- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Meggyi001: Anya, tudsz segíteni a matekban?....Nem érek rá kisfiam, majd segít a ChatGPT...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- KRTLPC: Ki és hogyan élt túl? Volt ám fennakadás
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
Új hozzászólás Aktív témák
-
gipsztigris
addikt
A multiair élettartama szinte kizárólag a vezetési stílustól és a szerviz előzményektől függ, ezért nem lehet megjósolni, hogy mennyi lehet benne. A legkevesebb kilométer az cca 150 ekm volt amiben cseréltünk modult, az eddig legtöbbet futott Multiair motorban több mint 300 ezer volt modulcserekor.
Drága, de ha számolsz vele mint eshetőséggel (kb. úgy mint egy kuplung+kettős tömegű lendkerék) akkor nagy meglepetés nem érhet. Használod úgy ahogy illik, és amikor eljön az idő, kicseréled mint más kopó alkatrészt.
Szerintem ennyi kilométerrel simán vállalható! -
erik365
senior tag
Az a baj, senki nem fogja tudni megjósolni a modul élettartamát, ha normálisan volt olaj cserélve lehet még elmegy 100ezret simán. De lehet 150-nél bedöglik, ha tartották a 30ezres olajcsere periódust. Alkudni kell belőle, aztán félretenni 500-at, ha egyszer beadja a kulcsot a modul. Utána normálisan olajcserével 10ekm nem lesz vele baj.
-
molnarpeter
nagyúr
Kapcsoló panelt meg lehet nézni, hátha szét lehet szedni, akkor direktben rá lehetne próbálni, gomb a gond vagy sem
(vagy pinout alapján összezárni a megfelelő két szálat). Azért érdemes a kábeleket átnézni, ott meg egy szakadás vizsgálat, vagy pl nyitott ajtóval köteget megmozgatni, közben gombot nyomva...
Egyszerre abbahagyta fel- és lefelé is a gomb a vezérlést?
-
alázógyík
addikt
Semmi baj sincs a Maláj Petronas termékével, csak ennyiért van más lehetőség is.
Annó a dizli Grandéba 1x az került csere alkalmával, és a feleségem észrevette, hogy hangosabb a motor.
Utána csak Motult használtunk, tökéletesen tette a dolgát.
Bravoba is Fuchs, Total, Motul szokott menni. -
molnarpeter
nagyúr
Szerintem eddig is ette, csak pótolta a kicsapódó víz és hengerfalon lejutó benzin. Utóbbiak a bemelegedés után távoztak kartergáz formájában, maradt az olaj - pluszban felhígulva jobban fogy amúgy is, nameg az állandó nagyobb fordulat és terhelés szintén hozzájárul. Néhány tankolásonként nézz rá az olajra, gumikra
A rövid távok kémiai szempontból végzik ki a kenőanyagot, váltanék longlife olajra (ha van megfelelő minősítéssel), vagy évente csere.
-
kisza25
félisten
2évente?
ebben a kérdésben a válasz.
Mondjuk azt nem írtad, hogy évente mennyit mész.
Ajánlott évente/ max minden15ekm cserélni, ha sokat mész helyben, akkor inkább minden 10-12ekm-n,
ha csak 5-6ekm mész akkor is évente
Gondolom az 1,4 95 16V fire motor.
Ha fogy az olaj és külső nyoma nincsen akkor a dugattyúnál megy el. Nagyobb gázra nem füstöl?
Mondjuk 2 év alatt futástól függően 1 liter olaj még akár normális is lehet
Évente cseréld az olajat és minden 1000- km-en ellenőrid.
Ennyi idős autónál én minden 10 e km/éventr cserélném (amelyik előbb van -
hobizoli
nagyúr
-
Geller72
veterán
Nekem is volt ilyen vitapartnerem. A dolog egyszerű. Odaálltok mindketten a kúthoz. Kattanásig toljátok, és nullázzátok a "napi számlálót", majd mentek addig, amíg nem kell tankolni. Akkor mindegyikőtök tankolásánál legyen ott a másik, még ha nem is ugyanakkor tankoltok. Szal ismét kattanásig toljátok mindkét kocsit és szépen elosztjátok a km-et a lityivel. Az sem kell hozzá, hogy egyforma mennyiséget tankoljatok, vagy ugyanannyi kilométert tegyetek meg. A matek az matek lesz mindkét esetben.
,
-
Geller72
veterán
Pedig azok a Swiftek nem esznek keveset. Hidd el. Sokkal komolyabb a súlyuk. Nem ehetnek kevesebbet. A kis köbcentis azért mert gyenge, de a kasztni nehéz hozzá, a nagyobb meg alapból szomjasabb, főleg ha tolod neki. Olvass róla tesztet, a Csikósék is kiemelték, hogy a swift már nem az a swift. Nem beszélve arról, hogy jobbra van az összes pedál ha beülsz, és még hely sincs benne. Egy rossz vicc az egész autó. Nézegettem, de letettem róla. Kb annyira L.O.L., mint az egyik Ford escortnál volt az, hogy igazából nem előttem, "középen" volt a kormány, hanem egy kicsit tőlem jobbra..
.
"Negatív: Az európai külsőhöz európai árak társulnak, hasonló áron Puntót, Fiestát és sok más modellt is vehetünk. Kemény, kopogós anyagok az utastérben. Ha hajtják, sokat fogyasztanak a benzinmotorok." Városban 8 lityi.
. Nekem a puntó megáll 6.5 liternél úgy vegyesben, hogy azért van benne városozgatás. Ha kevés város van, 30% alatt, akkor max hat. Ha inkább helyközi, nagyon kevés város (bemegyek, pár helyre elmegyek, hazamegyek) akkor 5.5. De akkor kint sem megyek 95-nél jobban.
-
Geller72
veterán
Az a hatos váltó ugyanolyan rövid, mint az ötös, pont ez a bajom. ?(. Csinálhatták volna hosszabbra, mert még a kis "ezereggyes" is simán elbírná pályán (is). Meglepően sokat jelentett az, hogy 13-ról 14-re váltottam a kerékszettjeim. Most halálpontos a km-óra. Majd tízzel többet mutatott a 13-as kerekekkel, és ugye kicsit kisebb is a végsebessége/utazója akkor. Bár mondom, így is eléggé rövid. A Suzuki meg eleve kevesebbet eszik, gondolom, itt a régi, egyes swiftről van szó. Azok jó motorok voltak, de a kasztni életveszély. Konkrétan ha két autó ami negyvennel megy, frontálisan csattan, elég kicsi benne az esély a túlélésre. Ez az egyik nagy baja. A másik, hogy baromira kicsi, szemben a puntóval, ami meglepően nagy. Bevallottan egyel nagyobb kategóriás beltere van. (Volt?
)
-
Geller72
veterán
Az "egykettest" nézegettem, mert az is nagyon jól megy, kis ccm, 80 ló, bőven elég. Ha nekem ez a kicsi 55 lovas így megy, akkor azok meg még komolyabban. És valóban azt olvasni, hogy ha nem tolod neki, akkor nem kajál többet, mint pl az enyém. Viszont ha kell, akkor azért oda lehet neki lépni.
. Csak az fáj, hogy ott a hatos váltó sem rak rá szinte semmit. Nekem ezek a rövid váltók nem jönnek be nagyon. Oké, itthon, nem pályán el lehet velük gurulni, sőt, az itteni pályák rövidsége miatt még néha oda is jó, de hosszú távra nem valók. Viszont itthoni használatra nagyon rendben vannak.
,.
-
Geller72
veterán
Ezt nagyon szerelője válogatja. Van, aki tartja magát a rezsióradíjakhoz és minden megkezdett órát kipipál, van aki leszarja és saccra, érzésre dolgozik. Az a legjobb, ha odamész és megkérdezed előre, hogy mennyiből van meg. Ezzel letisztázhatod a későbbi szopások beleemelését az árba esetleg..
. A legtöbben meg tudják (és akarják) mondani, hogy mennyi lesz a vége. Tényleg agy szórások vannak, erre árat mondani szerintem felesleges lenne. És ez a munkadíj része csak a dolognak. Anyagban mindenképpen nézz szét a neten. Többszörös !! difik lehetnek ugyanarra az alkatrészre. Én egy kúton lévő autóalkatrész boltban vásárolgatok, mert amit délelőtt tízig leadok, az aznap délután háromra itt van. Adnak vagy négy fajta árat, négy, különböző márkára és te választod ki, hogy mit szeretnél. Ezen felül van 10 % rabatom még náluk. Szóval én nem tippelnék, nehogy utána én legyek a hunyó..
. Nagyobb városokban, ismeretlen szerelőkkel jobban jársz, ha úgy mész oda árat kérni melóra, hogy viszed a csereholmit. És utána elkéred azt, amit kivettek..
.
-
Geller72
veterán
Én többek közt ezért is vettem egyes puntót. A haver mondta, hogy fillérekből lehet javítgatni és igaza volt..
. Hol kapnék egy 730/740D-re 11k-ért komplett első hűtőt, vagy 4800-ért szintén új fűtő radit?.
. A szerelése is olcsó, minden alkatrész olcsó hozzá és mivel melós autó, nekem főleg ez számít.
-
-
hroberto
veterán
Az üveget nem szeretem fogdosni, mert rögtön látszik rajta minden. Meg szerintem hosszú távon nem is tenne jót neki ha folyamatosan így zárnám az ajtót.
Az ajtó tetején ahol becsúszik az üveg, van egy kis gumis rész, ahhoz hozzáérve nem ráz, és így próbálom zárni az ajtót. -
.:Kristian:.
addikt
-
.:Kristian:.
addikt
Régi szetthez volt, már így vettem. Tehermentesítő gyűrűt helyettesítené. 2 héttel ezelőttig fel sem tűnt, csak amikor cseréltük a fékbetéteket és kiesett a felniből, "ez meg mi a f.$z?" reakció.
Eladó ha érdekel.alázógyík
Inkább csak másik autóra illik, persze frissen fényezve, mert itt-ott lepattogott a festék és így tényleg csúnyácska.
-
SLYM
veterán
na erről tudnék mesélni, volt itthon 2 ültetett BMW is, mikor még tized ennyit vezettünk jó poén volt (igazából lófaszt volt poén). szerintem öcsém még írogatott is a BMW topicba mikor eladó volt egy egyik. csak annyit ezzel kapcsolatban, hogy ha nem akarsz azon agyalni egy kör előtt, hogy most akkor éppen hova tudsz bemenni a kocsival és hova nem, ha pl mennél pestre is, nem csak a kertvárosok jó minőségű útjain közlekedsz, esetleg nincs kedved évente kerékagycsapágy cseréhez, dupla áron gumikat venni, felnit javítgattatni ha ráadásul olyan hülye vagy, hogy 19-es felniket veszel, vagy csak szereted a kényelmet, akkor felejtsd el az ültetést. és akkor az olyan finomságokról, mint amikor koppra ki kell tekerni a kormányt, akkor a gumi beleér a kasztniba már ne is beszéljünk. az meg már csak a bónusz, hogy ha 25 körül vagy, akkor egy ültetéstől az autódat egyből apád vette, ha meg fölötte, akkor a pöcsöd lesz kicsi. MO-on se az emberek mentalitáta, se az utak minősége nem való az ültetett autókhoz, szóval ha valakinek egyáltalán eszébe jut ilyesmi, még akkor is jobban jársz, ha elégeted a rá szánt pénzt, úgy legalább a szopás részét a dolognak megúszod
-
Stylewars_kp
őstag
Ja, elég duuurva.
Én se akartam elhinni, de többször ellenőriztem tankoláskor KM/L arányt. Kiszámoltam és minimális eltérésekkel visszaadta a computer jelzését.
Most hoztam a szerelőtől. 30 ezer volt a két rugó cseréje meg a munkadíj. Ebbe az is benne van, hogy szombaton családi ebédről hívtam el. Ilyen szerelőt mindenkinek.
Azt viszont beszéltük, hogy kerékösszetartást nem állította be. Nem volt rá idő így hoztam el.
Nem tudom, hogy jól döntöttem-e? Hétvégén ér rá megint a héten meg nem fogjuk használni az autót csak minimálisat. Szerintetek? -
Stylewars_kp
őstag
-
Cartmenn
aktív tag
Nekem volt egy 5ezres átlagom 6.4el semmi város(annyival mentem amennyivel szabad
nyáron légkondival ) 15-20kmes körzet néha Szeged vagy Bcsaba.November tájékán nullázta magát (?) most 6.5 nél tart.Mikor vettem 8as átlag volt benne (legtöbb autópálya Dunaújv- Bpest meg a többi)--tjet150
-
RockHaRD
addikt
Van jó pár féle alu szett a Bravohoz. Ha pl a bicolorra gondolsz, akkor a miénken az előző tulaj tuti azt használta télen is, és nem szerette túlságosan. Ha megkarcolod, akkor szétmarja a só, és mehet a kukába 1 év alatt. Ha nem karcolod meg, akkor csak a lakkot kezdi el marni a só, idővel nagyon ronda lesz. Ez volt a miénkkel, és a szálcsiszolt részt ezért kellett felpolírozni, így viszont télire kiesett, ezért van most a csodás 15 colos lemezfelni.
Polír után egyébként így nézett ki a felni:
De így már tényleg nem szabad télen használni.
-
-
aphra2
senior tag
Nálam menetközbe csinálta , fékeztem , és mintha valaki tolt volna hátulról, a motor adta a gázt, volt is meglepi hirtelen , kuplung ki és akkor láttam , hogy az alapjárat 3000 rpm, mindez piroslámpánál elsőként a sorban
Később rájöttem , hogy néhány gázfröccs , és akkor volt mikor visszaesett.
Viszont a kuplun csúszás , vagy hogy a motor adja magától a gázt az két külön dolog , azt azért valahogy elkéne határolni egymástól. -
lorcsi
veterán
mázlid volt hogy ilyenre találtál..
én eléggé túrom a netet (hahu, aukciósok)..de rengeteg a lepukkant vacak
most próbálok aktív punto forumot kutatni,d e nem sok sikerrel
talán még az indexesek a legaktívabbak, de ott sem sokan hirdetnek a becsületes alapos puntos tulajok
Új hozzászólás Aktív témák
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- Egyedi ékszerdobozka
- PS Plus előfizetések
- ÚJ Microsoft Surface Laptop 7 13.8" 2K - 120Hz Érintő - Snapdragon X Elite - 16GB - 512GB-2 év gari