- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
- "Egyszerű" Ügyfélkapu+ regisztráció
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Még több 12400F tuning eredmény (vs. stock)
- Kis színes abszurdisztánból
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
válasz Mágus2 #15097 üzenetére
Külön? Erre nekem mindenhol azt mondták, hogy egy egységként cserélendő, nem javítható.
Azt mondják, hogy ki szokott kopni az ellenálláspálya, és ez okozza a gondot.
Hidegben nem volt gond, de most menet közben a melegben rémes. Érezni, ahogy "beleszabályoz", remeg a kocsi, mintha hullámozva nyomnám a gázpedált. Ha pedig kinyomom a kuplungot, le is fullad egyből. Váltások között is.
Volt már lambda-szonda, vízhőfok-jeladó, főtengely jeladó cserélve. A csömöri skodapatika is megnézte, ők gyertyát cseréltek ( no komment, már a végén )
Tényleg ott tartok, hogy csak az ősz hajszálaim gyarapodnak, mikor a kereszteződésben lefulladok, majd indítózok és nem indul. ( korábban volt neki ez a "képtelen felpörögni 1000 fordulat felé " - jelenség is, most az megszünt egy ideje )@Isti: köszönöm a linket, egyelőre nem akar betölteni az oldal.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
valamelyikőtöknek van ötlete arra nézve, hogy melyik platformon lehetne találni használt alkatrészt a feliciához?
Konkrétan a pillangó-szelep házról lenne szó.
Újonnan már sehol nem kapni európában ( a skodadoktor szerint ), használtan meg nagyon lutri.
ebay-en csak az 1.6-oshoz valót találni.Üdv,
Béla.u.i.: elvileg "valamilyen" seat-ban, meg vw-ben is ezt az MPI injektort használták. Talán érdemes azoknak a márkáknak a bontóiban is szétnézni?
u.i.: egyre bosszantóbb, hogy a nagy meleg bejövetelével mostmár ott tartunk, hogy 10 perc után minden kuplung kinyomás = lefulladás.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! A Feliciámmal tovább kellett önindítózni, mert nagyon ferde helyen parkoltam, és szerintem nem kapott üzemanyagot. Utána égve maradt az indítózásnak a felkiáltójele, a piktogramm, kézzel kellett visszatennem a kulcsot a II-re, és azóta nem tudom visszább csavarni, a kulcsot sem tudom ezáltal kiszedni. Az autót nem tudom leállítani, csak sebességben megfolytani, majd szépen indul újra, de az indításblokkoló nem működik. Mit tudok vele tenni? Ma kell 1000 km-t mennem a kocsival este. Köszönöm előre is, üdv. peti_s
-
atr
újonc
válasz S.Lívia #15089 üzenetére
Nekem a kormányművet kellett megzsírozni a gumihrang alatt jó alaposan. Én úgy csináltam, hogy egyik oldalt lehuztam a gumiharangot (ahonnan jött a nyekergés), a műanyag bilincsek oldása után (ha már régi könnyen törik érdemes bekészülni tartalékkal) és jó alaposan megkentem, meg a gumiharangba is raktam. Azóta szervós a favorit
-
vil59
tag
válasz S.Lívia #15084 üzenetére
Egyébként van még egy hely,amit akár hosszabb idő után is,de nem árt megkezelni.
A kormányrudnak,mielött kimenne a motortérbe,a pedálok mögött van egy dupla csuklója.Ezt a kormánykerék alá bebújva el lehet érni és nem árt egy kis zsírt belenyomkodni abba a keresztbe.
Üdv. -
vil59
tag
válasz S.Lívia #15084 üzenetére
Szia.Az én formanom is ilyen koru.Jobbik esetben az van,amit bringa írt.
Mint visszamenőleg írtam s kértem segítséget,az sokat segített.
Ugyan ez volt a hibajelenségem.10 centit elfordítottam a kormányt és elkezdett onnan nyikorogni.Álló helyzetben,menet közben is.Nekem a jobb oldali kormányösszekötő rud csuklója volt beszáradva és kormánymozdulatra,vagy berugózáskor ez a persely nyekergett.A legvégén már a kormánykerék tekerése is fizikai munka volt.
Kicserélték egy bontottra,jól megpakolva zsírral,gumiharanggal lezárva,ment vissza a helyére.
Álló helyzetben az első kerék fölött,a karosszériát le kell nyomni többször egymás után.(meg kell rugóztatni).Ha ekkor is nyikorgást hallani,valószínü,hogy neked is ez lesz a problémád.
Esetleg ugyanennek a rudnak a végén lévő szélső gömbfejböl ment ki a zsír.
Üdv. -
bringasisti
Topikgazda
válasz S.Lívia #15084 üzenetére
Ha teljesen alátekert és mozdulatlan kormány esetén fordul a kocsi és nyikorog akkor vagy téligumi van fent vagy öreg az abroncs és az ad nyikorgó hangot. Ha a kormány tekerés közben a kocsi mozgásától függetlenül nyikorog akkor egy PH2 csavarhúzó segítségével a kormány alatti burkolatot kell levenni és ott kell a forgó tengely perselybe egy kis olajat fecskendővel juttatni.
BENEFON DELTA--------N8
-
S.Lívia
újonc
válasz bringasisti #15078 üzenetére
Szia Bringásisti! A 24 éves formannál van valami kenési lehetőség a kormnynál? Ha nagyon aláveszem, akkor nyikorog. Köszi a választ!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz peti_s #15079 üzenetére
Szerintem ez kell bele. a pickupban volt favorit váltó, szóval cserélhető kell hogy legyen.
002301211D -A fedél gyári száma.
A feliciás pont máshol van mélyítve, de a pickupos jó helyen mély és megfelelő a feliciához a szilent helye.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, csak érdekességképpen írom, hogy nekem meglett a beázás helye a felicián.
Ahogy többen írtátok is, az egyik kulcspontja az volt, hogy az ablaktörlő alatti "vályú" televolt hordalékkal, így nem tudott elvezetődni belőle a víz, és átbukott a peremén, és a második pedig, hogy az a hangszigetelő szivacs anyag, a tűzfalnál, meg az akksi mellett magába szívta és napokig tartotta magában a vizet, innen tudott később a biztosíték táblába is befolyni a víz.
Most ezt a szivacs anyagot kiszedtem az egész motortérből, az eredeti funkcióját már úgysem töltötte be, de ellenben tiszta olaj meg kosz volt, meg porladt szét mindenfelé. Egyedül a szellőztető motor alól nem tudtam kiszedni, azt egyelőre nem akartam megpiszkálni.
Köszi a tippeket, üdv!
Béla.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kisbatyu75 #15070 üzenetére
Csere, átlyukadt. Nem a tömítésen ereszt, hanem ahol a csatlakozó van.
-
kmarco05
csendes tag
Nekem egy pár hónapja volt ugyanez a jelenségem, én magát az olajgombát cseréltem egy az egyben, utána megszűnt a szivárgás.
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Lívia köszönöm, vil59 neked meg a nevét köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kisbatyu75 #15068 üzenetére
Az olajgomba ereszt.
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15065 üzenetére
Stúrovó,Fő utca,Autó Varga.
-
peti_s
addikt
válasz S.Lívia #15061 üzenetére
Köszönöm, szoktam oda én is járni, de sajnos ami nincs neki raktáron, igen időigényes míg megjön, és olyan áron netről is megjön postaköltséggel. A Rózsika immáron bácsi száma pedig : +3672211459
Bringasisti, köszönöm a linket, nem hittem volna hogy ennyi üzlet van BP-n. Ettől függetlenül szerintem Párkány lesz belőle, felnyomnak a magyar kiskerek árrései.
-
S.Lívia
újonc
válasz peti_s #15060 üzenetére
A Felsővámház u-i Skoda boltos eddig még mindent be tudott szerezni.Érdeklődj nála! A hölgy tulaj nyugdíjba ment, de az utód is ügyes, megvannak a kapcsolataik.. Sajnos nem tudom a telszámát, de az előző hölgy tulajé ez: 20-9837900.Ő készséggel megadja az új számot, ha szükséged van rá..
-
-
S.Lívia
újonc
válasz bringasisti #15057 üzenetére
Félre ne érts, nem ellenreklámot csinálok! Azért írtam, mert Peti jelezte, hogy talált egy szlovák oldalt, erre írtam, hogy van az oldalon egy szlovák autószerelő, akit tud beszerzési tippeket adni,- bár éppen az utóbbit nem fejtettem ki, de - gondoltam- rájön. Bocs, ha félreérthető voltam, nem ez volt a szándékom!!!
-
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #15052 üzenetére
A motorról (vízpumpáról) jövő rövid gumicsövet javaslom cserélni. Nem egy leányálom kicserélni, de a vízpumpa csonk is kráteresre szokott kövesedni/rohadni meg a gumicső is, aminek eredményeképpen szivárogni fog, ha alaposan tisztítod a rendszert/megbontod a csövet. Mindkét autómból elfolyt a hűtőfolyadék a fenti helyen, hiába szarakodtam a bilinccsel. Cserélni kell vagy tömítő pasztázni.
A kiegyenlítőtartály ugyanúgy vissza fog koszolódni, amíg dzsuvás a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
Kisbatyu75
tag
Nekem is most adta meg magát a hűtőventilátor hőkapcsolója. ha már ki kell szedni és leereszteni a vizet akkor én is átpucolnám a rendszert. A motorblokk átmosására belülről mindenképp kell slag? Nem lehet valahogy máshogy?
A hűtő ventilátort szét lehet szedni? Kicsit nyikorog. Cserélnék csapágyat, ha lehet, mielőtt komolyabb gond lenne.
A gumicsöveknek lehet olyan baja, hogyha leszedem őket nem tudom visszatenni? Félek, ha nekiállok hétvégén, akkor nem tudom hétfőre öszzerakni.[ Szerkesztve ]
mobil: Xiaomi 14; PC:intel i5-8600
-
kmarco05
csendes tag
Széthúztam a csöveket amennyit csak lehetett, szerencsére kifolyt az összes fáradt-víz ( persze flakonba nem földre). Jó állapotba vannak belülről a csövek.
Viszont a csövek bilincseit szorító csavarok kis híján szét voltak rohadva, még jó hogy volt nálam egy kis WD40.
Ami érdekesség hogy magába a tartályba végre belenézhettem, és képzeljétek tiszta fekete sárszerű anyag van körbe végig lerakódva benne.
Hétvégén azt hiszem csak a tartályt leveszem aztán felviszem rendesen kipucolni belülről, mert így meg csak belemossa a tartályból a koszt a rendszerbe.
köszönöm a tanácsokat !
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz kmarco05 #15050 üzenetére
A cső széthúzása is megoldás legalább látod a pucolás után hogy a gumi falára van e még felrakodva vízkő. Ha pucolás után nem tudod az összes vizet leengedni megéri desztillált vízzel feltölteni járatni és ismer leengedni, hogy maró hatású adalék ne maradjon, bár ahogy oldja a féltéglákat semlegesíti, de biztos ami biztos.
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
No levettem nemrég a köténylemezt, meg a kereket is hogy jobban hozzáférjek, de annyira rá van szinte rohadva ( bocs a kifejezésért ) ez a leeresztő csavar magára a fém csőre, illetve annyira befele áll hogy megfogni is alig lehet, illetve amikor sikerül, akkor meg persze meg se mozdul.
Akna kéne hogy rendesen meg tudjam rendesen lentről fogni, de az sanjons nincs. :-(
Lehet csinálok egy olyat hogy amit lehet gumicsövet leveszek a rendszerről ( hűtő alatt, felett, termo mellett,... ) aztán bízom benne hogy a lehető legtöbb viz kifolyik belőle, majd visszabilincselem őket és feltöltöm a rendszert. Mit szóltok hozzá ?
( megnéztem a motor-váltó találkozását is, hát én még nem látom ott se azt a csavart, de ha esetléeg kapok majd nagyobb képet róla, jobban be tudom lőni hogy kb hol lehet )
[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Na kajaidőbe lementem a kocsihoz ingbe meg nadrágba, most szépen nézek ki, de így is megérte a helyzet a következő:
Ami a hőgomba alatt van mőanyag cső, az megy bele lent egy korom fekete fém csőbe, de az már annyira a genetáror alatt van hogy nemhogy a leeresztő csapot, de magát a csövet is alig látom. Oldalról meg a kerék mögötti lemez takarja. :-(
Esetleg tükörrel alánézek majd hátha úgy jobban látom, de ha csak a hőgomba alatti csövet szedem le, ami oda van bilincselve, az is jó, nem?
Illetve említettétek hogy a motor váltó csatlakozásánál is van egy csavar, arról, esetleg ha egy távolabbi képet tudnátok küldeni megköszönném, amin jobban látszik hogy hol is van pontosan ?
Köszönöm!
Üdv,
Marco
u.i.: fűtés csap külön nincs az én feliciámon, ezért elvileg akkor csak bemegyek a kútra és veszek tisztítót, aztán azzal átöblítem.
[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #15045 üzenetére
Felicia termosztátokon én még nem láttam pici furatot, amin keresztül zárt termosztátnál is tud távozni a levegő, így kicsit nehezebben légtelenítődik le felöntés után. Én a gombát így azért szoktam kivenni, hogy a felöntéskor kiszoruló levegő könnyen tudjon távozni a helyén. Így pikk pakk megvan a felöntés és könnyen le is légteleníti magát.
A nyíl itt pontosan egy kis fülre mutat rá, azt kell vízszintesen kihúzni. Az reteszeli a gombát a furatban. Ha azt kihúztad, simán kiveszed a gombát a helyéről. (Ha ez a fajta termosztát házad van.)Tisztításra, én oxálsavat szoktam feloldani vízben és azzal járok egy keveset, majd egy fél napot hagyom benne állni és leengedem. Az kimondottan az oxidokat eszi meg csak. Utána ugyanez tiszta vízzel öblítésre.
Van aki trisóra, ecetre, foszforsavra esküszik. Egy szimpla hűtőtisztító adalékkal való átmosás is több mint a semmi, bárhol tudsz venni.
A végén -20..-25 fokos fagyállóval szoktam feltölteni, természetesen desztvízzel hígítva. -
kmarco05
csendes tag
Nagyon köszönöm a válaszokat, és a képeket !! Így már hamar meg lehet találni. Ahogy néztem a katalógusba 6l deszt. viz elég bele. Szerintem a hétvégén ezt is megcsinálom.
Hogy érted azt hogy kitakarítanám a rendszert?
Ezt hogyan / mivel kell csinálni, írd le nekem kérlek egy pár szóban. Semmiképpen se szeretném az esetleg koszos vagy lerakódott csövekbe önteni az új folyadékot.
Még egy dolog:
Miért kell kivenni a terméosztát gombát leengedés után és visszatenni miután megtelt vízzel? Miután a csatlakozót lehúzom hogyan/mivel tudom kivenni magát a gombát?[ Szerkesztve ]
-
pentoda1
csendes újonc
válasz kmarco05 #15041 üzenetére
A gomba alatti hűtőcső erre a vascsőre csatlakozik. Ebben van a leeresztőcsavar. A köténylemez felett/mögött. Ahogy már korábban mondtam én a helyedben kitakarítanám a rendszert, mielőtt felönteném új folyadékkal. A rendszer önlégtelenítő, de én szoktam neki segíteni, mivel a felicia termosztáton nem mindig van kilevegőztető furat: a termosztátházból kiveszem a hőfokjeladó gombát felöntéskor addig míg ott meg nem jelenik a folyadék.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz kmarco05 #15041 üzenetére
Van két leeresztési pont. Az ékszíj tárcsa mellett lévő fém vízcső oldalán az anyós ülés felé néz egy 13 as kulccsal nyitható csavar. A másik a motor váltó csatlakozásánál szintén 13- as kulccsal, de itt sajnos ritkán jön víz mert az S100 óta nem rakták máshova a csavart, itt viszont a vízkő eltömíti.
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Kicseréltem ma a gombát. Vadi uj, polaritása nincs, ezért könnyű volt kicserélni, köszönöm a sok jó tanácsokat,hasznos volt! 😎
Ezért vendégeim vagytok egy sörre. A Mágus meg a Bringás kettőre!😁Még annyi kérdés a témában hogy viszont a víz ami kicsit kifolyt a csere közben, végre láthattam és iszonyat koszos volt. Inkább szennyviz kinézete volt mint hűtőviz.😟
Hol van az a legalsó pont, amit ha megbontok le tudom engedni az egész vizet? Illetve ujratöltés után kell-e légteleniteni és ha igen akkor hol?
Köszi a választ!
Üdv,
Marco
-
kmarco05
csendes tag
Én láttam nemrég ilyen dióhéjas tisztítást videón, ott elég szépen kipucolta a belsejét , kérdés hogy ott is okoz-e esetleg oylan sérülést a motorba ami aztán később komoly gonddal járhat.
-
pentoda1
csendes újonc
-
kmarco05
csendes tag
Feliciám van, 98/11-es.
Ott lehet ilyet, nem?
[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Tegnap nézteme gy videót a neten, ahol egy motortisztító spray működését mutatták be. Valami sűrítmény lötty volt amit feloldott vízben a csávó, aztán ilyen 1/2 literes műanyag virágfújó flakonból belepermetezte.
Ha jól emlékszem a levegőszűrő csövénél fújtak bele járó motornál úgy 2000-es fordulaton, amíg ki nem tisztította. Utána jobb lett a fogyasztás is, ésa motor is erősebben, egyenletesebben járt. Érdekel engem ez a dolog.
Tudnátok esetleg ilyet ajánlani? Valaki kipróbálta már?
Köszi!
Üdv,
KMarco
-
peti_s
addikt
Találtam egy szlovák Skoda oldalt, és hát rendesen meglepődtem. Van még Favorithoz is egy csomó alkatrész, fele, harmad áron a többség mint itthon, Magyarországon. Mindenképpen fogok egy utazást a Felvidéken tenni, az már most biztos.
-
peti_s
addikt
válasz Mágus2 #15003 üzenetére
Köszönöm a választ, nem egy könnyen beszerezhető alkatrész sajnos. Közben "megjavult" ma megint jó volt. Ezekhez az autókhoz azért kell türelem.
Lívia, én az elmúlt 15 évben nem hallottam róla se jót se rosszat, ezért írtam hogy korábban jót hallottam csak róla.
Egy kérdés a végére, hogy lehet a Favorit kapcsolókban az izzót kicserélni, és a fűtés szabályzónál, illetve melyiket milyenre? Műszerfalhoz való rizsszem izzóim vannak. Köszönöm előre is, szép hetet mindenkinek!
-
kmarco05
csendes tag
Ok, rendben. A polaritás mindegy? Ahogy néztem a képen, az egyik érintkező mintha magasabb lenne mint a másik, de lehet hogy csak a képen látszik úgy(?)
-
kmarco05
csendes tag
Úgy lesz, amint lehet kicserélem!😎
Csere közben a vizfolyás elkerülése miatt a zárókupak maradjon a tartályon vagy le kell venni? ( hallottam ilyet is, olyat is) illetve a vezetékek pilaritása a rádugáskor mindegy ahogy én tudom , mivel gyakorlatilag egy kapcsolóról van szó. Ezt jól gondolom, ugye?
Köszi minden tanácsot!Üdv
Marco[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
Kipróbáltam, lekötöttem a gomát, és össze a két kábelt, erre képzeljétek beindult a ventillátor de úgy,hogy azt hittem kifújja a hűtőt a keretből. 😁 A csattanó a végén az volt hogy a gyújtást se adtam rá, mégis elindult.😕 A rejtélyek tárháza ez a csodás felicia.😀
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15020 üzenetére
Igen,úgy kellett volna megtervezni a vízkeringtetést,hogy nagyobb szállításu vízpumpát tenni bele,és ehhez a csatornákat hozzá méretezni.
-- Én meg sem szólaltam- -
vil59
tag
válasz pentoda1 #15019 üzenetére
Onnan gondolom,hogy nagy baj talán nincs a víztérben,legalább is komoly vízkövesedés,mert pl. ha kint van a termosztát,akkor a házban belül nem látok ilyen lerakódást.A hűtőre menő vastag g.cső eresztett,újra bilincseztem,de elötte jól belenéztem.Egész tiszta volt.
Hát,hogy mi lehet esetleg a hüvelyek körül,az nagy kérdés valóban.
Egyébiránt,nem tisztítás miatt slagoztam át a rendszert,hanem arra gondoltam,így kiderül,ha esetleg valamelyik cső,vagy járat el van dugúlva,akár részlegesen is.És talán emiatt forr a víz.De semmi ilyen gond nem volt.
Üdv. -
pentoda1
csendes újonc
A pár éve vízzel átöblített rendszer tisztaságára, azért én nem tenném fel az életem. Ha tudnád mi lakik a motorba meg a hűtőbe általában... azt onnan csak valami kegyszer szedi le. Citromsav, oxálsav, ha nincs jobb, akkor ecet, mikor mi akad a kezembe. Főleg a váltó melletti henger elé tud úgy berakódni a vízkő, hogy gyakorlatilag megszűnik a víztér, ami lé meg ott megreked az halmazállapotot változtat...
Reméljük a gomba csere megoldja a problémád, de ha télen is forrt, akkor nem hiszem... Télen nálam egyikben sem járt a ventilátor sosem, mégsem ment 90 fok fölé a víz.
-
pentoda1
csendes újonc
válasz bringasisti #15012 üzenetére
A feliciával repedt hűtővel kínlódtam egy ideig, mire kiderült. Hűtő csere után próbálgattam, hogy jó-e, ne messzi földön szívasson. Kikötöttem a ventilátor gombát és hagytam hagy járjon, elengedtem 110 fok fölé a piros alá. Mondom, így van tervezve, ez még nem piros, ha bírja, akkor tuti jó lesz. Egy szó nélkül bírta. Azóta is patent, csak a 3 forintot nem érő lengyel termosztátok nem tudnak normálisan nyitni, a gyári meg megöngyilkolta magát...
-
vil59
tag
válasz bringasisti #15016 üzenetére
Köszi.Igen ,az lesz a vége.
Gondolom,a 90°-os bekapcsolásu gomba azért nem jó,mert ha akkor indítja a ventit,a hüvelyeknél már 100 fölött van a víz.
Mindenkinek köszönöm a segítséget!
Üdv. -
vil59
tag
válasz bringasisti #15012 üzenetére
Igen,lehet,hogy elöbb kellene kapcsolnia a ventinek?
Olyan létezik,hogy a hosszú évek alatt a hűtőben lévő gomba ellenállása elöregszik és egyre késöbb kapcsolja a ventit?
--Igen,a termosztátot jól tettem be a helyére.A szegecses furat felülre került,hogy az önlégtelenítés megtőrténhessen.A házban az iránya is jó,mert a rugós része néz a blokk irányába.
A nyitása is rendben van,a hűtőre menő vastag gumicső késöbb melegszik át,akkor viszont hirtelen.
Pár évvel ezelött az összes csatornát,gumicsöveket átslagoztam.Semmi dugulás nem volt,még kosz sem jött ki sehonnan.
Ezek szerint elképzelhető,hogy tényleg csak az a baj,hogy túl későn kapcsol be a gomba?
Így jobban belegondolva,az van,hogy már rég nyitva van a termosztát,mivel letekert sapkánál lehet látni az onnan jövő vízáramot,ami tűzforrón gőzölög.Sapka gyorsan vissza és hamarosan elkezd bugyogni a tartály.De a gomba csak kb. 3 perc múlva kapcsolja be a ventit.Mikor már nagy méretű gőzbuborékok szállnak fel a hűtő irányából.Szó szerint rotyog a víz.
Bárcsak valóban a gomba bekapcsolási értéke lenne hibás...
Mit nem adnék érte !
Üdv. -
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Nah megnéztem és nekem a villás dugós 2 pólusú hűtőventillátor kapcsoló van a '98 novemberi Feliciámba.
Az érdekesség az hogy '98 6. hóban volt egy váltás ahol a 2 pólusút felváltotta a 3 pólusú hűtőventi kapcsoló szürke laposfejű ssatlakozós újabb megoldása.
Elvileg nekem ez kéne hogy legyen benne, de mégis a régi van. Hogy lehet ez? Nm lehet hogy az előző tulaj buherálta valahogy meg?
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz pentoda1 #15008 üzenetére
Igen,nálam is csak akkor kezd el gázosodni a tartályban a víz,ha már nagyon forró.Hideg motor indulása után,alapjáraton hagyva,kb.10 perc járatás után kezd el fortyogni a tartályban,majd rá egy percre beindul a hűtőventi.Fortyogás megszűnik,venti leáll.Majd kezdődik előlröl minden.
-
kmarco05
csendes tag
Hol van helyileg ez a kiegyenlítő kupak mondjuk feliciánál ?
-
pentoda1
csendes újonc
A favi nálam is pontosan ezt csinálta, de csak ha már kb 100 fok fölé ment a lé. Nekem is alulról zubogott a kiegyenlítő. A kiegyenlítő kupakja volt alig látható helyen elrepedve. Így a szelep maga hiába tartotta a nyomást, a repedésen keresztül engedett. Nyoma természetesen nem volt az eresztésnek. Kicseréltem (meg előtte takarítottam), azóta bírja a kánikulát.
-
S.Lívia
újonc
válasz peti_s #14977 üzenetére
Nemcsak régebben mondtak róla jót, most is.Persze, nem idős, az én előző, lelkiismeretlen, hozzá nem értő ifjú titán szerelőmhöz képest csak az. Elhoztam az autót, igen precízen átnézte, cserélte a cserélendőket, motort letakarította, stb. Szó szerint suhan most az autó, alig van hangja és gyorsul szépen, fogyasztása ígérete szerint csökken és nem áll le menet közben a motor!.. Mindezt barátságos árért, elszámolva, felmutatva a cserélt alkatrészeket.Korrekt és hozzáértő szerelő.
Úgyhogy most van autóm. Szegénynek nem tett jót a téli napi 2X4 km, óvodába gyerekért. Katalizátorhoz nem nyúlt, nem tartotta szükségesnek.
Köszönöm mindenkinek a jó tanácsokat, a segítőkészséget, de jelen helyzetben "szakemberre" volt szükség. Itt maradok továbbra is, tanulok tőletek. -
vil59
tag
válasz Mágus2 #15003 üzenetére
Még annyit hozzátennék,hogy mikor elkezd pezsegni a tartály,akkor a visszajelző műszer mutatója,aminek az érzékelője a termosztát mögött van,még bőven a piros sáv alatt tartózkodik.Amúgy már a forrás elött nyit a termosztát,mert egyszer csak intenzíven jön ebböl az irányból a víz a tartályba.
---megyek szlovákiába,forman nézőbe.... -
vil59
tag
válasz Mágus2 #15003 üzenetére
Igen,a kiegyenlítő tartály kupakja tartja a nyomást.Az alatt,míg bugyog a tartály,akkor sem ereszt a sapka.Mindig száraz a tartály teteje.Aztán hamar bekapcsol a venti és akkor pár másodperc múlva megszünik a kiegyenlítőben a pezsgés.Nem is nevezném annak,hanem inkább ilyen nagyobb buborékok szállnak felfelé a hűtő felöl.Tehát nem a termosztát felöl jönnek ezek a forrásbuborékok.
Üdv. -
kmarco05
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a képet, így már könnyebb lesz kicserélni a gombát. Úgy döntöttem a hétvégén megejtem, mivel ahogy neten néztem nem nagy költség. Csak a víz ne follyon elő belőle, de Remélem hogy csak ennyi baja volt. Ha meg mégse, akkor muszáj lesz szervizbe vinni, de legalább már a szenzor új lesz benne.
Üdv,
Marco
[ Szerkesztve ]
-
-
vil59
tag
válasz pentoda1 #14997 üzenetére
Igen,ellenőrzés miatt csak ,amiatt lennék kiváncsi,hogy ott fúj-e ki.
Olyan heng.fej tömítés nincs,aminek a tűzkarikái vastagabb,puhább fémböl vannak és mikor ráhúzzuk a hengerfejet,akkor ez az anyag belesajtolódik a hüvely tetejébe?Mert akkor ha lenne is kiállás eltérés,mégis hermetikusan rápréselődne a hüvely karimájára és a forralás elfelejtve...
Üdv.