- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Asszociációs játék. :)
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Digitális Állampolgárság Program
- leslieke
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- W11 pls
Új hozzászólás Aktív témák
-
j.bravo
addikt
válasz tboldi #14464 üzenetére
Pontosítás: újra kuplungolva, és kissé erélyesebben mozdítva a váltókart, be lehet tenni, de érezni hogy "nem akarja". 2-esbe pedig simán bekattan, ahogy illik.
Váltótartó bakokkal kéne foglalkozni (2-esben gázt adva illetve elvéve szemmel alig láthatóan, de kézzel érezhetően megmozdul a váltókar), lehet hogy akkor ez is változik majd?
3-4 éve, amikor megvettem egy családtagtól, ugyanígy nem szerette egy adott sebesség (persze nem mértem meg) felett bevenni az 1-est; feltételeztem hogy normális.[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
-
j.bravo
addikt
válasz molnarpeter #14306 üzenetére
Abszolút, a Juke is valid sőt, az eleje talán arra hajaz leginkább, ahogy írod.
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz gipsztigris #14301 üzenetére
yaris, C-HR, és valami citroeny (nem tudom melyik) jutnak eszembe róla vegyesen. Szintén nem döntöttem el hogy tetszik-e... vannak menő részek benne és vannak olyanok amik nagyon nem tetszenek.
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz tboldi #14199 üzenetére
Nocsak, ugyanaz a villanyos (Fiat néven City) szervó? Azt hittem a vezetési élmény miatt a MiTo hidraulikusat kap.
(emlékeim szerint a 2007-es Punto Van modellből, ami zasszonynak volt, amúgy nem volt konkrétan rossz az a szervó,bár a city módot én szerettem kikapcsolni,csak kissé szintetikus, mármint arra ment az autó amerre a kormányt tekertem, csak visszajelzés nem nagyon volt a kormányon.)[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
-
j.bravo
addikt
válasz tboldi #14050 üzenetére
Scusi, tudom hogy te képben vagy, csak nem jó helyen nyomtam a válasz gombot, de mire észleltem, addigra már bepötyögtem két ujjal mobilon, és nem volt kedvem újrakezdeni
(ájfónos kopipészt (autocorrecttel karöltve) meg néha megszívat, használnám én, de elengedtem sokszor, mert nem mindig sikerül)VMatteo, csongi:
Az idehaza rendelt kábelhez kapott doksit (illetve a mobilvinyót amire vsz anno eltettem) még nem túrtam elő.
tboldi linkje alapján melyikőtök autójához jó?[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz tboldi #14028 üzenetére
+ VMatteo
Úgy dereng, annak az alternatívája. Motorhoz az egyik állásba mellett tenni a kis kapcsolót, Selespeedhez/kuplunghoz egy másikba. Gondolom ez megfelel annak hogy a színes adapterek közül egy másikra váltott a júzer.
Úgy dereng hogy 2007-es Grande Puntóval már nem értett szót, de ellenőriznem kell. Előtúrom a doksit.
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Találtam a fiókban egy ilyen VAGKKL fedőnevű, OBD2 -> USB-A kábelt. MultiEcuScan-nel ment rendesen.
Volt hozzá egy Alfa 156-osom, de az kb 3 éve már nincs.
Ha valaki a topikból hasznát venné, szívesen neki adnám.
Természetesen ingyen, azaz ha személyesen megoldjuk, akkor egy köszönöm az ára, ha csomagküldeni kell, akkor pedig a csomagköltség.
Érdekel valakit?
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Nekem is volt, 156-ban. A link sajnos már nem él, meg akartam nézni de már törölték/eladták.
Lehet az embernek szerencséje és eljárhat sok tízezer km-t gond nélkül, de nagyobb az esély rá hogy lesz kellemetlenség. Az enyémnek az első tulaja minden szemmel látható és papíron olvasható jel szerint gazdája is volt, mégis volt vele nehézségem.
Mindemellett szerettem.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz Remekelek28 #9458 üzenetére
Modellje válogatja szerintem, illetve nem mindegy hogy első vagy hátsó embléma :)
Ha csak csúnya és újabbat-frissebbet szeretnél, gyakran lehet kapni olyat amit csak rá kell ragasztani a régire (3M vagy hasonló öntapadós szokott benne lenni)Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz HussarF #9455 üzenetére
Tudom hogy fóliával fizikailag megoldható, csak közúti ellenőrzéskor támadható a dolog. A műszaki is vitatható, bár eggyel könnyebb eset, nincs feltétlen time pressure hogy "uram, most adja ide a forgalmit és hívjon egy taxit, továbbá tegye el ezt a csekket".
Ha a gyári lámpa ilyen, anyagában színezett, akkor ezzel nincs gond.(bár miután valakit szívattak (legalábbis volt róla TC cikk) az E jeles, nem gagyi, Osram gyártmányú, Lumenettől vett Golf lámpatesttel, na meg barátnőmnek nem akarták elhinni (pont amikor anyósomat hozta a kórházból, mikor máskor) hogy a Grande Punto Van hátsó oldalablaka gyárilag színezett, és mindenképpen műbizonylatot akartak a fóliáról, már nem vagyok ezzel kapcs. biztos semmiben )
Élőben lehet hogy ahogy írod, a tagolás miatt jobban mutat, nem tudom, sajnos még csak sima változatot láttam élőben, Q-t nem, pláne nem my2020-ast
De amúgy amíg nem mindenkinek ugyanaz tetszik, addig jó. Ha választék is van ehhez, az még jobbMiiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz j.bravo #9452 üzenetére
Így néz ki.
Jól mutatna ez a megoldás a G Q-n is.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz TheProb #9451 üzenetére
Nekem is jobban adja piros, mint az átlátszó. Ha átlátszó helyett füstszürke lenne, esetleg annyival erősebb LEDekkel bent, hogy a kijutó fényerő így is elég legyen, akkor már más lenne a helyzet
Munkahelyemen van egy Peugeot 508 nemtommilyen trim levellel meg csomaggal, de az is metálpiros, fekete hátsó búrákkal, és elég patent.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Hűű. Két autó hirdetéséhez nepper reg kell? Whisky-tango-foxtrot.
Valahol érthető (részükről) de azért a te reakciód is érthető.
A két telefonáló hangja eltért?
Lehetne gondolni, hogy a 70 a “mennyit engedsz a feléből” elven jutott eszébe/eszükbe, meg hogy kisebb az abszolút Ft-nyi különbség mintha a GT-t alkudnák a felére, de én sem adnám el olyannak, akiről a kis belső hang azt mondja hogy inkább ne.
Ahogy leírtad, vsz. jó hangosan mondaná.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Tetőablakkal (legalábbis a 156-ból) egész jól lehet látni a fejem felett levő piros-sárga-zöld lámpát
Valószínűleg én kevésbé dinamikusan vezetek (legalábbis városban), 50-es táblánál 3-asban 2000-2500 közötti fordulaton vállalhatónak tartom.A Selespeed ilyenkor mondjuk segít, elég a kormányon levő fülekkel pöcögtetni.
Az viszont hatalmas +1, hogy a menetszél kell neki, sok megállással, araszolással 90 fok fölé megy a mutató, és nyomja a venti ezerrel.
MRKeszi, ha nem sikerült elvennünk a kedvedet, van itt egy JTS-es
sedanberlina 156-os eladó, tetőablakkal, Selespeeddel, Blu Vela (relatíve sötét kék) színben.
Alapból nem szabadulnék tőle, csak családon belülről lett egy kicicuki jappán közlekedőedényem.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz #29899008 #8954 üzenetére
Keress rá a topikban, valószínűleg másikat választasz majd Nekem és LZs-nek ez van.
Amikor jó, akkor kifejezetten szerethető, de tartogat meglepetéseket. Nem árt ha tudsz és nem is sajnálsz költeni rá, ha kell, vagy pedig a szerencse fia vagy.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
DZ tuning és service, vágóhíd utca a XX kerületben. Nagyon népszerűek, ezért egy kisebb lottónyereménnyel felér bekerülni hozzájuk, keress ra itt a topikban.
Érdekes hogy nem konzekvensen kell mindenkinek sokat probalkoznia, van hogy újonc (de akar visszatérő) Alfa tulaj elso telefonhívásra sikerrel jár, de újonc es regi egyaránt lehet hogy tizedik hívásra se tud beszelni veluk.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
A sajátomat nem félteném, csak ugye nem egyedül élek
Persze nyilván nem rosszabb mint bevásárolni menni, de ha gondolod azt is lehet hogy nem bandázunk sokáig maszkban, hanem odaadom a kábelt, a többit pedig megoldod. Vagy szigorúan >2 méterről csacsogunk amíg kiolvassuk. Mondjuk lehet hogy az életem féltését úgy kellene értelmeznem, hogy az asszony megöl, hogy miért találkozom bárkivel aki nem családtag vagy közértes/patikusgyújtáshiba simán lehet. Nem volt gyertya, valamint trafócsere nálad, rosszul emlékszem?
Ha tudnék hegeszteni, nem agyalnék/tökölnék
Sógor mondjuk tud, de csak villannyal, egy ősöreg trafója van neki/apósnak, és rutinja normál vassal van, rozsdamentessel (vagy annak szánttal) nem annyira, és magáról azt mondja, hogy ő nem tud, csak valahogy megoldja amit nagyon kell
Egy kicsit még küzdök (bár a nagy home office-ozásban nem vagyok elég bevállalós sokáig ott hagyni a laptopot, a HO nem szabi; este meg már nincs kedv, vagy hideg/sötét van), aztán ha nem megy, meginterjúvolom sógort.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Rrremek. Mondanám hogy kiolvassuk a kódot, viszek kábelt, de ugye a quarantini koktélt isszuk. (Persze nem törölnénk ki a hibát (csak ha kéred), bent hagynánk Zsoltnak, ő azt szereti)
Remélem nem ugyanez vár rám (nálam már több hete áll, a Jazzel járok). Épp nincs rajta hátsó dob, amit találtam bontottat, azt a bontós úgy vette le a donor autóról, hogy a középdobtól jövő csövet elvágta, mivel a kalapács nem volt elég. Nekem ezt a csonkot valahogy ki kéne operálnom, hogy a rendes helyére tudjam szerelni, hogy az én autóm középdpbjától jövő cső végét bele tudjam tolni ebbe... párszor már megizzadtam vele és még meg fogok párszor mire sikerül.
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Nem ismerem egyik sztorit se, mi történt?
Amúgy pedig a “jó buli csak sok a köcsög” jelenség régóta megvan, részben emiatt is olvasom ezeket a csoportokat egyre ritkábban
Vannak még pozitív jelenségek is, de az ilyesmi szájkarate és észosztás egyre gyakoribbMiiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Urak, azonos motor esetén (2.0JTS) egy félfaceliftes 156 SW illetve egy teljes faceliftes 156 berlina hátsó kipufogódobja vajon egymással csereszabatos?
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Mekkora tétel volt ez, nagyságrendileg?
Illetve a munka/rezsi, vagy az alkatrész adta a gerincét?
Csak azért kérdezem mert bár O.Zs. mindig, kérdés nélkül is adott számlát (máshol külön kell kérni és akkor megnő az összeg is hirtelen), és nem egy áfányi, hanem annál kisebb drágulást észleltem.[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz TheProb #8425 üzenetére
Ferinél sose jártam de DZ műhelyével én is belefáradtam a kommunikáció hiányába. Sose értem el őket, ha vinni akartam az autót akkor se, amikor nagy nehezen egyeztettünk időpontot és kérdeztem volna hogy mi van, hogyan tervezzek, meddig nincs autó, mennyi pénz kell satöbbi, vagy esetleg döntést hozni hogy melyik beszállítótól való alkatrészt rendeljenek, akkor se. Ha személyesen megjelentem érdeklődni (gyalog 10 percre vannak tőlem), azt zokon vették.
Érdekes hogy ennek ellenére - vagy épp ezzel összecsengően, ld hogy az általam tapasztalt jelenség a hatalmas népszerűségből adódik illetve h részben emiatt túlvállalják magukat - tegnap is felmerült edzés után járművekről beszélgetve az öltözőben, hogy random olasz autóra (épp a régi Tipo jött szóba) épp itt van Erzsébeten egy jajdejóarc jóldolgozó műhely, és a srác nem értette én miért nem vagyok a közvéleményhez hasonlóan lelkes velük kapcsolatban. Elmeséltem há'de neki illetve haverjának hamar, könnyen sikerült intézniük mindent...
(lehet hogy az ottani Zsolt utálja a JTS-t és nem akarja elvállalni, szívjon vele más? Bunkó sose voltam, a személyes fenntartásokat kizárnám, bár ezt az ember sose tudhassa)Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Tegnap este szagoltam az autódból kiszabaduló klímagázt Zsoltnál
Egészen megtöltötte a nem kis légtérrel bíró műhelyt. A jó hír hogy az egyik csövön elmondása szerint - elég ordas repedést talált, nem is érti hogy nem ment el a nyomáspróba alatt a gáz. Illetve hogy a klímás(ok) miért nem vette (-ék) észre. Ha ez az, akkor vége a nyűgnek.Átestem a katalizátorcserén én is. A kissé hangos dobo(ka)t nem cserélte, mondván végig korrodált a katalizátortól a hátsó csonkig... és hogy ráhagyja egy kipugogósra a nemes feladatot.
A rossz hír hogy az egyik, relatíve új (tavaly szerelte be, 10-11k km-rel ezelőtt) lambdaszondát nem tudta kiműteni a katalizátorból, melegítéssel se azaz még egy szondába fájt nekem a móka.
Mennyire ciki bontott kipufogó csövezést keresni/felrak(at)ni?
Mivel vehetnék közvetlen családon belülről, valóban ismert szerviztörténettel egy jó kis japán közlekedőedényt (2007-es, kifakult piros jazz épp feleannyi lóval mint a JTS, de feleannyi méterrel is), igazából nem lesz szükség már rá. Zörgő katalizátorral nem venné meg senki, de ha a kipu nem új, hanem bontott - használt de okés állapotú - az nyilván nem tűnik fel senkinek.Ha csak zsebpénzt adnak érte, akkor csábító lenne félretenni és tip-toppá hozni valamint alkalmanként krúzolni, de egyrészt helyet is kéne keresni neki, másrészt erre a célra léteznek alkalmasabb típusok is)Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Zsír!
Anno én Zakopane-ba, edzőtáborba menet csak egyedül mertem volna elmenni a 156-tal, azt nem vállaltam volna be hogy ketten-hárman miattam késnek ha bármi van a jts-sel)Ha tényleg minden rendben lesz a krakkói úton, még az is lehet hogy megtartod?
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz IreN!CuS #8078 üzenetére
Szerintem nem (sem) szép, de nem is vállalhatatlan a szivargyújtós melegítős rátétes megoldás , előnye hogy gyors: megveszed, felteszed, kész.
Elegánsabb, de időpontkéréssel stb-vel járó út, ha be van építve a kárpit alá, vannak cégek akik vállalnak ilyet, "ülésfűtés beépítés" keresőkifejezésre is dob sokat a gugli.
Ha új a járgány, akkor azért kideríteném hogy esetleg gari kapcsán felmerülhet-e probléma; de végülis - feltételezem; nem kérdeztem rá - márkaszerviz is tud beépíteni, csak többe kerül mint más helyen.[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Megvagyok A nem márkaspecifikus feladatok közül néhánynak a megoldását egy sporttársra bíztam (gépészmérnök srác, kettlebellről ismerem, lelkiismeretes, alapos; márkafüggetlen műhelyt üzemeltet), nála van éppen a 156.
Olajcsere és ami ilyenkor szokott, meg pár dolog.
Utána viszont valószínűleg kell még egy kört futnom Zsolttal a katalizátor ügyében. Ha már nincs meg nála, akkor persze Dinamit Dob vagy ilyesmi.
Aztán be akarom festeni a kopott kormányt, meg ilyenek.
Te eladtad közben?Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Van a közkeletű okosság hogy árulni akarod vagy eladni, de ennek ellenére - vagy éppen ezzel összhangban - ha tudod tárolni állagromlás nélkül, ki tudod várni amíg horogra akad egy vevő aki hajlandó többet adni érte, tekintetbe véve a törődést amit kapott tőled, nyugodtan pozicionáld típuson belül felső szegmensbe. Szerintem.
Ugyanakkor ha irritál ha ránézel, és többet ér a nyugalmad, akkor adj meg egy vonzóbb áratTudatos választás a digó nyelvű modern raj zene az első videóban, vagy véletlen? (mondjuk mintha pár spanyol szót is hallottam volna, de 99% digó, az összbenyomás mindenképpen)
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz kisza25 #7980 üzenetére
Az az én saram is mert az auto kora es értéke miatt nem nagyon esett volna jol 70-90k a 4db trafora, illetve nem is volt tuti hogy az okozza a hibajelenséget (alapjarati egyenetlenség, igaz nem tolerálható talan) vagy injektor, vagy mas. Nem is bizonyosodott be azota se hogy a cserélt négyes trafó, vagy esetleg a hármas trafó (felmerült az is) - ellenben 200-250k a négy db injektorra meg jobban fájna, ezert is akarom kiszedetni es tisztittatni, bar Zsolt mindet cserélné élből...
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #7978 üzenetére
Nem lep meg, nem is nagyon számítottam rá, hogy gyári lenne, a kérdés az hogy a teljesen kókány (0-1 pont)... itthoni középszerű (vagy középszar) "industry standard" (4-6 pont) ... valóban szakszerű (9-10 pont) skálán vajon kb. hol helyezkedik el...
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Ezt (ld. képek) találtam a motortakaró alatt. Mennyire gáz egy 15 (és fél) éves, 240k km-es autónál? (a többször tárgyalt 156 2.0 JTS)
A szövet bandázsszalag (illetve néhol látszólag normál szigetelőszalag) mennyire időtálló, kell-e aggódnom a közeljövőben gyújtásproblémák miatt?[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Az övé a Grande Punto vagy az Almera?
Az utolsó előtti bekezdés, khm, tipikus asszonyi gondolkodás (szembesülök vele én is), egyben mission impossible, vagy legalabbis a hibrid suv-okra szűkítené a választékot.
Mondjuk a) ha ő nem vezeti, akkor a fogyasztásról nem feltétlen kell az igazságot tudnia illetve b) némi kitartással talán rá lehet vezetni hogy az ő jelenlegije helyett legyen egy hibrid suv, neked meg amilyen neked tetszik...Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Bocs ha értetlen vagyok...
Zsolt erősen kapacitált, hogy inkább bárki mással csináltassam meg a kocsit ha lehet, minthogy náluk rakjam le. Fair enough. - mármint hogy ne Zsoltéknál, vagy hogy ne ennél a klímásnál rakd le/csináltasd?
"...és meg akkor inkább eljöttem; ehhez a műsorhoz túl rövid a nap." - mármint tele lett a bakancsod és keresel új szerelőt, vagy csak nem tudta megmondani hogy 5p, 10p vagy 3 óra múlva tud váltani pár mondatot?
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz Badboys #7907 üzenetére
Régebbi dízel esetén lehet, azt nem tudom, de őszerintük akár 2000 bar feletti nyomásra is töltheti a nyomócsövet a CR dízel nagynyomású szivattyúja...
hobizoli: korábban felhívtam őket, mondtam hogy 156, JTS, stb, aaaasszem a közvetlen befecsit is mondtam; annyit kérdezett hogy benzines-e (talán a jtd-re asszociált), azt mondta hogy persze, nem gond; mindemellett amikor időpontot egyeztetnék akkor külön rákérdezek a nagynyomású mivoltára is.
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz Badboys #7878 üzenetére
Mennyire volt fájdalmas az injektorok ára plusz a meló? Engem elriasztott hogy 200k-ra saccoltam a mókát.
Megkérdeztem a szakit akinél most volt az én 156 jts-em, hogy mennyit kérne az injektorok ki és beszereléséért, ha el akarnám vinni őket ultrahangos (vagy bármilyen) tisztításra; egy húszas saccolt.
A másik szerelő szerint mondjuk #csakacsere #zsírújboschra, de ha negyedannyiból elérnék mondjuk 85-90 százalékos eredményt, akkor megéri adni egy esélyt a pucerájnak.Ha a fenti csúnya összegnél olcsóbban megúszható a csere (ezert kérdezem hogy nálad mennyi volt nagyságrendileg), akkor revideálhatom ezt...
HussarF: az szép... csak elkef... izé, rontották a lengőkart vagy tenyleg cserére szorult volna?
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Szóval, bármelyik általad leírt szcenárió abszolút magyarázná a dolgot.
Az én szekerem esetén, mivel nem én kuplungolok, hanem a "robot", relatíve rotkán fordul elő a kuplungos sztori; csak ha a kuplunggal vagy beállítás, vagy valami más nem stimmel.Tulajdonképpen ezekkel analóg dolog történhetett, azaz hogy a lendület miatt az autó még mozgott, Ecuka szerint is üzem volt, de benya már nem jött elegendő. Az első ráindítózáskori hang, ami olyan volt mint a Ladában rosszul beállított karburátornál, illetve a következőknél, amikor az is elfogyott, akkor csak üresen forgott, magyarázatot nyert.
Nem örültem mondjuk a 105k-s kiadásnak (85k a Bosch AC pumpa, plusz a meló), de így jártam. Pénteken elhozhattam készen. Gondolom Zsoltnál egy picivel több (de nem egy áfányival) lett volna, számlával. Persze nem tudni, mikor fogadta volna a gépet illetve került volna sorra nála.
Itt is sok autó volt a műhely előtt, csak valamiért előrevette az öreg.Döntésed végleges, a GT
tankjából benzint leszív, ráönt, gyufát elővesz,eladó lesz, éslesz GTVvisszatérsz a daily beater-ekhez, vagy bárhol bárki által ennél olcsóbban javítható túraautó lesz helyette?Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz gipsztigris #7854 üzenetére
Gondoltam rá, de még nem jutottam el odáig
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #7850 üzenetére
Ez tenyleg rendes tőle. Akkor nem írom le őt
Idehoztam az öreghez (na jó, csak 60 körül van), korábbi tapasztalataim nem indokolják hogy ne bízzak meg benne; első blikkre az ac pumpa a tippje; a héten vizsgálja tovább, mér benzinnyomást miegymást.
Remélem sikerrel kideríti mizu, ha mégse, akkor kérek kontaktot JanihozMiiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz molnarpeter #7848 üzenetére
Köszi, nem rossz ötlet!
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz Integrale #7846 üzenetére
Köszi!
Egyelőre elviszem Andrishoz, ha már úgyis "bejelentkeztem", aztán ha nem tud vele foglalkozni (vagy csak nagyon sokára), megkeresem Janit, földrajzilag (viszonylag) közel is vannak egymáshoz.(rbalint88 anno elég vegyes saját taasztalatokról számolt be Ferkével kapcsolatban.)
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Olyan sokat nem ittam hogy berúgjak
(bár a családban volt korábban, egy általam már sajnos személyesen nem ismert rokontól egy mondás, miszerint "félig berúgni kidobott pénz"), jó spiccesig jutottam.Tehát - nem tudom a hibával kapcsolatban számít-e - fél 8 körül tankoltam a Gyömrői úton/reptérre vezető úton levő Shell kúton, vípávör 95-öst, 50+ litert.
Hazamentem Erzsébetre, először apósékhoz beugrottam (jó 6km-es út), ott állt a gép pár percet, és indultam haza. Be akartam ugrani egy útba eső mosóba, de onnan 100 méterre, amikor kikanyarodtam volna egy keresztutcából, valami villant a műszerfalon (nem emlékszem sajnos, melyik lámpácska), az infocenteren pedig (valamilyen) oil pressure low. Reflexből leállítom(vagy magától leállt? Francsetuggya már).
Itt épp háromnegyedrészt elfoglaltam az egyik sávot... érkezik mögém egy papa egy Splashben, várná hogy menjek, mondom neki hogy kerüljn ki nyugodtan, műszaki problémám adódott, 'szongya "nincs annak semmi baja azon kívül hogy túl új". Biztos viccesnek kellett volna találnom említettem hogy 15 éves már, az övénél idősebb, de majd lesz valahogy, jó utat, viszlát.
Gyújtást ráadva a Selespeed ikonja villog, indítózásra nem indul, szar hangja van.
A Selespeed szerencsére kirakta magát üresbe (vagy én tettem ki, francsetuggya). Áttolom a kereszteződésen. A szemközti utca lejt kissé, nem is kell tolni, ellenben izomból nyomom a féket meg tekerem a kormányt, mert szervó ugye nuku.
Mivel nem volt ideje lefolyni a motorolajnak, a nívópálca tök okét mutat, de nem releváns, majd talán reggel kiderül mi van. Selespeed olaj van a tartályban.
Van nálam laptop meg tyúkbél, a laptopon MES, olvassuk ki. A céges laptop szívat, MCAfee safeboot vagy valami hasonszőrű nem akarja észlelni a jelszót amit pötyögnék, nem jelennek meg a csillagok... sokadszori újraindításra siker, bootol, olvasom.
Motorvezérlőnél szokásos lambdaszonda hibák, szarni rá. Selespeed-nél a lenti képeken csatolt hibák.Közben hívom sógort, mutatom telefonon a motorhangot, neki se tetszik. Aztán véletlen F11 helyett (MES lekapcsolása az ECU-ról) F10-et nyomok véletlen (clear errors), és törlöm a hibákat a búsba. Káromkodok, hogy bármelyik szerelő sírni fog hogy megnehezítem a dolgát és különben is.
Miért ne próbálnék meg újra indítózni? Megpróbálom,a hang más, kevésbé szar, de nem jó - forgatja az önindító, de nem indul be. Mintha a gyújtással lenne valami, ami akár össze is függhet a fordulatszámjeladó üggyel, de nem tuti.
Asszony ivott már egy pohár cidert, sógor ivott már egy sört, apóst nem akarom piszkálni, akkor nem vontatunk, itt hagyom, holnap lesz valami.
Ma hívom Zsoltot, nem veszi fel, válasz SMS hogy szeptember 2-ig szabin van. Remek.
(aug 2-án is hívtam hogy amíg én szabin leszek aug 12 és 21 között, remekül nála hagyhatnám katalizátorcserére, de akkor is csak az SMS jött hogy aug 12-ig szabin van )
DZ-éket valahogy nem akartam a korábbi kommunikációs, khm, nehézségek miatt (bár a legközelebb ők lennének), így felhívtam A XVIII kerületi Ber-Do szintén Alfás műhelyt, ő dolgozik, de csak akkor tud közelebbit mondani arról hogy mikor tud vele foglalkozni, ha látta. Kollégája neki is szabin, most egyedül van. Remek.Itt tartunk most.
Az a terv, hogy sógorral odamegyünk, ha valami csoda folytán beindul (ergo lesz szervo: anélkül be lennék sz*rva hogy a nemigen adagolható fékkel eltépem a kötelet és az visszarántja a vonószemet/kampót, aztán összetör valamit), akkor szóba jöhet a vontatás, ha nem, akkor hívok trélert.[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Úbakker.
Szomorúan olvastam délután, és gondolkodtam mit is válaszoljak erre a hsz-ra.
Aztán este nem sokkal kevésbé cifra eset esett meg velem.
Egyelőre elég annyi, hogy ott hagytam az autót; szerencsére ez 1-1.5 km-re van csak itthontól, sétatávolságra.
A többit holnap, józanul (úgy döntöttem, innom kell).Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz molnarpeter #7767 üzenetére
Hogy ez nekem nem jutott eszembe...
Bezzeg a TS-hez egy nagyságrenddel olcsóbb lenne. Há'de evvan.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
-
j.bravo
addikt
válasz Badboys #7758 üzenetére
A kokszosodást nekem még nem hozták fel eddig a szerelők, ellenben injektort már akart cserélni akihez most járok, egyben az összeset... egyelőre nem kértem. El akarom vinni ultrahangos tisztításra, bár ő nagyon nem bízik benne, csak a cserében.
A 8 liter teli tanktól teli tankig parádés, ha nem csak országúton mész.Remélem megoldódik a dolog! A csatlakozók megérnek egy próbát. Lehet hogy nálam is.
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz Badboys #7748 üzenetére
Az enyémben ugyanilyen motor van, plusz meg Selespeed
10 liter korul van inkabb, a 8 nekem alom, pwdig nem nagyon nehéz a talpam. AsszemBeszélj az érdi emberekkel, es kérdezz ra hogy garantálják-e, es ha igen, akkor hogyan, milyen feltételekkel, hogy helyes lesz a diagnózis amit felállítanak.
A szívó oldali vezerműtengely rendben volt, caak a kipufogó oldalit kellett cserélni?
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Nem mondtad Attilának, hogy azért kérded, mert a rángatás szükségességéből feltételezted hogy valami nem kerek?
Na de ha hátszél nélkül átment vizsgán, akkor tényleg zsír.
Említetted nekik hogy a GT sem daily beater nálad, a GTV se lenne jobban az? Vagy amennyit használod, az már náluk napinak számít?
(Lehet hogy nem feltételezi senkiről hogy egy öreg Alfát, "mondjuk" egy 156-ot, napi szinten használ, és valójában ez a gyökere annak hogy miután beviszem, napokig csak ott áll az udvaron?)GTV-ből nekem akkor már spider kéne, még ha strandpapucs formájú is
A pasztel kéket nem értem Ráférne a polír, meg a kép is lehet béna, de metálkék, de tény hogy elég mély/sötét kék. Valószínű hogy ezt a felnit nem állok már neki festegetni (bár még lehet), valószínűbb hogy vennék egy teledial-t (régi fixa ideám), talán nem sokkal drágább mint amennyiért elmegy a jelenlegi.
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz HussarF #7683 üzenetére
(Lejárt a szerk. limit)
A több külön pontban, itt-ott felbukkanó egyéb szín tuti kimaradna, láttam pár autón ködlámpakeretet, tükröket, kilincseket, hűtőmaszkot vagy ezek zömét türkizkéken, narancssárgán, neonzöldön, és tényleg nem volt szép. Fehérrel se lenne az. Ezért is gondoltam csak a felnire, esetleg a tetőre.
Persze tudom, kapjon előbb egy polírt aztán lehet hogy meggondolom magam és nem is akarok semmilyen kozmetikai beavatkozást,de pl a tetőn vannak lakkhiányok, azok miatt sanszos hogy azt úgyis fényeztetni kell, akkor meg miért ne alapon próbálkozhatnék is más színnel.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz HussarF #7683 üzenetére
Tudom, tudom, más felni, nagyobb, más kék, meg eleve 147-es... Felejtős?
A karbon fólia valahogy nagyon nem jön be nekem, talán mert nagy divat, vagy legalábbis az volt a közelmúltban. A bi-color fényezések (mindenféle autókon, Opel Adamtól a Minin át a Vitaráig) ellenben tetszettek - igaz viszont hogy általában azokon az oszlopok is a felső színre vannak fújva. (a 156-osnál pedig elemen belül kellene elválasztani ehhez, ami csak 100%ra, kvázi újszerűre hozott műszaki állapot és azt követő telifény esetén lenne rentábilis.)
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Urak, LZs korábbi kipufogós kérdésén felbátorodva, kikérném én is a véleményeteket.
Hogy mutatna egy kék (blu vela) sedan/berlina 156-os, fehér felnikkel? A nyári szett látható a képen, ez 16"-os sokküllős, a téli 15"-os "tojástartó" modell. Gyík vagyok (a remek dél-pesti, és általában hazai utak miatt) 16"-nál nagyobb felnire váltani.
És hogy mutatna, ha a tető is fehér lenne? Csak a tető, az a-b-c oszlopok nem.(alternatív lehetőségek: a) meglévő felni(k) festése fehér helyett fegyveracél szürkére, b) csere teledial-ra vagy más mainstream felnire amire kicsiny ráfizetéssel tudnék cserélni c) marad minden ahogy van)
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz Elektrosokk #7666 üzenetére
('sszem mellényomhattad a válasz gombot )Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz HELLAFLUSH #7658 üzenetére
Hogy konkrétan melyik példány mennyit érne, abban nem vagyok kompetens
Nem próbáltam GT-t vezetni, de a 156-os kanyarodásával kapcsolatban nekem nincs bajom, igaz lehet hogy én nem csűröm neki eléggé. Az is lehet hogy LZs elvárásai kissé nagyok voltak, illetve, úgy értem, hogy bár már tudja hogy végül is inkább túra-, mintsem agilis sportgép, de az elvárásokat tekintve még az utóbbihoz mér
LZs, O.Zsolt csinált neked futóműbeállítást amúgy?A kátyúkat illetőleg viszont igaza van. Egy standard McPherson felfüggesztéssel szerelt Opelhez, Skodához, miegymáshoz (talán még egy Jazzhez is) képest sokkal jobban megérezni a sofőrülésben is a kátyúkat: nem ráz szét, de jelzi hogy ott van... a szilentek pár évet bírnak, a szerelők jellemzően lengőkarral együtt cserélik (még nem tettem meg, de tervben van utánamenni hogy a "felújított" lengőkar, amire új szilentet sütnek, valóban rövidebb ideig bírja-e).
A manuál alternatívájaként kapható Selespeed váltó amikor fasza, akkor szerintem roppant fasza (persze azért nem egy (jobbik fajta) DSG), de plusz cucc amit alkalmanként javíttathatsz. Ja, és csak 5 sebességes van, legalábbis 156-hoz.Öreg JTS-ek jellemző bajai: vezérműtengely, hajtókar. Előbbiek kopnak, nekem is cserélni kellett (csak bontottat találtam már, új nem volt), utóbbit gépműhelyben adjusztálták amikor új hajtókarcsapágyakat kapott; a FB csoportban több alkalommal olvastam egyéb hajtókar bajokról.
A 2.0 TS-nek a vezérléssel, vezérlésmódosítóval szokott baja lenni (azt hiszem, de ha tévedek, remélem Integrale, hobizoli majd kijavít); de talán ha egyrészt megvétel után azonnal cserélteted, és ezután is mindig időben, akkor lehet oké.
Mindemellett úgy általában véve, tizensok éves autók, sok csontváz lehet a szekrényben.
Az enyémnek a kapott vastag márkaszerviz számla pakk alapján nem csak tulaja, hanem gazdája volt, mégis belenyúltam kissé.Mondjuk marketinges volt, lehet hogy azt se hisszük el amit kérdez de inkább az lehetett a baj hogy ő egy neppernek adta el aki az elütött vaddisznó nyomait megjavíttatta, amellett (mivel alapvetően bontással foglalkozik) nem tudjuk mi mindent cserélt ki rosszabb állapotúra...A legnagyobb gond amit LZs is írt, hogy egy hozzáértőbb Alfás szerelő már-már sztár, és kb épp annyira lehet elérni őket telefonon mint egy random celebet.
Aki nagyon hamar ráér, az általában épp annyira gyanús, mint az az étterem ahol nagyon sok az üres asztal.[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz HELLAFLUSH #7656 üzenetére
A 156, GT korából épp a dízelek a kevésbé nyűgösek.
Ha mindenképp a benzineshez ragaszkodsz, akkor 1.8 TS, ott van a legkisebb esély belenyúlni.
Persze nekem is 2.0 JTS van (nem tájékozódtam elegendően), és sokan vannak akik 2.0 TS-sel is jól megúszták a nyavalyákat, de olyanok is akik nem.
Az 1.6TS nem számottevően könnyebb eset, de nem eszik jelentősen kevesebbet de jelentősen kevésbé megy.A tutiság a V6 benyás lenne de ezekből azért jóval kevesebb van, és ugyanúgy sok múlik az előző tulajokon.
Ha nem első autó lenne, azaz van mivel melóba járni, vagy ha bármiért mégse menne az Alfa akkor elő tudod venni, és nem bánod, akkor persze bármit
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz Elektrosokk #7561 üzenetére
Milyen jeladó, hol? Melyik modell is van neked?
Nálam ez történt, azóta vált rendesen, bár hidegen induláskor 1-esben van kis dadogás, mintha csúszna a kuplung - mondjuk ez kb mindig volt mióta enyém az autó.
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Asszonyéban csak néha (főleg párás időben) megszűnt a rásegítés. Leállítás, gyújtás elvétele, újraindítás után mwgint ment.
Volt nyomatékjeladó csere, de sajnos nem emlékszem hogy az erre volt a megoldás vagy másra.
Rákérdezzek, illetve arra hogy ki, hol cserélte?
(Bő egy éve már eladta a GP-t, de hátha emlékszik akár ő, akár apósom. Vagy sógorom. )Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Töltőt azért gondolom rajta hagytad
Zsolt támogatja hogy te viszed a czucczot? Seléniát viszel, vagy mást?
(anno DZ-ék nem voltak nagyon Selénia pártiak, nekem Zsolt ősszel azt akarta ill töltötte bele)
Mennyivel emeli meg a munkadíjat, ha nem ő szerzi be az alkatrészt/segédanyagot?Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz TheProb #7477 üzenetére
Oh, amikor két éve én feladtam velük kapcsolatban (pedig gyalog 10 percre lakom tőlük), ugyanez volt, de még munkától függően DZ-t ill. Gukkert (Zsolt) kellett keresni, hasonló elérhetőségi rátával.
Szinte hihetetlen, hogy miután felvettek egy embert kapcsolattartást intézni (és kellett hogy - legalábbis egy időre - javuljon a helyzet), sikerült ugyanoda eljutni.Szóval van az én esetemnél rosszabb is - persze ettől még nem jó.
Egy Bravo egyébként talán kevésbé utálatos szarolasz mint egy Alfa, úgy értem egy nem olasz autókra specializálódott műhely is már lehet hajlandó és képes is rendesen megcsinálni; lehet hogy nem erőltetném a “sztár”műhelyeket; csak rendes legyen.
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
válasz j.bravo #7413 üzenetére
Jelentem, nem hívott semmi hírrel, amikor én hívtam, kinyomta. Simán, nem is a “mist nem tudok beszélni” sablon sms-sel.
Oké, péntek 16:45, de ha 17:00-ig vagyok nyitva, akkor addig fel kéne vegyem, legfeljebb megkérem az ügyfelet, legyen türelemmel hétfőig mert mennem kell - vagy nem?
Valamit tuti rosszul csinálok... az a baj hogy ilyenkor úgy érzem, nem szívesen foglalkoznak az autómmal, és ha sokat ugrálok, nem olyan minőségű munkát fogok kapni. Ugyanakkor ha egyáltalán nem ugrálok, nem történik semmi.Értem én hogy vegyek BKV bérletet, csak az a baj hogy a munkahelyemre nem jutok el vele.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Összeírtam én is, lehet hogy a nyelvezet/részletesség (túlzottsága vagy csekélysége) nem jó?
Eddig még mindig jobb mint a másik Zsoltnál a Vágóhíd utcában, a mostani alkalomtól eltekintve. Pozitív az is hogy itt alap hogy van számla. Érthetően el is tudja mondani, mi van, ha nem feszült a “time pressure” miatt.
Az időigény nem lenne baj, meg az se hogy lehetnek nem várt fejlemények amik miatt továb tart; a szívfájdalmam csak az hogy ha ráértem volna később is leadni, illetve a tájékoztatás, információáramlás hiánya illetve nehézkessége.
Igen, tudom, időigény, az is pénz stb. Megérteném h emiatt tovább tart, és fizetnék néhány ezressel többet.HussarF: ööö, hogyan, mivel ugrasz át Fehérvárra? Asszony/haver kísér egy másik autóval, vagy megfelelő a buszközlekedés?
[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
j.bravo
addikt
Teljes családdal a GTvel? Zsír.
Üzembiztos volt, végig zokszó nélkül működött minden?Zsolt - remélem csak átmenetileg - kezdi azt a jelenséget ami miatt eljöttem a Vágóhíd u. műhelytől, ami pedig gyalogos sétatávolságra lenne nekem.
Múlt csütörtök hn5-re viszem az autót, de Csak arra volt módom hogy kezébe nyomja a slusszkulcsot és a forgalmit, mert éppen nagyban egyeztetett egy másik ügyféllel is még várt a sorára még egy, Majd másnap beszélünk. Oké, másnap beszélünk telefonon. Másnap, azaz pénteken hívtam, nem értem el, és nem is hívott vissza. Hétfőn ugyanúgy nem jártam sikerrel. Ma délelőtt végre igen, Jól le is tolt hogy kitöröltem a hibakódokat (mondjuk lementettem a screenshotokat és kinyomtatva ott is hagytam az anyósülésen. Oké, persze megértem, hogy a gyári műszer többet mondhat, na de hát na.
Így telefonon persze jóval nehézkesebb volt egyeztetni, hogy mit is szeretnék, mi a helyzet jelenleg, és majd csütörtökön tudja talán hozzáfogni az autóhoz és majd akkor beszélünk. Tehát ott pihent az autó majdnem egy hétig potyára, ami alatt akár használhattam is volna. Mit csinálok rosszul? Na mindegy, most már ez van, remélem ez a helyzet csak átmeneti és újra minden szép és jó lesz.Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
-
j.bravo
addikt
Urak, nem tudtok véletlenül olyan műhelytitkot, hogy valamelyik mainstreamebb márkába/motorba szánt injektor megegyezne a JTS-be valóval, és fele/negyed annyiba kerül?
Nagyon meg lennék lepve ha a Bosch minden motorhoz külön modellt tartana fenn... hogy más cikkszámon árulja az egyes gyáraknak az egy dolog, de a gyártósor utolsó állomására (stempli vagy lézeres feliratozás) még azonos gyártásközi félkésztermék kód alatt érkezik?Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI DSG LED facelift, új vezérlés, sérülésmentes
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Secretlab TITAN Evo "Soft Weave"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, Új, Számlával
- Tado Smart Radiator Thermostat X
- OWON SPM6103 programozható tápegység (0-60V/0-10A) és multiméter
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest