Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Őskoczka
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
senior tag
válasz
peti_s #14249 üzenetére
Igen-igen, a feliciák most olyan 220-340 között mozognak, állapottól, vizsgától függően.
A kereskedők tényleg jóval ez alatt akarják bevenni.
Viszont, a hasonló korú nyugati autók is ugyanilyen árban mozognak, kérdés, hogy melyik jobb: astra, vw polo, seat cordoba, stb.Én kicsit lemaradtam az előző évtizedben. Nem szeretnék "okos" autót, amiben gyári felszereltség a (bocsánat!) f@szbukk kliens, meg hogy két hetente kelljlen szoftver frissíteni, mert erre-arra az appjára kijött a fejlesztés.
Köszönöm, nem.
Kíváncsi vagyok, ezek az új autók mennyire fognak elmenni 2-300 ezer km-t, ha egyáltalán.Ráadásul a jövő azt hozza előbb-utóbb, hogy már vezetni sem fog kelleni, hanem csak bemondod, hogy hova akarsz menni és oda visz. Azt már nevezhetjük egyéni bkv-nak is, nem? :-D
-
peti_s
addikt
válasz
FeniX- #14248 üzenetére
Hát a kereskedők nagyon alul vesznek be mindent. Nem tudom mi az alja nálad, mi most egy 80000-ért hirdetett 93-s Favoritot nézünk meg fél órán belül.
60-70-ért el tudjuk szerintem hozni ha rendben van, képek alapján rozsdamentes. Pár év múlva a Feliciák fognak ilyen áron szaladgálni, amelyik megmarad egyáltalán addig. Egy 5-6 éve még 150 eladó Favorit volt használtauto.hu-n, most 35. 350 Felicia, most 150.
(#14247) gs20, egy olyan izzónak még mindig kisebb a teljesítménye mint egy xenonnak, ha jól be van állítva nem bánt azzal senkit. Én most a Night Breaker Laserből rendeltem, jövő héten kipróbálom milyen a Silver-starhoz képest.
-
FeniX-
senior tag
válasz
peti_s #14239 üzenetére
Igen-igen, viszont kacérkodom a gondolatával, hogy mégiscsak megtartsuk. Egy-két kereskedőnél voltunk már vele, és még azt a kevéskét sem akarnák megadni érte, amit reméltem volna.
( meg aztán annyit ráköltöttem, hogy na! )
Arra meg jó, hogy mégiscsak nem egy bkv kaliber. :-) -
gs20
tag
válasz
bringasisti #14245 üzenetére
"100/80 W égőt használok"
Erre azért nem kellene büszkének lenni...
Azon kívül, hogy eleve nem engedélyezett a használata, a többi közlekedő szemét folyatod ki. -
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #14245 üzenetére
Oké, köszönöm, várom válaszod!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
peti_s #14244 üzenetére
Hát ez egy jó kérdés. Én megvettem a fényszórót tíz perc a berakása, de aztán nem lett bekötve mert én 100/80 W égőt használok a hagyományos fényszóróba. Megy egy kábel az öninditó oldaláig aminek látszólag nincs rendeltetése holnap megnézem hogy ha a ködlámpa kapcsolóját kapcsolom kiad oda áramot vagy sem. Ha nem a lámpa kábele akkor kell egy kábel a ködlámpa kapcsolótól és mivel 100 W kell egy relé
-
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #14243 üzenetére
Értem.
Más: holnap megyünk megnézni egy Favoritot. Állítólag jó állapotban van, a képek alapján jól néz ki, remélem tényleg így lesz.
LX-s, 93-s, ködfényszóró mennyire bonyolultan építhető bele? Neten láttam hogy 2000Ft-ért már van ködfényszóró, elég kedvezőnek tűnik. Robi, nem tudom hogy olvasod-e még a fórumot, neked köszönöm azt a izzókészletes hsz-ed, mindig visszakeresem hova mi kell.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
peti_s #14242 üzenetére
A belső küllőn van áthúzva úgyhogy kétszer kell fűrészelni. Azért utána nehéz vele közlekedni mivel a kormányt cserélni csak speciális lehúzó segítségével lehet. Nem akarom részletezni de van kamera rendszer a környéken mikor az előző kocsimat feltörték megmondták a rendőrök hogy éjszaka semmit nem látni rajta. Nem a Diószegi Sámuel utca, egyszerűen azért viszik mert a faszinak szüksége van egy 500 forintos alkatrészre, vagy mint az én esetemben egy " lakásra"
-
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #14240 üzenetére
Anno amikor volt ez a kormányzár mánia, lehetett látni autókat átfűrészelt kormánnyal.
Amúgy szerintem egy ilyen korú autó ha nem olyan környéken laksz már nincs kitéve komolyabb figyelemnek az autótolvajok közül.
-
mcfly72
tag
Magad uram ha szakid nincs!
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
FeniX- #14238 üzenetére
Én egy meglehetősen bizar de tökéletes eszközt használok miután ellopták majd megkerült a kocsi. ( nem a rendőrség találta meg) Egy karvastagságú lánc segítségével a kormányt a kormány belső küllőn keresztül az anyós üléshez lakatolom. A lakatnak csináltam burkolatot hogy " okos kulccsal" ne is kísérletezzen senki. Szerintem fél óra alatt nem lopja el a kocsit még egy szakember se.
-
FeniX-
senior tag
válasz
bringasisti #14237 üzenetére
Szia, köszönöm, sajnos igaz.
Gondolkozom egy valami egyszerűbb riasztó beköttetésén.
Volt egy jó autóvillamosságis szakink, de sajnos, ahogy közeledik a 60-hoz nála is kijött az általános kór, hogy nem szeret már igazán dolgozni. Többször hívtuk azóta több ismerős is, és mindig olyan árakat mond, hogy ne is vidd oda.
Az elején még csak a szerelős melókat mondta le, később meg már ezeket az apróbb sziszifuszi melókat mint pl. egy ködlámpa bekötése.Én megértem, csak nálam ez ugyanolyan bizalmi meló, mint a fogorvos vagy a nőgyógyász.
Ha egy mód van rá mindig ugyanazzal szeretek szereltetni. -
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
érdeklődnék, hogy tud-e valaki normális, megbízható villamossági szerelőt pesten?
Üdv, kellemes estét.
-
peti_s
addikt
Üdv Emberek! Nagy Favorit vadászaton vagyok, télre 15km-s útra kéne egy járgány, nem szeretném a Feliciát 3 hónapig sóban "konzerválni", plusz a rövid utak sem hiszem hogy az előnyére válnának, így döntöttem e megoldás mellett. LX-s Favorit esetén lenne egy kérdésem, hogy hogy működik az ablaktörlője. Szerencsére nekünk GLX-s van, és a memóriás ablaktörlő szerintem csodálatos ötlet, LX esetén viszont tudtommal nem az van. Mi van ott?
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #14226 üzenetére
Nekem is volt vele sok gondom, 3 motorom volt tartalékba, mindíg javítottam.....
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
nagyon szép ez a 105-ös!
Más: Levizsgáztattuk a feliciát, s még mindig eladó.
Az előző 1 évben kapott:
- új hütőt,
- generátort ( új )
- vízpumpát
- kuplung szettet
3 hete: olaj olajszűrő, váltóolaj, levegőszűrő, gyertyák lettek benne cserélve.
Friss vizsga 2018.10 hóig.Akit érdekel, privátban válaszolok minden kérdésre.
köszönöm szépen, kellemes estét, sziasztok.
-
mcfly72
tag
válasz
Favorit 136L #14227 üzenetére
Hali! Hogyha nem lett megfőzve a motor, nem kell síkolni, bár érdemes, mert akkor biztosabb a siker! Amúgy a hengerfejről van szó ugye?
-
Favorit 136L
csendes tag
Sziasztok!
Motorcsere történt a Faviban. Kapott egy 70 ezer km-es blokkot.
Annyi történt vele, hogy le lett véve a hengerfej alkatrészpótlás céljából egy másik
Favoritra, de mégsem kellett.(vissza lett rakva és szépen el lett csomagolvaNincs semmi baja a hengerfejnek, egészséges de tömítés csere előtt nem síkoltattuk fel csak finoman (finom csiszolópapírral) lecsiszolgattuk róla az előző tömítés maradványait. Mentem már vele pár kilométert és semmi baja, nem fúj ki, nem folyat, semmi rosszindulatú jel, a motornak szép hangja van...
Szerintetek mindezek ellenére kellene aggódnom? Van valakinek esetleg hasonló tapasztalata? -
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #14223 üzenetére
Csak próbálom én is kizárni a lehetséges problémákat....hamár a test van napirenden😊
-
djtatar
újonc
válasz
bringasisti #14219 üzenetére
a víz probléma megoldódott , a műszer nem ugrál, ha leveszem a gázpedálról a lában nem rángat.a kábelt a ha végig húzom a motoron mit nézek mit fog csinálni? ha a gázpedált megtartom egy bizonyos sebességnél akkor is csinálja, próbáltam egy másik karbit egy másik gyújtás trafót de akkor is csinálja
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
djtatar #14217 üzenetére
Húzd le a kábelt, gyújtást kapcsold be, és a kábelsarut húzd végig a motor testén ( szelepfedél nem jó) több helyen. A műszer ugrál? Különböző gázpedál állással menj a néhány percig a kocsival és akkor is rángat mikor nem mozdul a gázpedál? Vagy mit csinálsz éppen mikor rángat és milyen gyakran.
-
mcfly72
tag
válasz
bringasisti #14216 üzenetére
Nekem is rángatott, emlékezzünk csak a membránokra!!!
-
djtatar
újonc
válasz
bringasisti #14216 üzenetére
igen ott van a kábel akkor a műszerfa lehet a probléma vagy valami más a motoron? hogy nem mutatja a rángatásnak a gyújtáshoz lehet köze de az autó egyszerre beindul
-
djtatar
újonc
válasz
bringasisti #14214 üzenetére
igen értem de szerintem az ac pumpa már jó de miért rángat nagy és kis sebességnél is karburátor tiszta csövek rendben elosztó kábel új az alapjáratom fordulatszám mérő lámpa kapcsolás nékül 1000 lápával 750 és miért nem mutatja a műszerfal a víz hőfokát a motornál el mozdíthattam valamit?
-
-
gs20
tag
Szerintem egyikőtöknek sincs igaza.
Trafó szigetelten történő felcsavarozása? Minek? Ha már átüt belül a tekercsről a házra, akkor az a trafó alapból is kuka. Hisz gondolj bele, akkor hozzányúlsz a trafó házához megb@sz a kraft?! Már csak árnyékolási (zavarszűrési), és biztonsági okokból is testre kell tenni. Ha szigetelten kellene legyen, akkor nem egy nagy csupasz fémfelület lenne, hanem alapból szigetelt, műanyag házban lenne. Tehát trafó háza teste megy.A test pedig nem trafó házán keresztül megy a szikrához, hanem a trafó15 pont-> akku+ majd -> akku- -on keresztül a testre. Lévén, hogy a gyújtótrafó takarékkapcsolású, vagyis így megszakításkor a primer tekercs önindukciós feszültsége is hozzáadódik a szekunder tekercsben indukálódó feszültséghez.
-
bringasisti
Topikgazda
A topik azért van hogy megbeszéljük megvitassuk, nincs gond ha nem egyezik a vélemény mert így lehet dolgokra rájönni. De hidd el a festett karosszéria azért nem szigetel mert 20 ezer voltról beszélgetünk és mikor az anyát meghúzod rögzítésnél már a festék a múlté. És mint említettem nem minden trafó egyforma van ahol a szekunder tekercs a testhez van kivezetve. Tudok olyan kapcsolási rajzot is dobni csak most nem akarom a fél könyvtáram végig keresni
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
Kisbatyu75 #14208 üzenetére
Ha nincs ott csavar akkor legyen. Ott a tengely olajozását végzed a kosz bemegy. Nem kell oda hernyó csavar, jó a normál kivitel is
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14207 üzenetére
Igen,igen.Emlékszem,mikor először összetűzésbe kerűltem a trafóval,az nekem is egyből feltünt,hogy szigetelőlap nélkül van hozzácsavarozva a kasztnihoz.Ami képet átkűldtem neked,azon láttam,hogy nincs külön oda földelve.Majd miután leszedtem a helyéröl,láttam,hogy a felerősítési pontjai nem érintkeznek fém a fémmel.Azért nem mert,maga a karosszéria festés a kilógó tőcsavar körül sértetlen volt.Ez szigetelte el a trafót a lefőldeléstől.Szerintem még most is ilyen állapotban van.Ha jó idő lenne,levenném a trafót és lefényképezném neked...
Amit pedig a kőkemény lefőldeléséről írtál,az meg az akksi minuszról megy a trafó 15-ös fülére.
A te rajzodon ki tudja,miként értelmezik azt a trafó föld jelzést.
Látod,az enyémen nem tünteti fel.
Ne vitatkozz egy villamosmérnökkel !!
(vicc volt)
Üdv. -
Kisbatyu75
tag
válasz
bringasisti #14197 üzenetére
Úgy néz ki tényleg a rotor volt a ludas. Kicseréltem, és pöccre indult az autó.
Viszont megnéztem a hernyócsavart, és nagyon mélyen be tudtam nyúlni csavarhúzóval, szerintem nekem nincs is benne csavar. Egy fecskendőt álló motornál bedugtam és párcsepp olajat nyomtam bele biztos ami biztos alapon.
Akkor most jöhet a fékfelújítás. -
bringasisti
Topikgazda
A dolog lényege hogy ránézésre nem tudod megállapítani hogy a trafó szekunder tekercse hogy van testelve, mert van 20 variáció. Van típus ahol a házhoz van és ahol a kivezetéshez. A Skodák S100 -tól felfelé mindig a kocsiszekrényre rögzítette közvetlenül a trafót szigetelés nélkül.
-
djtatar
újonc
válasz
bringasisti #14205 üzenetére
a fordulatszám mérő nem mindig megy néha megy néha nem, az ac pumpa ha elmentem 20 km és nem állt meg az autó akkor is csinálhatja az ac pumpa a hibát az autó rángatását kis és nagy sebességnél is
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
djtatar #14203 üzenetére
Az hogy hogy változik az AC kézi pumpálásnál a kar ellenállása azt reggel megnézem mert a régebbi kocsiknál mikor a karburátor megtelt benzinnel a tűszelep lezárt és azt érezni lehetett. Nálunk van egy fehér műanyag csupor ( ülepítő tartály ) amin folyik a benzin keresztül vissza a tankba. A műszerfalat most ne nézd, legyen jó a motor. Fordulat számlálod van?
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14200 üzenetére
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #14200 üzenetére
Mint írtad feljebb,a trafó kőkeményen földelve van.Ebböl azt vettem ki,mint ahogy rá is kérdeztem: arra gondolsz,hogy a trafó fémházát közvetlenül hozzácsavarozzuk a felerősítő füleivel a kasztnihoz?
Mert akkor így közvetlen mínuszt kap és akkor nem magában sűl ki,hanem átmegy a karosszériára.Szerintem,ha átég a belső szigetelése,akkor átüt a testre.Emiatt nem szabad még külön rátestelni a vázra.
Maga a trafó nincs testelve a vázhoz,legalább is az elektromos rajz szerint.
A felső érintkezői,az egy másik történet.
Én egyszer kettéfűrészeltem egy trafót,mert sötétben villogott a fedél alatt.
El volt égve a belső szigetelése és átütött a fémborítására.Ha le lett volna főldelve a kasztnihoz,az nem szerencsés.Nekem mikor nem ment ki a szikra,lehetett látni a trafóban a villanást és vele egyidőben az önkisülés kattanását hallottam,amint a házra üt.
Biztos neked is megvan a rajz,de azért majd átküldöm.Itt sem jelöli a lefőldelési igényt.
Az biztos,hogy nálam nincs érintkezése a kasztnihoz,erre kínosan ügyelek,oszt mégis van szikrám...
Éljen a Skoda.
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Xbox Series X|S
- Eredeti játékok OFF topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kerékpársportok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- A Surface Go Type Cover 100% magyar
- Azonnali A320 B350 X370 B450 X470 A520 B550 X570 chipset alaplap felvásárlás személyes/csomagküldés
- G.SKILL Aegis DDR4 3000MHz memória, hihetetlen áron!
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FULLHD I Cam I W11 I Gari!
- iKing.Hu - Apple iPhone 14 Plus - Yellow - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest