Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) #90088192


#90088192
törölt tag

Hello :)

Végigolvastam, és egyszerűen csak szörnyülködök....

Igaz külföldön élek, DE egy belföldi repülőjáratra, csak papírmentesen lehet online jegyet intézni, amikor a Chek in -hez érsz ott igazolvány bemutat, adjak a beszálló kártyát és el van felejtve, de tulajdonképpen ez van a nemzetközi járatokkal is.
Es most te egy egyszerű vonatról írsz...Ez kb a tragikomédia szintje, mi ezen az online?
Az hogy a varoson belüli tómegközlekedés, milyen módon van megoldva, itt is városonként különbözik de az elv azonos, egyszerű mint a faék, veszel egy elektronikus azonosítóval ellátott kártyát az adott varosban, feltöltöd az automatánál, vagy online és tapicskolva mész amerre akarsz. Es ezt mar kiterjesztettek a "vidéki" járatokra is nagyrészt.

En nem értem, ez egyfajta mazochista önszorgalmi kezdeményezés? Mert ennél majdnem az is jobb ha egy nappal korábban a jegypénztárban megveszed a jegyet a következő napra SZVSZ :R

(#2) Redneck


Redneck
veterán

Nevetséges az egész MÁV, nagyjából Posta szint. Fejlesztenek de logikátlanul, az egyszerű út helyett ilyen bonyolult megoldásokat választanak. Nem is értem.
Faszt papírozunk a XXI. században? :W

Az OTP felületét szerintem kár ide keverni. Évek óta használom és elég megbízható, a karbantartásokat időben kiírják. Persze olvastam hírekben hogy volt már azzal is gond, de ezesetben szerintem a köztes MÁV fosadák nem működött jól...

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#3) Cifu


Cifu
nagyúr

A párom ritkán, de előfordul hogy reggel vonattal megy be dolgozni. Mondom neki ne álljon sorba a jegy miatt, megvesszük online, és kész.

Eredmény: a vonaton a kalauz kézikészüléke nem tudta beolvasni a telefonon felmutatott jegy kódját, végül több perces kínlódás után feladta, és végül elfogadta a jegyet, noha ellenőrizni nem tudta. Ezt persze szóvá is tette - mármint a kalauz.

Viszont a kínos jelenet miatt a párom közölte, hogy ő inkább sorba áll, nem akar még egyszer ilyen helyzetbe kerülni...

Heló XXI. század...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#4) donmackó válasza Cifu (#3) üzenetére


donmackó
őstag

Nehogy már a párod érezze kellemetlenül magát, mert a kalauz nem képes használni az eszközeit. Én is sokat vonatozok, és mindig a vonatinfo-s jeggyel megyek (már a béta kezdete óta). Van olyan kalauz aki meglátja és tovább sétál, van aki meg le tudja ellenőrizni. Ez már nem az én vagy más problémája hogy hogyan ellenőrzik.

Release the cable hounds!

(#5) Cifu válasza donmackó (#4) üzenetére


Cifu
nagyúr

Elnézést, minden rossz indulat nélkül, de ezt magyarázd meg a neki. Én megpróbáltam, kudarcot vallottam...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#6) donmackó válasza Cifu (#5) üzenetére


donmackó
őstag

Nővel nem éri meg vitatkozni. ;]

Release the cable hounds!

(#7) Cathfaern válasza #90088192 (#1) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Azért ne essünk át a ló másik oldalára. Írásból kiderül, hogy elég sokat vonatozik, tehát mondjuk 300 utazásból volt 2 problémás. Az azért nem olyan rossz arány. Én végigtoltam 6,5-et heti - 2 heti 2x vonatozással, mindig online véve a jegyet, egyszer nem volt gondom. Nem állítom, hogy tökéletes a rendszer, de szvsz messze van a használhatatlantól.

(#8) Vesporigo


Vesporigo
aktív tag

Ugyan nem vonatkozok, de minden hónapban baromira aggódok, hogy a BKV automata normálisan, épségben, egyben (vagy csak úgy egyáltalán) kiadja-e a havi bérletemet.

Apropó, bevezették már azt az elektronikus jegyrendszert, ami miatt elvitte a TEK azt a srácot, aki jelentette, hogy nem megfelelően működik? Nagyon le vagyunk maradva, minden téren...

(#9) mbalint987


mbalint987
aktív tag

A MÁV, Posta, MATÁV, stb. posztszocialista monstrumoknak a rendszerváltáskor ki kellett volna halniuk, és mint főnixmadár poraiból újjáépüljenek. Látszik hogy ez nem történt meg... :(

(#7) Cathfaern: Nem használhatatlan, de XXI. századinek semmiképp sem mondanám. Ne az 50 évvel ezelőtti állapotokhoz hasonlítsuk a mostani rendszert, hanem mondjuk a norvég vagy svéd rendszerekhez.

[ Szerkesztve ]

„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/

(#10) mephi666


mephi666
nagyúr

jegy nélküli sztorim egy van: még bő 10 éve, amikor kecskeméttől kb 20km-re laktam, extől indulni akartam haza valami nemzeti ünnepkor és nem jártak már a helyi járatos buszok... (ott, akkor tudtam meg) kb 3km-t olyan sebességgel tettem meg, mint még soha... nyugis 40perc helyett megvoltam 20-on belül... utolsó vonat kb este fél10kor indult, beestem az állomásra, még volt pár perc az indulásig, mentem az egyetlen pénztárhoz, mire ott a nő nagy telefonálásban volt a csukott ablak mögött és inkább hátat is fordított nekem :U beért a vonatom, ami 1-2perc várakozás után már indult is tovább, inkább felszálltam jegy nélkül... jött a kaller, elmondtam neki a sztorit... először húzta a száját, hogy "drága lesz ez a jegy, mert jön a büntetés, blabla" ...határozottan megismételtem neki, hogy eszembe nem volt potyázni, itt van előkészítve a jegy ára is, ennyit fizetek... a pénztáros nő nem volt hajlandó velem foglalkozni, azért nem tudtam megvenni az állomáson... elfogadta a kifogást és adta a jegyet

ui: ja másik jegy nélküli sztori még korábban volt... kiskunfélegyházára jártam középiskolába és egyes napokon, ha nem akartam várni az este 6-os buszig, akkor volt 4 körül egy vonat, ami a falunktól kb 20perc sétányira rakott le... meg volt szokva, hogy jobbra kb a 3-as vágányról indul mindig a ceglédi személyvonat, egyszer nagyon kellett sietni, épp megvettem a jegyet, látom a kalauz már integet a vonaton, futottam és ugrottam fel rá mellette... indult is a vonat, csak a másik irányba :D nézek a kallerra, hogy "ez nekem nem lesz jó, leszállok" ...nem engedte, mondta, hogy majd a legközelebbi megállónál leszállok: kisteleken :D (sikerült jól elcsípnem a szegedi gyorsot) ...este 6-ra csak visszavergődtem félegyházára és mehettem haza kis kitérővel a 6os busszal

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#11) Redneck válasza Cathfaern (#7) üzenetére


Redneck
veterán

Végülis csak egy jogtalan büntetés és egy majdnem lekésett vonat jutott neki, az nem rossz nem? :U A MÁV pedig keresett fejenként legalább 2500 Ft-ot, az e-jegyük nélkül felszálló utasokon. Ez a nem mindegy.

Ez a kis mellékes bevétel nyugodtan mehet a MÁV bűnlajstromára a letagadott késések, többször eladott jegyek, és nem működő szolgáltatások mellé. És akkor még hol vagyunk a jegy nélkül, vagy egy jeggyel utazó kiccsaládos történetektől, vagy a húgyszagú másodosztályú kocsik "legendájától". :DD

mbalint987:
A MATÁV beolvadt, de a hazai Trékom se semmi. Nem hiszem hogy fejlettebb országokban is ilyen szinten szolgáltatnak és kezelik az ügyfeleket. :N
A többiek maradtak, hála a módszerváltásnak.

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#12) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Magyar állami rendszerek és a modern technika... Ja nem, ezek nem említhetők egy lapon.

https://www.coreinfinity.tech

(#13) Cathfaern válasza Redneck (#11) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Hibák mindig minden rendszerben történnek, ezt nem tudod elkerülni. Azt már lehet vitatni, hogy a hibakezelésük mennyire volt jó (semennyire).

(#14) Redneck válasza Cathfaern (#13) üzenetére


Redneck
veterán

Szerintem ez az e-jegy dolog alapból ott hibádzik hogy a nyomtatás egyáltalán felmerült valakiben. Simán pdf-re és QR-kódra kellett volna épülnie, a környezetszennyező papírt és automatákat ki lehetett volna hagyni. Bár akkor lehet nem lenne biznisz valakinek... :U

[ Szerkesztve ]

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#15) #72042496 válasza Redneck (#14) üzenetére


#72042496
törölt tag

Most már szerencsére személyvonatra se kell kinyomtatni a jegyet. Örülök, hogy végre eljutottunk idáig, bár hogy nem siették el, az biztos.

Következő lépésként lehetne kártyát regisztrálni a felületükre, hogy ne kelljen mindig külön az OTP felületével molyolni. Aztán lehet, addig jó, amíg valamennyire külön van a kettő.

[ Szerkesztve ]

(#16) #90088192 válasza Cathfaern (#7) üzenetére


#90088192
törölt tag

Akkor tényleg ne essünk át a túloldalra, 7 éve tömeg-közlekedek gyakorlatilag MINDEN probléma nélkül igaz nem napi szinten. A legutóbbi nem problémám, az volt hogy én hülye nem töltöttem fel a kártyámat, mar szállnék le a buszról, erre a sofőr azt mondja üljek le szépen elvisz az állomásra(úgyis oda tartok) és ott(is) fel tudom tölteni. Ezt mihez szeretned hasonlítani? Es a sofőr valószínű índiából származik és akkor láttam életembe először. Ne kellet szívózni, nem fenyegetőzött, hanem 5 mp alatt levágta mit akarok, és ennyi, kedvesen elvitt ahova kell. Ennek oromere raktam is $50 a kártyámra, mert egy ideig meg lehet tömeg-közlekednem kell. Na ettől van nagyon távol...Es akkor meg nem beszeltünk a rendszer többi részéről...

SZVSZ :R

(#17) Vesporigo válasza #72042496 (#15) üzenetére


Vesporigo
aktív tag

Következő lépésként lehetne kártyát regisztrálni a felületükre, hogy ne kelljen mindig külön az OTP felületével molyolni. Aztán lehet, addig jó, amíg valamennyire külön van a kettő.

Én nyugodtabb vagyok, ha átirányít az OTP oldalára, főleg ha egy ilyen magyar cégről van szó... :)) Eszem ágában sem lenne hozzájuk kártyát regisztrálni. (még webkártyát sem)

(#18) Vesporigo válasza #90088192 (#16) üzenetére


Vesporigo
aktív tag

Erről eszembe jutott, amikor gyerekkoromban busszal jártam faluról a szomszéd városba suliba és vissza. Falun ugye mindenki ismer mindenkit, a buszsofőr az utcánkban lakott, ott is tárolta a járgányt, így sokszor a faluközpont helyett (kb fél óra séta otthonról) egészen a házunkig fuvarozott. :) Régi szép idők...

(#19) #90088192 válasza Vesporigo (#18) üzenetére


#90088192
törölt tag

Igen én is voltam falun lakos, igen ismertük a kallertol elkezdve a vonatvezetőn át minden egyes busz sofőrt, sőt dolgoztam egy nyarat is 16 évesen a jármű felújítóban is ahol miért ne a Kapos volán buszait újították fel.

Ennek ellenére aki tudott szívózott a másikkal, a vonaton is ismert a kalauz, mégis ha otthon felejtettem a bérletet(első alkalommal ugye amikor középiskolába megy az ember meg nem tud nagyon sok dolgot), egyből megbüntetett ahelyett hogy mondta volna, bemutatom az állomáson 24 órán belül és minden rendben van. Ennyit a morálról.... :R

(#20) #72042496 válasza Vesporigo (#17) üzenetére


#72042496
törölt tag

Na igen. Lehet, nem kéne kártyaregisztrációt kívánnom, amíg egy mailcímet sem lehet megváltoztatni a MÁV oldalán. (Technikailag lehet, nincs a kettőnek köze egymáshoz, a bizalmat viszont aláássa, hogy ilyen alap dologra nincs lehetőség.)

[ Szerkesztve ]

(#21) Cathfaern válasza Redneck (#14) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Amikor az online vásárlás és a nyomtatós buli elindult, akkor az "okostelefonok" kimerültek a PDA származékokban, nagyrészt luxuscikkek voltak. Butatelefonokkal meg elég macerás lett volna a QR kódos megoldás. Szóval kicsit árnyékra vetődtél :)

(#22) mbalint987 válasza Redneck (#11) üzenetére


mbalint987
aktív tag

Én a T-csoportot szimplán Matáv-nak hívom, mert mentalitásban még mindig a Matávos időket idézik, másrészről meg annyiszor egybe és szét, össze és vissza olvadtak az összes leány és anyavállalatukkal, hogy elég nehéz őket az aktuális nevükön hívni. Vezetékes internet terén az 50 Mbit-es xDSL-ük elég korrekt cucc, de Isten óvjon attól, hogy szerelőt kelljen hívni.

A módszerváltás pedig sajnos nem csak a mostani, hanem a korábbi állami vállalatok terén is tetten érhető volt. Nemrégen volt a Malév leállásának évfordulója, összeszorul a gyomrom ha arra gondolok, hogy milyen komoly szakembergárdát, technikát és rengeteg tapasztalatot sikerült elsüllyeszteni az áldott nagy vezetőinknek. :(

(#13) Cathfaern: Igen, hibák mindenütt előfordulnak. Egy állami cég sem hibátlan. [IRÓNIA] A BKK is annyira igyekezett, de hát a "hekkerek" rászabadultak a nemzetbiztonsági szempontból is kiválóra vizsgázott rendszerre, és 50 forintos bérleteket vettek maguknak vidékre. Nem baj, hál'istennek a BKK - T-Systems csapat feljelentette, így remélhetőleg rács mögé kerül az elvetemült. [/IRÓNIA]

[ Szerkesztve ]

„Így száll hát sírba a szabadság... tapsvihar közepette.” /Star Wars Episode III/

(#23) sanzi89 válasza Cifu (#3) üzenetére


sanzi89
addikt

Én is szívtam már meg, 3.000 Ft-om bánta, azóta kivárom a sort.

És várom az alkalmat, hogy mikor bliccelhetem vissza a lenyúlt pénzem.

[ Szerkesztve ]

"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."

(#24) Snowy_owl


Snowy_owl
őstag

Békés megye-> átszállás másik vonat-> Keleti pályaudvar->Győr irányba, az alföld alsó feléről. Jegypénztárba bebattyoggok otthon, mondom eddig és eddig és erre a vonatra kérném a jegyem. Rendben, de a Keletitől helyjegyet is kellene vennem, mert hát ez egy ilyen vonat. Mondom rendben, persze, kérem. Üti a gépet, nézi, erre már nincs helyjegy, mondom akkor mi legyen? Hát mondjuk elmehetek a soron következővel, arra biztosan van. Nosza legyen. Nézi újra a helyjegyeket, de már arra sincs. Hát mondom király, és akkor mi legyen? Hát nem tudja. Mondom mi lesz ha nem lesz helyjegyem, mert ugye, nem lehet már venni(állok kit érdekel csak had mehessek már). Azt mondta, rendben, majd mondjam a kallernek, hogy nem volt már helyjegy. Mondom okééééééé! na el is jutottam a Keletiig, felszállok, majd kisvártatva még ketten megjelennek mellettem, akik ugyan úgy nem kaptak már helyjegyet abban a városban, ahol felszálltak valahol vidéken, így legalább együtt kényszerültünk állni. Aztán egyszer csak jön a kaller, adom a jegyem elsőnek, aztán mondja: nincs helyjegye. Mondom azért nincs mert már nem volt, elfogyott!! Mondta oké, de akkor itt kell vennem. Nézek rá nagy szemekkel, mondom mi? és még ráadásul drágább is. Hát de mondom állok, minek helyjegy? Hát, mert venni kell. Kicsit vitáztam vele, mert nem akartam megérteni a helyjegy álló fogalommá transzformálását, aztán beadtam a derekam és kifizettem azt a fél méteres paksamétát amit előhúzott a nyomtatóból, azért, hogy állhassak egy ülőjeggyel. :DDD Más két utazótárs is kapott fecnit. Mehettem volna a dolog után, hogy de igenis szerintem nem volt értelme megbüntetni, de biztosan kiderült volna valamilyen ászfből, hogy ha helyjegyes vonaton nincs hely, akkor is kell helyjegyet venni, mivelhogy na, le van írva, még ha logikailag nem is stimmel és csak a kezedet tudod széttárni, és értetlen arcot vágni, hogy de miért????

Egyébként az online jegyvásárlás abban a formában ahogy össze van rakva egy vicc. Van már mondjuk applikáció, de abban jegyet venni, eltárolni, felmutatni nem lehet. Pedig valahogy így kellene szerintem, hogy egybe van az egész, nem ilyen szedett vetett módon megoldani, illetve az esetedben is, valamilyen b-terv, vagy igazoló lap, vagy akármi amivel a kallernek igazolod a hibát.

[ Szerkesztve ]

régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.

(#25) #90088192 válasza Snowy_owl (#24) üzenetére


#90088192
törölt tag

Szerintem ezeket kezdjetek gyűjteni, és mint Stand up comedy lehet nyomni, mert külföldön igen is viccesen hangzik, tudom sajnos nektek mar nem annyira :(

(#26) Lacc


Lacc
aktív tag

Én elég sokat vonatozok, egyetem és munka miatt is. Szeretek hosszú utakon laptopozni.

Tényleg van ziccer a MÁV-nál, de nem annyira katasztrófális. Nekem is volt évente 1-2 igen súlyos problémám velük, de ennyi utazás alatt lazán belefér.

Persze nem egy német, svéd, norvég minőség, de a mi kis országunk nem is abban a ligában játszik. Ha a szomszéd országoknak a vasúti vállalatával hasonlítom össze, akkor az osztrákot - bár ott is volt szívás a RailJet-tel, az is adott simán helyjegyet lezárt vagonra... Bécsben - kivéve a magyar a legjobb. Még a lengyel is rossz, bár ez csak a tavalyi folyamatos késve indítás miatt mondom.

Snowy_owl: Gyor fele a vonatok mindig tele vannak! Utolso pillanatban nagyon nehez helyjegyet venni. Ilyenkor erdemes automatabol megprobalni, ezt tapasztaltuk masokkal, mig a penztar tenyleg nem tudott adni helyjegyet, addig az automata igen.

[ Szerkesztve ]

(#27) Snowy_owl válasza Lacc (#26) üzenetére


Snowy_owl
őstag

Aham, hát csak mondjuk ez ott akkor nem jutott eszembe. Gondolná az ember most így a képet összerakva, hogy a pénztáros előtt lévő gép ugyan abban a rendszerben üzemel, mint az automata, és egy adatbázisból dolgoznak. De akkor nem. :DDD Vagy te meghackelted a gépet? hajjaj, tek nehogy kimenjen. :DDD Egyébként indulás előtt 2-3 óráról beszélünk.

[ Szerkesztve ]

régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.

(#28) #72042496 válasza Snowy_owl (#27) üzenetére


#72042496
törölt tag

Arrafelé ténlyleg van úgy, hogy reggel már nincs helyjegy a délutáni vonatra, főleg ha hétvégén utazol.

[ Szerkesztve ]

(#29) Lacc válasza Snowy_owl (#27) üzenetére


Lacc
aktív tag

Nem tudom, lehet algoritmus, hogy a később a vonalon felhasználóknak is legyen egy x% helyjegy biztosítva.

Egyszer a keletiben az automaták nem tudtak csatlakozni a rendszerhez így nem tudtam jegyet venni, de a pénztárgépek üzemeltek. Bár akkor az elején volt.

Automatásat onnan tudom, hogy tavaly szeptember vagy októberben évfolyamtárs nem tudott venni jegyet a győri pénztárban BP-re. Mondtan neki hogy próbálja az automatából, és az adott jegyet.
Elsőnek akkor figyeltem meg, amikor egyedül vettem, és mivel az automata közel van a pénztárhoz, hallottam, hogy valaki ott állt sorba, és mondták neki, hogy márnincs jegy (pénztáros mondta), közbe meg én vettem jegyet pár pillanattal hamarabb, akkor úgy gondoltam, hogy előle vettem meg, de lehet nem.

Lehet persze ez már azóta nem így van. Saját tapasztalat.

A győri vonal ilyen, én is belefutottam már ebbe, hogy 2 órával indulás előtt nem volt helyjegy.
Nem csak Győrbe, hanem Bécsbe, Sopronba, és Szombathelyre is mennek vonatok, eléggé tele vannak a járatok, annak ellenére, hogy fél óránként megy egy vonat, főleg pénteken.

Bocsi, nem ismerem az IT infrastruktúráját a MÁV-nak.

Tipp: Ha az előző napon veszed meg a jegyet akkor olcsóbb a neten az IC jegy (lehet a többi is, de én ezeket figyeltem), talán 5%-al. (Ez tavaly így volt, idén nem vettem előző nap, mert a -10% kedvezmény az nap is nagyon jó)

[ Szerkesztve ]

(#30) Snowy_owl válasza #72042496 (#28) üzenetére


Snowy_owl
őstag

Miért kell akkor a vonaton, drágábban, jóval drágábban, jegyet venni, és közben a cuccommal a folyosón bénázok. Ez a probléma, nem az hogy nincs jegy. De nem érdekel már, régen túltettem magam rajta, csak azért írom le hogy értsd.

régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.

(#31) Lacc válasza Snowy_owl (#30) üzenetére


Lacc
aktív tag

Vonaton akkor drágább a jegy, ha olyan állomáson szálltál fel ahol van pénztár, akkor talán 500Ft (régebben annyi volt)

(#32) #72042496 válasza Snowy_owl (#30) üzenetére


#72042496
törölt tag

Mert MÁV, azért. Értem a problémát, nyilván abszurd az egész.

(#33) Heeken


Heeken
tag

Egyetlen egy ember említette a vonatinfo app-os jegyet. Ami halkan megjegyzem tökéletesen működik, bár egyelőre csak pár kiválasztott embernek. 1000 embert mondott a kalauz mikor erről beszélgettem vele. Szerencsére köztük vagyok. Gyors és könnyen használható. Előre be kell állítani benne azt akinek a jegyet akarod venni. Igen, lehet benne több embernek is venni. Nekem BKK bérlet mellé és édesanyámnak egy egészet is tök simán sikerült vásárolni még itthon az ágyból. Bankkártyádat egyszer kell megadni, utána olyan 10 másodperc jegyet venni. Az alkalmazásban megjelenik a jegy amit vásároltál egy QR kód kíséretében.

A kalauzok még tanulgatják. Én rengetegnek mutattam meg hogy kell, mert egy idő után megtanultam én is. Lézerrel és kamerával is beolvasható. Persze van aki elsétál inkább, amint meglátja.

Kifogja váltani a weboldalon megvevős kinyomtatós megoldást idővel. Csak ez marad. Kényelmes, gyors és jól használható. Csak hogy valami pozitívumot is említsek. Persze ettől a vonat még késik, késni is fog. :DDD

Szerk: Ha érdekel valakit, itt talál további információt: Link.

[ Szerkesztve ]

(#34) Vesporigo válasza #90088192 (#19) üzenetére


Vesporigo
aktív tag

Nekem csak pozitív tapasztalataim vannak a vidéki utazásokkal, ismerős ellenőrökkel.
Volt, hogy utaztam haza a fővárosból, hallom, hogy a hátamnál jön a kalauz. Kapkodok, hogy előszedjem a jegyet, erre odaér, és meglátom, hogy rokon. Egyből le is ül hozzám beszélgetni, a jegyre csak legyint, meg se nézi. Aztán előkerült a másik ellenőr is, ő meg osztálytársam volt középsuliban, ő is odacsapódott hozzánk beszélgetni. :D

Sajnálom, hogy neked rossz tapasztalataid vannak ilyen téren.

(#35) II.Démonlord


II.Démonlord
tag

Az utóbbi időben elég sokat vettem jegyet online minden gond nélkül. Sajnos a legutolsónál viszont én is belefutottam egy hasonló hibába mint a cikkben szerepel. Ezért felhívtam a MÁV direct telefonszámot, ahol kb 2 perces hívás alatt segítettek. Nem kellett újra jegyet venni, és az eredeti jeggyel se volt semmi gond.

Amit egyedül hiányolok, hogy a MÁV START-nak nincs hivatalos fb oldala (magyarországi közlekedésre vonatkozó, a nemzetközit ismerem). Bár erre valószínűleg még nagyon sokat kell várni, mert a mentalitás eredményeként már az első nap több ezer 1*-os értékelés lenne és minimum a fele soha nem is utazott vonaton.

@Heeken
A VonatInfo app tényleg egy jó dolog lenne, bár nekem hiányzik belőle, hogy a menetrendeket(útvonalakat) offline is le lehessen menteni. Sajnos a béta tesztelésre már hiába szerettem volna jelentkezni, nem sikerült. Bízom benne, hogy hamarosan elérhető lesz.

[ Szerkesztve ]

(#36) Eastman


Eastman
őstag

MÁV + OTP? A TBC-vel jobban jársz mint ezekkel. Mindig a lomha mammut kifejezés jut róluk az eszembe.

+ a trékomnál évek óta fizetünk egy vonalas alapdíjat az öreg háznál, erre kiosztják a telefonszámot másnak is. Persze a csekk jön ugyan úgy, az nem baj, ha fizetsz. Aztán rádugnád a készüléket és jaaa. F@sz papírtologató banda ez mind.

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#37) #90088192 válasza Vesporigo (#34) üzenetére


#90088192
törölt tag

Voltak jó élményeim is de az inkább a mozdonyvezetőhöz köthető, hiszen 2 házra lakott tőlem :) A kis BZMOT tolta neki ami kifért a csövön, volt olyan, hogy kb 2en voltunk a vonaton, a készenlétit megnyomta, aztán bejött velünk beszélgetni az ajtó tárva nyitva, a vonat meg megy amerre tud amíg újra nem kell nyomni a készenlétit(vagy éberségi vagy nem tudom hogy hívják) :) . Minden nap fel óra be a varosba fel óra vissza a vonaton. Rengeteg jó élményem volt, magával a társasággal akikkel utaztam, de 20 km fel óra alatt egy elég vérszegény teljesítmény kb 4 megállóval, de nem bántam, snapszer meg makaó egész úton ;]

(#38) #64791808 válasza Cathfaern (#7) üzenetére


#64791808
törölt tag

Abszolut igazad van, hiszen agyon is lohettek volna, ahhoz kepest ez milyen jo eredmeny! Lenin is kinezett az ablakon, es mosolygott - noha a tomegbe is lovethetett volna.

Ugye? Eleve minek akar az ilyen vonattal utazni? Ahulyef*sz maradt volna otthon, akkor oszt rend lenne ugyi! Agyam elszall ettol a hozzaallastol.

Gyere picit ki Europaba, aztan nezd meg, hogy hogyan mukodik.

(#39) gilfoyle


gilfoyle
őstag

Nem vagyok napi szintű jegyvásárló, de átlagban havonta 2 alkalommal oda-vissza veszek mávos e-jegyet telefonos felmutatással, OTP-s fizetéssel. Sose volt problémám semmivel. Az előfordult, h a túlbuzgó kalauz megnézte a személyimet, hogy én vagyok-e, de ennyi.

(#40) Vesporigo válasza #90088192 (#37) üzenetére


Vesporigo
aktív tag

Nah örülök! :)

A mozdonyokért én is rajongtam fiatalabb koromban, szerencsére volt nekem is ismerős mozdonyvezető, néhányszor fel tudtam menni. (Jaja, éberségjelző lesz az, úgy tudom.)
Mindig szívesebben vonatoztam, mint buszoztam. Aztán elkerültem otthonról, előbb egy vidéki nagyvárosba, aztán Budapestre. Itt meg tömegközlekedek, amivel tudok. (De ez már nem az igazi...).

(#41) #42098752


#42098752
törölt tag

,,Elővett valami nyugtatömböt..."

Ugy hivjak, hogy Utasleadasi lap. Akkor kerul kiadasra, amikor az utas nem tud vagy nem akar kp-el fizetni.
Erthetetlen a vasut reszerol a tortenet, hiszen a jegyvizsgalo a nala marado peldannyal leszamol, ezutan pedig mar lehet tudni, hogy mi tortent, hiszen rogzitve lett a tortenet. Az, hogy eltelik tobb, mint egy ev, a kisebbik gond, de, hogy a megirt utasleadas utan az utas utanfizettetik, az mar nem korrekt.

Akinek lehetosege van, vegye meg elovetelben a jegyet, igy nem lesz gond a vonaton.

(#42) #42098752 válasza gilfoyle (#39) üzenetére


#42098752
törölt tag

Nem tulbuzgo, ez a kotelessge.

(#43) #42098752 válasza #72042496 (#32) üzenetére


#42098752
törölt tag

Nem, ez nem igy mukodik; szabalyzat, tessek tajekozodni, utana kopkodni...

(#44) #72042496 válasza #42098752 (#43) üzenetére


#72042496
törölt tag

De, ez pontosan így működik. Ha abszurd a szabály, akkor le lesz írva, hogy abszurd.

Nem azzal volt a probléma, hogy nem tájékozódott valaki előre, és különösebb "köpködést" se láttam itt.

[ Szerkesztve ]

(#45) #42098752 válasza #72042496 (#44) üzenetére


#42098752
törölt tag

Az abszurditassal, mint vasuti jelenseggel egyet ertek, de sajnos a C52-es Menetkedvezmenyi utasitas igy mukodik jelenleg.
Es igen, sajnos a tajekozatlansag szinte tapinthato, melynek a lustasag, a turelmetlenseg, a nem elore lato gondolkodas a legfobb oka. Sajnos be kell latni, hogy a magyar vasut tobbsegeben egy elso vh-us, mozgo kozlekedesi muzeum, amelyhez hozzjon, hogy az alkalmazottak leterheltek, alul vannak fizetve (nem fejesekre gondoltam, ok koszonik jol vannak, szamukra a helyzet igy jo), ergo nalunk nem szabad rutinbol utazni. Mindig elorelatonak kell lenni es legrosszabbra kell keszulni. Talan 50 ezerben mar jol lesz itt is a vasut...

(#46) #72042496 válasza #42098752 (#45) üzenetére


#72042496
törölt tag

Ezzel egyetértek, és egyébként minden tiszteletem azoké, akik a körülmények ellenére lelkiismeretes, korrekt munkát végeznek a MÁV-nál!

(#47) kali válasza Cifu (#3) üzenetére


kali
legenda

Ritkán ugyan, de én is szoktam (a feleségemmel) vonattal utazni, legutóbb én is hiába mutattam a telefonom kijelzőjén a kódot, a jegyvizsgáló készüléke többszöri próbálkozásra sem tudta beolvasni, hibát írt ki, viszont a hölgy rutinos volt, megkért, hogy a sorszámot mutassam, azt bepötyögte manuálisan és úgy már elfogadta az eszköze.
Nem különösebben bosszantana, ha nem tudná lekezelni a jegyvizsgáló készüléke a jegyet, hiszen a mi oldalunkon tiszta a lelkiismeret, rendelkezünk érvényes menetjeggyel.
Jogkövető vagyok, a személyi igazolványt mindig kikészítem előre, de nem szokták megnézni.

[ Szerkesztve ]

(#48) #42098752 válasza kali (#47) üzenetére


#42098752
törölt tag

A papiralapunal gyakran elofordulu hiba, mivel gyurik, hajtjak, de szerencsere egyre kevesebb van belole.
A nem papralapuak eseteben mar ,,csak" az online kapcsolat jelenti a gyenge lancszemet: ha nincs (marpedig vannak vakfoltok gazdagon, meg 2018-ban is!!!), akkor nem tudja beolvasni. Sajnos a Start valamiert veszettul ragaszkodik a T-Mobilhoz...
Osszessegeben allando jelleggel igyekeznek ujitani, de az egyeni gazdasagi erdekek miatt baromi korulmenyes es lassu a haladas, amolyan egyet elore, kettot hatra tortenet ez.

Amig nem valtozik a helyzet, mindenki jegyezze meg a sokatmondo vasuti mondast:

Szolgalunk es kesunk!

[ Szerkesztve ]

(#49) kali válasza #42098752 (#48) üzenetére


kali
legenda

Én telefonon mutattam, akkor töltöttem le a felhőből - Telekomos mobilinternettel, mert a privát előfizetésem az -, de a hölgy is más hibát magyarázott, hogy miért nem jó a kód és kell a sorszám.
Nem tudom, hogy a jegyvizsgálóknál lévő eszközök milyen hálózati módot tudnak, de ha 4G-it is, illetve annak minden szükséges frekvenciáját, akkor jó választás a Telekom, ha csak 3G-t, akkor lenne jobb a Vodafone.

(#50) Eastman válasza #42098752 (#48) üzenetére


Eastman
őstag

Ti pedig azt a sokatmondó mondást jegyezzétek fel, hogy az utasok és a többi adózó pénzéből működik az az egész kupleráj. Aztán jöhet humor.

Óránként egy vonat, és miután sprintelek az utolsó ajtóhoz, a jegyvizsgáló komótosan kiadja a menetjegyet, megmutatom neki, hogy a jegyen és fent a kijelzőn is kettő perccel korábbi időpont olvasható mint a vonat kiírt indítási ideje. Tehátfakoff! Mondom óránként egy vonat. Minimum 5 perccel előbb indítva. De inkább hét, mert nem én kaptam az első jegyet.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#51) #90088192 válasza Eastman (#50) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ennél van egy sokkal elegánsabb mondás is erre az esetre:

Nem az utas van a MAV-ert hanem a MAV van az utasért!!!!

Ezt kellene a sok protokollon lovagló MAV huszárnak megértenie, tudom nem ok írták, de alázattal kellene viselkedni ezen esetben nem meg büszkének lenni rá, hogy milyen semmitérő a teljesítményük.
Ez a bajom, hogy meg az utas a hibás mindenért mert ok körberaktak magukat egy kupac ügyvéddel, szabályzattal és tökéletesen le van védve a seggük mert ok leírták.
Első a konszenzus, hogy mindkét félnek jó legyen, na ez az ami hiányzik, a szabályok egy oldalról fel lettek állítva, akinek nem tetszik az meg ne használja ugye....Csak ez egy közszolgáltatás.... Szégyellném magamat a helyükben nem büszkélkednék azzal hogy milyen utasellenes a szabályzat!
Remélem nem veszi magara akinek nem inge :R

(#52) Eastman


Eastman
őstag

"- Idefigyelj, mondta komoran -, ha egyszer megígérted valakinek, hogy ekkor és ekkor itt vagy amott leszel, és nem vagy ott időben, csak két mentséged lehet: meghaltál, vagy olyan beteg vagy, hogy mozdulni se tudsz! .
(...)
Ellophatod valakinek a lovát, a tehenét, ökrét, vadászpuskáját. Mindenét ellophatod és visszaadhatod megint, vagy megtérítheted az árát. Csak egy valamit, ha ellopsz valakitől, nem térítheted meg soha. S ez az idő! Ha valakinek az idejét lopod, azt úgy megloptad, hogy soha jóvá nem teheted. A várakozásban eltelt időt semmi hatalom a földön nem hozhatja vissza. Nincs, eltelt, vége. Örökre elveszett, és te voltál az, aki a jóvátehetetlen veszteséget okoztad. Érted?"

Ne humorizáljon itt a késéssel, mert újra és újra ott várunk húsz perceket a szélben meg a vízszintes jégesőben így:

Ennyi.

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#53) #42098752 válasza kali (#49) üzenetére


#42098752
törölt tag

A legnagyobb gondot a lefedettseg jelenti, kisebb problema a keszulekek elavultsaga.

(#54) #42098752 válasza Eastman (#50) üzenetére


#42098752
törölt tag

Ami az elso bekezdesed illeti:

Igazad van. A mondast pedig nem humornak szantam, ez a valosag, ami tobb, mint szomoru.

A masik gond: tessek bejelenteni a tortenteket.

(#55) kali válasza #42098752 (#53) üzenetére


kali
legenda

Pedig ha 4G (és főként 800 MHz B20) képes az eszköz, akkor elég jó az országos lefedettség.

(#56) #42098752 válasza #90088192 (#51) üzenetére


#42098752
törölt tag

Hogy milyen a szabalyzat, abba nem megyek bele reszletesen, hiszen egy veget nem ero parttalan vitanak nincs ertelme, mindenki fujjna a magaet. Egy online feluleten panaszkodni, nem szerencses, hiszen az nem old meg semmit...

A gondok fovonali resze, a belfoldi vasuti szemelyszallitasi piac megnyitasa, tehat a liberalizacio elindulasa utan lesz megoldva, ez az Unos csatlakozasbol eredoen fog megvalosulni. Arra mer nem kell sokat varni.
Addig pedig a mar korabban altalam emlegetett (egyesek szerint humoros, szerintem inkabb tragikus) mondas marad ervenyben, akar tetszik, akar nem.
A hozzaallas, a fejlesztesek elmaradasa (kiveve a nehany eve Unios tamogatasokbol megvalosulo felujitasok) es a teny, hogy a hazai vasuti szemelyszallitasnak soha versenytarsa nem volt, sajnos a jelenlegi allapotokat eredmenyezte.

[ Szerkesztve ]

(#57) #42098752 válasza kali (#55) üzenetére


#42098752
törölt tag

Az eleg jo ebben az esetben veszett karcsu...

(Kulonosen annak fenyeben, hogy egy milliardos koltsegvetesu gazdasagi tarsasagrol beszelunk!!!!)

[ Szerkesztve ]

(#58) kali válasza #42098752 (#57) üzenetére


kali
legenda

Akkor azok a MÁV-os eszközök biztos csak 3G-t tudnak, annak gyengébb az országos lefedettsége, de az már nem is lesz fejlesztve, 4G a jelen és a jövő, sőt...

[ Szerkesztve ]

(#59) #42098752 válasza kali (#58) üzenetére


#42098752
törölt tag

A jegyvizsgaloknal levo jegykiado eszkoz a kora miatt sem tudja a 4G-t, a ceges telefon mar igen. Ebben az esetben van gond a lefedettseggel.

(#60) #42098752 válasza kali (#58) üzenetére


#42098752
törölt tag

Pontositok: ezekben az esetekben-t akartam irni.

(#61) Lenry


Lenry
félisten

áh a jó öreg MÁV.
róluk nekem is van egy-két kedves sztorim, pedig szinte soha nem vonatozok :DDD

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#62) kali válasza #42098752 (#59) üzenetére


kali
legenda

Mi szinte mindig mobilnetezéssel múlatjuk utazáskor az időt és az elmúlt bő 1 évben már nagyobb távolságokon is szinte alig volt olyan néhány rövid szakasz, ahol probléma lett volna a térerővel, vannak persze olyan helyek, ahol mindegyik szolgáltató kihagy a hely fizikai adottságai miatt, de ott meg gyorsan átrobogott az IC, összességében viszont korrektnek mondható az országos 4G lefedettség, sok (tőlünk más tekintetben fejlettebbnek mondott) országban megirigyelnék.
Más kérdés, hogy a MÁV-os szolgálati telefonok biztos nem a felsőbb kategóriából kerülnek ki, amikben a legjobb modulok vannak, mert az is számít azért valamennyire.
A 3G-s eszközökkel meg nem csodálom, hogy problémás a lefedettség, több tíz km-es szakaszok vannak sok helyen lefedetlenül a vasúti szakaszokon is.

[ Szerkesztve ]

(#63) Cathfaern válasza kali (#62) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Azért ne az IC nyomvonalából induljunk ki amikor országos lefedettséget nézünk... :) Még szép, hogy azokon a területeken jó a mobilnet lefedettség.

(#64) #90088192 válasza #42098752 (#56) üzenetére


#90088192
törölt tag

Sajnos mindenki tudja, hogyan miként jutott ide az egész, de ez mar a múlté, tudod ha hibázok, megpróbálom jóvá tenni amit lehet, de minimum elnézést kerek, mert nem szándékos, vagy tudatlanságomból ered. Az a baj, hogy ez eddig szituációban SENKI nem ker elnézést, nem teszik jóvá, csak akkor ha cseszegetve vannak, de nekik áll feljebb akkor is, hiszen az utas értünk van....
Ez a fajta mentalitás zavar, és ahogy írtam, aki nem így viselkedik annak tiszteletem....a többiek meg.....

(#65) kali válasza Cathfaern (#63) üzenetére


kali
legenda

Nem csak és kizárólag abból indulok ki, néha a világ végére is megyünk vonattal és amikor például egy Miskolc - Tonanádaska vonalon mondhatni végig, a hegyek között, de még a Szlovák határ felőli végénél is korrekt 4G van, ahol 1.5 éve még csak 2G (EDGE) volt, akkor van miről beszélni. :)

[ Szerkesztve ]

(#66) #42098752 válasza Lenry (#61) üzenetére


#42098752
törölt tag

Ezt olvasva (nyilvan elesben kegyetlen bosszanto lehetett) tragikomikus helyzet. Ezen a teren azert mar akad nemi pozitivum.

Kis magyar valosag... :F

(#67) #42098752 válasza #90088192 (#64) üzenetére


#42098752
törölt tag

Szo szerint es ez marad igy meg egy darabig...

A vasut es az orszag malmai lassan orolnek. Tudom, nem jelent vigaszt.

(#68) Lenry válasza #42098752 (#66) üzenetére


Lenry
félisten

mire anno megírtam ezt a bejegyzést, már én is csak nevettem az egészen, annyira vígszínházba illő volt az egész.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#69) #42098752 válasza Lenry (#68) üzenetére


#42098752
törölt tag

Ezekbol az esetekbol konyvet, sot konyveket lehetne irni.

A kulfoldi utasok viszont szinten ki vannak teve az ilyen helyzeteknek es ezt viszik haza...

(#70) Snowy_owl válasza Lenry (#61) üzenetére


Snowy_owl
őstag

Szép sztori. Erre az icn elfogadjuk minden más vonaton meg nem ez teljesen felesleges illogikátlanság. :DDD

[ Szerkesztve ]

régen minden jobb volt, régen még a "régen minden jobb volt" is jobb volt.

(#71) #90088192 válasza #42098752 (#67) üzenetére


#90088192
törölt tag

Nem lenne nehéz változtatni rajta, ez ami meg idegesítőbb, nem lenezni kell az utast, hanem segíteni, ennyi, a szabályok hajlíthatók, csak okosan kell hozzáállni. 5 perc türelem mindkét feltol elvárható, aki kiszolgál tegye bele az erőfeszítést, hogy igen is tudja mit csinál, mert akkor a legnagyobb a haszna, ha rajon, hogy az utazókat lehet segíteni, olyan módon pl: tájékoztatással akár minden jegyvételnél, azt nem úgy kell felfogni, hogy hülye aki utazni akar, hanem úgy, hogy nem tudhat mindenki mindent.
Sokszor egy honlapon órákig keresnem kell az élérhetőségeket, mert úgy el tudjak dugni, mert csak egy hülye üzenetet küldhetsz, a GYIK-ba meg nincs benne, mert ugye én nem úgy fogok utazni ahogy szakszóval gyönyörűen leírtak pont azon 2 állomás között. Fel hívom akit kell megkérdezem amit akarok és mindenki boldog, ha olyan helyen vagyok ahol ez nem lehetséges, pont azért mert nem találok telefonszámot, akkor nekem sem marad más csak kérdezni aki ott van. :R

(#72) #42098752 válasza #90088192 (#71) üzenetére


#42098752
törölt tag

1087 Budapest, Konyves Kalman Krt. 54-60.

(#73) Dilikutya válasza Cifu (#3) üzenetére


Dilikutya
félisten

Van a jegyen kód az ilyen esetekre, csak be kell gépelni. Papírról se mindig megy a QR-kód. Én többet nem is vagyok hajlandó papíros jeggyel utazni. Ha nem tudják beolvasni, leszarom, nem az én gondom.

Nagyobb problémám, hogy a rendszer primitív. Az hagyján, hogy 100km alatt papíron sem vehetek a pénztárban retúrjegyet, de online annyi fizetési tranzakció van, ahány jegyet veszek, nem engedi sorban kosárba tenni és egyben fizetni. Pedig ezt egy alap kínai webshop is tudja szerintem.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#74) Lenry válasza Dilikutya (#73) üzenetére


Lenry
félisten

Pedig ezt egy alap kínai webshop is tudja szerintem.

az alap kínai webshop éhenhal, ha nem szolgál ki elég jól, mert a vásárlók máshol költik majd a pénzüket. a MÁV-ot ilyen veszély nem fenyegeti egyelőre

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#75) #42098752 válasza Dilikutya (#73) üzenetére


#42098752
törölt tag

,,Az hagyján, hogy 100km alatt papíron sem vehetek a pénztárban retúrjegyet,..."

Barmelyik penztarban lehet hagyomanyos, un. papiralapu menetjegyet vasarolni. 100 km alatti menetjegyet is, ebben az esetben ket jegy formajaban kapod.

(#76) Cathfaern válasza #42098752 (#75) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Tehát nem lehet retúrjegyet vásárolni, csak a pénztáros van olyan értelmes hogy ha retúrjegyet kérsz, akkor ad neked két jegyet :)

(#77) #42098752 válasza Cathfaern (#76) üzenetére


#42098752
törölt tag

A penztaros ertelmi szintjenek ehhez semmi koze.

Tessek ertelmezni amit irtam. Mi nem ertheto?

(#78) Lenry válasza #42098752 (#77) üzenetére


Lenry
félisten

az, hogy ha akarsz a boltban egy literes kólát, akkor ne kettő fél literest adjanak

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#79) #42098752 válasza Lenry (#78) üzenetére


#42098752
törölt tag

A ketto nem ugyanaz: cirka 5 eve megszuntettek azt a lehetoseget, hogy 100 km alatt egy mj. legyen. Ez annak idejen 3 napig ervenyes volt, de ezzel vissza is eltek rendesen. Most 100 km alatt ket jegy formajaban kapja az utas a jegyet, amelynek az ervenytartama teljesen mas, hiszen ezen tavolsag alatt aznap ervenyes, illetve kovetkezo nap 03:00-ig (hajnali!!!) befejezheto a mar megkezdett utazas.

A penztaros ezert adja igy es nem azert, mert igy latja jonak.

[ Szerkesztve ]

(#80) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

Ne keverjétek össze a MÁV-ot a MÁV Start-tal.... :N Külön cég. Nekem is külön kell az igazolványt igényelnem.
Persze nem dolgozói szinten, ott elboldogulunk a legtöbb kollégával, de a vezetés, a koncepciók teljesen külön utakon járnak szinte. Olvassatok:[link]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#81) #42098752 válasza philoxenia (#80) üzenetére


#42098752
törölt tag

Az embereknek nehez boldogulni a vasuttal, foleg, ugy, hogy sokan nem ismerik el ha hibaztak. Szerencsere vannak olyanok is, akik, ha nem is ertik a folyamatokat, legalabb pozitiv a hozzaallasuk. Ok alkotjak a kisebbik halmazt.

(#82) gygabor88


gygabor88
tag

Annyi fejlemény történt az utolsó esettel kapcsolatban, hogy kérésre visszautalták két jegy árát.

(#83) Tomi_Sci válasza Cifu (#3) üzenetére


Tomi_Sci
őstag

Felélesztek egy régi threadet, mert csak :D

A jegy sarkában van egy számsor, azt be tudja irni a kalauz és az alapján is tudja ellenőrizni.

Ezt onnan tudom, hogy amig a MÁV nem fogadta el a telefonon bemutatott E-jegyet a személyvonatokon csak a nyomtatottat (hogy a kedves utast szopassa), addig én konzisztensen megvettem a gyorsvonati pótjegyes E-jegyet (telefonon), és elmentem azzal a vonattal, amit épp elértem.
Ez az esetek 90%-ában gyorsvonat volt, de néha a személy hamarabb jött (semmi különbség a kettő között menetidőben egyébként).

Ilyenkor a kaller jelezte, hogy mivel ezt én itt nem mutathatom be, ezért meg fog büntetni.
Én elismertem, hogy technikailag igaza van, gyakorlatilag viszont vagy megálltja a vonatot és rendőrt hiv vagy elmegyek vele a célállomásig. Még támogatom is a MÁVot egy extra gyorsvonati pótjeggyel ;]
Itt általában vagy ráhagyta, vagy beirta a kódot és leellenőrizte úgy.

[ Szerkesztve ]

Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html

(#84) student


student
őstag

letöltöttem a vonatinfo appot de nem találom e-jegy vásárlást. valaki leírná hol van ez :F

(#85) Heeken válasza student (#84) üzenetére


Heeken
tag

Legjobb tudomásom szerint, jelenleg 1000 ember van aki használhatja. Béta állapotban leledzik ez a funkció egyelőre. :K

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.