ha jól értem, a (manapság kevésbé) tartós fogyasztási cikkek élettartamát, más néven a tervezett elavulást állítod párhuzamba azzal, hogy egy mobiltelefon csak korlátozott ideig kap támogatást a gyártó részéről. ebben az sántít, hogy amennyiben egy hűtő vagy egy mosógép elromlik, használhatatlanná válik, tényleg csak az az opció marad, hogy az ember megjavíttatja, vagy lecseréli. ellenben azok a készülékek, amiket elhanyagol a gyártó sw-es oldalról, tökéletesen működőképesek maradnak, és továbbra is képesek ugyanazt nyújtani, mint amit a megvásárlásuk pillanatában. persze, hogy egy user mindig vágyik az újdonságra, ezt nem vitatom, sőt - mindez korántsem csak a sw-es feature-ökre vonatkozik, mert 0.5-1 év alatt sokkal gyorsabb SOC, több memória, jobb kamera kerül a telefonokba, az egyéb technikai megoldásokról + designbeli változásokról nem is beszélve. és itt jön az, amit én állítok: szerintem egy user számára ezen utóbbiak sokkal nagyobb vonzerőt jelentenek, mint a frissebb rendszer által nyújtott újdonságok. a gyártók pedig az újabbnál újabb készülékek dömpingjével elérték, hogy az emberek akkor is elvavultnak érezzék a telefonjukat, ha egyébként az adott készülék tökéletesen megfelel a valós igényeiknek. a telefon cseréje ritkábban fakad szükségből, max a felhasználó megracionalizálja magának olyan indokokkal, hogy "az asszonynak kell már egy másik telefon, nekiadom az enyémet", vagy "pont most jár le a hűségem", esetleg "erre már nem jön több frissítés". nincs amúgy baj azzal, hogy változnak az igények, és mindenki akkor és úgy vált telefont, amikor és ahogy akar, de akit bármelyik gyártó rá tud kényszeríteni újabb telefon vásárlására azzal, hogy X év után nem ad ki több frissítést az illető telefonjára, az meg is érdemli.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]