Hirdetés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- lezso6: Miért is jó, ha dohányzol?! Megéri rászokni!
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gregorius
őstag
Azonban a struct legnagyobb "hátránya", vagyis az érték szerinti hivatkozás mellett max. 16 KB lehet az összes taggal együtt
Az egyetlen limit, amibe bele lehet ütközni, az a stack overflow valahol 1M környékén (64-bites app esetén kicsit kevesebb, mint 32-bites esetén). De ekkora struct létrehozásához már komolyan trükközni kell egymásba ágyazásokkal, ugyanis a fordító belső limitje miatt egyetlen structnak sem lehet 64k darabnál több fieldje. De ez a limit ugyanúgy vonatkozik classokra is.Megjegyzem az ajánlott struct méret a pár tíz bájt alatt van. Ennél nagyobb structnál már valószínűleg hatékonyabb classt használni. Egy szint fölött túl nagy overhead az egész struct tartalom másolgatása az átadásokkor.
nincs automatikus GC sem
Milyen GC-nek kellene lennie? A struct pont azért tud hatékonyabb lenni adott helyen a classoknál, mert önmagában semmilyen GC-ben nem vesz részt. Ha a stacken foglal helyet, akkor pontosan akkor szabadul fel a memóriaterülete, amikor kiesik a scope-ból. Ellentétben egy class változó által mutatott objektumot adott esetben csak később gyűjt be a GC. Ha boxolva vagy más objektum részeként van a struct a heapen, akkor persze ugyanúgy GC-ződik, mint egy sima class, utóbbi esetben pontosan akkor szabadul fel a területe, mint a tartalmazó objektumé.Ezek szerint nem érdemes C#-ban struct-ot használni?
Kisméretű adatcsomagok tologatására érdemes, ahol szemantikailag is indokolt a használata. Illetve mint az elhangzott P/Invoke esetén gyakran ezt követeli meg a hívás.Van még pár teljesítményprobléma, ami ellenjavallja a structok használatát, de ezek nem a struct jellegéből adódnak, hanem a JIT fordító retardáltságából és idővel valószínűleg megoldódnak.
Továbbá van egy érdekes használati mintája a structnak: hatékony wrappert lehet vele írni, amikor az öröklődés nem megoldható. Ilyenkor ugyanis a struct csak egyetlen objektumreferenciát tartalmaz és ez másolódik mindenhova. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a struct többé-kevésbé class szemantikával működik, annak megfelelő a memóriafoglalása is, csak egy rakás másik metódust rá lehet aggatni.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Készpénzes / Utalásos Videokártya és Hardver felvásárlás! Személyesen vagy Postával!
- Eladó szép állapotú Samsung S10+ 8/128GB / 12 hó jótállás
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- Xiaomi 11T 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest