- Gurulunk, WAZE?!
- bambano: Bambanő háza tája
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Kempingezés és sátrazás
Új hozzászólás Aktív témák
-
Warzoz
senior tag
Én most, legkésöbb tavasszal akarom lecserélni a 12,5Ah-s akksipakkokat 20Ah-sra. Sajnos legutóbb amikor letekertünk balatonra az xv. kerből, Balatonakarattya kellős közepén nullázódott le az akksim. Ami meg azért is volt kellemetlen, mert a kijelző még 2 vonalnyi töltöttséget jelzett, amikor egyszer csak elkezdett dadogni a motor, majd leállt. Miért bánod a nagyobb akkupakkot? A +súlyon felül mi a problémád vele?
-
LZs?!
aktív tag
Amióta én nézem (július eleje), ezen az áron mennek.
Azután akadtam rá, hogy végignyálaztam a nagyok (Decathlon/Hervis/etc., ezeknél 1.1M magasságában tetőznek) és a nagyobb szakosodott áruházak kínálatát (ezeknél 1.1M körül kezdődik az érdemi kínálat); mindezek után csak hasra felütöttem még az Alza-t, és én is meglepődtem.
-
dugo_
veterán
Ha normálisan összefeszül a két felület, akkor nem fog az a hajtástól kinyúlni. Annyi a titka, hogy megfelelő nyomatékra kell lehúzni a négyszöges kart rögzítő csavart. Ha nincs megfelelően lehúzva (~45Nm általában) és a lazulás miatt eldeformálódott, akkor már annyi neki, cserélni kell...
-
Warzoz
senior tag
Szia!
Én épp most, néhány napja cseréltem le párom bicóján a hajtókarokat (szétbarmoltam a pedálokkal a meneteket összeszereléskor), amiket az aliexpressről rendeltem. A két hajtókar volt valami 11k huf szállítással, áfával. Más költség nem volt és megérkezett 10 nap alatt. -
Gaborkik
tag
Szia,
Nekem mindkettő hajtókar megadta magát és tekerés közben leestek egymás után egy héttel. Volt előjele így meg nem lepett.
Nálam a pedál menet szakadt ki egy az egyben.
Magyar forrásban ilyen négyszög tengelyes hajtókarból nincs nagy felhozatal, én azt rendeltem amit találtam. Aztán ment Loctite minden menetre bőven, ez tavasszal történt, de nyáron nem használtam, így hosszú távú megoldást nem tudok. -
Kroni1
veterán
Igen, sajnos amíg nincs az adott cuccnak hazai minősítése addig sajnos az van amit én is irtam és Somatom is mondd. Erősebb, vagy gázkaros ebike brinyóuton tilos, közúton meg azért nem okés, mert ugyan a szabályoknak megfelelő is lehet de nincs minősitve.. Valahol olvastam, hogy a jszabály szerint a vezető felelős azért hogy megfelelő legyen a járműve, tehát ha biztosító nem köt rá neked akkor patthelyzet. Ha a signal valóban enged kötni ahogy big-J mondja, akkor az jó lehet talán, hiszen tudsz mit lobogtatni a rendőrnek.
De h pozitivan álljunk hozzá szerintem lesznek előbb utóbb gépek elfogadható áron és bringaútról sem kirívó külsővel, aminek lesz hazai forgalmazója..
-
Kroni1
veterán
Szerintem a kerékpáruton való ebike közlekedéssel még nem lesz gond egy darabig, ezért is kéne ésszel ebike-ozni mindannyiunknak, hogy sokáig igy is maradjon. Majd ha jönnek az olyan közúti problémák mint az e-rollerezők esetén akkor itt is rendezni fogják a dolgot.
De egy ilyen matricát nem fognak elfogadni sok eséllyel, sőt legrosszabb esetben az is megtörténhet, hogy az utólagos szettek teljesen ki lesznek tiltva a bringautakról. A gyártók szoktak adni egy EU minősitési lapot, a forgalmazó akitől vettem a saját gépemet azt mondta, ezt fogják előbb utóbb kérni a rendőrök, vagy papíron vagy akárhogy bemutatva, amiről egyértelmű lesz a tipus. Hogy az utólagos cuccokat hogy akarják majd beazonosítani, azt nem tudom..
-
big-J
őstag
[https://www.ebay.com/itm/163716681923]
En meg az elejen megvarialtam a sebessegeket, a 9 fokozat azert jo, mert pont nem fog erdekelni hogy van a vegen egy-ket kamu sebesseg mert sosem hasznalod, szoval sima 7 fokozatosnak hasznalod es annyi. Nekem annyit boven megert hogy egy picivel nyugodtabban menjek.
-
big-J
őstag
1, Bafangbol van 250w-os model is kozepmotor, ugyhogy csak kinezetebol nem tudjak megallapitani (ha kerdezik mutasd meg hogy 250w model is van, azt vetted). bbs01 a 250w model, bbs02 a 500 vagy 750w. Siman smirlizd le az aljan a jelolest, es dobjal fel egy 250w matricat.
Innentol kezdve csak a mukodesre kell figyelned.
2, Koss sorosan egy kapcsolot a gazkar zsinorjaval (lehetoleg +5V szallal), a kapcsolot meg rejtsd el (pl kormany aljara ragasztva). Ha nem tudja mit kell keresni, a budos eletbe nem talalja meg. Ha kerdezi mi ez a kar, mondd hogy regenerativ fek/banomisenmi. Tessek kiprobalni ha nem hiszi.
3, Ugye ennek a rasegitese is fole mehet (ahogy a gyariak is) 250w-nak, de a sebessege is. Ha ebben is okositani akarsz, kelleni fog a bafang programozo kabel, es a szoftverrel beallitod hogy 9 rasegitesi szint legyen, valahol a 9 rasegitesi szint kozepere berejted a krafotsabb 2-3 szintet. Ha nem hiszi hogy nem megy 25 folott, allitsa a legmagasabbra, 8as-ra vagy 9es-re (amin power limit 20% van) es tekerjen csak.
-
Gaborkik
tag
Nekem a bafang szetthez küldtek, eseteleg nézz körül náluk vagy írj nekik:
Greenergy Store -
Joshi
titán
Figyelj, ez kb olyan mint az én Merida pedelec-em "tuningja", azaz a rásegítés nem csak 25km/h-ig megy. Ha megállít egy rendőr akkor hogy mondja meg hogy a bringa rásegítése nem korlátozódik 25km/h-ig? Elkéri tőlem és kipróbálja? Azt kell mondani hogy EU szabványnak megfelel. Ennyi.
ui.: a hagyományos bringákkal is lehet menni akár 40km/h-val is. Olyan helyen kell "száguldozni", ahol nincs rendőr.
-
szitaati
aktív tag
"Mondom: én ezt a problémát úgy abszolválom, hogy amikor tudom, hogy meg fogok állni (pl. piros lámpa) akkor előtte közvetlenül (még haladásban) felváltok, hogy induláskor ne akarja a 750W120nm széttépni a láncot. Egy kis gyakorlás és mar rutinból, ösztönösen megy."
Mielőtt feltettem volna a Bafangot a bringára, előtte is pont így csináltam: sokkal könnyebb elindulni alacsonyabb fokozatban és utána akár kettőt felváltani azonnal.
Őt az zavarja, hogy mikor gurul a lámpához és már fékkel lassít, aközben nem tud visszaváltani, mert ha teker, a motor is elkezd tekerni. Ezen nem segít a váltószenzor sajnos. Nem mintha tudná bárhova csatlakoztatni.
Meg kellene nézni, hogy a motor kivezetésénél van-e lehetőség a kijelzőhöz menő kábel cseréjére (ha le lehet húzni a kábelt, akkor lehet, hogy csak rá kell rakni egy 1T4 kábelt és már ott is van a két fékszezor-csatlakozó... ...hátha.).
Azért számomra döbbenetes, hogy egy gyári bringán lespórolják ezt a fícsört.
-
Kroni1
veterán
Erre azért én nem vennék mérget, hogy van összefüggés a motor letiltás, és a limit kiütése közt. Ha így lenne talán több ilyet hallanánk elkeseredett, háborgó tulajoktól... Nem tudom hány ilyen eset volt, de sztem csak egy egyszerű motorhalál lehetett és összekombinálták a mókolással.
-
szitaati
aktív tag
Töltő: az enyém is hasonló, de csak 2A-es. Egyébként most már én is 3A-set vennék, mert lassúnak tartom. Más oldalról nézve viszont tényleg nagyon több A-t nem bírna a csatlakozó sem, illetve a celláknak az a jobb, minél kisebb árammal töltöd őket.
Más: esetleg el tudnád valahogy küldeni a képet az akkupakkodról amit kaptál? Tényleg érdekel, hogy hogyan oldják meg mások a kábelezést, mert nekem ez volt a kritikus pont az egészben. Köszi.
-
Lemaitre
tag
4-en még annyira nem húz, de 6kw-on (3-as sebességfokozattól már ennyit is ráad úgy állítottam be) már brutális, ma is húzattam neki egy kis emelkedőn, az út is kicsit göröngyös volt, úgy éreztem az eleje majdnem megemelkedett a biciklinek, pedig előre is voltam dőlve direkt
[Képek] nekem nagyon tetszik amúgy, fejméretem 57 cm, az M-es méretet rendeltem ami elvileg 57-58-as. Szerintem jó, mikor az elején felhúzod a füled lehet rosszul áll benne de amint megigazítottam egyáltalán nem zavart egész úton végig rajtam volt
A maszkot úgyszintén nem használtam, majd hidegebb időkre jó lesz, a kesztyűt viszont használtam, a szemüveg pedig kifejezetten jónak tűnik, ilyen szilikonos anyagból van az egész keretje, és még elfér benne a szemüvegem is tehát arra is rátudom venni
big-J, értem köszi az infót
Gyorsabb ??
mégis milyen motor van a tieden illetve hány watton használod? én 75-el mentem még eddig vele a leggyorsabban, végsebességet majd csak a szélesebb gumikkal akarok tesztelni, van a környéken egy jó egyenes út ahol autók nagyon ritkán járnak, majd ott megteszem, papíron 100-at írtak végsebességnek az enyémhez, amit szerintem vinne is.
-
szitaati
aktív tag
Nagyon szép bringa! ;-)
Ali-n keress rá, hogy smart bms, vagy bms bluetooth.
Egyébként ugyanilyen akkuházam van nekem is. Viszont ezek a smart bmsek nagyobbak, nem fért el a dedikált helyén, elfoglalt még két akkucellányi helyet. Meg ami nekem még talány, de mindegyik akkuháznál erre panaszkodnak, hogy hogyan lehet normálisan elvezetni a vezetékeket, konkrétan a nagyáramúakra gondolok, 25 A-nek azért már kell legalább 4es de inkább 6os vezeték (ilyen van a bmsre is forrasztva gyárilag). Ezeket alig lehet bepasszírozni, igazán hagyhatnának neki helyet. Na mindegy,ez neked nem is érdekes. -
big-J
őstag
Hulye az aki szandenkosan nem hasznal bt bmst sima helyett. A bt bms is meghibasodik meg a sima bms is. Csak a bt bms-rol eszreveszed, hogy vagy nem tudsz csatlakozni/sipakol az appba, vagy hulyeseget ir az appba.
Olyan van hogy bms-t nem hasznalnak, na az mas. Ott csak balansz zsinorok lognak ki az akksibol, gyakorlatilag a bms munkajat egy okosabb tolto vegzi, de en ugy latom hogy csak atteszik a komplexitast valahova mashova.
Jol nez ki. Ha sikerult megoldanod, hogy neki tamaszkodjon az akksi a vaznak, az igen jo, stabilabb lesz. De valami kicsit puhabbat tegyel a ketto koze ne vigye le a festeket. A vezetekeket alul jobb elvezetni, nem akadsz bele es jobban nez ki. Meg a gyorskotozo vegek brutal horzsolasokat tudnak eredmenyezni.
-
big-J
őstag
Bms alkalmazasuk csak olyan akksiinak van, amikben bluetooth modulos okos bms van. Errol valoszinuleg tudnal, mert véletlenül nem szoktak be építeni mivel drágább mint egy sima bms. Ha van a tiedbe akkor az akksi hirdeteseben nagyban írnia kellene hogy bluetooth bms/app stb.
-
szitaati
aktív tag
BMS: battery management system. Egy áramkör az akkupakkban, ami figyeli, nehogy túlzottan lemerítsd (kinyírja) túltöltsd (szintén) az akkut, meg jó esetben a párhuzamos callák közti feszültség-kiegyenlítést (balanszírozás) végez. Na ebből kb. duplaáron lehet venni olyat, amihez bluetooth-on tud csatlakozni egy android applikáció, és tudod monitorozni, hogy mi a stájsz az akksiddal.
Mivel a Bafang menüje nekem is üresen hagy egy csomó mindent (nem tudom mi kellene hozzá, hogy minden flottul menjen, lehet töltés közben nem kellene kivenni az akksit a helyéről, fogalmam sincs. Valaki, aki régebb óta használ Bafangot segíthetne ebben.) ezért én a BMS-em applikációjából lesem a kapacitást. Meg vissza tudom nézni utólag, hogy az út alatt mikor mekkora áramot vettem ki az akksiból és mennyit esett ennek hatására a cellafesz (csinál ilyen szép kis grafikont).
-
szitaati
aktív tag
Nem tudom pontosan, hogy milyen a felépítése az akksidnak, de mondtad, hogy 23 Ah-s. Úgy saccolom, hogy 8p13s konfig lehet 2900 mAh-s cellákból, vagyis 8 párhuzamosan, 13 sorban. (szép méretes példány lehet, küldenél róla képet? Érdekelne, hogy mekkora és hogy néz ki.)
Amikor meghajtottad 45-50-el és közben 3V-ot esett a fesz, olyankor a motorod olyan 22-23 A-t vesz ki az akksiból (én legalábbis még sose láttam a BMS appjában e fölötti max. áramot, pedig én is megszoktam eképpen hajtani). Nekem ilyenkor már csak 10-15 km-t bír és nem agyonhajtva. Így a vége felé hamarabb merül. Remélem lighosabban hajtva kibírod az utat. -
szitaati
aktív tag
Helló!
Nekem 750W Bafang 48V 15Ah akksival. Kb. 12 Ah-t tudok az akkuból kivenni a BMS applikációja szerint. Ez azért van, mert a Bafang csak kb. 3V-ig engedi merülni a cellákat, vagyis 39-40 V körül kikapcsol. (Eleinte csak egy-egy pillanatra, aztán ezek a leállások egyre hosszabbak) A cellák kapacitása meg 2,5 V-ig merítve van megadva mindenhol, tehát itt már bukunk egy kicsit a gyakorlatban az elmélethez képest.
Ez a cap-out fogalmam sincs micsoda, de nekem nagyon alacsony értékeket ír. Kb. 1400 mAh-t írt akkor, mikor a BMS szerint már 5 Ah-t kivettem az akksiból.
Amiből ki lehet indulni, az a feszültség: 52V névleges feszültségű pakkod van, vagyis 14 cella van benne sorban. Teljesen feltöltve 14x4,2=58,8V a feszültséged, a cellánkénti 3V-nál (amikor kezd kikapcsolgatni) pedig 42V. Tehát azt érdemes figyelned, hogy mennyi a feszültséged, és mondjuk megnézed, hogy 10 km-en mennyivel csökken.
Pl. nálam 10 km a melóhely, oda-vissza 20. Ennek a fele emelkedő, nem is lightos, én ritkán megyek 30-nál lassabban, sík terepen 35-36, lejtőn 40-45 általában, emelkedőn 28 körül. Ilyen felhasználás mellett ez a kb. 12 Ah (a fentiek miatt) 70 km-re elegendő. Ja, 125 kg vagyok, gondolom ez se mindegy.
Remélem tudtam támpontot adni (a 46V-al nem indulnék el, hacsak nem töltöd fel melóban).
Az egyébként érdekelne, hogy ez a 70 km jónak/rossznak számít-e, mert a pakkkot én raktam össze, elég low budget és még csak most töltöm másodszor, tehát nincs viszonyítási alapom. Köszi, ha valaki segít ebben. -
Lemaitre
tag
Szia! Aliról rendeltem mindent jóformán [Nyeregcső] , Lengyen raktárból elég gyors a kiszállítás 30.-án rendeltem és holnap már kézbesítik is
. [Sisak] pedig ebből lenne a 11-es színű nekem ez jött be így képről, ajándékba jár hozzá szemüveg illetve kesztyű és valami sál is, viszont a kiszállítás az 1 hónap, ez is megérkezik a héten nekem, lehet hogy holnap vagy holnapután, ha gondolod leírom milyen és utána rendelsz te is
-
Dr.FantastiK
őstag
a csoka aki osszerakta neked a Lancot , Nem volt eleg figyelmes a kotoszem preselesenel ! . . ezert jobbal a quick Link -es Lancok !!
. . ilyen esetben egy Lancbontoval kell kezelesbe venni azt a bizonyos problemas szemet addig miig ugyanolyan konnyen mozog mint a tobbi !!
-
axlfsi
veterán
Na, oké; most a szokásos praktikákkal (oldalirányú erőkifejtéssel, óvatosan hajlítva oda és vissza) sikerült úgymond kilazítani azt a szemet és most jól hajlik... ennek ellenére, nem értem, hogy kvázi gyárilag, hogy lehet ez ilyen (gyakorlatilag azonnal jelentkezett a probléma, az első km megtétele után, csak nem vettem azonnal észre...).
... vagy csak nincs elég tapasztalatom és ez így oké(?), simán benne van a pakliban és akkor egy kis hajlítgatás, oszt megyünk tovább?Az a gyári "zsír", ami rajta van (tehát ez egy Shimano E6090) vajon úgy, ahogy van, rajta hagyandó, van azonnal mehet rá szilikon láncolaj (vagy grafitos? Ki, mire esküszik?)
Köszönöm!
-
big-J
őstag
A lancterelo arra is jo hogy nem dobja le lancot pl a canga es a fogas koze vagy a pedal es a fogas koze.
En kmc ebike lancot veszek.
Itt elso 4 talalat (e szeria). Ha kettot veszel akkor oszlik a posta dij. Innen a legolcsobb az egesz vilagon. Ennek a lancnak a kupos kialakitasa miatt a legkissebb az eselye hogy menet kozben szetrobbanik es otthagy valahol.
[link] -
Kroni1
veterán
"ha mar ugy dontottem, hogy epitek es nem masfel-ket millioert veszek boltbol, keszen..."
Azért amit másfél-két milláért vehetsz azok nem éppen egy alap bicóra kívülről rákábelezett bafang minőségű bringák.. Egy olyan bringán már inkább a prémium vázat, a váltót, telót, stb fizeted meg. Egy alap bringát már 5-6-700e Ft-tól meg lehet venni, és véleményem szerint egy gyárban összerakott, eleve ebike-nak készített bringa mindíg is kultúráltabb megoldás lesz, mint egy utólagos. Ahogy én látom építeni az extrém egyedi igények, vagy egy jó minőségű meglévő bringa és anyagi megfontolás esetén érdemes. Neked amúgy milyen bringád van amire rátennéd a bafangot?!
Amúgy most tényleg nagyon visszaesett a termelés és nehéz értelmes bringához jutni ha újat akar az ember, de használtan 400e körül már nagyon jó ebike-ok vehetőek.
-
big-J
őstag
https://www.jofogas.hu/budapest/Elektromos_kerekpar_ebike_Bafang_750w_17Ah_akku_60km_h_Uj_szett__84710348.htm
Ha ez a jomadar beszereli, nemcsak a legolcsobb hanem a legjobb megoldas is egyben.
A motrot g***re ra kell szoritani oldalrol (60nm++), sokszor ha egy kicsit mesz egyszer megint meglazul, ugyhogy vagy csinalj egy probakort es utana ujra szoritjatok, vagy adjon hozza szorito eszkozt. -
axlfsi
veterán
Koszonom a tippet, megneztem amit irtal (42t-s lekkie), de ugy latom, hogy a legkisebb es az alaptertlemezett fogas, az a 44T (1 Pair * Chainwheel (44Tdefault, 46T/48T/52T opition))
Kulon kellene vadasznom az emlitett 42-est vagy keressek egy olyan eladot, akinel van kinalatban 42-es is es ugy vegyem meg egyben?
UI.: megkeresem a posztot az emlitett hazai eladoval, aki olcsobb...
-
big-J
őstag
Konzolbol alapesetben legolcsobbat vedd ugyanazt tudjak, nekem sw102 tetszik, postan is van egy.
Fogasbol leheto legkissebb, de ugyis valoszinuleg 42t-s lekkie-t fogsz venni vegul. Ha csak nincs lanctartod elol.
Ide mar linkelek sokkal nem reg sokkal jobb aru hazai szettet, olyat amire azt mondtam korrekt az ara. Ennel, amit linkeltel kb 100'000rel olcsobb volt.
-
Dr.FantastiK
őstag
mindenkeppen a 44-es LancTanyert valaszd ,, ha jot akarsz a Motornak es magadnak is hogy ne erolkodj !! es a Motort se eroltesd !
a 44T Lanctanyernak pont joo az '' offszett '' -je
,, mert felszerelve , van visszahajlasa a Bal Labad fele' pont annyi hogy a Lanc ( lehetoleg ) kozepen fusson !
a Legjobban a P850C Kijelzovel jarsz ,, ez 9 fokozatos rasegitest enged allitani ,, es Ujfajta modell amugyis !
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asus H110M-K i7 6700 16GB DDR4 480GB SSD GTX 1660Ti 6GB Rampage SHIVA FSP 550W
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged