Hirdetés

2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#12736) tboldi válasza kelly416 (#12735) üzenetére


tboldi
nagyúr

A lefújószelepnek fontos szerepe van, a hang már csak ráadás. Amikor elveszed a gázt, a turbó a tehetetlenségéből fakadóan még tolna be levegőt, ami nem kívánatos olyankor, ezt a felesleget engedi el. Gyárilag vissza szokták forgatni, semmi más oka nincs, csak hogy csendesebb legyen, de vannak hozzám hasonló hülyegyerekek, akik jobban szeretnek tüsszögni vagy fütyülni. :D

Blow off valve híján hallható egyébként a “stutututu”, ez a compressor surge (nem tudom, van-e magyar kifejezés rá), ami egyesek szerint hosszútávon árt a turbónak, de a gyakorlatban még nem találkoztam ilyennel. A digók MultiAir motorjai ilyenek, se lefújó, se fojtószelep. Akárcsak a dízelek.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.