ha elegendöen hideg van, akkor megfagy ...ez komoly gondokat okoz, ha utana jegdarab megy a motorba
...ezert van ahol valami hömerseklet alatt ki van véve ...de ezt is lehet emisszios norma megkerülesenek hivni, ezert a "dieselbotrany" utan bizonyos cegek ebben sokkal durvabbak lettek, sokkal alacsonyabb hömersekleten is teljes EGR mennyiseget mentek, stb. -
bitpork
nagyúr
válasz 2ozzmexy #12772 üzenetére
Hát akkor rossz hír mert pl Hansban nem lehet külön kiolvasni az akksis utat. Pár hetet szórakoztam vele mert én is akartam tudni de nem találtam rá megoldást. Ciklust lehet és lehet matekozni hogy mi a difi.
MOD
Én nem találtam olyan módszert (Porsche Szegeddel is egyeztetve).
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz bitpork #12753 üzenetére
Nem arra gondoltam amit te látsz hanem ami egy általános diagnosztikai eszközzel kiolvashato. (Mondjuk Bosch KT, nem az elm327)
Ezt rém csúnyán benyaltad most, sokba lesz neked.
De, sokkal racionálisabban vesz magán ember autót, mármint aki nem EV meg kft tulaj, hanem rendes dolgozó, mert ő nem 5 évre vesz, hanem hosszabb távra. Ezért nem lett sok Honda vagy Toyota céges autó, mert ritka belőle a dízel, nem is értenek hozzá a szervizek pont ezért és még nem is olyan stabil mint benzines vagy hybrid társaik. Sokan inkább benyelik a 8-10literes fogyasztását a benzinesnek, minthogy szivjanak mert éppen szervizben van. Ha egy céges autó a szervizben áll, az óriási veszteség, csak úgy eszi a pénzt, nettó deficit.
Akik keveset mennek mint én, nekünk nem számít a fogyasztás, a bekerulesi és a fenntartási költség már annál fontosabb. Nem igazán nézem a Vitara fogyasztását, valahol 7,5 körül van, de teszek rá. Viszont hogy mennyire tűri a ridegtartást meg a folyamatos "harckészültséget" az egy fontos szempont volt, és az is hogy ne egessen a szervizelese lukat a penztarcamba ha folyton doktorüzemben van. A bébi fokakra meg xarok."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #12761 üzenetére
Huzottabb benzinesek szoktak, hutik plusz benzinnel a dugattyut
-
bitpork
nagyúr
Mondjuk ez pl szerintem totál értelmetlen. Euro 6d a taliga. Ezen felül van neki villanyüzemmódja. Miért is kell tiltani? Nem egy olyan benzines szokott előttem menni aminek a motorolaj fogyasztása beindítja a kocsi belső keringetés funkcióját....
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
2ozzmexy
senior tag
Na látod, akkor meg mit sír most a szájuk? Évek óta nem fizetnek ilyen dolgokat, sokáig ingyen töltötték, ingyen parkoltak BP-en, teljesen jogos hogy egyszercsak vége lesz a jó világnak és nekik is felajánlják a szopóálarcot... vagy el lehet adni és lehet kivénhet rommal járni, valami 20 éves sosem karbantartott kotlával.
Én ezt sosem értettem amikor valaki ezeket a kampánydumákat beemeli... ez a legjobb mérőszáma az okatatási rendszernek, az embereknek lövésük sincsen arról hogyan működik költségvetés vagy egy KGFB, egy önkormányzati budget, az egészségügyünk, a TB rendszerünk, mit jelent a 4 évente választás, miért baj hogy ugyanazok az arcok üllnek ott ugyanazzal a mentalitással ahol már 30-40 éve...
Mindenki kapni fogja az áldást, ne aggódjatok, ezt együtt tettük ilyenné, úgyhogy együtt is fogjuk kifizetni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #12757 üzenetére
Nem véletlen, hogy itt városban szmogriadókor a dízel PHEV is tiltva van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
félisten
válasz molnarpeter #12756 üzenetére
De csak akkor ha fel is van töltve az akksi nem csak dísznek van. Meg a tényleges értelemhez úgy kéne menni is vele, hogy ne kapcsoljon be nagyon a dízel városban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Stylewars_kp #12754 üzenetére
Nem szarakodnak vele. Eleve nem egy üzemeltető van a töltési pontokon, így meg kap egy Shell/OMV/Mol benzinkártyát aztán hajrá.
#nincsbennetarcsi
-
bitpork
nagyúr
válasz 2ozzmexy #12750 üzenetére
A fedélzeti statisztika semmit nem jelent. Nekem az utolsó 1000km-t mutatja csak. Ha elmegyek Dániába (cca 3000km) akkor semmi villanyos hatótáv nem fog látszódni. De ha helyben mászkálok akkor 38% körül simán van. Akkor most mindenki akkor menjen a dolgára amikor a műszakit nem befolyásolja? Nem megoldás. Az adókedvezményt meg nem ilyen alapon kell mérni szerintem. Max átlag 11,5 litert fogyasztott, Hans ezzel szemben 7.3 nál áll mindenestől. Szóval kézzelfogható értelme van. Szerintem ez is csak emberi tisztesség kérdése.
MOD
Megtérülés: autót magáNYember nem megtérülésre vesz - ha csak nem befektetési célú, de ettól most tekintsünk el. Azt csak céges környezetben van értelme számolni. Nem mellesleg most van egy táblázatom ami alapján egy EV és Hans között csak a gázolaj (Hans) és villany (EV) tankolással számolva éves szinten már most kb 2000€ a különbség. Persze ebben vannak még változók de a futásom havi 2200km kb.
MOD2
Parkolást soha nem néztem mert Szegeden soha nem is volt ingyen és ahova megyek ott is a jellemzően fizetős. Ezzel soha nem is értettem egyet ezzel mert nincs alanyi parkolás.
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz molnarpeter #12749 üzenetére
Aha, valszeg, a dízel Porschet zöldrendszámmal... (eleve dízel meg porke is meg még telekjáró is ráaádsul plugin hybrid, hová tud még hitványulni ez a világ... ) eddigis azért vették mert nem kellett rá KGFB-t fizetni mert parkolási díjat 2 évig. Egyszer minden jónak vége szakad, ingyen ebéd nincs.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz bitpork #12748 üzenetére
Főleg hogy a fedélzeti megmondja hogy a futott km-ből mennyi volt tisztán villanyos...
Mindezt egy időszakos műszaki vizsgálat során kb 5 perc kideríteni... de majd ez is évek múlva, mint a fékfolyadék.
De igen, ezért nem lett volna szabad a dízel PHEV-kre zöldrendszámot adni, mert mi a bánatos pék szerszámnak venne valaki dízel autót (annak minden hátrányával) ha nem azért hogy évi 30ezret beletekerjen, na azt nem városban fogja töltőtől töltőig... Mert egy benzines változathoz képest kb ott van a megtérülési pont."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stylewars_kp #12746 üzenetére
Zajlik ez 4 évig, utána Magán Pista megveszi és 20 évig tölti szorgalmasan.
[ Szerkesztve ]
-
bitpork
nagyúr
válasz Stylewars_kp #12746 üzenetére
Ez nem visszaélés mert a törvény nem tiltja expressis verbis. Ok hogy most ezt akarják változtatni de akkor ne a magánembereket vegyék már elő fűnyíró elvvel...
[ Szerkesztve ]
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Stylewars_kp #12746 üzenetére
Nálunk is van pár PHEV verda. A benzint fizeti bele a cég de a villany töltést nem. Szted ki áll neki így töltögetni? Pont senki...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Stylewars_kp
őstag
válasz bitpork #12742 üzenetére
Tulajdonosok esnek el ettől jól fogalmazol.
Viszont rengeteg cég él ezzel vissza, közben magasról tojik az akkupakk töltésére. Kihasználja a kedvezményeket a dolgozók meg nem töltögetik a vasat.
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
bitpork
nagyúr
Ezzel több problémám is van alapvetően.
1- eddig volt ugye egy határ (50km) ami hatótávbeli megkötés volt a zöld rendszámra. Ez most összemossák az olyan konstrukciókkal amiben a villanymotor csak rásegít (mild hybrid nem egyenlő a plugin-nel sem technikailag sem sehogy) Komolyan ha valakinek elég a városi 50km de néha szeretne hosszabb utat megtenni akkor most szopatják?
2- a plug in hybrideknek a teljesítménye , lévén két motor adja, jellemzően sokkal nagyobb mint egy ICE motoré. Akkor most ezzel minden átmenet nélkül az elmúlt évekért cserébe megb@sszák a tulajokat hogy pótolják a kiesett adókat?
3- haszon! Csak nem a tulajoknakNe csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
avl
senior tag
válasz tboldi #12736 üzenetére
inkabb masoknak, de a hsz.-hoz kapcsolodva: ilyen egy turbofeltöltöben tipikusan hasznalt radialkompresszor jellegmezeje:
x tengely: terfogat vagy tömegaram (dimenziotlanitva, stb.)
y tengely: nyomasviszony
kagylo alaku zart görbek: allando hatasfokgörbek benne
görbek vizszintesszerü resszel mindket iranyba lekonyulva: allando fordulat görbekvaltaskor gazpedal felenged: fojtoszelep zar: levegötömegaram igen lecsökken; az elsö pillanatokban a töltö fordulatszama marad -> az allando fordulat görben gyorsan balra megy, a levalasi/pumpalasi területbe; ezt hivatott megszüntetni: a kompresszor "lásson" tömegáramot (amit a motor nem kér, tehat mashova kell jutnia = lefuvato szelepen "kifele)
a levalas/pumpalas hevessege különbözö mertekü lehet, függ az elötte/utana levö terfogatoktol stb. komoly nagy gepeken akár a lapátot is letöri; "kis mitugrasz turbotöltön" inkabb csak furcsa hang illetve mechanikai lenges: anyagfaradas, csapagyazas fokozott igenybevetele
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kelly416 #12735 üzenetére
A lefújószelepnek fontos szerepe van, a hang már csak ráadás. Amikor elveszed a gázt, a turbó a tehetetlenségéből fakadóan még tolna be levegőt, ami nem kívánatos olyankor, ezt a felesleget engedi el. Gyárilag vissza szokták forgatni, semmi más oka nincs, csak hogy csendesebb legyen, de vannak hozzám hasonló hülyegyerekek, akik jobban szeretnek tüsszögni vagy fütyülni.
Blow off valve híján hallható egyébként a “stutututu”, ez a compressor surge (nem tudom, van-e magyar kifejezés rá), ami egyesek szerint hosszútávon árt a turbónak, de a gyakorlatban még nem találkoztam ilyennel. A digók MultiAir motorjai ilyenek, se lefújó, se fojtószelep. Akárcsak a dízelek.
-
tboldi
nagyúr
válasz kelly416 #12733 üzenetére
Gyárilag ez sem ilyen, én tettem róla.
Itt a gyári lefújószelep, amire egy szűrőt raktam, hogy ne menjen bele a kosz (mondjuk úgy is kifújja, mindegy), de eredetileg egy sima csőkönyök lenne a tőle balra lévő csonk felé.
És itt a másik vége az eredeti visszavezetésnek, egyszerűen csak kapott egy dugót. Így nincs visszaforgatva az elengedett töltőlevegő, ehelyett a szabadba távozik a már bemutatott hang kíséretében.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz kelly416 #12721 üzenetére
A bimmer okos, beleszól, de nem bimbamozik, nem csipog, sípol, kormányt ráz stb.
Úgy csinálja ahogyan beállítod, egyszer szólt amikor levettem a távolságtartót hogy figyeljek, lenyugtáztam azóta teszi amit kell, üzenetet dob ha kinja van."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
Amúgy meg #justitaliancarthings
Ma reggeltől elkezdett magától törölni néhányat a hátsó ablaktörlő minden alkalommal, amikor ráadtam a gyújtást, és elég változatos pozíciókban állt meg.
Kiderült, hogy elszakadt 2 vezeték a gumis átvezetőben a csomiajtó és a kasztni között. Gyorsan összetoldottam őket MacGyver módjára, most oké, de majd otthon megcsinálom rendesen.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz 2ozzmexy #12715 üzenetére
Vegyél trabit, kispolákit, egyből a sor elején leszel.
Én sem tudom, a rönyó hogy oldotta meg, mert a Lodgy csak manuállal létezik nálunk.
A CrownVic pedig nem ellenkezik, teszi amit a hasznaló diktál. Ha kipörgő kerekekkel vagy "csak" emelt fordulatszámmal indulnál, fék paldó, megfelelő mértékű gáz és féknfelenged ha menni is akarsz. Itt még nem túlokos az autó, nem bírálja felül a parasztot egy rosszul megírt program. -
kisza25
félisten
Az sem rossz fene se gondolná, hogy ennyi nő vadászik, de anyósom is vadászik, tegnap is ment ki, egy nagy bikát akar kilőni, meg a nővérem is vadászik.
Ok, mindkettőt a férfiak vitték bele, de nem volt kötelező.
Tesóm kis kaliberű kézi fegyverrel országos második lett még sok évvel ezelőtt. A páromnak is bérlete van lőtéren és elég jól nyomja az agyag galambot.
Én még iskolával voltam versenyezni légpuskával.Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
2ozzmexy
senior tag
válasz kelly416 #12709 üzenetére
A 600SEL-ben sosem próbáltam, abban a bal lábam be volt húzva az üléshez és csak jobbal vezettem, de a 320d letilt, menetközben se nem gyorsít se nem lassít, csak hibaüzi van valami szenzor hiba. Bár a bimmerrel lehet elvileg a távolságtartó miatt ilyen egypedálos üzemmódban is menni ha vannak előtted (és hát ebben a hatalmas országban ritkán mész a sor elején). A DSG-s Octavia is letiltott nekem, csippant egyet aztán annyi. Vezetéstechnikai tréningen próbáltam átdobni egy furdulón és véletlenül egyszerre nyomtam a két pedált hogy a töltőnyomás megmaradjon... mert ugye a töltött motorok nagy rákfenéje hogyha elmegy a nyomás, akkor az elviszi a power-t is, főleg ezeknél az 1,2-1,5 tfsi motoroknál, utána egy szelet gesztenyetortában több nyomaték van, mint azokban. A renault nem tudom hogy oldotta meg a TCe motoroknál, de amiket én vezettem kisköbcentis turbós benzineseknél 2500-3000-ig sok minden nem történt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kelly416
veterán
válasz 2ozzmexy #12691 üzenetére
Én azt nem reklámoznám, hogy nem csinál semmit. És nem veled van a gond, hanem a tervezőkkel. A fék akkor is működjön, ha a balf@sz nyomja a gázt mellé. Szerintem.
De nekem egyrészt kissé öregebb autóm van, másrészt ha két lábam van, nem egy lábbal fogom nyomni a két pedált a másikkal meg semmit. És ez egyébként nem azt jelenti, hogy egyszerre nyomom a két pedált. -
kisza25
félisten
válasz bitpork #12707 üzenetére
Ja azt szoktam mielőtt teljes tej intoleranciám lett, snidlingre is intoleranciám van
Most vegán tejfől+vegán majonéz kombó, fokhagyma+só
Amúgy Ausztriában offenkartofeln néven fut úgy ahogyan mondtad (tejföl, fokhagyma, só, snidling+ majonézt is raknak bele)Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #12697 üzenetére
Tudom hogy csak kötekedni akarsz
De ez rohadt egyértelmű. Ballábfékkel ha féktávon csinálod nem nyomod mellé a gázt. Ha kanyar közben akkor csak enyhén fékezel, így szerintem azt a legtöbb autó engedi. Gyorsítást meg az autót tartod határon vele.Illetve sokkal nagyobb a kontrollod ha balláb fékezel, sokkal jobban tudsz kanyar bejárat / kijáratnál adagolni / reagálni.
Ez egy létező módszer, megéri megtanulni mint a gázfröccsöt vissza váltásnál.
Válaszolva attól függ mekkora féket / gázt nyomsz. Gumit éget, lassan gurulva tekeri el a kereket, vagy csak a gyorsítást fogod vissza vele.
Csak sport és sport plusban megy, úgy meg engedi. Sport plusban ha fullra nyomod mind a kettőt akkor LC.
De tovább megyek, a legtöbb gumi égetős videóban is úgy tolják hogy állnak a féken és gázon. Addig egyhelyben füstöli, majd ahogy engeded a féket de állsz a gázon rajzolja fel a szép csíkot. Minél jobban felengeded, annál jobban megindulva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 7 / 5 / 3 1***(X) "Summit Ridge" (AM4)
- Vivaldi (böngésző)
- Házimozi belépő szinten
- Steam topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen videókártyát?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kína vezeti az okosórapiacot, a Huawei az első helyen
- Netflix
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest