Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5) farkas-j


farkas-j
őstag

Én is végigmentem az elektromos bringa kiválasztásán. Végül a Fiido L1 lett a befutó.Beidézem egy korábbi beszámolómat:


Olyan összecsukható elektromos kerékpárt kerestem, amiből két darab befér az autó csomagtartójába. Ez egyébként igen nagy kompromisszum, ugyanis így csak kicsi 14-16"-os kerekűek jöhettek szóba.
Vannak hagyományos kerékpárjaink is, de kellett két olyan is ami összecsukható, mert sokat utazunk és a csomagtartóba összehajtva magunkkal tudjuk vinni őket és a motoros rásegítés miatt plusz kényelmet biztosít. Egy nagy bringához külső tartó kell ami elég drága, megemelkedik miatta az autó fogyasztása, de a legnagyobb probléma, hogy fenn áll a veszélye, hogy csupa retek lesz a kerékpár. Mi anno a régi autónknál megszívtuk a mezei bringákkal. Gyulára mentünk ősszel, és a tetőtartón voltak a kerékpárok. Jött útközben egy eső és csupa sár lett minden így óhatatlanul menet közben felverődött. Sajnos nem csak az autó, hanem a kerékpárok is olyan sárosak lettek, hogy nem lehetett megállapítani a színűket. Ez nem is tett jót nekik, ráadásul egy fél napba telt a rendbetételük.
A másik fő szempont volt a kis méret és az összecsukhatóság mellett, hogy az akkuk kivehetőek legyenek, ugyanis pl. egy szállodában vagy akár otthon is a bringákat nem szeretném felvinni a szobába tölteni, csak az akkukat. Az sem hátrány, hogyha az akkupakknak nagy a kapacitása. Még egy fontos szempont volt, hogy legyen felszerelve tisztességes sárvédőkkel és olyan csomagtartóval amit valóban lehet csomagszállításra használni. Így már nem túl sok bringa maradt fent a rostán.
Így esett a választás az akkortájt piacra kerülő Fiido L1-re. Egy fórumtárs segítségével kuponnal 550$-ért megvásárolhattuk darabját. 14"-os kerekei vannak, a motorja 250W-os, 48V 23.4Ah kivehető akkupakkja van ami nem csekély 1.1kWh teljesítményt jelent és minden általunk támasztott szempontnak megfelelt.
Nekem a 183cm magasságomhoz meglepően kényelmes a bringa. (Az ülést egyébként még lehetne magasabbra is állítani.) Az igaz, hogy nem olyan stabil mint egy 28"-os és észrevesz minden gödröt, de ez a 14"-os kerékméret sajnálatos velejárója. A nyereg nagyon kényelmes mert elég széles. Elöl (kicsit kemény) teleszkópok vannak, hátul meg az ülés szára és a nyereg rugózik.
A hatótávolságot még nem tudtuk igazán letesztelni mert friss szerzemények. A hétvégén Balatonfüreden voltunk 4 napot és ott tesztelgettük valamelyest. Csak a Tihanyi Apátsághoz 2 nap is át ill. feltekertünk Füredről, vagyis inkább felmotoroztunk :B Itt kényelmes rátekeréssel simán vitte a legmeredekebb emelkedőket is. Egyébként 78kg vagyok. Kb. 80-90km-t mentünk velük és olyan fél-kétharmad között mutat most a töltöttség jelző. Saccolásom szerint moped módban nagyjából reális lehet a gyárilag megadott ~150km hatótávolság. Persze ez sokban függhet a használat módjától.
Sajnos a kerékpárnak csak két üzemmódja van, automata rásegítéses mód nincs benne. A két üzemmód a kerékpár és a moped. Kerékpár üzemnél tiltva van a motor csak tekeréssel lehet haladni. Mivel kicsik a kerekek és nem túl nagy az áttétel, ezért így elég lassú a haladás ezért ritkán használtuk ezt az üzemmódot. Tulajdonképpen városnézéshez azért megfelelt. Moped módban húzni kell a gázkart ilyenkor villamos hajtással megy, de simán tekerni, rásegíteni is lehet közben. Ha tekerünk moped módban, a gázkarral (mint a motorkerékpároknál) lehet rásegítésre bírni a motort. GPS-el mérve 27km/h-ás max. sebességet mértem moped módban. Nagyobb sebességnél semmit sem ér a tekerés, mert nem lehet olyan gyorsan pedálozni, hogy legyen is hatása. Csak indulásnál, lassú menetnél és emelkedőkön lassabb sebességnél szoktunk tekeréssel rásegíteni. Az automata rásegítés ami pl. az öcsémék Decatlonos 28"-os bringáján van az elegánsabb megoldás ha tekerni is akarunk, ott viszont nincs tisztán elektromos üzem csak rásegítős. Ha annál nem tekerünk nem is megy a motor. Szóval ez az automata rásegítős mód egy kicsit hiányzik.
Az egész kerékpár igényes kivitelű. Szépek a hegesztések pontosak az ílesztések. Masszívak a kerekek és a gumik. Még arra is ügyeltek, hogy a hátsó keréknél macerásabb hozzáférni a szelephez, így egy oldalra kiálló szelepű belsővel szerelték. A tárcsafékek nagyon jól fognak. Az első nagy fényerejű LED lámpa a központi akkuról kapja az áramot, a LED-es hátsólámpa két ceruzaelemmel működik. Kényelmes a kormánymarkolat és nagyon jó a fékkarok gumírozott csúszásmentes betéte. Kellet csengőt rászerelnem, mert akkorát szól a dudája, hogy egy gyengébb idegzetű kerékpárútra tévedt gyalogos berosálhat a hangjától. Az akku a kulcsos főkapcsolóval nyitható zárható így lopás biztos. Van telefontartója is amiben USB portos töltőegység is van, de ezt még nem próbáltuk ki.
A vízállóságáról alapesetben vannak kételyeim. A pedál feletti "zárt" részben van az elektronika és a gyors-csatlakozós kábelkötések. A bevezetéseket a lemez laza kivágásával oldották meg, így ott esetleg bejuthat a víz. Az élek is megmaradtak amitől félő, hogy a vezetékek kidörzsölődéséhez vezethet. Én emiatt a kábelek bevezetéseinél tettem fel gumi élvédőket amik a kábelek védelme mellett némileg tömítenek is. A másik oldali bevezetésnél ahol egyébként semmi sem megy be, ott műanyag fényvisszaverő csíkkal zártam le a nyílást. Ha nem ömlik az eső, akkor így talán nem ázik be. Szakadó esőben meg úgy sem tervezzük használni. A kerékbe integrált motorról fogalmam sincs mennyire vízálló.
A szállítási idő az igen érdekes volt. Én 1 hónapos előrendeléssel vettem 2db-ot. A promó kód miatt külön az asszony nevére külön az enyémre kellett rendelni. Május 26-án adtam le és fizettem ki a rendeléseket. Június 28-án kaptam értesítést a feladásokról. A csomag mérete miatt biztosan hajón konténerben küldték. Az egyiket augusztus 1-én kaptam meg, a másik meg augusztus 29-én azaz 4 héttel később.
Itt egy kép a felszerelt állapotáról, bár azóta átesett egy kis színharmonizáláson ;) Az asszonyé lettek a ciklámen kiegészítők, az enyémre kerültek a kékek

Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.