Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ázsia Expressz 5
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Itt az új LOGOUT!
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Fűzzük össze a szavakat :)
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoo8800
veterán
Az olaj- és gázolajszűrőn tuti nem spórolnék. A Vasco-t nem ismerem, eddig Mann-t használtam, nem volt vele semmi gondom. Mondjuk laboros vizsgálat nélkül nem igazán lehet megalapozott kijelentéseket tenni egy szűrőre, legyen az pro vagy kontra, max. a mérethelyesség ellenőrizhető.
A Kaufferben, Zs+U-ban, alkatreszek.hu-n is szétnézhetsz, egész jó kedvezményt adnak kiskerbe.Az újabb FIAT, AR motorok a 9.55535-S2 olaj minősítést szokták kérni, szerintem az az olaj ezt nem tudja. Ellenőrizned kellene, mit ír a kézikönyv.
rip and tear, until it is done
-
-
.:Kristian:.
addikt
Sorry, nem sok időm volt mostanában. Szóval ami eszembe jutott és amiről van számla összeszedtem, azonban ez nem a teljes.
Vásárlás utáni motorfelújítás: 300.000.-
Olajcsere 2 alkalommal: 70.000.-
Féktárcsa, fékbetét, váltóolaj, fékolaj, munkadíj: ~90.000.-
Futómű állítás (kétszer kellett): 19.000.-
Fényezési hibák és küszöbök javítása: 150.000.-
Futómű felújítás: ~100.000.-
Vezeték szakadás (nem indult) + kézifék bowden csere: 45.000.-
Fényszóró polír: 8.000.-
Törött hátsólámpa cseréje: 10.000.-
Klímatöltés: 15.000.-
Klímacső jav: 12.000.-
ABS,EBD elektronikai hiba feltárása, javítása: 15.000.-
2db tolatóradar szenzor csere: 15.000.-
Ablakemelők javíttatása, összes alkalmat összeszámolva, kb: 12.000.-
"Olajnyomás hiba" jelzés feltárása, kijavítása: ~10.000.-
Új aksi: 21.000.-
Tartalék (2.) kulcs másolása, utazással: kb. 55.000.-
Előző tulaj által kilopott bose mélyláda helyettesítése: 12.000.-
Gyújtótrafók: 18.000.-
Szétszakadt szövetszőnyegek cseréje: 10.000.-
Gyújtógyertya: 10.000.-
Beltéri elemek javítása, pótlása: ~10.000.-... és akkor még nem beszéltem olyanokról, hogy a 18-as felnik fényeztetése, toldat vásárlás/fényeztetés, fóliáztatás, összes gagyi izzó cseréje, mp3-usb fejegység, bőrápoló szerek. Bár ezek nyilván a saját szórakoztatásomra készültek, illetve hogy még csinosabb legyen az autó, ezért ezt nem is számolom, de megközelítőleg 70-80k körül lenne.
Üzemanyag része: 25e km-t mentem vele a 21 hónap alatt. Átlagban nekem egy tank 650km-t jelentett. 25000/650= 38.46 tanknyi üzemanyag. 1 tankolás alkalmával sacc. 24k-t hagytam ott, (60lx400ft). 24.000x38.46 = 923040Ft
Ezek fényében:
1.007.000 + 923040= 1.930.040
1.930.040 / 21= 91906Ft/hónapÜzemanyag nélkül: 47952Ft/hó
Illetve a kuplung is volt cserélve, azt így nagy hirtelen nem lelem, de az sem 2ft.
Sok esetben a munkadíjat sem írtam oda, mert nem tartottam számon.Mindent összeadva (üzemanyagot nem) jóval több lenne mint 50k/hó.
[ Szerkesztve ]
-
.:Kristian:.
addikt
-
Stylewars_kp
senior tag
Daciák két milka körül mozognak az alapáras Loganra gondolok itt. Fapados egy autó, de strapabíró.
Van amúgy 1 millió körüli autó is a világban csak azt nem engedi be azúnyió! Nem únyiós!
Tata meg a régi Dévú sevi is gyárt ilyen kicsiket. Meg biztos van még sok ilyen márka.
De az új autó sem biztos garancia. Azon is buksz. Mihelyst a neveden van.
Sok a teher egy autón. De ezt tudja mindenki. Egy lakáson kevesebbet buksz. Ha kiadod albiba is jól jársz. Orosházán már 5-5,5 körül felújított, klímás, szigetelt, új nyílászárós, új fürdőszobás lakást kapsz.
Miről beszélünk?Éled a totyik!
[ Szerkesztve ]
A könyvet mindig ketten alkotják: az író, aki írta, s az olvasó, aki olvassa. Kosztolányi D.
-
szőröscica
addikt
Az új autókkal szemben komoly környezetvédelmi és biztonsági előírások vannak érvényben az EU-ban, ezért nem lehet eladni itt olyan filléres szarokat, amiket pl. Ázsiában igen. Hidd el, nem akarnál Te egy 3500 eurós új autóban utazni.
Egy nyugat-európai lakás árához képest már nem is drága egy autó.
[ Szerkesztve ]
-
SLYM
veterán
szerk:
azt elfelejtettem odaírni, ha valakinek nem lenne tiszta, hogy az értékvesztés is benne van természetesen ezekben az összehasonlításokban. illetve a lakásos példára kitérve csak annyit jegyeznék meg, hogy oké, de a kocsihoz mint kategóriához közelebb álló laptop, telefon és orrszőrnyíró pedig külföldön is ugyanannyiba kerül, vagy olcsóbb, mint nálunk. tehát a leginkább távol eső dolog esett ki a lakásárakkal, (erre utólag rájöttem, hogy rossz példa volt). még egy kis apróság: nem arról van szó egyébként, hogy mennyire drága is egy autó valójában, hanem, hogy ma MO-on több autó fogy az 1 millás ársávban, mint a 2 millásban és még sem lehet 1 milláért új autót venni. miközben ha mondjuk telefonokból a 30000-es sávban fogy a legtöbb, akkor ott annyiért is kapsz újat, sőt, 3000 forintért is újat lehet venni. szóval konkrétan ezen a magyar piacon lenne nagy szükség olcsóbb új autókra
[ Szerkesztve ]
-
alázógyík
őstag
Nekünk a Bravo T-jet mellett van egy dizli Grande Punto is. 7 éves múlt, 2db alkatrészt kellett cserélni, amit nem tekinthetünk kopónak. A gar. lejárta után 1 hónappal az ablaktörlő motor, 12K volt egy bontott postával, ill. a múlthéten egy vízpumpa, mert elkezdett nyikorogni. Az új Dolz 9K volt.
Ennyi volt, amit pluszba kellett költeni rá a szokásos olajak/szűrők mellett. -
lorcsi
veterán
Ilyen csreket én is nagyon nehezen hozok össze (a hátsó ablaktörlővel is kinlodom egy ideje
De masfel evig neztem a ha.hu-t, olyan 20-25 autot biztos megneztem a környező megyékben es nagyon sokat segített a TC cikk, sok igazat talaltam benne a valósággal
Biztos van kivétel, de szerintem nem erre kell alapozni a vásárláskor
Jpl tudni mennyi kupec árul autókat... -
őstag
-
őstag
-
őstag
-
Prime110
aktív tag
Na pont ezt mondom én is, hogy legyen az új tulaj nyűgje - megvette, hadd vigye - így van új barátnővel, feleséggel és persze autóval is.
De van erre szép ellenpélda is, pl egyik haverom, van pár kocsija, mindet árulja, mert mindig kell neki valami új. de olyan maximalista, hogy nem adja EL úgy, hogy ne lenne körbepolírozva a kocsi, legalább 2x. Ha 3 napot áll a kocsi a szabadban megy és mosatja - beteg állat, mondtam már neki, hogy a gatyája rámegy ezekre de nem érdekli, merthogy legyen minden patika állapotú.
Én mondjuk anno úgy vettem, hogy hónapokig vadásztam. Nem kellett elkapkodni, céges kocsim volt, tudtam, hogy hobbi-autónak lesz véve. Akkor nagyobb is volt a választék a Kappa-ból mint manapság értelemszerűen. Aztán meglett a kiszemelt, 3x mentem el megnézni ugyanazt, aztán jött egy hónap lauf, szabadságolások, ilyesmi, aztán tudomásomra jutott, hogy valaki más is kinézte a vasat és akkor éreztem, hogy az a pillanat az, amikor meg kell venni. Másnap nálam volt az autó, két napra rá névre írva állt a házunk előtt.
Én nem kapkodtam el, E36-os talicskát vesznek emberek 1 hét gondolkodás után, nem olasz autót!
-
Land
veterán
Lehet az elektronikája döglődik. A kipuf egy részét visszajuttatja a motorba, mely elég. Környezetvédelmi okokból van benne, de rengeteg szívás szülőanyja. Van aki szűkíti, van aki offolja (ki is programoztatja) vagy aki újat vesz. Utóbbi drágább mulatság.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
Alg
veterán
Fogalmam sincs, én még pár hétig csak fotelból nézegetem a 159-eseket de még idén tervezek egyet venni.
If you have a 1.9 or 2.4 JTDM, blank (or partially restrict) the EGR. 90% of engine problems are related to the EGR! This will also improve performance (including mpg), but mainly it will reduce engine issues with time (swirl flaps, gunked up manifold), clean the map sensor a the same time. Blanking the EGR will need an engine map also, a partial blanking plate (help, but not exlcude issues), can be had for £4, and a simple DIY job. DPF can also be removed, but is a contentious issues (search for threads on the matter) due to the MOT.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
Erre +1
Illetve arra ne is várj hogy olyat találsz amiben újkora óta 10ezrenként cseréltek olajat, egyébként meg garázsban tartották selyemkendő alatt és a bőrüléseket szűzlányok kenegették bálnazsírral minden holdtöltekor
Az eladó autók 99%-a kintől került be és/vagy cégautó volt, az első 100k km-en szinte biztos a 30ezres periódus.
2m körül azért már nem az alja van, és van plusz 500e-ed rendbetenni, ebbe azért elég sok minden belefér.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
rbalint88
addikt
Alfa Ber-Do kftnek van gyari examiner gepe, ha nem akarsz Erdre kimenni.
Amugy nekem avensisen ugyanigy jott elo, nagynyomasu szivattyu csere lett a vege. De egy legtomegmero tisztitast meger a dolog, vagy esetleg megbeszelni bontossal, hogy beraksz egy masikat es ha nem oldja meg a hibat, akkor egy ezres ott marad nala es visszaveszi a cuccot. -
Land
veterán
Nekem tavaly Ausztriában állt be a turbo. 60-nal jöttem haza padlógázzal. A turbónyomásjelző folyamatosan nullán állt. Alig vánszorgott a kocsi, majd már Magyarországon visszajött az erő, de kaptam hibaüzenetet is, mert túltöltött a turbó.
A lényeg, hogy már nagyon le volt kokszosodva a turbó belseje és szorult, turbófelújítás lett a vége.
Én D.Z.-hez vinném a kocsit Pesterzsébetre. Neki van jó turbos ismerőse a Belfegor turbo.
Persze lehet csak valamelyik cső repedt meg. De Dudás Zoli nagyon ért a 159-hez és sokkal olcsóbb, mint egy márkaszerviz. Hívd fel, lehet telefonon is mond pár tippet: link
Ja ne lepődj meg ha elsőre nem veszi fel, elég elfoglaltak.Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
hobizoli
nagyúr
Gazpedal jelado is lehet. Ket jelado van rajta az egyik 0-100 a masik 100-0 kozott jelez az ECU-nak. Ertelemszeruen az osszeguknek 100-nak kell lennie mindig.
Ezert ha az egyik beszarik, akkor nem kezd el padlon gyorsitani es felvaltani az automata valto is, mint a Toyota-k csinaltak, ahol csak egy potmeter volt...több drón kell ;P
-
-
j.bravo
addikt
Mint fiat, alfa, lancia márkaizé, van nekik sztem. Ugy emlékszem, de meg nem esküszöm, h az előző tulajtól kapott szamlak kozott amit az erdi autocentrum szabo állított ki, volt amin tételkent szerepelt "examineres vizsgálat".
rbalint88:
De DZ-nek is van, nem?
Az a 159 nekem is bejonne, meg is nezem nyertem-e a lottón...Whatever.
-
SLYM
veterán
sziasztok. megjártuk az érdi szervízt, volt gyári examiner gépük, rá is dugták, de semmi hibaüzenet nem volt. mentek vele egy kört, persze baszta produkálni a hibát akkor az autó. elmondtam részletesen mi szokott lenni vele, 2 dolgot mondtak. EGR tisztítás, illetve valami turbo VGT ellenőrzés. ez állt a papíron amit kaptam. az első résszel már volt tapasztalatom, de ez a VGT ellenőrzés ez mi? köszi
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Android szakmai topik
- Építő/felújító topik
- OLED TV topic
- Xiaomi Mi Band 3
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Sportfülhallgató futott be a Nothingtól
- PlayStation 5
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen