Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  DIGI internet (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-05 18:11:35

LOGOUT.hu

DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#84001) MadMancs válasza Boost3er (#84000) üzenetére


MadMancs
veterán

Switch felesleges ill nem is lehet. Routert ONT ba dugod, pppoe kapcsolatot routerrel hozod létre, unnen mehet tovább ahova kell.

Kedvező árú mobil előfizetésekért keress bátran. +36708034865 <-- Tel/SMS/WhatsApp, http://mancsmobiltavkozles.hu , szabo.norbert@mancsmobiltavkozles.hu ,

(#84002) Boost3er válasza MadMancs (#84001) üzenetére


Boost3er
tag

Igen, csak az a baj, hogy fizikailag ahol a saját router van onnan nem tudom húzni a kábeleket, csak onnan ahol az ONT van.

(#84003) Dragon3000 válasza Boost3er (#84002) üzenetére


Dragon3000
veterán

Akkor is router kell az ont után, ha bridge-be szeretnéd, mert valaminek fel kell építenie a kapcsolatot, hogy legyen net.

(#84004) qnadam válasza Boost3er (#84000) üzenetére


qnadam
veterán

a pppoe kapcsolatot felépítő eszköz után lehet bármit szétosztani. tehát router, és utána switch.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#84005) qnadam válasza Boost3er (#84002) üzenetére


qnadam
veterán

akkor kénytelen leszel a routert az ont mellé tenni.

istálló? gazemberség? hupákolás?

(#84006) Boost3er válasza qnadam (#84005) üzenetére


Boost3er
tag

Igen, most azon gondolkodok, hogy akkor a routert atrakom oda a mostani helyére meg be rakok egy switchet. Köszönöm a segítséget!

[ Szerkesztve ]

(#84007) Boost3er válasza qnadam (#84005) üzenetére


Boost3er
tag

Sziasztok!

atrakta a Digi bridge modba a modemet, előtte 192.168.1.2 volt az IP címe. A routernek előtte 192.168.1.10 volt a címe. Most az ONT LAN portjabol bedugtam a kábelt a router WAN portjaba, de nem tudom elérni a kezelő felület. Tudnátok segíteni, hogy hogy keressem meg.

koszonom!

(#84008) Horvi válasza Boost3er (#84007) üzenetére


Horvi
őstag

Az ONT kezelőfelületét nem éred el? Ha azt szeretnéd azt nem fogod tudni mivel átrakták neked bridge módba. Olyankor a routereden kell beállítani a pppoe kapcsolatot és majd úgy lesz neted.

Hello darkness, my old friend...

(#84009) Boost3er válasza Horvi (#84008) üzenetére


Boost3er
tag

A routeret nem érem el ami a 192.168.1.10 en volt eddig, hogy beallitsam a PPoE kapcsolatot. Az ONT LAN1 portjára kötöttem és a router WAN portjára.

[ Szerkesztve ]

(#84010) cof válasza Boost3er (#84009) üzenetére


cof
veterán

Router LAN1 és a PC között is van kábel?

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#84011) Boost3er válasza cof (#84010) üzenetére


Boost3er
tag

Igen. Lehet hogy a kábel lenne rossz?

(#84012) viktorhu válasza Boost3er (#84009) üzenetére


viktorhu
veterán

Lehet, hogy ap módban van / ki van rajta kapcsolva a dhcp? Egy reset lenne talán a legegyszerűbb megoldás.

(#84013) cof válasza Boost3er (#84011) üzenetére


cof
veterán

Akkor nézd meg az átjáró IP címet a hálózati eszköz tulajdonságoknál. Az lesz a router webadmin.

Kábel akkor rossz ha semmi hálózat nem épült fel a PC és a router között. Pl. hálózati kábel nincs bedugva

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#84014) Boost3er válasza viktorhu (#84012) üzenetére


Boost3er
tag

Reset megoldotta, nem tudom mi lehetett a gond. Köszönöm a segítséget mindenkinek!

(#84015) Jim74 válasza janakbacsi (#83991) üzenetére


Jim74
nagyúr

Elvileg holnap este jön szereplő mérni laptoppal. Remélem normális szakembert fogok ki és nem az lesz, hogy garantált megvan 5000 Ft lesz.
A telefonos ügyintéző nagyon le akart beszélni a helyszíni kiszállásról... Meg mondta, hogy a ZTE F625A ONT-k a legstabilabbak, azzal biztos nem lehet gond.
Ja, meg azt is mondta, hogy látja, hogy minden rendben van a kapcsolattal. Mondjuk számomra elég hihetetlen, hogy a központban is látják a jelszintet. De biztos én nem értek hozzá...
Kérdés, hogy a laptopos szerelő hajlandó lesz-e jelszintet is mérni, esetleg oszlopra felmenni.

[ Szerkesztve ]

(#84016) Xelo válasza Jim74 (#84015) üzenetére


Xelo
addikt

diginél nem tudom hogy van, de upcnél (vodánál) látták központból a jelerősséget. :K

(#84017) 4Grider válasza Jim74 (#84015) üzenetére


4Grider
nagyúr

Én meg nagyon csodálkoznék, ha nem látnák központilag az eszközeiken az alapvető paramétereket. Akkor mégis miért ragaszkodnának saját tulajdonú és adminisztrálású ont-ok használatához?

(#84018) gahor72 válasza Jim74 (#84015) üzenetére


gahor72
aktív tag

Adni kell a fél hülyét, h nem tudod mi van, segítsen már. Hajlandó vagy áldozni is rá akár az 5k-n felül. Semmilyen szaki sem szereti a túl okos ügyfelet. Megkínálod kv-val stb. Szomorú de máshogy nem megy. Ha akar segíteni úgyis fog.

(#84019) dchard válasza Jim74 (#84015) üzenetére


dchard
veterán

"De biztos én nem értek hozzá..."

:K

Minden paramétert látnak (a jelszinteknél sokkal többet), a kérdés inkább az, hogy hozzáférsz-e kompetens szakemberhez, aki ezeket értelmezni is tudja majd a szolgáltató oldaláról. A lakásra kiküldött szerelő a legkevésbé látja át a rendszer szintű működést. Maximum mér szintet (de ezt látnák a központi oldalon is, ha ezzel lenne gond), újrahegeszti a kábelt ha szükséges, kicseréli az ONT-t ha dölgődik. Ennyit tud tenni a szerelő. Összetett köponti hibát nem tud diagnosztizálni.

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#84020) TeeJay válasza dchard (#84019) üzenetére


TeeJay
félisten

Az sajnos dühítő hogy garantált minimum felett nem nagyon szeretnek vele foglalkozni
Ha nálunk az FTTH-nál 80megabit lett volna fixen akkor elhajtanak de mivel 30-40megabit volt és mindenkinek így egyből vették a lapot 2 tucat bejelentés után és másnapra hogyhogy nem sikerült megtalálni mi a hiba és azóta is hasít éjjel nappal a 330megabit felfelé

Ráadásul ezek a szerelők nagy része betanított melós, ONT-t kicseréli, kábel újrahegesztés és részükről itt kimerült minden, ehhez komolyabb hibához már benti hálózatis szaki kell azok meg nem jönnek ki :D

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#84021) dchard válasza TeeJay (#84020) üzenetére


dchard
veterán

Pont erre céloztam, hogy ha szint probléma lenne, azt látnák belülről is. Az ONT persze lehet szar, de erre kicsi az esély. Ha pedig más központi hiba van, akkor kint az ügyfélnél nincs mit csinálni, minek menjen ki? Bentről nyugodt körülmények között nézegetheti a KPI-okat, és rájöhet a hiba okára.

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#84022) TeeJay válasza dchard (#84021) üzenetére


TeeJay
félisten

Igen csak könnyebb lerázni hogy "garantált minimum megvan"
Nem értem miért ezzel jönnek, értem én hogy 128-as osztásra építették ki de akkor is ha user mér párat hajnalban és 500megabit fölé nem megy az minimum gyanús kellene hogy legyen hiszen hajnalban biztosan nincs 5user egyidőben csutkán letöltéssel hogy kitekerjék a portot :U Ebből már minimum el kellene kezdeni nyomozni nekik mi a gáz a hálózattal
Ráadásul biztos pár kattintással le tudnák kérni adott porton az összes ONT jelszintjét hogy lássák szálhiba van-e vagy más.

Másik kérdésem pont hozzád lenne
32-64-128-as osztás az maximum vagy pár userrel túl lehet lépni? (mondjuk 140user)
Illetve másik hogy ez csak a netesekre vonatkozik vagy azokra is akiknek csak TV van?
Szóval 1db GPON port max 128user és ez arra is érvényes ha 128 csak TV-s előfizető van vagy 128 netes user mellé befér akár + 50 TV-s is?

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#84023) Dragon3000 válasza TeeJay (#84022) üzenetére


Dragon3000
veterán

Ha központi a gond és csak leráznak, akkor szarnak rá. Régen más szolgáltatónál csomagot váltottam és nem történt változás a sebességben, betelefonáltam és a helyett, hogy megnézte volna a gépben, inkább szerelőt küldött ki az ügyintéző. Szerelő ugyanúgy megnézte speedtesten és betelefonált, hogy kis csillag gyorsan kapcsold már át a gépben a csomagot, mire lerakta a telefont máris jó volt a sebesség.

(#84024) Jim74 válasza Xelo (#84016) üzenetére


Jim74
nagyúr

Köszi az infót :R. Nem ismerem ezeket a rendszereket.

(#84025) Jim74 válasza dchard (#84019) üzenetére


Jim74
nagyúr

Komolyan gondoltam, hogy nem értek hozzá, nem cinizmus volt ;)

De ilyen esetben mi a túrót tudok csinálni, minthogy kihívom a szerelőt és reménykedek, hogy foglalkozni fog vele? :F

(#84018) gahor72 : erre gondoltam én is, hogy qrva jó fej leszek (egyébként is mindig így indítok minden szakember, aki kijön hozzánk, nekem ez alap), kv, üditő :DDD. Aztán, ha látom, hogy kezdődik a garantált sebesség című nóta, akkor megkérdezem, hogy nem lehetne-e valahogy mégis megoldani dolgot ;) . Akár ő is kaphatná a kiszállási díjat közvetlenül :B Van ott még ahonnan ez jött :B

[ Szerkesztve ]

(#84026) zsolt501


zsolt501
nagyúr

Nem tudom ma mi volt de több mint egy óra hosszán át nem volt net Szegeden a Gyík utcában a troli végállomásnál. Megnéztem router nélkül is de folyamatosan 651-es hibakódot dobott a windows, az ONT-n az internet led ki sem gyulladt, TV adás végig volt, ez most Digi hiba, vagy az ONT dögdelezik?

''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''

(#84027) dchard válasza TeeJay (#84022) üzenetére


dchard
veterán

Egy PON port az OLT-n általában maximum 128db ONT-t tud kiszolgálni. A 128-at nem tudod túllépni, ha megpróbálod akkor az ONT nem fog tudni range-elni (nem épül fel a PON OMCI kapcsolat). A 64-et túl lehet lépni abban az estben ha van elég tartalék a hálózatban, de azt látni kell, hogy ha a hálózat 64-es osztásra van méretezve (elsősorban a távolság miatt), akkor nem tudod egyetlen egy ügyféllel sem túllépni azt, mivel ahhoz újabb osztást kell berakni, amivel így kifutsz a tervezett optikai büdzséből (értsd: nem lesz elég a jelszint ha ezt a plusz utólagos osztást berakod). Az osztási számot alapvetően két dolog befolyásolja: 1. a távolság 2. a tervezett kapacitás. Például csak gigabites előfizetések mellett elég bátor dolog 128-as osztásra méretezni, de persze az is igaz, hogy a 128-as tervezési szám nem jelent effektíve 128 valódi előfizetőt.

A TV-re ez nem vontakozik, az külön hullámhosszon megy, és nagy teljesítményű EDFA lézerrel állítják elő, amit több ezer felé el lehet osztani. Többek között ez is előnye az IPTV-vel szemben. Például ha totlálisan bekotlik az OLT és nincs internet meg telefon, TV ettől még lesz :) Ennél picit részletesebben olvashatsz erről itt: [link] nemrég frissítettem a cikket, más érdekesség is van benne. A cikk születéséhez képest a PON jövője némiképp más irányt vett, azt majd később fogom átírni.

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#84028) TeeJay válasza dchard (#84027) üzenetére


TeeJay
félisten

Vágom már, szóval akkor ha nálunk lassan lesz 25 FTTH előfizető akkor max 4 lépcsőház lehet egy porton mert utána kifutnak a 128-as osztásból és nem tudnak újakat bekötni
4 lépcsőházra osztva lépcsőházanként max 32user lehet az meg azért bőven elég lesz 44 lakásból. Kérdés hogy mennyi idős néni kért csak TV-s csomagot net nélkül mert ha végig sétálok a 11 emeleten csak azt tudom megszámolni mennyi lakásba vitték be az optikát a kötődoboztól.

Mondjuk most még könnyű dolguk van hiszen tudják jelenleg lépcsőházanként mennyi DIGI-s van, kérdés azok közül mindenki engedi-e az átkötést, viszont ha utána jönnek újak az már érdekes lesz. Remélem nem maxolják ki 128-al bár lekopogom eddig hasít éjjel nappal maxon a le és feltöltés is szóval nincs kitekerve még annyira

[ Szerkesztve ]

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#84029) Jim74 válasza dchard (#84021) üzenetére


Jim74
nagyúr

Már ott tartok, hogy akár 20k-t is hajlandó lennék fizetni egy DIGI-s szerelőnek, ha tényleg foglalkozna a problémával és megoldaná.

(#84030) TeeJay válasza Jim74 (#84029) üzenetére


TeeJay
félisten

Aki kimegy az nem fog érteni hozzá, cseréltess vele ONT-t és kiderül, lehet abban van tényleg baj. Ha utána sem lesz jó akkor jelezd neki hogy még nem frankó és 1000-es csomagot fizetsz jó lenne ha bejelentené hogy nézzenek rá az OLT-ben mi a helyzet

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#84031) pixelshader


pixelshader
tag

Helo, digi mobilnet (teszt) miért ennyire instabil?

Egy router modemben használom, amin van 2db 4g antenna.

Torrenten látom hogy folyamatosan lassul, gyorsul.

(#84032) Jim74 válasza TeeJay (#84030) üzenetére


Jim74
nagyúr

És ki fogja szerinted cserélni, ha szépen kérem? :DDD Megpróbálom a legbűbájosabb modoromat, meg a bánatos kiskutya nézésemet elővenni, esetleg a gyerekeket is bevetem, hogy kérleljék, hogy "lécci, lécci" :DDD

(#84033) mpo válasza Jim74 (#84025) üzenetére


mpo
veterán

Már régen túl lennél rajta, ha a múltkor is így gondoltad volna.
Van amit nem lehet szakember nélkül megoldani normálisan, olyankor fizetni kell.

Ha érted, akkor már elavult.

(#84034) rushty


rushty
senior tag

Most nincs net (Bp)

Revolut meghívó pü-ben

(#84035) Jim74 válasza mpo (#84033) üzenetére


Jim74
nagyúr

Igazad van, teljes mértékben :R :W ( a második smiley magamnak szól a konokságom miatt).

Ráadásul, lehet, hogy megtaláltam a hibát, de számomra érthetetlen, hogy mi történt. Ha már biztos vagyok a dologban, akkor le fogom ide is írni...

(#84036) 4Grider válasza pixelshader (#84031) üzenetére


4Grider
nagyúr

Talán azért, mert néhány MHz van mögötte, így nem kellene torrentezni rajta...

(#84037) azorahai


azorahai
csendes tag

Sziasztok,

A segítségeteket szeretném kérni.
Debrecen, Diginet 1000 FTTH 2019 csomag július 10-e óta + NMHH mérőbox.
Tökéletes szolgáltatás, egészen szeptember 1-ig stabilan 900-930 mbps lefelé és 324 felfelé megkapom. Nem is kívánhatnék jobbat.

2020.09.01. 18:24 és 2020.09.01. 19:24 között történt valami, mivel azóta nagyon durván ingadozik mind a fel és mind a letöltés. A letöltés 300-600 között ingadozik, a feltöltés pedig sokszor már a 100-at sem éri el nagyon sokszor. Ezek egyből a Huawei routerből kapott értékek egyébként, szóval nem interferál be semmi customer owned equipment az értékekbe. Ez jön a fiberből.

Ezt lejelentettem a DIGI-s kollegináknak, akik egy digi.hu-s és egy szelessav.net-es printscreent kértek - megkapták, amikor éppen 485 / 99-et mutatott, és emellé még hozzáadtam nekik a NMHH mérőboxos .csv filet ami bemutatja hogy 1,5 hónapig kurva jó szolgáltatást tudtak biztosítani.

A pontjaimra nem reagálnak, eddig 1,5 nap alatt két emailt kaptam: az elsőben egy printscreent kértek, a másodikban pedig annyit írtak:

"Az Ön által a Szolgáltatóhoz megküldött sebességmérés eredménye garantált értékeink feletti.
http://digi.hu/aszf"

Megnéztem, DIGINet 1000 FTTH 2019-re 300 / 75 mbps-t garantálnak.
Úgy érzem, a tier 1-es helpdeskes kolléga szeretné rövidre zárni a témát, és érdemben nem hajlandó foglalkozni ezzel a problémával, hanem minél hamarabb lezárni a jegyet a queue-jából.

6 évig tökéletes szolgáltatást kaptam tőlük, egy rossz szavam nem lehetett rájuk, de ez a leszaromság nagyon váratlanul jön tőlük.
Érdemes az NMHH-nál megszellőztetni ezt? Illetve, más is tapasztal mostanában gyengébb szolgáltatást, és hulladék customer supportot?

(#84038) pixelshader válasza 4Grider (#84036) üzenetére


pixelshader
tag

És azok a néhány mhz-ék okozzák a hibát? Hol lehet megtalálni ezeket az mhz-ket?

(#84039) Jim74 válasza azorahai (#84037) üzenetére


Jim74
nagyúr

Szia!

Érdemes az NMHH-nál megszellőztetni ezt?

Röviden, nem. Hosszan, az NMHH csak az ASZF-ben foglaltak betartását ellenőrzi. Ott a garantált van megadva, az pedig megvan. Annyit tehetsz, hogy ragaszkodsz ahhoz, hogy küldjenek ki szerelőt. Itt benne van a pakliban, hogy kijön, rámér és fizeted az 5k kiszállási díjat, ha úgy áll hozzá, mint a tier 1-es ügyintéző. Esetleg próbálj ONT újraindítást, hátha segít, szomszédokat kérdezd meg, hogy náluk milyen a sebesség.
Ezt az utat jártam végig az elmúlt két hétben. Próbálj meg másik géppel mérni. Lehetőleg Intel procissal (nem,nem akarok AMD flame-t kelteni, de lehet, hogy engem a Ryzen megsz*patott, de még ez sem biztos, karöltve egy ASUS routerrel... :W ).

Ja és még egy. Ha a telefonos ügyintéző azt mondja, hogy ránézett az eszközödre és minden rendben van (jelszint, sebesség), akkor érdemes elhinni neki, mert egy órával ezelőttig nem hittem én sem, de bebizonyosodott, hogy valóban látják az értékeket távolról.
Én most szedem össze a gondolataimat, hogy megosszam a fórummal az "ámokfutásomat" :DDD.
Még most sem hiszem el, hogy így megsz*pattak a hardware-eim... :Y

Ja és nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítséget :R és, hogy elviselték a nyavalygásomat :B , és ezúton kérek elnézést a DIGI-s munkatársaktól, hogy kiakadtam rájuk... :U (ez egy nagyon szégyellem magam smiley...)

[ Szerkesztve ]

(#84040) TeeJay


TeeJay
félisten

Na de a garantált minimum az azt jelenti hogy jórészt az alá nem mehetne a sebesség viszont a szolgáltatónak az 1000-es sebességet kellene adni elsődlegesen. Tehát ennyi erővel akkor adjunk mindenkinek 1000-es csomagot de valójában senki se kapjon 300megabittől többet és akkor pont megvan a garantált minimum és senki sem reklamálhat. Csúnya lenne ha ezt meg lehetne játszani és az NMHH nem szólhatna rá semmit

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#84041) Dragon3000 válasza Jim74 (#84039) üzenetére


Dragon3000
veterán

Azért nála más a tényállás, mert ott az nmhh mérőeszköz és annak az eredményét csatolva, ha azt látják, hogy 0-24-ben nincs meg a maximális sebesség, akkor már több esélye van, mint neked, aki ezt semmivel sem tudja alátámasztani.

A ryzennek semmi köze hozzá, nálam két ryzennel is megvan a sebesség, előtte egy másik ryzenem volt, azzal is megvolt. Az elmúlt 2 évben egyszer sem volt gondom gépek miatt a net sebességgel, előtte az intelekkel se volt. Amúgy szintén asus router, a jelenlegi gépek közül az egyik csak egy 200GE. Amúgy a router miért is szólt volna közbe nálad, amikor mértél közvetlen az ontra kötve és úgy sem volt 500Mbps-nél többed.

[ Szerkesztve ]

(#84042) TeeJay válasza TeeJay (#84040) üzenetére


TeeJay
félisten

Sőt ugye úgy van hogy a kínált 1000-es sebességet el kell tudnia érni és garantált minimum alá nem mehet, szóval akinek van mérődoboz és tudja mutatni hogy soha nem megy gyorsabban mint az elméleti fele azzal már nehogy ne tudjon reklamálni :U Kvázi sosem kap 500 felett sebességet és az minden csak nem oké

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#84043) Jim74


Jim74
nagyúr

Szóval jöjjön a történet...

Azzal kezdem, hogy hamut szórok a fejemre és mélyen elnézést kérek Mindenkitől :B
Nem írom le a hibajelenséget, mert kb. két oldalon keresztül bárki megtalálja :DDD.

Amiket próbáltam:
- ONT újraindítás
- router újraindítás
- asztali géppel mérés (ONT-n, és routeren keresztül)
- laptoppal mérés (ONT-n, és routeren keresztül)
- kábelek cseréje
- asztali gépen live linuxot bootolva mérés (ezt csak routeren keresztül próbáltam, mert linuxban nem vagyok otthon és már nem volt kedvem megkeresni, hogyan lehet PPPOE kapcsolatot létrehozni).

Bármit csináltam a letöltési sebesség 500 Mbit körüli érték főlé nem ment. Már elmentem egy fórumtárshoz is mérni, hátha a useremmel van gond. De ott hasított 900 felett.
Mivel mindenhogy próbáltam mérni, így úgy gondoltam, hogy az eszközeimmel nem lehet gond.
MDanny fórumtárs addig erősködött, hogy reseteljem a routert, míg (hála az égnek) rászántam magam. Gyorsan belőttem a fő dolgokat és ekkor dobtam egy hátast. 930/330-at mértem :Y
És itt jöttek a kérdéseim, hogy hogy a túróban mértem közvetlenül az ONT keresztül is alacsony sebességeket? Erre MDanny azt válaszolta, hogy valószínűleg se a linux, se a Windows nem képes kezelni a Ryzen puffervezérlését. Én ehhez nem értek, de az tény, hogy az asztali gépem és a céges laptopom is Ryzen-es...

Szóval igen, user error volt és nem a DIGI volt a ludas, el kell ismernem. Viszont, a fenti sztori alapján én úgy gondoltam, hogy mindent megtettem, hogy kizárjam a saját oldalamon a hibákat, eszembe nem jutott volna, hogy az ONT nem tudok egy Ryzen 1600X + 16GB DDR4-es géppel rendesen sebességet mérni.

Még egyszer köszönöm szépen Mindenkinek a segítséget és a felém tanúsított végtelen türelmet :R.

(#84044) Jim74 válasza Dragon3000 (#84041) üzenetére


Jim74
nagyúr

Számomra is X akta jelenség az egész. Egyszerűen nem értem, hogy mitől lett jó router reset után, és miért nem tudtam mérni rendes sebességet közvetlenül az ONT-n.

Hidd el, én sem tudom hova tenni a dolgot és csak pislogok most is...

Vagy az van, hogy mégis dolgoztak a problémán és pont most rakták rendbe. Passz...

(#84045) Dragon3000 válasza Jim74 (#84044) üzenetére


Dragon3000
veterán

Volt, hogy router nélkül néztem a dolgokat és akkor is megvolt a max sávszél, így kizárnám amit a fórumtárs írt. Azt még esetleg el tudom képzelni, hogy szar a lan driver, amit használsz és nem ártana megnézni másikkal is. Pl az egyik gépem sokáig szarakodott a win10 2004 frissítéssel elment a hálózat meg ilyen finomságok, újra indította magát hibakeresés miatt... aztán a lan driver volt a szar, pedig többet is kipróbáltam végül töröltem a fenébe és a windows saját vackával gond nélkül ment, ami érdekes a másik gépben ugyanolyan lan van és ott gond nélkül megy a gyártó általi driverrel :D

(#84046) sztpega válasza Jim74 (#84044) üzenetére


sztpega
tag

Eddig nagy érdeklődéssel olvastam a történeted, de most a végénél veszítem a fonalat: a megoldás a router resetelése vagyis gyári beállításokra való visszaállítása lett?

(#84047) Jim74 válasza sztpega (#84046) üzenetére


Jim74
nagyúr

Egyelőre úgy néz ki, hogy igen, de még a gépek lan drivere is lehet. X akta.
Ilyet még nem sz*ptam informatika témában...

(#84048) cof válasza Jim74 (#84043) üzenetére


cof
veterán

Én eddig úgy voltam vele, hogy a hardvereid nem változtak hanem 900-at is ugyanezzel a felállásban mértél hosszú időn keresztül. És egyik napról a másikra lett kevesebb a sebesség. Szóval itt én is azt mondanám, hogy nem a Ryzen volt a probléma.

Azt azért nem gondolnám, hogy bentről vasárnap este 8-kor távolról dolgoztak a problémádon.

[ Szerkesztve ]

Eladó cuccok: https://bit.ly/cofcuccok

(#84049) Jim74 válasza Dragon3000 (#84045) üzenetére


Jim74
nagyúr

Mondjuk az gyanús, hogy amikor tegnap a XVIII. kerületben kipróbáltuk a useremet, akkor a céges laptopomon ott is alacsony sebességet mutatott. A fórumtárs userével is, ergo meg is állapítottam, hogy az az eszköz alkalmatlan a sebesség tesztelésre.

(#84050) Jim74 válasza cof (#84048) üzenetére


Jim74
nagyúr

Ugyanezzel a felállásban mértem. Május környékén volt a routeren egy fw frissítés, de utána nem volt gond. Lehet, hogy idővel lett problémás a router fw-je. Nem tudom.
Most vissza fogok tenni egy korábbi fw-t és 0-ról újra beállítom a routert.

Útvonal

Fórumok  »  Hálózat, szolgáltatók  »  DIGI internet (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.