Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • martonx

    veterán

    válasz repvez #55 üzenetére

    Ez esetben légyszi írd át a kódod C#-ra, tőlem maradhatnak a jelenlegi béna változó neveid is, és közösen szépen elkezdjük átalakítani normálisra, közben hátha elkapod az ívet, hogy miért van értelme normális kódot írni.

    A C# verziót ide várom: [link]

  • martonx

    veterán

    válasz repvez #44 üzenetére

    Hálistennek nagyon régen nem C/C++-ozok, így tőlem ennél konkrétabb válaszra hiába is vársz. Hátha majd valaki megírja helyetted class-okkal, vagy ha gondolod normálisabb nyelvet is használhatsz, és akkor akár még segíthetek is (részemről csak C# játszik).

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #51 üzenetére

    Ettől, hogy mérnöknek kell lenni mindenkinek ha valamit csinálni akarsz annyira elegem van, miért kell ahhoz mérnöki diploma, hogy valamihez érts?

    Nem kell papír, a tudás kell hozzá. De a programozásnak is rengeteg ága van, különböző szintjei. Lehet, hogy tévedek, de szerintem egy repülőgép leprogramozása, grafikával, fizikával, az nem a belépő szint. Olyan, mintha hidakat akarnál tervezni, de közben nem tudsz egy egyenes vonalat sem csinálni.

    Legtöbbször hiába a diploma a józan paraszti ész többet ér annál.Meg a legtöbb gyerek már akkor programoz mikor még az általánost sem járta ki, nemhogy diplomája legyen.

    A legtöbb gyerek addig jut, hogy nyomkod valamilyen eszközt, a programozás ennél sokkal unalmasabb dolog egy gyerek számára, nem is látok a környezetemben egy gyereket sem, akit a dolgok működése jobban érdekelné, mint a használata.

    Neked sem kell Séf diploma, ahhoz, hogy egy kis főzőtudási praktikát és gyakorlatot megszerezz és a magad és környezetet kedvében járj pár jó fogással.Csak hobbyból.

    Igaz, ha a cél egy paprikás krumpli vagy rántott hús. De ha még kés sem volt soha a kezedben, akkor nem árt, ha először egy rántottával kezded.

    Amúgy igen az alapoktól kell elkezdeni építkezni, de ha az alapok nem tisztázottak úgy nehéz, az általad linkelt pattogós labda progik is ahány félét találtam annyi féle leírás semmi összefüggést nem találtam köztük.
    Igen, ezt már leírták mások is, de az alapokat nem lehet csak úgy megszerezni egy fórumon, ez nem egy iskola. És szerintem sokkal nehezebb is így csinálni, mint elmenni egy tanfolyamra, akkor is, ha csak egy hobby. Ezzel biztosan sokan nem értenek egyet, én így látom. Ha én gitározni szeretnék tutira nem állnék neki youtuberól akkordokat tanulgatni, hanem elmennék egy tanárhoz, hogy legalább az alapokat megmutassa. Persze, ha valakinek sok ideje van, a netről minden ki lehet túrni, igaz visszacsatolásod nem lesz semmiről, mi az amit jól vagy rosszul csinálsz.

    A pattogós labdáról is azért van 100 féle megoldás, mert 100-féleképpen is meg lehet csinálni, és 100 programozó bizony 100-féleképpen is fogja megcsinálni.

    Meg mitől egyszerűbb amibe már bejön a grafika és az ütközés és a gombnyomás annál mint amit én mondtam?

    Nem tudom neked mi az egyszerű vagy mi nem, nem ismerlek, nem ismerem a képességeidet, a jelenlegi tudásodat. Szerintem érdemes rétegekben haladni a tudással. Egy biztos: csinálni kell, akármit, senki sem úgy kezdte, hogy az első kódjai zseniálisak lettek.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #44 üzenetére

    Látod már megint a Mona Lisaval akarod kezdeni ;]

    Szóval, ha engem ilyen érdekelne (hozzáteszem nem értek a játék programozáshoz), akkor első körben csinálnék egy kis progit, ahol egy labda pattog egy négyzetben. Itt még nincsen semmi csicsa, egy full lineáris kód, ahol mondjuk egy start gombra elindul a bogyó, egy stop gombra meg megáll, a négyzet faláról meg visszapattan.

    Aztán, ha ez már megy, akkor el lehet kezdeni classositani a kódot step by step. Ilyenkor a start gombra nem egy lineáris kód fut le, hanem létrehozod az osztály egy elemét, ami onnantól kezdve önálló életet kezd, a következő gombnyomásra megint létrehoz egyet, nyilván ezzel játszadozni kell, de tutira van egy tucat ilyen video a neten, ahol megmutatják, hogyan kell ilyet csinálni.

    Ha érdekel.

  • martonx

    veterán

    válasz repvez #35 üzenetére

    No végre egy konkrét kérdés.
    Szóval a deklarációk megoldására ennél nincs jobb megoldás, valahogy muszáj deklarálnod a változóidat. Jó látni, hogy eljutottál az olvasható kód problematikájához is. Nagyon fontos, hogy a kód, amit készítünk olvasható legyen, ezért maximálisan ellenjavallt az ilyen szar változó nevek használata, mint amiket te is használtál. pl. double G helyett, mennyivel olvashatóbb mindenhol ha double Weight-nek hívod a változód?

    VISZONT: ezeket tudod csoportosítani, és ezzel el is érkezünk az objektum orientáltságig. Az alábbi kódodat lehetne csoportosítani például úgy, hogy deklarálsz egy Repülő és egy Környezet osztályt. Ezeken belül lennének a hozzájuk tartozó deklarációk, a kalkulációk egy része.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #35 üzenetére

    A változó egy kis doboz, amibe értékeket tárolsz, a neve meg egy címke, amit ráragasztasz, hogy tudjad mit raktár bele. A nevét te adod meg úgy, ahogyan neked kényelmes az olvashatóság miatt.

    A példádban a fizikában használatos jelölések vannak használva, amit nehéz olvasni olyannak, aki nem vágja a fizikában használatos jelöléseket. Másrészről meg nem árt, ha a változó neve nem ingyombingyom, hanem utal arra, amire használni szeretnéd, így olvasható marad a kódod mások számára is, illetve neked is, amikor fél év után előveszed a kódot és már halvány lila fingod sincs mit csinál, meg hogyan.

    Mindig is utáltam az olyan olvashatatlan kódokat, ahol i, j meg k van, aztán találd ki mi mire van.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #20 üzenetére

    Nem az a lényeg, hogy pötyös labda, vagy pálcika ember, hanem, hogy megtanuld használni az ecsetet, a festékeket, megismerd a vásznat és a festés technikáját.

    De, hogy a konkrét kérdésedre is válaszoljak: tessék, és itt elkezded nézni mik vannak ingyen, vagy rááldozol 3000 forintot egy már említett udemys anyagra és máris megkapod a kérdésedre a választ.

    Csak kezd már el, mert csak beszélünk a semmiről, de így soha nem fogod elérni a célodat.

  • ceripapa

    aktív tag

    válasz repvez #20 üzenetére

    Az a baj azzal h ha csak algoritmizalast nezitek h sok nyelvi specifics dolgot kihagytok. Plusz az algoritmizalas es tervezes mar alapbol egy absztrakcios szint a vaz amire a nyelvet mint koppenyt huzni akarod. Van-e ertelme melyebben foglalkozni vele , nem nagyon altalnos algoritmizalas tetelek vannak: maxker,minker, mgszamolas , kereses, rendezesi algoritmusok ... De ezek a mai szemmel mar sokszor kevesek es max atomi folyamatok. Egyedul futasido ellemzesnel van ertelme ezeknek a hasznalata a mindennapokban(maganak az algoritmusok/algoritmizalasnak)

    Mert ha nyelvet nem ismerd az altalad kitalalt dolgot nehez atultetni ..

    Vannak ilyen programozas technologiai folyamatok: szoftech aminel uml diagram + esemenydiagrammot hasznalnak. Vagy a Foti fele programozas , papiros programozas amit sose hasznaltam .

    Szoval ezen is eszkozok adottak altalnos iranyba segiteni , de max a tervezes fazisig utana pedig meg kell irni a kodot , amibe mar ezen eszkozoknek csak minimalist segitseget jelentenek.

  • Silεncε

    őstag

    válasz repvez #20 üzenetére

    Annyit javítanék, hogy a C++ nem platform, hanem programozási nyelv. A C++ fut az Xbox One-tól kezdve a Linuxon át az Androidig mindenen. A platform itt jelen esetben Windows, mobil (aka Android vagy iOS), Linux (esetleg valamelyik konzol. Én is ezt az utat járom, amit te, annyi különbséggel, hogy cirka 2 éve programozok. Nekem leginkább az volt a baj, hogy nem merultem el semmiben mélyen, hanem mindenbe belekaptam (programoztam Arduinot, Pythonban Windowsra adatgyűjtő szoftvert de még SDL2-vel is próbálkoztam, nem beszélve az Unreal Engine-ről vagy Unity-ről). Amire rájöttem, az, amit a többiek mondanak: sajnos az itt nem megy, hogy kapásból te írod meg a következő BF1-et. Erre most kezdek én is rájönni, most teljesen nulláról kezdem a tanulást, csak még nem döntöttem el, milyen irányban (sajnos minden érdekelne, de olyan meg nincs, hogy mindent).

    Egyébként ha mindenképpen játékfejlesztés: akár amit fentebb írtak Unity, de esetleg az Unrealt is meg lehet próbálni, a Blueprintekkel könnyen és gyorsan lehet haladni + megérteni a programozás alapjait. Utána onnan meg lehet továbbmenni C++-al, ugyanis az engine C++-ban (is) programozható

  • #82351360

    törölt tag

    válasz repvez #20 üzenetére

    Ha nem az alapoktól akarsz indulni akkor ott a unity. YouTubeon keress rá a brackeys kifejezésre.
    Van olyan tutorial ami kompletten végigvezet egy egy játék fejlesztésén.

  • Ispy

    nagyúr

    válasz repvez #3 üzenetére

    Rossz hírem van: a programozás egy alkotói folyamat, olyan vagy, mint egy festő, akinek van egy üres vászna, 100 darab ecsete, meg 1000 féle festéke.

    Persze odaülhetsz a vászon elé 0 tudással, hogy te most lefested a Mona Lisát, de hát ez nem így megy. Először egy pöttyös labdával kell kezdeni és amikor az már megy, akkor jöhet egy picit bonyolultabb feladat. És talán évek kemény munkájával el fogsz jutni a Mona Lisáig, de az is lehet, hogy nem.

    A te általad leírt kamatos példa kb. az unalmas ujjgyakorlat kategória, ennél csak bonyolultabb dolgok vannak, de nem látom a kódjaidat, ahol próbálkoztál volna megoldani.

    Nincsenek szabványok, nincsenek szabályok, ugyanazt a feladatot 3 programozó 3 különbözőképpen fogja neked megcsinálni.

    Eszközök vannak, amiket használhatsz, legyen az egy osztály, egy függvény, egy akármi. Ha a játékok tervezése érdekel, akkor válassz platformot magadnak és abban kezd el a pöttyös labdádat csinálni és ha elakadsz, akkor konkrét kérdéssel gyere vissza.

    Egyébként meg ott a gugli, tessék használni, szinte mindenre vannak remek példakódok, amiket lehet olvasgatni tök ingyen, illetve ez nem igaz, mert az időddel fogsz fizetni. Vagy maradnak a feladatspecifikus tanfolyamok, azok viszont pénzbe kerülnek. Akár így, akár úgy, de ezt ingyen nem adják.

  • sketchifun

    senior tag

    válasz repvez #11 üzenetére

    Persze. Ez a kis apróságokkal kezdődik. Először hello world. Először megtanulod, mi kell, hogy amit csinálsz, egyáltalán működjön. Aztán a tutorialok alapján csinálsz egy egyszerű kis valamit. Aztán még sokat. Ezután elkezded módosítgatni a legutóbbi kis vackot. Először csak a számokat. Aztán láttad, hogy ha a tutorialba írt valamit a csávó, és az a szöveg megjelent a programodban. Azt is átírod. És már érted is. Már tudod, milyen kódot kell írni, hogy a programod kiírja. Ezek a lépések, nekem így ment.

    Mikor láttam, hogy a html nyelvben minden kacsacsőrök közt van, ami nem látszik végül, tudtam hogy az a kód, a többi a tartalom. Feltűnt, hogy egy szöveg elején ugyan az a kód van, mint a végén, csak per jellel. Kitöröltem azt az egy karaktert, az lett az eredménye, hogy minden tartalom olyanná változott mint az az egy sor. Minden félkövér lett. Ekkor jöttem rá hogy így kell formázni, van kezdő és befejező elem. Vanak táblázatok.

    És ezek most olyan nevetségesen egyszerűnek tűnnek, hogy hihetetlen, de akkor a körmöm rágtam, hogy vajon most mit csináltam.

    Próbálgasd, nyúlj bele. Maximum elrontod. És, mi történt? Semmi. Vissza állítod az eredetit, és máshogy próbálod babrálni.

    Javaslom egyébként a HTML-t, szerintem kiváló tanuló alap.

  • Gyuri16

    senior tag

    válasz repvez #9 üzenetére

    Meg szabad kerdeznem mi a celod ezzel a temaval? Programozas topicban probaltunk segiteni (az evek alatt mar sokan). Tobben megirtak, hogy kezdj el valamilyen (akarmilyen) nyelven programozni alapoktol, kaptal netes kurzusra linket, ajanlott konyveket. Irj sok kis programot. Mindenki igy tanul. Neked ez valamiert nem megfelelo.

    Itt bambano felajanlotta, hogy megmutatja az altalad kitalalt problema megoldasat. Te pedig #3-ban elterelted a szot masfele a bejegyzesben pedig a keppel egy kicsit be is szoltal..

    A problema amit felvetettel programozo szempontbol nem annyira erdekes, ha a matek resze megvan. Itt van egy hasonlo pelda magyarazattal, ha erdekel: [link]

  • Silεncε

    őstag

    válasz repvez #3 üzenetére

    Szerintem nem feltétlen kell külön a kamatot és a hitelalapot 12-vel osztani, egyszerre is mehetnek. Pythonban gyorsan összedobtam rá egy kódot, nem tudom mennyire jó, ha nem, akkor úgyis mondja valaki (engem is érdekelne, hogy esetleg mi az, ami nem jó és miért)

    hitelAlap = int(input("Add meg a hitelösszeget! "))
    hitelSzazalek = (100.0 + int(input("Add meg a kamatot!!(Százalékban!!) "))) / 100
    hitelEv = int(input("Add meg, hogy hány évre vetted fel a hitelt!! "))

    while (hitelEv > 0):
    hitelAlap = hitelAlap * hitelSzazalek
    torleszto = hitelAlap / (hitelEv * 12)
    print("torleszto: ", torleszto)
    evesTorlesztes = 12 * torleszto
    hitelAlap = hitelAlap - evesTorlesztes
    print("hitel alap: ", hitelAlap)
    hitelEv = hitelEv - 1

    Mindegy, nem jó nem érdekes

  • ceripapa

    aktív tag

    válasz repvez #3 üzenetére

    Szia !

    Hát a tanácsom, kb annyi hogy el kell kezdeni kodolni, mert :
    - sok dologgal csak közbe ismerkedsz meg
    - sok dolgot csak közbe értesz meg
    - sok dolognak mikor utána olvasol akkor érted meg

    Elején pl nem értettem meg mi az az objektum , illetve pointer, láthatóág , névtér .. + ezekre épülések,meg hogy müködnek ezek, az elméletet 20*-s elmondták , de az egy dolog . Sokat segített a webes fejlesztés php / js , amiken keresztül a programozásos dolgokat meg sikerül értenem, annak ellenére hogy c++-t már kodoltam ELTE -n 3 féléven át és meglettek a vizsgák is ...

    C++ könyvből talán egyetlen értelmes a Stroupos könyv illetve a "Hatékony C++ " Scott Mayers-től. De a Stroupos elolvásas főleg az után ajánlot hogy már tudsz programozni, mert nagyon sok minden kb az első 200-300 oldal előzetes tudás nélkül zavaró tud lenni. :( .

    Illetve ami még jó pl Java egy fokkal egyszerübb nyelv mint a c++ , igy talán azokkal érdemes elkezdeni , vagy valamilyen script nyelv ami segít megérteni az alapokat és valamlyen szinten megismerkedsz a lehetőségeiddel.

    Java JDK-t oracle oldalről egyszerü leszedni vagy valami GUI-t pl IntelJ, Netbeans , bár én fordítottam command line-ba :D még a grafikus felületet is :D

  • #82351360

    törölt tag

    válasz repvez #3 üzenetére

    A programozásnak van pár lépcsőfoka:
    1 - tudsz algoritmizálni:
    Egyszerű "egyfájlos" kódokat tudsz írni, amik általában valamilyen problémára nyújtanak megoldást.
    2 - megismered az objektumokat:
    Itt már próbálod úgy csoportosítani a kódodat hogy az egymással szorosan összefüggő kódrészletek egy egy objektumot alkossanak. Itt hallasz először az öröklődésről.
    (Pl a feladat leírásában a főnevek az objektumok, az igék a metódusok, a melléknevek a propertyk.)
    3 - absztrakció megértése:
    Itt kezded el használni az interfészeket, mert azt mondták így kell, itt kezded el megérteni hogy mire jó az öröklődés.
    Már komplett, struktúrált programokat fogsz tudni írni, amik funkciójukban nem maradnak el az akármilyen fizetős nagy programoktól, kinézetre is hozhatják azt a szintet, de ha később bővíteni akarsz valamit az szenvedés lesz.
    4 - design patternek használata:
    Itt jössz rá arra hogy amit eddig tudtál a programozásról az játék és itt érted meg hogy mire is jók igazán az interfészek. A design patternek által el tudsz kezdeni ténylegesen moduláris programokat írni, amikben könnyű új funkciókat lefejleszteni, régieket lecserélni, vagy törölni. Itt már könnyedén együtt tudsz dolgozni más programozókkal, hiszen "egy nyelvet beszéltek" már.

    +1 - programtervezés:
    Ez sajnos egy olyan munkafolyamat amit az aktuális programozói tudásodnál jobban nem fogsz tudni csinálni. Minél több gyakorlati tapasztalatod van, annál előrelátóbban tudsz elkezdeni tervezni. Architectként általában olyan emberek dolgoznak akik éveket töltöttek programozással és rengeteg programot láttak már fejlődni.

    A fent leírtak a személyes tapasztalataimat tükrözik. Nyilván ahány ember, annyiféle learning path. :)

Új hozzászólás Aktív témák