Hirdetés

2024. május 17., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  DIGI internet (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-05 18:11:35

LOGOUT.hu

DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#111551) 4Grider válasza Lackooo84 (#111547) üzenetére


4Grider
nagyúr

Azért nem értem, mert én is kaptam egy csomó számlát egyszerre, de a legkorábbi fizetési határideje 10 nappal volt több, mint amikor megkaptam. Ezek szerint én mázlista lennék?

(#111552) mucsgyver70 válasza iMaverick (#111550) üzenetére


mucsgyver70
aktív tag

És mi volt a számla kiállításának dátuma? Meg 2 hónapnyi elmaradás volt 10.08.-án a számla alapján.

[ Szerkesztve ]

(#111553) 4Grider válasza mucsgyver70 (#111552) üzenetére


4Grider
nagyúr

Azt simán behazudják korábbinak. A NAV online számlái között kell megkeresni (már akinek van ügyfélkapuja), ott tuti kiderül, hogy ténylegesen mikor állították ki. Bár persze az is előfordulhat, hogy tényleg korábban kiállítottak, csak éppen az ügyfél felé felejtették el - valami belső hiba miatt - időben elküldeni. Ez utóbbi meg kiderül a kapott email fejlécéből (date sor és alulról az első received sorban lévő időpontnak nagyjából azonosnak kell lennie).

(#111554) cof válasza 4Grider (#111553) üzenetére


cof
veterán

Nem állíthatták ki korábban mert akkor a fizetési határidő is következő hónap lenne ahogy szokott lenni.

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#111555) ubyegon2 válasza iMaverick (#111550) üzenetére


ubyegon2
nagyúr

Digi ügyfélkapun is érdemes lett volna megnézned a számláidat, amikor már láttad, hogy régóta nem kapsz email-ben, pdf-ben is letölthető ugyanaz, amit küldenek. Ha meg ott sem jelenik meg sokáig...szóval mire vártál egyébként? ;)

A számla szám egyébként egy növekvő érték, szóval nagyon nem tudnak trükközni, ha nem számláztak rendszeresen...

[ Szerkesztve ]

(#111556) Dragon3000 válasza ubyegon2 (#111555) üzenetére


Dragon3000
veterán

Ha visszaolvasol, akkor találkozni fogsz vele, hogy többször jelentette hibára és az ügyfélkapun se volt még számlája augusztusban, illetve, hogy szeptember végére végre elkészültek a számlái, ami mellé még egy elnézést levelet is kapott a számlázási probléma miatt.

[ Szerkesztve ]

(#111557) ubyegon2 válasza Dragon3000 (#111556) üzenetére


ubyegon2
nagyúr

Jogos, sorry! Most már, hgy mondod, rémlik pedig... :B

Időnként nekem is rapszódikusan jöttek a számlák, ilyenkor mindig befizettem az előző havi összeget, ha eltérés volt, később kiszámlázták. Képtelenség eligazodni amúgy a számlázási rendszerükben. De már úgyse sokáig húzzák, ha lenne más szolgáltató, váltottam volna, mert egyre gyengébb a gigabit.

(#111558) iMaverick válasza mucsgyver70 (#111552) üzenetére


iMaverick
addikt

A beérkező számlák közül a legelső, ami lejárt 09.30-cal, annak a kiállítási dátuma: 09.22

#111555 ubyegon2: látom már leírták neked, de kérdésedre válaszolva, néztem ám ott is... Döbbenet a Digi számlázási rendszere. :F

Ráadásul az erzsébeti címen ugyanilyen előfizuval meg semmi gond. (Ott az elejétől kezdve E-számla volt, meg csop. beszedés.)

#111559 Calogero: 09.22

[ Szerkesztve ]

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111559) Calogero válasza iMaverick (#111558) üzenetére


Calogero
addikt

És azt mikor fizetted ki? Utaltad, vagy bankkártyával fizettél?

[ Szerkesztve ]

(#111560) iMaverick válasza Calogero (#111559) üzenetére


iMaverick
addikt

Basszus, látom közben Te is szerkesztettél. :DD

Utaltam az Erste Georgi app-jából. De le van könyvelve, azóta már a számla értesítő is meg van, ott is szerepelnek az utalások.

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111561) 4Grider válasza iMaverick (#111560) üzenetére


4Grider
nagyúr

Tehát ha jól értem, hagytak neked 8 napot és az utolsó napon utaltál? Olyankor mi már csak bankkártyával fizetünk, mert azt a rendszer azonnal jóváírja, az utalás meg ugye...

(#111562) iMaverick válasza 4Grider (#111561) üzenetére


iMaverick
addikt

A többi hsz-t nem olvasod?

09.22-n állították ki a számlát és 09.22-n el is utaltam az összes (!) beérkező számlát.

Utálok ilyeneken ülni. El kell utalni és le van tudva.

szerk: arról nem is beszélve, hogy direkt nem egyben utaltam el a számlákat, hanem egyenként. Még számolgatni se kelljen a Számlázási Osztályon. :D

szerk2: "bankkártyával fizetünk, mert azt a rendszer azonnal jóváírja, az utalás meg ugye..."

A bankok 1-2 éve bevezették ezt az azonnali utalás dolgot... 1-2 perc alatt ott is van, még ha utalsz, akkor is...

[ Szerkesztve ]

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111563) 4Grider válasza iMaverick (#111562) üzenetére


4Grider
nagyúr

És harmincadikáig nem tudták lekönyvelni? Azért az elég nagy gáz...

(#111564) iMaverick válasza 4Grider (#111563) üzenetére


iMaverick
addikt


Egyedül a legújabb, 10.08-as nincs még elutalva. Ezen rováztam itt egész nap. :)

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111565) mucsgyver70 válasza iMaverick (#111564) üzenetére


mucsgyver70
aktív tag

Hát ez a számlázás nagyon gáz, de majd jóváírják, amennyiben felvették a reklamációt. Azért kár volt hűséget kötni, különben még mindíg 6000-ft-ot fizetnél.

(#111566) Lackooo84 válasza iMaverick (#111564) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Máskor használd a "kifizetem" gombot, az instant könyvelődik. ;)

The Truth is out there...

(#111567) Calogero válasza iMaverick (#111560) üzenetére


Calogero
addikt

Az sajnos nem elég hogy azonnal ott van a pénz, ha Gizike a könyvelő csak x nap múlva könyveli le a rendszerbe. A te esetben 5 nap nem volt neki elég :(( :(((

Bankkártyás fizetésnél azonnal megjelenik a számlázó rendszerben is, ezért is azt használom az ügyfélkapun keresztül.

(#111568) Dragon3000 válasza iMaverick (#111562) üzenetére


Dragon3000
veterán

Az azonnali utalás nem lakossági utalásokra értendő? (Legalábbis munkáltatómnál sem mindegy ki melyik banknál van, ahol a cég van azok kapják meg először és mindenki más később, vannak akik csak másnap) De ha nem, akkor is van átfutási ideje a cégnél, míg elkönyvelik, hogy kifizetted a számlákat, elég csak azt figyelembe venni, hogy nálad 4 hónapot késtek a számlákkal.

[ Szerkesztve ]

(#111569) MadMancs válasza Dragon3000 (#111568) üzenetére


MadMancs
veterán

Nem, AFR utalás bárhová megérkezik azonnal, munkáltatók viszont csoportos fizetéssel utalnak ott nincs AFR, most fejből nem tudom de azt hiszem 2 órás ablakok vannak. Akinek másnap érkezik meg az viszont baj, vagyis inkább sumákolás van. A munkáltató által legkésőbb 17:30 ig indított utalásnak még aznap 19:30 ig meg kell érkezni.

De forumtársnál más a baj. 8 nap alatt nem sikerült könyvelni. Ez a digi balf@szkodása.

Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,

(#111570) FollowTheORI


FollowTheORI
nagyúr

Nekem se küldték most még ki az októberi ex inviteles számlát (vidéki).
Ellenben a digis budai az már a novemberi is megvan. :D
Szóval valami gebasz lehet, mert a másik is egy ideig szépen jött jó előre ütemezve...

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#111571) Dragon3000 válasza MadMancs (#111569) üzenetére


Dragon3000
veterán

Szerintem az írásom második feléből is érthető volt, hogy a digi balfaszsága az egész. Ezért is jobb inkább a kifizetés részre menni, mint utalgatni, azt automatikusan azonnal intézi a rendszer.

[ Szerkesztve ]

(#111572) denes44 válasza Dragon3000 (#111568) üzenetére


denes44
tag

A rendszeres átutalás és a csoportos beszedés sem AFR.

(#111573) iMaverick válasza Dragon3000 (#111571) üzenetére


iMaverick
addikt

Huh, szerintem kezdjük szétOFF-olni a topic-kot. Még két gondolat:
1, ha kapok választ a Digi-től, akkor jelzem itt a fejleményeket
2, a tegnap kapott számlát (nov. 1-30) direkt a Digi online felületről fogom kifizetni a kártyával, hogy lássam, tényleg máshogy kezeli-e a rendszer a befizetéseimet/befizetéseket.

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111574) cof válasza iMaverick (#111573) üzenetére


cof
veterán

2. Akkor számodra azonnal könyvelődik. Bár akkor sem kapják meg a pénzt egyből mivel a technológiából fakadóan csak zárolva van az összeg a számládon.

Én is már úgy fizetem mert tökömnek sincs kedve a postára szaladgálni a csekkel, viszont nem tudok kérni epack-ot csak hűséggel, sakk-matt...

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#111575) iMaverick válasza cof (#111574) üzenetére


iMaverick
addikt

Nos úgy látom ezzel a Digi oldalán történő fizetéssel kapcsolatban igazatok lesz!

Történések vannak:

A novemberit befizettem "kártyával" (ilyenkor internetes vásárlás címszó alatt fut):

Tehát ezt rögtön áttették fizetett státuszra. Hmmmm....

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111576) Mr K válasza iMaverick (#111575) üzenetére


Mr K
senior tag

A bankkártyás fizetést a konkrét előfizetéshez rendelten indítja a szolgáltató, és a fizetési folyamat végén konkrét on-line értesítés keletkezik a sikerességkor. A csoportos beszedési megbízásnál is van egy konkrét előfizető azonosító, azaz a beszedési megbízás eredménye előfizetőre lebontva érkezik. Utalásnál kb. kap a digi egy havi bankszámla kivonatot rajta 300 ezer tétellel, és elkezdheti bogarászni az egyes tételek mellett álló szabad szöveges megjegyzés mezőt, hogy vajon melyik tétel melyik előfizetőhöz tartozhat... (Nem pont így van ténylegesen, de talán sejthető, hogy miért az átutalás a leglassabb és legbizonytalanabb fizetési mód.)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#111577) Lackooo84 válasza iMaverick (#111575) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

A kártyás online fizetés az egy rendes online vásárlásnak minősül, azért instant meg is történik a jóváírás.

The Truth is out there...

(#111578) 4Grider válasza Lackooo84 (#111577) üzenetére


4Grider
nagyúr

Mondjuk ilyenkor a kereskedő pont, hogy nem azonnal, hanem következő vagy az utáni munkanapon kapja meg a bankszámlájára a pénzt, míg utalás esetén azonnal.

(#111579) Lackooo84 válasza 4Grider (#111578) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Hát, igazából akkor kapja meg, amikor lehívja. Volt olyan, h befizettem postán csekkeket, nem volt nagy összeg, aztán pár hónap múlva a posta beterhelt csakúgy, kiderült, h amikor először fizettem akkor nem hívta le és visszakerült hozzám a pénz, bár én nem vettem észre...

The Truth is out there...

(#111580) 4Grider válasza Lackooo84 (#111579) üzenetére


4Grider
nagyúr

Mi az hogy lehívja? A bankszámla az övé, amit arra utalsz, néhány másodperc múlva rajta van. Másnap kap a bankjától erről a pénzmozgásról is egy kivonatot, az alapján le kell tudni könyvelnie. Max. ha rosszul hivatkozol, nem tudja mire könyvelni, de attól még a számláján van a pénz...

(#111581) Lackooo84 válasza 4Grider (#111580) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Amikor kártyával fizetsz akkor csak zárolódik az összeg a számládon, amit később nekik (akitől vásároltál) kell lehívniuk (és ha ezt nem teszik meg x nap után feloldják a zárolást és újra elérhető a lóvé). (Én kártyás fizetésről beszéltem nem utalásról.) Utalásnál nincs zárolás, azonnal eltűnik a pénz.

[ Szerkesztve ]

The Truth is out there...

(#111582) 4Grider válasza Lackooo84 (#111581) üzenetére


4Grider
nagyúr

Mi kereskedők már nem hívunk le semmit, elvégzi helyettünk a kártyaelszámoló cég az ilyesmit.

(#111583) iMaverick


iMaverick
addikt

Végre!

Felvették a listára a számlaszámomat (jelentsen ez bármit), gondolom "figyelési" jelleggel.

Mindenesetre tanúság: nem szabad utalni, hanem a kártyás fizetés a honlapról. Csak azt nem értem, akkor miért ajánlják? Ráadásul 3 számlaszámuk is van... Na mindegy, az a lényeg, hogy megoldódott. :D

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111584) pjen válasza iMaverick (#111583) üzenetére


pjen
félisten

Én évek óta utalok, kártyával még sose fizettem.

(#111585) Lacccca87 válasza iMaverick (#111583) üzenetére


Lacccca87
addikt

Szamukra az a legolcsobb ha utalod, hatranya hogy ido mire lekonyvelik. De szerintem aszf be benne van hany nap es ugy kell lalkulalni.
A kartyas fizetes meg a lakossagi ugyfeleknek a legolcsobb.

[ Szerkesztve ]

(#111586) 4Grider válasza iMaverick (#111583) üzenetére


4Grider
nagyúr

Én is csak utalok, a számla fejlécében feltüntetett egyetlen (Citibankos) bankszámlaszámra. Általában 2-3 munkanap után szokta megkapni utaláskor a fizetett státuszt.

(#111587) pjen válasza Lacccca87 (#111585) üzenetére


pjen
félisten

Legkésőbb az érték napon kell utalni, hiszen szinte azonnal megkapják. Ahhoz neked nincs közöd, hogy mikor könyvelik.

(#111588) 4Grider válasza Lacccca87 (#111585) üzenetére


4Grider
nagyúr

Az utalás már jó pár éve azonnali, így utolsó napon is utalható. Hogy ők mennyi nap alatt könyvelik le, az az ő dolguk. Az ilyenkor felszámított adminisztrációs és egyéb díjaikat jóvá kell hogy írják. (Persze csak ha jó számlaszámra utalsz.)

(#111589) Lacccca87


Lacccca87
addikt

Jajj istenem ne legyetek már értetlenek, hol beszéltem én aról hogy mennyi idő alatt ér A ból B pontba az utalás? Szerintem jobban tudom (Bank és fizetési rendszerekkel foglalkozom) de mind1. (Egyébként meg maxmimum 5 másodperc a PAIN üzenete továbbítás időablaka de ettől jóval gyorsabban teljesülnek az AFR1 és majd a mostani AFR2.0-ás tételek. A jó pár éve az meg pontosan 2020.03-tól technikailag de voltak fennakadások szóval 1-2 hó csúszás volt benne)

Arra szerettem volna csak utalni hogy az ASZF-nek tartalmaznia kell hogy mennyi idő alatt köteles a cég lekönyvelni (ergo teljesített státuszt adni) a beérkezett utalást és ehhez mérten kell számolnia az ügyfélnek hogy a lejárat előtt mikor kell legkésőbb és milyne értéknappal utalnia (aztán ha értéknapos akkor ugye az már megint nem azonnali hanem a napi 2 vagy 4 óránkénti fordulós IG2-es tételekbe esik bele). Az hogy azonnal megérkezik a számlára az irreleváns könyvelés oldalról mert sok cég lusta/sóher automatizálni a feladatot hogy összekapcsolja a napi tranzakciós listát ilyen szinten a könyvelési rendszerrel.

Egyébként ez fog változni a közeljövőben, lesz jobb megoldás.

[ Szerkesztve ]

(#111590) iMaverick válasza Lacccca87 (#111589) üzenetére


iMaverick
addikt

"irreleváns könyvelés oldalról mert sok cég lusta/sóher automatizálni a feladatot hogy összekapcsolja a napi tranzakciós listát ilyen szinten a könyvelési rendszerrel."

Köszi, hogy ilyen szakszerűen leírtad! Erre próbálgattam célozni, hogy 2023-at írunk, a Digi-nek meg beletört a bicskája a hülye gyerek banki átutalásába és úgy kellett "könyörögni": nézzék már meg végre, hogy én utaltam a lóvét, ne húzzák már az orromra a saját lustaságukat... Gondolom az ügyemet lezáró levélben a "Az utalásnál használt bankszámlaszám rögzítésre került szerződésén." mondat valamiféle "flag" beállítását jelenti, hogy ennek a hülyének a számlaszámát keresni kell a beérkező utalásoknál. :B

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111591) MadMancs válasza iMaverick (#111590) üzenetére


MadMancs
veterán

Azt azért tegyük hozzá hogy utalás esetén alapból rögzíteni kell ügyfélnek a számlaszámát mióta létezik digi. Gondolom pont ezért, hogy egyszerűbben beazonosítható legyen. Ezt tették meg most helyetted.

(Netfone esetén szintén ezen okból is kérjük el a számlaszámot banki átutalásos fizetés esetén).

[ Szerkesztve ]

Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,

(#111592) iMaverick válasza MadMancs (#111591) üzenetére


iMaverick
addikt

Az azonosításhoz elég lehetne a szerződés szám is... Nem véletlenül hívják fel a figyelmet: írjuk be a közlemény rovatba.

Mindenesetre az kétségtelen, hogy nem volt beírva a számlaszám, hisz eddig postai csekkel volt befizetve.

"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

(#111593) pjen válasza Lacccca87 (#111589) üzenetére


pjen
félisten

Ha a számla dátuma X nap és te azon az X napon a zsíró működési idején belül utalsz, akkor minden feltételt teljesítettél. Hogy a fogadó cég mikor könyveli ahhoz neked semmi közöd. A baj ott szokott kezdődni, hogy egy autómata nézi a teljesítést első körben. A voda nekem egyszer írta is, hogy késedelem, aztán kiderült, hogy az ÁFSz ben is ott van az azonnali utalás.
Én leülök a gép elé, amit lehet össze várok, aztán mindent elküldök a számla fizetés aktuális dátumával és passz.

(#111594) YellowFlash


YellowFlash
aktív tag

9 ker behalt
Másnál megy? :DDD

They don't know... PepeLaugh

(#111595) Lackooo84 válasza YellowFlash (#111594) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Menni megy, de mostanában valami tuti nem jó. A letöltési sebesség nagyjából rendben van ha speedtest-el mérek vagy PSN-ről töltök le játékot, de a weboldalak sokszor valami marha lassan töltődnek be...

The Truth is out there...

(#111596) 4Grider válasza Lackooo84 (#111595) üzenetére


4Grider
nagyúr

Milyen DNS-t használsz?

(#111597) Lackooo84 válasza 4Grider (#111596) üzenetére


Lackooo84
nagyúr

Adguard.

The Truth is out there...

(#111598) 4Grider válasza Lackooo84 (#111597) üzenetére


4Grider
nagyúr

Az simán okozhatja a jelenséget.

(#111599) forum_user


forum_user
tag

Sziasztok!

Az ONT eszközt mikor MODEM üzemmódba kapcsolom át a DIGI Online felületén keresztül és rákötök egy saját routert, utána még az ONT eszköze szolgáltat internetet a LAN portján keresztül vagy ilyenkor már csak a saját eszköz veszi át teljesen az internet megosztást?

(#111600) 4Grider válasza forum_user (#111599) üzenetére


4Grider
nagyúr

Egy modem nem routol így nincs LAN-ja/WLAN-ja. Tehát csak azt teszi lehetővé, hogy egy rá kötött eszköz rajta keresztül fel tudja építeni a net kapcsolatát.

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  DIGI internet (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.