Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
j.bravo
addikt
Szép napot, Urak (és Hölgyek, ha vannak jelen)!
Igaz-e, hogy üzemanyagszűrőt csak akkor muszáj cserélni, ha vacak, ellenőrizetlen naftát tankol az ember?
Vagy ha nem tesszük, akkor az nagyobb gond és nagyobb kiadás eljövetelét siettetheti (mint mondjuk ha az olajcsere túl ritka, vagy nem megfelelő az olaj, vagy mittudomén) ?
Reális-e huszonpárezer egy ilyen mókáért?
Melyik gyártmányú/márkájú szűrőt érdemes választani?2008-as Punto 1.3 multijet, nagyrészt Agip/ÖMV sima dízelt tankolva. Ki van néha kormolva pályán, de alapvetően városi üzem.
Most van benne 95k km, nem tudom mikor volt cserélve (asszony lehet tudná, vagy meg tudná nézni a szervizkönyvben).
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz alázógyík #1715 üzenetére
Köszi!
Grande. Volt még 2008-ban sima?
ez könnyen cserélhető dolog, vagy nagy melóval jár, mindenképp szerviz kell hozzá?
Ha szerviz, akkor nagy/hosszadalmas meló, érdemes egybekötni mással amikor úgyis a szervizben pihen, vagy gyorsan megoldják, mint egy olajcserét?Melyik márka számít jobbnak?
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Urak, egy 2.4jtd Alfa 156-osnál mi az, ami más (esetleg mint tervezendő javítás vagy csere esetén drágább) mint egy 1.9-esnél?
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Hm. Kár, sokáig a 156 kombi tetszett nagyon, de kipróbáltam egyet, a középső tükörből a hátra kilátás nekem kissé keves volt, a kocsi neg kissé nagy, a 147 jobban az én méretem lenne.
Persze a 156 középkonzolt, ha lehetne, átműteném a 147beMondjuk ha 150ből megállna a kettőstömegű, az is jóvón'.
400k-t láttam valahol (156sw, 2.4jtd-hez)[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Urak, van valahol törésteszt az Alfa 156-ról?
Lehet bénán kerestem, de nem találtam.Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #1798 üzenetére
Köszi! Facelift előtti / utáni számíthat törésileg?
(nyilván kitalálható, erősen vonzódom egy facelift utáni 156oshoz, amiben 2.4jtd van. Igyekszem magam lebeszélni, mert racionális szempontok alapján eleg lenne nekem egy kicsit fiatalabb Grande Punto, vagy valami fóka2, akármi. Tehát, keresem a pontokat, ami alapján le- vahy rábeszélni tudnám magam róla/rá.)Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Stylewars_kp #1800 üzenetére
Napi 2x 15 km (plusz a nem előre tervezett utak), ennek nagyobbik fele pálya, alapvetően benzinest keresnék, csak Alfa esetén akarnék TS meg JTS helyett inkább JTD-t.
Asszonynak 1.3-as, 75 lovas Grande Puntoja van, ezzel el lehet közlekedni jól, de jó volna egy picit (tényleg picit) mozgékonyabb.
Az 1.4-es T-Jetek és társaik mennyire javasolhatók avagy kerülendők?[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
-
j.bravo
addikt
-
j.bravo
addikt
válasz LaptopSystem #1868 üzenetére
Reméljük elég jó áron hogy jól fogyjon, megmentse a márkát, és hogy sokan le akarják cserélni a patika állapotú 159-üket, miáltal a használtpiacon sok, nyomott árú 159 (meg Brera) jelenik meg amiből válogathatunk
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Urak, a Grande Punyesznak elvileg hátul dobféke van, ugye?
Ma láttam egyet itt a munkahelyemtől nem messze parkolva ami szép piros, itt-ott egy-egy Ferrari logo tűnik fel rajta, és hátul is tárcsafék kandikált ki az alufelnin át.
Az első fényszórók ellenben a normál ezüstök voltak, nme volt fekete a belső oldalfal.
Milyen modell lehet ez?Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Stylewars_kp #1881 üzenetére
Nincs kizarva, bár oldalt nem volt Abarth csík.
Mondjuk a 75 lovas az elég korrektül megáll dobfekkel is, de természetesen el tudom képzelni hogy nagyobb mocihoz nagyobb illik[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Sziasztok!
Grande Punto-ban hol van a mjúzikcenter AUX bemenete? Hol keressem?
Esetleg alapvetően sehol, mert ki kell venni az egységet, megfelelő kábelt dugni a rádió hátsójába, és megoldani hogy hova, hogyan legyen kivezetve a kábel másik vége?Ha esetleg mégis lenne valahol gyárilag, az remek lenne
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Urak, a Fiat, Alfa, Lancia valahol egy cég, tehát mondjuk az 1.9 JTD motor az ugyanaz, attól függetlenül hogy a fedlapon milyen logó van? Vagy máshogy hangolják pl az ecu által?
Alfát szeretnék elsősorban, 1.9 jtd 16V-vel, de feldobta sógorom hogy mivel asszony Grande Puntojával tul.képp elégedett vagyok, miért nem veszek egy olyat, csak 1.3 Multijet helyett 1.9jtd-vel. Még akkor is, ha csak 8V, ezt a kasztnit elvben vinnie kell elég szépen, a töréstesztje jobb mint a 147nek vagy 156nak, és szereltetni is olcsóbb.
Mennyire hülyeség ez az elgondolás?
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Geller72 #2117 üzenetére
Hát, alapból benyásat keresek, csak Alfaból a TS, JTS helyett inkább JTD-t.
Kuvikbol ki kéne majd probalnom egy ilyen ufot, de az a baj hogy nagyon meggyőzőnek kell lennie belülről, mivel kivülről nagyi rondának találom. Még épp nem undorító, de már majdnem 7gen Kuvik jobban begyere. Persze tudom, újabb -> fejlettebb...alázógyík: 1.3 vagy 1.9 van feleségednek?
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Sziasztok!
Ma vettem egy Alfa 156-ot, sedan, 2.0 JTS, Selespeed.Xenon.
Az egyik trafó vsz cserés - több, köztük 2 új (igaz kínai, de bárdis, nem ebayes) égővel se nyikkan.
Nem tudjátok pontosan milyen típusú trafó van benne/kell bele? Tudom, tű a szénakazalban, de hátha
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Geller72 #2213 üzenetére
Öööööö nagyon eltérő autók vannak benne? vagy a jó állapotúba a te olvasatpdban nem fér bele a xenon hibája? (ez a legnagyobb baja szerencsére, ezen az áron, a többi paramétert tekintve belefért)
Amúgy az aláírásvalóban okafogyottá vált, törlöm is, ill később módosítom.[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Urak, ne vegyetek semmit olyan cégtől akinek a nevében a topic címében említett egyik márka, valamint idegen nyelven a "királyi" szerepel... én elkövettem nagyon sok hibát a tipikus kezdő hasznaltauto vásárló által elkovethetokbol, de ez őt nem menti fel az alól hogy nem hajlandó tárgyalni se arról hogy az (el)rejtett hiba orvoslasaban reszt vallaljon.
Oke hogy 209k km es 11 eves auto, de akkor sem kerek hogy vétel után kevesebb mint 200km-rel és 3,5 nappal az addig tök okenak tűnő autóról kiderul hogy további károsodás nélkül nem használható, csak ha (új alkatrészeket nézve) 400k-t ralocsolok.
Ja, az is az én balfeksegem hogy nem mértük körbe a rendezést, de ettől meg emlithette volna hogy egy vaddal tortent közeli találka okán gtk közeli állapotban vette az előző tulajtol.A korrektség kedvéért megjegyzendo h az egyik draga alkatrészből szerzett bontottat, de amikor a költségek megosztását felhoztam kb kidobott.
A cucc nyilván ott maradt, el fogja tudni passzolni, szerviz szerint mas is keresi.Legyen az én esetem (is) intő példa, általános értelemben is.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Vezérműtengely. Mindkettő. Dragak ehhez a motorhoz. Plusz összes (16 db) hidrotőke.
Értem én hogy a tengely bütykeinek kopását egy darabig kompenzaltak a hidrotokek, aztán egyszercsak nem, de hogy mit ad Isten, pont most, pont így, véletlenül épp vásárlás után, azt nehéz elhinni. Könnyebb elhinni hogy értő fülek hallották hogy nem százas, kapott egy a kelleténél vastagabb olajat meg valami okos adalékot, es akkor jott ki a dolog, amikor elfogyott az adalék, illetve tankolással felhigitottam (az adásvételi aláírása után hazafelé a második sarkon kigyulladt a szegenysegjelzo, ergo tankoltam bele egy fel tank (amugy prémium) benyat)A kötelezőket (vezérlés szíjak, olajak) nem számolom, azt amúgy is cseréltettem volna.
Sőt, a márkát ismerve, a futóművel kapcsolatos, eddig nem firtatott dolgokat se.Whatever.
-
j.bravo
addikt
Ha minden jól megy, lesz bontott, jó állapotú, amivel még 100k km-t elautozhatok. Persze megmérjük.
Gondoltam felújításra is de nem lenne elég köszörülni hanem felvinni is kéne rá anyagot, elég sokat, nem tudom hol tudnák vállalható minőségben megcsinálni.
Ha tudsz ilyen helyet, akkor B tervként azért örülnék neki és felirnamWhatever.
-
j.bravo
addikt
Majd lesz kép ha visszakapom a gépet
Az elektronikus dolgokkal majd alfaspecifikus szervizbe viszem, de ezekhez a mechanikus feladatokhoz pont jó lesz az a szaki (meg az amúgy alfában jártas segédje), aki a család autóit >20 éve javítja és a család minőségre kényes tagjai is elégedettek vele.
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Geller72 #2253 üzenetére
Meggondolom a dolgot, a pár ezer Ft-ot megérné, de az időt nem biztos. A szakértő díja mondjuk hatszámjegyű, ha jól tudom. Tutira kéne menni a kérdésben.
Azért sem vagyok biztos a dologban mert ha neki is jó/neki jobb ügyvédje van (a csaja jogász, hogy azon belül milyen, azt mondjuk nem tudom), akkor akár meg is lehet magyarázni annyival hogy ennyi év és km mellett még én vagyok a hülye meg balfék hogy nem vártam direkt a dolgot és rendeltem meg már az adásvétel napján az alkatrészt... mintha olvastam volna olyan kitételről hogy a szimplán a jármű korából adódó problémákért a kereskedő nem vonható felelősségre. Mondjuk a korból adódik-e hogy a 4 bütyökből az egyik nem tized-, hanem több egész milliméterrel (!!!) kopottabb, az már vitatható...
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Nála nagy a forgalom nagyon, néztem már be oda. Ami persze jó jel.
Az nem tetszett ott, hogy sok javításra váró autó eléggé magára hagyva állt ott, köztük pl törött 166 de gyönyörű bőr belsővel, és csak ott volt a szabad ég alatt, levett ajtókkal... le kéne takarni legalább, az a beltér valakinek újjávarázsolhatná az autóját.A gratulációt majd akkor ha tip-top lesz a gép
Remélem nemsokára.Nesa: van most nálunk egy-egy veztengely, hétfőn a szaki beteszi, vagy ha mégse ebbe a gépbe való, a forrás cseréli. De alkatrészkereskedőtől van, csak ő bontottat szerzett, de alvazszamot, motorszamot megadtam, ért hozzá, csak jót hozott má'
Ez az hogy a legtöbb gepmuhely köszörülni tudja kiralyul, az anyagpotlassal lehetnek gondok.
[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Geller72 #2255 üzenetére
Óbakker, a cserélt veztengelyekkel se kerek, főtengely csapágyra gyanakszik a szaki, még valamikor karácsonyig szétszedik alulról is és akkor tudok majd többet...
Inni szívesen iszom együtt ügyvédekkel vagy más jogászokkal, de az üzleti kapcsolatot velük nem szeretem. Pedig ha tovább nőnek a költségek, lehet hogy az lesz...
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz Geller72 #2276 üzenetére
Hát, egy ideje apósom intézi - jobb nekem, mintha én, neki sokadik autója, nem az első, mint nekem, meg ő amúgyis gépészmérnök - nem mondta ő se, azt se h szerelő mondta volna, és bár már lassan 3 hete volt, nem emlékszem különös füstre.
Szerdáig lebontják alul amit kell, és többet tudunk majd.[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
j.bravo
addikt
válasz F_Zolee #2285 üzenetére
2.0 jts nekem eléggé mélytorkos lett, de ez a nepper hibája, nem a típusé.
Mindenesetre ha van rá mód, a vezérműtengelyek állapotát derítsd fel valahogy, egyesek szerint gyorsan kopik (persze 3 nap es 150 km alatt nem lehet gallyra, mint velem akarja megetetni a szégyentelen). Mindenesetre ha van rá mód hogy egy szervizben a deknit levegyék és alánézzenek, abból baj nem lehet.Whatever.
-
-
j.bravo
addikt
Urak, 2.0 JTS motornál normális-e (ismert dolog-e), hogy az olajszivattyú csöve alig lóg bele a teknőben az olajba? Azaz, ha egy kicsit is csökken a szint, akkor nem szív olajat?
Lebontva a gépet alulról, ezt vette észre mondta a szaki.Ha igen, akkor van-e ismert orvoslása a dolognak?
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Urak,
állt az autó (alfa 156) sokáig szerviz miatt, aksi is le volt kötve.
A végére értek a szerviznek, indítanák.
Elindul a motor, megy pár másodpercet, aztán leáll, mintha az immobilizer állítaná le.Kaptam egy ilyen kütyüt, ezt kell esetleg bedugni valahova? Hova?
Whatever.
-
j.bravo
addikt
Az pedig annyira szép hogy amiatt nagyon csak 159-est akartam, de rá kellett jönnöm hogy csak 156-ra van zsém.
Szépnek monnyuk az enyém is szép de sikerült úgy belenyúlnom hogy bár a vételár a keretem alatt volt jóval, végül elköltöttem a teljes keretet...
Szóval most 95%-os a gép, de hamarosan 100% lesz, és akkor tényleg tulokság lenne eladni áron alul (mert csak úgy vennék meg ugye), le kell autózni a beletett pénzt.Whatever.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen