Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Notepad++
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #10146 üzenetére
Mennyi volt hibás?
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10145 üzenetére
Nálam ma lett kicserélve az öt izzítógyertya (Bosch gyertyák kerültek bele), meg volt egy első-hátsó futóműállítás. Állítólag egész könnyen kijöttek a régiek, egyik sem tört bele (pedig bele-bele szokott). Újak menetére ment rézpaszta, mielőtt be lettek rakva.
Nem tudom, hogy Te merrefelé vagy, de érdemes lehet egy telefont megereszteni Diósdra, hátha még beleférsz valamikor (mi most hétfőn kaptuk az időpontot mára).
-
N0rthF4c3
tag
Valaki nem tud adni esetleg kontaktot, aki bevállalná nekem mostanság az izzítók cseréjét?
-
N0rthF4c3
tag
válasz
FeRRaR1 #10127 üzenetére
Na én pont ezért gondolkodom azon, hogy megveszem a kábelt. Használtan már lehet 50-60 ezerért kapni. Rendszeresen ki tudom olvasni, megnézni, stb. Van benne alkatrész lista, robbantott ábrák, miegymás. Valószínűleg meglesz még egy ideig ez az autó, és esélyes, hogy a következő is volvo lesz.
-
aero.
veterán
válasz
Johnny_vT #10131 üzenetére
Nekem egyébként teljesen nyílvánvaló, hogy ezt még a márkaszervizes tulajdonlás alkalmával törték meg. Minden adott volt, hogy megjavítsák. Fiatal autó, okos alkatrész, okos munkadíj, házon belül, majd eladták egy naív, idősödő úriembernek. Nem látom értelmét, miért hazudna neked ilyenben, sőt, tartja is hozzá magát, de mondom, nem támadás, csak a véleményem.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
sfdrakex #10140 üzenetére
Pedig a csavarok központosítanak és tartanak, azok húzzák be tökéletesen a helyére a kereket akár teszel gyűrűt akár nem...
Majd pont egy műanyag vacak fogja megoldani a központosítást nem 5 megfelelő sorrendben nyomatékra húzott bika acél csavar?
haxxika
Igen nekem is mindenki mondta, vettem is, majd a profi kerekes / gumis aki porsche specialistáknak is felújít kib@szatta velem hogy felesleges vacak, és úgy használtam amég el nem adtam. Többek közt egy Magyar - Andol úton is, sok tempós pályázással.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
BigBlackDog #10136 üzenetére
Az ülésben csak az.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10123 üzenetére
Atyaég! Most hazaértem, sikerült meghallgatnom is a videót. Nem, ilyet a sajátomból még sohasem hallottam.
(#10135) Johnny_vT: Akkor halad előrefelé az ügy, ahogy látom. Márkaszervizben lett a csere megoldva? Azon a kis "vackon" kívül mást is kellett cserélni, vagy egy ilyen eseménynél csak az deformálódik -tervezetten- az ülésben?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
N0rthF4c3 #10133 üzenetére
Nem dohányzó, jómódú, német nyugdíjastól vásárolt keveset futott, garázsban (lepedővel letakarva!) tartott, tiszta múltú Volvo S60 az ársáv felső feléből.
Az előző tulajok közül (két márkakereskedés + a papi) valaki kapott egyet hátulról. Természetesen az átnézés, kipróbálás, vásárlás után vettem csak észre az apró árulkodó jeleket. Időbe telt, amíg összeállt a kép, míg a papi (nak a fia, akivel a kapcsolatot tartottam) mindent tagadott.
(#10134) FeRRaR1
Igaz, félreérthető. A felső a baleset utáni (ki tudja hány éve ilyen), az alsó pedig a beszerelt úl állapot. Látható a banán alakú fémdarab két végpontja, abból el lehet képzelni hogyan működik. -
FeRRaR1
őstag
-
FeRRaR1
őstag
válasz
molnarpeter #10128 üzenetére
Egyébként én cserélném mindet, akkor tuti jó lesz. Amennyiben a régiek közül valamelyik még működik el lehet tenni tartalékba. Nem multimétereznék, vidáznék, újakat be... szerintem
-
FeRRaR1
őstag
válasz
haxxika #10115 üzenetére
Igazából a csavarok központosítják. Korábbi S80-amra én is rendeltem, mikor egy első genes S80-ról vettem rá téli felnit annak idején ilyen gyűrűket.
Na ezek azok amiket a felnis srác ki is b@szatott velem, hogy nincs szükség ilyen vackokra, ezt megerősítette egy másik is.
Szóval tapasztalatból mondom, hogy az első genes S80 felni bármi nélkül simán felmegy és jó a 2- genesen.
Nézd meg én is hulladékot vettem, de felújítottam olcsón mikor ment fel a gumi, és akkor kvázi újnak néz ki.
xEon1337
Ez ízlés kérdése, azon meg nem lehet vitázni szerintem. Engem ezzel a felnivel rémisztgetni lehetne. Pl.: ha ez a felni mászott volna elő a Tv-ből a körben, jobban megijedtem volna mint a kislánytól
Ezen viszont tényleg felesleges vitázni, amennyiben neked ez tetszik, akkor csak azzal törődj. (azért szűk családi körbe érdeklődd meg)
N0rthF4c3
Szerintem sokan nem is tudják, de a dízeljükben nem működik az összes izzító gyertya. Nekem is a fentebb linkelt ezüst D5 S80 3 az 5-ből kuka volt (persze mind az ötöt cseréltem). Ezt viszont csak nagy hidegben való induláskor venni észre. A kocsi nem jelzi neked hogy hé paraszt szar a gyertya, még ha a vida látja is. Ez kb olyan mint a haldex pumpa kezdődő hiba. Azon is eldobtam az agyamat, vida látja van hibakód, de a kocsi nem szólna hogy hé paraszt húzzál a szervizbe mert ha nem hívhatod a providentet. A hibát meg nem vettem észre még tulajként sem. Haldexnél csak ha már menthetetlen, vagy gyertyánál nagy hidegben majd.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
haxxika #10125 üzenetére
Durva, mi? De lényegében 10-ből 8 videónál ezt hallani téli hidegindításnál.
Egyébként meg lehet, hogy nem is hallottam volna, ha nem kell jégoldóznom indulás előtt. Mert így addig beindítottam. De ha az alap eset van, akkor ajtók csukva, zene szól - és lehet ebből semmit nem érzékelek...
-
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10121 üzenetére
Igen így van, valamennyi ideig még indítás után sem kapcsol le az izzító relé, ez kb 10-20 másodperc, de lekapcsolás után is jó ideig forróak még a gyertyák.
Amúgy keresgéltem és találtam egy videót:
Kb hasonló az effektus, de nem ennyi ideig... Viszont nem is volt még -14...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10119 üzenetére
Nálam legutóbbi "Kell-e cserélni az izzítógyertyákat?" kérdésemre a "Kopog-e induláskor?" volt a keresztkérdés az egyik szerelő ismerősnél. Ha minden igaz, nálam holnap lesz cserélve mind az öt. Már tavaly is volt olyan, hogy ugyan gyorsan indult (mintha meleg lenne a motor), de az első 5-10 másodperc alatt kicsit furcsa volt a motor hangja, kicsit ingadozott a fordulatszám és kicsit néha egyenletlen volt járása. Aztán kisimult. Idén már minimális kopogást is hallottam az egyik indítást követően, úgyhogy nem várok tovább. Hozzáteszem, hogy VIDA´-ban is fel-fel tűnt az izzítógyertya hibaüzenet.
Mintha hallottam volna olyan infót is, hogy nem csak indítás előtti izzítást végeznek ezek, hanem egy bizonyos ideig (5-10-30 másodperc, vagy néhány perc) még utóizzítás is van és előfordulhat, hogy a gyertyák szépen előizzítanak még, de utóizzításnál már ki-ki hagynak.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
xEon1337 #10118 üzenetére
Ő, izé, ez mi a *?
Hát, nem tudom, én nem tenném ezt a szeretett autómmal. Elsőre (és sokadjára is) a hibrid Civic szépséges "telikereke" jutott nekem eszembe róla. Nem azt mondom, hogy nem szép, sőt igazán különlegesnek tartom, de otthonra nekem nem kéne, nem jön be.
-
N0rthF4c3
tag
Na az van, hogy így, hogy reggelente 2 napja -10-ből indulok, indításkor kb 15-20 másodpercig viszonylag fura, kopogó hangot hallat a motor, aztán szépen elhalkul - olajnyomás lámpa kialszik, szóval gondolom nem az a gond.
Talán valamelyik izzítógyertya hibás, és amiatt nem indul el az egyik henger?
-
válasz
FeRRaR1 #10114 üzenetére
Ezt az ET mizériát most én besz*ptam.
Új téligumikat rakattam az acéltárcsákra, aztán azt vettem észre, hogy a jobb hátsó ereszt.. de nem kicsit. Két nap alatt elengedett 0,8-1 bart, utána onnan még apránként egy kicsit.. A felni peremét az előző tulaj valahogy eldeformálta, csak ez a régi téliguminál nem jelentkezett, mert valahogyan össze volt már gyógyulva a kettő, de az újnál előjött. A fekete tömítőpaszta és a kikalapálás sem segített, szóval gondoltam akkor rendelek gyári felnit hozzá.
Mivel a meglévő acélfelniken a "FoMoCo" logo díszeleg, bátran berendeltem a gyári Fordot (Focus 2, C-Max).Aha, csak az ET-re nem figyeltem és a Volvora ET46 való, míg a technikailag szinte egy az egyben megegyező Fordok meg ET52,5-ösek.
Nem akartam már szenvedni a csereberével, felkerült, igaz nem sok hely maradt a féknyereg és a felni dobja között, mivel jobb hátul 6,5 mm-rel beljebb került a kerék.Az biztos, hogy jövőre - ha akkor még meglesz a kocsi - nem fogom az első-hátsó cserét megcsinálni, mivel előre a hajtott/kormányzott tengelyre már neccesnek gondolom.
-
haxxika
senior tag
válasz
FeRRaR1 #10114 üzenetére
Köszönöm a hosszú és kielégítő választ, mostmár megértettem, hogy mi pontosan mit takar. Néztem, hogy a korábbi generációs s80 és újabb s80 között volt különbség agyméretben, ezért kellene hozzá tehermentesítő. Ezért nézegettem inkább a gyárilag rá valókat, sajnos nem egyszerű normális áron találni kultúrált darabot.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
haxxika #10112 üzenetére
A 7Jx17 az a szélesség és az átmérő, ezektől el lehet térni. A szélességet valamennyire lehet kompenzálni gumival is. Nekem is 8x18, de a legtöbb 17-es csak 7 vagy 7,5 széles. Ami a fontos az az 5x108 mert az a csavar kiosztás, attól nem térhet el. Illetve az agy méret ez egyezik a legtöbb Volvónál. S60, V70, S80 több generáción át kompatibilis egymással, úgy tudom a V50 /S40 szintén, XC-k is.
"Az ET szám, azaz besajtolási mélység, vagy középsík eltolás, a felni középvonala és a kerékagyra való felfekvési síkja közti (milliméterben mért) távolság.
Ezen az egyrészes felnin a besajtolási mélység fix, és nem lehet megváltoztatni. Egy többrészes felnin az eltolás állítható, és személyre szabható, így azt több járműre fel lehet szerelni.
Fontos tudnivalók:
Minél magasabb az ET érték, a felni annál inkább "rámegy" a tengelyre. Következésképp, ha a felni mélysége túl nagy, a kerék hozzáérhet a féktárcsához, vagy a lengéscsillapítóhoz.
Minél kisebb az ET érték, a felni annál jobban kiáll az autóból. Ha túl kicsi a felni mélysége, hozzáérhet a karosszériához egyenes menetben, vagy kanyarodáskor.Fel lehet szerelni egy járműre olyan keréktárcsát, melynek ET száma eltér az autó eredeti ET számától. A besajtolási mélység járművenként eltérő a tengelyen rendelkezésre álló hely függvényében.
Nullás ET
Az ET érték nulla, ha a felfekvő felület egybeesik a felni középvonalával.Pozitív ET
Az ET érték pozitív, ha a felfekvő felület a jármű külsejéhez esik közelebb a felni középvonalához viszonyítva.Negatív ET
Az ET érték negatív, ha a felfekvő felület járműve tengelyéhez esik közelebb a felni középvonalához viszonyítva."Volvo gyári felnikkel nem lesz gondod ilyen téren az 100%. Sőt szerintem ez csak az utángyártottakra vonatkozik. De olyat meg nem érdemes venni csak nagyon drágán. De kétlem hogy az is szebb lenne mint a gyári, valahol lehet... De a Volvókon nem. (szerintem)
BigBlackDog
Nekem hiányzik az XC90 mióta eladtam, vágyok egy V70 MK II R vagy T5-re, illetve egy C70 GT kabrióra. De a valaha volt legjobb Volvóm, autóm,
szerelmemitt áll a garázsba, az S80 V8 AWDHa tehetném 5 Volvóm lenne
Rohadjak meg, vagy 3 hete be sem volt indítva, melózok a cégessel, a Zoéval meg rohangálok ha kell. Most lemegyek és elviszem egy körre. Már napok óta kínoz a vágy hogy halljam és vezessem a V8-at, majd jövök
-
BigBlackDog
veterán
Azért most kicsit megfájdult a szívem egy ilyen S90-re. Persze, öreg is, meg régi is, de akkor is van egy hangulata.
-
haxxika
senior tag
válasz
FeRRaR1 #10109 üzenetére
Ez a titanium felni is rendbe van, kell még ebayről pár volvo-s felnikupak és teljesen origi
Édesanyám 2009 végi S80 Volvojához is néznem kéne új felniket, viszont csak 17 méretben (ez a téli-nyári gar). Mostani felni elérkezett arra a szintre, hogy javíthatatlan.
Fekete az autó, több küllős jobban állna neki, mi a pontos érték amit nézni kéne felni keresgéléskor? Eddig ezt találtam: 7Jx17 ET50 5x108, agyméret: 63.3 de ebben nem vagyok biztos.
Esetleg van-e lista gyári felnikről ami az autóra való ebben a méretben?
Előre is köszi nektek! -
-
BigBlackDog
veterán
-
FeRRaR1
őstag
Igazából olcsóbb is a második, illetve az felújított szóval költeni se kell rá.
Egyébként a háttérben látszik is, két féle színben hirdetik, ezüst és grafit.
Vélemény?
aneda
Nem cél hogy szebb legyen, csak egy elfogadható téli szettet szeretnék. Nem tudnék neki szebbet elképzelni mint a jelenlegi nyári szett, a gyári Zubra.
Igazából még egy szentségtörés, a ford titanium felszereltséghez adott felnije is átfutott az agyamon.
Szerk:
Egyébként 18"-nál nem kéne nagyobb, de a gyári gumi méretnél feljebb fogok menni eggyel a következő gumicserekor. Most 245 40 R18. 1-2%-al nagyobb átmérő és hozzá állíttatom az órát. Kicsit nagy a rés a kerékjárati ívben nekem is így, bár a fenti kép még rá is erősít.
-
aneda
senior tag
válasz
FeRRaR1 #10105 üzenetére
Szerintem a jelenleginél szebb nem lesz egyikkel sem.
Az elegáns arany fényezéshez kevésbé illenek a linkelt felnik, szerintem azok sportosabb fazonok.
Ha fekete lenne az autó, ahhoz például illene az 5 ágú.
Plusz egy limuzinhoz, ami egy elegáns műfaj, szerintem nem illik a nagyon peres gumi.
A BMW ezt szépen meg szokta oldani, ott alapból nem peres a gumi nagyon, de ettől függetlenül ki van vele töltve a kerékjárati ív, oldal irányba is! -
BigBlackDog
veterán
válasz
N0rthF4c3 #10103 üzenetére
Most utánalestem és úgy tűnik, hogy van annál is. A benzineshez kicsit olcsóbb mondjuk, mint a traktorokhoz.
Viszont én annyira nem félnék, hogy egy benzinesben megdögöljön a kettőstömegű 200-300e kilométer alatt. Dízelnél is (átlag, nem városi használat mellett) 350-400e kilométerre hallottam becsülni a kettőstömegű élettartamát. Egy benzinesnél viszont jóval kisebb a nyomaték és jóval kevesebb a rezonancia alacsony fordulatszámon, így véleményem szerint azért nem lehet olyan egyszerűen legyilkolni.
Egy automata felújítás azért még mindig húzósabb lehet szerintem. Kettőstömegű + kuplung csere szerintem 400e Hufból meg kell legyen munkadíjjal együtt, az automaták felújításánál meg inkább ez volt az induló anyagdíj, amiket hallottam eddig.
-
N0rthF4c3
tag
válasz
BigBlackDog #10101 üzenetére
Jól tudom, hogy a sima benzinesnél is van kettőstömegű? Mert akkor majdnem mindegy kb, hogy kézi, vagy automata, mert közel hasonló összegről beszélünk akkor, ha valami tré van.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy egy sima 2.4-es benyás hogy megy, hogy gyorsul - hogy fogyaszt, mert én is gondolkodtam rajta anno 7 éve, amikor az előző volvomat vettem - de aztán maradt a 2.5D.
Én speciel elsősorban kombi párti vagyok, a pakolhatóság miatt, de azzal is számoljál - nem tudom mire használod, hányan vagytok, stb, hogy az S60 hátul egy 180+ körüli embernek fejtér tekintetében egy klausztrofóbiás badtrip - én behajtogattam magam hátra a 193 centimmel és oldalra billentett fejjel utaztam
. Plusz ha elöl ül egy hasonló méretű ember, akkor mögé egy ugyanakkora már nem fér be kényelmesen. A V70-hez képest kb 5 centivel kisebb lábtere - ez a hátsó lábtörlők összehasonlításánál látszik.
Meglepően sokan mondták azt egyébként amikor beültek az autómba, hogy kintről hatalmasnak tűnik, de bent valahogy elfogy a tér. Persze batár vastagok az ajtók is, de a kategóriájában szerintem valóban szűkös.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz
szabop27 #10098 üzenetére
30-án találkozunk BBD-vel (és még pár fórumtárssal az autós topikból) valahol Pesten. Ha akkor még aktuális, gyere el és szívesen körbemutogatom az enyémet, akár ki is próbálhatod. S60 2.4 170LE
Ez lehet, hogy furán hangzott, de nekem pl. Lipcséig kellett utaznom, hogy találjak valakit, akinek beleülhetek az S60-asába -
BigBlackDog
veterán
válasz
szabop27 #10098 üzenetére
Röviden pár dolgot írok én is, bár a linkelt anyagban kb. minden benne van.
Én a sima, szívó 2.4-es benzineseket keresném (140/170 lóval). Ilyen idősen azért a turbósoknál már nagyobb a kockázat.
Automata finom dolog, alapvetően nem is annyira az elromlós fajta tudomásom szerint. A hatos Geartronicot tartósabbnak mondják, mint az ötöset, de annak a felújítása is kicsivel több (az általam olvasottak alapján). Viszont, ha volt az automatában is rendesen olajcsere (~60e kilométerenként) és nem ránt/csúszik/üt se hidegen, se melegen, akkor nem félnék annyira belevágni.
Viszont ha felújításra szorul, akkor én félretennék 400-800e Huf közötti összeget rá (amilyen váltófelújításokról hallottam, azok 400-500e Huf körül indultak). Ha soknak érzed, akkor maradnék a kézinél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad 3! R3 7320U / 16GB DDR5 / 512GB SSD
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- Gamer PC új 12 hónap jótállás/Áfá-s számlával!
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest