Hirdetés

2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Tibor_560sec válasza hcl (#100) üzenetére


Tibor_560sec
aktív tag

Evidens az dont aki vezet .

[A kamerat meg takard le ] ;]

Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™

(#102) hcl válasza Tibor_560sec (#101) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

:P
Sima ablaktörlő rongy... :D
Különben feljelenteni még szerencsére senkit nem kellett, de azért osztottam már meg pár videót, ahol lazán mennek át a piroson, leszorít, stb.
Persze kitakart rendszámmal, mert nehogy baja legyen belőle, hogy paraszt :S

Mutogatni való hater díszpinty

(#103) Tibor_560sec válasza hcl (#102) üzenetére


Tibor_560sec
aktív tag

Mindig fogsz valami csemegevel talalkozni az utakon ... nem maradsz ehes ;]
Van aki szimplan figyelmetlen/rutintalan megesik/kinovi , de ez sem eletszeru hosszotavon .
A masik veglet meg akinek csirajaban kihalt a felelosseg erzete .
Barki barmit mond ket kamera kell az autoba aki varosban napi szinten kozlekedik .

A videomegosztas az maganugy , de nyilvan egy piros lampas athaladas boven arra erdemleges hogy figyelefelketo cellal kikeruljon , meg a veszelyeztetes is.
De aki notoriusan kikeruli a szabalyokat azoknak szegyen/felelosseg erzetuk sincs szerintem nemhogy visszatarto ereje legyen , nekik marad a kerekesszek vagy a langvago .

Nekem 20.n a tukromet tortek le a szabalyosan parkolt autorol , nem jarmuvel tortek le siman le rugtak labbal ...
A Teslat irigylem ilyenkor az tudta volna rogziteni .

Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™

(#104) hcl válasza Tibor_560sec (#103) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Én sem szeretem a feljelentgetést, de sajnos itt tartunk, 0 közlekedési, közösségi kultúra van.

Mutogatni való hater díszpinty

(#105) Tibor_560sec válasza hcl (#104) üzenetére


Tibor_560sec
aktív tag

Ne is mond , sokszor keresem a szemkontaktust neha villantok is , nem reagalnak vagy nem is tudjak hogy van ilyesfajta kommunikacio keresztezodesekben ...
Nekem kiesett vagy ot ev ittthon tartozkodas , szeptemberben erkeztem haza nem volt nap hogy nem hallottam volna a mentoket ...

Csak elobb utobb lesz valami reform az oktatasban , ahol nem csak a kenopenzek hanem a szamonkeres/vizsga is erosodik :))

[ Szerkesztve ]

Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™

(#106) Redneck válasza Tibor_560sec (#105) üzenetére


Redneck
veterán

Jó lenne de nem várható egyhamar. Ez egy ilyen ország, ez az "elintézzük okosba" a mindennapok része. Mikor B-re vizsgáztam, már évek óta motoroztam baleset nélkül, és ismertem a forgalmat.

Kétszer vágtak meg az autós forgalmi vizsgán, undorító, mondvacsinált okból, mert nem tejeltem. Harmadik alkalommal nagyjából annyi volt a vizsga, hogy menjünk valamerre... Ez Budapesten történt 17 éve.

Pár ismerősömnek meg úgy lett elsőre jogsija, hogy nem tanították meg a lejtőn való kézifékes elindulást, és egyéb alap dolgokat. De alapjáraton ötödikben 40-nel gurulni, azt tudnak. Ha háromezret forog egy benzinmotor alattuk, már fogják a majré vasat. Felfogatatlan. :(((

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#107) Tibor_560sec válasza Redneck (#106) üzenetére


Tibor_560sec
aktív tag

Emlekszem en is a vizsgabiztosokra ...
Volt mar vagy 75-80 ev koruli es szedtek/szedik a penzt gatlastalanul .
Ez meg csak hivatali korrupcio a btk szerint buncselekmeny is oszinten engem nem is erdekel a lopas annyi formajaval talalkoztam mar ...
A legnagyobb baj , hogy a befizetett penzert mindenki kap engedelyt de szoszerint mindenki.
Pedig becsuletbeli ugye lenne a vizsgabiztosoknak , hogy olyanok vegyek at a jogositvanyt akik szamotadtak a tudas/rutin/eu.allapotrol es embersegbol csak olyanokat enged at akik tenyleg hozzak a minimumot.
C kategorianal jobb a helyzet , ott is kell plussz penz , de ott legalabb szelektalnak is .
Ez a szakma is kihalasos alapon mukodik ...

Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™

(#108) flymi válasza Tibor_560sec (#107) üzenetére


flymi
addikt

Anno a tanfolyamon (2003) volt egy srác aki nem tudott írni sem, de már vezetett jogsi nélkül. Harmadjára átment.
Engem városin egyszer rántottak meg. Az volt az indok, h túl kis ívben kanyarodtam... Pedig akkor már az oktató családját furikáztam boltba, meg ki tudja már merre még.

Egyébként néhány évvel később az oktatóm belebukott az ilyen csúszópénzekbe, meg volt még gondolom más simlisség is. Azt hiszem kapott is pár évet, gondolom felfüggesztettet, erre màr nem emlékszem.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#109) Tibor_560sec válasza flymi (#108) üzenetére


Tibor_560sec
aktív tag

Ja emlekszem en is mondta az oktato az analfabetaknak , de ez csak ide jo a faluba pestre ne menjetek be kocsival ... ;]

Ne játszd el a bizalmad , főleg előttem !™

(#110) #56573440 válasza Tibor_560sec (#107) üzenetére


#56573440
törölt tag

Jó hát az a baj hogy erre elég nehéz megoldást találni mert nincs nagy súlya. Régen romániában pl rendőr vizsgáztatott, aztán azt is meg lehetett kenni. Sőt. Keleteurópában a kommunizmus maradványai nem tudom mikor lesznek kiírtva. Viszont a vizsgabiztos meg az oktató is tudja hogy az esetek jelentős részében a tanuló mellé úgyis beül apu anyu még sokáig, egy másfél tonnás vasban a budapesti átlagtempónál meg nagyon nagyot kell kottázni hogy ottmaradj. Főleg hogy ritkán ülnek friss jogsisok olyan autóba ami bármilyen meglepetésre képes. Nyilván vannak kivételek, én is ismerek olyat akinek apu megvette a jogsit, de így konkrétan, majd m-es bimmert kapott a lurkó...

Engem sokkal jobban dühít, hogy ugyanez ha nem még szarabb a helyzet a motoros jogsinál is... Az oktatók jelentős része konkrétan nem tudja megcsinálni a rutinpályát(!!!), a nagy/ismert suliknál 0 oktatás van általában, ha nem esel túl nagyot vizsgán simán megkapod a papírt amíg tejelsz. Teljesen átalános hogy úgy kerül ki az ember onnan, hogy a legalapabb dolgokra se képes... Nem olyanra hogy megfordulni az úton, hanem hogy mire való a hátsó fék, meg kanyarban mit kéne csinálni, hova nézzél és főleg miért, hogy válassz ívet, sebességet, üléspozíció, kartartás, tankot hogy fogd combbal, ésatöbbi. Városban 40-el lobogó lábakkal elszüttyögsz vizsgán és kapsz egy A kat papírt... Namost ha csak egy 600-asban gondolkozol mert nem mész rá a literesre azonnal, akkor sem kell túl sokat nézelődni hogy a 200 kiló 100 ló környéki körökbe fuss bele. Nyilván van autó ami 4-500 ló / tonna, de ott kicsit más fékrendszer lesz alatta, kicsit több gumival jóval több kontakt felülettel az úton, sok légzsák, gyűrődési zónák etc... Ami itthon motoros jogosítványszerzés szinten megy az nem más mint donorképzés, és valami csoda hogy csak ennyien maradnak az úton amennyien... És ehhez is asszisztál a szakma, "sporttársakat" engednek ki az útra úgy, hogy az oktató és a vizsgabiztos is látja hogy ezzel nagyon nem kéne, de a pénz beszél... Én is elkezdtem az egyik nagyban, aztán nagyon nem ott fejeztem be hála istennek. Van még olyan hely ahol tanítanak is, de hát nem sok...

(#111) Redneck válasza #56573440 (#110) üzenetére


Redneck
veterán

Kiirthatatlan a jelenség szerintem, legalábbis jelenleg elég urambátyám a rendszer nálunk, és sok környező országban. Belátható időn belül, ez nem hiszem hogy változna.

Az iskolákat érintő történetekkel is egyetértek, rengeteg ismerősöm mesél meredek dolgokat, és látom a tanulóvezetők stílusát, és képzését napi szinten. A XI. kerületben sokukkal találkozom, és még mindig az alapjáraton gurulgatás megy. Azt mondjuk nem értem, hogy miért szüttyögtetik szerencsétlenek, ott is, ahol 70-es tábla van, de ez legyen az én gondom...
Áldom a volt oktatóimat, szerencsére nekem olyanok jutottak, akik megtanították, vagy legalábbis megpróbálták megtanítani a lényeget. Persze motorozni és autózni is a forgalomban jöttem bele igazán, amikor egyedül kellett megoldanom.

Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.

(#112) Gargouille válasza Tibor_560sec (#107) üzenetére


Gargouille
őstag

Megerősítve amit írsz, én még 2000 előtt tettem le a jogsit, de akkor is ugyanígy ment. Kenőpénz vagy sosem mész át. Ha meg fizetsz, akkor mindenképp átmész. Belterjes az egész, kivénhedt, minden hájjal megkent oktatók és vizsgabiztosok. Egyik barátom úgy ment át, hogy a vizsgán zebrán gázolt gyalogost (igaz, nem az ő hibája volt, de akkor is milyen már :DDD ).

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#113) Sethdobaloah válasza Gargouille (#112) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

20 éve van jogsim, minden ismerősöm így látta mint Te. Én mégis atmentem minden vizsgán elsőre kenopenz nélkül.
Igaz én nem tudtam vezetni előtte és kértem az oktatot hogy adjon plusz órákat ha kell, inkább azt fizettem mint a bukasokat.

...csak én vagyok helikopter?

(#114) Gargouille válasza Sethdobaloah (#113) üzenetére


Gargouille
őstag

Mint mindig, biztosan vannak kivételek. Biztos politikusból is van tisztességes. Csak nagyon ritka. De általánosságban nekem is ez volt a tapasztalatom, mikor a jogsit csináltam, hogy elvárták a kenőpénzt, nyilvánvalóvá tette nekem is az oktató, hogy vezethetek bárhogy, anélkül úgyis meg fognak húzni. Rettentően bicskanyitogató amúgy, de az egyszeri ember - legalábbis akkoriban - tehetetlen volt ezzel szemben.

Ma már azért ha valaki elég tökös, akkor simán megvannak az eszközök, hogy akár rögzítse ezeket a beszélgetéseket, eseményeket és a széles nyilvánosság elé is tudja tárni könnyen, szóval most már azért lehet jó nagy botrányt is csinálni, ha valaki bevállalja. Más sajnos nem nagyon szokott változást hozni.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#115) #56573440 válasza Redneck (#111) üzenetére


#56573440
törölt tag

Az a vicc hogy ahol végül a motoros jogsi elkészült, ott az elejétől tudja a tanuló, az oktató, de még az összes vizsgabiztos is, hogy nincs kenőpénzezés. Sehogy, soha, semmilyen formában. Ehhez mérik az oktatást is, és mégis korrekt a vizsgáztatás is... Lehetni sajnos láttam hogy lehet, csak akarni kell. Na ez az akarás viszont konkrétan hiányzik az emberekből, a tanuló is papírt akar csak, az oktató és a vizsgabiztos meg csak pénzt. Amíg ez nem változik addig igazából semmi nem is fog

(#116) plömplöm


plömplöm
őstag

'92-ben lett b, '93-ban lett c jogsim, elsőre, túlóra és kenőpénz nélkül. ezt most csak azért írtam ide, mert igen, nem "szívatás" a menetrögzítő kamera. túl sokan vannak odakint az utakon egy kormány mögött, akiknek nem kéne. értemén, hogy "különbözőek a képességeink", de pld a sógorom sebész, szokott mesélni és hát én sem vagyok egy ügytlen ember, mégsem állok neki én műteni, az autóvezetés sem való mindenkinek. igenis büntetni kéne mindenkit, kis szabálysértésért kis büntetés, nagyért nagy, de a kicsit is, mert így sokaknak sikerül hozzászokniuk, hogy bizonyos stikliket mindig lehet és szép lassan kitolódnak a határok.

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#117) plömplöm válasza plömplöm (#116) üzenetére


plömplöm
őstag

lényegtelen, de elszámoltam, '90 és '91 a két évszám, ehh

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#118) Drótszamár válasza plömplöm (#117) üzenetére


Drótszamár
őstag

Semmi gond, ez csak kicsi hiba. 4 büntetőpont ;] ;] ;]

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

(#119) plömplöm válasza Drótszamár (#118) üzenetére


plömplöm
őstag

pontosan. és majdnem mindent kisbetűvel írok. csak ez még nem szabálysértés :)

katasztrófa, ami az utakon van. pld ezeken a felvételeken remekül látszik, hogy milyen gyakori a hátsó kivilágítások hiánya. egy mai remekmű: alapesetben baloldalon helyzetjelző, jobboldalon semmi; fékezéskor baloldalon helyzetjelző kialszik és semmi fény, jobboldalon féklámpa. ott a rendszám, mehet a felvétel valahová, kimegy egy postai értesítés a regisztrált címre és a mondjuk 5ezres bünti, az értesítés átvétele utáni 10. naptári nap után ha egy újabb felvételen ugyanez látszik, akkor 50ezer. a következőnél 500ezer.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#120) #56573440 válasza plömplöm (#119) üzenetére


#56573440
törölt tag

Az a baj, hogy a világon bármennyit próbálkoztak történelmünk során bárhol bármilyen büntetéssel, az soha nem szüntette meg a törvény vagy szabályszegést.

A fejekben kéne rendet tenni előtte, első sorban hogy tudja hogy mi van pl... Az úton lévők jelentős része pl nincs tisztában azzal hogy hol és mikor alakulhat ki párhuzamos közlekedés egy útszakaszon, hogy a kanyarodó "védett útvonallal" nyomvonalán haladva is kéne irányjelzőt használni, és ezer meg egy ilyen apróság, és az a baj hogy nem feltétlenül csak és kizárólag ők a hibásak érte mert alkalmatlanok a vezetésre. Nem megfelelő az oktatás és nem tegnap óta. Innentől meg nyilván predesztinálva van a társadalom arra amit látsz kint is.

Pl kb 18 évvel a b kat után mondta el A-n az oktató, hogy vezetés közben milyen szemmunkát kéne végezni folyamatosan ahhoz, hogy észleld a környezetedet, és ezt készség szintre fejleszteni addig, hogy gyakorlatilag tudat alatt is csináld. Rácsodálkoztam hogy ezt el kell mondani, de nekem is csak azért volt meg igazából, mert fiatalon üzemszerűen pesten bicikliztem, és puhatestűként nagyon hamar kialakult a folyamatos pásztázás és figyelem ha életben akarsz maradni... Ehhez képest a legtöbb autós bambul maga elé, kiskacsaként követi az előtte haladó rendszámtáblát, kvázi vakon...

Ott volt sok évvel ezelőtt a vicces példa, amikor m5 kivezetőn az egyik 70-es tábla "eltűnt" a lehajtó után, így technikailag 50-es szakasz lett a következő tábláig... Teljesen indokolatlanul került le, se munka nem volt se semmi más, egyik nap egyszerűen nem volt ott. Rendszeresen járok arra, és pl én észrevettem. Be is álltam külsőben óra 60-ra, miközben morogtam hogy ennek mifszomértelme van, meg közben hallgattam mögöttem a dudákat meg az anyázást hogy jó lenne ha elmennék hozzá de oda is gyorsabban ha lehet. Pont amikor azon vigyorogtam hogy ha kint lenne a rendőr a komplett hadoszlopot vinné a trafi, meg is láttam hogy forgat a brfk. Ott valami szörnyű mennyiséget büntettek mert ők is 50-hez állították a trafit. Balhé is volt belőle hogy ez ért vagy nem, de csak apró példa amivel jóformán bárkit be lehet szpatni...

Pl motorról egész jól belátsz az autókba, a szabálytalankodó, bambuló lemingek tömegei jentős részben szétfolyva az ülésben cigizve telefont nyomkodva, első kávé előtti állapotát ha le lehetne cserélni arra, hogy figyljen, a szemével pásztázza a környezetét, vezessen első sorban és ne csak úgy mellékesen minden más mellett, üljön rendesen, etc, már egy csomó prolbémás helyzet elkerülhető lenne...

Az autók műszaki állapotára meg ugyanez vonatkozik, amíg bármilyen bontószökevény rozsdahalmaz átmegy vizsgán addig egy pár kiégett lámpa, összeégett vezeték az marad úgy ahogy... Ha meg az lenne mint usában hogy a rendőr egy repedt búráért kiszed és büntet az út szélén, akkor mindenki rendőrállamot, diktatúrát, bszogatást kiáltana, meg hogy húzzanak betörőket kergetni ne őt cseszegessék má'...

Az igényt megteremteni és oktatni hosszabb folyamat, de hatékonyabb mindig. A bunkó meg bunkó marad tök mindegy mi van, talál majd rá kiskaput egy rommá kamerázott budapesten belül is. Lopott rendszám, vagy stróman nevére lesz az autó, vagy akármi vagy bármi. Amíg nincs az összes autópálya kamerázva minden centiméterén és automatán küldi a csekket, addig a kamionos is fog előzni akkor is amikor nem lehet, mert leszarja. Pedig ők tudnak vezetni állítólag vagy mi.

[ Szerkesztve ]

(#121) Polllen válasza #56573440 (#120) üzenetére


Polllen
nagyúr

"Az a baj, hogy a világon bármennyit próbálkoztak történelmünk során bárhol bármilyen büntetéssel, az soha nem szüntette meg a törvény vagy szabályszegést."

Megoldás biztosan van.

Egy ideje nem jártam külföldön autóval, de 15 évvel ezelőtt Németországban és Ausztriában teljesen más vezetési morál volt, mint Magyarországon. Az olaszoknál meg hozzánk képest is botrány volt.

És van akit csak a következmények tartanak vissza. Őket jól lehet szabályozni a büntetéssel.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#122) #56573440 válasza Polllen (#121) üzenetére


#56573440
törölt tag

Mas kultúra, mas mentalitás, más minden és a vége az, hogy csak egy csoport lesz akire hat, viszont mindenkire is vonatkozik.

Nem mondtam hogy csökkenteni nem lehet, megszuntetni viszont biztos nem. A kérdés itt is az hogy mi az ára.

(#123) plömplöm válasza #56573440 (#122) üzenetére


plömplöm
őstag

nagyon kanyarodunk el a privát kamerák témakörétől, de azt senki se mondja, hogy pld ezt a suhancot nem kéne örökre eltiltani a vezetéstől :((

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#124) Polllen válasza plömplöm (#123) üzenetére


Polllen
nagyúr

Ez igazából sajnos ontopic. Ha minden autóban lenne menetrögzítő már rég elvették volna a jogsiját az előtt, hogy valakit megölt volna. :(

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#125) Gargouille válasza plömplöm (#123) üzenetére


Gargouille
őstag

Kiváló példa. Pontosan ezekre gondoltam én is, mikor azt mondtam, hogy jó a kamera és helyes dolog ezeket rögzíteni. Szerintem mindannyian - akik vezetünk napi rendszerességgel - rengeteg hajmeresztő felelőtlenséget látunk az utakon.

#124 Polllen:
Az a baj, hogy a jogsi elvétele sem feltétlenül eredményes, rengetegen vezetnek eleve jogosítvány nélkül, vagy épp vezetéstől eltiltás hatálya alatt is (vagy lejárt jogsival, műszakival stb.). Láthatóan sem a relatív magas büntetések, sem a jogsi elvétel nincs különösebben hatással arra a rétegre, akiket ki kellene szűrni a forgalomból.

Valaki egy másik fórumon egyszer feldobta, hogy lehet magát a járművet kellene elvenni (a jogsival együtt), annak esetleg lenne valamilyen érezhetőbb hatása. Elég drasztikusan hangzik, ki tudja, tán az működne.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#126) Sethdobaloah válasza Gargouille (#125) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

mert nem a büntetés mértéke, hanem a felderítés hatékonysága a visszatartó erő.
A menetrögzítő kamera és a "házmester" mentalitás pont ebbe az irányba ható erő.
Ezért nem tetszik a sok szabálytalankodónak. Kényelmes hogy szökőévente 1x kap büntetést az ember, ha konstans 70-el halad a városban kb bárhol bármikor.

...csak én vagyok helikopter?

(#127) freeknight válasza plömplöm (#123) üzenetére


freeknight
őstag

Vezetéstől nem kéne eltiltani (vagyis őt már igen), csak az ilyen huszonéves vagy egyenesen tini sofőröknek rohadtul nem szabadna a kezébe adni ilyen gépeket, kb olyan, mintha egy gyerek kezébe töltött fegyvert adnál. Attól, hogy apuka le tudja perkálni a 20-30 milkát a család szeme fényének bajor szörnyetegre, talán nem egy olyan autóval kéne kezdeni, amiben több a lóerő, mint levezetett kilométer a háta mögött. Ezt se ártana szabályozni, többek között.

(#128) freeknight válasza Sethdobaloah (#126) üzenetére


freeknight
őstag

Hogy témánál maradjunk, szerinted ennek a ficsúrnak mit számított volna, ha pár dashcamos önkéntesrendőr felnyomja néhány szabálytalanságért? Egy 50-es csekk rohadtul nagy visszatartó erő egy ilyen értékű autó sofőrjének. Elkölti a négyszeresét egy laza péntek este.

(#129) Gargouille válasza Sethdobaloah (#126) üzenetére


Gargouille
őstag

Ez így van, tökéletesen egyetértek.

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#130) Sethdobaloah válasza freeknight (#128) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

ha minden nap kapsz minden egyes szabálytalanságért egy 50k-s csekket hamar összejön a bmw ára. Még egyszer: 1x 50k nem nagy pénz kb senkinek. Minden egyes szabálytalanságért 50k már nagyon kevés embernek nem fáj.

...csak én vagyok helikopter?

(#131) plömplöm válasza freeknight (#128) üzenetére


plömplöm
őstag

"ott a rendszám, mehet a felvétel valahová, kimegy egy postai értesítés a regisztrált címre és a mondjuk 5ezres bünti, az értesítés átvétele utáni 10. naptári nap után ha egy újabb felvételen ugyanez látszik, akkor 50ezer. a következőnél 500ezer."

szépen logaritmikusan növekvő tételek hatnának. az első 5ezret bárki ki tudja fizetni, és én sem vagyok szent, tutin rólam is készülhet egy kérdőjeles video, ez ilyen, de aki következetesen szarik mindenre, annak a második-harmadik már fájjon, autót lefoglalni, elárverezni, a bevétel megy az államkincstárba. de amíg állami lézerjanik tehetik lebukva és büntetlenül, addig nem lesz itt semmi. ezt is régesrég meg kellett volna lépni, mert egy dashcam sosem lesz omh-kalibrált bizonyító erejű. a rendszámkitakarás is hüjeség. jaés +10%-nál már bünti, nem ilyen 50 helyett 70-től bohóckodás.

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#132) freeknight válasza Sethdobaloah (#130) üzenetére


freeknight
őstag

Szép terv, szerinted milyen világban lehetséges minden egyes szabálytalanságért megkapni a büntetést? Még ha mindenkinek lenne a kocsiban a dashcam, és törvényi kötelesség lenne a másik bevamzerolása, mint az átkosban, szerinted lenne kapacitása a rendőrségnek minden egyes szabályszegéssel foglalkozni? Vagy majd az önkéntesrendőrök írhatják is egyből a csekket? Vagy mégis ezt hogyan kellene szerinted kivitelezni? Komolyan kíváncsi vagyok.
És ugye akkor mi van, ha majd az önkéntesrendőr kapja azt az 50-es csekket, akinek tényleg fáj, nem a bunkó milliomoscsemete? Mert olyan nincs, hogy még életében valaki ne lépett volna át egy zárót, vagy belefért volna minden sárgába.

Egyébként most is küldözgetheted a fejlelentéseket emailben a kamerafelvételeiddel, akár napi 10-et is nyugodtan beküldhetsz, mit gondolsz, mennyiből lesz ügy? Csak a leglátványosabb, legközveszélyesebb elemekkel fognak foglalkozni. Ez teljesen rendben van, sokakat ki kéne vonni a forgalomból de a dashcames rendőrállam kicsit nekem sok.

Nem kell dashcam meg házmestertempó a normális közlekedési morálhoz, pl Ausztriában illegálisak az ilyen készülékek, aztán a labanc utakon valahogy mégis kultúráltabb a közlekedés. Ők akkor hogy csinálják?

[ Szerkesztve ]

(#133) Polllen válasza freeknight (#128) üzenetére


Polllen
nagyúr

Egy idő után elveszik a jogsiját, ha folyamatosan kapja a büntetéseket. Főleg egy közúti veszélyeztetés után.

Az osztrákoknál pedig keményen büntetnek.

[link]

[ Szerkesztve ]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#134) freeknight válasza Polllen (#133) üzenetére


freeknight
őstag

A hírben benne volt hogy a gyerek spanjának akivel versenyeztek még jogsija se volt. M. Ricsinek se volt jogsija, a sort még lehetne folytatni. Pont azok az elemek, akik a legveszedelmesebbek a közúton, na őket nem hatja meg a jogosítvány elvétel, és ezek között bizonyos réteget még a pénzbüntetés sem.
Az osztrákoknál egyébként jóval alcsonyabbak a bírságok, mint nálunk az átlagkeresethez nézve. Még csak azt se mondhatjuk, hogy több rendőr van az utakon, egyszerűen csak a frekventáltabb részeken gyakrabban ellenőriznek. Nem a pénzbehajtás a céljuk, hanem a biztonság: a traffik veszélyes szakaszokon egyértelműen jelölve vannak, nem a fa mögé bújtatják a nyílegyenes úton, mint nálunk. Van még pár dolog, pl náluk bizonyos kihágások után sok órás tanfolyamokon kell részt venni, ahol nem lehet lefizetni az oktatót, hanem végig kell ülni, sokszor lefoglalják a bűnelkövetés eszközét is jogsielvétel időtartama alatt (ez arra is jó, hogy a román közveszélyes állatok ne tudjanak simán továbbhajtani, hogy aztán soha ne fizessék be a csekket), és ezek a dolgok már fájnak az M. Ricsiknek is.

Az osztrákoknál se azért fejlettebb a közlekedési kultúra, mert a rendőrállam minden bokorban ott lapul és kegyetlenül lecsap, vagy esetleg dashcames spiclihálózatot üzemeltetnek.

(#135) Szada85 válasza freeknight (#134) üzenetére


Szada85
aktív tag

Nem tudom Te mennyit közlekedsz Ausztriában, én évi 5-10 alkalommal átutazom az országon, néha egy-egy utat benne is megejtünk, de azért az, hogy "a traffik veszélyes szakaszokon egyértelműen jelölve vannak, nem a fa mögé bújtatják a nyílegyenes úton, mint nálunk." nem hiszem, hogy minden esetben megállja a helyét.

Az való igaz, hogy az autópálya fix traffijai adottak, waze és társai jelzik is, ennek is köszönhetö az utóbbi években megfigyelhetö tendencia, hogy míg én óra szerint 138-140km/h-ra állított tempomattal hajtok végig, addig osztrák rendszámú autók (és szándékosan nem írom, hogy osztrák soförök, mert gyanítom ezek nagy rész úgy osztrák, mint én német), és az utóbbi idöben már magyar felségjelzésü honfitársaink is 150-160 km/h közötti tempóval veretnek két ilyen fix traffi között...
Szerintem az égvilágon semmi értelme sem a fix kirakott traffinak, sem az ilyen elörejelölt VÉDA vackoknak. Azon kívül, hogy azon a párszáz méteren épp mindenki limit -10-zel hajt...

Úgyhogy már sógik is kiállnak simán mérni a pályára, igaz nem bokorba, de legutóbb pl. egy hosszú lejtös részen kidobott 100-as limites szakaszra:

Bár ezt csak az nem veszi észre persze, aki nem akarja.

Egy másik setup, ugyanaznap, néhány tíz km-rel odébb:

Mivel távolodó irányba lö nagyon kifigyelni sem tudod.

És egy harmadik is volt aznapra, igaz itt nem sebességet, hanem követési távolságot mértek a srácok (egyébként nagyon helyesen):

Ezt is kiszúrod, ha tudod mikor mit kell nézni, bár nagy eséllyel addigra már megvolt a "mérés".

(#136) Szada85 válasza Polllen (#133) üzenetére


Szada85
aktív tag

És mire mennek azzal ha elveszik a jogsiját?
Milyen visszatartó ereje van? A hírek alapján kb. semmilyen...
Ha az ember nem is a híreket, de mondjuk a Fb csoportokat olvassa, lassan minden napra jut legalább 1 olyan eset, hogy baleset, vagy csak ellenörzés során kiderült, hogy vagy el volt tiltva, vagy nem is volt az életben jogsija.
Legutóbbi hír, hogy a nö 38 éve vezetett így, míg most le nem bukott...
De lásd a Soroksári úti gyilkos haverja is jogsi nélkül baszatta. Mert pontosan tudják, hogy a lebukás esélye elenyészö, és bírság sem sok lesz, utána meg lehet tovább menni papír nélkül is.

Már eleve az nem életszerü, hogy miért vásárolhat, miért kerülhet olyan valaki nevére autó, aki nem rendelkezik jogosítvánnyal. Ha pl. bevezetnék, hogy csak érvényes vezetöi engedéllyel lehet autót venni/tartani, talán valami elindulna.
Akkor is megveheti apu/anyu persze, de akkor ilyen esetben grátisz kiterjedne a felelösség/büntetés a gépjármü tulajdonosára is akár.

(#137) Polllen válasza Szada85 (#136) üzenetére


Polllen
nagyúr

Tavaly május óta bűncselekmény jogsi nélkül vezetni itthon. 3 év elzárás is járhat érte. Akit ez nem hat meg, le kell csukni és majd átgondolja a cellájából.

freeknight
Az osztrákoknál se azért fejlettebb a közlekedési kultúra, mert a rendőrállam minden bokorban ott lapul és kegyetlenül lecsap, vagy esetleg dashcames spiclihálózatot üzemeltetnek.

A szabályok betartatása az nem a rendőrállam, hanem egy normális ország. Az osztrákoknál van következménye annak, amit csinálsz, így következetesen szabálykövetőbbek.

Autóval közlekedni veszélyes. Ezért van a KRESZ és ez nem opcionális, hanem kötelező.

Erre az egész menetrögzítős dolog fel sem merülne, ha nem lenne létszám hiány a rendőrségnél is. Amíg az utakon közveszélyes emberek száguldoznak, addig maradjon csak a kamera a kocsiban. Ez nem játék. Akkor is, ha a többség azt gondolja magáról az utakon, hogy hibátlanul vezet és vele semmi rossz nem történhet.

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

(#138) Polllen


Polllen
nagyúr

A héten ez a második. [link]

"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.