F1 óvoda...jók a kommentek.
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
F1 óvoda...jók a kommentek.
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
Mi az hogy a FOTA dönt...?
Csak egységes szavazás esetén lehet bárminemű módosítást végigvinni, pont ez a lényeg. Ha a Meki azt mondja, nem, akkor az véto és nem lehet hozzá nyúlni szerintem. Hülye lesz azt mondani, hogy oké ezután csak 6 henger fog dolgozni....
Antonio Coimbra de la Coronilla y Azevedo, bizony!
(#1603) Motion_Blur válasza Petya25 (#1602) üzenetére
Nem csak a meki mondaná azt, hanem a Brawn és a Force India is.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
"Ezt a blogot kellene már lefojtani, meg úgy általában joo gabi bulvár szemétáradatát, sun, daily mail, szanalmas.hu, F1 blog. "
lol, jóógabibulvárszemétáradat...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Ezzel én sem vitatkozom, de az alapötlet, hogy visszavesznek a merga motorból, ettől még idióta marad...
Miért most az ötlet ? Volt olyan márka, aki 5-6 évig magasan egyeduralkodó volt, mégsem jutott senkinek eszébe ilyen agyrém.
És ne jöjjön senki azzal, hogy most motorfejlesztési stop van és a merga gyaníthatóan tovább fejleszt, mert előbb bizonyítékot akarok erről...Bár az is megoldás, ha a merci újra "lekoppintja" a ferka motorját...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
hülye emberektől hülye ötletek, ennyi, nem kel túl misztifikálni a dolgot szerintem.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
Jah... Van aki már a Merci megbüntetését követeli, mert biztos hogy csalnak. Pedig van egy egészen kézenfekvő magyarázat a Merga motorok szárnyalására. Tudniillik tavaly még 19000 volt a fordulatszám limit idén meg 18000. A motoroknak viszont eltérő a nyomaték görbéje, így könnyen lehet, hogy a fordulatszámlimit egy éve még a Ferkának kedvezett, most meg a Mercinek. Ennyi. Szerintem...
Rossz a helyesírásom?! Vedd úgy, hogy mobilról írtam... :D
remélem a szart is kipereli belőlük, és fogjuk még látni f1-es futamokon.
A FIA-nak valamiféle kényszere van hogy új szabályokkal jöjjenek folyamatosan, különben kérdésessé válna egyesek szemében miért kapják a milliós fizetéseket. Szóval csak féltik a munkájukat
Mondjuk azzal a kérdéssel is foglalkozhatnának, hogy ha visszavonják a motorfejlesztés befagyasztását mennyi ember kaphatna újra munkát. Mondjuk már maga az ötlet is agyrém volt. Ennyi erővel szólhatnánk a világ összes sportolójának, hogy nincs több edzés, a jelenlegi erővel kell belevágni az olimpiába. Miért nem léptek már ki a csapatok
/人◕ ‿‿ ◕人\
(#1610) !Overdose! válasza attisx (#1607) üzenetére
"A motoroknak viszont eltérő a nyomaték görbéje"
Az F1-es motorok relatív kis forgatónyomatékkal rendelkeznek, mert nincs szükség a nagy nyomatékra, főleg nem magas fordulaton, így kötve hiszem, hogy helytálló lenne amit írtál.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
(#1611) hunnylander válasza prmcsk (#1601) üzenetére
Mi a probléma?
Patrick Head (Williams): "Az egész boxutcában köztudott, hogy a Mercedes nagyobb haladást ért el motorjának fejlesztése terén a megadott korlátok között, mint a többiek. Immár nagyon jó erőforrásuk van."
A Mercedestől a szabályosan megszerzett előnyt akarják elvenni. Mindenki számára ott vannak az engedélyezett motorfejlesztési perifériák, ugyanis a freeze nem abszolút. Tessék fejleszteni az engedélyezett területekeni! (Ja, hogy az körülményes és időigényes? ) És még a Mercedesnek kellene barmolnia a motorján a többiek bénaságait kijavítani? Undorító! Miért nem írják inkább a szabálykönyvbe, hogy a Mercedes motorokat kalapáccsal kell összeverni futam előtt? Ha FIA előírás, akkor szabályos lenne az eljárás.
Egyébként ha a Cosworth/Toyota bizonyul a leggyengébbnek, az összes erősebbnek barmolnia kell a motorján, a Ferrarinak is, akinek majdnem vagy ugyanolyan erős motorja van, mint a Mercedesnek. Az FIA közleménye csak javaslat, először is a csapatoknak kell átbeszélni a dolgot, majd lemérni a motorokat 'fékpadon'. De a Merci fityiszt mutathatna, az FIA-nak legalább annyira szükségük van rájuk is, mint a Cosworth-re. 3-4 csapatot fognak jövőre ellátni.
A kommentekre meg a felháborodás jellemző, ami indokolt és érthetó.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
(#1612) Peat;) válasza hunnylander (#1611) üzenetére
A Fota ismét arra képes, hogy egymásnak esnek. Most a merci motornak (ha nem jelzik FIA felé akkor nem vizsgálják). Amennyiben létezne olyan hogy Fota akkor már elérték volna hogy lehessen fejleszteni a motort, megkötések nélkül. Megnézném a véleményed amennyiben pár évvel ezelőtti lenne a helyzet, amikor a merci motorok gyengék voltak és sorozatosan tönkrementek. Tényleges, kimutatható előnyhöz nem hiszem hogy maximális korrektséggel lehetett eljutni az utóbbi két évben. Úgy hogy mind a három csapatnál, különböző areonál, egyértelmű hogy előnyt jelent a motor, mármint hogy az autó legerősebb pontja. Barichello megmondta frankón, ha ennek odalép akkor megy mint a rakéta, a Honda meg nem ment. Az elvileg azonos teljesítménnyel. Tavaly a Ferrari vs Rönyóval volt ez a helyzet. Erről ennyit. Jó lenne ha nem arról szólna már a dolog hogy ki tudja jobban megközelíteni a még belefér és a csalás határvonalát. A legjobb munkát végezték a mercédesnél? Igen. Respect. A legtisztábban? Erre szerintem senki nem merné rámondani az igent. Miközben lehet hogy más még merészebben fejlesztett itt ott csak a mérnökeik nem voltak jók hogy ez teljesítményben is visszajöjjön. Ez így kicsit szánalmas, hogy ilyenen lehet gondolkodni.
Nekem a fix költségvetés, nagyobb fejlesztési szabadság tetszene. A Fotának nem. Pl. Bmw-nek. Ja az már nincs. De Fota van. Az van. Szánalmas bagázs, FIA-val simán egy szinten vannak hülyeségben, és most bizony Brióssal gyengültek, tetszik vagy sem.
[ Szerkesztve ]
(#1613) hunnylander válasza Peat;) (#1612) üzenetére
Megnézném a véleményed amennyiben pár évvel ezelőtti lenne a helyzet, amikor a merci motorok gyengék voltak és sorozatosan tönkrementek.
Kérték az FIA-tól, hogy a többiekét butítsák le és rontsák el? Nem, dolgoztak leszegett fejjel, ahogy azóta is. A többiek mewg hajlamosak lehúzni a rolót a motor részlegen, holott most is van mit fejleszteni, ráadásul most már nagyon szorgos munka kell és sok időbe telik összekapirgálni egy kis javulást teljesítményben/fogyasztásban.
Szóval még most is fejlesztési verseny van a motoroknál is, nem kéne belemahinálni. Amikor a Ferrari motor volt a legerősebb, kérték őket butításra? Amikor a BMW volt a legerősebb, kérték őket butításra?
A FOTA-t nem kell szekálni a freeze miatt, ripsz-ropsz már nem változtathatnak rajta, ez egy ütemterv, és 2013-tól jön az új specifikáció, szóval hamarosan mindenki nekihasalhat egy totál új motornak. Lassan már az lesz a vitatéma, hogy mi legyen az új specifikáció, ha hirtelen feloldanák a befagyasztást, abból a két nagycsapaton kívül nem sokan jönnének ki jól. Lehet hogy egy 4-6 hengeres turbó lesz KERS+TERS-szel a következő motor. Kezdésnek úgy 700 pacit kihozhatnak belőle, aztán idővel ugyanoda jutnak, ahol a mostaniak stagnálnak, mindezt feleannyi fogyasztással.
www.HunnyF1.com
Ebben a témában és hunnyval értek egyet.
F1 fejlesztés pont arról szól, hogy adott szabályokból mindenféle ügyes trükkel kihozni a maximumot. Merci jól csinálta, csinálja meg más is.
Ha pedig lusták ehhez, akkor fogadják el, hogy itt lesz x LE hátrányuk.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
Renault ítélet szégyen de ezt vártuk ennek ellenére lehet mégis kiszáll a Rönó.
mod:
Amúgy én is osztom hunnylander véleményét.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
(#1616) hunnylander válasza Pá (#1614) üzenetére
Még az is lehet, hogy miután lemérik a motorok teljesítményét, nem lesz intézkedés, merthogy minimális lesz a különbség.
7-ből 6 Merci volt az időmérőn elől, ez igaz, de az is igaz, hogy egy ebből egy KERS-es csapat volt, a másik kettő meg kiváló aerodinamikai és mechanikai jellemzőkkel bíró autó volt. És más motorú autókat is csak tizedekkel vertek meg.
Ez alapján nem biztos, hogy van a Mercedesnek jelentős erőfölénye, Haug eddig mindig kinevette az ilyen találgatásokat, hogy 'jó lenne, de nem így van'. Olyat is olvastam, hogy a Toyota lehet a leggyengébb, de még ők is 1% körül vannak a legerősebbhez mért lemaradásban.
www.HunnyF1.com
Ja de ha lebuknak akkor "szégyen hogy ennyivel megússzák" jönnek majd a büntikre
Egyébként a jelenlegi motorbefagyasztás tök máshogy érintette a csapatokat, amely területeket befagyasztottak azokon pl a Honda, a Toyota és a Rönyó is baromi gyenge, lásd a pilóta által lenyilatkozott tapasztalatokat. Hiába fejlesztik azt ami fejleszthető, ha azzal nem lehet elérni akkora teljesítményt a saját motorjuknál, elég szűk látókörűség megy itt. Avagy ha egy bor elkészítésénél kizárólag a címkét és üveg formáját és parafadugót lehet fejleszteni akkor mitől lesz az egyik bor jobb mint a másik? A jó bornak még jobban kiemeli az aromáját, a többi meg marad ugyanolyan szar. Ez is véglet, de bennem ilyesmi érzet van a mostani, betiltva van de valamennyire fejleszthető állapottal kapcsolatban.
(#1618) Peat;) válasza hunnylander (#1616) üzenetére
Az az 1 teljes százalék elég sok lehet egy időmérőn, egy futamon meg pláne. Egyébként nem csak a teljesítmény, lóerőszám a lényeg, te ezt nagyon is jól tudod. Bizonyára nem annyira nyomatékosak ezek a motorok, de bizonyára vannak más karakterisztikák amelyek meghatározzák egy motor alapvető tulajdonságait és sikerességét ezzel. Ezeket meg betonba öntötték. Ugyanakkor a mezőny nagyon szoros az idén, tehát nem azt mondom hogy ég és föld, ebben igazad van abszolút, de remélem abban is igazad lesz hogy majd jön a szabad fejlesztés.
(#1619) hunnylander válasza Peat;) (#1618) üzenetére
Régebben volt még 10-20% is a motorok teljesítménye között. A pre-kvalifikációs kiscsapatok mégsem mentek oda 'kalapáccsal szétverni' a Ferrari és a Renault motorokat.
Érdekes módon az év elején a Toyota még pole-ra volt képes (és két mercis csapat meg sereghajtó lúzer volt), csak elügyetlenkedték a futamokat. Ennyire az aerodinamikai és mechanikai teljesítmény került az előtérbe. És ez a panaszkodók szégyene, ha úgy akarják, hogy még azt a kevés motorfejlesztési lehetőséget (amit igenis hagytak a szabályalkotók) is fel akarják adni és burkoltan egyenmotorokat akarnak.
Az pedig szerződésbe van foglalba, hogy 2012-ben lejár a motorbefagyasztás és be fognak vezetni egy új specifikációt, ami remélhetőleg kellően modern, és még ha 'kicsi' motor is jön, de majd kalapot emelhetünk a mutatói előtt, és fejlesztési harc lehet a motorgyártók között, amelyből az utcai autók is profitálhatnak.
Olvastam nemrég egy nyilatkozatot az Autosport PLUS-on az MB HPE szakemberével, aki azt mondta, hogy amikor elkezdték fejleszteni a KERS-t, akkor még a Mercedes utcai részlegéből áramlott az információ és tudásanyag a Forma-1-es részlegbe, de azóta már ez fordítva van. Vagyis hiába nyafogtak sokan, hogy miféle korlátozott KERS van csak engedélyezve a Forma-1-ben, de mégis profitál belőle az utcai autók fejlesztése is, egy év se kellett hozzá, hogy az F1-es részleg vigye a prímet és produkálja a tudásanyagot, ami áramlik vissza a közúti hibridek fejlesztésébe.
Ezért örülök neki, hogy Frank papát nem érdekli a tőle független FOTA megállapodás, a Williams KERS-et akar használni jövőre, mivelhogy a szabálykönyv engedélyezni fogja.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
(#1620) andy83 válasza hunnylander (#1619) üzenetére
"Ezért örülök neki, hogy Frank papát nem érdekli a tőle független FOTA megállapodás, a Williams KERS-et akar használni jövőre, mivelhogy a szabálykönyv engedélyezni fogja."
Igen, szerintem is nagyon hasznosak az ilyen fejlesztések az utca emberének is!!!
facebook.com/SzeretekMozizni
A Williams valószínű azért is ragaszkodik hozzá, mert utána ezt tovább adhatják az autógyáraknak, a közúti autókhoz. Ők kissé más utat választottak, ami komplikáltabb, de ha összejön akkor tisztább mint a klasszikus minél erősebb és nagyobb akksi megoldás, már amennyire én tudom.
A méretcsökkenés nagyon hasznos valóban, a közutakra is, pl robogókba belekerülhetne normális, valóban használható elektromotor. Mennyei lenne elfelejteni azt a nyivákoló hangot amikor húzzák azoknak a sz*roknak....
Ez a bünti a Renaultnak? 1x nevetséges.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
(#1623) lenox válasza !Overdose! (#1610) üzenetére
Azert kicsi a nyomatek, mert kicsi maga a motor, nem azert, mert nincs szukseg nagy nyomatekra. A leheto legnagyobb nyomatekra van itt is szukseg a felso, leggyakrabban hasznalt tartomanyban, amibol nagy fordulatszamon lesz nagy teljesitmeny, de ugyanugy igaz, hogy teljesitmeny=nyomatek * szogsebesseg. Tehat egy adott fordulaton az a motor az erosebb, amelyiknek nagyobb a nyomateka, vagyis ha 18000-19000 rpm kozott a ferka nyomateka nagyobb, 17000-18000 kozott meg a mergae, akkor pont az van, hogy 19k-s rev limittel a ferka van elonyben, 18k-ssal meg a merga.
hunny: nem tudom jol ertem-e, de a motor fejlesztesenek egy reszet befagyasztottak, mas reszet nem. Ha a befagyasztott reszek nem egyformak gyartorol gyartora (marpedig igy van, nem? Kulonben egyenmotorok lennenek), akkor abban lehet elony valaki javara, ami nem annyira igazsagos, mert a maradekot hiaba fejlesztik a tobbiek, ha a befagyasztott reszben a merganal tobb a potencial, vagyis kevesebb penzbol rovidebb ido alatt tobb plusz teljesitmenyt hoznak ki. Persze, ez szabalyos, csak nem biztos, hogy igazsagos. De mondjuk eleve a befagyasztas volt hulyeseg...
Lehet győzködni egymás ezzel-azzal, de akkor is az utolsó mondatodban a kulcs
(btw.: Én úgy érzem relatíve pártatlan vagyok, max. annak nem örülök, hogy RBR nem váltott motort már a tavalyiról az idei évre )
[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
Azt mondja meg valaki hozzáértö,hogy a Force India,hogy lett ennyire jó egy hét alatt tök utolsókból,elsök lettek.
Gondolom a receptre kíváncsi lenne a többi csapat is
duree54
így is épp arra elég h ne szálljanak ki, ami ugye nem is biztos
..szerintem jónak tűnik
az első kicsit túlzás - egyik csapat sincs lemaradva túlságosan, az utolsó fejlesztések most kerültek fel az autókra, a 2 gyors pálya meg feküdt nekik, semmi sem igazolja, hogy a hátralévő versenyeken is jók lesznek - bár én örülnék
..szerintem jónak tűnik
Én is örülnék annak,ha jól szerepelnének.Azt hiszem igazad van a gyors pályával kapcsolatban.Megnézzük mit csinálnak Singapurban
duree54
Pedig Suzukában meg a Brazil pályán is jól fognak menni.
legyen úgy - nekem sajnos nincs varázsgömböm
..szerintem jónak tűnik
A McLaren és a Toyota is most veti be ez évi utolsó fejlesztéseit.
A Force India is fejlesztett.
[ Szerkesztve ]
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
Első gondolatom:
Második gondolatom: úgyis megoldják majd, nevetséges lenne, ha 2026-ig fel lenne függesztve, amúgy is, mióta is üzemel? És a lakók mikor költöztek a közelbe?
(#1636) venember83 válasza Pá (#1633) üzenetére
Évek óta nincs Imolában F1, most Spa is kiesik, maradnak az unalmas Tilke "gokartpályák", nagyszerű.
na, még monte carlot vegyék ki, és akkor tényleg nem marad tradicionális helyszín. nekem nincs bajom az új pályákkal, de amiknek múltjuk van, azokat illene megtartani.
A nyomaték elvész magas fordulaton...helyesebben az a motor ami nagy nyomaték leadására képes az kevésbé használható magas fordulatra (belsőégésű).
Ezekből a motorokból is lehetne jobb nyomatékgörbét kihozni, ha teszem azt nem 8hengeresek lennének hanem V4 és nagyobb lökethosszal.
De a nagy nyomaték nagyobb rezgést is fog produkálni (még V vagy W vagy akár csillag elrendezésben is),...sokkal használhatóbb ha lóerőre hegyeznek ki egy versenymotort, és beáldozzák a nyomatékot....ennek alacsonyabb fordulaton vannak hátrányai, azt viszont kiküszöbölik azzal hogy nem használnak alacsony fordulatot (ezért aztán nem is fog alapjáraton elindulni a 2.4-es még akkor sem ha az autó súly ennyire alacsony).
(#1639) Motion_Blur válasza Pá (#1633) üzenetére
A kurva anyját annak, aki kinyitja a száját ezért...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
(#1640) puttputt válasza Motion_Blur (#1639) üzenetére
Egyetértek.
Az bezzeg nem probléma, ha valamely "szervek" éjjel 22:40 környékén felszirénáznak az ágyból... az nem. S az nem évi 4 nap ugyebár... Igaz, náluk "nagyobb" a forgalom olyankor...
[ Szerkesztve ]
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
ez kész!
Üdv: Csabee.
áááá
Intelligence is not the privilege of old age. »»───(knee)───►
nagyon jó!
Én csak most szembesültem a többi verzióval:
GTA 4
Sokféle halál
Counter-Strike-os Magdi anyus halál
Barátok közt - Counter-Strike version - ezen is szakadtam!
És ha már itt vagyunk, ezen mindig szakadok: Jigsaw falls (hosszú verzió)
(#1646) Motion_Blur válasza D@ni88 (#1641) üzenetére
LOL!
"Gyuszi, hát széthullott.."
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Ez a counteres nagyon üt! Bár ebbe a témába az F1es illik a legjobban
Üdv: Csabee.
kíváncsi vagyok mit szóltok ehhez
én inkább le sem írom a véleményemet
Erről aztán az anyacsapat sokat tehet, de őszintén remélem hogy legközelebb kizárják az érintett csapatot pár ember magánakciója miatt, bármelyik is legyen az hogy önelégülten hátradőljetek..bűnhődjön az összes szerelő, a motorpartner, az üzleti partnerek, egy esetlegesen éppen vb pilóta. Az kell. Magyar mentalitás.
A személyeket kellett volna arányosan felelősségre vonni. A felbújtó, az elkövető: Piquet. Az asszisztálók: Symonds elsősorban és Briós másodsorban. A büntetés mértéke visszafele olvasható. Ez magánvélemény.