- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újrakezdés
- Hieronymus: A németországi vasúthálózat
- erkxt: A Roidmi becsődölt – és senki nem szól egy szót sem?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Gurulunk, WAZE?!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bambano: Bambanő háza tája
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
DDR vs HBM latency
Nagyon szépen megmagyarázza, hogy valójában miért nehéz kérdés a HBM, mint L4$.Ezt most persze nem úgy mondom, mintha mindig is ezt mondtam volna. Épp ellenkezőleg.
Ezt érdemes pontosítani persze: nem érdemes cache célra használni, mert a rendszermemória elérését valószínűleg nem gyorsítja. Azt most nem tudom, hogy ez vajon valami belső mérés, vagy CPU-Memory késleltetés és a HBM késleltetési értékei annak ellenére ennyivel rosszabbak, hogy lényegesen közelebb van a feldolgozóhoz.Viszont a sávszélesség különbség durva. Az A64FX-ről mondta Coreteks, hogy a masszív párhuzamos - vagyis GPU-szerű - feldolgozási működést épp a brutális sávszélesség teszi lehetővé.
Az a kérdés, van-e - jelenleg - olyan - jelenleg - cpu által végzett feladat, ami cpu-n masszívan párhuzamosan végzett, vagy azért nem végezhető cpu-n, mert a cpu által elérhető sávszélesség limitál?
A hagyományos DDR memóriával szemben én versenyképes alternatívának látom - legalábbis bizonyos feladatokra - azt, hogy a DDR4/5-öt közeli nagy sávszélességet biztosító HBM-mel helyettesítik, ami viszont még mindig csak buffer, és a rendszermemória funkciót pedig DDR helyett DIMM foglalatokba helyezhető 3dXpoint-tal helyettesítik. a gyengülő késleltetést megnövelt L3$-sel igyekeznek enyhíteni, amit viszont majd kezelnek 3dstackinggel. A cache méret növelésével ugyanis nyilvánvalóan romlik a késleltetés. Ez feltételezésem szerint a címzés miatt van. De talán a L3$ harmadik dimenzióban való kiterjesztése ezen enyhíthet
Tehát DDR helyett:
1) HBM
+ lényegesen nagyobb sávszélesség
- rosszabb késleltetés
2) 3dXpoint
+ lényegesen nagyobb rendszermemória
- rosszabb késleltetés
3) L3$ növelése
+ jobb késleltés
- nagyobb lapkaméret, nagyobb fogyasztás
4) 3d stacking / L4$Ez nem biztos, hogy teljesen általános lesz. Ahogy leírtam, eléggé csereszavatos, hogy van-e fedélzeti HBM vagy nincs, és a DIMM foglalatba is lehet 3dXP vagy DDR4, vagy akár mindkettő. Ez ugye most is így van.
Vajon a Milan/zen3 esetén épp azért írták, hogy a L3$ 32+MB (ami miatt szárnyra kaptak a 48MB-os pletykák), mert lesz olyan HPC-be szánt változat (válogatás), ami 48MB L3$-sel rendelkezik, hogy kompenzálja a mellette levő HBM késleltetését? De asztali verzióban letiltható a L3$ egy része?
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresünk dokkolókat
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 XC 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Felújított laptopok Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest