Jól néz ki.
C30 után simán jöhetne....
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
Jól néz ki.
C30 után simán jöhetne....
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
Az biztos, hogy ennél alacsonyabb fogyasztást már csak villanymotorral kiegészítve lehetne elérni (városban).
Az hogy mennyire sietősek szerintem nem hozható összefüggésbe sem ezzel a motorral sem a sebességhatárral, gondolj a T5 motorokra, az S60R-re, SAAB Aero-ra, a Koenigsegg-re, a svéd túraautó-bajnokságra vagy a ralira is.
„1.1-es 55le-s autóval is lehet menni 160-nal”
Közben meg pörög 6000-et. Egy ilyen motort esetleg egy Volvo 66-ba lehetne használni.
Lehet közlekedni 20 kg/LE aránnyal is, ki kell taposni a belét - úgy elég ennyi is. Ez az S80 is menne 130 fölött 1.3-as dízellel.
De én ebbe a kocsiba alapmotornak is kb. 150 lóerős motort tennék, mert sem mazochista nem vagyok, sem a motor nem szeretem kínozni.
Persze 1.6-os dízellel is lehet a motort kímélve közlekedni, csak ilyenkor dinamikára gondolni sem szabad.
Azért egyszer megnéznék egyet 300 000 kilométerrel.
Egyébként egy D5-tel miért kéne többet kockáztatni (rizikó), mint 1.6D-vel?
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
én a nem sietős dolgot a mentalitásra értettem, svéd autót és embert is csak Mo-on láttam, de nem is ez a lényeg, az északiakra szokták mondani, hogy nyogodt, ráérős természetűek
nem olyanok, mint sok magyar, sietős-rohanós és csak nagyobb autóm legyen típus (ez sajnos nem csak az én tapasztalatom, jópár ilyen létezik)
persze, nem is írtam, hogy jót tesz az ilyen pici motornak ha sokáig úgy pörgeti a vezető
ezt a dinamika dolgot sosem értettem igazán, 50-nel szabad közlekedni városban, általában tele van lámpával minden úgyis, már a vidéki városokban sem ismeretlen a dugó fogalom, nem mindegy, hogy 10 vagy 15 másodperc alatt éri el a 100-at (és arányosan nézve 50-et) az autó?
pályán szintén teljesen mindegy ez a fajta gyorsulás, 130-cal szabad menni ha lassabban gyorsul fel a többi autó aki már lendületben van had menjen a belső sávban
egyedül országúton jön elő, ha beragadna valaki egy lassabb jármű mögé és van folyamatos szembeforgalom, akkor tényleg nem mindegy, hogy 1.6d vagy d5 ami az autó elejében van
és az utolsó kérdésedre akkor itt jön a válasz, ha valaki egy erős autót vezet és látja, hogy szemből jönnek, azt gondolja, hogy á kicsit odalépek neki simán megvan az előzés, aztán van amikor nem jön össze mégsem, ellenben ha gyengébbet (főleg akkor ha ilyenen tanult meg vezetni az illető) akkor meg sem fordul a fejében, hogy akkor és ott előzzön, mert tudja, hogy kell egy kis idő amíg felgyorsul és nem biztos, hogy meglenne
aztán megint visszajutottunk oda, hogy ez azért van mert sietünk (hogy mi miatt sietünk az megint más kérdés...)
One Ring to rule them all
Más a vérmérséklet, de ettől még ott is szeretik (szeretnék) az erős autókat.
Abból kiindulva amit mondasz elég lenne a kicsi motor, csakhogy:
1.: a kis motort mindig fordulatszámon kell tartani, mert még az átlagos hétköznapi közlekedéshez szükséges erőt is csak úgy adja
2.: ebből kifolyólag sokat kell váltogatni, magasabb fordulatszámon hangosabb a motor, jobban is kopik
3.: az így méretezett motorban nincsen erőtartalék, amire azért néha napján szükség lenne
Másfelől az ember (nyilván nem mindenki, de főleg a férfiak) olyan, hogy ha lehetőség adódik rá akkor szeret „menni” akkor is ha nem siet, itt sem a passzentos motor a nyerő.
Az előzés témában továbbra sem értek egyet. Azt feltételezed ha jól értem, hogy erősebb motorral az ember nagyobb kockázatot vállal előzésnél, mint gyengébb motorral.
Miért? Erősebb motorral nyilván elvállal az ember olyan szituációt, amit gyengébb motorral nem, de én ebben látok jóval nagyobb kockázatot, épp az erősebb motor előnyéből kifolyólag.
Az hogy nem jön össze az előzés ugyanúgy megeshet akkor is, ha gyengébb motor van az autóban, azt hiszem az előrelátó vezetés emberfüggő, erős motorral sem kötelező veszélyes előzésekbe kezdeni.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
Szerintem meg valami S80-nál nagyobb lépcsőshátú nézne jól ki, valami férfias (de legalább is mértékletes) formatervvel.
Ez úgy néz ki, mint egy Mazda 2. Nem látok benne semmi érdekeset azon kívül, hogy Volvo embléma van rajta.
[ Szerkesztve ]
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
szerintem meg amit írsz az a nagyon kicsi motorra vonatkozik, ez az 1.6d meg nem az a kategória (ugyan nem vezettem ilyen autót, de ~1600kilóra 109le az biztosan elég, és nem csak az éppen elég kategória)
nyilván valamival jobban kell pörgetni, nyilván talán kicsit többet kell váltani, és kevesebb is az erőtartalék, de éppen hogy a hétköznapi használatra ez is bőven elég
aki meg olyan, hogy szeret "menni" annak valószínűleg nem ez lesz álmai autója
mostanában azért többet vezetgetek országúton és akik miatt lejebb kell húzódni vagy sokkal jobban kell figyelni azok mind olyanok, hogy "ezt még megelőzöm aki meg szembe jön az meg még úgyis messze van" típus
rendben van, hogy viszonylag nagy sebességről is jól gyorsul egy erősebb autó, de ugye minél gyorsabban halad az autó annál gyorsabban közeledik a szemben lévő is, aztán marad a villogtatás jobb esetben
rizikós előzést próbálom máshogy fogalmazni:
minél kisebb a táv a két szemben haladó autó között annál rizikósabb az előzés
minél gyorsabban halad a két autó annál nehezebb becsülni a sebességüket is
ha a táv kicsi és a sebességek nagyok, még ha beleférne is az előzés, a másiknak sokkal kevesebb ideje van lereagálni a dolgokat - szerencsétlenebb esetben
gyengébb autós példa: jönnek szemben is, de előzni kellene, versenyzőnk belekezd, mind a 3 autónak "bőven" van ideje lereagálni a helyzetet hiszen valószínű az előzés másodpercekkel tovább fog tartani
One Ring to rule them all
Egy 1,6-os Diesel egy alsó-közepes Peugeot-hoz (308) valóban jó lehet (ismerek is olyat akinek van ilyen), de az S80 jó három mázsával nehezebb annál, ami nagyon sokat számít.
Érdekesség, hogy a 2.0 HDi legújabb változata 163 lőerőt teljesít, de a Volvo-nál még mindig csak a 136 lóerős változat érhető el. Ezen a ponton megjegyezném azt is, hogy az 1.6 HDi is fejlődött, a legújabb változat 109 LE @ 4000 f/p helyett 112 LE @ 3600 f/p, 240 N·m @ 1750 f/p helyett 270 N·m @ 1750 f/p. Nyilván valamelyest kevesebbet is fogyaszt.
Rövidebb helyen biztos hogy kockázatosabb előzni, de akkor ilyen erővel egyáltalán nem is kell előzni, mert az meg még biztonságosabb.
Még mindig azt mondom, hogy józan ésszel az ember fel kell hogy tudja azt mérni, hogy mi mennyire kockázatos, erősebb motorral sem kell belemenni kockázatos előzésekbe.
Ismerni kell ahhoz a kocsi képességeit, hogy helyesen fel lehessen mérni a helyzetet, de ez csak megszokás kérdése, aki helyesen megtanulja kontrollálni az erősebb autót, az nem jelent lényegesen nagyobb kockázatot a többi közlekedőre nézve.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
ebben igazad van, de most meg visszaértünk oda, hogy persze jobb ha erősebb az autó, de ez a motor egy hétköznapi használatra teljesen megfelelő, ez mellett nagyon környezetbarát és a fentartása sem egy nagy összeg és talán pont itt volt a topikban említve, hogy a svédeknél ezekre a környezetbarát autókra nagyon komoly állami támogatások járnak, tehát egy teljesen jó autó ár/érték arányban
One Ring to rule them all
A nagyon környezetbarát jelző szerintem semmilyen Diesel motorról sem mondható el, fogyasszon bármilyen keveset. A NOx és a korom az egyik legrosszabb a szennyező anyagok közül, ha a káros anyag kibocsátást nézzük. Megtapad mindenen, ráadásul rendkívül rákkeltő. A szálló por jelentős része innen származik.
Részemről akkor már inkább választom a 200 g/km széndioxid kibocsátást (a CO2 legalább nem mérgező), cserébe ültetek valahova két juharfát.
Érték/ár arányban lehet jó maga az autó, de 10 milliót ekkora motorral nem fizetnék ki (ha lenne is ennyi pénzem) semmilyen más típusra sem.
A 2.4D 800 000 Ft-tal drágább, amiből lehet és kell alkudni, és ami azért mégiscsak egy épkézláb motor, ha már mindenképpen Diesel kell valakinek. Egy literrel többet fogyaszt, de nem annyival megy jobban.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
most csak dieselek között kell nézni a környezetbarátot
új autó vásárlásakor lealkudsz az árból?
valószínűleg a fő vásárlócsoport a svédek lesznek és azok ahol támogatást vagy kedvezményeket kapnak a környezetbarát autókra
abban pedig egyetértünk, hogy aki meg 10milliót tud rászánni egy autóra az valószínű 11-et is, és lehet nem ezzel a motorral veszi
One Ring to rule them all
„új autó vásárlásakor lealkudsz az árból?”
Persze, Magyarországon ez így működik, Franciaországban például nem lehet és nem is kell.
Nem tudom pontosan hogy vannak a támogatások Svédországban, de az biztos hogy elég sokan járnak bioetanollal, gondolom nem véletlen.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
látszik, hogy soha nem használtál még normálisan motorizált autót. az a kényelem és biztonságérzet, amit nyújt, felbecsülhetetlen.
hmm, most erre mit mondjak
látszik, hogy elhamarkodottan vonsz le téves következtetéseket
vagy számodra mi számít normálisan motorizált autónak?
mindenesetre a véleményem attól még nem változik
ha van svéd érdekeltségű topiklátogató -márpedig tudtommal van- aki olvassa is a fórumot, az írhatna erről kicsit bővebben, hogy a svédeknél van e állami támogatás az autókra, az mitől függ és mekkora összeg
előre is köszönöm/jük
One Ring to rule them all
10kg/le már jól autózható, 8kg/le-től pedig nyugodt erőfölény.
12-13 kg/le még biztonságosan autózható, alatta veszélyesen lomha.
Sipi talán tudna mondani valamit.
Tibi: szerintem is kb. ezek az arányok.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
hát 163le d5-nél erősebbet nem vezettem, de ha azt nézzük, hogy az is ~1600kiló, az pedig "csak" 10kg/le
nekem ez a veszélyesen lomha kifejezés nem tetszik, ugyan úgy akkor a gyors autó meg veszélyesen gyors, ahogy CYBERIA is mondta sofőrfüggő, aki rendesen vezet az gyors és lassú autóval is tud normálisan vezetni, bár a gyorsban meg van tartalék, de nem környezetkímélő és nem takarékos
nem mintha egyelőre az a veszély fenyegetne, hogy 10milliós 1.6d s80at kéne vennem
CYBERIA
én is rá gondoltam, írhatna valami témába vágót lassan
One Ring to rule them all
persze, sofőrfüggő, de egy normális ember kezében egy erős sokkal nyugodtabb, egyúttal biztonságosabb utazást képes biztosítani, mint egy gyengébb.
hehe, most már eléggé eltértünk a témától, de azért ne tartsunk biztonságosabbnak egy autót, mert erősebb motor van benne és ha odalépünk neki jobban gyorsul, én maximum praktikusabbnak mondanám vagy annak, hogy gyorsabban ki lehet vele jönni rizikósabb helyzetekből
de akkor innentől kezdve nem is beszélünk környezetbarát, keveset fogyasztó autóról és alacsonyabb fentartási költségről, és ezek mellett simán elfogadható menetteljesítményről (a 15kg/le adatból következtetve)
nem tudok statisztikákat, de szerintem nagyjából a Mo-on eladott autók nagyon nagy részére jellemző ez a 15kg/le
One Ring to rule them all
Szerintem az van, hogy Magyarországon valahogy nem alakult ki az autóvásárlásnak kultúrája.
Az átlagos autó úgy néz ki, hogy szürke (esetleg fehér vagy fekete) festés - hogy használtan többet lehessen érte kérni - , alapmotor, alapfelszereltség + klíma.
Ja, és persze hitelre.
Tudom én hogy Nyugaton több a pénz, de még így is azt mondom, hogy sokan vannak akik lehetőségeikhez mérten is a sz¤r¤bb változatot veszik meg. És ezzel nem azt akarom mondani, hogy mindenki agyonextrázott, túlmotorizált kocsival járjon! Csak azért legyen meg egy szint.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
Nem azért, de bizonyos extrákért rohadt sokat kérnek el. Pl ülésfűtés 70-100.000ft-ért? Annyiért fél évig tankolom a kocsit. Vagy olyan csip-csup extrák, amik oké, hasznosak, de kb hetente egyszer használja az ember, és több száz ezret kérnek el érte.
Abszolút fölösleges.
Erősebb motort, kék vagy piros, zöld vagy valami szebb, élénkebb színt kell rendelni, klíma az alap, anélkül meg lehet dögleni, meg még pár nagyon sűrűn használt dolog, ennyi kell bele...
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
pár éve volt, hogy a kereskedők alapból adtak x% kedvezményt, így a hitelre vásárolt autók 0 ft kezdővel elvihetők voltak, hát tömegesen hordták vissza az autókat
azt nem tudom eldönteni, hogy kinek milyen lehetőségei vannak autóvásárlások terén, lehet, hogy inkább mérlegel, ahogy Voyage is írja, ha úgyis csak keveset használja, akkor minek költsön rá annyit
ellenben olyannal már találkoztam, hogy lehetőségeihez mérten kicsit drágább autót vett az illető, és szerintem azért ebből több van (bár ezt egyszerűbb megítélni, mert vagy nem használja az autót, vagy ha meg rosszabb a helyzet viszi a bank - azt meg nehéz kideríteni, hogy ki tudna többet is autóra költeni)
One Ring to rule them all
Turbó és közvetlen befecskendezés az új Volvo motorban
A többire majd még reagálok később.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
szerintem itthon a lehetőségekhez képest 2 számmal nagyobb autót vesz a többség, ami persze alapváltozat mert felszerelni már nem futja.
ez jó a turbómotoros cikkből:
" a megacég nem tart tőle, hogy a kínai vásárlójelölt, a Geely visszaél a svéd gyáron keresztül beszerzett korszerű technológiával."
Miközben már évtizedes tapasztalat, hogy csúcstechnológiával nem tanácsos felszerelni a kínaiakat, de nem tartanak tőle!
Rock'n Roll
Olyan is előfordulhat, de az biztos hogy ha akármilyen külföldi rendszámmal látok kocsit (jó, mondjuk pl. az ukránt leszámítva), az biztos hogy komolyabban néz ki, mint amiket magyar rendszámmal.
#1221 _Voyage_: Egy S80 esetén 85 000 Ft. Lehet, hogy majd' 3 hektoliter gázolaj ára, de amikor odakint van -10°C, akkor már azt fogod nézni, hogy de k¤rv¤ jó, hogy 1 percen belül már nem a hideg ülésen ülsz. Szerintem adott esetben megér annyit, hogy ne fázzon fel az ember. Én nem vagyok érzékeny rá de jól esik, ilyenkor minden pénzt megér.
Vannak olyan extrák mint pl. a xenon fényszóró, ami akkor sem kéne ha fizetnének érte, de bizonyos dolgok annyira fontosak számomra, hogy a megléte fontosabb, mint az hogy hány hónapig tankolok az árából. Persze ez is olyan dolog, hogy inkább hosszú távon éri meg, aki 10 év alatt leamortizálja, vagy ugyanennyi ideig a banké a kocsi (esetleg a két dolog együtt), annak nem érdemes komoly összegeket erre szánni.
#1222 LOTR: na most én erre azt mondom, hogy aki hitelre vesz kocsit 0% kezdővel, annak a mérlegelőképessége alapból erősen megkérdőjelezhető.
#1224 lajafix: saját maguk alatt vágják a fát, minél több segítséget kap Kína, annál előbb válik konkurenciává, és azon többet fog veszíteni a Ford is, mint amekkora bevétele az ilyen üzletekből származik.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
aki rendesen vezet az gyors és lassú autóval is tud normálisan vezetni, bár a gyorsban meg van tartalék, de nem környezetkímélő és nem takarékos
a 185lovas d5 nem tudom mekkora károsanyag kibocsátással rendelkezik, egy s60asban kb 7.2-7.4-et eszik főként városban, de vegyesen használva. automatával. olyannyira szerintem az nem sok, főleg hogy egy 140lovas benzines simán megeszik 4-5 literrel többet...
az meg, hogy biztonságosabb vele közlekedni, szerintem leginkább azért lehet, mert könnyedén tudod vele a saját tempódat autózni. nem feszélyez senki más, ha nem tetszik az előtted haladó stílusa/sebessége, leelőzöd és kész. ha a mögötted lévővel van bajod, de nem akar megelőzni, lehagyod. autópályán nem szorulsz be kamion mögé, mert hiába jön a SUV 180-al a belső sávban, odalépsz neki, és mire utolérne, már te is 180-200-al tudsz haladni.
emiatt a vezetés sokkal stresszmentesebb lesz, tehát adott esetben sokkal megértőbb, figyelmesebb vagy (nem ütöd el a gyalogost, tudsz türelmes lenni, stb), meg úgy egyáltalán nem anyázol a másikra ha hibázik, hanem kineveted és otthagyod.
emellett ha tényleg sietned kell valahova, meg tudod tenni mások veszélyeztetése nélkül is (vagy legalábbis kevesebb esély van a balestre), mivel nem életveszélyes módon vágsz bele előzésekbe, illetve mivel az erős autókba jobb fékrendszereket is tesznek, hatékonyabban meg is tudsz állni.
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
maradjunk a co2 kibocsátásnál, ok?
egy dízel sokkal károsabb az egészségre, mint egy kétszer annyit fogyasztó benzines.
ez oké, nem is vitatom, de már nagyon eltértünk az eredeti témától
lehet, hogy nem sokkal fogyaszt többet és szennyezi jobban a környezetet a d5, de az 1.6d még annyit sem és még annyira sem - gondolom a fejlesztésben/döntésben most szimplán ez volt a lényeg
ha nem lenne ekkora biznisz az olaj, akkor már tele lennének az utak hibridekkel és egyéb olajtól mentes autókkal
One Ring to rule them all
a xenon fényszóró s80-ba gyakorlatilag kötelező, anélkül nem tudom hogy akarod eladni
(valamikor volt erről egy cikk a totalcaron...)
egyébként persze, szerintem sem olyan nagy találmány, egy s60-as normál fényszórója simán van olyan erős, mint sok más autó gyári xenonja...
az extralistán szerintem meg még nem árt, ha szerepel a jó hifi, lehetőség szerint usb csatlakozóval, jó dolog főleg mostanság egy automataváltó téli menetprogrammal (habár persze lehet trükközni a kézivel is, de ez kényelmesebb ) és a motorfék miatt kézi váltás lehetőségével; meg úgy alapfelszereltséget tekintve szerintem a volvonál a "momentum" szint az, ami egy jó alap, ahol már nem kell extraként ködfényszórót meg emelésérzékelős riasztót bejelölgetni...
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
Igen, ezzel teljes mértékben egyetértek.
Csak azt nem értem, mit akartál azzal, hogy hogy akarom xenon nélkül eladni? Én konkrétan sehogy mert nem vagyok kereskedő, csak azt akartam mondani, hogy nekem nem kéne xenon, mert nagyon hülye színe van, zavar sőt irritál.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
szerintem meg sokkal jobb fénye van
egyetlen hátránya ha xenonos jön szembe kicsit jobban zavar, de nem kell sokáig nézegetni, tehát ki lehet bírni
One Ring to rule them all
a teszkó tuning 8000k-soknak nincs jobb fénye, de egy gyári 4300-as keresztbe lenyel minden hagyományos rendszert.
Nem tudom, nekem csak az a feltűnő ami magas színhőmérsékletű. De az borzalmas.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
a 6000k-s szerintem teljesen jó, de valakinek a 8000k is tetszik
One Ring to rule them all
Valakinek akkor is tetszene, ha rózsaszínű lenne.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
Egyébként sokan szerintem nem azért veszik mert jobban világít, hanem mert menő vagy mert státuszszimbólum.
Előbbi a tuscóból olcsón szart (főképp ezekre jellemző az állítás), utóbbi gyárilag olyat amilyen van.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
ja, csak hasonlítsd össze egy 4300-assal, aztán majd rájössz, hogy a kékséggel kitörölheted a feneked. olyat kell venni, ami a napfény színhőmérsékletéhez áll a legközelebb, ez pedig a 4300k-s.
de a 6000k is inkább még fehér
itt van egy jó összehasonlító képsor [link] látszik, hogy a 8000-től kezd kékülni
[ Szerkesztve ]
One Ring to rule them all
Ha már választani kell, hogy kicsit hidegebb legyen annál vagy kicsit melegebb, akkor én az utóbbit találom kedvezőbb választásnak.
#1238 LOTR: az én monitoromon a 4300 K látszik a legkellemesebbnek, a 6000 elmegy, a 3000 kimondottam sárga (ettől függetlenül nem kellemetlen). A 12000 erősen lehangoló.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
Közérdekű, ha van fél percetek szavazzatok:
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
igen, a 4300as meg a 6ezres a két jó választás szerintem is (ilyen 6ezrest többet is láttam használat közben, szerintem nagyon jók), a többinek elég kellemetlen színe van
szavaztam itt a weblapon a luxusadó ellen, de gondolom nem túl reprezentatív
One Ring to rule them all
Amikor vakítanak, nem tudom milyen a színhőmérséklet, de az biztos hogy jóval 6000 fölött van a valós érték. Kíváncsi vagyok, hogy a valós érték és a gyárilag megadott milyen mértékben egyezik meg.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
Üdv
Bakker. De örülök, hogy van ilyen totyik. Épp szerelmes vagyok egy Saab-ba, meg vagyok őrülve érte, de nincs rá pénzem és egyébként is szvsz sokat kér érte. Megmutatom, ha megigéritek nem veszitek meg előlem, amíg telik rá.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Välkom!
Tőlem nyugodtan megmutathatod, jelenleg örülök ha a luxusadót be fogom tudni fizetni
New Volvo S80 and V70 DRIVe with 1.6-liter Diesel Return 4.5lt/100km - 52.3 mpg US with 119g/km CO2
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
az a vakítás az azért van, mert rosszul van beállítva és "szórja" a fényt, így sokkal nagyobb teret világít be, de ez persze a szembejövőnek nem túl jó
aztán lehet más oka is, olvastam xenonról már minden félét, állítólag ha koszos a búra már az is szórt fényt eredményez
V.Stryker
áh, épp most tervezte a fél topik, hogy saabot vesz
[ Szerkesztve ]
One Ring to rule them all
Na jó, csak mert ilyen szépen kértétek.
Szép szép, de ennyiért ugye, hogy drága?
LOTR: Na, hogy hogy? Mindenki vagyonadót akar fizetni?
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
dehogy drága, az ára ugyanannyi, mint a várható éves szervízköltsége!
Rock'n Roll
Ha a ésszerűen döntve vennék autót, akkor annak az eredménye vagy egy Octavia vagy egy Kia lenne az eredménye. De annak mi értelme?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
te írtad hogy nincs rá pénzed. akkor bezony marad az ésszerűség.
Rock'n Roll
Dehogy veszek én annyi hitelre autót, mint amennyit manapság szeretnének, hogy felvegyek. Egyébként is minden bizonnyal inkább egy ilyet választanék ennyiért, mint 3,5 millió névleges áron kínált 1.4-es octaviat. (Mondjuk a futásteljesítmény gyanús és ez az ügyvéd tulajos hülyítés gyanút kelt bennem.)
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.