- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- gerner1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sh4d0w: Árnyékos sarok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ganz-[HUN]
addikt
Sziasztok!
3 éves ambiciózus terv, korai 20-as éveimben
159-es Alfát szeretnék venni, Facelift 1.9JTDm 16v-vel, lehetőleg chip és kotlák egr vakolás nélkül. Cél büdzsé max 3-3,5MFt a végére.
-Keceli Bosch szervízben a befecskendezést ellenőriztetni/felújíttatni, a szívósort EGR miatt kitakaríttatni, és a turbót felújíttatni, beleértve a váltót is, mert ha úgy van akkor kidobálhatja a sebességet (kérdés 1), Futóművet megcsináltatni (kérdés 2). Kartert mindenképpen ki fogom takaríttatni olajcsere/vezérlés készlet cserénél.Kérdés 1: Mennyibe kerül a gyári szívó sor? Szeretném az örvény csappantyúkat megtartani a környezetvédelem miatt, illetve az alacsony tartományú nyomaték miatt, de azt se szeretném ha beszlopálná a motor őket. DPF természetesen jó volna ha nem lenne kuka, vagy cserés legalább pár évig ha már jó az injection, és a többi része a motornak. Tiszakécske-Kecskemét távon (35Km, többnyire 90-nnel tolós, kanyargós út), regenerálja a részecske szűrőt szerintetek rendesen?
Kérdés kettő (meg a többi
) Futómű felújítás: Mennyibe kerülhet egy komolyabb első és hátsó futómű karbantartás? Gonodolok itt lengőkar cserékre, és hátsó rugók cseréjére. Illetve a bölcsőt lehet -e felújítani, vagy komplett egy az egybe cserés, ha rohad? A váltó felújítása mennyibe szokott kerülni, ha dobálja az 5-6 sebességeket?
Szeretnék egy olyan autót, tulajdonképpen építeni, ami megbízhatóan fog üzemelni az ezeket a szereléseket elvégezve legalább 4-5 évig.
Ezeken kívül mire érdemes még figyelni ennél az alfának a vásárlásánál?
Főni 159-esébe nagyon bele szerettem. Tetszik a komfortos ülés, és az ahogyan gyorsul, illetve a kanyarodás, a formáról nem is beszélve... Imáduk az autót, de autópályán 180-nnál össze szakadt a blokk. Durva szűrő el volt tömődve, és nem kapott olajat a motor. Befecskendezése szar volt, a szervízben (Nem Kecel) a rossz befecskendező szelepek helyett a jókat cserélték ki még szarabbra. DMF-et elméletileg cserélték ennek tetejére. Turbó geo megragadva. Szegényt rendesen sajnálom, nagyon beszopta a kocsival. Ezeket a hibákat szeretném elkerülni.Ezek után a Laguna 3-mal nem lennék boldog, pedig az is egy pacek autó nagyon.
-
-
válasz
zoo8800 #9244 üzenetére
@HussarF & zoo8800
Mi lesz helyette?
www.rent-a-car.com.org.hu/whatever-pops-in-your-mind
Jó ideig nem lesz olyan saját tulajdonú és használatú autóm (talán már soha), ami a) nem garanciális, illetve nem alattam öregedett meg és b) egy marék szotyinál több a tervezhető éves karbantartása.
A Barchetta még mindig a ki nem pipált vágyálom, de a jelenlegi szerelő/piac felhozatalban nem szeretnék olyan kocsit, amit az éves karbantartáson kívül kvázi tervszerűen kell szakikhoz hordani botoxra...
-
TheProb
veterán
Szerencsére a merevítőn nem látszik, hogy gyűrődött volna és a lökös is épnek tűnik.
Szóval ha szerencsém van, akkor "csak" egy bontott csomiajtó, az előbbi és a lökös fényezése a főbb ktg. Tolatólámpa pl. megbontás után derült ki, hogy törött/repedt, de az bagatel tétel utángyártottan.
Szóval írtam a biztinek, hogy jöhet az egyezségi gempa. -
Szombaton eladtam a GT-t, ma pedig lejelentettem a Nagytestvér fele.
Egy fiatal srác vette meg; az első perctől látszott rajta, hogy nagyon lelkes, és ennek a jelenlévő anyu-apu kettős sem tudott nagyon gátat szabni. Pepitában annyit kaptam érte, mint amennyiért 2016. októberében vettem.
Remélem, hogy jó kedvvel használja majd.
Amikor kihajtottak az utcából, ezt is frankón sajnáltam...de ez inkább egy megkönnyebbüléssel vegyes sajnálat volt. Nem konkrétan az autó miatt, hanem amit képviselt nekem...vagy inkább aminek a része volt.
-
erik365
senior tag
Sziasztok!
Punto 1.4 T-jet-et meglehet nyugodtan venni ha rendben van? (2008). Mire kell odafigyeni?
Köszönöm. -
Integrale
veterán
FB csoportban nem kaptal erdemleges valaszt. :D
Eleg alap felszereltsegu, de a legtobb extra (multikormany, tempomat stb) potolhato, en a klimatol nem rettegnek, inkabb javittatnam a rendszerr, mert nekem kizaro ok az egy zona.
Motor gyakorlatilag agyinuthetetlen, ertelem szeruen a kezdo szerviz elvegzendo azonnal. Szerintem az ar is realis, felteve ha eloben is olyan, mint kepeken. -
diegho
nagyúr
[link] Ez az autó jól gondolom, hogy egy elég jó vétel lehet, ha minden igaz, amit írnak? 8V, 5-ös váltó, manuális klíma. Tehát mindenből a tutibb.
-
bobek77
csendes tag
Sziasztok! 500x 1,6 Mjetnél mikor érdemes/kell vezérlést cserélni?
-
TheProb
veterán
Ja, még valami. Fóliázott a hátsó ablakom és értelem szerűen ezt nem adnám "fel". Szóval szerintetek melyik lenne a jobb/olcsóbb/egyszerűbb megoldás?:
a, újrafóliáztatni
b, üveget cseréltetni. -
TheProb
veterán
válasz
molnarpeter #9232 üzenetére
"Viszont ebben az állapotban picit nyomott áron el is lehet adni, ahogy van."
Mmint szegény Bravo-t vagy a csomiajtót?Gondoltam én is a fényezés nélküli horpadásjavításra, de az a gond, hogy szerintem az egész ajtó meghajlott picit "C" alkban, ezért is áll csálén a lámpák mentén. Nem vagyok képben, de szerintem azt már nem tudják szépre és pontosra visszahúzni. Egyébként az ajtón nem repedt meg a fényezés. Legalábbis nem vettük még eddig észre.
Lökösnél lehet benne valami, hogy a sokat és rosszul tárolt elem deformálódott. Lehet hogy megérheti a műanyag hegesztős.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
TheProb #9231 üzenetére
Ez a specialitásom
Más: lököst én megmutatnám műanyaghegesztőnek, az utángyártott és a nem megfelelően raktározott bontott is el szokott állni, vagy nem pontos az illeszkedés, meg lehetne menteni a mostanit (amennyiben nem drágább). Ha használt, akkor meg olyan lenne jó, amit előtted vesznek le a kocsiról, akkor jó eséllyel nem torzult meg tárolásból fakadóan. A csomiajtó sem feltétlenül veszett ügy, horpadás javító lehet ki tudja pofozni, bár ha repedt a fényezés, akkor lehet újra kéne fújni úgyis. Viszont ebben az állapotban picit nyomott áron el is lehet adni, ahogy van.
-
TheProb
veterán
válasz
molnarpeter #9230 üzenetére
Hm és tényleg.
-
TheProb
veterán
válasz
Integrale #9164 üzenetére
Nem is tudtam, hogy van Bravo-d (is).
Fb-os csopiban bent vagy?
Egyébként én is alá tudom támasztani, hogy a mutató nem lineárisan mozog a fogyasztás vizsonyában. Kb. az első negyedban sokkal lassabban csökken, mint utána.Más: Válaszolt végre K&H a levelemre, ahol az ajánlatukat nehezményezem. "Jófejek" voltak, mert erős 50e-el többet ajánlottak a gyorskárra, szóval így kb. 240e lenne a megegyezős kártérítési ajánlat. Abból meg bőven kijövök bontott csomiajtó, új lökös (itt kb azonos áron van az új, igaz alsó betét nélkül) + fényezéssel.
Más+1: Cserélt már esetleg valaki házilag motortartó bakot a Bravo-n? Be lehet tolni a nem low profile krokit a karter alá, van annyi hely?
-
máyköl
veterán
válasz
Integrale #9212 üzenetére
En mar azzal elegedett lennek, ha tudnam hogy m32 van -e az automban.
159 fl, szerencsere meg nem kellett nyulni a valtohoz, de jart mar ket szerelonel is aki valto kornyeken cserelt (pl. lendkereket nem usztam meg), hatarozottan allitja mindkettejuk a teljes ellentetjet a masiknak. Egyikuk szerint "ugyanaz a sz@r m32 van ebben is mint az fl elottiben", masik valtig alltija hogy nem az van benne, es ne higyjek el mast.159 csoportban sincs egyertelmu tudomany, de nagyon ugy nez ki valoban nem minden fl uszta meg az m32 valtot. (bar nehanyan ott is biztosra mondjak, hogy teljesen kizart a 2.0jtdm motoros 159 m32 -vel).
Egy szo mint szaz, inkabb keszulok egy felujitasra, minthogy meglepeteskent erjen. Bar egyelore semmi jele hogy bibis lenne.
-
diegho
nagyúr
válasz
Stylewars_kp #9219 üzenetére
Toyota. 6 év Carina E 1.6, 1 év Avensis 2.0 D4, 5 év Corolla E10 1.3. Én csak 12 évig fizettem a javítást ezért írtam úgy. Opel Meriva 1.6.
-
diegho
nagyúr
Kérdezgettem itt a Bravo-t, de mi a helyzet a 147-el? 1.6 ECO mennyire vállalható? Egyáltalán mennyire problémás egy ilyen autó? 12 évig toyotáztam, összesen 44k-t költöttem el az olajcserén felül rá, de baromi unalmas volt, most 5 éve opelezek, ami megint unalmas, de már 1,5m felett költöttem rá... úgy érzem ideje lenne venni egy olyan autót, amire jó ránézni és amire ha kell, akkor szívesen költök, mert a benne töltött idő mindent megér. Magyarán olasz autókat nézegetek - hú ez valami betegség lesz?
-
Integrale
veterán
válasz
hobizoli #9215 üzenetére
Sajnos igen, és az sem segít, hogy Vezess.hu és társain olasz váltóként emlegetik Opelekben.
De erre írtam pár éve, hogy ha a Lamborghini pályacsúcsot állít be valahol, akkor fasza német technika, ha kigyullad, akkor szar olasz. Ugyanez a Prince motor PSA termékekben, szar akkor francia, ha jó, akkor az a német mérnök érdeme. -
hobizoli
nagyúr
válasz
Integrale #9212 üzenetére
amugy ezt "birom", hogy ha vmi olasz/francia autonal szar akkor azzal meg van belyegezve az egesz, de ha Honda nyelestengely csapagya hullik es ez veri tele olajjal a kuplungot is, arrol mely hallgatas meg siri csend van csak
pedig pl a 7.gen kuvikoknal (is) ez egy common fail, csak kifele nem reklamozzak
egy ilyen buli egy uj kuplunggal ilyenkor megnyalta a 250k-t 5-6 eve is -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #9213 üzenetére
nem csak ott, a Suzuki-nal is
es ott 45k km a olajcsere periodus is, csak sokan nem is tudjak, hogy az van egyatalan -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Integrale #9212 üzenetére
2.4 litert mond a gyár az enyémhez, úgyis meg kell venni a 3-at... Akkor meg már ha egyszer nem okoz gondot, elvan az. Nagyobb tömeg talán jobban viseli a melegedést, illetve több szennyeződéssel/kopástermékkel tud elbánni, magyarul hosszabb periódust kéne tudjon. Hátrány, hogy jobban belelógnak a fogaskerekek - magasabb fogyasztás lehetséges. Ettől függetlenül abban egyetértek, hogy fémet nem pótol, és a csapágy sem változik.
Bár igazából a csapágy sem drága, csak a munkadíj fájó.
VW-nél szokott olyan előfordulni, hogy alacsonyabb olajszint mellett 5. fokozat kenése nem megfelelő pl (5 gang váltók).
-
diegho
nagyúr
Újabb kérdés. Mi a helyzet a Grande Punto-val? 1.4 8V ill. T-Jet is van. Itt már nem M32 van, az tuti. Ezeknek mi a típushibája?
-
Triathlete
senior tag
válasz
molnarpeter #9206 üzenetére
Köszi az infót neked is!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Triathlete #9205 üzenetére
Változni fognak a vélemények, de szerintem 60-120k km között szokták mondani a periódusokat. Nekem 175k körül van benne, 75W90 GL-4 és GL-5 előírásokat egyszerre teljesítő olajra váltok (
) és túl is lesz töltve, aztán kiderül. M20, de ugyanaz alapvetően.
-
Integrale
veterán
válasz
Triathlete #9201 üzenetére
Nincs megelozes. Eskusznek a tultoltesre, de tobbeknek megdoglott tobb olajjal is.
-
Triathlete
senior tag
M32-es váltóról nektek mi a véleményetek, tapasztalatotok? Évjárattól függetlenül mindegyik kényes? Milyen bevált módszer létezik mint megelőzés?
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Formula-1
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okos Otthon / Smart Home
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Gigabyte H510M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700 8GB Zalman Z9 Zalman 500W
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G 256GB,Újszerű,Adatkábel,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest