Hirdetés
- gerner1
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- 54000 tonna
- Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
- leslieke farmerzsebe
- Amazon Fire TV Stick 4K Max 2nd
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Nagyon jó, részletes, mindenre kiterjedő cikk! Jó volt olvasni!
Micsoda brutál hátsó rugóstag van azon a B-52 Stealth-en!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
+1
Ennél olcsóbb bringákért is simán leütnek, arra szakosodott bűnözői csoportok. Én többek között, ezért adtam el az eddigi legkomolyabb bringámat (a cikkben szereplőhöz nem mérhető, de 500k+ volt anno, 2005-ben). Rendesen féltem vele néhol, persze ismerni kell a helyet, és hogy merre megy az ember. Hungarian reality...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #72 üzenetére
Itt migrácsok nélkül is szar a helyzet, de kétségtelen, hogy azokkal méginkább az lenne. Lényeg az, hogy én rendesen féltem néhány helyen amikor a félmilliós bringa volt alattam, bár hozzá kell tennem, hogy ez főleg olyan helyekre volt igaz, ahol korábban nem jártam, így csak a terep miatt mentem arra de az ottani közbiztonsági viszonyokat nem ismertem.
Jut eszembe: Van ezeken bármilyen beépített lopásgátló? Pl. ami lockolja a motort és a pedált, ha nem a tulajdonos használja. Vagy itt is maradnak a sima, egyszerű megoldások?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Én is kinéztem egy verziót, esetleg valaki tudna segíteni némi tanáccsal, hogy érdemes-e?
Ez volna azA tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #339 üzenetére
Köszönöm a választ!
Nem vagyok már az a vad "motoros" mint régen, nem igazán megyek már kemény terepre. Viszont nem lenne rossz, ha a nagyobb emelkedőkön lenne némi hátszél, mert egyre kevésbé megy már önerőből. :-)
Hátsó rugóstag is feltétel mert annyira megszoktam, hogy arról nem mondanék már le.
Tehát ezek szerint a teljesítménye fenti célra elég lenne?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #344 üzenetére
189cm-re vagyok 80kg. Heti kb. 10-20 órát megyek tavasztól őszig.
Milliókat nem adok egy bringáért, mert semmi értelmét nem látom (max akkor, ha valaki tényleg keményen montizik terepen, azt is rendszeresen, de én már nem ide tartozom). Hegyen lakom és az lett volna a cél, hogy ne kelljen megdöglenem mire feltekerek ide. :-) A másik, hogy milliós értékű eszközt nem hagynék lecsatolva sehol, viszont normál használatnál erre azért rendszeresen szükség volna. Ha közel félmilliióért még arra sem jók ezek, hogy rásegítsenek egy emelkedőn, akkor azt hiszem leteszek róla és marad az, hogy kocsival leviszem a bringát, tekerek normál terepen ameddig jól esik, aztán feviszem ismét kocsival. :-(A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #346 üzenetére
Köszi a segítésget!
Még annyit kérdeznék, hogy trekking-ben is van össztelós? Nem ismerem ezt a kategóriát, világ életemben montim volt. Esetleg tudnál linmkelni valamit, ami szóba jöhet? 500k-ig tudok rászánni.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #348 üzenetére
Thanks a sok segítséget!
Közben én is utánanéztem, így a trekkinget kilőttem, nem tetszenek sajnos, olyan öregapámosak...:-)
Viszont adtál egy jó ötletet az átépítéssel, már csak az a kérdés, hogy a jelenlegi bringámra felmegy-e az általad linkelt szett (bár sanszos, hogy a vázon nem lesz hely). Jelenleg egy
Specialized FSR XC Comp-om van, bár nem mai darab tudom, meg nem is a csúcs, de nekem a korábban említett célokra tökéletesen megfelel. Talán még így jönnék ki legjobban és az össztelóról sem kéne lemondanom, mert már nagyon megszoktam, nem tudok már nélküle létezni sem. Csak ahogy nézem, sanszos, hogy nem tudom feltenni az akkut. Mindegy, majd a szakik megmondják az üzletben, én elég hülye vagyok ehhez.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #364 üzenetére
"Az akku biztos, hogy nem lítium-os."
Nem hát, megnéztem az adatait, ólom-savas...50kg önsúlyra, én sem erőltetném ezt. Eleve 35-50km hatótávot írnak, ami jó, ha 15-20-nak felel meg a gyakorlatban, főleg ha rá is van pakolva valami és/vagy emelkedőn is mennie kell, nem beszélve a hideg időben való használatról.
Egy jó robogó kéne neki, de persze ő dönt...6030D
Annak van valami gyakorlati jelentősége, hogy ugratásnál befordítják az első kereket, miközben kirúgják oldalra a seggét? Mindig látom a komolyabban montizóknál ezt, de sose tudtam, hogy ez csak amolyan menő dolog, vagy mondjuk valamiféle célt is szolgál?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #366 üzenetére
Az nagyon durva! es meg brutal jol is néz ki... Mondjuk arat nem merek kérdezni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #368 üzenetére
Az a Merida nagyon jo, es biztató számomra is, mert eléggé hasonló forma a váz az enyémhez, es itt szépen elfér az akku. Persze ez kerek gyári építés, es nem biztos, hogy külön is kapok ilyen tipusú akkut.
Egyebkent nem tudom mi indokol 3millio körüli árakat? 6-ért mar jo autókat kapni újonnan is...es ugye sem anyagmennyiségben, sem technológiában nem említhetők egy lapon.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #376 üzenetére
És full telós...De legutóbb nem azt mondtad, hogy még a 350W-os motor is kevés? Ez mag csak 250W, bár középmotoros...
Viszont az a 175km hatótáv még akkor is jól hangzik, ha visszatöltés nélkül -ami nincs rajta-, sok hegymenettel valószínűleg kevesebb a gyakorlatban.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #379 üzenetére
Nem bocs, én kevertem össze, az akkura írtad, hogy kevés...
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #456 üzenetére
Tökéletes írás és érvelés! Egyetértek mindenben!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Korábban volt itt egy hasonló felvetés, akkor is azt kérdeztem, hogy miért nem vesz robogót ilyen célra?
Egy jó pedelec-hez képest filléres tétel, használtan már 150k-ért jót lehet kapni. Minimálisat fogyaszt, tekerni sem kell, csak bevisz melóba és kész.
Célszerűbb szvsz, de nyilván mindenkinél mások az elvárások.
Egyébként éppen az előbb említett, korábbi esetnél linkelt a kolléga valami kínai csodát, 120k körül, mondjuk én azt a szemméttelepre vinném az üzletből, de azt bemutatni jó, hogy fizikailag létezik olcsó megoldás. De az olyan is!A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Üdv,
Normál bringás topikl küldtek ide. Bemásolom amit oda tettem, ha nem gond.
Kérdés: Milyen össztelós MTB E.bike-ot érdemes venni max. 1-1,5M-ig?
Nekem csak arra kellene, hogy hetente három-négyszer menjek vele kb. 20-40km távot, jellemzően terepen, de nem a járhatatlan sziklás részeken. Nem megy már úgy a tekerés mint régen, kell a rásegítés, főleg nagyobb emelkedőkön.
Ahogy a kínálatot nézem az újak kiesnek, mert eszement árak vannak ilyen 2-4 milliókért (ami vicc, mert 8-ért vettem egy Ioniq EV-t tavasszal, komolyan nem értem, mi kerül ezeken a bringákon ennyibe de mindegy, ez van), vagyis a kérdés az lenne, hogy érdemes-e használtat venni? Ha igen, abból is milyet (agymotoros, vagy vázba integrált), esetleg vegyek valami normálisabb Fully MTB-t, aztán kendácsoltassak rá valamiféle elektromos rendszert? Utóbbiról hallok mindenféle rosszat, de mivel nem találok épeszű áron új pedelecet, lehet, hogy nem marad más. 3-4 millióért biztos nem fogok bringát venni, szóval ha valakinek van ötlete vagy tanácsa, azt nagyon megköszönném!A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #5754 üzenetére
Köszönöm, akkor azt elvetettem!
Középmotoros átalakítószettből létezik nyomatékszenzoros ami ajánlható?
Egy analóg össztelós MTB-t -ami nekem megfelel- tudok venni olyan 700-900k között, akkor gondolom jobban megéri ehhez venni valami elektromos átalakítót és így kijövök 1,5M-ből.Esetleg használt? Találtam pl. egy ilyet, de lövésem nincs róla, hogy érdemes-e megvenni? Kb. 4 éves modell, nyomatékszenzoros, Yamaha motor, ennyit tudok róla. Persze fene tudja, mennyire lett széthajtva és milyen az akkuja, + az ilyen jófogásos dolgoknál tartok attól is, hogy esetleg lopott.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5757 üzenetére
Köszönöm a részletes választ! A linkelt bringa tényleg sokkal jobb, ez valamiért elkerülte a figyelmemet.
Egyébként jól látod, nálam ez elvi kérdés, nem akarok többet költeni az említett összegnél bringára akkor sem, ha egyébként nem okozna gondot. Nem vagyok versenyző, nem megyek olyan terepre ahol törhet a váz, nem is hajtom úgy mint a profik. Nekem csak arra kell, hogy kvázi egészségmegőrzési célból heti 3-4-5 alkalommal tekerjek 20-40km-t a közeli erdőben vagy a környékén, de mivel hegyen lakom, egy durva meredek emelkedő tetején, sajnos már szempont az is, hogy fel tudjak tekerni infarktus nélkül. Eleve emiatt kell az elektromos. Ehhez felesleges egy 2,5M-es bringa. Egy Specialized analóg MTB-m volt éveken át, csodásan kiszolgált, szóval nem érzem úgy, hogy 2 millió pluszt kéne kiadnom csak azért, hogy az emelkedőn legyen némi rásegítésem.
Aki tényleg komolyan tolja, annak valóban kell a profi cucc.
kovacs65
Ahh, köszönöm, ezt nem ismertem, nézegetem majd.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Mi a vélemény erről?
Giant Stance E+ 2. Ez kijönne 1,5M-ből új, üzletből.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #5780 üzenetére
Köszönöm!
Személyesen veszem meg, úgyhogy meg tudom majd nézni amit tanácsoltál. A korábbi generáció nem zavar, amire nekem kell arra tökéletes lesz és a rászánt keretbe is ez fér bele. E1-es verziót foglaltam be, az a kis felár már nem téma, tényleg jobban megéri. Köszönöm a sok tanácsot, segítséget, így végül csak sikerült rálelni egy megfelelő bringára és nem kell barkácsolnom.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Üdv,
Mi a véleményetek erről? Haibike Fullseven 4
Megérheti ennyiért?A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Érdemes külföldön nézegetni, vagy csodák ott sincsenek az itteni árakhoz képest?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Köszönöm a válaszokat!
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Pár kérdés kezdő e-bike tulajként. Mivel lehet kinyírni a motort? A gőzporotvát, nagynyomású mosást már tudom, de használattal összefüggésben van-e ilyen? Gondolok itt olyasmire, hogy mondjuk egy durvább emelkedőn nem váltok vissza megfelelő fokozatba, így nagyobb lesz a terhelés a hajtáson, vagy mondjuk a behúzott fékkel pedálon állás nem szedi-e szét a fogaskereket?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Szia,
Én ezt vettem meg a napokban. Az általad megjelölt árba kb. befért. Igaz, ez csak 500-as akkuval van és a motor is csak 70Nm, de hogy őszinte legyek, nekem így is nagyon durva élmény ahogy ez megy. Az első villa mondjuk cserés lesz, bár nincs vele gond, de ahogy montdák előttem, ez azért nem éppen egy csúcs villa. A rugóstag szerintem nem rossz, az eddigi próbálgatásaim során nem éreztem problémásnak, szépen kiegyensíti a göröngyöket. Nyilván abból is lehetne jobbat venni, de nekem ez most nem prioritás. Később majd fejlesztgetem, pl. új kormány biztosan lesz, mert nekem rettentő széles ami rajta van. Pár súlycsökkentő upgrade is tervben van, illetve idővel egy új felni, mert sajnos belsős van rajta. Összességében viszont, nekem nagyon bejön, a hegyre, meredek emelkedőre úgy megy fel mint a kisangyal, szép simán vált, stabil a váz, szóval rohadt jó az egész. Ha fully-ban is gondolkodsz, akkor nem nagyon van ennél olcsóbb. Én legalább is nem találtam semmit az újak között. A Giant Stance E+ van még, ugyanazzal a Yamaha hajtással de az drágább (mondjuk lehet, hogy jobb is valamivel).
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6522 üzenetére
Nagyon köszönöm a részlets választ!
Hallgatok rád, akkor nem erőltetem a hosszabb rúgóutat, inkább ebben a szegmensben néznék valami minőségibb villát.Kormány: Köszönöm a tippet, erre nem gondoltam. Valóban az van, hogy a korábbi bringám nem volt éppen mai darab, de sok-sok éven át használtam és megszoktam a rövidebb kormányt. Nagyon fura most az előzőhöz képest, szokatlan és nem is igazán kényelmes, de lehet, hogy meg fogom még szokni.
Annak mi az oka egyébként, hogy ilyen széles kormányok vannak most? Jobban lehet manőverezni, vagy milyen előnyökkel jár?coolabácsi
Köszönöm a tippet, ránézek![ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz sebgutkopf #6531 üzenetére
Köszönöm, ismét nagyon informatív volt!!
Gyárilag 780mm-es a rúd. Ma is mentem vele, egyelőre nem tudom megszokni. Nagyon szélesnek érzem, de ez biztosan a régi bringa utáni megszokás miatt van. Beljebb fogom tenni ahogy mondtad a jelölt vágási pontokhoz, és ha valamelyik bejön akkor ott levágatom.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6547 üzenetére
Én már a hátsó rugóstag nélkül se nagyon tudok meglenni. A jóra könnyű rászokni.
De gondolom a kolléga is bármikor tehet bele egy telós villát, ha netán úgy adódna. Nem mindenki szereti és ha jobban belegondolok, legalább 10 évet tekertem telós villa nélküli bringával és semmi gondom nem volt azzal sem.A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Tudnátok ajánlani egy jó minőségű kitámasztót fully MTB-hez? Ti mit használtok?
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Yamaha PW-ST-hez is létezik no limit chip?
Illetve még az lenne a kérdésem, hogy Yamaha motorhoz létezik-e valamilyen app, amivel monitorozni lehet a motort, az akkut és egyéb adatokat kinyerni? Bosch-hoz láttam ilyet, de Yamaha-hoz nem hinném, hogy az jó, gondolom ennek saját app kéne.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nézegettem a lehtőségeket, de csak pár darab 4 éves videót találtam erről. Ott egy Haibike eConnect nevű appról van szó, ami elsősorban lopásgátló funkciót látna el (GPS alapú és kell hozzá hardver), plusz némi útvonaltervezést/adatgyűjtést. Részletes adatokat ez sem közöl a motorról és az akkuról. Ráadásul 2021 óta nem frissült az app.
Annyit viszont kiderítettem, hogy a BT funkcióhoz eleve a nagyobb kijelzős egység kell. Ami nekem van, az nem tudja. Ezt orvosolnom kell, de ha nincs a Bosch-éhoz hasonló app, akkor nem költök rá.
Erről a megoldásról mi a véleményetek? Elmésnek tűnik. Bár elég régi, lehet, hogy az újabb rendszereknél már nem működik.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz coolabácsi #6583 üzenetére
Kettő kommentet találram az PW-ST-ről, az egyik szerint tökéletesen működik, a másik szerint hazavágja a motort. Mondjuk úgy, nem egyértelmű a helyzet.
Együtt lehet élni a 25-ös korláttal, de jobban kiegyeznék egy 35-40-es maximummal. A VolSpeed V3 lenne az igazi, de 70k+szerelés azért nem kevés erre.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz coolabácsi #6585 üzenetére
Igen, én is ezért vacilálok rajta. Sebességkijelzés megoldható máshogy is, a többit pedig egyébként is telóval és smart watch-al oldom meg. Garit viszont nem kockáztatom, ezért egyelőre letettem a tuningról.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz arcitec #6593 üzenetére
Egyébként rohadtul nem értem, miért ennyi? 1db normális első teló 250-300k egy MTB-re. Az 5 éves BMW X5-be ennyiből 2db (de kis híján mind a 4db) lengéscsillapítót megveszem, és az 2 tonnát + utasokkal csillapít, nem egy darab bringást 100kg-al.
Szóval vicc az egész, jól át vagyunk b*szva a gyártók által. Az egész 1,5M-ért vesztegetett tech nem ér többet 500k-nál, vázzal, telókkal, mindennel együtt. A 4 milliós e-MTB ér max. 1-et.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Amit linkeltem, annál csak 1db drágább van a listában (vagy mondjuk a gyári, de ott sem a képesség/minőség miatt drágább valamivel). De még annak az ára is olyan, hogy 1db MTB telóból 2db-ot lehet venni. Ráadásul nem egy Suzukiról beszélünk, hanem egy prémium BMW SUV-ról. És ugye itt azért érzed a különbséget a két teló képessége között? Az egyik egy autót visz 2 tonnával + rakomány, akár 250km/h sebességgel, a másik meg egy bringát 20-25kg + a bringás súlya, ami így átlagosan összesen kb. 100kg, és átlagban 20-30km/h sebességgel.
Nem gondolnám, hogy ha a fenti autó terheléséhez le tudnak gyártani egy minőségi teleszkópot 80k körül, akkor egy MTB-nél ez sokkal kisebb igénybevétel mellett csak 400k-s áron lehetséges.Ez netto átverés.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6602 üzenetére
Ezt a különbséget lenyeli a terhelésből adódó difi, tehát nem indokolja az árat így sem. Felmerült itt a kijelző, az is egy valid "érdekesség". Egy átlagos kijelző negyedáron kapható és 95%-ban azokat az adatokat mutatja, amit a 120k-s Bosch, Yamaha, Shimano vagy a többi rendszeré.
Persze a kérdés alapvetően költői, hiszen minden annyiba kerül, amennyiért eladható, ez egy alapvető piaci törvényszerűség. Nincs is ezzel gond, én is kiperkáltam az 1,3M-et a bringáért, de ettől még egyúttal röhögőgörcsöt is kaptam magamtól, hogy miért vagyok ennyire hülye? Elvégre, beker költsége ennek az egész cuccnak nem lehet több 400k-nál. Mámint a gyártó(k)nak (és persze alkatrészenként lebontva, mivel még mindig Lego alapú a komplett bájszikül gyártás).
Szóval csak elmélkedtem, de reálisan, ez egy vicc.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Somatom #6604 üzenetére
Én meg ezért írom, hogy ott 2 tonnáról beszélünk (tehát önmagában a csillapítón sincs kevesebb terhelés ha leosztod, a rugó és a lengőkarok ellenére is kap annyi terhelést mint egy bringán csak a teló), egy MTB-n viszont max. 100kg-mal kell elboldogulnia, mégha rugó és egyebek nélkül is.
Nézd meg mit művel egy autó, amiben elszállt a csillapító. Nagyon durva erők hatnak ott...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen