- Bambanő háza tája
- Asszociációs játék. :)
- Pendrive-ról bootolható "belakott" debian linux live Ventoy pendrive-on
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Az én érdekes, öszvér videokártyám...….
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- Digitális Állampolgárság Program
- leslieke
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Köszönöm a válaszokat! Haibike Fullseven 4-em van, nem a legkönnyebb darab. Másikat nem fogok venni, mert ezt is most vettem. 1-2 kilót szerintem le tudok szedni róla, de irreális árat biztos nem költök erre, akkor marad így.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bulikavagyok #7559 üzenetére
Mennyi volt eredetileg? Én is tervezek hasonlót, mert 24kg a bringa. Lehet tudni a részleteket, pl. a kerékkel mit csináltál, mire cserélted, és ilyenek?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz parandroid #7353 üzenetére
+1
Erre nem szabad sajnálni a pénzt, ha már egy értékes bringáról van szó. Nekem is sokkoló volt az árcédula az Abus 6000KA-ra, de úgy gondolom, ezen már nem érdemes spórolni. + GPS nyomkövető a "motorba" integrálva, illetve BikeSafe reg. Ha ennek ellenére elviszik, akkor egészségükre, többet nem lehet tenni.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz thomasvold #7254 üzenetére
Esetleg használtpiacon lehet próbálkozni nem kínaival, bár ennyiért ott sem nagyon lesznek csodák sajnos.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A r*hadt életbe! Ezt azonnal be is húznám, ha nem vettem volna márciusban egy gyengébbet, drágábban...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Általában a gyártó megadja a Permitted Total Weight értékét, azt nézd meg a Te bringádnál. Az enyémnél ez 120kg, ebből ugye lejön a bringa önsúlya. Mondjuk összerogyni valószínűleg nem fog alattad, de azért érdemes a megadott értéken közelítéleg belül tartani a terhelést. Persze az sem mindegy, mit csinálsz vele, ha montiznál, akkor azért nem fogadnék rá, hogy kibírja a váz. Ha csak simán tekergetsz, akkor gondolom lazábban lehet ezt az adatot kezelni, viszont egy esetleges garanciális problémánál gond lehet -főleg ha az kapcsolatba hozható a túlterheléssel, pl. váztörés-, szóval erre érdemes figyelni!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7164 üzenetére
Egyetértek veled maximálisan, csakhát a piacgazdaság nem így működik. Bár azt is fel kéne ismernie a gyártóknak, hogy hosszabb távon ez a hozzáállás kontraproduktív lesz. Ha a felhasználóknak sok gondja lesz ezekkel a bringákkal és a javítás lehetetlen, vagy irreálisan költséges, akkor hamar visszaülhetnek egy analógra. Azok, akiknek tkp. csak egy közlekedési eszköz -szerintem ők vannak többen és nem a hardcore eMTB-sek-, inkább vesznek valami robogót vagy valamit, amihez alkatrész és rendes szerviz is van. Mondjuk godolom ki van ez mérve patikamérlegen gyártói oldalon is, mi, meddig és hogyan éri meg nekik.
Az általad említett eladási számok mellett viszont nem nagyon értem, miért nem repültek még rá az utángyártók a területre (lehet, ebbe kéne fektetnem némi pénzt )? Azért egy iilyen motor nem nuclear science. Kevés részegységből áll, simán lehetne javítókészleteket vagy egyes alkatrészeket is gyártani hozzá. Ráadásul első körben elég lenne a gyenge pontokat jelentő alkatrészeket utángyártani. Youtube-on is van egy csomó motorbontós videó, ma már nagyjából látható, hol adják meg magukat ezek a motorok. Ez egy abszolút piaci rés szerintem.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7159 üzenetére
Csak itt ugye kérdés, hogy az alkatrészeket is az gyártja-e, akinek a nevén a komplett motor megjelenik? Mert ha nem, és az alkatrészgyártás ki van szervezve alvállalkozóknak -ami ma már gyakorlatilag sztenderd művelet-, és mellette szabályozási kényszer sincs a gyártón, hogy biztosítsa az alkatrészt, akkor tulajdonképpen semmi érdeke nem fűződik hozzá. Legyártat Xdb alkatrészt valakikkel és felhasználja a kész motorok gyártásához, a legyártott komplett motorokból pedig Ydb-ot biztosít a szerződéses partnereinek, Zdb-ot félretesz a garis problémákhoz, XYZdb-ot pedig megvásárolhatóvá tesz horror áron (tehát pl. gari lejárta utáni probléma esetén megvehetjuk, csak nem fogunk örülni az árának). Aztán szépen kiadja az új szériát, és újraindul a ciklus. Az, hogy nekünk a javítás majd mennyibe kerül, egyáltalán nem szempont, mert ezen már nem kesenek sokat (vagy csak akkor, ha komplett motort ad el). Sajnos én így látom.
Szerintem amiben bízni lehet, az maximum az uitángyártók. Csak kérdés, hogy megéri-e nekik? EV-knél is látom, hogy néhány típushoz csak gyári alkatrész van, mert a szériából nem ment el annyi, hogy az utángyártóknak megérje másolni és gyártani hozzá alkatrészt. Bringáknál nem tudom milyen volumenek lehetnek, de gyanítom, egyelőre még nincs hatalmas eladás ezekből. Erre Te jobban rálátsz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7154 üzenetére
Hát, ha megnézel kb. bármit a világon, akkor ez megy sajnos. Nem csak kerékpár vonalon, hanem autó, műszaki cikk, és bármi. A cél az, hogy folyamatosan költeni kelljen a pénzt, ami felhasználóként persze szívás, gyártóként/forgalmazóként pedig létkérdés. De ami ennél is fontosabb, ez nem csak a cégek érdeke, hanem az államoké is. Ha egy termék tartós, akkor nem veszel másikat. Ha nem veszel másikat, akkor nem pörög a gyártás. Ha nem pörög a gyártás, akkor a cég leépítia dolgozók egy részét mert nem tudja kitermelni a bérüket és/vagy mert így már nincs rájuk szükség. Ha ez megtörténik, akkor ezek az emberek lógnak a szociális hálón ami kiadást jelent mindannyiunknak. Ezzel párhuzamosan, a gyártók és a vonatkozó vállalkozások nem fizetnek be annyi adót, mert csökken a forgalmuk. Aztán szép lassan összef*ssa magát a gazdaság, ami meg már a politikai hatalmat veszélyezteti (ha egy ember elégedetlen, akkor 95%-ban az aktuális kormányt fogja okolni és le akarja váltani, már ahol ezt meg lehet tenni mert demokrácia van).
Szóval sajnos paradox módon, ami felhasználó szinten szívás, az gyakorlatilag minden más szinten előnyös. Azt persze senki nem látja, hova vezet ez, mert nem fenntartható, de az biztos, hogy jó vége nem lesz. Irdatlan pazarlás zajlik minden szinten.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7152 üzenetére
Ez gondolom szabályozás kérdése is. Úgy tudom -de javítsatok ki, ha tévedek-, hogy az autógyártók is kötelezve vannak az alkatrészellátásra a gyártástól számított X évig. Más kérdés, hogy ez mit jelent. Nekem az EV-vel hajtmű problémám volt, amit gariban javítottak. Beszéltem a szerelővel a márkaszervizben, és ő mondta, hogy nincs hozzá javítókészlet, az egészet úgy ahogy van, cserélni kell (1,7M volt az ára). A gyár csak a komplett egységet biztosítja, de érdekes módon, volt olyan típus, amihez viszont kiadtak javítókészletet töredék áron. Nyilvánvalóan, a gyártóknak nem érdeke, hogy a komplex egységekben a filléres alkatrészt cseréljük ki. Mert mittudomén egy fogaskereken keres 1 dollárt, a komplett egységen meg 500-1000 dollárt.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #7146 üzenetére
"Most a Giant és Yamaha körül kezd állni a bál."
Nincs véletlenül infód arról, melyik Yamaha széria érintett?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz lovas93 #7093 üzenetére
Ha minden rendben van vele, akkor sokkal inkább ez, mint a Hervis félék. Persze nem árt valami szakival átnézetni a főbb alkatrészeket, motort, akkut, vázat, villát stb. Mint egy használtautónál.
De abban biztos lehetsz, hogy sokkal jobb vételt tudsz kifogni használtban, mint azok a noname áruháziak. Nézz meg többet is, elég jó a kínálat. Ráadásul szezon vége van, szerintem most jobb áron ki tudsz fogni valamit, mint pl. tavasszal, amikor mindenki bringát akar venni.A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7087 üzenetére
Egyébként érdekes, hogy ez így kb. egy telefon akkujára jellemző hiba, illetve az is így fekszik ki. Ezzel szemben az autóknál ezt nem látjuk. Elvileg azonos tech nem? Mi lehet az oka vajon?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz lovas93 #7085 üzenetére
Csak a '19-es nincs, a többi még van ahogy nézem. De ha nincs rá keret, akkor persze mindegy. Nagyon más liga, abban egy Bosch CX motor van 625Wh-s power tube akkuval. Deore XT váltó, stb. 80-100k felárért ez ajándék, egy ilyen bringa 2500-3000Euro egyébként.
Az általad linkeltek sajnos kínai cuccok, akkor meg már lehet, hogy jobban jársz valami más kínai bringával mert olcsóbb, voltak itt is linkelve néhányszor, olyan 300k körül mentek.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #7051 üzenetére
Hát, a satatisztikát nem ismerem, de a haverom még vagy 20 évvel ezelőtt bukott egyet erdőben, ez még nem lett volna gond, védték a protektorok és a sisak, de az oldalába beleállt egy kiálló gyökérdarab. Kb. mintha késsel oldalbaszúrták volna. Mentőheli vitte el, a tisztásig a barátok vitték ki miközben ömlött belőle a vér. Gyakorlatilag nem sokon múlott az élete. Nyilván ez egy szerencsétlen helyzet volt, ha 10cm-el odébb esik, akkor kikerüli, de egy erdőben nem ritka az ilyesmi, a kövekről nem beszélve.
Egyébként ez még nem is annyira vészes kockázat, de amikor nézem azokat akik szakadék szélén mennek mint a b*rom, ott azért szerintem konkrétan az életükkel játszanak. Ott nem annyi, hogy elesik aztán max lezuzza magát, hanem game over.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz qpakcovboy #7042 üzenetére
Hehe, hasonlóval nyomom csak össztelósban. Grat hozzá! Ebikeshop? Vagy kéz alól? Mennyi volt ha nem titok?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz kovacs65 #7037 üzenetére
Az mondjuk pozitív, hogy beírták a szervizkönyvbe akkor ezek szerint nálad működik. Ahol én vettem, ott csak a saját szervizeikbe lehet vinni kötelező időszakos szervizre is (bár van néhány boltjuk, tehát legalább nem egyetlen bolthoz vagyok kötve, de a közelemben így sincs egy se ezért kocsival kellett elvinnem az egyikbe). De ez direkt kötelező szerviz volt. Ha csak át akarnám nézetni a féket, láncot, egyebeket, akkor azt a helyi szervizben is megcsinálják, persze pénzért.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz pècsimunkás #7033 üzenetére
"4,95 csillagos, rendkívül jó èrtèkelèsű bolt. "
De gari szempontból nem őket kell megkérdezni, mert ők bizonyosan vállalják, hiszen törvény írja elő nekik. A kérdés az, hogy a közeledben lévő szervizek mit szólnak ehhez, mert oda lenne célszerű vinni gariztatni. Szóval őket kellene megkérdezni erről, hogy egy esetleges garis javításra bevesznek-e bringát akkor, ha máshol lett vásárolva.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz pècsimunkás #7026 üzenetére
Ezért mondom, hogy kérdezni kell, mert ahány gyártó, annyi megoldás van a garira.
Azt azért vedd figyelembe, hogy ha külföldön veszed és forintot váltasz be EUR-ba, akkor most pont nem a legjobb a helyzet, egyelőre eléggé összef*sta magát a forint. Ráadásul nagyon úgy tűnik, hogy ez csak egyre rosszabb lesz. Persze ha eleve EUR a fizetésed, akkor nem téma.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz pècsimunkás #7024 üzenetére
Normális szerviz van, de éppen az autók miatt mondom, hogy rá kell kérdezni, mert a gari nem egyértelmű. Autóknál is az van, hogy számos márka nem vállal garanciális javítást, ha az autót nem Magyarországon helyezték először forgalomba (értsd: behozott autó). Szamélyesen voltam tanúja ennek, amikor a saját autómat javították garanciában (az enyém Magyarországi). Ott balhézott egy srác az ugyanolyan autójával, mert nem volt hajlandó a márkaszerviz gariban javítani, mondván, Holland importból jött, tehát oda kell vinni ahol eredetileg vették és ott jár a garis javítás.
Nem feltételenül van ez mindennel így, ezért írtam, hogy kérdezz rá a hazai Cube forgalmazónál (ha ven ilyen, ezt sajnos nem tudom, nem ilyen bringám van).
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz pècsimunkás #7021 üzenetére
Meg kell kérdezni a hazai forgalmazót, de esélyesen nem fogják bevenni gariba ha Németországban vetted.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
+gbors
Így van, ezért mondtam, hogy nagyon helyzetfüggő. Sajnos a tárolás -lopás- problémája még így is adott, ebike esetén a durva értéke miatt méginkább, akkor is, ha csak egyetlen emberként, kis távra van használatban. Annak én is örülnék, ha csökkenthető lenne a tényleg feleslegesen autózók száma. Bár, mivel EV-vel járok, én ebben látom a jövőt. Nem hangos, nem büdös, nincs káros kibocsátás, mégisem kell benne nyáron megsülni, télen megfagyni. Megjegyzem, ez is probléma. Sajnos már nyáron a 38C fokban sem opció a bringa, még fiatalok is szenvednek, hát még az idősebbek. Persze most a pedelecről beszélek, nálam az már nem bringa, amit tekerni sem kell. Azt már egy kvázi elektromos robogónak tartom.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
De a reggel még egyszemélyes autó, estére a munkából hazafelé már adott esetben tele van a családdal, mert összeszeded őket innen-onnan, vagy ugye a legtöbb ember munka után megy bevásárolni ami szintén rengeteg csomag tud lenni (nyilván nem az apró tételekről beszélek, de nálunk pl. ilyen sincs, mert sokan vagyunk, ennyi emberre nem lehet olyan mennyiséget bevásárolni, amit egy bringával el lehetne hozni). Szóval ez sem ilyen fekete-fehér. Azt eddig sem vontam kétségbe, hogy egyetlen magányos embernek, aki pár km-en belül egyedül jár munkába, a bringa kiváló alternatíva. Nekik természetesen az. Családdal viszont nem az.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Élethelyzet függő. Nekem 4 gyerekem van, ebből 3 még kiskorú. Agglomerációból bringa lehetetlen, nem is engedném őket el, mert rengeteg a gázolásos baleset. A másik probléma, hogy hegyen lakom, innen ugyan lemehetnének bringával, de nincs megoldva a tárolás, sehol nem lehet letenni biztonsággal. Vinni meg nem fogják a HÉV-en, aztán a buszon ami tömve van tehát fel se fér rá, ahhoz pedig nagyon messze a cél, hogy a háztól a suliig eltekerjen. Egyébként a suliban sincs hova tenni, ráadásul utána úszásra, angolra mennek, a harmadik evezni jár, rengeteg a cucc, sporttáska stb. Szóval bőven elég nekik azt cipelni. Bp.-en vagy más városon belül, rövidebb távra ha semmi más nincs mint az, hogy fizikailag el kell menni A-ból B-be, ez még talán működne, de szerintem az emberek nagyrészének már nem csak ennyi a feladat, amit le kell küzdeni.
Számtalanszor kell bemennem értük pl. úszás után, mert a tömegközlekedés onnan rossz, bringval nagyon messze van, ráadásul 2 óra úszás meg egész napos suli után nem fogom elvárni, hogy tekerjen még le 1 órát hazáig, többségében sötétben. Nem teszem ki kockázatnak, hogy elcsapja valami b*rom az úton a sötétben. Ez nem azon múlik, hogy autóra nevelem vagy sem, hétvégén ugyanúgy megyünk túrázni együtt, brigával. De a napi rutni kiváltására gyerekekkel a bringa egyszerűen nem alternatíva az autóval szemben.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
2-3 gyerekkel, esőben, hidegben? Nem beszélve a potenciálisan életveszélyes kockázatról, amit pl. közúton jelentene a gyerekre nézve. Inkább járok autóval relatíve nagyobb biztonságban/kényelemben, és szennyezem a környezetet, de ezt fel is vállalom! (bár ez sem igaz, mert EV-vel járok, tehát ésszerű keretek között azért próbálok tenni a környezetért is).
Valójában azért is tartottam marhaságnak az ebike vs. EV összevetést, mert ilyen alapon az e.roller még kevesebbet szennyez, a görkori meg még annyit se, csakhát ezeknek az eszközöknek a funkciója és képessége semmiben sem vethető össze azon kívül, hogy mindegyik kicsit gyorsabban mozgat el egyetlen embert A-ból B-be. Szerintem almát körtével eset.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Az a baj, hogy ez nem összevethető. Volt már róla szó korábban is, sajnos a bringa pl. családos emberként nem opció. Nem csak arról van szó, hogy bemegyek dolgozni, majd vissza. Hanem hazafelé be kell menni a gyerekért, be kell vásárolni, el kell hozni ezt-azt valahonnan, vinni kell a gyereket úszásra a cuccaival együtt, és lehetne sorolni. Nagyon beszűkül a kör, akiknek a bringa megoldás. Agglomerációból bejárva pedig gyakorlatilag szintén életképtelen. Városon belül, ha tényleg nincs más funkciója mint bevinni 1 embert A-ból B-be viszonylag rövidebb távokon, csak akkor jöhet szóba.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"ill. parkolóhely vadászat városon belül."
Az egyetlen apró bibi, hogy gyakorlatilag nem lehet biztosítást kötni bringára, pedig némelyik már egy autó árával vetekszik. Illetve lehet, csak nagyon drágán és max. 1M HUF értékhatárig. Ebből pedig következik, hogy elég necces ott hagyni a "kiváló közbiztonságáról híres" magyar városokban, miközben a statisztikák szerint 10k bringát lopnak el évente itt Hitványisztánban. Persze ott a Bikesafe és GPS nyomkövetők, de na, magam részéről nem merem ott hagyni sehol ahol nem látok rá folyamatosan, pedig 50k-ért vettem hozzá zárat, ami mozdításra is riasz. Nyilván az is kijátszható.
Szóval egy szerencsésebb sorsú országban akár még nyugodtan is lehetne bringával járni, de itt ezzel is csak a stressz van.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz pècsimunkás #6990 üzenetére
3500 EUR-ból én ezt vettem (plusz azóta még lett rá egy új Rock Shox első villa). Nem csúcs kat. természetesen, de bátran megyek vele durvább terepen is. Hegyen lakom, úgy jön fel ide mint a kisangyal. Persze azért kell tekerni, de kb. mintha sík terepen mennék.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6973 üzenetére
A konkrét kérdéshez: Bizonyára vannak jó szakemberek, de ez miből állapítható meg, ha nincs keretek közé szorítva és szabályozva egy terület? Az építőiparban is kókler hegyek maradtak itthon, a minőségi munkaerő elment külföldre. Ugyanez van autószerelő fronton is. A néhány ritka kivétel persze erősíti a szabályt, de valahogy nem a sikersztorikkal van tele minden, hanem az átveréssel, lehúzással, horror összegekért elrontott munkákkal, el sem végzett, de kiszámlázott javításokkal, vagy akár a hibás javításból eredő károkkal.
Egy akupakk nem játék. Az elektromos tűz rettentő nehezen oltható és nagyon veszélyes. Akárkinek nem kéne szerelgetnie csak azért, mert valaha látott már ilyet közelről és kitalálja, hogy ért hozzá. Ez a terület ma alig van szabályozva, majd amikor meghalnak az első emberek, akiknek Józsi kókányolta össze az akkuját annak ellenére, hogy a gyártó ezt kifejezetten tiltja, akkor majd talán elkezdenek vele foglalkozni.
Ebike azért más téma, mert ott aligha fog meghalni bárki egy javított motor miatt. Egy sok-sok kWh-s akkupakk már nagyon más kockázat.
Merjünk nagyok lenni, ha van mire, csak az átlag magyarban (nem mindenki természetesen) általában van egy egészségtelen gőg, ami mögött viszont nincsen semmiféle teljesítmény. Ez egy sajátosság, más népeknek pedig más hibáik vannak. Miért van az, hogy tehetséges magyarjaink, akikre büszkén mutogatunk, szinte kivétel nélkül nyugaton érték el a sikereiket, mi pedig jóformán csak arra vagyunk büszkék, hogy itt születtek? Mivel más nem marad, mert a legtöbbet irígységből elüldöztük, ellehetetlenítettük. Aztán amikor nyugaton egy normális környezetben megcsinálták a sikert, akkor verjük mellünket, hogy "a mi vérünk".
Napi kiváló példa.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6967 üzenetére
"És ha tönkre is megy, azt is fel lehet újítani, nem lesz többe, mint egy modern diesel motor generál"
Ez így sajnos nem teljesen igaz. Egyrészt, nem minden autó akkuja javítható, pl. a Tesla új pakkjai telibe vannak öntve habbal, gyakorlatilag szétszedhetetlen. A másik probléma ezzel, hogy számos autó/gyártó ezt nem is támogatja hivatalosan. A javítás ma úgy néz ki, hogy megjelentek a piacon a Józsik, akik majd a garázs-szervizben megoldják (az a magabiztos típus, aki önmaga bevallása szerint egy B2-es bombázóhoz is ért), vagyis a gányolók. Nekem semmi bizodalmam nem lenne családot ültetni egy autóba, amiben Józsi gányolta össze a gyári akkupakkot alattunk. Aztán ha ránk gyullad és ott pusztulunk, akkor meg mossa kezeit.
Szóval az akkupakk javítás nagyon nincs még kitalálva, de leginkább sehogy, a gyártók többsége komplett cserét ír elő. Persze a magyar rögvalóság ahogy azt már megszokhattuk, itt is beindítja a kókányolókat, akik majd okosba megszakértik, mert a magyar mindenhez IS ért, mindent IS jobban tud mindenkinél. Egy garázsból.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
2 éve hajtok egy EV-t, most 5 éves, 3 évesen vettem. Most 90k km-nél jár, eddig 100%-kos minden cella. Bár nagyon nem aggódom, mert egyrészt 8 év gyári gari van az akkura, másrészt el lesz adva ősszel. A lényeg, hogy a kocsiknál a tapasztalatok szerint egészen sokáig bírja az akkupakk. A Leaf azért jó példa, mert amúgy temperálatlan az akkupakkja -éppen ezért sosem vennék Leaf-et, az újat sem mert az is ilyen-, de ennek ellenére is futnak vígan még mindig 8-10 évesen. A normális hűtőkörrel megáldott autókban viszont sokkal jobb a helyzet. A gyártók már jó ideje pufferrel szerelik a kocsikat, tehát mondjuk egy 40kWh-nak eladott autóban 42-43kWh-s pakk van valójában, és ebből megy le a degradáció. Ennek nyomán lehetséges, hogy egy 8 éves autóban még mindig 100% hatásfokot ír ki a műszer, ami a valóságban persze nem igaz, de csak a bruttó kapacitásra nézve nem igaz. A felhasználó szemszögéből igaz, mert az eredeti paramétereket nagyrészt még képes hozni az autó a nettó kapacitást nézve.
Abban viszont igazad van, hogy az akkupakk irdatlan drága. Gyakorlatilag egy idősebb autóban gazdasági totálkárt jelent a csere, mert annyiba kerülne az akku, mint a használtautó ára.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6959 üzenetére
Nem szeretném a topikot elvinni belpolba, de itt nem kezdtek valamit a KATA-val, hanem kinyírták. Senkinek, semmi gondja nem lett volna mondjuk az összeg megemelésével, de amit, és ahogy ezzel -is- műveltek, az gáz. És akkor tegyük hozzá, hogy a kvázi csalók miatt megint -jó magyar szokás szerint-, szivatjuk azokat is, akik csak dolgozni akarnak. Nulla egyeztetés, csak a király kihirdette és kész, ennyi, minden jobbágy kussoljon ahogy az lenni szokott ebben a sz*rfészekben.
Engem nem érintett, sokkal komolyabb céget viszek 35 éve, de attól még átérzem azok helyzetét, akiknek ez a megélhetését b*szta szét ráadásul úgy, hogy rákészülni se tudott. Dehát diktatúrában ez így megy. Egyet lehet tenni, elmenni ebből az éppen viktor által kiépítendő magyar szovjetunió 2.0-ból a pébe.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6957 üzenetére
"Én most is KATA-s vagyok, nem szántották be."
A KATA-sok 90%-ka bukta. Igen, van 10% akire a maradék szabályozás még működik és maradhatott. De ez gyakorlatilag beszántás, többszázezer embert érintett beszántásként mert ki kellett lépnie belőle más választás híján.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6950 üzenetére
Pedig mindenféle adókat ki tudnak vetni rendeletekben 1 nap alatt, a KATA-t be tudták szántani pikk-pakk, szóval semmi másról nincs szó, mint az akarat hiányáról. Vagy valamilyen NER lovag érintett a bizniszben és szólt a haveroknak, hogy ráér ez még.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6947 üzenetére
Ezzel rámegy 160-al (vagy akár csak 100-al) egy jófajta magyar autópályás bukkanóra, és game over, ott pusztul meg ahol van. További csodás adottsága az ilyeneknek, hogy a vásárlóik zöme nem a 6 diplomájáról híres, aztán persze mennek vele az utcán meg a járdán is ezerrel mert meg kell mutatni ki a menő a faluban, de itt már másokat is vígan meg tud ölni vele, nem csak önmagát. Mondjuk szerencsétlen gyalogosokat, gyerekeket, nőket, akárkit. Szóval ezt úgy ahogy van be kéne tiltani a pébe, mert konkrétan ön/közveszéles, életveszélyes eszköz.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #6944 üzenetére
Majd ha már páran meghaltak ezeken, akkor észbe kap a hatóság is...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Ezt én sem értem...Akkor ha valaki egyszer linkel valamit, azt másnak már tilos? Ez ilyen örökös kizárólagos jog kéne legyen? Tény, hogy néha illene visszaolvasni egy kicsit, mert az engem is zavar, amikor 1-2 napon belül ugyanazt linkelik többen is egy topikba, de itt most nem erről volt szó.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz DigitXT #6921 üzenetére
Na igen, de ahogy írod is, rollernél az ilyen teljesítmény nem egy életbiztosítás. Lehet persze tolni, de alapvetően nem erre való és tényleg hajszálakon múlhat egy méretes elszállás. Ilyen sebességnél még csak ütközni se kell, egy borulásnál esélyes a mindenféle törés még védőfelszerelésben is. Emiatt hoztam fel a szimpla verzió, mert reálisan azzal számol a többség, főleg azok, akik költséghatékonyságot számolgatnak a két eszköz között.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6919 üzenetére
Ennél annyival azért árnyaltabb a kép, hogy EB-ből sem csak MTB és Enduro létezik. A rollerrel inkább az egyszerű, Trekking vagy City féle megoldások hasonlíthatók össze. Ezekhez nem kell olyan rugóstag meg villa, amiből 4db rollert veszel, mert nem kell vele lejönni a hegyről csak a rollerhez hasonlóan, gurulsz az aszfalton.
Ettől függetlenül, a két eszköz így sem hasonlítható össze igazán, már csak a váz/kerekek/hajtás/kormánymű mérete, felépítése, és súlya miatt sem. Talán az akkut lehetne összevetni a kettőnél, de igazából azt sem, mert azonos kapacitás mellett is a rollernek vinnie kell egy kis valamit plusz a usert, a bringába szereltnek meg kb. 3-4x annyi súlyt.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Meg itt ugye akkor van gond, ha netán baleset részese lesz (ha okozója, az rosszabb, de elszenvedőként sem lesz rendben). Mert a kvázi illegálisan működtetett jármű rontani fog az ügyön. Engem is csak ez tart vissza egyelpre a tuningtól. Pedig nagyon idegesít már a 25-ös korlát. Kb. 35 lenne nekem ideális sebesség.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Mehet, csak segédmotorkerékpárnak minősül, tehát ennek megfelelően a KRESZ szerint bizonyos feltételeknek meg kell felelnie a közúti közlekedéshez. Kell rá lámpa, irányjelző, duda, sisak a vezetőnek és ha jól emlékszem, jogosítvány is. Illetve nem mehet fel vele kerákpárútra sem.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bzolika10 #6837 üzenetére
Merev vázasból simán találsz ennyiért normálisat. Össztelós már kérdésesebb, de az sem lehetetlen. Sajnos a megfelelő mérettel mindig bajok vannak, nekem pl. XL-es kellett volna, de olyat alig kapni. M-es viszont nagyon sok van, abból van a legtöbb. Össztelós előnye a kényelem, nem veri szét az ember gerincét az út, bár anyukád gondolom nem köves, sziklás úton fog járni vele, akkor meg tök mindegy, teljesen jó a merev is.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
LInkek lemaradtak:
Utóbbin élből van egy ilyen. Persze itt azért azt is vedd figyelembe, hogy egy ilyet ott hagyni valami random helyen egy faluban, nem biztos, hogy szerencsés és hogy ott is marad. Főleg, ha kifigyelik valakik, hogy egy anyuka jár vele. Látatlanban ezt nem lehet megítélni, lehet, hogy anyukád biztonságos környéken használná, de nem árt ha ezt is számításba veszed.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz bzolika10 #6826 üzenetére
Ennyiért inkább egy rendes gyártó bringáját venném meg használtan. Van E-bike piac FB-n, vagy számos más helyen árulnak szép darabokat. Anyukád mennyire sportos? Mert egy MTB-re nem olyan könnyű felülni bizonyos kor után, mint egy direkt ilyen célra tervezett vázú pl. trekkingre.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Teljesen igazad van, már írtam korábban, hogy túl vannak ezek árazva. Ez van. Nekem is fájt kifizetni az közel 1,5M-et, és végigmentem azokon a lehetőségeken amiken Te, de a helyzet az, hogy a Bafangos rendszer, ha beleszámítod az analóg bringa árát is, akkor nem sokkal olcsóbb. Főleg, ha használtbsn nézelődsz, ott már 1M alatt is vannak azért igencsak szép és jó, nagy nevű gyártók gépei. Vagyis ha mondjuk rászánsz most 500k-t az átépítésre, plusz ér a bringád akár csak 200k-t, már nem éri meg, mert 7-800k-ért már nagyon pöpec kis bringák vannak. Én is csak azért vettem újat, mert XL-es vázmérettel alig van kínálat, mindenki M-eseket árul, sajnos a magyar férfiak többségének ez a méret felel meg, így a kereskedők is ilyeneket hoznak be. Aztán egyik reggel elborult az agyam, pont volt egy akciós össztelós Haibike a méretemben, így végül az lett. Pedig ennyiért már jobban felszerelt bicót is kaphattam volna használtan. Szóval matekozd ki azért a dolgot, nehogy a végén az olcsóbb, több legyen!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Én csak hegynek felfelé tolom be maxra a rásegítést. Egyébként "auto" fokozaton van, sík terepen pedig a legalacsonyabb fokozaton. Így nem okoz gondot semmilyen helyzet, de az sincs, hogy kvázi nem kell erőt kifejteni. Pörög a szívem így is, de nem szakadok meg.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz trialboj #6697 üzenetére
"de remélem majd he eljön a fejlődés"
Azt várhatod...jelenleg minden szinten max. visszafejlődés van/lesz, és sajnos nem a bringa kultúra hiánya a legnagyobb probléma. Itt kb. mindenféle kultúra a béka hátsója alatt van kettővel.
Egyébként az autós vs. bringás kérdés mai napig a legalja itthon, és ehhez még csak az sem kell, hogy az úton tekerjen az ember. Nem egyszer csaptak el kis híján a zebrán, miközben teljesen szabályosan, bringáról leszállva és a bringát tolva próbáltam meg átmenni. Az egyik elenged, a másik sávban meg jön egy b*rom és annyi.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz janakbacsi #6677 üzenetére
Nyilván full kínai. A kilométeres marketing maszlag ellenére szinte semmi nem derül ki erről a cuccról. Milyen motor van benne? (ok, 48V 750W, de milyen gyártó, milyen típus)? A "Shimano 21 speed gear" az a leggagyibb Tourney, az első teleszkópról sem derül ki semmi, hogy milyen gyártó melyik típusa, de a többiből kiindulva a létező leggyengébb kínai vacak lehet. Gyakorlatilag egyetlen alkatrészről sem derül ki semmi, csak a hangzatos lózungok (Power motor, Aluminium Alloy, Bright LED, Dual-Disk Brake stb.). Egyébként az adatai alapján segédmotors kerékpárnak minősül Magyarországon, ezt jó ha tudod!
Majd jönnek a profibbak és megmondják. Nyilván keret függő, és ha nincs rá több, akkor ennyi pénzért ezt lehet kapni. Ccsodát ettől ne várj, az anyaghasználat és a minőség esélyesen klasszikus kínai tré lesz. Egy normális ebike nem ez az árkategória. Én inkább vennék egy használtat valami rendes gyártótól, mint ezt, de ez szubjektív.
Videó róla (1 kör után, lötyög a sárvédő és az akku, kotyog a teleszkóp, valótlanságot mér a műszer és az egész bringa a felét tudja annak, amit állítanak róla). Az akkuban a cella azonosíthatatlan, valami AliExpress-es noname, ahogy a motorvezérlő is, de azt legalább még kapni lehet (bár adatokat azt így sem talált az illető). A "tárcsafék" csak dísz, köze nincs a tárcsafékhez.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6673 üzenetére
Amit linkeltem azt direkt e-bike-hoz is ajánlja a gyártó, 80kg súlyt képes tartani, 50cm szélesen támaszt, elég nehéz lehet megborítani. A felfogatási lehetőségét az adott bringán meg kell nézni, de az e-bike vázak nagyon erősek, nem hiném, hogy ott bármilyen deformálódás fellépne.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6671 üzenetére
Van amikor ez nem opció. Pl. ha trekking és rá van erősítve valami hordtáska vagy ilyesmi, és abban szállít is valamit. Annak nem biztos, hogy jót tesz az oldalra fordítás. Ha mindenképpen ilyet szeretne, szerintem egy maszsív kétoldalú támasz lenne megfelelő, pl. egy ilyen. (+ videó)
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6649 üzenetére
Köszönöm, megpróbálok utánanézni az általad írottak szerint, mert az a váz nekem nagyon bejön, de ahhoz még használtan is drága, hogy azt gazdasági totálkárban végezze.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Igen, ilyesmire lenne szükség. Nézegettem a Shimano e8000 motort szétszedve, a csapágyakon kívül nagybából nem sok minden cserélhető random boltból.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Arról egyébként van infó, hogy a különböző generációs motorok cserélhetőek-e a vázakban? Konkrtéan arra gondolok, hogy egy régebbi modellbe tehető-e mondjuk újabb motor?
Itt van ez az e-MTB, aminek a váza -carbon egyébként- nekem nagyon tetszik, de már nem gyártja a Mondraker. 2018-as modell volt. Látok itt-ott használtan, de csak akkor ugranék bele, ha újabb motorral lehetne szerelni. Ebben egy Shimano e8000 motor volt. Az is érdekelne, hogy a különböző gyártók motorjai cserélhetők-e?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6619 üzenetére
Nagyon tetszik ez a megoldás! Az a legjobb az ebike vonalon, hogy kicsit kimozdította a gyártókat a végtelen ciklusból és elindult egy jelentősebb fejlesztés, ami számos innovációt hoz magával.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Pont ezt néztem...illetve, hogy itt is elindulni látszik egy hatótáv fétish, mint az EV-knél. Ki a fene megy 260km távot egyetlen nap a bringával? Biztos van ilyen, de elenyésző az összes bringáshoz képest. Akkor az 1000Wh-s akkut cipelni teljesen felesleges, így is elég nehezek ezek a bringák.
A Smart.Shift viszont jó lehet.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6604 üzenetére
Én meg ezért írom, hogy ott 2 tonnáról beszélünk (tehát önmagában a csillapítón sincs kevesebb terhelés ha leosztod, a rugó és a lengőkarok ellenére is kap annyi terhelést mint egy bringán csak a teló), egy MTB-n viszont max. 100kg-mal kell elboldogulnia, mégha rugó és egyebek nélkül is.
Nézd meg mit művel egy autó, amiben elszállt a csillapító. Nagyon durva erők hatnak ott...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6602 üzenetére
Ezt a különbséget lenyeli a terhelésből adódó difi, tehát nem indokolja az árat így sem. Felmerült itt a kijelző, az is egy valid "érdekesség". Egy átlagos kijelző negyedáron kapható és 95%-ban azokat az adatokat mutatja, amit a 120k-s Bosch, Yamaha, Shimano vagy a többi rendszeré.
Persze a kérdés alapvetően költői, hiszen minden annyiba kerül, amennyiért eladható, ez egy alapvető piaci törvényszerűség. Nincs is ezzel gond, én is kiperkáltam az 1,3M-et a bringáért, de ettől még egyúttal röhögőgörcsöt is kaptam magamtól, hogy miért vagyok ennyire hülye? Elvégre, beker költsége ennek az egész cuccnak nem lehet több 400k-nál. Mámint a gyártó(k)nak (és persze alkatrészenként lebontva, mivel még mindig Lego alapú a komplett bájszikül gyártás).
Szóval csak elmélkedtem, de reálisan, ez egy vicc.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Amit linkeltem, annál csak 1db drágább van a listában (vagy mondjuk a gyári, de ott sem a képesség/minőség miatt drágább valamivel). De még annak az ára is olyan, hogy 1db MTB telóból 2db-ot lehet venni. Ráadásul nem egy Suzukiról beszélünk, hanem egy prémium BMW SUV-ról. És ugye itt azért érzed a különbséget a két teló képessége között? Az egyik egy autót visz 2 tonnával + rakomány, akár 250km/h sebességgel, a másik meg egy bringát 20-25kg + a bringás súlya, ami így átlagosan összesen kb. 100kg, és átlagban 20-30km/h sebességgel.
Nem gondolnám, hogy ha a fenti autó terheléséhez le tudnak gyártani egy minőségi teleszkópot 80k körül, akkor egy MTB-nél ez sokkal kisebb igénybevétel mellett csak 400k-s áron lehetséges.Ez netto átverés.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz arcitec #6593 üzenetére
Egyébként rohadtul nem értem, miért ennyi? 1db normális első teló 250-300k egy MTB-re. Az 5 éves BMW X5-be ennyiből 2db (de kis híján mind a 4db) lengéscsillapítót megveszem, és az 2 tonnát + utasokkal csillapít, nem egy darab bringást 100kg-al.
Szóval vicc az egész, jól át vagyunk b*szva a gyártók által. Az egész 1,5M-ért vesztegetett tech nem ér többet 500k-nál, vázzal, telókkal, mindennel együtt. A 4 milliós e-MTB ér max. 1-et.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Kettő kommentet találram az PW-ST-ről, az egyik szerint tökéletesen működik, a másik szerint hazavágja a motort. Mondjuk úgy, nem egyértelmű a helyzet.
Együtt lehet élni a 25-ös korláttal, de jobban kiegyeznék egy 35-40-es maximummal. A VolSpeed V3 lenne az igazi, de 70k+szerelés azért nem kevés erre.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nézegettem a lehtőségeket, de csak pár darab 4 éves videót találtam erről. Ott egy Haibike eConnect nevű appról van szó, ami elsősorban lopásgátló funkciót látna el (GPS alapú és kell hozzá hardver), plusz némi útvonaltervezést/adatgyűjtést. Részletes adatokat ez sem közöl a motorról és az akkuról. Ráadásul 2021 óta nem frissült az app.
Annyit viszont kiderítettem, hogy a BT funkcióhoz eleve a nagyobb kijelzős egység kell. Ami nekem van, az nem tudja. Ezt orvosolnom kell, de ha nincs a Bosch-éhoz hasonló app, akkor nem költök rá.
Erről a megoldásról mi a véleményetek? Elmésnek tűnik. Bár elég régi, lehet, hogy az újabb rendszereknél már nem működik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Yamaha PW-ST-hez is létezik no limit chip?
Illetve még az lenne a kérdésem, hogy Yamaha motorhoz létezik-e valamilyen app, amivel monitorozni lehet a motort, az akkut és egyéb adatokat kinyerni? Bosch-hoz láttam ilyet, de Yamaha-hoz nem hinném, hogy az jó, gondolom ennek saját app kéne.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Tudnátok ajánlani egy jó minőségű kitámasztót fully MTB-hez? Ti mit használtok?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6547 üzenetére
Én már a hátsó rugóstag nélkül se nagyon tudok meglenni. A jóra könnyű rászokni.
De gondolom a kolléga is bármikor tehet bele egy telós villát, ha netán úgy adódna. Nem mindenki szereti és ha jobban belegondolok, legalább 10 évet tekertem telós villa nélküli bringával és semmi gondom nem volt azzal sem.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6531 üzenetére
Köszönöm, ismét nagyon informatív volt!!
Gyárilag 780mm-es a rúd. Ma is mentem vele, egyelőre nem tudom megszokni. Nagyon szélesnek érzem, de ez biztosan a régi bringa utáni megszokás miatt van. Beljebb fogom tenni ahogy mondtad a jelölt vágási pontokhoz, és ha valamelyik bejön akkor ott levágatom.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6522 üzenetére
Nagyon köszönöm a részlets választ!
Hallgatok rád, akkor nem erőltetem a hosszabb rúgóutat, inkább ebben a szegmensben néznék valami minőségibb villát.Kormány: Köszönöm a tippet, erre nem gondoltam. Valóban az van, hogy a korábbi bringám nem volt éppen mai darab, de sok-sok éven át használtam és megszoktam a rövidebb kormányt. Nagyon fura most az előzőhöz képest, szokatlan és nem is igazán kényelmes, de lehet, hogy meg fogom még szokni.
Annak mi az oka egyébként, hogy ilyen széles kormányok vannak most? Jobban lehet manőverezni, vagy milyen előnyökkel jár?coolabácsi
Köszönöm a tippet, ránézek![ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Szia,
Én ezt vettem meg a napokban. Az általad megjelölt árba kb. befért. Igaz, ez csak 500-as akkuval van és a motor is csak 70Nm, de hogy őszinte legyek, nekem így is nagyon durva élmény ahogy ez megy. Az első villa mondjuk cserés lesz, bár nincs vele gond, de ahogy montdák előttem, ez azért nem éppen egy csúcs villa. A rugóstag szerintem nem rossz, az eddigi próbálgatásaim során nem éreztem problémásnak, szépen kiegyensíti a göröngyöket. Nyilván abból is lehetne jobbat venni, de nekem ez most nem prioritás. Később majd fejlesztgetem, pl. új kormány biztosan lesz, mert nekem rettentő széles ami rajta van. Pár súlycsökkentő upgrade is tervben van, illetve idővel egy új felni, mert sajnos belsős van rajta. Összességében viszont, nekem nagyon bejön, a hegyre, meredek emelkedőre úgy megy fel mint a kisangyal, szép simán vált, stabil a váz, szóval rohadt jó az egész. Ha fully-ban is gondolkodsz, akkor nem nagyon van ennél olcsóbb. Én legalább is nem találtam semmit az újak között. A Giant Stance E+ van még, ugyanazzal a Yamaha hajtással de az drágább (mondjuk lehet, hogy jobb is valamivel).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Pár kérdés kezdő e-bike tulajként. Mivel lehet kinyírni a motort? A gőzporotvát, nagynyomású mosást már tudom, de használattal összefüggésben van-e ilyen? Gondolok itt olyasmire, hogy mondjuk egy durvább emelkedőn nem váltok vissza megfelelő fokozatba, így nagyobb lesz a terhelés a hajtáson, vagy mondjuk a behúzott fékkel pedálon állás nem szedi-e szét a fogaskereket?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Köszönöm a válaszokat!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Érdemes külföldön nézegetni, vagy csodák ott sincsenek az itteni árakhoz képest?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Üdv,
Mi a véleményetek erről? Haibike Fullseven 4
Megérheti ennyiért?A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5780 üzenetére
Köszönöm!
Személyesen veszem meg, úgyhogy meg tudom majd nézni amit tanácsoltál. A korábbi generáció nem zavar, amire nekem kell arra tökéletes lesz és a rászánt keretbe is ez fér bele. E1-es verziót foglaltam be, az a kis felár már nem téma, tényleg jobban megéri. Köszönöm a sok tanácsot, segítséget, így végül csak sikerült rálelni egy megfelelő bringára és nem kell barkácsolnom.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest