Hirdetés

2024. június 21., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1701) Skynet258 válasza Skynet258 (#1699) üzenetére


Skynet258
veterán

Na beadtam hibára a dolgot, majd keresnek telefonon, hogy mi a pálya. A T-s sebességmérőn 3259.08 kbit/s-et mértem, szóval elég karcsú :(
Mondtam a formának, hogy a feltöltéssel nics gondom, az hozza az 1Megát, erre mondja, hogy olyan nincs, csak 512... megsűgtam neki, hogy csekkolja a weboldalukat, mert egy ideig valóban 512 volt a feltöltés, de ez módosult 1 megára :)

Szal most várok, hogy mi lészen.

https://geekpulse.hu

(#1702) szimcsi


szimcsi
senior tag

Kábelnetünk van, egy nem létező csomaggal. Médium csomagot szeretnénk. Szerintetek neten keresztül el lehet intézni, vagy csak telefonon?

XP

(#1703) Rick4 válasza szimcsi (#1702) üzenetére


Rick4
félisten

nyilván telefonnal gyorsabb, és biztosabb. Olyan csomag nincs, hogy nem létező, max már nem lehet rá előfizetni, de neked miért ne lehetne?

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#1704) veze


veze
őstag

bukták a megrendeléstöl számított 30 nap alatti beszerelést.. akkor most kötbért kérhetek?? :DD

(#1705) Skynet258 válasza Skynet258 (#1701) üzenetére


Skynet258
veterán

Hát, elég LOL helyzet volt, kijött a szerelő, csináltunk mindent, kiderült, hogy a router hülyült meg... Reset gyári beállításokra, és láss csodát, jó lett :D
A szerelő rendes fószer volt, mondta, hogy akkor kicseréljük a kábelt, úgyis elég szarul van összerakva, és akkor ő is tud írni valamit a szervízlapra :R

Szóval a a probléma nálam volt, helyreállt a rend:

mondjuk ez kissé magas, ez előtt a mérés előtt például ilyet mértem:

:C

https://geekpulse.hu

(#1706) UCNLM válasza Skynet258 (#1705) üzenetére


UCNLM
tag

Újabb hét, újabb netprobléma, bejelentés stb. Még nem hívott szerelő, de közben szép lassan majd 24 óra sz@rakodás után kezd helyreállni a rend:

Ugyanakkor azt kötve hiszem, hogy ez jó eredménynek számítana, uh majd erre jól hivatkozom, mikor felhívnak, hogy most mi a helyzet:

Így összességében az elmúlt 30 napban kb 1 hétig nem volt használható internet, kíváncsi lennék mi lenne a válasz, ha azt mondanám, csak a háromnegyedét fizetem ki a havi számlának. Az, hogy reggel egy 150 kbyte-os fájlt nem tudtam letölteni, mert egyhuzamban annyi ideig sem ment a net, én nem nevezném elégséges szolgáltatásnak sem...

[ Szerkesztve ]

(#1707) Rick4 válasza UCNLM (#1706) üzenetére


Rick4
félisten

Gondolom, ha nem volt net, és a központban is látják, simán meg lehet reklamálni a számlát, és kötbért kérni.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#1708) UCNLM válasza Rick4 (#1707) üzenetére


UCNLM
tag

Az a gond, hogy csak akadozott, és csak ritkán ment el teljesen. Ez ugyan nem vigasz, mert teljes mértékben használhatatlan volt, de a kp-ban jónak láthatták.
A csomagvesztések csak akkor derülnek ki, amikor megpingelik a modememet, de gondolom maguktól ezt nem teszik meg, és nem rögzítik az adatokat.

Az a tracert eredmény mondjuk nem túl jó, de azóta már 7-8 ms az átlag elérési idő, és ugyanennyi volt amíg nem működött. A különbség annyi, hogy míg ez egy 5-10 mp-es mérés, addig a leállás alatt még a google útvonalkövetése is majd 1 percig tartott.

(#1709) szimcsi


szimcsi
senior tag

T-Kábelnetünk van és mostanában sokszor elmegy 1-2percre a net, a modemen a cable eltünik vagy villog ilyenkor. Akkor ez most mi akar lenni?

XP

(#1710) T-online válasza szimcsi (#1709) üzenetére


T-online
tag

Ez kérlek szépen egy hiba, ennél fogva hívni kell a 1412-t, bejelenteni és remélhetőleg gyorsan meg is oldják.

T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk

(#1711) veze


veze
őstag

a 30 nap letelt nem kötöttek be.. :((
egy kis reklamáció és másnap már jöttek, igy néz ki:

annyi mint a hivatalos,(nem több) de igy is jooo :DD

(#1712) fradi81


fradi81
veterán

Csak ADSL-esek részére vannak választható csomagok, Kábelneteseknek nincs?
[link]
Nemtom miért kell eldugni a kábelnetes részt

moto g72, Ninebot d28e

(#1713) TiMoN válasza fradi81 (#1712) üzenetére


TiMoN
senior tag

Remélem hamarosan kábelnetes ügyfeleknek is lesz! :D Pályázok ilyen szép csomagra! :C

-TiMoN-

(#1714) fradi81


fradi81
veterán

tv, telefon, net együtt számlázva 8800, nem rossz

[ Szerkesztve ]

moto g72, Ninebot d28e

(#1715) rootka válasza fradi81 (#1712) üzenetére


rootka
csendes tag

Ime

Ha megnézitek, akkor csak medium csomag van a jelenlegi maximum adataival, azaz a feltöltés már meghizott 1Mbit-re.
Kiváncsi vagyok lesz -e maximum, vagy az új elnevezésekhez igazodva "extra".

Valaki esetleg tud bővebbet a témáról?

üdv,
rootka

(#1716) ATREYU


ATREYU
csendes tag

Sziasztok. Googléba látam ezt a fórumot és olvastam a hsz-eket... Nekem tájonlájn adsl em van havonta 7900ft ért 4mb/1mb asziszem és hát netudjátokmeg enyiért ilyen szart istenem 4napja szar a netem lasan a feltöltésem nagyob lesz mint a letoltesém egyszerűen hihtetlen 2gépel 3modemel 5kábelel rooter nélkül tesztelgetem újratelepítetem 3oprendszerel a gépem cserélgetem a hálókártyám telefonáltam ezeknek a fa.zoknak is és semmi egyre roszabb egy repülőjegyet kelet rendeljek és 200forintomba került hogy bemenyek a netkávézóba,,, mostmár legalább nem szakad meg 10percenként... de ez az eredmény... Szerintetek micsináljak? kösem fel magam vagy lőjem torkon a belem... -.-

[ Szerkesztve ]

(#1717) T-online válasza ATREYU (#1716) üzenetére


T-online
tag

Ez a topic lenne jobb neked, a lényeg, hogy hívd a 1412-t, jelentsd be hibára.
Mérni kell egy sebességet az adsl@test felhasználónévvel, test jelszóval a 192.168.9.1 -es oldalon és máris kivizsgálják a problémád.

T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk

(#1718) ATREYU válasza T-online (#1717) üzenetére


ATREYU
csendes tag

XD 4napja vizsgálják de mind1 leszarom már 2szer is bejelentetem de ez van 2hét és lejár a hűségnyilatkozat és bb T-szutyok

(#1719) T-online válasza ATREYU (#1718) üzenetére


T-online
tag

Jobb híján csak azt tudom javasolni, hogy hívd fel a 1412-t, kérdezz rá, hogy hogy áll a hibaelhárítás, segíteni fognak.

T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk

(#1720) ATREYU


ATREYU
csendes tag

Csak egy kérdés közben megcsinálták a házban volt valami a kábelekel mikor köték be a telefont a szomszédnak -.-... naszóval a feltöltésem alig 200kb/s ezen tudnak javítani? mert látom itt mindenkinek 1mbit körül van... Még az ADSL Prémium csomagba vagyok... De most elégé szarba vok mert a házba aszondák az UPC re hogy szar.. ugyhogy lehet csomagváltás lesz. Tehát a kérdés a feltöltésemel tudnak e valamit csinálni előre is köszi a választ.

(#1721) T-online válasza ATREYU (#1720) üzenetére


T-online
tag

A Premium csomag 4Mbit/256kbit tehát a feltöltési sebességed teljesen jó most, ezen úgy tudsz gyorsítani, ha váltassz Medium csomagra, ebben az esetben ADSL-nél 512kbit, Kábelnet-nél 1Mbit lesz.

Ha elérhető a VDSL, akkor választhatsz 25/5 Mbit-es csomagot, ennek Extra a neve.

T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk

(#1722) LEON-T


LEON-T
aktív tag

Sziasztok.

Tudna nekem valaki tapasztalatot mondani a 18. keruleti t-kabel internetrol? Mert sajnos az adsl nalam egyre problemasabb :(( .
elore is koszonom

(#1723) [Laca] válasza LEON-T (#1722) üzenetére


[Laca]
csendes tag

udv.

nekem marcius ota van kabelnetem a keruletben, a sebesseg mindig megvan, eddig csak 2db par oras leallas volt, mindketto ejjel, gondolom karbantartas lehetett.
nemreg valtottam 8/1mbit-es csomagra, speedtest eredmeny: http://www.speedtest.net/result/345492943.png

ping atlag 7-9ms körül van.

(#1724) Firestormhun


Firestormhun
senior tag

Én is gondolkodóban vagyok kábelnetre való áttérésben, mivel a vonalam jellemzői az elmúlt másfél hónapban borzalmasan leromlottak, letöltés 600 Kbyte/sec helyett 370-400 körüli lett és szakadozgat pár óránként. Szintén 18. ker... Inkább a biztosabb, gyorsabb, olcsóbb net 6900-ért, mint a mostani 9000-ért.

T-Online ADSL-ről való váltás esetén van-e olyan lehetőség, hogy megtartsam mail címeimet, aktuális tárhelyemet, stb?

...

(#1725) T-online válasza Firestormhun (#1724) üzenetére


T-online
tag

Ha T-online ADSL-ről váltassz T-online-os Kábelnetre, akkor meg tudod tartani az e-mail címed és a webtárhelyed is.

T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk

(#1726) LEON-T válasza Firestormhun (#1724) üzenetére


LEON-T
aktív tag

igen! nalam kb minden evben volt baj. Aztan kicsit hatarozottabban rafekudtem a tmara es atraktak adsl2+ low power modra,. Majd fixen belottek a 8/512-re Az tokeletes volt. Aztan elkezte szorni a HEC ill CRC hibakat. Kicsereltek a DSLAM portot de a profilt nem raktak vissza. Ugyhogy kb ott vagyok mint 3 eve. Most ott tartok hogy 2250m re vagyok a kozpontol kabelileg es kapok 5mbitet:D Szerencsere enyem is t-online adsl ugyhogy viszem is a mail cimet.
En oszinten adsl jobban szeretem dehat sajna a tavolsag nagy ur. Sebaj hatha egyszer a kozelbe leraknak egy vdsl cabinetet:D
[Laca]: koszi a valaszt!

(#1727) 0xY


0xY
tag

sziasztok!

most készülök t-online kábelnetre előfizetni, a 8mbit/1mbit-es csomagra..
tudnátok nekem tapasztatalatot mondani mennyire megbízható, mennyire szokott gyors lenni, stb.. xv keresek előnyben :)
köszi!

(#1728) Rick4 válasza 0xY (#1727) üzenetére


Rick4
félisten

teljesen megbízható, és 99%-ban az általad említett sebességgel megy, nem számít neki sem reggel, sem d.u 6 óra sem, persze a megtekinteni kívánt oldal leterheltsége belejátszhat a letöltésbe. Nekem évek óta ilyen kábelnetem van, és talán 2-3 alkalommal volt leállás, de az is max pár perces, meg talán 2x volt karbantartás éjféltől reggel 4-5-ig, de ennyi.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#1729) vbbb


vbbb
őstag

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, lehet valaki belefutott már:

Ha elköltözöl, és műszakilag nem tudják biztosítani a hűségnyilatkozatban vállalt csomagot akkor kell büntetést fizetned szerződés szegésért? Mert egyszer a Tvnetwork-nél volt ilyen gondom, viszont ott nem problémáztak ezen. A T-Home-nál meg ezt a választ kaptam ami nem teljesen tiszta:

(Ja, és amikor telefonon a rendelés közben megkérdeztem a supportos emberkét az azt mondta szerinte nem kell fizetni.)

"A kedvezményes áron megkötött, 1 éves elkötelezettséggel járó Kábelnet Easy, Happy vagy Medium előfizetés lejárata előtti előfizetői felmondás, illetve az előfizetői kötelezettségszegés, valamint az Előfizető érdekkörében felmerülő ok eredményeképpen történő szerződés megszűnése esetén a Szolgáltató az Előfizetőt a Magyar Telekom Nyrt. T-Home internet szolgáltatására vonatkozó mindenkor érvényes Általános Szerződési Feltételek díjtáblázat-függelékében szereplő díj fizetésére kötelezheti, mely Happy csomag esetén 36000 Ft.

Az áthelyezéssel kapcsolatban az Általános Szerződési Feltételekben foglaltak a mérvadóak.

Áthelyezés:

Előfizető tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás műszakilag meghatározott helyeken nyújtható.

A szolgáltatás hozzáférési pont áthelyezésére � a szükséges műszaki feltételek fennállása esetén � közös megegyezés alapján, külön díjfizetési kötelezettség mellett nyílik lehetőség. E megegyezésnek természetesen feltétele, hogy a szolgáltatás az új helyszínen létesíthető legyen. Ennek hiányában a szolgáltatási pont áthelyezésére nincs lehetőség.

A Szolgáltató az Előfizető áthelyezési igényének beérkezésétől számított 15 napon belül köteles az előfizetőnek visszajelezni.

A Szolgáltató a fenti határidőn belül az áthelyezési igényt�indoklással együtt�elutasíthatja, amennyiben annak műszaki vagy gazdasági akadálya van, illetve az az Előfizető díjtartozása vagy egyéb szerződésszegése miatt nem lehetséges.

Amennyiben a Szolgáltató az áthelyezési igényt elfogadja, köteles azt a visszajelzéstől számított legrövidebb időn�de maximum 60 napon belül�teljesíteni.

Amennyiben a Szolgáltató az áthelyezési igényt elfogadja, de az áthelyezés mégsem teljesíthető, az Előfizető ez irányú nyilatkozata esetén�a Szolgáltató értesítésétől számított� 15 napon belül a szerződést a feltételes kedvezmények elvesztése nélkül felmondhatja. Felmondás hiányában a Szolgáltató köteles a szolgáltatásnak az áthelyezést megelőző feltételek szerinti nyújtására és jogosult a szolgáltatás további számlázására.

A Szolgáltató jogosult a jogviszony szüneteltetésére a visszajelzés dátumától kezdve az áthelyezés megtörténtéig.

A fentiek értelmében, amennyiben a szolgáltatás áthelyezésére műszaki okok miatt nincs lehetőség, és a szolgáltatás, előfizetés megszüntetése mellett dönt, akkor szerződésbontási díjat számlázunk ki Önnek.

No most akkor mi is van? :F

(#1730) vbbb válasza vbbb (#1729) üzenetére


vbbb
őstag

T-Kábel Általános Szerződési Feltételeinél meg ez van:

8.5. Áthelyezés

Ha az előfizető az előfizetői hozzáférési pont helyét a
szolgáltató földrajzi szolgáltatási területén belül
változtatni kívánja (áthelyezés), a szolgáltató köteles azt
a kérelem beérkezését követő 30 napon belül teljesíteni.
Ezen határidő be nem tartása esetén a szolgáltató
kötbért köteles fizetni, melynek összege minden
késedelmes nap után az áthelyezés díjának egyharmada.
A szolgáltató a kötbér összegét az áthelyezés teljesítését
követő 30 napon belül átutalja az előfizető részére.

Áthelyezés esetén a műszaki körülmények alapján az
előfizetőhöz
kihelyezett kábelmodem/multimédiás
terminál adapter cseréje vállhat szükségessé, melyet a
szolgáltató külön díj felszámítása nélkül elvégez. Ilyen
esetben az előfizető kötelezettséget vállal arra, hogy az
áthelyezés előtt
használt
kábelmodemet/adaptert
üzemképes, sértetlen állapotban visszaszolgáltatja a
szolgáltatónak, ellenkező esetben a szolgáltató átalány-
kártérítés felszámítására jogosult, a jelen ÁSZF
vonatkozó mellékletében meghatározottak szerint.

Az áthelyezési díj összege az 5. sz. Mellékletben
található. Nem lehet a jelen pontot alkalmazni, ha
egyidejűleg az előfizetői szerződés átírását is kérték. Az
előfizetői hozzáférési pont áthelyezése és átírása
kölcsönösen kizárják egymást

Ha az áthelyezés jelen pontban foglaltak szerinti
végrehajtásának műszaki feltételei hiányoznak, a
szolgáltató az előfizetőt a teljesítési időpont
megjelölésével (év, negyedév) értesíti, az áthelyezés
kérelmezésétől számított 15 napon belül. Az előfizetői
hozzáférési pont megszüntetésétől az áthelyezés
teljesítéséig az előfizetői jogviszony szünetel.

Az áthelyezési kérelem beadásakor az előfizető köteles
megadni, hogy a szolgáltatási hozzáférési pontot mely
címre kéri. Amennyiben az áthelyezési kérelem
beadásakor az előfizető a létesítési címet megadni nem
tudja, a szolgáltató az áthelyezési igényt 60 napig tartja
nyilván. Ezt követően az előfizetői szerződés
megszűnik.

Szó nincs díjfizetésről...

Megnéztem a tvnetwork Általános Szerződési feltételeit is, nagyjából ugyan ez van ott is...lehet a szolgáltató dönti el önkényesen fizettet avagy nem?

[ Szerkesztve ]

(#1731) 0xY


0xY
tag

hello!

szerdán rendeltem meg a kábelnetet, ma már kötötték is..
eddig teljesen elégedett vagyok, megvan az ígért 8/1 Mbit.
egyetlen kérdésem lenne: fix IP-címes a szolgáltatás?

(#1732) T-online válasza 0xY (#1731) üzenetére


T-online
tag

Nem

T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk

(#1733) 0xY válasza T-online (#1732) üzenetére


0xY
tag

köszi

(#1734) vbbb válasza T-online (#1732) üzenetére


vbbb
őstag

Az én kérdésemre nem tudod véletlenül a választ? Kell fizetni avagy nem?

(#1735) Firestormhun


Firestormhun
senior tag

T-Online ADSL Maximum előfizetésem hűségideje most szombaton, azaz 8-án jár le. Szerintetek már most elkezdhetem a csomagváltást Kábelnet médiumra, vagy meg kell még várni azt a pár napot?

...

(#1736) T-online válasza vbbb (#1734) üzenetére


T-online
tag

vbbb: kérd az áthelyezést és közben kérdezd meg, tudomásom szerint ez egyedi elbírlás alapján történik.

Firestormhun: nyugodtan elkezdheted a csomagváltást.

T-Home TV - Ne csak nézz, tévézz! (www.t-hometv.hu) - megújultunk

(#1737) Dolby


Dolby
senior tag

Sziasztok!

Elég tapasztalatlan vagyok kábelnet terén sajnos, de most költözködtünk és új helyen ez van. Viszont az építkezés alatt le lett természetesen szerelve minden és most ahhoz hogy tudjam használni a netet kb 10m-rel meg kell hosszabbítanom a kábelt. Vettem f-csatlakozót, és kaptam kábelt ismerősömtől. Ez pincében állt eddig. Megpróbáltam összerakni, elvileg minden meg is van, de a kábel modemen csak a power ég meg a PC folyamatosan, a cable led csak villog. Gondolom ennek nem így kéne lenni.

A kérdés pedig hogy ha villog cable az azt jelenti hogy a kábel jó, csak nem tud feljelentkezni, vagy akkor is elkezd villogni ha a kábelen keresztül nem látható a központ mert rosszul kapcsoltam össze vagy mert törés van mondjuk benne?
Köszi

- Nyugalom, a hosszú élet ritka!

(#1738) Rick4 válasza Dolby (#1737) üzenetére


Rick4
félisten

ha a cable led villog, akkor a modem már nincs a központtal kapcsoaltban, először is kellene oda egy szűrő is, ill jó lenne kipróbálni azt a kábelt, hogy pl a tévé behoz-e valamit, ha ez van bedugva. Általában az szokott lenni, hogy a kedves felhasználó olyan módon köti be az F csatlakozót, hogy a külső fele hozzáér a belső feléhez, ez sem vezet eredményre, jól át kellene nézni ezt is.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#1739) vbbb


vbbb
őstag

Hali!

A szolgáltatás szüneteltetése beleszámít a hűségnyilatkozatba? Mármint az idejébe...

köszi

(#1740) szalai56


szalai56
senior tag

Tud valaki ebben segíteni?

Egy ismerőssel esett meg múlt héten:
Arra ébredt, hogy nincs (nem működik) a net a lakásban. (T-home féle kábel net, rajta egy mezei Wifi router a család laptopjainak működése érdekében. Fix IP, fix DNS, Win XP...) Évekig semmi baja nem volt "így", csodálkozott is, mi a fene... De mivel SEMMIHEZ nem nyúlt (beállítások, stb.) nem telepített semmit, a kis LED -ek a modemen IS és a router -en IS vígan villogtak, így mondtam neki, (SMS -ben) hogy ugyan mán', hívja fel az 1412 -t és kérdezze a szolgáltatót, mi a hernyó történik... (Ehhez még tudni kell, az illető nőből van, fogalma sincs semmiről, ami műszaki téma...)
Na, a szolgáltató (T-Home, leánykori nevén T-Online) kis gondolkozás után közölte vele, hogy kap új DNS -t, mert az eddigit "valószínű egy program blokkolja". (Marhaság, mondom, semmit nem telepített a szerencsétlenje és előző este úgy feküdt le, hogy semmi baja semminek!) Na, több sem kellett neki, vagy másfél órás "telefonon távvezérlés" segítségével az ügyfélszolgálat beállított egy új DNS -t a gépén. (Mivel semmihez sem ért, marha nehezen ment, mire mindent megcsinált.) Aztán aznap délután vittem a fejem én és utánaállítottam a router -t, lévén tök más lett a DNS és (naná, hogy) az nem működött az átállítás után.
Mondtam Neki, a szolgáltató tahó volt, mert részben ez a "valami program blokkolja az eddigit" hülyeség, részben Nekik kellett volna megoldani (akár a központból) a problémát, (rosszabb esetben kijönni) és nem Vele megcsináltatni. Morogtunk még egy sort, de napirendre tértünk fölötte.
Ma reggel jön az SMS: Ugyanúgy nincs net, (ugyanúgy reggelre és előző nap este ugyanúgy hibátlan volt!) mint múlt héten!
Ma még nem volt sem ideje, sem türelme, hogy újra leüljön és "távvezéreltetve magát" megint új DNS -t kunyizzon, deeee...
Szóval izéke... Ez mi a jó fenétől van és hogy lehetne esetleg a T-Home -ot kikapcsolva új DNS kunyizás nélkül megoldani a problémát? Azért ha ez most hetente előjön az "kicsit" unalmas...
"Toldalék" kérdés: Említettem a router -t... Azon törprengett ma nekem a hölgy, hogy nem lehet e, hogy az a baj, hogy ott a router. Mondtam Neki, évekig nem volt baj, most mitől lenne...?
De esetleg tudja valaki, hogy (most a "mióta működik már így" -től függetlenül) normál esetben beleköthet abba a szolgáltató, hogy valaki otthon felrak egy wifi modem -et a T-home -os netjére a család laptopjai miatt?
(Kizártnak tartom, hogy összefügg a két kérdés, mert a múlt héten is új DNS -t kellett kapjon a hiba megszűnéséhez, tehát köze nincs a kettőnek egymáshoz, de gondoltam azért megkérdezem...)
Tehát adva van egy "normál" számítógép, ami kábel nettel megy, + egy wifi router, ami meg szórja a levegőben a netet (le van védve jelszóval) a laptopoknak. Ez így "legális config" egy mezei T-Home neten? No meg ez a DNS problem mi a jó fenétől lehet és mi lenne a jó megoldás (azon kívül, hogy mostanság hetente újat kell kérnie, mert egyszer csak megáll a régivel az élet... Mindig éjjel... )

Amiga1200; http://amigos.amiga.hu/szalai56/

(#1741) c41r0^ válasza szalai56 (#1740) üzenetére


c41r0^
őstag

hát, szolgáltatón kívüli is lehet a gond (és ez a valószínűbb sajnos), mert a router is tönkre mehetett, sajnos behülyülhetnek (nem megfelelő hűtés, vagy pl. "besokall", mert nem tudja szétosztani a csomagokat vagy túl sok a szál, tipikusan torrent probléma)...router reset volt?

ha nincs DNS szolgáltatás, akkor az egész LAN-on nincs, vagy csak egy konkrét gépen? mert akkor ha csak 1 gépen áll fenn a hiba, akkor vírus/spyware/trójai/tűzfal probléma is lehet, ha az egész LAN-on, akkor értelemszerűen a routerrel lesz valszeg gond

az első lépés tényleg a router kiiktatása kéne, hogy legyen és megnézni, hogy stabil-e úgy a net (koax a kábelmodembe, kábelmodem LAN->1 gép hálókari, hálókártya DHCP-n)

régebben a szolgáltatók megkötötték, hogy nem lehet továbbosztani a netet LAN-on, mostmár nincs ilyen a legtöbb csomagnál, tehát legális a router+LAN konfig

nálam a XVII. ker kábelnettel nincsenek ilyen gondok, de beírom, nekem mit oszt a szolgáltató:
DNS-kiszolgálók: 84.2.44.1 (elsődleges), 84.2.46.1 (másodlagos)

[ Szerkesztve ]

(#1742) szalai56 válasza c41r0^ (#1741) üzenetére


szalai56
senior tag

Köszönöm :R Továbbítom.

Amiga1200; http://amigos.amiga.hu/szalai56/

(#1743) Dolby válasza Rick4 (#1738) üzenetére


Dolby
senior tag

Szia!

Köszi a választ. Leellenőriztem a kábelt - szűrő persze fent van - és a tv-n rendesen jött minden. Tehát kábellel nincs gond. Viszont az lehet gond hogy az eddigi tulaj hálókártyájához lett állítva a kábelmodem és bár a router be lett állítva clone pc-vel de aztán mivel elfelejtették a password-öt resetelnem kellett a routert hogy beállításokba be tudjak nézni. Csakhogy mindezt "távtanácsadásban" míveltem és mivel nagy szaki volt a túloldalon, először nem a wifit hanem a kábel modemet resetelte.
Tehát a kérdésem: Be lehet-e állítani a kábelmodemet úgy, hogy T-seknek ne kelljen kijönni de új gép van itt és a modem is resetelve lett?

- Nyugalom, a hosszú élet ritka!

(#1744) Rick4 válasza Dolby (#1743) üzenetére


Rick4
félisten

ha T-kábelről vbeszélünk, ott nem kell semmiféle jelszó, ha a modemet a kábellel összekötöd, és áramot adsz neki, feljelentkezik és megy is ahogy kell, a hálókártyába dugva van azonnal neted. Nincs se betárcsázás, se jelszó, se semmi.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#1745) Dolby válasza Rick4 (#1744) üzenetére


Dolby
senior tag

Jelszó a routernél volt betéve. Nem a feljelentkezéshez hanem a wifi levédéséhez, és ezt felejtették el ezért nem tudtam a router menüjébe bemenni. Ezért kellett a reset. Tudom h kábelmodem mac cím alapján jelentkezik fel és ezt engedi fel a szolgáltató avagy a mi esetünkben nem engedi fel mivel sztem a resettel megváltozott a mac cím és mivel a régihez lett engedélyezve a fellépés a szolgáltatónál sztem ezért nem enged most fellépni.

- Nyugalom, a hosszú élet ritka!

(#1746) Rick4 válasza Dolby (#1745) üzenetére


Rick4
félisten

a mac cím konkrétan a modemedre vonatkozik, itthon akármilyen gépet dugok össze a modemmel, van net, ez már a szolgáltatót nem érdekli. A resettel nem változik meg a mac cím, esetleg ha klónozva lett volna, de azt is minek, nem kell. Más baj lesz ott... ha van másik kábelnetes ismerős, hozzátok össze, hogy vagy a Te modemedet viszed el hozzájuk, vagy ő az övét hozzád, rádugod és kiderül, hol a hiba. Ugyanis a modem máshol is simán működik, ugyanúgy mint otthon, bedugod, feljelentkezik, és kész..

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#1747) Dolby válasza Rick4 (#1746) üzenetére


Dolby
senior tag

sajnos nincs másik ismerős, tettem hibabejelentést T-nél, elvileg 72h és megtudom mi a hiba oka. Köszi a helpet, majd írom mi lett a vége

- Nyugalom, a hosszú élet ritka!

(#1748) GML


GML
őstag

Hali. egy olyan kérdésem lenne, hogy hamarosan váltanom kell netet, eddig 8/0,5M ADSL van, de a downstream csak 5500-5600kbps. szerintetek, egy kábeles előfizu mennyit javíítana a dolgon?? érdemes váltani kábelre?? a sebesség miatt kérdezem...

(#1749) c41r0^ válasza GML (#1748) üzenetére


c41r0^
őstag

Mindenképpen!
Sokkal jobb rendelkezésre állás, jobb és stabilabb pingek (külföldre is), stabilabb down/upstream, közelít a maximumhoz mindkettő, nem a telefon zajosságán múlik. Nem mellesleg 0.5 helyett ~1M lesz az up-od.

XVII.ker, egy éve ez van, összesen 2 kiesés hajnalban 2-3 órára, FTP: stabil 920KB/s / 110 KB/s CFosSpeeddel.

[ Szerkesztve ]

(#1750) linus89 válasza c41r0^ (#1749) üzenetére


linus89
tag

igen, megéri váltani, mert jobb a sebesség. ellenben kábelnél kissebb a rendelkezésre állás, és a pingek is erősen terhelésfüggőek(mennyien használnak kábelt egy adott területen) és igazából annyival jobb nem lehet(max 3-4ms, 1. hop miatt) mivel ugyanazon a hálózaton van mind az adsl mind a kábel :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.