Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
big-J
őstag
-
sanzi89
addikt
ISO vagy ERTRO méreteket nézd, ne a colos összevisszaságot. 28 col = 29 col =700C => totál agyhalál. A milliméterek meg pontosak.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
big-J
őstag
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez mondjuk valóban nem rossz 300-ért. De azt tegyük hozzá, hogy ez akciósan 300, amúgy 400-ért kínálják.
Az Apache szett bár csak fordulatérzékelős, ez is igaz, de 270-ért már 468Wh-s akkuval kapod, 320-ért meg 576Wh. És kijelzőből is van hozzá jobb.
Ennek ellenére én sem vagyok az átalakító szett híve, jobban szeretem a gyári építéseket, de ha van egy alap bicód és a felhasználás is trekking jellegű, megfontolandó lehet a szett.Ez sem nem rossz ajánlat Yamaha rendszerrel, 550-ért, 500-as akkuval: [link]
450km-t futott.[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
Bocs, hogy ezt egy közlekedési eszköznek, használati tárgynak vettem, nem pedig iparművészeti alkotásnak! Ennek megfelelően a praktikum felülírja a stílustisztaságot. Pont lesz..om, hogy menőn néz ki, vagy sem. Ha a menőzés számítana, akkor nem a Meridát, hanem a HD -t tolnám ki a garázsból.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nem biztos, hogy az, lehet, hogy csak én érzem úgy. Motorokhoz vagyok szokva, ahol sokkal komolyabb a technika. 6-8 dugós féknyergek is vannak és tárcsából is van olyan, ami nem a kerékagyhoz, hanem a ráfhoz van rögzítve. Azt sem tartom jó omen -nek, hogy a Meridán el van színeződve a tárcsám.
Vásárlás előtt nézegettem, hasonlítgattam a specifikációkat és a 206 -os tárcsaátmérő bringás viszonylatban nem tűnt kevésnek. Viszont, úgy látom, hogy a 2020 -ason már 4 dugós fékek vannak.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sxxorp
őstag
Hát ez az, hogy a Deca-nal többnyire agymotoros és trekkingben ráadásul csomagtartós akkuval szerelt példányok vannak, azok nagyon nem tetszenek. Bárhol olvastam erről mindig a középmotoros verziókat helyezték előtérbe... De új, garanciális ez igaz, nem tudom mennyire gyorsíthatóak...
dugo: ezt láttam korábban is, ami inkább szimpatikus lépés volt a Bosch-tól, és bízom abban, hogy valós az az info, hogy kevés példányt érintett. Ami eddig kibírta, az vagy jó, vagy cserélt :)
Ahol nézem a legtöbb helyen 400-as akkuval Gen1-gyel 280-290000, félek, hogy az sem fér bele. Emellett ott az eredeti kérdésem, hogy számít-e a jóval nagyobb lánckerék elöl a Gen2-höz képest, ha úgyis sokszor lesz, amikor normális bringaként fogom használni... Volt ott egy rakat gen2 is, de úgy beszélt a boltos, mintha inkább kifejezetten előnyösebb lenne egy jó állapotú gen1 városban emiatt... -
-
sxxorp
őstag
Nézegettem én a Decathlon-osokat sokáig, főleg a napokban, mikor ez ( [link] ) 300eFt volt (annak ellenére, hogy inkább városi forgalomra kell), de a 2 év garancia ellenére, és nem bírtam magam rászánni egy alapból kedvezőtlenebb konstrukcióra a motorelhelyezés, és trekkingeknél még akku szempontjából is (még az akku teljes súlya is jó hátulra kerüljön...). Ráadásul szeretném megszabadítani szoftveres láncaitól a gépet (van valakinek tapasztalata?), kétségeim támadtak, hogy a 30Nm mire elég...
Ezért tegnap megvettem ezt, fórumtárstól: [link]
Egyéni plusz dolog, hogy én épp nem azt keresem, hogy minél magasabb motorfokozatban megússzam a tekerést, hanem hasonló erőből többet hozzak ki, és ehhez optimalizáljam a motor segítségét. És az a gyanúm, hogy sok e-bike inkább a kényelemre megy rá, és ha jobban meg akarod tekerni elfogynak a fokozatok felfelé (lánckerékben lefelé, a kisebbeket illetően ), pörög a lábad... Még csak hazagurultam vele, de a csatolt kerékpár agyváltós lehetőségei úgy tűnik bőséges tartalékot biztosítanak síkon és emelkedőn is.[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
Az nem zavar, hogy kikapcsolt esetén nehezebb tekerni, mint korábban egy sima bicajt?
Én már csak ezzel nem tudok megbarátkozni, a lépcsőkön való cipelésen kivülEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
sxxorp
őstag
Nem sokon múlott, hogy csatlakozzak, de nekem jóval kevesebb lenne a nem aszfalt, táskát is szinte mindig viszek (csomagtartó)
Egyébként valami komolyabb zárat keresek most. Néztem video-kat, elkeserítő, hogy célszerszámmal milyen rövid idő az erősebb zár leszedése is... Van valakinek javaslata? -
Runner_fxr
Ármester
Kettes szorzó megvan árban, de a kettes szorzót megkapod nyomatékban is és minőségben is.
Volt nekem is agymotoros bringám, hátsó agymotoros, elvoltam vele túrázós üzemmódban, de amint megpróbáltam kicsit sportosabbra venni a tempót, egy erdei terepen, hamar figyelmeztetett a bringa, hogy ezt nem erre találták ki. Engem nagyon zavart a hátsó kerék kiszámíthatatlan viselkedése. Most ugyan ez első kerékben még sokkal rosszabb. Ettől függetlenül érthető volt a döntésed, mert 300K-ért sokkal rosszabb pedelec gépeket kínálnak újonnan, mint a devathlonos. Gyakorlatilag 300K-ért tesco színvonal van máshol.
Márton: A középmotor egyébként ebben is jobb, könnyebb tekerni kikapcsolt rásegítéssel mint az agymotorost.
[ Szerkesztve ]
-
Márton
nagyúr
Azert a gyorsitas is biztos tobb erot igenyel. A fizika mar csak ilyen. Nem mindegy hogy 15 vagy 20+kilot kell megmozgatni.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
Én azért megérzem, lassabban gyorsulok, akár felállva is, mint az előtte megszokott 25 év alatt.. de persze csak ha lemerült az akkum, vagy anélkül indultam el. Cserébe ha egy lejtőn jól felgyorsultam, tovább gurulok.
Sík terepen is hasznos lehet ha pl. van erős szembeszèl.
Mindenki lassan halad, te pedig vígan húzol el mellettük 20-szal 😀Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Runner_fxr
Ármester
480mm-es láncvillával és ezzel a batár hosszú tengelytávval, nem lehet egy ügyes bringa egy kanyargós terepen, de amúgy jópofának néz ki. Bár ennyi pénzért inkább maradnék egy nagy nevű gyártó mellett, valami kiforrottabb geometriájú vázzal. Nem tudom, hogy a gyakorlatban mit jelent ez a nyomaték, ténylegesen tudja e ezt. De ha igaz amit leírtak, akkor ez a Bafang legalább kétszer olyan erős mint egy csúcs Shimano vagy Bosch rendszer. Mentem már Spitzing-el, az 120Nm, feleslegesen erős. Ez már tényleg az a kategória, hogy motor, kerékpárhoz kevés köze van. Nem is értem, hogy bringába erre mi szükség van? 70-80Nm-es 250W-os rendszereknek olyan erejük van, hogy a falon felmész egy jó áttétellel. Akkor ez minek? Én akkor már inkább valami villany motorban gondolkodnék.
Sur-Ron vagy KTM Freeride-E
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Elég ránézni erre a bafang-ra, azért nem egy Shimano/Bosch/Brose szint. Biztos erős, de nagy dög, nehéz, hosszú láncvilla kell hozzá. 6000 euro-ért nekem aztán biztos nem kéne. El kell dönteni, hogy mit szeretne az ember, bringázni vagy motorozni. A ma kapható prémium, szabvány pedelec rendszerek ereje bőven elegendő az élvezetes kerékpározáshoz. Így is nagyon durva ha felnyomod max-ra, nem sok bicajos tudja tartani veled a tempót. Ha valakinek ez kevés, akkor meg már minek a pedál? Ez az Exess se nem bringa, se nem motor, valahol a kettő között. Bringásokkal unalmas lesz együtt menni, motorosokhoz meg kevés lesz. Ráadásul az 1000W mellé a 768Wh aksi lóf@sz. De ha veszel egy Sur-Ron-t vagy egy KTM Freeride-ot, azzal simán elmész motorosokkal is csapatni cross pályán, nem nagyon fogsz lemaradni. Ha meg bicajozni akarsz, de kell egy kis plusz kraft, arra ott a pedelec. Szóval én ezeket a bivaly erős, de még bringának látszó gépeket nem tudom hova tenni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ebben amúgy igazad van, valóban kellemesebb lenne a 35 körüli tiltás, akkor nem maradna hiányérzet, a 45 már nem létszükség. De ez tényleg csak hosszabb távú síkon közlekedésnél zavaró, klasszikus hegyi bicajozás esetében nincs jelentősége. Nekem az összes Bosch motoros montimból azonnal ki lett szedve a 25-ös korlátozás. Jó poén volt elsőre, aztán hamar rájöttem, hogy tulajdonképpen alig használtam ki. Mivel alapvetően terepezek vele, terepen kb egyszer kétszer volt aktív a tuning. Leginkább akkor használtam amikor beértem a városba a terepezés után és a hazafelé tartó 5-10km-en jobban meg tudtam csapatni és kicsit hamarabb hazaértem. És azért néha előfordultak érdekes jelenségek a tuning miatt, voltak szoftveres gubancok, pillanatnyi letiltások. A Meridában a Shimano motort már nem is bántottam, ki lehetne ezt is "chippelni", 30K-ért rendelek egy Speedclip-et, ráhúzom a jeladóra aztán annyi, csak nem szabad a legújabb szoftvert feltenni a motorra, mert az már felismeri a tuningot és tilt. De őszintén szólva nekem többet ér a gari, bár lehet nem lehetne kiszűrni, de jobb a békesség. Meg így legalább a reális km adatok vannak a computerében is. Teljesen jól elvagyok így is. De ha mondjuk városi ingázásra vennék egy pedelec bicót, na abból biztos, hogy ki lenne szedve a korlátozás.
big-J: Persze ha jogsival, biztosítással és motoros sisakkal akarod használni, akkor nem gond a nagyobb teljesítményű e-bike. Ugyan az mint bármelyik mezei robogó. Csak ugye a legtöbben akik pedelec bicót akarnak venni, pont azért veszik ezt, mert nem akarnak biztosítást, motoros bukót, meg lehet jogsi sincs. Na most ha a gyártók meghagyják a kiskapukat a tuning mestereknek, akkor azzal azt kockáztatják, hogy esetleg besokallnak a törvényhozók és azt mondják, hogy smkp a 25-ös pedelec is. Innentől kezdve a kereslet drasztikusan vissza fog esni. Elég megnézni az S-Pedelec piacát, régebben egy csomó ilyen modell volt, most gyakorlatilag nagyítóval kell keresni a gyári S-Pedelec-et. Alig van rá kereslet, pont a megkötések miatt.
Magyarország külön kategória ebből a szempontból, itt gyakorlatilag nagymotorral is tudsz menni rendszám nélkül, kutya nem foglalkozik vele. Én hosszú évekig használtam 150-300 köbcentis robogókat, rendszám nélkül, kismotorként. Soha nem volt belőle bajom, pedig voltak igazoltatások. Még ittasan is elkaptak anno. De az volt a szerencsém, hogy balesetem nem volt, mert akkor átvizsgálják a masinát és ha bármi nincs rendben, akkor nagyon megszívod.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
Nem érdemes vele foglalkozni, átállíthatod, de nem sokat nyersz vele.
Somatom: Ez a pedálon lévő mágnes, meg jeladó a elcsúsztatása működik, egy ideig, aztán meghülyül a szoftver és le fog tiltani. Bizonytalanná válik a működés egy idő után. Ha mindenképpen tuningolni szeretnéd, akkor érdemes venni hozzá egy jeladóra húzható tuningot.
big-J: Azért le nem váltotta a robogókat, de nyilván sokan használnak már különböző elektromos járműveket is. Ahhoz még túl drága az elektromos hajtás, hogy igazi alternatíva legyen. Használtan veszek 150-200 ezerért olyan robogót ami 120-140-el tud menni. Ilyen villany motor milliós tétel.
[ Szerkesztve ]
-
-
simonjoe
őstag
...25 és 32 között, csak árnyalatnyi a különbség. Képesek vagytok mókolni miatta? Keskenyebb, nagyobb nyomású gumik, a csapásszám 80-vagy fölötti tartása és már meg is van a kívánt sebességkülönbség. Azért arra is kíváncsi lennék, h ezt a vitatott 25km/h-s sebességet hányan tudjátok folyamatosan tartani.
Joe
-
Somatom
veterán
Dehogyis! Persze, hogy csökkenteni kell. Látod, hogy én is csökkentettem a kerületet 2200mm -ről, 1600 -ra. 1 Coll -> 25,4 mm. Aztán átmérőből tudsz kerületet számolni (d x pi), amiből kijön az X kerékfordulathoz tartozó sebesség m/s -ban. 1 m/s pedig 3,6Km/h.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Tudod, kicsit fura nekem ez a kategorizálás. Amikor épp kamiont vezetek, akkor kamionos vagyok? És amikor személyautót, akkor személyautós, amikor motort, akkor meg motoros? Most akkor melyik? Ha többet vezetek kamiont, mint személyautót, akkor papírszemélyautós vagyok?
Más megközelítésben a bringa tulképp minek minősül? Az a fura, aki egy sporteszközzel közlekedik, vagy az, aki sportolásra használ egy közlekedési eszközt? Szóval, hogy is van ez?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
simonjoe
őstag
Oh, mi tegnap voltunk a nejemmel Tardoson. Bicskéről indultunk, kicsit féltem, h nem fogja bírni. 8 év után most ült először bringára, igaz Ő is villannyal volt, de sikerült. Minden csont nélkül. Tardoson ettünk egy halat oszt vissza. Ma nem tudtam menni.
(#2041) Somatom :
Ismerős, sógorom Norvégba járt dolgozni, 10 nap kint, 10 itthon. 1x elmentem vele, hááááát......nem az én világom amit csináltok.Joe
-
SÖ
addikt
Van egy Schot 28’ monti hidraulikus fékek elől teló. Ez kapna 1-3 kW-os kit-et. Brutal szép közép motorok vannak vezérléssel egyeépítve pl. CYC, de bonyolult hajtóműve van ami korlatozza a hatasfokot és az élettartamot. Az agymotor direkt hajtás jo hatasfok hosszabb élettartam. Viszont azt jo hogy mondod hogy garnehéz nehezen iranyithato. Megpakolom akksival a vázat 72V 20 A csak a li ion nagyon drága.
Amúgy semmi terep sik de rossz minőségi pesti utakra munkába járni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sorozatok
- Öregszem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- XFX Radeon Speedster SWFT 319 RX 6800 - BONTATLAN - ALZA GARANCIA
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G3: i7-G5 I 8GB I 256GB SSD I 14" QHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450s - i5-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14s - i5-10G I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest