Hirdetés
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
válasz FeRRaR1 #13594 üzenetére
Nem a slagon múlik... A lakótelep közepén a negyedikről nem dobhatok ki az ablakon egy slagot hogy feltöltsem a tartályt, vödörből sem tart sokáig, főleg ha nincsen nagy jövés-menés, akkor a kukatárolóknál lévő "közös mérésű" csapot is tudom használni, mondjuk hajnalban... (ennek is elvi okai vannak, itt BP-en a legtöbb helyen az a szokásjog, hogy lakásonként 1 köbméter vizet fizet mindenki takarításra, na ez nálunk havi 43 köbméter hideg és ugyanennyi melegvíz, szerinted elhasználják? Költői kérdés, nem várok rá választ... )
Inverter még csak-csak lenne olyan ami tud stabilan 1kw-ot (általában ezt is csúcsértékre adják meg...), de kétlem hogy az autó jó esetben 100W-os generátora tud ennyit tölteni... de Prius a király, az mindig indul ha a nagy akkuban van szufla, az indítóakksi nem is számít neki.
Még dolgozom rajta, ez egy igazi férfi projekt (várható befejezés 5-6 év múlva, ha el nem... )[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz Alusky #13595 üzenetére
Nagy céges építkezés. Végén hoznak 4-5-6 konténert és minden kuka ami marad.
100m-es UTP kábelek, kötelek, sok doboz zár, ajtó behúzó, egész ajtók, sok bontatlan fa anyag.Kövi konténer, ÚJ HŰTŐK. Mert 2 lakás iroda volt amég épült, és az ott használt új hűtőket kib@sszák hogy újakat tegyenek be a lakóknak a 6-12 hónapot használt full újnak kinéző ugyan olyan helyett. Már minden munkatársamnak hoztunk szinte. Magamnak csak azért nem mert nem akarok még egy dolgot rakosgatni, van egy nagy a konyhába meg egy még nagyobb a garázsba.
Következőkbe bontatlan zsák / doboz szilikonok, csempék, kicsi és közepes kavicsok, homok, cement......
Csak 2 furgonnal voltunk így azokat tudtam telepakolni amennyi hely volt
Reggie0
Legalább tudod melyik gumishoz nem kell vissza menned...
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
Nem véletlenül csinálja magának mindenki amit csak tud. Én reggel pl. homokot
loptamhoztam a villanyosoktól. Oszlopokat lerakták, nekik már nem kell betonhoz, szórták be az út alá a murvába, te mondom ekkora pazarlást csináltok azt hittem elviszitek, egy fordulóval viszek belőle akkor. Vállat vont, markolósnak olyan mindegy nem az ő dolga a főnök meg nincs ott. Fordult is 700 Kilóval a Kangoo.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13586 üzenetére
Szerintem az ilyen játék porszívókat felejtsd el. Akkor már inkább egy viszonylag olcsó (itt legtöbbször van akció, 99 font) Numatic Henry. Az új Eu felszopó verzió azt hiszem csak 650 wattos és hasonlóan jól szív mint a korábbiak. És egy inverter direkt az akksira járó motorral. Az ilyen játék sz@rokat felejtsd el. Szerintem. És akár lehet nálad 2, egy száraz egy nedves. Nem kell szarakodni vele csak bedugod amelyik kell.
Bissellnek van kisebb kárpit gépe is, lehet most black friday miatt tudsz találni pár jó dealt. [link]
Illetve egy jól elhelyezett slag sokat segít a feltöltésben. Nekem van egy a falon ami pont jó oda meg a furgonban 2db.
Qru
Khm*biztonságiöv*khm khm.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
-
2ozzmexy
senior tag
válasz FeRRaR1 #13585 üzenetére
Engem a "bagatelizáló banda" zaklat újabban... "ó semmi extra, kicsit sáros meg bogaras az eleje..." odaérek és kiderül hogy azzal járnak a telekre kapálni meg az erdőre fáért.
De olyan is van hogy odaérek, semmi extra, megcsinálom a külsejét 40 perc alatt és akkor jön hogy "azzal a fényszóróval tudnál valamit kezdeni? kifizetem..." csak éppen a sealant meg a fúró maradt otthon. Aztán van amelyiknek elmondod mennyi az annyi plusz kiszállás (BP-Kecskemét már egy szemmel is látható összeg útiköltségben, de kolléga nővére, bevállalom), megcsinálom minden okés és még ő szól hogyha nem sietek akkor a férje autóját is megcsinálnám ugyanennyiért, meg a szomszédban a barátnőjét is megkérdezi... Az egy jó kör volt, elment rá egy szombatom, de egy hitványabb közalkalmazotti bért összeszedtem és brassóit is kaptam ebédre meg egy kávét.
Igaz elfújtam egy pflegenreinigert meg egy TW Hybrid Ceramic Coat-ot, de piszokul megérte...Szóval a lényeg hogy ki kell rá találnom valamit, a víztartály DIY még menne, a feltöltése cikibb, az áram erősen kérdéses. Akkussal max úgy ha veszek ötöt és mindet feltöltve viszem... (ilyenből mondjuk: [link] )
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13584 üzenetére
Nekem ez úgy volt hogy hozzám hozták a kocsikat hogy csináljak meg ezt azt. Nem reklámoztam de valamennyire köztudott az ismeretségi körben hogy magas szinten tolom. Mikor több lett már nem élveztem annyira. Aztán elkezdtek jönni az ügyfelek hogy mondok egy jó árat valamire, mondjuk 350 font, egylépcsős polír, wax, alap beltér, rohadt alapos mosás és előző idióták hibáinak kijavítása. Mert okoska próbálta elvinni 50 fontos polírra előtte a fekete autót. Azok meg szép szivárvány mintásak lesznek tőle
Eleve ismerős, jó árat mondok, aztán mondja hogy ő 250-re gondolt. Mikor nem fogadom el akkor meg néz rám keserű pofával mint ha a palota pincsijét rúgtam volna szájba...
Úgy hogy azóta csak olyanoknak csinálok akik többször voltak, tudom hogy nem skót zsidók. Hajlandóak kifizetni kérdés nélkül amit kérek mert nekik a minőség a fontos, és néha hozzá csapnak egy Gin-t vagy Whiskey-t mikor fizetnek.
De ha beugrik hogy nem tud feltenni egy rendszámot, vagy valami kis baja van azt meg "ingyen" megcsinálom szó nélkül. De van hogy hozzám vág akkor is valamit, vagy nem is szól de utal amit gondol.
Mondjuk a felszerelésem meglenne hogy házhoz menjek de ennyire nem akarok belemenni. Egyenlőre.
Kocsimosás és kertészkedés. Férfi álom csomag.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz FeRRaR1 #13582 üzenetére
Igen, tudom, néztem már videót róla. Ahol megoldható egy slag és egy hosszabbító, azt el is szoktam vállalni, főleg ha saját udvarra be lehet állni/magánterületen/elvihetem. (itt közterületen autótmosni tilos, kemény környezetvédelmi pénzbírság jár érte)
Szóval ahogyan írtad nem annyira egyszerű, csak elsőre tűnik annak.
Engem ha hívnak azért hívnak, mert nem vagyok mobilkozmetikás, nem tanultam/tanították, lelkes amatőrnek sem csúfolnám magamat, de hogy az egyik ügyfelet idézzem: "az a bajom a többiekkel, hogy mindenén látszik a profitorientáltság..."
Magyarul: Nem élvezi amit csinál, pénzért csinálja, mint azok a bizonyos ősi foglalkozású hölgyek az út szélén (náluk sem feltétel hogy szeressék a szexet ), inkább nekimegy erősebb szerrel, ha kérnek tőle valamit hogy pl vegye már ki a gyerekülést és azt is takarítsa meg, akkor felárat számol fel, stb. Sajnos a plázába beadom és 2 óra múlva kész típusú cégek is ilyenek. (ez nem magánvélemény, ez ügyfelektől jött vissza)
Szóval a helyedben én magam csinálnám, mert akkor rendesen meg lesz csinálva.@rbalint88: nem is szeretném félmegoldással megúszni, viszont nem főállás, így megengedhetem magamnak hogy nemet mondok, ez az igazi szabadság, amikor nem a pénztárcád vagy a főnököd osztja be az idődet, hanem te magadnak. Még keresem a jó rendszert, csupán annyi történt hogy összeszámoltam mennyi bevétel esett ki a hónapban és pöppet felment tőle a vérnyomásom... Ha 100-150k ráfordítással megfoghatóak lennének ezek az ügyfelek is, akkor néhány hónap után profitot tudna termelni, hiszen végső soron ez egy vállalkozás, azt meg ugye vállgazdon megtanultuk hogy "haszonszerzés céljából" csinálja az ember. Csak az egómat bacca, semmi komoly...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
rbalint88
addikt
válasz FeRRaR1 #13582 üzenetére
“De az 5-ből 3 jármű halál retkes már.”
Tehat olyan, mint masnal mosas utan “tisztan”?
2ozzmexy: erdekes projekt, szerintem se lehet felmegoldasokkal ezt meguszni, mert azt megvalositani is draga*, viszont meg jo se lesz. En egyszer csinaltam meg egy ismeros autojat, mert szar volt a terde es o nem tudta, de rajottem, hogy tobbet er a szabadidom ennel… persze ha foallasban akarod ezt csinalni, az megint mas tema. Akkor viszont tenyleg erdemes egybol normalis felszerelest kiepiteni.* akkor valik majd igazan dragava, amikor kukazod, mert szar
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13581 üzenetére
A legtöbb mobil detailer itt kis furgonnal jön mint transit connect vagy caddy. Benne van a víztartály. Benzines, vagy a kocsiba kiépített normális elektromos rendszerről működő jet wash. Most hogy 5 fok a hőmérséklet még én is elgondolkozok hogy hívjak e egyet, és végig menni mind az 5 járművön egyszerre.
Aztán eddig mindig oda jutottam hogy annyi cuccom van hozzá hogy inkább várok egy kicsit valami szebb napra és akkor végig tolom. Meglátom mennyi munkám lesz a hetekben aztán döntök. De az 5-ből 3 jármű halál retkes már.
Sajnos a legtöbb dolog nem annyira egyszerű mint az ember gondolja.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz FeRRaR1 #13579 üzenetére
Valamit ki fogok találni, mert ebben a hónapban 100k felett van a bevétel amitől elestem, mert belvárosi mélygarázs, vagy nem lehet beállni az udvarra és az áramforrás több mint 50 méterre van, vagy nettó utcai meló, elvinni a járművet pedig nem lehet. Egyetlen egy volt aki azt mondta hogy a fűnyírós hosszabbítót hajlandó kidobni az udvarra nekem...
A víz még csak-csak, bár a feltöltése komplikált (10 literenként vödörrel kell feltölteni a kb 90 litert), de nem lehetetlen, node az áram... akkus+szivargyujtos kevés, normális munkához kellene legalább 120w-os, de az is a boltban erős volt, nem tudom mi lenne vele 20-30 használat után, nedves szívást ki sem lehetett próbálni, üzemidő 30 perc, feltölteni 5 óra...
Nem egyszerű ez a feladat sem úgy látom... kárpittisztítógépről nem is álmodok, ha lesz garázs talán.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13578 üzenetére
Nem is mondtam hogy ezt kell venned, csak leírtam nekem mi van ami akksis, meg ami jól bevált. (meg én licit oldalon vettem 300 font alatt mindegyiket)
wd2-t is vettem egyszer, valami 40 font körül volt akciósan, mondom annyiért kipróbálom. Hát egy nagy büdös gőzölgő kupac szar. (szerintem) Erősnek viszonylag az ha üres, hangos mint a picsa, az illesztések meg az egész minősége egy rossz vicc. Illetve a nedves tudását se tudom komolyan venni. Nem is merném, de számomra egy ilyen átszerelős, magát tele retkelős játékszer úgy hogy gyorsan megszabadultam tőle.
Van egy Bissellem ami régóta megvan, nedves, száraz, egy kar fordítással kárpit tisztít is. Na az rendes nedves mert mindegy mit szívsz vele, nem kell átszerelni. Illetve 1000x jobb minőség és könnyű takarítani. Valami 9 éve van meg lassan, de eszméletlenül szeretem. És már náluk se kapható egy ideje. Sajnos.
K2 írásodat megértem, de van pár ellent mondás azért. Ha tartályból szívsz, meg 3-4 órát tervezel az azért nem kis mennyiségű áram forrás és víz kell.
Tudom mert munkához van 350 meg 175 literes tartályom, akksim, elektromos és benzines magasnyomású meg ezer más...
Mindegy, majd elindulsz egy úton, aztán változtatsz ahol kell hogy megfeleljen. Sok sikert.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz FeRRaR1 #13573 üzenetére
Nekem is van 2 40w-os, az egyik akkus a másik szivargyujtos, egy talicska apró majmot nem érnek egy alsó kategóriás száraz-nedveshez képest (wd2 plus).
Magasnyomásút nem is vettem, négyet próbáltam(blecki, kärcher, parkside, bosch), mindegyik fos, a benzinkútnál a kézi mosóban komolyabb cucc van, pedig az sem a high-end szerintem, különben nem jön ki a matek...
Úgyhogy köszi, de akkusból elegem van egy életre, még fejlesszék 10 évet és talán újra megpróbálom. Amit linkeltél tuti frankó, csak annyi pénzért veszek egy utánfutós aggregátort használtan és nézek horgos priust.
A wd2 plus azért jó, mert szív, fúj, tud nedveset és szárazat és még át sem kell szerelni a kettő között... K2 könnyű, kompakt, felszivja a vizet vödörből vagy kannából is akár, ha szét megy eldobom a francba és veszek egy másikat, mert gombokért osztogatják. A prius azért szimpi mert ugye full hybrid, olcsó ha van benne centi, a konfig pedig ami a fejemben volt egy délután alatt átszerelhető másik autóba, a víztartályok leeresztés után szintén átrakhatóak bármibe, így egy pár százas prius mk2 ha megbukik műszakin, visszakapja a kerekeket amivel veszem és mehet a bontóba, lövök helyette másik két pálcásat fb aprón. max kapna egy droidos fejegységet az AA miatt, azt át lehet tenni másikba leadás előtt, vagy marad egy luk a helyén. Szóval az egész cumó pár óra alatt költöztethető másik autóba, de mindez egy 60kg-os aggregátorról nem mondható el."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #13574 üzenetére
Ez egy kurva szar konstrukció már ránézésre. Normális szövet zsák és minél nagyobb hepa filter kell. Mondom ezt úgy hogy 8 éve tolom a takarító céget, és vagy 20 porszívót próbáltam.
Az ilyen zsák nélküli retkek nagyon hisztisek és nagyon hamar elveszítik a szívó erejüket, ha volt egyáltalán 18 volttal... Ez biztos hogy teljesen alkalmatlan arra amire a videóban használják.
Egyébként itt megjegyezném hogy a Milwaukee a leghazugabb a nagyobb komolyabb márkák közül. Nekem Makita és Dewalt van mindenre. De Milwaukee-t soha nem vennék amiket láttam róluk...
Makita DVC665. 6 literes zsák, 36V 2 akksis. 20 porszívó után erre mondom azt hogy legjobb vele a munka. De ha látod hogy zsák nélküli, kerüld el minél nagyobb ívben azt ajánlom általánosságban. Sokkal hisztisebbek, karbantartás igényesebbek, és azonnal csökken a teljesítményük amint szívsz velük. Már réznézésre is egy nagy paraszt vakítás az a cucc.
-
kelly416
veterán
válasz rbalint88 #13575 üzenetére
Szerintem a Milwaukee nem szponzorálta, csak abból vásárolt be magának. Amint jött a Makita szponzoráció, nyilván eltűnt a piros/fekete. Attól még lehet, hogy a fia megkapta a felét, a másikat meg Gerő vitte haza kölcsönbe, hogy ameddig a szponzoráció le nem jár, nehogy ott legyen a képernyő sarkában. Én is eltakarítanám, mert ha véletlen bekandikál, akkor abból lehet még baj.
-
kelly416
veterán
válasz FeRRaR1 #13573 üzenetére
Nálunk a cégnél ilyen noname porszívókat használnak. Nem tudom, mennyit bírja az akku, de szívni nem sokat szív. Vagy gallyra vágták már amit kipróbáltam, vagy tényleg semmit nem ér. Pedig elméletileg ők nagyon jó minőséget képviselnek. De nem csak a becsületesnepper váltott tóluk Makitára, és valószínáleg okkal.
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13572 üzenetére
Nekem van 2 normálisabb erős akksis porszívóm. Egy Numatic és egy Makita. Előbbi valamennyivel gyengébb mint a hállózati, utóbbi kb olyan erős. És 30-45 percet megy el beállítás függően. Szóval vannak jók csak meg kell találni mert nagyrészük sz@rt se ér.
Mindegy is, sok sikert, csak az ólom savas úton ne indulj el.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz FeRRaR1 #13569 üzenetére
@mindenki: Akksisból kellene 5 porszívó, mert egyik sem bír ki 20 percnél többet, erejük pedig mint a harmat...
Hétvégente lenne így használva egy délutánt, ezért is gondoltam egy prius mk2/3-ra. Sok a hely benne és a motort is töltésre találták ki, max egy töltő szálat hátra viszek középen...
Azért köszi srácok a közös brain stormingot, más megoldást fogok keresni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Alusky
aktív tag
válasz FeRRaR1 #13569 üzenetére
Ha neki ez napi szintű munkához kell, akkor mindenképp vagy erősebb kempinges akkus cuccban gondolkodnék vagy egy aggregátorban silent verziósból. Ólomsavassal nem fogja bírni egy évet se mert szétmállanak, ráadásul amennyi kell belőle rászámolva a kapacitásvesztést is vagy 50Kilót kellene hurcolnia. Párat már mi is kidobtunk villanypásztorok mellől, egyszerűen őskövület már a technológia, annyira meg nem olcsó, hogy csak úgy cserélgessük. Egyedül belsőégésű motorokhoz oké csak, mert az midnig 100%-on tartja és minden beindításnál szulfátmentesíti.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
kelly416
veterán
válasz FeRRaR1 #13559 üzenetére
"Pont ez miatt fogsz csalódni az elképzelésedbe. Ott a nevében hogy indító akku. Arra tervezték hogy nagyon rövid ideig adjon le nagy ampert, nem arra hogy hosszan kicsit. És ennek nagyobb jelentősége van mint gondolnád."
Pont ezért írtam, hogy munkaaksit kellene keressen. Azzal lenne némi esélye.
-
Alusky
aktív tag
válasz radi8tor #13562 üzenetére
Utólagos tetőklímákból ami nekem is van a kocsin 12V-os rendszerre 80A a plafon, ez sugall valamit, hogy ennél feljebb már nem érdemes menni. Ez 2kW-os hűtőteljesítményű a nagyjából átlagos hatékonyságú kompresszorral, 900W körül van a fogyasztása, peak 1130W. 12-14.4V-tal számolva.
Efölött már csak 24V-os klímák vannak az áramfelvétel miatt, de az meg teherautó vagy lakókocsi mind, furgonokba már nem jó. Viszont ott már 4kW-ig mehet ami nem rossz. Vagy az A+sok hatásfokosokkal 6kW is megvan hűtőbe az meg már didergős.[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #13557 üzenetére
Lifepo4 van a napelemhez 10 év garanciával.
Volt egy 8 éves APC smartom, arra egy akksi csere után áttettem a ház teljes riasztó, kamera, internet rendszerét elrejtve.Az helyett meg a gépem kapta a nagyobbikat. Mivel akksi cserén kívül (ahogy mondod kb 5 évente) nem volt más bajom vele így nem kerestem alternatívát.
Egyébként éppen ezért vettem ezt, mert tud 1980 Wattig elmenni, de ami rajta van teljes terhelésen se eszik többet mint 1000-1200W. Üresjáratba ahol főleg van meg ennek a negyedét se. Amikor utoljára néztem akksit még nem volt Lifepo4 alternatíva. A 2200-meg 2 rosszból raktam össze, egyikbe új akksi volt így azt használtam fel.
2ozzmexy
Pont ez miatt fogsz csalódni az elképzelésedbe. Ott a nevében hogy indító akku. Arra tervezték hogy nagyon rövid ideig adjon le nagy ampert, nem arra hogy hosszan kicsit. És ennek nagyobb jelentősége van mint gondolnád. Ha fogadnom kéne akkor oda tenném a pénzemet hogy NEM fog elmenni nem hogy 4, de 3 órát se. Sőt...De nekem mindegy, ha kísérletezni akarsz akkor hajrá.
Egyrészt, másrészt akkor már inkább a járó kocsi aksiját használnám ha ennyire az inverter fele akarsz menni.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz Reggie0 #13554 üzenetére
Nem is szivargyujto léptékben gondolkodtam.
Bevagok két 74ah-s indító akkut párhuzamosan a csomagtérbe vagy a hátsó labterbe (inkább utóbbi), rakötök egy invertert és akkor 3-4 órát tudnám használni a k2-t és a wd2-t is összesen. (Egyszerre csak az egyiket természetesen) ez 230v-on 6amper terhelést jelen, 4 órával ez 24ah kapacitást, szerintem még 60% hatásfoknál sem merülne 0-ra ez a konfig, még egy akkuval sem. Tehát ha igaz a fizika akkor picit több mint 3amper terhelés akkunként.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Reggie0
félisten
válasz FeRRaR1 #13556 üzenetére
Ezekben a PC-s szunetmentesekben erdemes a savas akksit kicserelni Lifepo4-re, vagy eleve azt tenni bele, es akkor nem lesz olyan durva letores az athidalasi idoben, ahogy novekedik a terheles, hanem megmarad a nagyjabol linearis osszefugges. Es 5 evente sem kell kidobni.
Ha nem akarsz sajat BMS-sel vacakolni, akkor mar vannak lifepo4-es drop-in replacementek a savasok helyere.Amugy FSP custos/champ szeriat nezd meg apc smart helyett.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz kelly416 #13552 üzenetére
Nem fog működni ahogy elképzelte. Akksi kapacitás kis részét tudja csak felhasználni, és azt is viszonylag rövid ideig.
Van inverterem kocsihoz, saját napelem rendszerem amit én telepítettem, inverterrel, autó töltővel, akksi rendszerrel. 2 szünetmentesem amit hibásan vettem és én javítottam így nekem is van valamennyi rálátásom.
Alapvetően rossz az elképzelés. Szerintem kb 4 akkora akksit kéne párhuzamosan össze kötni hogy értékelhető teljesítményt adjon le elég ideig. Vagy csak inverter és akkor járó motorral lenne az autó és direktbe akksira kötve. De leginkább más megoldást keresnék, akksis porszívó személyében. Esetleg hordozható akksis power station ami erre van építve, és benne van minden ami ehhez kell egy csomagban. Anker-nak van több féle de nem olcsó. Én azt mondom hogy a fentiekből szemezgetnék, esetleg hozzá egy kis benzines magasnyomású ha az is kell.
De pl: [link]
Ezt vettem nemrég, sérülten, akksik nélkül, felújítottam. Olyan nagy és nehéz hogy majd össze fosom magam miközben mozgatom. Ez menne kb 24 percet 1000 wattal, új és teljesen feltöltött állapotban. Nekem került kb 240 fontomba új, utángyártott de normális akksikkal.Így esetleg még ez lehet budget megoldás, de nem tudom hosszú távon mennyire fogja szeretni a teljes merüléseket. Illetve a kolléga a cipelését
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
válasz radi8tor #13550 üzenetére
Ezek a számolások jobban illenek lítiumos akkukoz, az ólomsavasak közel se tudnak annyit működésükből adódóan. Ezért merülnek le pár perc alatt az autó indítózással is hiába kéne tudnia papíron fél órán át is bírnia.
Ehhez munkaakku kell amúgy, nem indítóakku.
Hosszútávon nem jó befektetés az ólomsavas. Lehet inkább egy hordozható kempingbizbaszt kéne ehhez venni.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
Reggie0
félisten
válasz 2ozzmexy #13549 üzenetére
A 70-80Ah-t jellemzoen 20 oras kisutesre adjak meg mamar, ha te ezt 5 ora alatt szeretned kisutni, akkor kb. csak a kapacitas 70%-at tudja az akku.
Szunetmentes tapegyseges tapasztalatok alapjan szerintem egy 12V 80Ah akkurol egy 700W-os porszivot max egy orat fogsz tudni uzemeltetni.
Ha ez neked megfelel, akkor is olyan invertert kell talalnod, amit kozvetlen az akkura tudsz kabelezni, mert az akkut tobb mint 200A-rel is terhelni fogja, az nem szivargyujtos mertek.
Szerintem egyszerubb, biztonsagosabb es olcsobb megoldas, ha veszel egy szivargyujtorol is toltheto litium akkus 230V-os kimenetu akkubankot/powerstation-t.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz radi8tor #13550 üzenetére
Egy kärcher wd2 plusz menne róla 2 órát és egy k2 cirka felet, előbbi 1kw, utóbbi 1,4kw. Így talán egyértelműbb, egy 74ahs akku 17kg, azt felkapni és felvinni majd töltőre tenni éjszakára nem egy nagy kaland. Egy generátor 3-400k..
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13547 üzenetére
[link] Ezt vettem több mint 5 éve, sok országot megjárt, több kocsiban is volt és tényleg tudja a 200 wattot ami nekem elég. Csak járó autóban használtam, mivel ahogy a kolléga is írja, egy sima akksi amit csak merítesz sokkal gyorsabban fog használhatatlanra merülni mint teljesen lemerülni. Gondolj bele, 12,6V mondjuk egy nap állás után egy pár éves akksi. De 12 alatt már alig akar indulni. Ugyan ez igaz itt is, gyorsan esnek a wattok amit tudni fog, szóval jóval nagyobb akksi kell. Illetve használat függően vannak erre kihegyezettek amik bírják ezt. Leisure vagy AGM a hosszú garancia miatt. Ezek jobban bírják a nagyobb merítést / töltést.
Ehhez hozzá jön hogy valami minőségi inverter kell, nem valami alis made in dobdel amire rá ragasztják hogy 3000W.
Itt jegyzem meg hogy kevés az infó, de ha csak porszívózni akarsz lehet egyszerűbb egy akksis porszívót beszerezni, valami normálisat...
Fali dugós porszívóhoz minimum 1000W kéne, [link] de típus függően lehet akár 2000W is. Ezt már nem tudod szivargyújtóba dugni mert nem bírná el semmi. Se kábel, se biztosíték. Illetve a 230V-os porszívó se akksihoz van kitalálva... Szóval itt van jó pár buktató amit ki kell bogozni, mert egyáltalán nem úgy fog működni hogy kiszámolod és ennyi. Hatásfok, merülés, wattok, sőt még a hőmérséklet is bele szól.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #13549 üzenetére
Konkrétumok nélkül én se tudok semit mondani. Egy inverter hatásfoka 60-80% között változhat.
Szóval ha neked 10A kéne, akkor számolj 12-15A áramfelvétellel.
80 Ah akku 5 óra alatt csutkára lemerül, tehát ennyit nem tudsz kivenni belőle, mert az károsítja.
Majdnem dupla ekkora akku kell neked. De biztos vannak erre ötletek az Interneten, lakókocsiban ez elég gyakran előjön.Asszem' ebben a videóban sok hasznos dolog elhangzik: [link]
⭐ Stella
-
2ozzmexy
senior tag
válasz radi8tor #13548 üzenetére
Egyelőre nem tudok és nem is szeretnék konkrétumokat elárulni, de egy cirka 230v 10a kapacitású aljzat kell nekem egy sima akkuval. Az akku töltése nem egy nagy kaland. Aszem elég lehet egy 70-80Ah környéke, azzal a 10A teljesítményt számolva 5-6 óra folyamatos üzem összehozható számításaim szerint, de lehet tévedek. Gondolom szivargyujtos akkutöltő is létezik...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
Sziasztok! 12v 230v inverterrel van valakinek tapasztalata?
Mekkora akku kell neki? Porszívót hajtanék róla pl.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
FeRRaR1
őstag
[link] 2:05 ha nem onnét indulna. Régebbi de még mindig kemény...
Vagy a 3:50 mikor a panda tolja le a bmw-t
(igaz sárga zászló alatt, valószínűleg csak segg hülye)[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
válasz FeRRaR1 #13540 üzenetére
Aki a dízelt szereti és városon lakik annak hiába, én meg tudom őket érteni. De ma már teljesen mindegy, a benzines is kormos és a fél autó árát ki kell rá fizetni, akkor meg már miért ne legyen dízel.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
kelly416
veterán
válasz Alusky #13536 üzenetére
Az igazság, hogy a 626 ditd is tudott 1100-1200 körül egy tankkal úgy, hogy Deszk-Szentes viszonylatot toltam, Szegeden keresztűl és akkor még Hódmezőn keresztűl, szóval város is volt benne. Örök hálám annak az autónak, az az időszak nagyon menős volt és végig kiszolgált. A gatyámat kifizettem volna a CV-el akkor.
-
Alusky
aktív tag
[link]
Ez a nektek való reklám.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
FeRRaR1
őstag
válasz 2ozzmexy #13532 üzenetére
Eltávozik a lelke sok hő sokk hatására
Egyébként érdekes téma. Egy 10 éves utcai autón amiben van mondjuk 100e km, még simán lehet a gyári CC tárcsa. Viszont, Apexnek is volt videója erről, McLaren 720 mikor Ice Cold vezette, kb 120 kör volt a ringen egy szett CC pad és kb 400 a tárcsa ha jól emlékszem. Na az nincs csak kb 7500km, és kuka. A CC fékszett meg valami 20-30.000 euro. Ezért sokan akik ringeznek átalakítják CC-ről rendes fém verseny tárcsára, verseny paddal. Sokkal olcsóbban jönnek ki körre leosztva.Még egy érdekesség, van a ring mellett egy cég amiről olvastam, hogy 2-3 alkalommal fel tudnak újítani carbon tárcsákat. Nyilván nem publikus az eljárás de garanciát adnak rá, és ugyan úgy tudni fogja a gyári specifikációkat.
Na az egy érdekes eljárás lehet ahogy növelik a súlyát / erősségét, de a méretét nem.
Jó pár éve amikor néztem volt 1-2 ezer euro / tárcsa. Autó függő de töredéke a gyári újhoz képest.
Merkedesznél valami más volt. Akár mekkora tempóval esik be egy kanyarba a kerék nem kéne hogy kitörjön. Felni nem tűnik sérültnek. Így amire gondolnék. 1 utángyártott olcsó csavar és / vagy nyomatékkulcsal ami a csövön kifér ráhúzva. Akkor terheléskor el tudnak durranni a csavarok. Esetleg még meg volt toldva egy pogácsával.
A felni ép, és a féktárcsa is a helyén maradt az autót megtartva, úgy hogy nagy téttel fogadnék rá hogy csavar.
Ami fura hogy az első kerékben szokott eltörni az olcsó csavar féktávon. Legnagyobb terheléskor. Talán az lehetett hogy előre nem kellett szélesítés és a gyári csavarokkal ment, azok meg bírták. Valami ilyesmit tudok elképzelni.
kisza25
A helyiek betegek. Akik ott laknak, van éves bérletük. Nem ritka az évi 4-6000 kör náluk. Na ők vesznek részletre egy Golf GTI-t, ami mostanában inkább N-es Hyundait. És letolják vele a szezont, majd megy eladásra és vesznek egy újat. Sokan tolják ezt.
Na nekik akkora rutinjuk van hogy kanyartempóba verhetetlenek. Úgy mennek át kanyarokon hogy azt nem hiszed el hogy nem a falba köt ki. Nekem is volt ilyenem, hiába voltam gyorsabb az egyenesbe, alig fékez és olyan gyorsan kanyarodnak hogy el kellett engednem. És nem tudtam tartani a tempóját. De egy i30N kifújta ismerős orrát is aki E63 AMG-vel volt. 525 lóerős....
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz kelly416 #13525 üzenetére
Vagy a nyomatékkulcs hiányzott...
A bátorság az volt ha egy ilyen hajóval akkora tempóban esett be abba a kanyarkombinációba... ezt bidámbidámék is megcsinálják itthon közúton, a végeredmény is ugyanez szokott lenni."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Reggie0
félisten
válasz FeRRaR1 #13527 üzenetére
Hm. Erdekes nezopont. Bar a vastagsag a tomeggel linearisan valtozik, szoval barmelyik is lehetne. De gondolom ez a hokapacitas miatt adjak meg azt, mert azzal kozvetlen az osszefugges.
Szerk: Bar igy utanagondolva lehet azert van ez, mert a hotol fuggoen valtozhat a (kristalyracs)szerkezete es ugyanaz a tomeg mas meretek mellett is elofordulhat.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz FeRRaR1 #13523 üzenetére
Ott azért gumiban is lehetett eltérés, mert nem illett volna úgy kipördüljön a lambó szerintem. Valoszínűleg utolsó körös gumi volt már. Én sem szeretem a lambót, de ez azért gyalázatos.
Viszont a merga ami a kövi snitten van... na abból sem a bátorság hiányzott, hanem inkább az anyag.
-
FeRRaR1
őstag
Akarom. -
FeRRaR1
őstag
kisza25 figyelmébe
[link] (4:05 ha nem onnét indulna) Mikor a lambo nem bírja az N-es Hyundai tempóját
Persze a lambok elég szarok és hisztisek pályán...
Villantós, hangos, kényelmetlen sz@rok
(Ebből csak az rossz hogy kényelmetlen és sz@r pályán) -
2ozzmexy
senior tag
válasz kelly416 #13521 üzenetére
Sajnos az errefelé számomra túl tág, most is ülök a hotelszoba fürdőjében és várom a 7 órát hogy tudjunk menni vacsorázni, aztán 1-2 sör és alvás majd holnap este már a saját ágyamban alszok...
Idekint nincs ilyen hogy sláger paragrafus, kicsit olyan mint a viccben:
- te nyúl, adj egy cigarettát!
- milyet parancsoltok füstszűrőst vagy nem füstszűrőst?
- nézd az anyja szentségit, megint nincsen rajta sapka...Szóval ha megállít addig nem tágít amíg le nem vesz 40€-t rólam, Szlovénia, I'm lovin it.
A kedvencem amikor azért állít meg mert vakítja a tompított. Hiába mondom hogy jól van beállítva, szerinte vakít, de ha nem fogadom el a pénzbírságot, akkor bekísér a legközelebbi szervizbe és géppel megnézik, szerinted mi lesz az eredmény? (azt persze nem mondja hogy ilyen esetben ha neki volt igaza akkor te fizeted a szerviz számlát és drágább a bünti, mert raboltad az idejüket)
Nem véletlenül nem erre járnak a románok..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kelly416
veterán
válasz 2ozzmexy #13517 üzenetére
Szerintem megeshet, hogy fel van kapcsolva a helyzetjelző, csak ki van egve vagy nagyon halovány. De nem egy utólag beszerelt szerintem is.
Az meg, hogy a yardok sem állítják meg ezeket, az külön bosszantó.
Hát... A CV-el most megjártam néhány vizsgaállomást, végig néztem néhány vizsgát mielőtt beszélni tudtam a vizsgabiztossal. Egyik helyen sem kapcsoltak fel egy lámpát sem, nemhogy vetítési képet nézzenek. Ezt azért jegyeztem meg, mert a legtöbb helyről a lámpáim miatt zavartak el, ami így eléggé ellentmondásos kifogás.Igen, régen tudták a szabályokat. Most viszont előveszik a KRESZ könyvet, keresnek egy pontot és egy hétig azért bírságolnak. Pl. forgalommal szemben parkolás a heti téma, akkor nyugodtan átmehetsz a gyalogátjárón elsőbbségadás nélkül, tesznek rá. Legalábbis errefelé ilyenek.
-
Alusky
aktív tag
válasz 2ozzmexy #13517 üzenetére
Ma is megteszik, csak többszörösére nőtt az autók mennyisége a rendőrökhöz képest, több tud átsiklani.
Műszaki előtt visszakötik gyárira, utána meg megint okosba kötik. Megnézik a világítást műszakin, működnie kell rendesen, de azt nem nézik, hogy hogyan van leágaztatva wagokkal a lökös mögött amiből sejteni lehet mi lesz műszaki utáni napon a sorsa.
Ködlámpába épített DRL is van, azok kapcsolnak hátsó világítás nélkül is, csak a világítás szöge és ereje különböző a ködlámpához képest.
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz kelly416 #13513 üzenetére
Azt nem is értem hogyan hozzák össze, a gyári ködfényhez minimum helyzetjelző kell, különben lekapcsolja, kiveszik a rizsizzót vagy ez valami utólagosan bele kókányolt ködfény, de akkor hogyan megy át műszakin? Ellenőrzik a világító berendezéseket is, nem? Nem tűnik fel nekik hogy magában is fel lehet kapcsolni és Köhém rendeletet sért? És a yardoknak sem tűnik fel?
Istenem, mennyit változott a világ, régen az ilyen hulladékokkal ha meglátuk a járőrt már citerázott a térdünk, mert ha utánad fordult és műszak előtt anya nem cummantotta le otthon vagy csak tré napja volt, ott az út szélén elvette a forgalmit és a rendszámot... aztán mehettem haza gyalog.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz radi8tor #13503 üzenetére
Nem kampányolni, büntetni kellene, ezért van a véda, hogy ne csak a gyorshajtókat büntesse meg a teherautósoktól szedje a sápot, hanem a telefonozókat, biztonsági öv nélkül, rendes világítás nélkül, műszaki nélkül, KGFB nélkül stb autózókat is ki tudják szűrni, tehát akkor csekknek is mennie kellene... ilyenkor lenne praktikus ha olyanok lennének a törvények hogy automatikusan üzembentartót bünteti, aztán ha az asszony volt majd ledolgozza természetben... gyerek meg addig nem kap apanázst amíg nem rendezi a számlát.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
kelly416
veterán
válasz bitpork #13501 üzenetére
És ezeknél még egy fokkal rosszabbak azok, akik felkapcsolják a ködlámpát, de csakis a ködlámpát és azzal közlekednek. Nem tudom, hogy azt hiszik-e, az a nappali menetfény vagy csak simán a fejükben van a köd. Hátul ugyanúgy semmi fény, ráadásul a sokan aszfaltszín szürke autóval nyomják így, hogy tuti észrevehetetlen legyen.
-
kelly416
veterán
válasz FeRRaR1 #13496 üzenetére
Imádom az ilyen teleket, de évek óta nem volt. Most meg ha lesz, a Dacia az asszonyé és egyébként is a mindenes úgyhogy nem kockáztatom, a CV pedig első teles RW a sejhajom alatt. Ráadásul erősen project állapotban. Sosem volt RW vagy AWD tapasztalatom eddig. Úgyhogy ha idén lesz hó, én leszek a legmazsolább RW a városban.
-
Reggie0
félisten
-
Alusky
aktív tag
válasz bitpork #13507 üzenetére
Utánfutósból kétféle van, vagy jelentősen lassabban megy 70-nél vagy jelentősen gyorsabban.
Mindkettőt meg kell előzni.Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
FeRRaR1
őstag
Most nem találom hirtelen a cikket de volt egy Omega Győr környékén talán, már itt voltam mikor olvastam a hírt. Nem volt a jobb egyen féktárcsa, a bal hátul meg a fék pofa hiányzott...
Na most képzeld el ha egy ilyen fittipaldi beléd csapódik.
bitpork
Szeretnek veszélyesen élni. De legalább román szellem tréler vonatos híreket nem láttam egy ideje.
Ide kapcsolódva egy ilyen ford transit connectet is láttam nemrég
[link][ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Reggie0 #13500 üzenetére
Persze nyilván komoly terepjáróba nem való, de amit az S80 V8 kapott eddig az nem kevés, 16 éves rajta a haldex, egyszer volt egy pumpa csere mert bele kocsonyásodott a cucc mielőtt megvettem állt több mint egy évet. Működött csak észrevehetően.
Illetve volt egy tipikus vezérlő beázás ami olyan 10-12 éves korban szokott előfordulni, de valami 120 font volt postával a javítása meg én szereltem fel / le.
De mondjuk a Macan is haldex, és meg nem mondtam volna ha nem nézek utána.
bitpork
Ezeket már megszoktam. Sajnos. Viszont a hétvégén, nap már alábukott, volt még egy enyhe világossága de erősen kezdett sötétre fordulni a szürkület.
Kivilágítatlan országút, nagy S kanyarokkal, szűk bokrokkal. Fekete bicaj, rajta teljesen fekete ruhában teker az idióta. 0 világítás, 0 fényvisszaverő, ÉS EGY KURV@ NAGY FEKETE FEJHALLGATÓ. Jöttek volna szembe akkor választhattam volna hogy rajta megyek át vagy a kocsiba csattanok szemből.
Alusky
Jó aki ilyennel megy aszfaltra... Már a búgás kicsinálna 10 perc után
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
válasz FeRRaR1 #13493 üzenetére
A legtöbben ezekkel a gumikkal kalkulálják el magukat a terepjárósok körében [link] Ezek egyáltalán nem jobbak aszfaltra, kényszermegoldások azoknak akik ki akarnak jutni az erdőből, utána meg hazaérni az aszfalton is, de téli aszfaltos mutatójuk az valahol a nyári meg a téligumi között van. Bár van ezekből is többféle, téliesebbek, de aszfaltra a klasszikus aszfaltos téligumi való továbbra is, ezek nem lesznek jobbak náluk. Csak akkor érdemes venni, ha valaki dagasztja is a földet időnként, mert ott viszont többet tud a sima téliguminál.
[link] Ez meg. Ez a nyáriguminál is rosszabb. Nyáron se jó bár lehet vele közlekedni úgy 80-ig, télen semennyire ha van hó. Megfagyott párafolton is vágódnak keresztbe egyből, ezek nem aszfaltra vannak, meg nem arra a sebességtempóra, hiába néz ki vagányul, nagyjából minden elveri, ha úton halad. Ha elfogy az út akkor virítanak, de csak akkor.
Amíg úton halad a kocsi addig úthoz való téligumi kell, ha sok a hó akkor inkább V mintás. A fentiek azok nem lesznek jobbak útra, inkább rosszabbak, bár az árokból könnyebben kijön.
A Subaru nem azért indult meg, mert nem ilyen gumi volt rajta, ilyenekkel meg se állt volna a határig ha egyszer elkezd csúszni , hanem a CC az nem igazán téligumi ezt többen is írták. Meg persze a franc tudja milyen volt az út pontosan, ha tükörre van fagyva akkor a legprémiumabb előre felmelegített, szenteltvízzel meglocsolt télivel is lecsúszna. Olyankor jön képbe a szegecs.
[ Szerkesztve ]
Ha nem akarja a porszívó használati utasítása, hogy lábbal nyomjam le a vezeték feltekerő gombot, miért tervezik úgy lábbal legyen kényelmes használni?
-
bitpork
nagyúr
Ma belevertem Hansba cca 500km-t. Hogy mennyi félvak autó mászkál a pályán 125-nél állva hagyva minket , az valami rettenet. Azt meg nem is akarom emlegetni h mennyien nem kapcsolnak semmit amikor már szürküület van vagy ne adja Isten csak lakott területen kívül.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xbox Series X|S
- Milyen videókártyát?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Tényleg betilthatja a TP-Linket az USA
- Magisk
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Óra topik
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest