Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
kérdezném, hogy réz alkatrészbe lehet menetet vágni úgy, hogy egy fém alkatrésszel csinálnék menetes kötést?
vagy eltérően viselkednek pl. hő hatására?(A karbival bajmolódok még mindig a motoron: az esztergályos fickó nem volt képes 1 hét alatt legyártani a 2 centis alkatrészt, gondoltam, a régi tolattyú végébe menetet vágok, és valami mással pótolom a hiányzó alkatrészt. Csak ugye az előbbi réz, az egyáltalán bírja, ha megvágom?)
-
KisCobiii
aktív tag
válasz
bringasisti #16497 üzenetére
Rendben, meglesem. Nekem is hasonló elképzeléseim voltak, de azért megkérdeztem, hogy hát ha hallok valamit amire nem gondolnék.
-
KisCobiii
aktív tag
válasz
bringasisti #16495 üzenetére
A 2 főfúvóka?
-
KisCobiii
aktív tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tegnap jöttem haza a favimmal és egyik pillanatról a másikra menet közben volt egy kis rántás, majd gázadásra nem reagált, inkább erőteljesen torpant / fulladt. Viszont ha nem nyomtam a gázt, akkor alapjárat ugyan ugy volt szépen, de amint ráléptem a gázra, akár egy picit is, akkor egyből fulladt és le is állt, ha nem engedtem el a gázt. Szóval szerencsére közel voltam az otthonomhoz és alapjáraton szépen elgurultam hazáig.
Minek a hibája okozhat ilyen meghibásodást? 94-es karburátoros faviról van szó.
Előre is köszönet!
-
FeniX-
senior tag
válasz
peti_s #16488 üzenetére
1000km?!
Lassan tényleg elfogynak a valamirevaló szerelők.
Mostanában kb. 3 különböző ilyen 50-es szerelővel is találkoztam és majd' mindegyikben felfedezni véltem ezt a rejtett frusztrációt.
Nyájasan beszél, aztán az alkatrészekre meg szórja a szitkokat, de azért tudod, hogy ez most neked szól.
Egy nagyon jó kezű autóvillamossági szakemberünk is volt ilyen, őt ott "hagytuk ott", mikor a már beszerelt de be nem kötött ködlámpát akartam neki odavinni és mondta, hogy "ő ilyen melókat nem csinál már, belefáradt."Motorszerelőknél ugyanez a helyzet: a fiatalabb vagy jól vagy baromi szarul csinálja meg, a magánszerviz mindig frusztrált, és el van havazva, a márkaszervízt meg a kispénzűek - mint én is - alig győzik..
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
peti_s #16488 üzenetére
Az olajgomba 0,7-0,9barra van belőve, attól hogy elalszik, nem biztos hogy fordulaton megfelelő a nyomás, szóval csak óvatosan. Vegyél egy gombát, cseréld ki, addig ne használd sokat. Nem kell ahhoz szerelő, ne legyél lusta.
Kívülről lesz olajos a gomba ha átszakad, vagy neked máshonnan is folyik oda olaj?
-
-
peti_s
addikt
Halihó!
Feliciám nagyon beteg mostanában, úgyhogy a Favorittal teszem meg a km-ket.Viszont üzemmeleg motor esetén, alapjáraton világít az olajnyomás lámpa. 1000-res fordulatszámon már nem. Olajcsere, vízpumpacsere után kezdte, Aral 10W-40 van benne. Hol keressem a hibát?
Köszönöm előre is, üdv. peti_s
-
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16483 üzenetére
Sajnos itt az elsőt a fábiánál préselni kell, valamint a szerelő mondta, hogy x-y márka alatt nem hajlandó beépíteni, mert tönkre fog menni.. :-(
-
FeniX-
senior tag
No, részben örülünk, részben búslakodunk.
A motoron az alapjárati szellem meglett, a szivató tüskés fúvókája okozta a hibát, most viszont beleszorult a karbiba, még valahogy ki kell majd imádkoznom.A skodrin meg első kerékagy-csapágyat cseréltünk, annak járulékos dolgaival.
Ezek után eljátszhatom a "fehér elefánt"-ot, mivel kifordítom a nadrágzsebeimet és tök üresek.
Csak én - a szóban forgó anekdota főszereplőjétől eltérően - nem veszem elő a répát a fülek mellé. :-D -
vil59
tag
válasz
FeniX- #16480 üzenetére
Elfogyott az alapjárarod, mint írtad és ezért jobban kinyitottad a pillangó szelepet, hogy visszahozd újra. Ezt régen én is eljátszottam így, a végén már akkora volt a rés itt, hogy a felső fúvókából is szívott benzint,az alapjárat rovására.
Az, hogy mitől vannak nálad ezek a szélsőséges értékek,mármint, hogy néha lefullad, máskor meg 2000,az valami fennakadás,időszakos dugulás, membrán hiba. -
FeniX-
senior tag
Az a fura, hogy nekem nem ingadozik, hanem konkrétan 1-1 üreshez való visszatérékor más értékre áll be.
Hol lefullad, hol meg felpörög 2000-re. A pillangószelep jól zár, visszakattan a gázkar alap állapotában minden.
Ezért gondoltam, hogy az úszóház.
no, de mindegy. Sajnos külföldi fórumokon is írják, hogy ennél a típusnál elbb-utóbb elkopik a karburátorban kb. minden, és sokan áttérnek más 1 torkú típusokhoz, gyártón belül.
Előbb-utóbb összevadászom a hozzá szükséges alkatrészeket. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #16477 üzenetére
Nálam, ha kihúzom a levegőszűrő dob aljából a becsatlakozó kartelgáz elvezető csövet, akkor azonnal elkezd ingadozni az alapjáratom.
Üdv. -
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16477 üzenetére
Halihó, köszi a tippet!
-
FeniX-
senior tag
válasz
Mágus2 #16472 üzenetére
Akkor - ha elméletben minden jó a "benzinpumpánál" - mi más okozhatja még a karburátorban az alapjárat ingadozását?
Tegnap még jó volt, aztán délután teleraktam a tankot, és onnantól kezdve melegen "elfogyott" az alapjárat.
Persze, az utánállító csavarral vissza tudtam hozni, de kb. egy felet-3/4edet megint be kellett tekernem a pillangószelep állító csavarkán. (hogy jobban nyisson)
Most arra tippelek, hogy ahogy fog fogyni a benya (idáig kb. negyed tankkal jártam vele) úgy fog visszaemelkedni megint az alapjárat.Legalábbis, ezt figyeltem meg.
Ezért jó egy "ezeréves", szétkopott karbi.
-
FeniX-
senior tag
Ismét új, unalmas és fárasztó kérdésem:
elméletben egy (akármilyen) karburátorban az úszószint változása hatással lehet az alapjáratra is?
Ha mondjuk kopott, és picit más szintre áll be.
A teljesség kedvéért, motorkarburátornál fentről lógnak be a fúvókák.u.i.: bocsánat, hogy ezeket a kérdéseket itt teszem fel, de a motoros topicban (ha valaki onnét olvassa, akkor tisztelet a kivételnek) tök nem-hozzáértő emberek vannak.
Sacc/kb ilyen 20onéves fogalmatlanok, akiknek legnagyobb gondja, hogy hogy füstöljenek el egy pár gumit a kakucsringen.Jól megmondtam..
-
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16464 üzenetére
Valahogy úgy. Ez még mindig ez a béna motor. A hátsó fékem tárcsafék, és az ülés alatt van az utántöltő, de nem tudom lecsavarni a kupakját.
Nincs jeladó, sem egyéb. Úgy látom, csak kb. egészben tudnám kivenni az egész hóbelevancot.
-
mcfly72
tag
-
FeniX-
senior tag
Halihó, nekem is lenne kérdésem, bár sajnos a kollégának nem tudtunk választ adni.
Általánosságban, hogy nyitnátok ki egy olyan fékhenger utántöltő kupakot, ami az istennek sem akar kinyílni?
Mivel műanyag, csavarodik, félő, hogy letörik.
Kevés a hely, nem igazán tudom semmivel megfogni. -
kmarco05
csendes tag
Sziasztok !
Van egy elég komoly problémám. A csomagtartó zárszerkezetében ( Felicia 1998/okt ) a kulcsot elforditva gyakorlatilag semmi nem történik, nem tudom kinyitni az ajtót.
Belülről a kis füllel aztán kinyitotta, védő kárpit le, és leellenőriztem a komplett zárszerkezetet, de én azon semmi hibát, törést, görbülést, stb.. nem láttam, de mégis ha lecsukom és vizszintes állásba teszem a kulcsot, benyomom a zárat, nem történik semmi.
Mi okozhatja ezt? Hol van az a mechanika ami azért felel hogy ha elforditom a kulcsot, benyomom a zárat, akkor fel tudjam nyitni az ajtót?
Minden segítséget köszönök!
Üdv,
KMarco
-
FeniX-
senior tag
Egy érdekes rövidke iromány, hogy visszakanyarodjunk az eredeti témához.
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #16456 üzenetére
Az én favorit szelephézagom 20°-on 0,2mm.Mikor meg forrón lekepom a szelepfedelet, akkor meg a 0,4-es hézagmérő is könnyen jár benne.
Télen, hideg motoron mérve, csak 0,1mm-es hézagmérő megy közé, az is nehezen.
Ez nálam mindig is ilyen fordítottan volt.
Ennyit a pontos beállításról... -
mcfly72
tag
Én is így vagyok vele, Istinek meg igaza van, nem lesz tökéletes soha, sokat görcsöltem én is vele, hiába!
-
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16456 üzenetére
Halihó, oksi! Köszi.
-
bringasisti
Topikgazda
-
FeniX-
senior tag
Srácok, általánosságban kérdezem, hogyha egy motornak szelephangja van, majd szelephézag állítást követően is megmarad a szelephang, akkor az milyen hibára utalhat? Szelepfészkek vacakok már, vagy esetleg más?
1 Hengeres motorról van szó, a szelephézag állítás szinte 1v1 skodri módjára történt.
Ahogy a nagykönyvben meg volt írva: a hézamérő végül húzósan ment a szelepemelők alá, ahogy kell, hideg blokknál csináltam a témát. Előtte nagyok voltak a szívó oldalon a hézagok, de nem túlzottan. Kipufogó mondhatni oké volt. -
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16452 üzenetére
Halihó, köszi az infót!
Végülis, a 42-es, és a 44-es csavarok állításával sikerült belőnöm most kezdetnek egy kb. valamivel kisebb alapjáratot, mint 1500. (az úgy kb. "szemre" jó lesz most, amivel dolgozhatunk)
Így már el tudom vinni kipufogóshoz, meg gumishoz, és utána még finomhangolom.A "Co" csavaron kb. 1,5 fordulatot betekertem, úgy egyből nem fulladozott, a pillangószelepet nyitó alapjárati csavaron is tudtam még kitekerni (így kisebb résen áramlik a cucc), így most kb. egy fél-háromnegyed óra "játszadozás" után stabil lett ez a fordulat, nem kezd el fulladni később sem.
Esetleg, ha nem fúj ki 1000 helyen a kipufogó később, meg állítottam szelephézagot, akkor lehet Co-t mérni a kipufogó gázból és még tovább hangolni az alapjáratot. De most menet közben sem fulladozik, úgyhogy szuperság!
Valamiért az a szerencsétlen benzincsapból is "elfogy" a benya, ha nem hagyom "légtelenítés" állapotában (mikor nem a szívótorokból képzett vákuum nyitja neki a benzint, hanem á lá nátúr, átfolyik simán)
McFly, az opelt sajnálom, igazi fütyi az ilyen ember, már bocsánat.
-
-
FeniX-
senior tag
válasz
FeniX- #16450 üzenetére
Kilogisztikáztam, hogy ha hidegen szinte szivató nélkül is könnyen indul, melegen meg fullad, akkor a keverékállító csavarral kell játszani, el kell szegényíteni a keveréket.
Gondolom, itt is működik az a régi módszer, hogy teljesen visszacsavarni így megtudhatom, hogy mennyire volt kicsavarva, mennyi mozgástere van az embernek.
A mai délutáni feladat feladva. :-D
-
FeniX-
senior tag
válasz
mcfly72 #16449 üzenetére
Akkor érdemes lehet megvenni!!
Képed nincs róla?
Más: összeraktam ma a karbit, plusz rá a motorra.
Az egyik gyanúm bejött: a benzincsapot légtelenítés állapotra állítva, feltöltötte magát benyával, és utána beindult.
Viszont az alapjáratot viszonylag melegen már egyáltalán nem tartja, és lefulladgat egy bizonyos fordulat után.
Tanácstalan vagyok. A karbi patyolat tiszta, arra garanciám van, hisz én raktam össze, mostam el, stb.
Esetleg a CO csavaron kéne babrálnom?
Részterhelésen is ilyen tarakírozva jár, bár ugye 1 hengeres. Teljes terhelésen jó.
Motorfék után lefullad. -
-
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16445 üzenetére
Szia, nem/nem tudom.
A 46-os a szivató, azt kell bowdennel, vagy utólagosan rászerelt "kapaszkodóval" kihúzni.Az áztatást értem, köszönöm!
Ma délután kiderül, hogy jó volt-e az elméletem a benzincsappal kapcsolatban.Fene vigye a panel lakást, én is szívesen elmolyolnék egy garázsban, ahol lenne rá mód, hogy bekeverve tartsak ilyen lötyiket, amit Te is írsz. :-)
-
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16441 üzenetére
Mi lett volna akkor a jó párosítás?
Most még egyszer megfürdettem, utána ecetes víz, plusz öblítés, de tényleg egy minimális vakrozsda megjelent pár fém alkatrészen. wd40-be beáztatva összeraktam, délután megy fel a motorra, aztán "india"Elméleti kérdés: bénázhatok-e azzal, hogyha nem várom meg, amíg az úszóház megtelik rendesen benzinnel, és emiatt csináhlat olyat, hogy csak szivatóval indul, de a legkisebb gázadásra (le)fullad?
(trükkös a benzincsap, van rajta sima nyitott állás, de alapesetben vákuumos, tehát csak akkor nyit, ha a szívótorokban vákuum van => berúgási kísérletek erejéig)
-
FeniX-
senior tag
válasz
mcfly72 #16442 üzenetére
Ismerősöméknek - 35-ös pár - régóta ilyenje van. Szeretik, bár néha azért kicsi.
Az opelnél úgy tudom rengeteg-féle motortípussal szerelték ezeket, annak kell utánanézni, ha lehet láncosat venni. Ecotec motorok meg eszegetik az olajat. A totalcar-on volt erről egy cikk, az faján leírja.
[opel_corsa_mit_varsz_harom_kiloert][Plágium]Azt írják erre a három alkatrészre kell odafigyelni: EGR-szelep, trafósor, légtömegmérő, valamint, hogy az első futóműnek nincs bölcsője, ezért nagyon meg kell nézni, hogy van-e rajta rozsda.[/Plágium]
De én is csak a cikkből vagyok okos!
-
mcfly72
tag
Sziasztok! Kérdésem: volt már valakinek opel Corsa b, 1,2-es szgk.-ja? Ha igen tapasztalat?Tudom nem ide való a kérdés, de ti vagytok akiktől megtudom kérdezni!
Az asszonynak lenne egy alkalmi vétel, neki tetszik...
Köszi! -
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16439 üzenetére
Na, de a karbi anyaga spiáter, az nem tud rozsdásodni, nem?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Alidoki68 #16437 üzenetére
A furatban van a csap. Lefelé üsd ki, de támaszd alá a rudat mellette. Nekem van hozzá egy kiütő, amit meghosszabbítottam egy vasdarabbal, csak hozzászogetelőszalagoztam a tetejéhez, így felül a karburátor mellett tudom kalapálni. Az a csap hosszában el van vágva, azt látod felülről. Ha négyesbe húzod, látni felülről.
-
Alidoki68
csendes tag
Kedves Fórumtársak!
Váltóolaj folyás miatt nekiugrottunk a váltóleszerelésnek, és ezidáig boldogok voltunk, mert a féltengelyek lazán lejöttek. A váltórúd adott mattot, mert ahol ezen a Felíciás képen a csavar van, ott a Formannál a bilincs alatt nyoma sincs illesztőszegnek. Igaz a furatban érezhető egy vágat, az lehet a lemez széle.
Most akna nélkül csúszunk-mászunk. A váltórúd másik végétől már nem is mondok semmit, mert ott meg a tőcsavar mindkét vége törött le.
Szeretném kérdezni, hogy mi lehet a megoldás?
Felfúrni a csap helyét vagy levágni a váltórudat és pótolni, mivel akna nélkül annak a hátsó végével sem lesz könnyű megbirkózni? Bontóban kapható-e váltórúd v. azt nem nagyon tartják meg.Köszönöm a segítséget!
Üdv, Alidoki
-
FeniX-
senior tag
Kedves forumtarsak, ismét egy kicsit s segitsegre lenne szükségem. Múltkor "mutattam" azt a motor karburatort, es sajnos az a helyzet, hogy a brigeciolos fürdő után nem vettem észre, hogy a masodik torok vakuumos gaztolattyuja beragadt. (vagy inkább osszeragadt). Két napja furdetem ismet brigeciolban, csavarlazitoban, de szarik rája, meg sem kottyan neki. Probaltam hűtőbe is rakni, hátha úgy hajlandó szetjonni, de semmi. Nincs több tippem.
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #16433 üzenetére
-
peti_s
addikt
válasz
jancsi90 #16430 üzenetére
Szerintem ez kettőstömegű
Ne padlózd ilyen alacsony fordulaton, kettő, én is szoktam OFF-olni, meg mindenki, de ezek azért már kemény OFF-ok.
Más: Továbbra is aktuális a kérdésem, tudja valaki hol vannak az esővíz elvezető csatornák Favoriton, vagy Felicián?
Köszönöm előre is, üdv. peti_s
-
jancsi90
tag
Sziasztok!
Van az alábbi videó: https://youtu.be/d4top-W9eaI
1100-1400 fordulatnál csinálja amikor padlózóm. Porlasztó lehet? 4 szervízben voltam, 3-ban mondták, hogy ez ilyen semmi baja, 1-ben pedig mind a 4 porlasztót ki akarják cserélni. Imádom a mai szakértelmet!
-
mcfly72
tag
Vagy a bajusz kapcsoló még ami hibás lehet.
Esetleg próbáld kicsit eröltetni a mozgását a motornak kézzel! -
andras966
csendes tag
Sziasztok!
Van egy olyan problémám ,hogy az ablaktörlő megállt középen és nem tudom visszarakni a helyére. -
mcfly72
tag
https://szerszamkell2.cdn.shoprenter.hu/custom/szerszamkell2/image/cache/w1100h800wt1/product/pro_seal_csavarrogzito_fix.jpg?lastmod=1527253482.1523261686
-
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16421 üzenetére
Igen-igen, csak a múltkor volt róla szó, hogy az F.BS nem bírja a benzint.
Meg ugye az is 'probléma', hogy a benzincsapon belül, rajta van egy benzinszűrő. (Az belóg a tankba)
Valahogy így: -
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16417 üzenetére
Köszönöm. Az enyém nem pont ilyen, két csavar rogziti a szelen es a talpa rombusz alakú. De akkor a szilot megprobalom. Az később mennyire szetszedhető?
-
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #16413 üzenetére
Áh, értem. Akkor ejtem a dolgot, a fene vinné.
Köszi! -
FeniX-
senior tag
Sziasztok, srácok egy gyors elméleti kérdés:
Az FBS-t oldja a benzin?
Muszáj vagyok a motorom karbi-talpát meghákolni valamivel, mert ki van repedezve. Még nem vészesen, de átmenetileg jó lenne, ha még bírná egy kicsit.
Egy kollégám javasolta az FBS-t, de tartok tőle, hogy menetből ki fogja oldani.
Van ezzel tapasztalatotok? -
Alidoki68
csendes tag
Bocsánat, de még egy kérdés!
Ha már lejön a váltó, akkor a silentet is érdemes cserélni ? Mert a vízpumpa oldalán újat raktam. -
Alidoki68
csendes tag
válasz
bringasisti #16404 üzenetére
Először abban reménykedtem, hogy ott ereszt, de "sajnos" az egyben van!
Még a tengelykapcsoló gumija szakadt, talán azt a szimeringet is érdemes megnézni. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #16406 üzenetére
Volt egy sejtésem..
Akkor marad egyenlőre úgy, ahogy van... Mostanában csöndben van.Kapott friss váltóolajat.
Köszi. -
Alidoki68
csendes tag
Kedves Fórumtársak!
FAV nyelestengely szimering cseréjéhez szükséges-e a váltó szétszedése.
Sajnos az olaj egyre jobban megindult és a fogaskerékkoszorú, indítómotor környékén szivárog.
Köszönöm a segítséget!
Alidoki -
peti_s
addikt
Halihó!
Jó hír, hogy lefelé ment kicsit, miután kézzel kicsit feljebb feszegettem, a biztosíték helyére egy multimétert kötöttem, szépen amíg elérte megint a legalsó pozíciót felugrott 10,6 A-re az átmenő áram, viszont most hogy megint legalul van, mind kettő irányba 0. Szerintem ez abból a szempontból jó, hogy a motor működik, a szerkezet működik, viszont akkor hol lehet a hiba? Kábel, kapcsoló?Köszönöm a segítségeket, Mágus, a motorhoz sajnos csak úgy férek hozzá, ha az egész szerkezetet kiszerelem, de ahogy látom nem azzal van a gond, pedig mennyivel egyszerűbb lenne.
üdv. peti_s
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ülőgarnitúra 3-2
- Eladó a saját tesztemben szereplő PVY Z20 Pro Evo elektromos kerékpár kiváló állapotban, házhozszá
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Bomba ár! Dell Latitude 7400 - i7-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD IPS I CAM I W10 I Garancia!
- Update 04.28. Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" I Cam I W11 I Garancia!
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest