Hirdetés

2018. július 23., hétfő

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • A penészes kalács bosszúja

    Kalácsként ébredtem fel, de a vídiával vetekedő kenyérhéjjé váltam mire eljött az este. El fogom mesélni, hogyan.

    Nem voltam vak. Akkor és ott jó döntésnek tűnt, hogy engedtem. Másnap az addig forgatott keserű gombóc helyére rögtön került egy másik. Mesterkélt, kirakati érzelmeket kaptam, igazi, jó kis ragadós cukormázba csomagolva. Még el is mosogatott. Hát ez nagyon kemény. Kiváncsi lettem volna, hogy ez meddig tart ki, de "sajnos" én nem bírom az ilyet sokáig elviselni. Elmentem Zoli barátommal a hídfő mellé edzeni, és mire kellően elfáradtunk - és persze megbeszéltük a témát - világossá vált számomra, hogy ezt nem folytatom így tovább.

    "Szerencse", hogy mire elindultam volna haza, D elolvasta a facebook üzeneteimet. Onnan jöttem rá, hogy az első szava az volt a telefonba, hogy "megcsaltál". Végül is, meg hát. Sétáltam valakivel kétszer egy-egy órát, és beszélgettünk egy csomót közben. That was it. Mondjuk, még nem tudom, hogy az a történeti szál vezet-e valahová, de nem most, frissen "kiszabadulva" fogom kideríteni. Még úgy érzem, hogy bármikor jöhet az a legsötétebb óra, amikor rosszként jelenítem meg magam előtt az elmúlt napok történéseit.

    Kijött elém, félúton találkoztunk. Kérlelt. Nem engedtem. Este Zolinál aludtam, addig összeszedte magát. Most már itthon vagyok.

    Folytatás...

    TheLázs 1 hete 15

  • Lehet hogy most kifli vagy,

    De figyeld meg, hogy kalács leszel. Ezzel a mondattal a kishúgom mindent kifejezett, amit az előző bejegyzésben összefoglalt érzelmi homokvihar nagyjából lefedett. Megérkeztem Budapesten az albérletbe, D már várt rám. Eltökélten mentem be, és mondtam el neki a bajaim vélt orvoslását, ami a kapcsolatunk megszüntetését jelentette - az én olvasatomban. Abban egyeztünk meg, hogy elmegyek otthonról, és este 9-re előállok egy kész válasszal, hogy kívánom-e tényleg befejezni vele.

    Elmentem otthonról. Sétáltam egy jót, leültem a kedvenc parkomban gitározni egy kicsit. Gondolkozni nem akartam, csak távolabb kerülni a kérdéstől. Mint a vizsgaidőszakban. Aztán elmentem enni egy jót, mert az egész hétvégét gyomorgörccsel éltem nagynehezen túl, és emiatt igencsak ki voltam már éhezve valami jó kajára.

    Mielőtt felálltam volna, és hazafelé vettem volna az irányt, elővettem a telefonomat. Este hét óra tájt elkezdtem írni egy listát a szakítás ellen és mellett. Csak azokról a dolgokról, amik minket érintenek, pontosabban amik rajta keresztül érintenek engem. Sok olyan pontja volt a listának ami merő piszkálódás, bár nem számítottam rá, hogy ez a lista elő fog kerülni. Gyülekeztek a pozitívumok és a negatívumok. Hideg fejjel, ridegen, érzelmeimet a farzsebbe pakolva, majd ráülve próbáltam a kérdéseimre választ találni.

    Folytatás...

    TheLázs 1 hete 7

  • Róka fogta csuka

    A Logout blog egy csodálatos hely. Szeretek ide írni, és hallgatni és figyelni a válaszokat, újabb és újabb konstruktív gondolatokat. Vagy az idióta ötleteim kerülnek ide, vagy az élménybeszámolóim. Volt egy előző blogom is, ugyanitt. Hijackelt e-mail cím miatt örökké a feledés homályába merült. Az a blog hat éve indult, most 22 éves vagyok.

    A fiúk később érnek. Néha érettebb, néha bolondabb voltam a korosztályomnál. A kamaszkor hormonális ingásai igencsak megviseltek, olykor a tudatom egyenesen menekült volna a testemből. Eldördült pár olyan fegyver a gimnáziumi éveim mozivásznán, amik talán jobban tették volna, ha csendben maradnak, vagy nem is léteznek.

    A sok borús nappal sok kesergő hangvételű írás is keletkezett. Nyári munkával megkeresett forintok keserves, fokcsikorgatott jogosítványba ölése, hogy aztán a hangszereimet eladva nagynehezen kipótolva meglegyen - nem a jogsi volt drága, hanem én voltam béna. Erre a családi autót még évekig nem vezethettem szabadon.
    Hullámvölgyek, kapcsolatokban, vagy kapcsolatokon kívül. Előbbi azért volt rossz, mert tapasztalatok híján nem tudtam egy csomó jelenséget mire vélni, utóbbi pedig azért, mert akkor nem tudtam senkire fogni a bánatomat.

    Folytatás...

    TheLázs 2 hete 3

  • Ezt csak úgy itt felejtem...

    Babona?

    TheLázs 1 hónapja 0

  • Zoltán motora

    Ide is elértünk. Zolinak van egy motorja, ami inkább púp a hátán, mint jármű.

    Ismét, kezdjük az elején...

    Hősünk nagyon szeretett volna egy használható, egész Schwalbét, amivel szaladgálhat Siófokon a jogsi megszerzése után. Aki nem követi aktívan a simsonok piaci viszonyait, azt muszáj beavatni: nincs siófok 50 kilométeres körzetében összesen 5 eladó Schwalbe, és amik egyszer eladásra kerülnek, pillanatok alatt gazdát cserélnek, még nagyon elrongyolt állapotban is. Ez sajnos nem csak a fecskére igaz, de a többi régebbi és újabb típusokra is. Hasonló antropológiai okai lehetnek, mint annak, hogy a mobiltelefonos boltokban még mindig van kereslete - igaz, olcsón - a békebeli Nokia 3310-3410 telefonoknak. Ez alól a kereslet alól ugyanúgy fogy el a kínálat mind motor, mind telefon oldalon.

    Adva volt, hogy Zoli nem tud a környéken értelmes motort venni. Elkezdtünk nézelődni messzebb is, hogy találjunk valami használhatót. Egyszer elmentünk Almádiba, ahol egy cigánykrómmal arany neolux-szal újrafestett kerekű rettenetes szerkezetet próbáltunk ki. A motor kókadt volt, mint az origami papírteknős amire már négyszer ráültek, de cserébe el is kérte érte az eladó a 140 magyar ezrest. Ez is közre játszhatott Zoltán lélektani ferdülésében, aminek következtében minél messzebb kezdett el minél jobban megcsinált motorokat nézni.

    Folytatás...

    TheLázs 2 hónapja 0

  • Vegyészmérnöki szak - 4. félév tapasztalatai

    Az egyenesben levő hallgatók számára a negyedik félév egy valamivel könnyebb, gyakorlatibb félév, mint az azt megelőzők. Én személy szerint a legkönnyebb és legjobb féléveim közé sorolom. Volt idő kikapcsolódni, zenélni, és edzeni járni is a félév során, ami sajnos nem az összes esetben adatott meg. A kibontakozó tavasz, és az előbújó napsugarak itt is, mint minden tavaszi félév esetén vidámsággal töltik meg a lelkünket.

    Sok volt a korrekt tanszék és a kedves előadók által tartott tárgy. Mivel tárgyakat nevezek meg, ezért a fiaskók és negatív tapasztalatok terén nem fogok bőbeszédűen fogalmazni. Érdemes megjegyezni, nem csak ehhez, hanem a korábbi részekhez is, hogy az itt látható infók a 2015-ben kezdő évfolyamra érvényesek, csúsztatások és csúszások nélkül. Azt is fontos megjegyeznem, hogy lesz a következő részekben bukott tárgyról is szó, némi indulattal, de ezt nem lehet elkerülni. Ezért is döntöttem úgy, hogy azt a részt a tárgy teljesítéséig nem publikálom.

    Vegyipari műveletek I

    Folytatás...

    TheLázs 2 hónapja 0

  • Vegyészmérnöki szak - 3. félév tapasztalatai

    Fizika Labor

    A legérdekesebb tárgy volt a félévben, nagyon sok jelenség megtapasztalható. Könnyű összehozni az ötöst némi odafigyeléssel. Az oktatók többnyire kedvesek, sok jó tapasztalatot szereztem a tárgyból. Azzal, hogy mikorra veszed fel, nem befolyásolhatod, hogy kihez, minden gyakorlatot más és más tart.

    A rossz oldala a rengeteg munka és szöszmötölés a beugrókkal és jegyzőkönyvekkel. Volt, hogy úgy kértek elemi elektrotechnikai ismereteket, hogy azt nem volt alkalmuk - nem volt rá eddig tárgyunk - megtanítani. Egyenáramú körök esetén ez még egyszerűbb volt, sok minden a középiskolában is előjött, de a váltóáramú köröknél nem tudtam, hogy mit várnak beugróban, ennek megfelelően ki is vághattak volna, ha nem jóindulatúak. Aztán a laboron megtanították, amit kértek volna beugróban. Ez kicsit nonszensz volt.

    Sok Gauss-hibaszámítást kellett végezni, ezek megkerülhetetlen elemei a gyakorlatoknak, így javasolt a gyors elsajátítása félév elején. Van róla bevezető előadás, van a tárgyhonlapon is jó kis magyarázós anyag. Sok időt kell a tárgyra szánni, de könnyű szeretni a változatos és izgalmas program miatt. Érteni néha nehéz, amiből a labor menni fog, de ezt foghatom a fáradtságra is.

    Fizikai Kémia II

    Folytatás...

    TheLázs 2 hónapja 5

  • Elektromos autók hangja

    Az Index vagy a HVG híroldalán olvastam, hogy terveznek fehér zajt játszatni elektromos autókból, és ezt angliában talán törvénybe is iktatják. Én - szinte biztos, hogy nem elsőként - kitaláltam valamit, amit megosztok veletek, hogy miként lehetne ezt kicsit kevésbé gépszerűvé varázsolni. A műszaki tudásom sajnos nincs meg hozzá, de remélem, hogy az elképzelt rendszer megvalósításának nem jelent korlátot a jelen informatika.

    Abstract:

    Mindig kedveltem a '80-as évek elektronikus zenéjét, az Italo Disco típusú szintetizátorprüntyögést. Mai napig gyakran hallgatok Laserdance, Koto és rokon stílusú zenéket, Jean Michael Jarre-t. Az elektronikus zenék felépülésén keresztül jöttem rá arra, hogy ezt a mesterséges intelligencia és a közlekedő autók keverésével jópofa gag-gé tehetné az autós társadalom. Feltétel az egységes protokoll és a kliensek közötti p2p kommunikáció. Cél: az autó fedélzeti számítógépében beállítható (?) vagy a jelenlévő többi autó által szolgáltatott adatokból választott ideális hanghatások kiadása, ami a többi jármű által keltett hangképbe belesimul, a haladó autókkal egy nagy, térhatású zenei halmazt alkot.

    A zene

    Folytatás...

    TheLázs 2 hónapja 37

  • Simson szakmai kérdés

    Ciripel a blokkom. Csak bizonyos fordulatokon csinálja, és a hengerből jön a hang. Megfigyeltük a hengert levéve, hogy a főtengely játéka nulla, tehát nem ebből származik a hang, hanem a dugattyú vagy billen a hengerben, vagy a gyűrű adhat hangot.

    Azt megelőzendő, hogy Gertrúd egy reccsenéssel otthonról távol valahol cserben hagyjon, be is szereztem egy gyári hengert (ami talán alapméretes?). Azon tanakodok, hogy milyen dugattyút vegyek bele ahhoz, hogy egy tartós eredményt kapjak, aminek nem lesznek rendellenes zörejei. A következő típusok jöhetnek számításba:

    Berta

    Magyar gyártó, aki egyedileg is készít dugattyút különböző belső égésű motorokba. Tibor mester ilyet használ.

    Ambika

    Indiai, csupa rosszat hallottam róla

    Keystone

    Különleges gyűrűkialakítású dugattyú, amit Sajtos Szűcs János készít. Króm gyűrűkkel, amik trapéz alakúak. A hangja sokkal finomabb az elbeszélések szerint.

    MZA

    Német-kínai, a németek nem szeretik.

    ... (biztosan van egyéb is)

    Nem tudok dönteni. Annyi fajta van, és már majdnem mindegyikről találtam fotót a neten, ahogy ripityára törnek. A keystone csábító, de nem találkoztam még olyannal, akinek ilyen lene a motorjában, és legalább 15-20 ezer km-t ment volna vele, vagy akár csak 5-ezret is.

    Valaki... Akárki...?

    TheLázs 3 hónapja 21

  • Barátnő és motorkerékpár értékszintézise

    Sziasztok. A címmel ellentétben itt most nem egy utópisztikus lényt kreálok, ami mind a motorkerékpár, mind a szerető hús-vér partner előnyeivel bír. Azt mesélem el, hogy próbálom meg Dorkát berángatni ebbe a mókás, kicsit veszélyes, de inkább kalandos világba úgy, hogy minél jobban megszeresse, és tudja élvezni, de a biztonságát se veszélyeztessem vele. Ő nem követi ezt a felületet, úgyhogy itt lehet konspirálni.

    A biztonságérzet megszerzése, a motor alapvető kezelésének elsajátítása

    Amikor először szóba került az ötletem, hogy szerezzünk neki is egy motort, akkor hátradőlt a székében, elgondolkozott, majd azt mondta: Jó-jó, de van egy kis bökkenő: nem tudok motorozni. Ekkor némi tanakodás után arra jutottunk, hogy óvatosan elkezdi a gyakorlást a felügyeletem mellett az én csodás Schwalbémmal. Ez tavaly ősszel történt, amikor összesen legfeljebb talán tíz alkalommal tudtunk elmenni gyakorolni.

    Az első alkalommal még csak az egyesbe rakást, az elindulást, megállást, és az üresbe kapcsolást gyakoroltuk, mert egy keskeny utcát sikerült csak kinéznünk, ami nem adott elég biztonságérzetet ahhoz, hogy gyorsabban menjen, vagy megforduljon, a manőverezést gyakorolja. Autót vezetni tud, és elég sokat is vezetett amíg középiskolások voltunk, és nem kerültünk fel Budapestre.

    Folytatás...

    TheLázs 3 hónapja 16

  • Cimborát motorra!

    Az előző bejegyzés egy erőtlen Schwalbe-ról szólt, amit megnéztünk, de legalább eleget kellett érte utazni, hogy bebizonyosodjon, hogy sz@r. A következőkben egy lehetséges stratégiát vázolok fel, amit Zolival kigondoltunk, hogy hogyan kerítünk neki egy jó motort, amivel kevesebb a nyűg, nem kell a világ végére elmenni, és még talán olcsó is. Lehetőleg KR51/2, esetleg KR51/1

    A szállítás problémája...

    Egy Simson 2018-ban már közel sem biztos, hogy lábon hazahoz, sajnos. A motor elterjedtsége és az emberek szellemi és anyagi hiányosságai szülték azt a helyzetet, hogy különböző mértékű tákolásokkal építettek megbízhatatlanságot a jelzőkkel inkább nem is illetett tulajdonosok szeretett gépeikbe. Ez vezet ahhoz, hogy mindenképp utánfutózni kell, ami autótól és távolságtól függően meglehetősen nagy költség, pláne, hogy sem autónk, sem utánfutónk nincs. Persze, ez tágabb értelemben nem igaz, mert autónk is van horog nélkül, és utánfutót is tudunk rokontől kölcsön kérni, de a benzinköltség egy futóval akkor is nagyobb.

    Alternatívaként ott van, hogy a motor elejét kiszedjük (könnyen megvalósítható), majd elforgatva, az olaj és az üzemanyag leengedése után bepasszírozuk a családi kombiba. A családi kombi utána hónapokig benzinszagú, és lehet, hogy egyéb sérüléseket is elszenved a belepakolt nehéz vasak miatt. Csak végső esetben, nagyon jó motor esetén szeretnénk ezt a megoldást alkalmazni.

    Folytatás...

    TheLázs 4 hónapja 20

  • Így nem vettünk Simsont

    Zoli barátom is vágyik egy jó Schwalbira, mióta ment az enyémmel. Számba vettük a pénzügyi korlátokat és a lehetőségeket, és arra jutottunk, hogy megengedhet magának egy hasonló luxuscikket. Neki is fogtunk, hogy találjunk egy használható motort, amire rá lehet ülni, vagy ami egy jó alap jó áron a megbízható motor létrehozásához.

    Képeket kaptunk, meg hangzatos ígéreteket. Felújítva, másik vásárlása miatt eladó. Fényezés rendben, a lebontott vázról is vannak képek a festést követően. A szétszedett blokkról is vannak képek. Talán még az is lehet, hogy motort kapunk a pénzünkért 120e jó magyar forintért.

    Sajnos a Simson árakkal kicsit eltévedtek azok, akik meg szeretnének szabadulni a portékától. Előfordul, hogy munkát ölnek egy motorba, de azt elfelejtik, hogy a gyáritól eltérő állapot senki számára nem vonzó, továbbá, hogy egy őszinte, lepusztult motorból sokkal jobb dolgozni, mint egy tákolt, foltozgatott romba életet lehelni.

    Képet, nevet nem teszek közzé, nem vagyok ilyen csúnya, gonosz ember. A hirdetés után naivan elindultunk, és megtaláltuk az eladót.

    Folytatás...

    TheLázs 4 hónapja 19

  • Gertrúd tündöklése

    Tegnap este átvettem Tibortól a gépezetet. Beszélgettünk egy darabig, átadta a szükséges tudnivalókat, majd felpattantam és hazarobogtam. Azaz, hazarobogtam volna, de sehogy sem sikerült rávenni magam a gyors hazaérésre. Inkább csavarogtam egy kicsit, és hallgatóztam, próbálgattam a motort, hogy megtudjam, hogy a Mester milyen munkát végzett. Az első tíz méteren már érezni, hallani lehetett a különbséget. A vibrációk csökkentek, a motor sokkal lelkesebben veszi a fordulatot, és érzésre elég mélyről megindul. Az előző összerakásból utólag semmi jó nem sült ki. Kicserélték a nem csereérett főtengelyem feleslegesen, felraktak egy olyan tirisztoros gyújtást amiben az alkatrészek szisztematikusan egymás életére törtek, valamint most, bontáskor kiderült hogy lengyel volt az SKF-nek mondott csapágy. Itthon gyorsan meg is néztem a számlát... Nem is értem, miért nem voltam gyanakvó, hogy csak 3db szerepel rajta. Nem baj, a szög kibújt a zsákból, a görgők meg a görgőkosárból, és tegnap este már egy ténylegesen jó minőségű alkatrészekből elvégzett precíz felújítás eredményét ülhettem meg. Aznap még nem nagyon éreztem a négy sebességes váltómű előnyeit, de másnap már feltűnt, hogy az emelkedők már nem jelentenek akkora kihvást, és nem kívánják meg a hosszú nekifutást.

    Folytatás...

    TheLázs 4 hónapja 4

  • Gertrúd Kálváriája

    Ez egy fényképeket nélkülöző epizód lesz, amit természetesen a jó idő megjelenésével és az első utakkal mindenképpen pótlok majd.

    Lassan kezdem azt hinni, hogy gertrúd nem is fecske, hanem főnixmadár. Történt ugyanis, hogy szegénynek egy szűk éven belül kétszer is újá kellett születnie. Megtettem vele az első ezer kilométeremet, és nagyon megkedveltem. Voltak ugyan hibái és hiányosságai, de az idő előrehaladásával egyre könnyebb és vidámabb lett az együttélés. Az első túráink is csodálatosak voltak: két Balaton kiskör, és sok csatangolás is belefért ebbe a bő ezer kilométerbe. Sajnos egy téli napon - amikor már hivatalosan is túl hodeg volt a motorozáshoz - talán anyaghibából, talán szerelési hibából fakadóan egy komoly műszaki hiba lépett fel. A hajtókar felső görgősora elszabadulva azonnal mély barázdákat vésett a hengerbe, majd kompresszióvesztés következtében leállt a motor. Nem volt messze otthonról, sem Tibortól, a pedáns és preciz szerelőtől.

    Folytatás...

    TheLázs 4 hónapja 3

  • Imperium Galatcita II

    Sziasztok! Ki játszik még ezzel a csodával? Én most vettem elő... Egy multiban benne lenne valaki?

    TheLázs 5 hónapja 10

  • Milyen műszerész-csavarhúzókészletet vegyek?

    Semmi tapasztalatom nincs. Azaz, annyi van, hogy a modellezőboltban Kennedy készleteket használtunk, az rendesen bírta, évekig. Az ottani készlet viszont picike volt, nekem olyanra lenne szükségem, amivel nagyobbat lehet húzni egy kicsit, nem az az egyszerű nádszálvékony fémnyél, ami legtöbbször megtalálható.

    Egyszer szeretnék venni, sok-sok évre. Ki mit használ?

    TheLázs 5 hónapja 7

  • Legközelebb óvatosan álmodj!

    Ma hajnalban történt velem valami, ami az egész napra tönkretette a hangulatomat. Félig-meddig feléredtem, majd visszazuhantam az ébrenlét pereméről egy nagyon édes képbe.

    Szinte csak így sikerült bármilyen álmot elragadnom az elmúlt év során. Persze egy-két kivétel mindig akadt. Sajnos főleg rossz álmaim voltak, amik mélyebben megmaradtak bennem. Egyszer igen különleges világba csöppentem. A párválasztás során ugyanis nem a pénz vagy a jellem számított, hanem a hangszeres tudás. Egy lány nagyon tetszett, akit szerettem volna lenyűgözni, és hát meglehetős önbizalommal álltam neki, hiszen a való életben sem áll távol tőlem némi zene. Ott és akkor viszont nagyon csúnyán leszerepeltem, a dallamaim egyszerűen csak "közhelyesek" voltak a riválisoméihoz képest. Valahogy hirtelen oda jutottunk, hogy mindenki rajtam nevetett. Arra emlékszem, hogy felálltam, és felrúgtam a zongoraszéket, majd felébredtem.

    Amíg a "rendes" módszerrel (lefekszem-álmodok-felkelek) szinte csak rossz álmaim voltak, a valóság szélén egyensúlyozva, majd onnan hajnali órákan visszaborulva szinte csak szépeket álmodtam, amikről sokszor már menet közben is felismertem, hogy álmok, hiszen a valósághoz túl jó dolgok történtek velem.

    Folytatás...

    TheLázs 6 hónapja 8

  • Mit csináltam tanulás helyett...

    Hirtelen ötlettől vezérelve. Már várom, hogy a villamoson megszólaljon a zsebemben.

    [link]

    TheLázs 6 hónapja 2

  • Gertrúd megállt.

    Ezerháromszáz kilométer. Ennyi jutott nekünk. Hazafelé haladtam, nem hajszolva a motort - aki olvasott, az tudja, hogy a kanárisárga schwalbe az alany, aki nem, annak pedig [link] - Aztán a kórház előtt Siófokon a négysávoson egyszer csak daráló hangot hallatott a szentem, majd megállt. Azonnal behúztam a kuplungot, majd a közeli járda melletti gyepre vettem az irányt. Nem sejtettem, hogy mi lehet, mert nagyon megijedtem, hogy nagy a baj, és először azt hittem, hogy elment a harmadik sebesség. Kiderült, hogy ilyesmiről szó sincs, csak álló helyzetben nem tudtam sebességbe rakni a motort.

    Sokkal szomorúb volt, amit ezután megállapítottam: a gyertyát kivéve az égéstérben aprócska fémszilánkok tömkelege volt. Felhívtam Tibort, minden keleti motor megsegítőjét, és megkérdeztem, hogy letolhatom-e hozzá, mert pont félúton volt a lerohadás helye Közte, és szerény otthonom között.

    Mikor odaértem, éppen Schwalbét szerelt, csak eggyel idősebb generációból. Megcsodáltam a szépen megőrzött vasat, majd megbeszéltük, mi lesz a sorsa az én harcos német paripámnak.

    Folytatás...

    TheLázs 6 hónapja 18

  • Soha többet konzumer laptop, soha többet lenovo

    Tompika spórol. Az ötödik évét töltő laptopot szeretné lecserélni, és össze is rakott erre kicsit több,mint százezer forintot. Bement a nagy Budapest tetszőleges szalonjába, és megvette a pénzéből kikerülő legkomolyabb gépet. 2015 augusztusában.

    A laptopot asztaliként használta, mellé tett monitort, hangfalat, egeret, billentyűzetet. Mégis kényelmesebb volt, mint egy asztali, mert hétvégenként hazavihette magával ama nagy Budapestről szerény kicsi falujába.

    Tompika én vagyok, és nagyon mérges. A méltán fikázott lenovo z50-75-ből sikerült ugyanis bevásárolni. A notesz fogta magát, és belassult, de nagyon. Minden szuperül működik rajta, csak lassú, nagyon. Win újratelepítés megvolt, ramok és HDD tesztje megvolt, BIOS frissítés megvolt, de a laptop továbbra is rossz. Ez ráadásul csak olaj volt a tűzre, mert több okból is utálom a masinát.

    -Takony hajlékonyságú vázszerkezet, ami a szélrózsa minden irányába szét készül folyni, ha az ember rossz helyen fogja meg.
    -Hullasegg és túlszínezett képregény közé belőtt színekkel rendelkező fényes FHD kijelző, ami a legkisebb természetes fény hatására olvashatatlanná válik akármekkora fényerőn.

    Folytatás...

    TheLázs 7 hónapja 65

  • Villanymotor butítás - jelleggörbeszabályzás

    Nos! Már el is készültem elméletben az egyik csodálatos tervvel, ami egy gyári, előre elkészített ESC RC-szabályzót lát el jellel. Ez elvileg ha nem is a legpontosabb, te kielégítő eredményt fog adni.

    A rototest-research.eu oldaláról lementettem, majd excelbe felvittem teljesítmény-fordulatszám görbék mérési pontjait. A mérési pontokra egy negyedfokú polinomot illesztettem, melynek x tagjai a fordulatszám, y pedig a teljesítmény.

    A kapott függvény y értékéből tovább számolok: az ESC -nek továbbított jelbe innen már "csak" két szorzóval kell, hogy belenyúljak: a gáz jel, és egy faktor. A maximális teljesítmény beállítására szeretném a faktort használni, így nem teljes kapacitáson pörög majd a szabályzóm, hanem a megadott értéken. E faktort valószínűleg empirikus úton határozom majd meg (állítgatom, miközben játszok).

    A probléma a jel formátumával van. Még nem volt nálam az arduinohoz servo-shield, de leírások szerint - már amiket gyorsan ki tudtam hámozni - nem is kötelező. Elég a szervónak adni egy 5V tápot, egy földet, és egy tetszőleges aljzatról az arduinon jelet. Sajnos eddig jutottam ma, de folytatom a kalandozást, és persze amint megérkeznek majd a hardverek, amint elmúlik a vizsgaidőszak, a tényleges fejlesztésbe is belevetem magam.

    TheLázs 7 hónapja 0

  • Arduino - motor jelleggörbe befolyásolás

    Elméleti síkon elkezdtem dolgozni egy koncepción, melynek alapja arduino távvezérlés és 5.8 FPV lenne. A dolog lényegét még nem lőném le, egyelőre csupán annyit, hogy nagyon jó válaszidőkre lenne szükség mind a vezérlés, mind a visszajelzés oldalról, és hogy a projekt célja a nettó szórakozás.

    A kérdés, amivel kapcsolatban elsősorban elmélkedni szeretnék veletek közösen az az, hogy vajon megoldható lenne-e, hogy egy villanymotort olyan "működésre" sarkalljak, mint ahogy egy benzinmotor vagy dízelmotor működik. Akár cserélgethetnővé is tenném a programokat, hogy a különböző motorok jelleggörbéjét így szimulálni lehessen.

    A hajtáslánc ezen részét némileg módosítani is terveztem, tehát a motor például kapna egy lendkereket, ami csserélhető lenne (ha ez szükséges), így szimulálva a valódi belsőégésű motorok "lendületét", ami felpörgetett motornál hirtelen felengedve a kuplungot a kerekek csúszásához vezet.

    A szabályzásnak persze nem kellene végtelen sok pontból álló atompontos görbének lennie, hanem mondjuk fordulatszámszenzorral a fordulatszám függvényében megadhatnék egy néhány pontra illesztett negyed-ötödfokú polinomiális függvényt, ami szerint a motorba érkező feszültséget vezérelném.

    Folytatás...

    TheLázs 7 hónapja 13

  • PC Dirt rally-hoz a legolcsóbban

    Különös véletlenek összjátékaként sikerült egy egész jó minőségű pc-t összehoznom.

    Egy embertől megvettem az asztali gépet

    32'990 Ft.-

    Core i5-2400
    Kingston 1*4 GB ddr3
    MSI H61M P20 G3 deszka
    250 GB HDD
    ODD
    éééés:
    Corsair 430x táp

    Ehhez fórumtárstól sikerült újonnan egy

    MSI GeForce GTX 1050TI aero itx - kártyát szerezni

    39'000 Ft-ért.

    Ehhez még elfelejtettem tápkábelt kérni, a bestbyte-ban volt 1799 Ft-ért (ilyenkor mindig kártyával fizetek, hogy egy forintot megspúroljak)

    Még megy a benchmarking, de azt már látom, hogy mire lehet számítani. 80% GPU és 70% CPU mellett megy a Dirt Rally betonstabil 60 FPS-el high beállítások mellett. Erre vágytam :D És rengeteg régi-új címre persze, amit eddig nem adatott meg kipróbálni.

    Címek tekintetében jöhetnek vélemények, minthogy az is érdekel, mit lenne érdemes még tenni a géppel, ha érdemes, korszerűsíteni.

    TheLázs 8 hónapja 14

  • Hogy féljek, meg kellett ijednem magamtól

    Ma a budafoki úton hazafelé sétáltam, amikor egy kisebb zebrán egy kikanyarodó autós nem vett észre és kis híján elütött. Nem jött túl gyorsan, az útjából ki tudtam térni időben hátrafelé.

    Ami ezután következett, az én voltam. Egy ősi, fáradtságtól és idegtől fűtött reakcióként izomból rúgtam egyet a hátsó lökhárítóba. Párat léptem az utamat folytatva, amikor a kocsiból kiszállt az emberünk. Én elnézést kértem tőle hogy belerúgtam a kocsiba. Ő kihangsúlyozta, hogy amint észrevett - nem tiszta, hogy a rúgás előtt, vagy után, arra már nem emlékszem - megállt, és hogy az a fontosabb, hogy nem lett semmi bajom, de ne rúgdaljam mások autóját, mert ez így nem pálya.

    Elváltak útjaink, majd gondolkozni kezdtem azon, hogy miért rúgtam bele az autóba. Ha már csak az erőviszonyokat nézzük, sem tűnik jó döntésnek. Ha azt nézzük, hogy a sofőrrel szemben kellett volna megvédenem magam adott esetben, akkor sem bíznék a fizikumomban.

    Még a nyári léüzemes kalandom, és az ottani pöcs főnökkel való találkozásom is hasonló volt. Ott is az elején nagy volt a szám, aztán a levél végül elmaradt. Az aggresszív nyulat megverik. Ahogy hazáig sétáltam, el kellett borzadnom rajta, hogy ez én vagyok. Saját magam legnagyobb ellensége. Nem mentesíti ez a hülye főnököt a hülyesége alól, és nem mentesíti a vétkes sofőrt a hibája alól. Nem az én feladatom viszont őket megnevelni. Mérnöknek tanulok és nem pedagógusnak.

    Folytatás...

    TheLázs 8 hónapja 22

  • Az egyetem-kapcsoló működése.

    Megfigyeltem magamon a munkakedvet, munkamorált. Egészen addig nyomát sem találtam annak, hogy lenne bármi kedvem az egyetemmel foglalkozni, amíg ez a hét el nem jött. Most szorul a hurok, most muszáj. Most belevetettem magam, és nem is voltam levert, lehangolt a végén, hanem büszke, hogy lám, ezt is megoldottam.

    Elért a prokasztinációs betegség tehát. Az élet rövid, és ennek jó részét kihajítom. Nem annak örülök, hogy ezentúl másképp lesz, mert nem lesz. Annak örülök, hogy az elkövetkező két hétben kizökkenek a semmittevés-spirálból, hogy aztán dolgom végeztével boldogan visszacsöppenjek bele. Nem leszek szemernyit sem kevésbé lusta, sem szemernyit szorgosabb. Pedig kellene, de nem ringatom magam illúziókba. Arra most úgy sincs idő. Haladni kell, tolni kell, amíg és ami belefér.

    TheLázs 9 hónapja 0

  • A fecske egy költöző madár...

    Ez a nap is elérkezett, amire úgy vártam már a februári megvásárlást követően: a motorom felújítása befejeződött, üzembiztos és üzemképes Gertrúd. Igen, már neve is van. Eddig egy nagyon hosszú folyamat vezetett, aminek előző fejezeteit már kifejtettem korábbi írásaimban, így a legutolsó írás óta bekövetkezett változásokat foglalom csak írásba. Az egész művelet kezdetén, Februárban valahogy így nézett ki:

    Hirtelen nem is tudom, hogy kronologikus sorrendben haladjak-e inkább, vagy csak brute-force írjam, ami az eszembe jut. A nyár rettenetes és fantasztikus volt, ahogyan lenni szokott, néhány szempontból ilyen, néhányból olyan. Egyvalami biztos azonban: nem csináltam tökéletesen a felújítást, sok helyen másképp járnék el, olcsóbban és ésszerűbben jönnék ki, mint ahogy sikerült. Ezt megpróbálom számszerűsíteni is, a buktatókat figyelembe véve és bemutatva, hol úsztak el a súlyos ezer forintok. A szent excel táblát a következő linken találjátok:
    [link]

    Folytatás...

    TheLázs 10 hónapja 0

  • Nyílt levél a nyári gyakorlat közvetlen főnökének

    Sziasztok! A nyár során sok megpróbáltatás ért eddig.

    Egy siófoki léüzemben dolgoztam, a neveket és a cégnevet kisatírozom. A kérdésem az, hogy idő előtti távozásom után - engedélyt kaptam bemenni elbúcsúzni a jövő héten - hagyhatok-e ilyen nyílt levelet neki, mennyire illik/szemét dolog az ilyesmi? Illetve fogalmazásbeli korrekciókat is szívesen fogadok, mert nem vagyok benne közel sem biztos, hogy ez a rage-fueled burn-halmaz a legjobb, amit a kezeim közül kiadhatnék.

    Tisztelt L!
    Szerencsés vagyok, amiért az XYZ töltőüzemében szolgálatot teljesíthettem, de mindenképpen szerettem volna írni Neked, mert nem érzem úgy, hogy ottlétem alatt részedről tisztességes bánásmódban részesültem volna.
    Ahol vágják a fát, ott hullik a forgács. Ez az orosz eredetű közmondás mindig az eszembe jut, ha valamilyen munkám során hibát követek el. Tévedni emberi dolog, és ennek megfelelően mivel emberek vagyunk, mi is tévedünk. A tévedések általában vagy szimpla figyelmetlenségből származnak, vagy hibás tudással rendelkező alkalmazottak követik el. Friss munkaerő révén nálam mindkét hibaforrás szerepet játszott, főleg a tudásomban lévő hiányosságok mutatkoztak meg. Ilyen esetekben – ha időben észrevettem, akkor a műszakvezetőtől kérdeztem, ha csak késve, akkor egyből K-hoz mentem, aki oktatott, hogy hogyan kerülhetem el a jövőben az ilyen hibákat, miből vehetem észre, ha kezd egy művelet félrecsúszni.

    Folytatás...

    TheLázs 11 hónapja 22

  • Jól eső rendbontás

    Ma értem haza Ulmból, családi rokonlátogatás és nyaralás címszó alatt. Az első utam Dorkához vezetett, beszélgettünk egy jót, sétáltunk egy kicsit, jól éreztük magunkat. Ez este tíztől fél tizenkettőig történt. Aztán bementem a munkahelyemre az aktuális műszakvezetővel beszélni pár sort, aki megnyugtatott a légyártás körüli teendőimet illetőleg. Mert hogy ez lett a munkám nyárra: Sió levet segítek tölteni a hatalmas, hangos, és komoly műszaki apparátusok mellett. Körülbelül éjfélkor kigördültem a Sió parkolóból, majd úgy döntöttem, motorozok egy kicsit.

    A siófoki Fő tér fényei mindig elvarázsoltak, amikor mellette dolgoztam is, így oda vitt az utam. Az első dolog, amit megpillantottam, az egy peugeot 206, körülötte négy tanácstalan húszéves. Megkérdeztem tőlük, mi a helyzet, mondták, hogy nem indul, nem bírták tolva sem indítani. Na, azért csak lássuk meg - mondtam, majd néhány métert követően tiltáson forgó motorral kilőtt a kis, zöld, lefingott oroszlán. Hiába, lakjon az a Fő téren nyáron, akinek hét anyja van...

    Folytatás...

    TheLázs 1 éve 8

  • Izgalmas elektro-kérdés.

    Ha van egy tekercsem, ami üzemi körülmények között 21 watt teljesítményt ad le, amit 12 voltos feszültségen tesz, akkor mi történik, ha rövidre zárom? Tönkretehettem ezzel egy körülbelül fél órás, szakaszos használat alatt? Holnap lesz meg a műszeres mérés, ma már sajnos nincs lehetőségem. Mi jelzi azt, hogy tönkretettem a tekercset: szakadást mérek a két vége között?

    A válaszokat köszönöm, Simson motorom villanyán kotlok már napok óta.

    TheLázs 1 éve 6

  • Word Crimes

    Ha ma, 2017-ben trabantot vezetek...

    és kormányváltó hangulatom van...

    az normális?

    TheLázs 1 éve 2

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.