Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Milyen mosógépet vegyek?
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- VodkaTV kiegészítő Kodira
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- POCO X6 PRO 5G első napok - MultiSIM - Toronyhelyzet Hajdúszoboszlón
Új hozzászólás Aktív témák
-
SLYM
veterán
Köszi! Lövésem sincs, hogy ugyanaz kell-e bele. Arra voltam kíváncsi, hogy elég csak a szíjat kicserélni, vagy kellenek-e a görgők is, esetleg a vízpumpa is kell még mellé? Láttam, hogy van külön szett, szíj+görgő és van külön szett amiben a vízpumpa is benne van. Ha lehet, akkor inkább itthonról venném, amikor vettem a másik kocsihoz a lendkerék+kuplung alkatrészeket Németországból, volt ami nem jött meg 1 hét alatt (a szerelőm mindig hétvégén ér rá a nagyobb munkákhoz) és volt amiből meg rosszat küldtek, így összesen 2 hetem úszott el ahhoz képest, mint ha itthonról rendeltem volna
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Tiednel mindenkepp celszeru kiiratni is.
Sima 8 szelepes 1.9Jtd-knel telibe lehet falazni es semmifele hibakodot/teljesitmenybeli valtozast nem okoz.
16V-ken altalaban azert van meg a kis lukacska, hogy a vezerlo ne sapitozzon folyamatosan EGR hiba miatt.
De erted...Ha mar falazva van, hogy a sok mocsok ne jusson vissza a szivotorokba, akkor legyen rendesen megcsinalva. -
veterán
Tegnap este s.k. beszereltem a lyukas EGR-falazót. A lepottyant csavar utáni vadászattal együtt 3-4 óra volt, legközelebb 30 perc alatt sikerülne.
A motor kb. megegyezik a Lancia 190 lovas 1.9 JTDm motorjával (16V, biturbó), az enyém OFF Saab.
A szívósor full dzsuva. Kb. 3 km-t jöttem reggel (este szereltem), állóhelyben gázadásra most is kormol. Nem fekete füstfelhőt kell elképzelni, de látszik, mert 2 db egyenes, nemesacél kipufvég van gyárilag az autón.
Amire nem tudom a választ és tapasztalatokat keresek / kérek:
1. Részleges - vagy teljes - EGR falazás után csökkennie kell a fent leírt füstölésnek?
2. Falazás után tisztul a szívósor, vagy csak nem koszolódik tovább?
3. Összefügg a fentiekkel: ha most meghajtom a gépet, akkor kitisztul valamelyest a szívósor és ezáltal csökkenni fog a kormolás?Köszönöm!
ui: bizakodom a 3. pontban, mert amúgy feleslegesen barkácsoltam, ugyanis az EGR (még) működik (nincs Check Engine).
[ Szerkesztve ]
-
Arni9010
aktív tag
Amennyire én tudom:
1: Ha változik is a füstölés, max. nagyobb lesz picit, mert nincs visszavezetve a füst, hogy elégjen még egyszer
2: Csak nem koszolódik tovább
3: Nem hinném hogy tisztul, azt szét kell szedni és jó erős maró szerrel/csavarhúzóval/stb lehet csak kitisztítani Ez a legnagyobb hátránya az EGR-nek.[ Szerkesztve ]
-
Land
veterán
Minden okés benne?
Nekem felújított turbóval, korrekt állapotú porlasztókkal, EGR és DPF offal nem füstölt a 159-es. Szoftver is hozzá volt írva.
Szívósor ki volt pucolva, lapátok ki lettek kötve.Samsung S23 8/256 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
rbalint88
addikt
Megnezetnem a turbot es a szivosort. Vegefele nekem is fustolt, aztan hopp elszallt a turbo. Nem emlekszem visitott-e a tiedben, de meg kellene nezni, mennyire log a tengely. Olajfogyasztasod van?
Szivosor takaritas es a peogram felulvizsgalata sem arthat, nyilvan a low budget projektet ezek erosen megtorpedozzak -
rbalint88
addikt
aha, szinte semmi volt nekem is az olajfogyasztás, a levegővel visszajött mindig
ha összefutunk, megkeresem a videót a turbó meghótt állapotáról, forgolódni fogsz utána éjszaka...
és nekem még szerencsém volt, mert a lapátdarabokat megfogta a coolerben felhalmozódott olaj. -
csabi94
őstag
És mit vennél egy 25 éves autóba? A szerelőm az A.Z-t ajánlotta, nincs is vele bajom igazából (10-12 ezer km-t mentem vele), de ha kapok jobbat, nevesebbet, akkor inkább azt vennék. Másrészről pont most értem végig a kommentek olvasgatásában, és azért érdekes az emberek véleménye. Az UNIX-os csávó viselkedése meg még érdekesebb.
-
-
rbalint88
addikt
-
Integrale
veterán
140-ert nem rossz szerintem, bar en ettol fuggetlenul is a 2.0-at valasztanam.
Opelben csak a 2.0-bol volt biturbo, az alap ugyan a 2.0 mJet, csak az Opel varialt a hengerfejen (a szimpla turbosnal is), a 2.0 mJet pedig egy felfrissitett 1.9.
A 2 literes 1750-nel adja le a 360 Nm-t (165 loeros verzio)."Bad reklám is reklám too"
-
CalibRasta
tag
140eFt-ért ritka jónak gondolom az árat. Ami tényleg nem vészes. Azért az 1.9tt 190pacija azért csak többet ad 25Le-vel és 60Nm-el mint a 2.0Mjet, s gondolom a 1.9tt is lehet húzni ....ha csak tényleg ennyire ki nincs e hegyezve? A pacik nekem valamelyest számítanak, bár nem minden áron, azaz nem a tartósság nagy mértékű rovására. Még ez miatt újra felmerült bennem a 1.8Di-T de az ritka sokat zabál, legalább is amiket találtam és amiket mondtak róla(10,8tól). Bár találtam 2db 8,6l körüli átlagot is ami még érdekesebb lenne, de vhogy nehéz elhinni a dolgot amikor mindenkinek minimum 3literrel többet eszik alapon a kocsi...és abban nincs sok város és ,,versenyzés". Számolgattam a többlet fogyasztással, de irgalmatlan sok pénz hosszabb távon(is). Így mindenképpen az 1,9TT tetszik a számok alapján, ha csak a turbó ad plusz veszélyforrást az még szerintem vállalható.
-
alázógyík
addikt
Nem ugyanaz.
Opelbe ment, több modelbe, Z22YH motorkóddal, 153LE :
2003 Opel/Vauxhall Vectra
2003 Opel/Vauxhall Signum
2005 Opel/Vauxhall Zafira
2006–2009 Holden Astra (Australia and New Zealand only)Fiat/Alfa az L61-es motorkóddal kapott 147 LE-s 2.2-est:
Fiat Croma módosítás nélkül
Alfa Romeo 159 módosított benzin közvetlen befecskendezéssel -
kisza25
félisten
A gafitszürkén (stardust) a por is látszott, ez most sáros
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
Badboys
őstag
A 2.0 át belehet szerelni,de az rendes költségekkel jár,amennyiben hivatalossá akarod tenni. Az a művelet kb. 300000 huf költséggel . Amennyiben nem hivatalos akkor egy esetleges buktánál jóval többe kerül a móka. Sajnos azt el kell ismerni,hogy a 2.0 JTS selespeed váltóval nem a legjobb párosítás. Személyem szerint biztosan nem váltanék a mi autónkra még ebben az esetben sem. Azt sokan figyelmen kívül hagyják,hogy a kötelező szervíz mennyi + kiadással jár. Amit egy egyszerűbb autónál esetenként 50-70 papír amiért nem kapsz szinte semmit. Új autónál bele kell kalkulálni a cascot is ami szintén nem kevés tétel havonta.
-
LZs?!
aktív tag
@focvis
Sz'tem kicsit belezavarodtam abba. hogy mit-mivel hasonlítok...holnap nekifutok megint.Más...
Szombaton a városban keringtünk párommal, és a Szentendrei úton egész véletlenül, már-már spontán (wink-wink...) feldobtam, hogy ugorjunk már be az ottani kereskedésekbe. Nem konkrét autó érdekelt, csak bele akartam dugni a lábujjamat a vízbe...
Finoman terelgettem egy Z3-as felé, mire megkaptam, hogy meg a lófaxt. Azért csak beültettem, mire közölte, hogy ez egy xar. Mondom, mert igazából egy NC MX-5 érdekelne. Az is xar. OK.
Akkor taktikai átrendeződés: szerinted, kicsim, mi lenne jó? Köröztünk párat, aztán beültetett engem egy kiszemeltbe: Subaru Tribeca. Aha, ez ám az álomautó.
Végülis átbeszéltük, és csak meglett a lényeg: olyan kocsim lehet, ami nagyobb mint az övé, de ne fogyasszon annyit mint a GT. Szedánok 'nem-be-gyere', a SUV-ok jók.
Egyelőre azt még mindig nem sejti, hogy a szívem mélyén egy Fiat Barchetta-t szeretnék már tizen éve... Viszont úgy tűnik, hogy legalább a márkában meg tudunk majd idővel egyezni, mivel a Fiat Freemont testszik neki: nagy, dízel és gyárilag van benne kihajtható ülésmagasító a gyerekeknek...és egyébként is: én már mióta rágom a fülét, hogy kellene szanálni a gyereküléseket; meg kettőnknek utazgatni is kellemes lenne.Hogy Micimackót idézzem: Gondolkodj...gondolkodj...!
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
LZs?!
aktív tag
@focvis
Köszi.
A gyári HU, stb. megvan, azt még vissza tudom szereltetni.
Viszont a listázott HaHu árakat referenciaként tekintve egyre kevésbé hajlok afelé, hogy egy forintot is ráköltsek eladás előtt; talán az egy pittyegős traffót érdemes lecserélni, nehogy egy szerencsétlen pillanatban dobja a CHK lámpát.
Mindezt alapvetően két okból:
1) A 'ráköltöm és nem kapom vissza' felállás eladáskor számomra nagyobb szívás, mint ha csak simán olcsóbban adom, t.i. az utánajárásra fordított idő (+ amíg elkészülnek vele, és ősz vége, tél eleje felé már kár hirdetni), illetve talán annyival nem kell olcsóbban adnom, mivel annyira szűk a sáv
2) Ha beleállok és a 3 jelenleg alapvető problémából (rozsda, légkondi, traffó-sor) megcsináltatok egy dolgot, akkor már miért ne csináltassak meg még egyet...ugye ezek önmagukban nem nagy tételelek; és akkor végülis már csak egy maradt, akkor inkább legyen az is meg, és akkor miért is adnám el, "hiszen most jó". Ez megy három éve...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Thronks.90
tag
válasz focvis #11502 üzenetére
Szia!
#1 Nekünk a bejáratott helyen cserélte a srác elsőre is és azóta is, de fogalmam sincs hogy kell- e speckó szerszám. Jó, Ő elég sokféle kocsit javít, elég ügyes, szavam nem lehet.#2 ACEA minősítés szerint bármelyik olaj jó bele, ami megfelel az adott szabványnak. A gépkönyvben le van írva elméletileg az is, hogy milyen éghajlaton melyik olaj kell bele viszkozitás szerint. Én Liqui Moly olajat használok nagyon nagyon régóta benzines és diesel kocsimba is, és mutterék két kocsijában is (az összes olasz), és semmi bajuk vele, sok sok tízezer (összesen kb 200k) kilométer alatt.
#3 Multiecuscan jó lehet, de nem 100 mostmár. Lehet hogy hibakódot tudsz vele olvasni, de másra nem jó, de az is lehet hogy mindent tudni fog. Anyámék 2013- as Puntoján hibakódot tudok vele olvasni/törölni, de szervízt nem hajlandó nullázni. Szóval lutri, de egy ilyen KKL kábel ötezer Ft, érdemes egy próbát tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz focvis #11509 üzenetére
Ilyen X-Clean-t rakok a Cromába én is, pontosabban ebbôl van egy Gen 2, azt.
Mann szûrôt nem használok semmibe, tapasztalatom szerint nagyon fogja az olajkört, a bypass nyitási értéke is elég magas általában. Azt nem tudom, hogy a szûrôbetétes vátozatok milyenek.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest