Hirdetés

2019. november 21., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bollokcs80


bollokcs80
(Korrektor)

Engem továbbra sem tud meghatni ez a műfaj, 180.000 forintért - ha már környezetbarát megoldásban gondolkodunk - nagyon jó biciklit is lehet kapni. Tény, hogy nem kompakt és hajtani kell, ha menni akarsz, de legalább normálisan néz ki.

(#2) blueye


blueye
(addikt)

Sajnos hivatalosan nem ugy hasznalhatod most mint egy biciklit mivel onalloan (tekeres nelkul) is el tud indulni.
Nekem egy Ziyoujiguang T18 van, nem hittem hogy megtartom (feltem h kicsi lesz (190cm/105 kg vagyok) de nagyon megkedveltem rovidebb bp-i utakra.
A szerzo mekkora? :)

[ Szerkesztve ]

I feel good!

(#3) Bog válasza blueye (#2) üzenetére


Bog
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog (1)

173. De Bocha is élvezte, ő lényegesen nagyobb darab.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#4) beef


beef
(senior tag)

Leírom az én tapasztalataimat is. A legkisebb váltó nélküli verzióról.
Ez a verzió az áttétel miatt nagyon nehezen mozdítható meg álló helyzetből, ha nem segítesz rá a gázkarral egy pillanatra. Alacsony ember ne is próbálja megvenni, mert használhatatlan lesz neki. Mivel akkor a térde az állát fogja verni a hosszú hajtókar és az alacsony ülés pozíció miatt.

Az 5.2Ah-s változat kb. 10km-t tud teljesen elektromos módban, azaz ha a gázkart húzod és semennyit sem tekersz.
A három rásegítési fokozat kb. 10/15/20km/h tempót ad.
Aki egy sok százerer vagy milliós pedelec tudást vár az csalódni fog, ez nem az.
Ahogy a cikkben is említve van, nincs indulási rásegítés automatikusan. Kb. 2 pedálfordulat után indul az elektromotor, a leállás is 2mp a hajtás befejezése után.
Nincs hajtásfüggő rásegítés csak a fent említett 3 fix tempó. Ez megszokható viszonylag gyorsan.

Egyébként egy teljesen korrektül összerakot bringa.

(#5) farkas-j


farkas-j
(senior tag)

Én is végigmentem az elektromos bringa kiválasztásán. Végül a Fiido L1 lett a befutó.Beidézem egy korábbi beszámolómat:


Olyan összecsukható elektromos kerékpárt kerestem, amiből két darab befér az autó csomagtartójába. Ez egyébként igen nagy kompromisszum, ugyanis így csak kicsi 14-16"-os kerekűek jöhettek szóba.
Vannak hagyományos kerékpárjaink is, de kellett két olyan is ami összecsukható, mert sokat utazunk és a csomagtartóba összehajtva magunkkal tudjuk vinni őket és a motoros rásegítés miatt plusz kényelmet biztosít. Egy nagy bringához külső tartó kell ami elég drága, megemelkedik miatta az autó fogyasztása, de a legnagyobb probléma, hogy fenn áll a veszélye, hogy csupa retek lesz a kerékpár. Mi anno a régi autónknál megszívtuk a mezei bringákkal. Gyulára mentünk ősszel, és a tetőtartón voltak a kerékpárok. Jött útközben egy eső és csupa sár lett minden így óhatatlanul menet közben felverődött. Sajnos nem csak az autó, hanem a kerékpárok is olyan sárosak lettek, hogy nem lehetett megállapítani a színűket. Ez nem is tett jót nekik, ráadásul egy fél napba telt a rendbetételük.
A másik fő szempont volt a kis méret és az összecsukhatóság mellett, hogy az akkuk kivehetőek legyenek, ugyanis pl. egy szállodában vagy akár otthon is a bringákat nem szeretném felvinni a szobába tölteni, csak az akkukat. Az sem hátrány, hogyha az akkupakknak nagy a kapacitása. Még egy fontos szempont volt, hogy legyen felszerelve tisztességes sárvédőkkel és olyan csomagtartóval amit valóban lehet csomagszállításra használni. Így már nem túl sok bringa maradt fent a rostán.
Így esett a választás az akkortájt piacra kerülő Fiido L1-re. Egy fórumtárs segítségével kuponnal 550$-ért megvásárolhattuk darabját. 14"-os kerekei vannak, a motorja 250W-os, 48V 23.4Ah kivehető akkupakkja van ami nem csekély 1.1kWh teljesítményt jelent és minden általunk támasztott szempontnak megfelelt.
Nekem a 183cm magasságomhoz meglepően kényelmes a bringa. (Az ülést egyébként még lehetne magasabbra is állítani.) Az igaz, hogy nem olyan stabil mint egy 28"-os és észrevesz minden gödröt, de ez a 14"-os kerékméret sajnálatos velejárója. A nyereg nagyon kényelmes mert elég széles. Elöl (kicsit kemény) teleszkópok vannak, hátul meg az ülés szára és a nyereg rugózik.
A hatótávolságot még nem tudtuk igazán letesztelni mert friss szerzemények. A hétvégén Balatonfüreden voltunk 4 napot és ott tesztelgettük valamelyest. Csak a Tihanyi Apátsághoz 2 nap is át ill. feltekertünk Füredről, vagyis inkább felmotoroztunk :B Itt kényelmes rátekeréssel simán vitte a legmeredekebb emelkedőket is. Egyébként 78kg vagyok. Kb. 80-90km-t mentünk velük és olyan fél-kétharmad között mutat most a töltöttség jelző. Saccolásom szerint moped módban nagyjából reális lehet a gyárilag megadott ~150km hatótávolság. Persze ez sokban függhet a használat módjától.
Sajnos a kerékpárnak csak két üzemmódja van, automata rásegítéses mód nincs benne. A két üzemmód a kerékpár és a moped. Kerékpár üzemnél tiltva van a motor csak tekeréssel lehet haladni. Mivel kicsik a kerekek és nem túl nagy az áttétel, ezért így elég lassú a haladás ezért ritkán használtuk ezt az üzemmódot. Tulajdonképpen városnézéshez azért megfelelt. Moped módban húzni kell a gázkart ilyenkor villamos hajtással megy, de simán tekerni, rásegíteni is lehet közben. Ha tekerünk moped módban, a gázkarral (mint a motorkerékpároknál) lehet rásegítésre bírni a motort. GPS-el mérve 27km/h-ás max. sebességet mértem moped módban. Nagyobb sebességnél semmit sem ér a tekerés, mert nem lehet olyan gyorsan pedálozni, hogy legyen is hatása. Csak indulásnál, lassú menetnél és emelkedőkön lassabb sebességnél szoktunk tekeréssel rásegíteni. Az automata rásegítés ami pl. az öcsémék Decatlonos 28"-os bringáján van az elegánsabb megoldás ha tekerni is akarunk, ott viszont nincs tisztán elektromos üzem csak rásegítős. Ha annál nem tekerünk nem is megy a motor. Szóval ez az automata rásegítős mód egy kicsit hiányzik.
Az egész kerékpár igényes kivitelű. Szépek a hegesztések pontosak az ílesztések. Masszívak a kerekek és a gumik. Még arra is ügyeltek, hogy a hátsó keréknél macerásabb hozzáférni a szelephez, így egy oldalra kiálló szelepű belsővel szerelték. A tárcsafékek nagyon jól fognak. Az első nagy fényerejű LED lámpa a központi akkuról kapja az áramot, a LED-es hátsólámpa két ceruzaelemmel működik. Kényelmes a kormánymarkolat és nagyon jó a fékkarok gumírozott csúszásmentes betéte. Kellet csengőt rászerelnem, mert akkorát szól a dudája, hogy egy gyengébb idegzetű kerékpárútra tévedt gyalogos berosálhat a hangjától. Az akku a kulcsos főkapcsolóval nyitható zárható így lopás biztos. Van telefontartója is amiben USB portos töltőegység is van, de ezt még nem próbáltuk ki.
A vízállóságáról alapesetben vannak kételyeim. A pedál feletti "zárt" részben van az elektronika és a gyors-csatlakozós kábelkötések. A bevezetéseket a lemez laza kivágásával oldották meg, így ott esetleg bejuthat a víz. Az élek is megmaradtak amitől félő, hogy a vezetékek kidörzsölődéséhez vezethet. Én emiatt a kábelek bevezetéseinél tettem fel gumi élvédőket amik a kábelek védelme mellett némileg tömítenek is. A másik oldali bevezetésnél ahol egyébként semmi sem megy be, ott műanyag fényvisszaverő csíkkal zártam le a nyílást. Ha nem ömlik az eső, akkor így talán nem ázik be. Szakadó esőben meg úgy sem tervezzük használni. A kerékbe integrált motorról fogalmam sincs mennyire vízálló.
A szállítási idő az igen érdekes volt. Én 1 hónapos előrendeléssel vettem 2db-ot. A promó kód miatt külön az asszony nevére külön az enyémre kellett rendelni. Május 26-án adtam le és fizettem ki a rendeléseket. Június 28-án kaptam értesítést a feladásokról. A csomag mérete miatt biztosan hajón konténerben küldték. Az egyiket augusztus 1-én kaptam meg, a másik meg augusztus 29-én azaz 4 héttel később.
Itt egy kép a felszerelt állapotáról, bár azóta átesett egy kis színharmonizáláson ;) Az asszonyé lettek a ciklámen kiegészítők, az enyémre kerültek a kékek

LG 42LA660S + IAMM NTR82HD; Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#6) Fred23 válasza bollokcs80 (#1) üzenetére


Fred23
(veterán)

Így vagyok vele én is. Ez egy kis kerekű, kifejezetten nehéz kerékpár, amit ugye nem csak hegymenetnek használ az ember, sőt!

Persze időseknek, betegeknek jó választás lehet, de akinek már van egy közepes alatti kondija, inkább vegyen bringát szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#7) Tschöke válasza blueye (#2) üzenetére


Tschöke
(csendes újonc)

Igen sajna a gázkar miatt bukósikak használat, és kötelező biztosítás is kell rá hivatalosan.

(#8) Dhampir


Dhampir
(nagyúr)

Csak a technológia miatt (nem kerékpár, hanem összecsukható elektromos kerekesszék):

DiBlasi R30

Egy másik:

Ez a TerrainHopper gyártmány talán még a Holdon is elgurulna

[ Szerkesztve ]

(#9) plömplöm


plömplöm
(senior tag)

az akkumulátor állapotának visszajelzése

a leírtak alapján ez egy fapados feszültségmérés, semmi köze az akkumulátor aktuális kapacitásához, ehhez kellene egy akkuval sorosan bekötött ellenállat, az azon odavissza áthömpölygő elektronokat számolgatva és naplózva lehet csak a valódihoz közelítő kapacitást mutatni. majd talán a rev2-ben :)

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#10) Napfénysüti


Napfénysüti
(nagyúr)

Ez a bringa akkor ebike és nem pedelec.
Most nézem hogy bovdenes tárcsafékei vannak, mennyire hatékonyan fognak?

Més que un club!

(#11) Wombath válasza Napfénysüti (#10) üzenetére


Wombath
(HÁZIGAZDA)

A célnak megfelelnek. Kicsi kerékhez amúgy sem kell nagy erő a blokkoláshoz, az adagolhatóság pedig teljesen rendben van.

(#12) akaido


akaido
(őstag)

[link] Egy ilyen hajtású bringát szívesen elfogadnék monti style-ban.

Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.🚗

(#13) Zé.


Zé.
(junior tag)

Bonyolult megfogalmazású a felvezető szöveg, -- ez egyszerűen egy kínai, elektromos
kemping kerékpár. Az összes előnyével / nyűgjével...
Megfizethető áron, cserébe az alkatrész utánpótlás kérdéses...
Városi rétegmodell, leginkább hölgyeknek. Ennyi.

(#14) deka10


deka10
(senior tag)

Én egy Fiido D1 biciklit vettem, összecsukható kialakítása miatt esett rá a választás. Az töltöttségi visszajelzés engem is meglepett, de a végén elértem csak elektromos üzemmódban a 25km-t és még maradt 1 csík. 95 kg-os vagyok és volt benne 6, 200 m-es kb 20-30 fokos emelkedő. Az akksi itt 10.4 Ah és a váz is összecsukható, egyszóval kompakt méretben kaptam egy jól használható elektromos bicajt.

Előtte szétnéztem én találtam hozzá alkatrészeket ezért is mertem megvenni, nyilván rendelni nem rendeltem még, de találtam akksit hátsó kereket motorral, kormányrudat stb..

[ Szerkesztve ]

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#15) pengwin válasza bollokcs80 (#1) üzenetére


pengwin
(addikt)

Én is jobban pártolom a sima biciklit, DE!

Mivel ennek 16-os kerekei vannak, így pl. ingyen szállítható a MÁV vonatain...
Nekem ez pl. havi több, mint 11 ezer forintos megtakarítás lenne egy 20+"-es kerekű kerékpárhoz, vagy a mostani 24"-es triciklihez képest.
És még egy hagyományos kemping biciklinél is lényegesen kisebb, valamint ezen van váltó. Kempingeken ritkán látok váltót...
Összehajtott állapotban meg már BKK járatokra is fel lehet szállni... tudom, a kerékpárt tilos felvinni, de összehajtva már bele fog férni a fejenként megengedett csomag méretbe. Ilyet nem fogsz tudni megcsinálni egy rendes bringával, de még egy kempinggel sem.

És azért ezek nagyon vonzó tulajdonságok, mert lehet is vele városi tempóban bringázni, lehet tömegközlekedni vele, és azért egy e-rollernél lényegesen kevesebb bosszúságot fog okozni (komfortosabb, nem fognak miatta annyit baszogatni és csúnyán nézni az utcán).

Városi közlekedésre szerintem egy nagyon kényelmes megoldás.
Oké, nem a mostanában divatos könnyű szénszálas móka, de 18kg még nem olyan vészes... az 2 zsugor ásványvíz.

(#16) Napfénysüti
Nem azt mondtam, hogy nincs, hanem azt, hogy ritkán látok.
Talán azért, mert a Bromptont is 1000+ brit pénzért mérik... nyugaton az rendben is van, idehaza viszont nem igazán. És még az is 11 kg, csak elektromotor nélkül.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin "A belépőszint mindig ott van, ahol a fájdalomküszöbünk."

(#16) Napfénysüti válasza pengwin (#15) üzenetére


Napfénysüti
(nagyúr)

Váltós kemping - > Brompton

Més que un club!

(#17) MaCS_70


MaCS_70
(veterán)

Azoknak, akik szerint rendes ember használjon inkább rendes biciklit: sok helyen fordulnak elő olyan alattomos képződmények, mint pl. hegyak, dombok. Sokak számára, mint mondjuk én, ez jelenti a hagyományos kerékpározás ellehetetlenülését. A napi szokásos 9 km-es meneteimből kevesebb, mint 1 km a nagyjából sík terep.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#18) persil


persil
(addikt)

Az osszes ilyen nevetseges motoros szart betiltanam a francba. Ha messzire mesz, akkor auto/tomegkozlekedes, ha meg kornyzettudatos szeretnel maradni, akkor bringa. Raadasul az autok kozott az utakon es a gyalogosok kozott a jardan is nagyon veszelyes.

Hozzateszem, errol nem a roller, meg az az elenyeszo mennyisegu ember tehet, aki normalisan hasznalja, hanem a tobbi gyoker, aki egy fa kessel is kepes megolni sajat magat es masokat.

Lekorlatozni 5km/h-ra es odaadni a gyerekeknek jatszoterre, persze ott is esszel, szuloi felugyelettel. Raadasul tobb helyen is van ilyen kis felfestett, lampas, zebras cucc gyerekeknek, kislanyom is szeret azokon bringazni. Na az ilyen kis vackok odavalok.

Szrk.: Mielott ramtor az osszes rolleres, a fenti az szubjektiv velemeny, el lehet fogadni, meg unottan csettintve figyelmen kivul hagyni, szoval 🤷
Meg egy szerkesztes: a lime szeru hulyesegekrol beszelek, az elektromos bicikli megint mas. :)

[ Szerkesztve ]

The only good human.. is a dead human!

(#19) Napfénysüti válasza MaCS_70 (#17) üzenetére


Napfénysüti
(nagyúr)

Neked egy pedelec remek lenne csak az a baj hogy abból a normálisabbak ilyen 600k-tól indulnak árban.

Més que un club!

(#20) Dark Archon válasza bollokcs80 (#1) üzenetére


Dark Archon
(addikt)

Ez a te dolgod, örülj, hogy nincs semmi bajod. Azonban, aki egy kicsit is mozgássérültebb, valóságos megváltás az egész műfaj, főleg, ha nem 500eFt-ba kerül. Ajánlom másnak is, hogy vegye le a szemellenzőt és ne csak magából induljon ki.

persil: téged külön kiemelnélek, hogy nyugodtan húzd ki a fejed a s***ből. Vagy ne, de akkor kérlek, dugd mellé a billentyűzeted is.

[ Szerkesztve ]

Dark Archon | i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN

(#21) pengwin válasza persil (#18) üzenetére


pengwin
(addikt)

Figyelj, én bringásként ugyanilyen véleményen vagyok... az autósokról és a bringásokról is :D

Az emberek döntő többsége még a tömegközlekedéshez is hülye, nem hogy önálló járműhöz.

Sajnos a legtöbben életveszélyesen használják az elektromos rollereket, mennek ész, világítás és rendes fék nélkül, sokszor kiütött motorszabályozással.

A bringások nem képesek felfogni az egyirányú bringasáv fogalmát, mennek szembe a forgalommal. Szabálytalanul és lassítás nélkül kelnek át gyalogátkelőkön, nem tartják be a macisajtot, juszt se mennek a bringaúton, még ha van is. Láthatóság, világítás általában nulla.
Természetesen mindkét előbbi csoport előszeretettel dugja be a fülhallgatót a fejébe bömbölő zenével, mert közlekedésnél semmi szükség a hallásunkra, ugye?

Az autósok nagy része a világát nem tudja és képtelen felfogni, hogy a kerékpársáv az ugyanolyan sáv, mint az, amiben ő közlekedik.
Olyan is van, amelyik direkt gázt ad, ha látja, hogy megyek át a kerékpáros átkelőn, ahol a másik sávban megálltak nekem.

Gyalogosok meg mennek át mindenhol az úttesten, nem cska a 10-20 m-re lévő gyalogátkelőn, meg szédelegnek a kerékpárúton.

Szóval nem kéne csak azért ágálni bizonyos közlekedési eszközökkel szemben, mert hülyék akik használják. Az emberek több, mint két harmada idiótán közlekedik, csak ha jármű van a segge alatt akkor ez jobban feltűnik.

Üdv, pengwin "A belépőszint mindig ott van, ahol a fájdalomküszöbünk."

(#22) e-newsee válasza persil (#18) üzenetére


e-newsee
(őstag)
LOGOUT blog

Sógoromnak Pesten egy Xiaomi rollere van. Tömegközlekedéssel közel 1 óra a munkahelye, kocsival úgy fél, vagy 3/4 óra, forgalomtól függ. A rollerrel viszont kevesebb, mint fél óra alatt bent van, és nem is kell száguldoznia. Így napi szinten spórol vele közel egy órát, némi dezodort, és nem tüdőzi le jó mélyre a "friss" pesti levegőt, mint egy rendes biciklis. Volt robogója, de arra parkolási díj is volt, ha olyan helyen kellett megállnia, és párszor már találta meg felborulva egy parkolóban, mert valaki fellökte kocsival. A rollert viszont összecsukja, beviszi az irodába, és letámasztja a sarokba töltődni. Szóval neki megéri. És nagyjából az ilyen felhasználásra találták ki ezeket. ;)

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#23) nubreed válasza persil (#18) üzenetére


nubreed
(addikt)

Teljesen egyetértek. Tisztelet a kivételnek, de kb. az a tapasztalatom, hogy a többség nem tudja, hogy hogyan kell kultúráltan használni ezeket az eszközöket. Mindennap ingázok BP és az agglomeráció között, látom mi megy a pályaudvaron. A legtöbben valószínűleg nincsenek tisztában azzal, hogy a vasúti peronokon tilos használni ezeket a cuccokat, mert kurvára baleset veszélyes az amikor egy tömött vonatról leszállnak az emberek, megindulnak a kijárat/metró/busz felé és rolleres meg fogja magát és elkezdi ezerrel csapatni neki, ami a csövön kifér. Mindennap látom ezt.

Aztán azzal sincsenek tisztában, hogy zebra előtt le kéne szállni rollerről/bringáról, teljesen mindegy miről, szétnézni és miután meggyőzödtél arról, hogy mindkét irányból jó vagy (akkor is ha neked van zöld) áttolni az eszközt a zebrán és a másik oldalon felszállni rá és úgy folytatni az utat. Tegnapi eset, 13 év körüli kissrác ezerrel csapatja a rolleren mindenféle szétnézés, leszállás nélkül simán hajtott át rajta. Elég csak egy pont akkor érkező figyelmetlen autós aki mondjuk kicsit jobban kitolja a kocsija elejét, kész is a baj.

Aztán ott van az, hogy szanaszét hagyják a közösségi rollereket az utca/járda akrámi közepén. Leszarják azt, hogy a gyalogosok már nem férnek a el a járdán, a lényeg az, hogy ő megkérkezett, leszarja onnantól kezdve, hogy mások nem férnek el, aztán ott tobzódnak ezek a cuccok szanaszét.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#24) persil válasza Dark Archon (#20) üzenetére


persil
(addikt)

Szerintem meg vegyel vissza ebbol a stilusbol, es ne szemelyeskedj, vagy, ha ilyen kemeny srac vagy, akkor irok cimet privatban.

The only good human.. is a dead human!

(#25) persil válasza pengwin (#21) üzenetére


persil
(addikt)

De az milyen erdekes, hogy egy vilagtalant leszamitva tobben is tudtatok eszervekkel, kulturalt stilusban valaszolni... :)

Egyebkent egyetertek, alapvetoen nem jarmu a hibas, hanem a hasznaloja, illetve az oda vonatkozo szabalyozasok.(vagy azok hianya)

The only good human.. is a dead human!

(#26) GreatL


GreatL
(aktív tag)

A decathlonos valamicsodáról is lehetne egy teszt...

i7-4790K | Giga RTX 2080 Ti WF OC | Xiaomi Mi 9

(#27) mepet válasza persil (#25) üzenetére


mepet
(addikt)

Szabályozás = tiltás. Addig jó, amíg nincs.

(#28) arn


arn
(nagyúr)

Ez igy szvsz egy elektromos robogo opcionalis tekeresi lehetoseggel. Valszeg innen indult az ebike otlete.

Ranezesre egy folding bringanak tunik.

[ Szerkesztve ]

https://www.facebook.com/mylittleretrocomputerworld

(#29) persil válasza mepet (#27) üzenetére


persil
(addikt)

De valahogy kell, mert megis csak egy jarmu. Ertem en, hogy az esz nelkuli tiltas baromira nem jo, foleg, ha valaki ertelmes kereteken belul szeretne hasznalni, de mindenfele "szabaly" nelkul barhol, barmikor, barhogy a hasznalata sem oke.

[ Szerkesztve ]

The only good human.. is a dead human!

(#30) e-newsee válasza persil (#29) üzenetére


e-newsee
(őstag)
LOGOUT blog

Szerintem nemzeti nagyjaink megvárják, míg valaki valahol Európában megszüli a szabályozást, hogy aztán úgy 10 év múlva majd átvesszük, mint Dán, Svéd, Német, Brit, Cseh, vagy [tetszőleges európai ország]-modellt. Nehogy véletlenül dolgozni kelljen, és valami proaktív dologgal pozitív irányba is kitűnjünk. :)

"Csak egy olyan töltött édesség van, ami megoldja az élet problémáit, és az az Oreo." /Sheldon Cooper/

(#31) mepet válasza e-newsee (#30) üzenetére


mepet
(addikt)

Szerintem jobb, ha nem szabályozzák. A fővárosban már rég elkezdték elvenni a polgárok szabadságjogait a témában, remélem ez a folyamat nem fog folytatódni.

Jelenleg is tilos fizikai sérüléseket okozni más embereknek az utcán. Így nyilvánvaló, hogy akárhol is teszed, akármilyen módon, csak úgy közlekedhetsz törvényesen akármilyen járművel, hogy más embereket nem ütsz el. A fenti bp-i példa mutatja, hogy a szabályozás az bizony ész nélküli tiltást jelent.

(#32) Bog válasza persil (#29) üzenetére


Bog
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog (1)

Nincs igazad. Nem a tiltás a megoldás, pláne nem akkor, ha elméletben egy olyan közlekedési formáról van szó, amely csökkenti a légszennyezettséget és a dugókat. (Már egy hete ezzel járok be a szerkesztőségbe, BKV és/vagy autó helyett.)

A megoldás az edukáció (ami melós, költséges, de mégis így kéne haladni), a drasztikusabb pedig a szankcionálás. Tele van a csoffadt város térfigyelő kamerával, ha Szaros Pista ledobja a Lime rollert az út közepén, akkor a hatóság a kamera felvételek alapján kérje be a Lime-tól a használó adatait és büntessen. Hamar rend lenne.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#33) plömplöm válasza mepet (#31) üzenetére


plömplöm
(senior tag)

szerintem sem kéne szabályozni ezt sem, és ezzel a nemszabályzással együtt el kéne törölni a személyautókra vonatkozó sebesség-határokat, mert ne vegyék el a szabadságjogaimat a témában. Jelenleg is tilos fizikai sérüléseket okozni más embereknek az utcán. Így nyilvánvaló, hogy akárhol is teszed, akármilyen módon, csak úgy közlekedhetsz törvényesen akármilyen járművel, hogy más embereket nem ütsz el.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#34) Napfénysüti válasza persil (#29) üzenetére


Napfénysüti
(nagyúr)

Mintha valahol olvastam volna hogy Párizsban be akarják tiltani az elektromos rollereket mert túl sok balesetet okoznak.
Azért az már eléggé a ló másik oldala.

Més que un club!

(#35) mepet válasza plömplöm (#33) üzenetére


mepet
(addikt)

Tökéletes érvelés, nem lehet belekötni!
Csak az anarchia elég szabad! :C

(#36) Gijjom válasza deka10 (#14) üzenetére


Gijjom
(csendes tag)

Nekem is D1-em van, belinkelnéd ezeket az alkatrészeket (akksi, motor, etc.)? Csak a biztonság kedvéért: február óta hibátlanul megy. Köszi előre is!

(#37) blueye válasza e-newsee (#30) üzenetére


blueye
(addikt)

Ez nagyon hasonlit a dron problemara. Ott sem hasznalhato a jelenlegi szabalyozas, nem tartja be senki ahogy az erre a bicajra/SMKPra valot sem.

I feel good!

(#38) Bog


Bog
(HÁZIGAZDA)
LOGOUT blog (1)

Közben a forgalmazó kicsit még leverte az árakat a kuponkódokkal, a váltó nélküli, legolcsóbb cuccra adott 369 dolláros ár már elég jó.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#39) persil válasza Bog (#32) üzenetére


persil
(addikt)

Szabolyozas alatt nem is tiltasra gondoltam, az nyilvan nem vezet jora, ahogy tobben is irtatok mar.

De jogos, hogy az edukacio kifejezes helytallobb ez esetben.

The only good human.. is a dead human!

(#40) deka10 válasza Gijjom (#36) üzenetére


deka10
(senior tag)

Mint írtam nem rendeltem még, de amikor rákerestem ezeken az oldalakon találtam pár dolgot remélem elérhető lesz ismertebb web áruházakban is.

[Akku pakk]
[Lámpa ki be, duda és funkció kapcsoló]
[Akku visszajelző]
[Gumi]
[Hátsó kerék]
stb...

A www.passiongadgets.com és sg.carousell.com nem tudom mennyire megbízható áruházak, de ezeken találtam a legtöbb alkatrészt és van egy csomó kiegészítő is. Az eBay-en eléggé gyér a választék.

[ Szerkesztve ]

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#41) Feketelaszlo


Feketelaszlo
(senior tag)

"az pedig a legostobább megoldás, ha csak simán azt mondjuk mindenre, ami egy picit is eltér a 30 évvel ezelőtt megszokottól, hogy tilos."

Nem a tiltás részre akarok reagálni, hanem arra, hogy ez eltérne a 30 évvel ezelőtt megszokottól. Semennyire nem tér el - csak akkoriban ezt a kategóriát Babettának hívtuk. Ugyanez a teljesítményszint és emberi/gépi hajtás kombinációja - ugyanez a szabályozás vonatkozik rá, szerintem elég egyértelműen fogalmaz a törvény betűje.

(#42) deka10 válasza Feketelaszlo (#41) üzenetére


deka10
(senior tag)

Szerintem dongó motoros kerékpárt jobban lehetne párhuzamba vonni vele, már aki emlékszik rá.
dongó motoros kerékpár
Arra pedig nem kellett semmilyen jogsi meg bukó.

[ Szerkesztve ]

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#43) synar


synar
(senior tag)

Már készül a szabályozás, talán jövő szezon kezdetére sikerül is megalkotni. Változik a KRESZ. Nekem pont megfelelne a tesztben bemutatott kerékpár, jobban ki tudnám használni, mint egy rollert. Ha esetleg a rollereket kitiltanák a járdákról, itt Pécsett marad helyette a közút legtöbb helyen, ott pedig inkább használnék egy ilyen kerékpárt. Mielőtt döntök megvárom milyen korlátozás lesz. Francia péda, német példa.

[ Szerkesztve ]

Mi Band 4 DIY óralapok: https://prohardver.hu/tema/miband4_diy_oralapok/

(#44) rushty


rushty
(aktív tag)

Videót csináltatok róla?

(#45) Somatom válasza pengwin (#15) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Nem nagy ügy. Családi hagyatékban volt egy 40 éves kemping bringa. Felújítottam. Bótban 17 -ért vettem rá komplett kereket, kontrás, 3gangos, Shimano agyváltóval lánckerekestől, markolatostól, tok vonó. Volt vagy fél óra beszerelni.

Én vagyok Groot

(#46) MaCS_70 válasza Somatom (#45) üzenetére


MaCS_70
(veterán)

Én éppen 40 éve voltam az iskolában nagy király a fantáziadúsan "Három Sebességes Csillag Camping" típusjellel ellátott biciklimmel. Teljesen jó volt, a Csepel kempingbiciklije egy 3 sebességes, szerencsére nem kontrás agyváltóval -- egészen addig, amíg a Lövőház utca félkarú bicikliszerelő ki nem lopta belőle a váltós agyat.

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#47) Feketelaszlo válasza deka10 (#42) üzenetére


Feketelaszlo
(senior tag)

Akkor nem kellett, mert a szocializmusban még talán más volt a szabályozás, de ha 300 W fölötti, ma már kell. Az anno kishazánkban összeszerelt - Európában népszerűbb - VéloSolex is smkp. kategóriába esett. Sőt, gyártattak itthon egy rollercikli történetre kísértetiesen hasonlító TrotileX nevű eszközt is, hogy erre mi volt náluk - gallföldön - a szabály azt már tényleg nehéz megtippelni. Bár mivel a franciák elől-hátul fényjelző berendezést és még visszapillantó tükröt is raktak rá, szerintem ez is smkp. lehetett, erre utal a hirdetés szövege is:

[ Szerkesztve ]

(#48) Somatom válasza MaCS_70 (#46) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Feltételezem, hogy nem a város másik végéből kerültél a Lövőház utcába. Azon a környéken viszont csodálom, hogy király lehettél egy Csepel Csillaggal. Akkoriban onnan nem messze rosszcsontkodtam és felénk a királysághoz pl. egy Csepel Pepperoni kellett. Nem is voltam király, mert olyan bringát itthon csak összeköttetésekkel, vagy Dollárboltban lehetett kapni.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#49) deka10 válasza Feketelaszlo (#47) üzenetére


deka10
(senior tag)

Az úgy rendben, ne szálguldozzanak, de azért ezt a kategóriát összehozni a kismotorral is túlzás. :)

A rendszert direkt nem említettem.

[ Szerkesztve ]

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#50) Akula válasza Somatom (#45) üzenetére


Akula
(senior tag)

én is megtartottam a régi piros camping bringát. valamelyik nap azzal mentem a gyerek mögött és mindenki csak nézett, hogy ki lehet ez a szerencsétlen, hogy nincs pénze ktm-re. de én jól éreztem magam. (ja, ez egy új lakópark tele CSOK-os vállalkozókkal és SUV-kal) :C

(#51) Somatom válasza Akula (#50) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Nekem is élmény volt életre kelteni a kis Tomos Minit. Utóljára én tekertem vele és én "tettem tönkre". Lehettem kb. 10 éves. Csináltattam neki egy gyöngyvászon táskát és itt utazik velem, a kamion fülkéjében. Nem érdekel, hogy ki, mit gondol, amikor lát rajta. Nekem emlék és annak ellenére is szeretek vele hétvégenként kirándulgatni, hogy otthon egy sokkal komolyabb bringával nyomulok.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#52) MaCS_70 válasza Somatom (#48) üzenetére


MaCS_70
(veterán)

Ezt a Pepperonit még nem ismertem. Az eredetijéből előfordult néhány az iskolában, csodáltuk is őket de nagyon!

Nekem a Csillaggal viszont volt két komoly ütőkártyám: egyrészt nem kellett elengednem a kormányt a váltáshoz, másrészt be lehetett hajtogatni a bringát egy normál autó-csomagtartóba. Ennél fogva a királyságom is ott jelentkezett, amikor valamilyen távoli helyen rendezett ügyességi versenyen én ott lehettem a kempingemmel, ők meg csak nézők lehettek.

Aztán jött a Szputnyik (szovjet félverseny kerékpár...) a Déli ABC-ből (akkor emelték az árát 1400-ról 1900 Ft-ra), amit ráadásul átalakítottam 10 sebességesre, és mindent megváltoztatott. Máig használom. :)

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#53) Füleske


Füleske
(őstag)

Törésteszt : [link]

(#54) Kobaljov


Kobaljov
(senior tag)

Átolvastam de nem jöttem rá, hogy mit keres egy (elektromos) bicikliről szóló cikk címében a rollercikli szó.. (vagy ezentúl minden elektromost rollernek hívunk?)

(#55) blueye


blueye
(addikt)

"Ez ugyanis megy anélkül is, maximum 25 km/h-val tudja úgy vinni az utast, hogy az konkrétan nem csinál semmit, csak húzza a menetkart. Ha tekerjük, akkor sem lesz gyorsabb, csak tényleg olyan az élmény, mintha egy szinte nulla nehézségi szintre rakott szobakerékpáron dolgoznánk, miközben ahhoz képest megdöbbentően gyorsan haladunk. "
Kiemeltem a tesztbol, mert szerintem ez a lenyeg, ez kene hogy legyen az uj kategoria.

I feel good!

(#56) deka10


deka10
(senior tag)

első hátsó kerék AliExpress

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#57) Mercel válasza e-newsee (#22) üzenetére


Mercel
(senior tag)

Legjobb tudomásom szerint ketkeruekre Nincs parkolási díj, sem rendszámos sem pedig segédmotoros kategóriában.

Marcel

(#58) Mercel


Mercel
(senior tag)

Amúgy nálam az egész kategória agyhalál.
A.rásegítés(pedellec) még teljesen rendben van, ahogy tekersz rásegít.

De az, hogy egy rakás lusta és agyhalott polgár árkon bokron illetve a bringasávokban vagy feltartva vagy letolva őket zéró enerhiabefektetessel tolja senkire es semmire nem odafigyelve az nekem erős.

A bringa reneszánszát is megakaszthatja vagy akár vissza is fordíthatja ez a trend , ami semmilyen szempontból nem lenne jó.

Járdán a gyalogosok között semmi keresnivalójuk.
A Amúgy is alultervezett bringasávokban semmi keresnivalójuk.
Az úttesten meg kb. Akkor lehetne Bármi keresnivalójuk ha egyrészt tudják tartani a forgalom dinamikáját is tempóját másrészt rendesen ki vannak világítva, van rendes feK rajtuk és nem árt némi futómű sem mert valamelyik nap majdnem kersztül mentem egy rolleres idiótán aki ugyan kb. 35-el húzta neki, csak egy úthiba miatt majdnem elem terült. Hozzáteszem az agyhalotton egy közel fekete cuccz és -gázosak volt meg egy villogó- elől.

Nem, nem a piac és az elfajzott igények diktálnak hanem a józan ész által kialakított szabályozásnak kéne.

[ Szerkesztve ]

Marcel

(#59) MaCS_70 válasza Mercel (#58) üzenetére


MaCS_70
(veterán)

De miért lenne ez elfajzott igények szerinti? Attól, hogy Neked pont nem erre van szükséged?

Ha valami egy normál kerékpáros tempójával halad és maximum annyi helyet is foglal, akkor mégis miért fáj neked az, hogy a rajta ülő ember nem mindig tekeri a pedált?

Jobb lenne, ha benzint égetne és úgy haladna?

Miért olyan nehéz felfogni azt, hogy esetleg nem mindenki tudja még egy pedeleckel sem végigtekerni a teljes útját? (Nem kell messzire mennem, a szomszéd bácsi pont ebben a helyzetben van.)

MaCS

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#60) Somatom válasza MaCS_70 (#59) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Ezt nem értem. Akkor a szomszéd bácsi lusta és/vagy agyhalott?
Sztem Mercel nem azt írta, hogy mindenki lusta, vagy agyhalott, aki ilyennel közlekedik, hanem azt, hogy az ilyennel közlekedők közül ki kéne szűrni a lustákat és az agyhalottakat. Bár, azt én sem értem, hogy a lustákkal mi a baja, ha nem agyhalott módon közlekednek.

Én vagyok Groot

(#61) farkas-j


farkas-j
(senior tag)

Úgy látom, hogy sajnos ez a topik teljesen elment igazságosztó, ítélkező, majd megmondom én a tutit és a használat jogosságát irányba. :((( Szerintem ennek a topiknak nem erről kellene szólnia. :(

LG 42LA660S + IAMM NTR82HD; Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

(#62) Somatom válasza farkas-j (#61) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Mielőtt vesz az ember egy ilyen ketyerét, sztem nem árt tájékozódni arról, hogy a KRESZ hatálya alá eső területeken hogyan használhatja. Szvsz. ez nagyon is idevágó téma.

Én vagyok Groot

(#63) nyunyu


nyunyu
(nagyúr)

Valamelyik nap jöttem haza a 105-ös turistajárattal, ami az Erzsébet térnél várt a balra, Budára kanyarodó sávban a lámpájára.
Zöldnél busz megindul, akkor jött jobbról az úttesten 2 elektromos rolleres csajszi, át a nekik piroson 25-30-as tempóval.
Buszon utazók krumpliszsák módra kapcsolva vészfék, sofőr alig bírta 10 centivel elkerülni az egyiket, aki az éktelen dudálástól megijedve fejest ugrott a járda irányába, pont a buszmegállóban várakozó turistacsorda közé. Csoda, hogy nem tört közben össze egy fényképezőgépes csíkszeműt sem.

De olyan is volt már, hogy görkorival próbáltam a szelfizők között átvergődni a Lánchíd túloldalára, amikor majdnem elütött egy segwayes brit buliturista csapat.
Hídpillérnél elővigyázatosságból elengedtem kb. tizet, aztán lépek ki, pillér túloldalán meg szembejött az utolsó, aki teljes gázzal próbálta utolérni a haverjait...

Szóval valami szabályozás, KRESZ módosítás, alapos edukáció ráférne az elektromos mikrotranszportációs kütyüs témára, mert Budapest belvárosa kezd egyre kaotikusabb lenni tőlük.

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#64) Somatom válasza nyunyu (#63) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Na, ez is egy érdekes kérdéskör. A lánchídon én az autókkal együtt szoktam átmenni. Az Erzsébeten ezt már nem merném bevállalni. Viszont, van annyi előnyöm, hogy a pedelecem igazából már s-pedelec. Csak az a bibi, hogy hiába van ilyen jármű, kategória nincs rá. Felőlem lehetne SMKP is, hiszen nagyra is van jogsim, meg párszázezer Km -es motoros rutinom. Jelenleg mégsem vezethetnék közúton egy ilyen rásegítéses bringát. Szóval, igen, nagyon hiányzik vmi korszerű szabályzás. De, ahhoz nálunk minimum egy képviselőt kell elüssenek egy rollerrel és az sem ésszerű szabályzást, hanem tiltást szülne.

Én vagyok Groot

(#65) nyunyu válasza Somatom (#64) üzenetére


nyunyu
(nagyúr)

Szabályozás elmaradása jó kérdés, hiszen már a nyolcvanas években is voltak próbálkozások elektromos mikrotranszportációs kütyükre, amik az akkori szabályokat feszegették, tehát idő az bőven lett volna rá.

De a 85 elején piacra dobott Sinclair C5 akkorát bukott egy éven belül, hogy végül nem kellett miatta hozzányúlni a brit KRESZhez.
(Ennek persze IT ipari kihatása is volt, Sinclair 86-os csődje miatt nem nagyon lett folytatása a ZX Spectrumnak.)

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#66) Somatom válasza nyunyu (#65) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Elég sokat vagyok Németben és Svájcban. Itt az ilyen ketyerék rendszámosak. Combosabb kinézetű rollereken is láttam már rendszámot. Nálunk ez érdekes lesz, mivel egyáltalán nincs meg hozzá a technikai háttér. Az SMKP kategória rendszámosításának is már többször nekifutottak, mégsem lett belőle semmi. Tán tegnap kérdeztem a bringás topikban, hogy mi a teendő, ha én a pedelecemre szeretnék felelősségbiztosítást kötni. Eddig nem jött rá válasz. Pedig, ugyanúgy közlekedési eszköz, mint bármelyik másik. Egy bringás miért ne hibázhatna? Ha végighúzok egy Bentley -t, Maybachot, Ferrarit, stb., akkor még az unokám is törleszteni fog? 70 rugóért vettem a Simsonomat, amire van megfizethető és egyszerűen megköthető biztosítás. A bringámért milla fölött fizettem, de arra semmi ilyen lehetőségről nem tudok. Ez, így nagyon nincs rendben.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#67) blueye válasza Somatom (#66) üzenetére


blueye
(addikt)

Pedig van ilyen.
Google első találat :
kerékpár kötelező biztosítás

I feel good!

(#68) Somatom válasza blueye (#67) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Olyan nincs is. Pont azért, mert nem kötelező.

Én vagyok Groot

(#69) dqdb válasza Somatom (#68) üzenetére


dqdb
(veterán)

A kerékpárosklubba belépéssel kaphatsz bringára biztosítást, biztosítónál is lehet kötni (Uniqa rémlik régről, ezt most találtam), valamint sok lakásbiztosítás tartalmaz elég magas összegig felelősségbiztosítást a családtagok által vétlen okozott károkra, így bringára is érvényes (az esetemben elvileg 20 millió forintig térít a biztosító).

Ha egy bringásnak van esze, akkor a fenti három lehetőség egyikével él, és bebiztosítja magát arra az esetre, ha ő hibázna. Csak sajnos kevesen gondolkoznak így.

[ Szerkesztve ]

tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek

(#70) blueye válasza Somatom (#68) üzenetére


blueye
(addikt)

Elirtam :
kerékpár felelősség biztosítás

I feel good!

(#71) Somatom válasza dqdb (#69) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

Ha "rendes" kötelezőt kötnénk, az a Mabiszon keresztül történne. Ez egy egyedi megállapodás a Posta biztosítóval (már nem Uniqa). A Posta biztosító honlapján nem találtam ilyen jellegű biztosítást.
A kerékpárosklub honlapja szerint 5000Ft az éves díj és csak kombinált opciók vannak. Ha a legmagasabból indulok ki, akkor az én bringámra kb. 80 rugó lenne a "cascos" biztosítás (már, ha lenne ilyen árkategória).
A Hello bringás honlap szerint van külön felelősség biztosítás, méghozzá három fokozatban, amik közül a prémium 3500Ft/év. De, ez is "csak" 3 millió/estig térít. Ez elsőre nem hangzik kevésnek, de ha a velem való érintkezés csak a kár előidézője és a vége egy csúnya totálkár, akkor a három milla nem is olyan sok. Viszont, sem a kerékpárosklub, sem a hello bringás nem biztosító. Szóval, ez zavaros és egyáltalán nem olyan, mint a gépjárművekre vonatkozó felelősségbiztosítások.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#72) Uzi74 válasza Somatom (#66) üzenetére


Uzi74
(senior tag)

Mint más is írta sok lakásbiztosítás tartalmaz privát felelősségbiztosítást kerékpárral történt balesetekre. (Mivel a Fiido D3 nem esik bele teljes mértékben a kerékpár katergóriába, kérdéses egy biztosító nem tagadja-e meg a fizetést - mivel semmilyen jogi kategóriába nem esik, szinte nem tudod biztosítani).
Németeknél azért látsz rendszámot a gyosrabb pedelec-eken, mert azok S-Pedelec kategóriába esnek (mert segítenek 25 km/h, max 45 km/h- ig) - praktikusan robogórendszám van rajtuk (ami a kötelező biztosítás befizetését igazolja, de nem kell vizsgáztatni vagy ilyesmi - viszont nem változtathatsz rajtuk, van műbizonylat hozzájuk ami nálad kell legyen) Ez egy normál gepjármű felelősségbiztosítás, ami akár több millió euróig fedezhet - sokan elfelejtik nem egy ferrari javítása a drága, hanem a személyi sérüléses balesetek utáni orvosi számlák fizetése (nem a sérült tb-jére megy, hanem te fizeted mert te okoztad), kiesett munkaidő, maradandó sérülés utáni kártérítés, életjáradék).

[ Szerkesztve ]

(#73) Somatom válasza Uzi74 (#72) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

De, az azért kicsit erős, hogy egy bringa biztosításához vegyek egy lakást is. Vagy, ez alanyi jogon jár mindenkinek? Régebbről emlékszem ilyen lakásigénylős projectre, de úgy rémlik, hogy azt a rendszert eltörölték. A mostani rendszerben azt a nézetet erőltetik, hogy a nők a csokolózástól esnek teherbe, de ingyen lakásról szó sincs. :)
Tudom, hogy mi a különbség a pedelec és az s-pedelec között. Pont ezért hoztam fel példának. Külföldön rendszám van rá, itthon még kategória sincs.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#74) Rodi 4.80 válasza e-newsee (#30) üzenetére


Rodi 4.80
(aktív tag)

"Szerintem nemzeti nagyjaink megvárják, míg valaki valahol Európában megszüli a szabályozást, hogy aztán..."

a magyar kormány adókkal és büntetésekkel elintézi a dolgot.

BURKOLÁS Budapesten!

(#75) Sárkányvölgy válasza persil (#18) üzenetére


Sárkányvölgy
(aktív tag)

Bizony, sőt büntetni aki az úttesten bohóckodik vele. Szívem szerint az összes 5 m-nél gyorsabb elektromos rollert, KRESZ vizsgához kötném. Igen az összes elektromos kerékpárt is.
Mindkét oldalon közlekedem, rettentően sok hülye felelőtlen és ostoba felhasználót látni.
A legjobban azt szeretem amikor fej, vagy fülhallgatóval száguldanak a halálba.
A rendőrség helyében ezeket instant büntetném 100e-re és roller, kerékpár elkoboz. Autósoknál az összes mobilosnak ugyanez. Talán rend lenne az utakon.

Üdv, Sárkány

(#76) Gijjom válasza deka10 (#40) üzenetére


Gijjom
(csendes tag)

Köszi! Ezeket az oldalakat nem ismerem, jellemzően alin, ebayen és nagyobb kínai webshopokon keresgéltem (Gearbest, Banggood, etc.). Amúgy nemrég nyitott boltot a Fiido aliexpressen, uh bízom benne, h hamarosan elérhetőek lesznek alkatrészek is. Jó lenne pimpelni kicsit: a töltöttség-jelző teljesen megbízhatatlan, abból jó lenne egy profibb verzió. Nekem a 7,8Ah-s akkupakkkos van, szívesen lecserélném az aksit a nagyobb, 10,4Ah-sra.

(#77) Somatom válasza Sárkányvölgy (#75) üzenetére


Somatom
(senior tag)
LOGOUT blog

A német módszert kéne alkalmazni. A helyi fizetésekhez képest nem horrorak a büntetések, viszont könnyen berántják pár hétre a jogsit. Tapasztalom, hogy ez nagyobb visszatartó erő, mint önmagában apénzbüntetés emelése.

[ Szerkesztve ]

Én vagyok Groot

(#78) Balu972


Balu972
(aktív tag)

Rég olvastam ilyen remek ritmusú, választékosan fogalmazott cikket. :C Gratula!

„Hagyjuk nyerni a wookiet”

(#79) Alchemist válasza Sárkányvölgy (#75) üzenetére


Alchemist
(őstag)

Gyalogosokra is kéne rendszám, de legalább egy dögcédula, hogy azonosítani lehessen ha a telefonját bizgetve a villamos alá sétál.
:)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#80) Dark Archon válasza Alchemist (#79) üzenetére


Dark Archon
(addikt)

Bár feltalálták volna a személyit... ja, várjunk csak...

Dark Archon | i5-8600 - GTX 1060 - 16Gb - Windows 10 x64 | BF4: DarkArchonHUN

(#81) persil válasza Dark Archon (#80) üzenetére


persil
(addikt)

Rekt. :D

The only good human.. is a dead human!

(#82) Kobaljov


Kobaljov
(senior tag)

Talán hamarosan változhat a KRESZ az elektromos rollerek, segway-ek és más új mikromobilitási eszközök valamint a fülhallgató használat kapcsán (New York-ban pl. ha jól emlékszem csak egy fülben lehet).
https://11.kerulet.ittlakunk.hu/hivatalok/191009/inforadio-par-honapon-belul-megvaltozhat-kresz-hogy-vegre-az-elektromos-rollerek

(Aztán majd ez a szabály is annyit ér majd amennyire betartatják, ahogy az eddigieket is.)

(#83) Alchemist válasza Dark Archon (#80) üzenetére


Alchemist
(őstag)

Az nem látszik kívülről... de enneél jobb az útlevél, hiszen az egy lángoló felhőkarcolóból kiesve is olvasható marad. :)

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#84) oris


oris
(aktív tag)

Tegyetek próbát, hátha sikerül eltávolítani a 25 km/ó sebesség limitet: [link]

Method 1:
Power the bike off.Hold brake levers and turn the key on, hold for 5 seconds.Release and then turn the key off.

Method 2:
Power the bike off.
Turn throttle to max and turn the key on, hold for 5 seconds.Release the throttle and then turn the key off.

"Nagyon ritka az ember, akinél a szavak teljesen fedik az élet valóságát. Talán ez a legritkább tünemény az életben." Márai

(#85) deka10 válasza oris (#84) üzenetére


deka10
(senior tag)

Láttam már a videót és ki is próbálnám, ha tudnám, hogy lehet visszaállítani, mert ha nagyobb a sebesség akkor gondolom az akkut is jobban eszi. Bár a szegedi bicikliutak este 25-el is elég gázosak.

Ha azt akarod, hogy ne essen le a telefonod akkor rakd repülőgép üzemmódba!

(#86) farkas-j válasza deka10 (#85) üzenetére


farkas-j
(senior tag)

A Fiido L1-nél ez nem működik, legalábbis nekem nem sikerült.

LG 42LA660S + IAMM NTR82HD; Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.