- sziku69: Szólánc.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A nagy BOR topic
- Argos: Az vagy, amit megeszel
- ricsi99: 6. Genes alaplap tündöklése.. kontra MS/Zintel korlátozásai.(Mehetnek a levesbe)
- Új kedvenc játékom és első benyomások
- MaxxDamage: Vizes Laptop Hűtés? Lehetséges? Igen!
- sivi151: Framework csendesen felvette a magyar billentyűzetet
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gregorius
őstag
Azonban a struct legnagyobb "hátránya", vagyis az érték szerinti hivatkozás mellett max. 16 KB lehet az összes taggal együtt
Az egyetlen limit, amibe bele lehet ütközni, az a stack overflow valahol 1M környékén (64-bites app esetén kicsit kevesebb, mint 32-bites esetén). De ekkora struct létrehozásához már komolyan trükközni kell egymásba ágyazásokkal, ugyanis a fordító belső limitje miatt egyetlen structnak sem lehet 64k darabnál több fieldje. De ez a limit ugyanúgy vonatkozik classokra is.Megjegyzem az ajánlott struct méret a pár tíz bájt alatt van. Ennél nagyobb structnál már valószínűleg hatékonyabb classt használni. Egy szint fölött túl nagy overhead az egész struct tartalom másolgatása az átadásokkor.
nincs automatikus GC sem
Milyen GC-nek kellene lennie? A struct pont azért tud hatékonyabb lenni adott helyen a classoknál, mert önmagában semmilyen GC-ben nem vesz részt. Ha a stacken foglal helyet, akkor pontosan akkor szabadul fel a memóriaterülete, amikor kiesik a scope-ból. Ellentétben egy class változó által mutatott objektumot adott esetben csak később gyűjt be a GC. Ha boxolva vagy más objektum részeként van a struct a heapen, akkor persze ugyanúgy GC-ződik, mint egy sima class, utóbbi esetben pontosan akkor szabadul fel a területe, mint a tartalmazó objektumé.Ezek szerint nem érdemes C#-ban struct-ot használni?
Kisméretű adatcsomagok tologatására érdemes, ahol szemantikailag is indokolt a használata. Illetve mint az elhangzott P/Invoke esetén gyakran ezt követeli meg a hívás.Van még pár teljesítményprobléma, ami ellenjavallja a structok használatát, de ezek nem a struct jellegéből adódnak, hanem a JIT fordító retardáltságából és idővel valószínűleg megoldódnak.
Továbbá van egy érdekes használati mintája a structnak: hatékony wrappert lehet vele írni, amikor az öröklődés nem megoldható. Ilyenkor ugyanis a struct csak egyetlen objektumreferenciát tartalmaz és ez másolódik mindenhova. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a struct többé-kevésbé class szemantikával működik, annak megfelelő a memóriafoglalása is, csak egy rakás másik metódust rá lehet aggatni.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Hardcore café
- Lexus, Toyota topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Filmvilág
- A Tremere klánra fókuszál a Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 új előzetese
- Robotporszívók
- OLED monitor topic
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- További aktív témák...
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 PRO - Garancia
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15IRH8 15 Gamer notebook - i5 12450H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050 6GB WIN11
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Xbox Game Pass Ultimate előfizetések kedvező áron
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest