Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9851) HussarF válasza dudu5130 (#9850) üzenetére


HussarF
addikt

Hideg időben csinálja jobban?

(#9852) dudu5130 válasza HussarF (#9851) üzenetére


dudu5130
őstag

1 hónapja van meg szóval jó időben nem volt még részem benne.

(#9853) Integrale válasza dudu5130 (#9852) üzenetére


Integrale
veterán

Olajnyomas kapcsolo lehet szar, de akar az olajpumpa is, en nem jarkalnek vele, amig nem tudni az okot. Foleg azert, mert ha jol emlekszem, akkor jellemzo az olajpumpa tomitesenek gondja az 1.6-ra is.

"Bad reklám is reklám too"

(#9854) dudu5130 válasza Integrale (#9853) üzenetére


dudu5130
őstag

Ez csak bontással derül ki vagy van más módja is?

(#9855) gipsztigris válasza dudu5130 (#9854) üzenetére


gipsztigris
addikt

Olajnyomást kellene mérni.

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-

(#9856) HussarF


HussarF
addikt

Az típusbetegség volt a 2.0 JTDm-en is, ha ugyanarról van szó. Idővel felkeményedett az a gumi tömítés, és nem tudta indításkor elsőre jól felvenni az olajat, és besípolt az alacsony olajnyomás, de el is múlt utána. Először csak hidegben, majd egyre jobb időben is. Cserélni kell ott azt a tömítést, de nem akkora nagy kaland a történet. Mármint, ha ebben az esetben erről van szó.

(#9857) molnarpeter válasza HussarF (#9856) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Rokon a két motor ahogy tudom, nem lennék meglepve :K viszont ha olajcsere óta csinálja, az olajszűrőnél nézném meg először az O-gyűrű(ke)t. Vagy nyomás szabályzó szelep is meg tud szorulni.

(#9858) Integrale válasza molnarpeter (#9857) üzenetére


Integrale
veterán

Rokon, persze. Pratola Serra motorcsalad, 1.4 12v-2.4 20v-ig mind.

"Bad reklám is reklám too"

(#9859) dudu5130 válasza molnarpeter (#9857) üzenetére


dudu5130
őstag

Előtte is.

(#9860) molnarpeter válasza dudu5130 (#9859) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Akkor jöhet a nyomás mérés, karter le, tömítés csere, és hajtókarcsapágyakat sem ártana levenni :R

(#9861) dudu5130 válasza molnarpeter (#9860) üzenetére


dudu5130
őstag

Király...

(#9862) Integrale válasza dudu5130 (#9861) üzenetére


Integrale
veterán

En egy metert nem mentem volna vele, miutan megjelent az olajlampa.
Valoszinuleg nincs baja egyebkent, de ha mar lent a tekno, erdemes ranezni a csapagyakra.

"Bad reklám is reklám too"

(#9863) dudu5130 válasza HussarF (#9856) üzenetére


dudu5130
őstag

De pontosan melyik tömítésről is van szó?

(#9864) molnarpeter válasza dudu5130 (#9863) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

[link] 9 percnél.

(#9865) jani071


jani071
csendes tag

Sziasztok.
kezdő jogsisként vásároltunk egy Fiat Punto ELX 2000-es évjáratú autót. Átnézettük szerelővel.Eddig 3x tankoltunk bele és 2x csak félig volt tank, de tegnap teletankoltuk, mivel nagyobb útra indulnánk ma du. Eddig nem éreztünk benzinszagot az autóban de ma reggelre nagyon erősen érződik az autóban és körülötte. Szerintetek mitől lehet? Mit tudok tenni? Szerviz 24.-én nem nagyon van sehol. Elmerjunk indulni vele?

(#9866) hacki87 válasza jani071 (#9865) üzenetére


hacki87
senior tag

Igaz nem punto de pl a beetlenek a tankból kijovo benzin csove eresztett es erezted bent is meg a tocsat is lattad a kocsi alatt. A melos multiplanak meg rossz volt a tank tetejen levo menet ami rogziti a szivattyut es mivel az utasterben van ezert benzin szaga volt.

(#9867) jani071 válasza hacki87 (#9866) üzenetére


jani071
csendes tag

Tócsa nincs alatta azt néztük direkt. Csak furcsa, hogy teli tankolás után jött ez elő

(#9868) hacki87 válasza jani071 (#9867) üzenetére


hacki87
senior tag

A csomagtarto karpitot felvennem megneznem ott a szivattyu teteje jol meg van e huzva.

(#9869) Integrale válasza hacki87 (#9868) üzenetére


Integrale
veterán

Nem.az ules alatt van a Puntonal?

"Bad reklám is reklám too"

(#9870) TheProb válasza Integrale (#9869) üzenetére


TheProb
veterán

De, hátsó ülések alatt.

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#9871) Ádám16


Ádám16
addikt

MX5 után (talán mellé, ha a csillagok is úgy állnak) autó/vezetésszerető férfiként egy sorrendet állítottam össze fejben a következő vasamról, aminek az élére újra a 159 került (melyet követ egy Laguna III 2.0 dci, és egy PUG 508).

Mivel 10/9x országúton használnám napi 2*25km-t, dízel mellett döntöttem, egyébként is a Tbi mellett az 1.9, és 2.0 jtdm-ek ajánlottak.

Én képes és hajlandó lennék kb. 2-2.3M-t adni egy tényleg szép (esetleg Ti) példányért. Egy-két típushibát ismerek, de nem igazán vagyok benne mélyen a témában. Talán az Autoroom YT csatornáján Zsolt összeszedett 1-2 dolgot, mikre kell figyelni.

A kérésem az lenne, hogy megindokolnátok, mivel jobb a 2.0 jtdm az 1.9-es erőforrástól?
Tudtok ajánlani Hajdú-Bihar környékén hozzáértő, lelkiismeretes Alfa szerelőt?
Esetleg tudtok valakit, aki 159-es adás-vételére van szakosodva, és megbízható?

Tudom, olasz autós topik (kis elfogultság biztosan van), de mit gondoltok mennyivel bajosabb egy 159 fenntartása, mint egy Lagunáé?

Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#9872) Integrale válasza Ádám16 (#9871) üzenetére


Integrale
veterán

Elôször azt kellene tudni, hogy mekkora autora van szukseged, foleg belso teret tekintve. 159 a legkisebb a felsoroltak kozul.

Halkabb a 2.0, mas karakteru, de a ket motor alapjaiban megegyezik, a furat lett novelve, igy lett nagyobb az urtartalom. 2.0 eseteben erdemes levenni a kartert, tomitest cserelni a szivattyunal.

Ismerve az olaszok alkatreszellatasat, nem biztos, hogy 159-et venném. 6-eves autokhoz is kozel 3 szamjegyu az a lista, ami nem elerheto alkatresz.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#9873) Ádám16 válasza Integrale (#9872) üzenetére


Ádám16
addikt

Méretre elég lenne az Alfa igazából. Utasteret tekintve egy MX5 után sehol se lesz szerintem bezártságérzetem. Sőt, szeretem, ha rám van öntve egy autó.
Külsőre a Laguna kombijához mérten kb ugyanannyira tetszik. Az Alfa vagányabb, fiatalosabb, a Laguna robosztusabb, "felnőttemberesebb". Mindkettő bejön.

Vezethetosegre elvileg a 159 a legjobb a három közül.
A 2.0-nál is adott, hogy a 8V megbízhatóbb (ha azt szerelték 8V-el egyáltalán) úgy, mint az 1.9 esetén?

(#9874) Integrale válasza Ádám16 (#9873) üzenetére


Integrale
veterán

Nincs 8 szelepes 2.0.

"Bad reklám is reklám too"

(#9875) molnarpeter válasza Ádám16 (#9871) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

1.9 egyszerűbb szerkezet, 2.0 körül az autó lett jobb szerintem (olvasottak alapján).

[ Szerkesztve ]

(#9876) Ádám16 válasza Integrale (#9874) üzenetére


Ádám16
addikt

Apropó, autós topikban "titkos tippként" futott anno a Croma. Az FL egészen tetszik is, abba is ezt az 1.9-es motort szerelték?

molnarpeter: a súlycsokkentesen kivul más is történt, más anyagokat használtak?

[ Szerkesztve ]

(#9877) TheProb válasza Ádám16 (#9876) üzenetére


TheProb
veterán

Arra a croma-ra gondolsz, aminek az eleje olyan, mint a Bravo 2-é? Abból nagyon kicsi a kínálat, legalábbis itthon.

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#9878) Integrale válasza Ádám16 (#9876) üzenetére


Integrale
veterán

Igen, 8 es 16 szelepes varianskent van azokban.

TheProb: csak a lámpa egyezik, de Fart-nak az is jó. :D

"Bad reklám is reklám too"

(#9879) TheProb válasza Integrale (#9878) üzenetére


TheProb
veterán

Tudom, hogy nem 1:1-ben ua az eleje, de azért nem sok diffi van.
Milyen Fart? Wet? :D

[ Szerkesztve ]

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#9880) juvegamer


juvegamer
tag

Üdv!
Érdeklődnék, hogy akinek van tapasztalata, véleménye az 1.6-os (120Le) multijet motor, hogy bírja a városozást? Alapvetően városi használat de hetente 1-2 alkalommal lenne egy hosszabb út is.
Előre is kösz.

(#9881) molnarpeter válasza juvegamer (#9880) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hány km a város és milyen hosszú a vidéki táv?

(#9882) gipsztigris válasza juvegamer (#9880) üzenetére


gipsztigris
addikt

Nem arra lett tervezve, de semmi baja sem lesz, csak a DPF fog többet regenerálni. Aztán majd szépen lassan cserélni kell. :)

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-

(#9883) hroberto válasza gipsztigris (#9882) üzenetére


hroberto
veterán

Ha túl gyakran regenerál, szépen fel fogja higítani a motorolajat. Ha jót akar magának az ember, ki kell iktatni azt a szart!

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#9884) gipsztigris válasza hroberto (#9883) üzenetére


gipsztigris
addikt

A részletekbe ne menjünk bele szerintem! :) A kérdés az volt, hogy mennyire bírja a városozást? Alapvetően nem erre lett tervezve, de SEMMI baja sem lesz a motornak emberi léptékben mérve, 2-300 eKm-ig! Ez biztos! De persze, a dpf off is megoldás, de az már az unortodox kategória. :D

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-

(#9885) juvegamer


juvegamer
tag

Köszönöm a válaszokat.
Alapvetően a felvetés az lenne, hogy jelen pillanatban van egy 2007-es 1.8 MPI benzines Fiat Croma-m és azon gondolkodom hogy egy Lancia Deltára (a legutolsó modell) cserélném le.
Tetszik a Delta formája, de viszont az én Cromám meg már 3 éve megvan és amúgy nagyon meg vagyok vele elégedve. Olasz volt 149e. km-el vettem, most 180e van benne, igazából rendbe van rakva és tudom, hogy most jó a kocsi.
Érdemes egyátalán lecserélni egy ilyen Deltára? Műszakilag előrelépés?
Szívesen meghallgatom a véleményeket.
Előre is kösz.

(#9886) Integrale válasza juvegamer (#9885) üzenetére


Integrale
veterán

Szerintem butasag lenne lecserelni a Cromat.
Nem lesz elorelepes a Delta semmilyen teren, viszont az ismert autot lecserelni egy ismeretlenre, lutri.
Deltanak butabb a rugozasa, igenytelenebb a hatso futomuve, ami engem pl zavar. Croma kenyelmesebb, az az 1.8-as motor jo is.

En megtartanam a Cromat!

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#9887) hroberto válasza gipsztigris (#9884) üzenetére


hroberto
veterán

Hát nem tudom... Nekem mikor kb. 2 centivel a felső nívó fölött volt az olajszint, mert a gyakori regenerálás miatt telinyomta gázolajjal a motorolajat, akkor azért elgondolkodtató volt, hogy ez mennyire jó a motornak... Úgyhogy inkább off DPF.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#9888) Triathlete


Triathlete
senior tag

159-nél a fényszóró izzó cseréhez ugye nem kell a lököst levenni ahhoz, hogy a lámpatestet kiszedjem? Sehogy sem férek oda összeszerelt állapotban.

KovacsK85 / Kovács Krisztián

(#9889) Stylewars_kp


Stylewars_kp
senior tag

Sziasztok,

Az 1,3 mjtd fiat motor mennyire kompatibilis az Opelbe szerelt 1,3 mjtd motorokkal? Honnam tudom, hogy az Én motorom jó-e egy Opelbe?

(#9890) molnarpeter válasza Stylewars_kp (#9889) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem minden egyezik szerintem, mármint volt több változat (károsanyag norma, teljesítmény, stb). Ha van egy adott probléma, akkor el lehet böngészni alkatrész katalógusban, mi azonos és mi nem :F Bürokrácia miatt motorkódot nem tudom, mennyire fogadják el ilyen esetben, bár ha nem olvasható valamiért, akkor lehet átcsusszan...

[ Szerkesztve ]

(#9891) Stylewars_kp válasza molnarpeter (#9890) üzenetére


Stylewars_kp
senior tag

Röviden. Van egy fiat punto 2/b 1,3mjtd autó. Megvigyázott, karbantartott kevés km. Eleje le lett zúzva balesetben. Váznyúlványok kaptak egy pofont, hiába történt az eset 30km/h-val. Padon vissza kell húzni az elejét. Csak ez 200 ezer. Össz javítási költség 450 ezer. Az autó nem ér ennyit. Tulaj a hibás, ezért a biztosító nem fog fizetni szerintem. Motor nem sérült, ezt szeretném átrakni egy motorhibásba. Vagy eladom alkatrészbe.

[ Szerkesztve ]

(#9892) juvegamer válasza Integrale (#9886) üzenetére


juvegamer
tag

Köszi a választ. Egyébként én is erősen gondolkodtam hogy van-e értelme ennek a cserének.
Szerintem marad a Croma egyelőre.

(#9893) TheProb


TheProb
veterán

Nemtom ismeri-e még valaki, de nemrég találtam egy egész jó pornócsatornát.

[ Szerkesztve ]

"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d

(#9894) Sinu


Sinu
senior tag

Sziasztok!

Beköszönök hozzátok, mert megvettem életem első autóját, egy Fiat Stilo 1.2 Actual-t.
Az előző tulaj jó barátom, de mindent ő sem tudhat, így remélem ha valami kérdésem van akkor fordulhatok hozzátok is :)

No Future

(#9895) MaciG


MaciG
addikt

üdv!

Egy Bravo 2 (alap 1.4 vagy a t jet) fenntartása/javíttatása az jóval költségesebb ,mint a grande punto? Mert elsőre a punto tetszett meg, de időközben rátaláltam a bravo-ra és az még jobban bejön. :)

BANZAII

(#9896) dudu5130


dudu5130
őstag

Sziasztok!
Ezt valaki el tudná nekem mondani magyarul? :D
[link]

(#9897) Integrale válasza dudu5130 (#9896) üzenetére


Integrale
veterán

Turn the ignition switch to the "On" position without starting the engine.

•2
Press the odometer reset button repeatedly until the total mileage is displayed.

•3
Turn the ignition switch to "Off."

•4
Press and hold the trip odometer reset button.

•5
Turn the ignition switch to "On." Do not start the engine.

•6
Release the trip odometer reset button after the service display counts down from 10 to 0 and the service light resets

;]

"Bad reklám is reklám too"

(#9898) dudu5130 válasza Integrale (#9897) üzenetére


dudu5130
őstag

Azóta meglett és sikerült a művelet ;]

(#9899) jjohn


jjohn
aktív tag

Sziasztok!
Pár napja ALFA 147 TS 1,6 tulaja lettem. De ma kezdődött egy probléma a vízhőfok jelző fel megy 90 fokra ahogy kell, de menteközben vissza esik 82 re 70 re majd újra 90 en áll. Mi lehet a hiba? Érintkezés, hőgomba?
Köszi aki ír.

(#9900) Integrale válasza jjohn (#9899) üzenetére


Integrale
veterán

Termosztát nem jó, ki kell cserélni.

"Bad reklám is reklám too"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.