Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HUNited

    őstag

    válasz FrankMonzano #2234 üzenetére

    Garancia mint olyan egy nem létező fogalom.

    Szavatosság (azon belül is kellékszavatosság) 2 év van minden műszaki cikkre (pontosabban tartós fogyasztási cikkre).

    Amit te garanciának mondasz, az a jótállás, és lényegi különbség csak egy van a kellékszavatosságtól: itt 1 évig (törvény szerinti minimum) nem neked kell bizonyítani, hogy a termék nem a te gondatlanságodból ment tönkre, hanem a vállalkozásnak kell hogy márpedig ez leesett és nem garis.

    A (kellék) szavatosság 2 év, fél évig van a bizonyítási teher az eladón, másfél évig a felhasználón.

    Tehát igazából ha úgy tetszik, akkor minden tartós fogyasztási cikkre 2 év a "garancia", csak nem olyan kényelmes a felhasználónak a jótállás lejárta után az érdekérvényesítés.

    De egyébként meg tök mindegy, mert a fogyasztóvédelem töketlen, igazából úgy kb. nem is létezik (legalábbis garanciális problémában nem segítenek), ki is herélték drága törvényalkotóink. A békéltető testület és/vagy az online vitarendezési platform döntése nem kötelező érvényű az eladó számára, marad a pereskedés. Évekig. És jó eséllyel többe kerül, mint a termék. És ha nyersz is, az igazolt költségeid fedezik (más kérdés hogy behajtható e...), de az idődet és a türelmed nem adja vissza senki.

    Úgyhogy nem akarlak elkeseríteni, de nem az számít hogy mennyi a gari egy termékre, hanem hogy az adott kereskedőnek/gyártónak mi a gyakorlata.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés