Minden F Astra életében (és sok más autóéban is) eljön az a pont, amikor elkezd elengedni a tetőkárpit ragasztása. Nekem úgy 16-17 évnél kezdődött (most 20 az autó). Lehet gombostűzni egy ideig, de aztán muszáj cserélni... Úgy voltam vele, hogy 20-30 ezer egy újrakárpitozás, annyiért meg én is megoldom (tudom, horror egy 20 éves autóra ennyit költeni, fel kellett volna gyújtsam, és venni valamit két nullával többért ). Aztán jó sokáig húzódott, mert az ember lusta, de idén végre rászántam magam.
Baldachinos autóbelső - itt már elkezdtem szétszedni
Első lépésként utánanéztem, hogy is kellene kivenni a hordozólemezt (ez a tető alatt van, egy sütött szövet/farost lemez, amire szivacs alapú szövet van ragasztva). Elvileg annyi, hogy a tetőoszlopok műanyagjait lecsavarozni, kapaszkodókat, napellenzőket leszedni, majd kiemelni a lemezt.
Kellett hozzá ragasztó, aminek az ajánlott hőállósága 80-90 fok. Nekem sikerült 100 fokig hőálló Hranifix-et beszerezni, meglátjuk, mennyire lesz tartós. És perszekell szövet - nem érdemes a legközelebbi rövidáru-boltba menni, jobb a kifejezett autó-tetőkárpit anyag : ezt kárpitosboltokban/webshopokban lehet kapni,és pont olyan szivacs+szövet kombó, mint a gyári. Mondjuk színben szükség lehet némi kompromisszumra, mert pont olyan színű, amilyet a gyárban felnyaltak rá, és 20 évet öregedett, úgysem lesz Én elhoztam egy, a gyárinál kicsit sötétebb szürke plüss anyag utolsó métereit akciósan
(Így is jó drága volt).