Hird​et​é​s

2018. február 18., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Agyturbina


Agyturbina
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

Hello :)

Végigolvastam, és egyszerűen csak szörnyülködök....

Igaz külföldön élek, DE egy belföldi repülőjáratra, csak papírmentesen lehet online jegyet intézni, amikor a Chek in -hez érsz ott igazolvány bemutat, adjak a beszálló kártyát és el van felejtve, de tulajdonképpen ez van a nemzetközi járatokkal is.
Es most te egy egyszerű vonatról írsz...Ez kb a tragikomédia szintje, mi ezen az online?
Az hogy a varoson belüli tómegközlekedés, milyen módon van megoldva, itt is városonként különbözik de az elv azonos, egyszerű mint a faék, veszel egy elektronikus azonosítóval ellátott kártyát az adott varosban, feltöltöd az automatánál, vagy online és tapicskolva mész amerre akarsz. Es ezt mar kiterjesztettek a "vidéki" járatokra is nagyrészt.

En nem értem, ez egyfajta mazochista önszorgalmi kezdeményezés? Mert ennél majdnem az is jobb ha egy nappal korábban a jegypénztárban megveszed a jegyet a következő napra SZVSZ :R

If I see a horse is that a seahorse? A Paradoxonban az a Szep, hogy paradoxon modon nem szep. How do You call an Idea without an I? No Idea...

(#2) Redneck


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Nevetséges az egész MÁV, nagyjából Posta szint. Fejlesztenek de logikátlanul, az egyszerű út helyett ilyen bonyolult megoldásokat választanak. Nem is értem.
Faszt papírozunk a XXI. században? :W

Az OTP felületét szerintem kár ide keverni. Évek óta használom és elég megbízható, a karbantartásokat időben kiírják. Persze olvastam hírekben hogy volt már azzal is gond, de ezesetben szerintem a köztes MÁV fosadák nem működött jól...

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#3) Cifu


Cifu
(PH! nagyúr)

A párom ritkán, de előfordul hogy reggel vonattal megy be dolgozni. Mondom neki ne álljon sorba a jegy miatt, megvesszük online, és kész.

Eredmény: a vonaton a kalauz kézikészüléke nem tudta beolvasni a telefonon felmutatott jegy kódját, végül több perces kínlódás után feladta, és végül elfogadta a jegyet, noha ellenőrizni nem tudta. Ezt persze szóvá is tette - mármint a kalauz.

Viszont a kínos jelenet miatt a párom közölte, hogy ő inkább sorba áll, nem akar még egyszer ilyen helyzetbe kerülni...

Heló XXI. század...

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#4) donmackó válasza Cifu (#3) üzenetére


donmackó
(őstag)

Nehogy már a párod érezze kellemetlenül magát, mert a kalauz nem képes használni az eszközeit. Én is sokat vonatozok, és mindig a vonatinfo-s jeggyel megyek (már a béta kezdete óta). Van olyan kalauz aki meglátja és tovább sétál, van aki meg le tudja ellenőrizni. Ez már nem az én vagy más problémája hogy hogyan ellenőrzik.

Release the cable hounds!

(#5) Cifu válasza donmackó (#4) üzenetére


Cifu
(PH! nagyúr)

Elnézést, minden rossz indulat nélkül, de ezt magyarázd meg a neki. Én megpróbáltam, kudarcot vallottam...

A csapatmunka nagyon fontos: rajtad kívül másra is lőhetnek!

(#6) donmackó válasza Cifu (#5) üzenetére


donmackó
(őstag)

Nővel nem éri meg vitatkozni. ;]

Release the cable hounds!

(#7) Cathfaern válasza Agyturbina (#1) üzenetére


Cathfaern
(PH! nagyúr)

Azért ne essünk át a ló másik oldalára. Írásból kiderül, hogy elég sokat vonatozik, tehát mondjuk 300 utazásból volt 2 problémás. Az azért nem olyan rossz arány. Én végigtoltam 6,5-et heti - 2 heti 2x vonatozással, mindig online véve a jegyet, egyszer nem volt gondom. Nem állítom, hogy tökéletes a rendszer, de szvsz messze van a használhatatlantól.

Please note that "oh, It works" it is not always the same as "it will always work" - From IT Support

(#8) Vesporigo


Vesporigo
(fanatikus tag)

Ugyan nem vonatkozok, de minden hónapban baromira aggódok, hogy a BKV automata normálisan, épségben, egyben (vagy csak úgy egyáltalán) kiadja-e a havi bérletemet.

Apropó, bevezették már azt az elektronikus jegyrendszert, ami miatt elvitte a TEK azt a srácot, aki jelentette, hogy nem megfelelően működik? Nagyon le vagyunk maradva, minden téren...

Korábbi nick: sgtzoli

(#9) mbalint987


mbalint987
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

A MÁV, Posta, MATÁV, stb. posztszocialista monstrumoknak a rendszerváltáskor ki kellett volna halniuk, és mint főnixmadár poraiból újjáépüljenek. Látszik hogy ez nem történt meg... :(

(#7) Cathfaern: Nem használhatatlan, de XXI. századinek semmiképp sem mondanám. Ne az 50 évvel ezelőtti állapotokhoz hasonlítsuk a mostani rendszert, hanem mondjuk a norvég vagy svéd rendszerekhez.

[ Szerkesztve ]

"Burst down those closet doors once and for all, and stand up and start to fight." /Harvey Milk/

(#10) mephi666


mephi666
(PH! kedvence)

jegy nélküli sztorim egy van: még bő 10 éve, amikor kecskeméttől kb 20km-re laktam, extől indulni akartam haza valami nemzeti ünnepkor és nem jártak már a helyi járatos buszok... (ott, akkor tudtam meg) kb 3km-t olyan sebességgel tettem meg, mint még soha... nyugis 40perc helyett megvoltam 20-on belül... utolsó vonat kb este fél10kor indult, beestem az állomásra, még volt pár perc az indulásig, mentem az egyetlen pénztárhoz, mire ott a nő nagy telefonálásban volt a csukott ablak mögött és inkább hátat is fordított nekem :U beért a vonatom, ami 1-2perc várakozás után már indult is tovább, inkább felszálltam jegy nélkül... jött a kaller, elmondtam neki a sztorit... először húzta a száját, hogy "drága lesz ez a jegy, mert jön a büntetés, blabla" ...határozottan megismételtem neki, hogy eszembe nem volt potyázni, itt van előkészítve a jegy ára is, ennyit fizetek... a pénztáros nő nem volt hajlandó velem foglalkozni, azért nem tudtam megvenni az állomáson... elfogadta a kifogást és adta a jegyet

ui: ja másik jegy nélküli sztori még korábban volt... kiskunfélegyházára jártam középiskolába és egyes napokon, ha nem akartam várni az este 6-os buszig, akkor volt 4 körül egy vonat, ami a falunktól kb 20perc sétányira rakott le... meg volt szokva, hogy jobbra kb a 3-as vágányról indul mindig a ceglédi személyvonat, egyszer nagyon kellett sietni, épp megvettem a jegyet, látom a kalauz már integet a vonaton, futottam és ugrottam fel rá mellette... indult is a vonat, csak a másik irányba :D nézek a kallerra, hogy "ez nekem nem lesz jó, leszállok" ...nem engedte, mondta, hogy majd a legközelebbi megállónál leszállok: kisteleken :D (sikerült jól elcsípnem a szegedi gyorsot) ...este 6-ra csak visszavergődtem félegyházára és mehettem haza kis kitérővel a 6os busszal

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#11) Redneck válasza Cathfaern (#7) üzenetére


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Végülis csak egy jogtalan büntetés és egy majdnem lekésett vonat jutott neki, az nem rossz nem? :U A MÁV pedig keresett fejenként legalább 2500 Ft-ot, az e-jegyük nélkül felszálló utasokon. Ez a nem mindegy.

Ez a kis mellékes bevétel nyugodtan mehet a MÁV bűnlajstromára a letagadott késések, többször eladott jegyek, és nem működő szolgáltatások mellé. És akkor még hol vagyunk a jegy nélkül, vagy egy jeggyel utazó kiccsaládos történetektől, vagy a húgyszagú másodosztályú kocsik "legendájától". :DD

mbalint987:
A MATÁV beolvadt, de a hazai Trékom se semmi. Nem hiszem hogy fejlettebb országokban is ilyen szinten szolgáltatnak és kezelik az ügyfeleket. :N
A többiek maradtak, hála a módszerváltásnak.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#12) sh4d0w


sh4d0w
(PH! nagyúr)

Magyar állami rendszerek és a modern technika... Ja nem, ezek nem említhetők egy lapon.

Ha marhasagot irok, vallalom a pofonokat erte a forumon, nem sirok a modiknak.

(#13) Cathfaern válasza Redneck (#11) üzenetére


Cathfaern
(PH! nagyúr)

Hibák mindig minden rendszerben történnek, ezt nem tudod elkerülni. Azt már lehet vitatni, hogy a hibakezelésük mennyire volt jó (semennyire).

Please note that "oh, It works" it is not always the same as "it will always work" - From IT Support

(#14) Redneck válasza Cathfaern (#13) üzenetére


Redneck
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Szerintem ez az e-jegy dolog alapból ott hibádzik hogy a nyomtatás egyáltalán felmerült valakiben. Simán pdf-re és QR-kódra kellett volna épülnie, a környezetszennyező papírt és automatákat ki lehetett volna hagyni. Bár akkor lehet nem lenne biznisz valakinek... :U

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

(#15) Balika911 válasza Redneck (#14) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

Most már szerencsére személyvonatra se kell kinyomtatni a jegyet. Örülök, hogy végre eljutottunk idáig, bár hogy nem siették el, az biztos.

Következő lépésként lehetne kártyát regisztrálni a felületükre, hogy ne kelljen mindig külön az OTP felületével molyolni. Aztán lehet, addig jó, amíg valamennyire külön van a kettő.

[ Szerkesztve ]

(#16) Agyturbina válasza Cathfaern (#7) üzenetére


Agyturbina
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

Akkor tényleg ne essünk át a túloldalra, 7 éve tömeg-közlekedek gyakorlatilag MINDEN probléma nélkül igaz nem napi szinten. A legutóbbi nem problémám, az volt hogy én hülye nem töltöttem fel a kártyámat, mar szállnék le a buszról, erre a sofőr azt mondja üljek le szépen elvisz az állomásra(úgyis oda tartok) és ott(is) fel tudom tölteni. Ezt mihez szeretned hasonlítani? Es a sofőr valószínű índiából származik és akkor láttam életembe először. Ne kellet szívózni, nem fenyegetőzött, hanem 5 mp alatt levágta mit akarok, és ennyi, kedvesen elvitt ahova kell. Ennek oromere raktam is $50 a kártyámra, mert egy ideig meg lehet tömeg-közlekednem kell. Na ettől van nagyon távol...Es akkor meg nem beszeltünk a rendszer többi részéről...

SZVSZ :R

If I see a horse is that a seahorse? A Paradoxonban az a Szep, hogy paradoxon modon nem szep. How do You call an Idea without an I? No Idea...

(#17) Vesporigo válasza Balika911 (#15) üzenetére


Vesporigo
(fanatikus tag)

Következő lépésként lehetne kártyát regisztrálni a felületükre, hogy ne kelljen mindig külön az OTP felületével molyolni. Aztán lehet, addig jó, amíg valamennyire külön van a kettő.

Én nyugodtabb vagyok, ha átirányít az OTP oldalára, főleg ha egy ilyen magyar cégről van szó... :)) Eszem ágában sem lenne hozzájuk kártyát regisztrálni. (még webkártyát sem)

Korábbi nick: sgtzoli

(#18) Vesporigo válasza Agyturbina (#16) üzenetére


Vesporigo
(fanatikus tag)

Erről eszembe jutott, amikor gyerekkoromban busszal jártam faluról a szomszéd városba suliba és vissza. Falun ugye mindenki ismer mindenkit, a buszsofőr az utcánkban lakott, ott is tárolta a járgányt, így sokszor a faluközpont helyett (kb fél óra séta otthonról) egészen a házunkig fuvarozott. :) Régi szép idők...

Korábbi nick: sgtzoli

(#19) Agyturbina válasza Vesporigo (#18) üzenetére


Agyturbina
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

Igen én is voltam falun lakos, igen ismertük a kallertol elkezdve a vonatvezetőn át minden egyes busz sofőrt, sőt dolgoztam egy nyarat is 16 évesen a jármű felújítóban is ahol miért ne a Kapos volán buszait újították fel.

Ennek ellenére aki tudott szívózott a másikkal, a vonaton is ismert a kalauz, mégis ha otthon felejtettem a bérletet(első alkalommal ugye amikor középiskolába megy az ember meg nem tud nagyon sok dolgot), egyből megbüntetett ahelyett hogy mondta volna, bemutatom az állomáson 24 órán belül és minden rendben van. Ennyit a morálról.... :R

If I see a horse is that a seahorse? A Paradoxonban az a Szep, hogy paradoxon modon nem szep. How do You call an Idea without an I? No Idea...

(#20) Balika911 válasza Vesporigo (#17) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

Na igen. Lehet, nem kéne kártyaregisztrációt kívánnom, amíg egy mailcímet sem lehet megváltoztatni a MÁV oldalán. (Technikailag lehet, nincs a kettőnek köze egymáshoz, a bizalmat viszont aláássa, hogy ilyen alap dologra nincs lehetőség.)

[ Szerkesztve ]

(#21) Cathfaern válasza Redneck (#14) üzenetére


Cathfaern
(PH! nagyúr)

Amikor az online vásárlás és a nyomtatós buli elindult, akkor az "okostelefonok" kimerültek a PDA származékokban, nagyrészt luxuscikkek voltak. Butatelefonokkal meg elég macerás lett volna a QR kódos megoldás. Szóval kicsit árnyékra vetődtél :)

Please note that "oh, It works" it is not always the same as "it will always work" - From IT Support

(#22) mbalint987 válasza Redneck (#11) üzenetére


mbalint987
(fanatikus tag)
LOGOUT blog

Én a T-csoportot szimplán Matáv-nak hívom, mert mentalitásban még mindig a Matávos időket idézik, másrészről meg annyiszor egybe és szét, össze és vissza olvadtak az összes leány és anyavállalatukkal, hogy elég nehéz őket az aktuális nevükön hívni. Vezetékes internet terén az 50 Mbit-es xDSL-ük elég korrekt cucc, de Isten óvjon attól, hogy szerelőt kelljen hívni.

A módszerváltás pedig sajnos nem csak a mostani, hanem a korábbi állami vállalatok terén is tetten érhető volt. Nemrégen volt a Malév leállásának évfordulója, összeszorul a gyomrom ha arra gondolok, hogy milyen komoly szakembergárdát, technikát és rengeteg tapasztalatot sikerült elsüllyeszteni az áldott nagy vezetőinknek. :(

(#13) Cathfaern: Igen, hibák mindenütt előfordulnak. Egy állami cég sem hibátlan. [IRÓNIA] A BKK is annyira igyekezett, de hát a "hekkerek" rászabadultak a nemzetbiztonsági szempontból is kiválóra vizsgázott rendszerre, és 50 forintos bérleteket vettek maguknak vidékre. Nem baj, hál'istennek a BKK - T-Systems csapat feljelentette, így remélhetőleg rács mögé kerül az elvetemült. [/IRÓNIA]

[ Szerkesztve ]

"Burst down those closet doors once and for all, and stand up and start to fight." /Harvey Milk/

(#23) sanzi89 válasza Cifu (#3) üzenetére


sanzi89
(PH! addikt)

Én is szívtam már meg, 3.000 Ft-om bánta, azóta kivárom a sort.

És várom az alkalmat, hogy mikor bliccelhetem vissza a lenyúlt pénzem.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#24) Snowy_owl


Snowy_owl
(senior tag)
LOGOUT blog

Békés megye-> átszállás másik vonat-> Keleti pályaudvar->Győr irányba, az alföld alsó feléről. Jegypénztárba bebattyoggok otthon, mondom eddig és eddig és erre a vonatra kérném a jegyem. Rendben, de a Keletitől helyjegyet is kellene vennem, mert hát ez egy ilyen vonat. Mondom rendben, persze, kérem. Üti a gépet, nézi, erre már nincs helyjegy, mondom akkor mi legyen? Hát mondjuk elmehetek a soron következővel, arra biztosan van. Nosza legyen. Nézi újra a helyjegyeket, de már arra sincs. Hát mondom király, és akkor mi legyen? Hát nem tudja. Mondom mi lesz ha nem lesz helyjegyem, mert ugye, nem lehet már venni(állok kit érdekel csak had mehessek már). Azt mondta, rendben, majd mondjam a kallernek, hogy nem volt már helyjegy. Mondom okééééééé! na el is jutottam a Keletiig, felszállok, majd kisvártatva még ketten megjelennek mellettem, akik ugyan úgy nem kaptak már helyjegyet abban a városban, ahol felszálltak valahol vidéken, így legalább együtt kényszerültünk állni. Aztán egyszer csak jön a kaller, adom a jegyem elsőnek, aztán mondja: nincs helyjegye. Mondom azért nincs mert már nem volt, elfogyott!! Mondta oké, de akkor itt kell vennem. Nézek rá nagy szemekkel, mondom mi? és még ráadásul drágább is. Hát de mondom állok, minek helyjegy? Hát, mert venni kell. Kicsit vitáztam vele, mert nem akartam megérteni a helyjegy álló fogalommá transzformálását, aztán beadtam a derekam és kifizettem azt a fél méteres paksamétát amit előhúzott a nyomtatóból, azért, hogy állhassak egy ülőjeggyel. :DDD Más két utazótárs is kapott fecnit. Mehettem volna a dolog után, hogy de igenis szerintem nem volt értelme megbüntetni, de biztosan kiderült volna valamilyen ászfből, hogy ha helyjegyes vonaton nincs hely, akkor is kell helyjegyet venni, mivelhogy na, le van írva, még ha logikailag nem is stimmel és csak a kezedet tudod széttárni, és értetlen arcot vágni, hogy de miért????

Egyébként az online jegyvásárlás abban a formában ahogy össze van rakva egy vicc. Van már mondjuk applikáció, de abban jegyet venni, eltárolni, felmutatni nem lehet. Pedig valahogy így kellene szerintem, hogy egybe van az egész, nem ilyen szedett vetett módon megoldani, illetve az esetedben is, valamilyen b-terv, vagy igazoló lap, vagy akármi amivel a kallernek igazolod a hibát.

[ Szerkesztve ]

Mindenkinek igaza van, legalábbis a saját szemszögéből nézve.

(#25) Agyturbina válasza Snowy_owl (#24) üzenetére


Agyturbina
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

Szerintem ezeket kezdjetek gyűjteni, és mint Stand up comedy lehet nyomni, mert külföldön igen is viccesen hangzik, tudom sajnos nektek mar nem annyira :(

If I see a horse is that a seahorse? A Paradoxonban az a Szep, hogy paradoxon modon nem szep. How do You call an Idea without an I? No Idea...

(#26) Lacc


Lacc
(fanatikus tag)

Én elég sokat vonatozok, egyetem és munka miatt is. Szeretek hosszú utakon laptopozni.

Tényleg van ziccer a MÁV-nál, de nem annyira katasztrófális. Nekem is volt évente 1-2 igen súlyos problémám velük, de ennyi utazás alatt lazán belefér.

Persze nem egy német, svéd, norvég minőség, de a mi kis országunk nem is abban a ligában játszik. Ha a szomszéd országoknak a vasúti vállalatával hasonlítom össze, akkor az osztrákot - bár ott is volt szívás a RailJet-tel, az is adott simán helyjegyet lezárt vagonra... Bécsben - kivéve a magyar a legjobb. Még a lengyel is rossz, bár ez csak a tavalyi folyamatos késve indítás miatt mondom.

Snowy_owl: Gyor fele a vonatok mindig tele vannak! Utolso pillanatban nagyon nehez helyjegyet venni. Ilyenkor erdemes automatabol megprobalni, ezt tapasztaltuk masokkal, mig a penztar tenyleg nem tudott adni helyjegyet, addig az automata igen.

[ Szerkesztve ]

(#27) Snowy_owl válasza Lacc (#26) üzenetére


Snowy_owl
(senior tag)
LOGOUT blog

Aham, hát csak mondjuk ez ott akkor nem jutott eszembe. Gondolná az ember most így a képet összerakva, hogy a pénztáros előtt lévő gép ugyan abban a rendszerben üzemel, mint az automata, és egy adatbázisból dolgoznak. De akkor nem. :DDD Vagy te meghackelted a gépet? hajjaj, tek nehogy kimenjen. :DDD Egyébként indulás előtt 2-3 óráról beszélünk.

[ Szerkesztve ]

Mindenkinek igaza van, legalábbis a saját szemszögéből nézve.

(#28) Balika911 válasza Snowy_owl (#27) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

Arrafelé ténlyleg van úgy, hogy reggel már nincs helyjegy a délutáni vonatra, főleg ha hétvégén utazol.

[ Szerkesztve ]

(#29) Lacc válasza Snowy_owl (#27) üzenetére


Lacc
(fanatikus tag)

Nem tudom, lehet algoritmus, hogy a később a vonalon felhasználóknak is legyen egy x% helyjegy biztosítva.

Egyszer a keletiben az automaták nem tudtak csatlakozni a rendszerhez így nem tudtam jegyet venni, de a pénztárgépek üzemeltek. Bár akkor az elején volt.

Automatásat onnan tudom, hogy tavaly szeptember vagy októberben évfolyamtárs nem tudott venni jegyet a győri pénztárban BP-re. Mondtan neki hogy próbálja az automatából, és az adott jegyet.
Elsőnek akkor figyeltem meg, amikor egyedül vettem, és mivel az automata közel van a pénztárhoz, hallottam, hogy valaki ott állt sorba, és mondták neki, hogy márnincs jegy (pénztáros mondta), közbe meg én vettem jegyet pár pillanattal hamarabb, akkor úgy gondoltam, hogy előle vettem meg, de lehet nem.

Lehet persze ez már azóta nem így van. Saját tapasztalat.

A győri vonal ilyen, én is belefutottam már ebbe, hogy 2 órával indulás előtt nem volt helyjegy.
Nem csak Győrbe, hanem Bécsbe, Sopronba, és Szombathelyre is mennek vonatok, eléggé tele vannak a járatok, annak ellenére, hogy fél óránként megy egy vonat, főleg pénteken.

Bocsi, nem ismerem az IT infrastruktúráját a MÁV-nak.

Tipp: Ha az előző napon veszed meg a jegyet akkor olcsóbb a neten az IC jegy (lehet a többi is, de én ezeket figyeltem), talán 5%-al. (Ez tavaly így volt, idén nem vettem előző nap, mert a -10% kedvezmény az nap is nagyon jó)

[ Szerkesztve ]

(#30) Snowy_owl válasza Balika911 (#28) üzenetére


Snowy_owl
(senior tag)
LOGOUT blog

Miért kell akkor a vonaton, drágábban, jóval drágábban, jegyet venni, és közben a cuccommal a folyosón bénázok. Ez a probléma, nem az hogy nincs jegy. De nem érdekel már, régen túltettem magam rajta, csak azért írom le hogy értsd.

Mindenkinek igaza van, legalábbis a saját szemszögéből nézve.

(#31) Lacc válasza Snowy_owl (#30) üzenetére


Lacc
(fanatikus tag)

Vonaton akkor drágább a jegy, ha olyan állomáson szálltál fel ahol van pénztár, akkor talán 500Ft (régebben annyi volt)

(#32) Balika911 válasza Snowy_owl (#30) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

Mert MÁV, azért. Értem a problémát, nyilván abszurd az egész.

(#33) Heeken


Heeken
(lelkes újonc)

Egyetlen egy ember említette a vonatinfo app-os jegyet. Ami halkan megjegyzem tökéletesen működik, bár egyelőre csak pár kiválasztott embernek. 1000 embert mondott a kalauz mikor erről beszélgettem vele. Szerencsére köztük vagyok. Gyors és könnyen használható. Előre be kell állítani benne azt akinek a jegyet akarod venni. Igen, lehet benne több embernek is venni. Nekem BKK bérlet mellé és édesanyámnak egy egészet is tök simán sikerült vásárolni még itthon az ágyból. Bankkártyádat egyszer kell megadni, utána olyan 10 másodperc jegyet venni. Az alkalmazásban megjelenik a jegy amit vásároltál egy QR kód kíséretében.

A kalauzok még tanulgatják. Én rengetegnek mutattam meg hogy kell, mert egy idő után megtanultam én is. Lézerrel és kamerával is beolvasható. Persze van aki elsétál inkább, amint meglátja.

Kifogja váltani a weboldalon megvevős kinyomtatós megoldást idővel. Csak ez marad. Kényelmes, gyors és jól használható. Csak hogy valami pozitívumot is említsek. Persze ettől a vonat még késik, késni is fog. :DDD

Szerk: Ha érdekel valakit, itt talál további információt: Link.

[ Szerkesztve ]

(#34) Vesporigo válasza Agyturbina (#19) üzenetére


Vesporigo
(fanatikus tag)

Nekem csak pozitív tapasztalataim vannak a vidéki utazásokkal, ismerős ellenőrökkel.
Volt, hogy utaztam haza a fővárosból, hallom, hogy a hátamnál jön a kalauz. Kapkodok, hogy előszedjem a jegyet, erre odaér, és meglátom, hogy rokon. Egyből le is ül hozzám beszélgetni, a jegyre csak legyint, meg se nézi. Aztán előkerült a másik ellenőr is, ő meg osztálytársam volt középsuliban, ő is odacsapódott hozzánk beszélgetni. :D

Sajnálom, hogy neked rossz tapasztalataid vannak ilyen téren.

Korábbi nick: sgtzoli

(#35) II.Démonlord


II.Démonlord
(tag)

Az utóbbi időben elég sokat vettem jegyet online minden gond nélkül. Sajnos a legutolsónál viszont én is belefutottam egy hasonló hibába mint a cikkben szerepel. Ezért felhívtam a MÁV direct telefonszámot, ahol kb 2 perces hívás alatt segítettek. Nem kellett újra jegyet venni, és az eredeti jeggyel se volt semmi gond.

Amit egyedül hiányolok, hogy a MÁV START-nak nincs hivatalos fb oldala (magyarországi közlekedésre vonatkozó, a nemzetközit ismerem). Bár erre valószínűleg még nagyon sokat kell várni, mert a mentalitás eredményeként már az első nap több ezer 1*-os értékelés lenne és minimum a fele soha nem is utazott vonaton.

@Heeken
A VonatInfo app tényleg egy jó dolog lenne, bár nekem hiányzik belőle, hogy a menetrendeket(útvonalakat) offline is le lehessen menteni. Sajnos a béta tesztelésre már hiába szerettem volna jelentkezni, nem sikerült. Bízom benne, hogy hamarosan elérhető lesz.

[ Szerkesztve ]

(#36) Eastman


Eastman
(őstag)
LOGOUT blog

MÁV + OTP? A TBC-vel jobban jársz mint ezekkel. Mindig a lomha mammut kifejezés jut róluk az eszembe.

+ a trékomnál évek óta fizetünk egy vonalas alapdíjat az öreg háznál, erre kiosztják a telefonszámot másnak is. Persze a csekk jön ugyan úgy, az nem baj, ha fizetsz. Aztán rádugnád a készüléket és jaaa. F@sz papírtologató banda ez mind.

[ Szerkesztve ]

https://youtube.com/watch=?JIFdMbhCa94

(#37) Agyturbina válasza Vesporigo (#34) üzenetére


Agyturbina
(kvázi-tag)
LOGOUT blog

Voltak jó élményeim is de az inkább a mozdonyvezetőhöz köthető, hiszen 2 házra lakott tőlem :) A kis BZMOT tolta neki ami kifért a csövön, volt olyan, hogy kb 2en voltunk a vonaton, a készenlétit megnyomta, aztán bejött velünk beszélgetni az ajtó tárva nyitva, a vonat meg megy amerre tud amíg újra nem kell nyomni a készenlétit(vagy éberségi vagy nem tudom hogy hívják) :) . Minden nap fel óra be a varosba fel óra vissza a vonaton. Rengeteg jó élményem volt, magával a társasággal akikkel utaztam, de 20 km fel óra alatt egy elég vérszegény teljesítmény kb 4 megállóval, de nem bántam, snapszer meg makaó egész úton ;]

If I see a horse is that a seahorse? A Paradoxonban az a Szep, hogy paradoxon modon nem szep. How do You call an Idea without an I? No Idea...

(#38) Cerebellum válasza Cathfaern (#7) üzenetére


Cerebellum
(őstag)

Abszolut igazad van, hiszen agyon is lohettek volna, ahhoz kepest ez milyen jo eredmeny! Lenin is kinezett az ablakon, es mosolygott - noha a tomegbe is lovethetett volna.

Ugye? Eleve minek akar az ilyen vonattal utazni? Ahulyef*sz maradt volna otthon, akkor oszt rend lenne ugyi! Agyam elszall ettol a hozzaallastol.

Gyere picit ki Europaba, aztan nezd meg, hogy hogyan mukodik.

A harmonika nem hangszer. A harmonika egy életforma.

(#39) monguz


monguz
(senior tag)

Nem vagyok napi szintű jegyvásárló, de átlagban havonta 2 alkalommal oda-vissza veszek mávos e-jegyet telefonos felmutatással, OTP-s fizetéssel. Sose volt problémám semmivel. Az előfordult, h a túlbuzgó kalauz megnézte a személyimet, hogy én vagyok-e, de ennyi.

(#40) Vesporigo válasza Agyturbina (#37) üzenetére


Vesporigo
(fanatikus tag)

Nah örülök! :)

A mozdonyokért én is rajongtam fiatalabb koromban, szerencsére volt nekem is ismerős mozdonyvezető, néhányszor fel tudtam menni. (Jaja, éberségjelző lesz az, úgy tudom.)
Mindig szívesebben vonatoztam, mint buszoztam. Aztán elkerültem otthonról, előbb egy vidéki nagyvárosba, aztán Budapestre. Itt meg tömegközlekedek, amivel tudok. (De ez már nem az igazi...).

Korábbi nick: sgtzoli

(#41) betalokk


betalokk
(kvázi-tag)

,,Elővett valami nyugtatömböt..."

Ugy hivjak, hogy Utasleadasi lap. Akkor kerul kiadasra, amikor az utas nem tud vagy nem akar kp-el fizetni.
Erthetetlen a vasut reszerol a tortenet, hiszen a jegyvizsgalo a nala marado peldannyal leszamol, ezutan pedig mar lehet tudni, hogy mi tortent, hiszen rogzitve lett a tortenet. Az, hogy eltelik tobb, mint egy ev, a kisebbik gond, de, hogy a megirt utasleadas utan az utas utanfizettetik, az mar nem korrekt.

Akinek lehetosege van, vegye meg elovetelben a jegyet, igy nem lesz gond a vonaton.

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#42) betalokk válasza monguz (#39) üzenetére


betalokk
(kvázi-tag)

Nem tulbuzgo, ez a kotelessge.

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#43) betalokk válasza Balika911 (#32) üzenetére


betalokk
(kvázi-tag)

Nem, ez nem igy mukodik; szabalyzat, tessek tajekozodni, utana kopkodni...

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#44) Balika911 válasza betalokk (#43) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

De, ez pontosan így működik. Ha abszurd a szabály, akkor le lesz írva, hogy abszurd.

Nem azzal volt a probléma, hogy nem tájékozódott valaki előre, és különösebb "köpködést" se láttam itt.

[ Szerkesztve ]

(#45) betalokk válasza Balika911 (#44) üzenetére


betalokk
(kvázi-tag)

Az abszurditassal, mint vasuti jelenseggel egyet ertek, de sajnos a C52-es Menetkedvezmenyi utasitas igy mukodik jelenleg.
Es igen, sajnos a tajekozatlansag szinte tapinthato, melynek a lustasag, a turelmetlenseg, a nem elore lato gondolkodas a legfobb oka. Sajnos be kell latni, hogy a magyar vasut tobbsegeben egy elso vh-us, mozgo kozlekedesi muzeum, amelyhez hozzjon, hogy az alkalmazottak leterheltek, alul vannak fizetve (nem fejesekre gondoltam, ok koszonik jol vannak, szamukra a helyzet igy jo), ergo nalunk nem szabad rutinbol utazni. Mindig elorelatonak kell lenni es legrosszabbra kell keszulni. Talan 50 ezerben mar jol lesz itt is a vasut...

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#46) Balika911 válasza betalokk (#45) üzenetére


Balika911
(PH! nagyúr)

Ezzel egyetértek, és egyébként minden tiszteletem azoké, akik a körülmények ellenére lelkiismeretes, korrekt munkát végeznek a MÁV-nál!

(#47) kali válasza Cifu (#3) üzenetére


kali
(Jómunkásember)

Ritkán ugyan, de én is szoktam (a feleségemmel) vonattal utazni, legutóbb én is hiába mutattam a telefonom kijelzőjén a kódot, a jegyvizsgáló készüléke többszöri próbálkozásra sem tudta beolvasni, hibát írt ki, viszont a hölgy rutinos volt, megkért, hogy a sorszámot mutassam, azt bepötyögte manuálisan és úgy már elfogadta az eszköze.
Nem különösebben bosszantana, ha nem tudná lekezelni a jegyvizsgáló készüléke a jegyet, hiszen a mi oldalunkon tiszta a lelkiismeret, rendelkezünk érvényes menetjeggyel.
Jogkövető vagyok, a személyi igazolványt mindig kikészítem előre, de nem szokták megnézni.

[ Szerkesztve ]

(#48) betalokk válasza kali (#47) üzenetére


betalokk
(kvázi-tag)

A papiralapunal gyakran elofordulu hiba, mivel gyurik, hajtjak, de szerencsere egyre kevesebb van belole.
A nem papralapuak eseteben mar ,,csak" az online kapcsolat jelenti a gyenge lancszemet: ha nincs (marpedig vannak vakfoltok gazdagon, meg 2018-ban is!!!), akkor nem tudja beolvasni. Sajnos a Start valamiert veszettul ragaszkodik a T-Mobilhoz...
Osszessegeben allando jelleggel igyekeznek ujitani, de az egyeni gazdasagi erdekek miatt baromi korulmenyes es lassu a haladas, amolyan egyet elore, kettot hatra tortenet ez.

Amig nem valtozik a helyzet, mindenki jegyezze meg a sokatmondo vasuti mondast:

Szolgalunk es kesunk!

[ Szerkesztve ]

Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius!

(#49) kali válasza betalokk (#48) üzenetére


kali
(Jómunkásember)

Én telefonon mutattam, akkor töltöttem le a felhőből - Telekomos mobilinternettel, mert a privát előfizetésem az -, de a hölgy is más hibát magyarázott, hogy miért nem jó a kód és kell a sorszám.
Nem tudom, hogy a jegyvizsgálóknál lévő eszközök milyen hálózati módot tudnak, de ha 4G-it is, illetve annak minden szükséges frekvenciáját, akkor jó választás a Telekom, ha csak 3G-t, akkor lenne jobb a Vodafone.

(#50) Eastman válasza betalokk (#48) üzenetére


Eastman
(őstag)
LOGOUT blog

Ti pedig azt a sokatmondó mondást jegyezzétek fel, hogy az utasok és a többi adózó pénzéből működik az az egész kupleráj. Aztán jöhet humor.

Óránként egy vonat, és miután sprintelek az utolsó ajtóhoz, a jegyvizsgáló komótosan kiadja a menetjegyet, megmutatom neki, hogy a jegyen és fent a kijelzőn is kettő perccel korábbi időpont olvasható mint a vonat kiírt indítási ideje. Tehátfakoff! Mondom óránként egy vonat. Minimum 5 perccel előbb indítva. De inkább hét, mert nem én kaptam az első jegyet.

https://youtube.com/watch=?JIFdMbhCa94

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.