Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) nemlehet


nemlehet
őstag

Nincs akkora különbség a benzines és a dízel között. A kuplung beállításától sokkal inkább függ mint az autó benzines vagy dízeles voltától.

Amúgy ha szabálytalanul, záróvonalon át előzött vagy vágott be eléd akkor jogtalanul buktatott meg a biztos. Innentől meg nem a "barom" hibája, csak keresett valami indokot, mert meg akart buktatni.

Vizsgán pl az egyik barátom karambolozott, mert a piroson keresztül kikanyarodtak elé. Mégsem bukott meg, mert nem az ő hibája volt.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#2) Petyyyyy


Petyyyyy
addikt

Néhány éve már nem tanuló vezetőként - bár ettől függetlenül azért van még mit tanulni szerintem a következők fogalmazódtak meg bennem.

A rutin vizsga eltörlése számomra is fájó pont volt. Kb. 12 éves korom óta vezettem, - nem csak erdőkhöz vezető földes úton, hanem jobbára egy főútról a falunkba irányuló 5km beveztő szakaszon, de nagy ritkán főúton is - így sok újdonság nem ért a Kresz oktatáson és a tanuló autóba üléskor sem, de azért az autót is szokni kell. Tanpályán 3 kört mentem, aztán "akkor most megyünk a városba!" felkiáltással vezényelt tovább az oktatóm. Nem éreztem túl nagy megkülönböztetést az órák alatt. Más kérdés, hogy mindenki - most már én is - késztetést érez arra, hogy a szabályosan ötvennel haladó tanulót meg kell előzni városban. :U
Nem voltak levillogások, dudálások és társai.

Forgalmi vizsga előtt elmesélte az oktatóm, hogy mi buktatta meg az előző versenyzőt. OK, mondom majd én figyelek....hát nyilván hogy ugyanazt a hibát megettem én is és ennek ellenére sem szakította meg a vizsgabiztos a vizsgát. Négysávoson a kerszteződésben, a zebra előtt bazi mikrobusz, így simán kitakarja azt, aki a zebra előtt áll és várja, hogy elengedjék. Ekkor is úgy kell megközelíteni a kereszteződést, hogy adott esetben ugye el tudjam engedni a lábbuszos kollegát. Persze, hogy nem engedtem el. :))

Az átállást tekintve viszont egy univerzális tanáccsal tudok szolgálni: Keep calm! Tolatásnál, beállásnál, indulásnál és mindenhol el kell felejteni azt, hogy úrist'n mi lesz ha nem leszek elég gyors, tuti ledudálnak, levillognak, stb. Halál nyugalommal kell csinálni és akkor menni fog.
Mikor először ültem benzines autóban...egy nyugalmazott tábornokot kellett elfuvaroznom Pesten. Cseppet sem volt para nyilván :DDD De mire az autóhoz értünk leredukáltam a pánikot. Helyette egy kissebb mellény, merthát megy ez nekem! És láss csodát: megnyugtattam magam annyira, hogy tényleg ment is. Csúcsidőben 2-3 óra vezetés és superhero leszel. :)
Jellemzően mindenki baromi szemtelenül és pofátlanul vezet. Viszont üdítő élmény egy normális sofőrrel találkozni az úton, szóval nem kell átvenni a mindenhol nekem van elsőbbségem c. szokást.

PS.: Vizsgák után ~ 1 hónappal senki nem tartja be a szabályokat, 2-3 hónappal később pedig a nagy részére már nem is emlékszel.

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#3) ^Clown


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Én dízelen tanultam vezetni, azóta szinte csak benzines kocsikkal jártam. Benzinesekkel könnyebb lefulladni, meg kell szokni, hogy alul a benzines motorok nyomatékszegények, ellentétben a dízel kocsikkal. Ráérzel, aztán fel se fog tűnni többet :)

(#4) bmwsan


bmwsan
senior tag

Szia!

Én is így voltam ezzel, de idovel, ahogy egy kis tapasztalatot szereztem (egy év alatt mentem kb 25 000km-ert) máshogy látom már a dolgokat. A szabálytalakondás már más kérdés.
A sávváltás, besorolás egy tanulóvezetonek mindig több ido, de ez természetes is.
Nem ismered a kocsit határait annyira, saját képességeidet, illetve még nem teljesen alakul ki a rutinszerü vezetéskultúra, kicsit olyan robotszeru. Elsonek az egész folyamot végig gondolod, majd utána cselekszel.
Aki viszont halad ezt nem mindig várja végig.

Tanuló vezetoként a tapasztalat hiánya miatt ,nem vezet olyan vehemenciával az ember mint, aki több százezer kilométert tudhat maga mögött.
Szerintem mire valaki azt mondhatja, hogy tud vezetni legalább egy 100 000 km maga mögött kell tudnia, lehetoleg nem 20 év alatt hétvégi soforkent.
Kecskeméten tanultam én is amúgy.

1-2 nap alatt megszokja az ember a benzint, kicsit több gázt kell adni elindulásnál, de azt majd érzed.
Jelenleg 3 autót használok/tam (céges turbobenzin, szüleim dízel autója, illetve nem rég adtam el az én benzines Civicem). Már fel Sem tunt, hogy meilyk milyen motorral volt szerelve.

Illettve benzinnél nagyobb gyorsításnál vissza kell kapcsolni, mivel dízeleknél már gyakran 1500-2000-es fordulat között kello nyomaték áll rendelkezésre, addig egy benzinesnél az ero inkább 2500-as fordulat körül jelenik meg.

Sok sikert a kovetkezo vizsgához! :))

(#5) Sethdobaloah


Sethdobaloah
senior tag

attól fulladsz le, hogy még nem megy rutinból a váltás, nem azért mert ilyen-olyan az autó. Ha már odafigyelés nélkül váltasz, teljesen mindegy lesz egy pár váltás után, hogy éppen milyen autót vezetsz.

...csak én vagyok helikopter?

(#6) Petyyyyy válasza Sethdobaloah (#5) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Hiába váltasz rutinból, akkor sem mindegy hol és hogyan fog a kuplung. Nem nagyzolásból, de a fateromnak - akinek egy kivételével mindenből megvan a jogsija - is át kell szokni, ha benzinesbe ül. Nem fullad le, de nem olyan finom az első pár kapcsolás.

[ Szerkesztve ]

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#7) PuMbA válasza Petyyyyy (#6) üzenetére


PuMbA
titán

:K Egy 2015-ös Skoda Octavia és egy 1993-as nem szervós, nincs semmi segítés Astra F között nagyon nagy különbség van és az Astránál sokszor rosszul időzítve jönnek ki a dolgok nekem, pedig mindkettőt vezettem már többször, de átállni sosem könnyű. Az Astra fékje ráadásul annyira másabb / gyengébb az Octavia-éhoz képest és egyszer majdnem belemenés lett, annyira megszoktam az Octavia fékjét.

[ Szerkesztve ]

(#8) bmwsan válasza Petyyyyy (#6) üzenetére


bmwsan
senior tag

Itt a pont. :K

Nagyban fog a kuplung állapotától, illetve, hoyg egy dízel autónak már kis fordulaton elég nyomatéka van ahhoz, hogy egy autót meg tudjon mozdítani.

[ Szerkesztve ]

(#9) h3lios válasza bmwsan (#4) üzenetére


h3lios
addikt

Dízelnél könnyű beleszokni a tutiba, hogy szinte gázt sem adsz de gurulsz. Ez a benzinesnél instant lefulladás. :) Ezért nem szabad megszokni, hogy csak arra hagyatkozol, hogy majd gurulsz 1-esben, aztán gáz és 2-es. Mert ez benzinesnél nem lesz jó. :D

Köszi a jókívánságot, 4-én megyek következőnek. :) Most kicsit necces a dolog, mert az egész város fel van túrva felújítások miatt.

Legtöbb probléma egyénként tényleg úgy van ahogy mondjátok, nem magával a vezetéssel van a baj, hanem még sokesetben nem ösztönből jön a dolog. A váltások már hálistennek mennek olyan szinten, hogy nem is figyelek, de mindig jól választom meg a fokozatokat.

Ami problémás (való életben nem az), hogy nem feltétlen bízok meg az autós társaimban. Amikor kereszteződésben nekem van elsőbbségem, de a kisutcából kivágódik valaki, majd tol egy satuféket, na az a herótom. Nem tudom eldönteni, hogy kihajt elém vagy nem. És egy vizsga simán mehet el ilyen barmokon, mert nyilván az ember ösztönből el akarja a karambolt kerülni, de ha lemondom az elsőbbségemről az is ugyan úgy bukás tud lenni.

Oktatóm mesélte, hogy egész ultimate kategóriás bukásai voltak a tanítványainak. Pl. zebráig tekert ezerrel a bicajos a delikvens pedig nyugodtan ment volna át előtte, mert akkor nem jár a bicajosnak elsőbbség, amikor meg a zebrára ért "leugrott" és gyalog ment volna tovább. Ezért bukott is az illető... :U

[ Szerkesztve ]

B-tag: H3lios#2825

(#10) Petyyyyy válasza h3lios (#9) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Ó, mégvalami!

Ha jó arc az oktatód, megengedi, hogy beülj hátra potyának, mikor valaki más vezet nála éppen. Én jogsi megszerzése után is csináltam ilyet, hogy szokjam a forgalmi helyzeteket. Nem hátrány, hogy valaki rögtön elmagyarázza helyben, hogy mi is a bibi.

Dízelnél is változik majd a dolog, ne aggódj. Az elején még juhuu elindultam teljesen simán, minden dadogás nélkül! Aztán hamar kezdi érezni az ember hogyan lehet rendesen kiindulni a lámpától, de mégsem forgatva 4 ezerig, csak nyomatékból. :)

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#11) h3lios válasza Petyyyyy (#10) üzenetére


h3lios
addikt

Annyira nem szereti, ha más is van bent amikor vezet valaki. :) Engem pl. zavar ha valaki hátul ül, nem a vezetésben, csak nem érzem jól magam.

Ettől függetlenül a hibákat mindig átbeszéljük. Illetve amikor kollegámmal (csaj mind) megyünk haza ott is észre veszem a hibákat, stb. :D Ez vicces is egy idő után. :)

B-tag: H3lios#2825

(#12) mephi666


mephi666
nagyúr

szintén kecskeméten tanultam, gondolom te is a füredinél vagy, mert talán csak nekik van a városban saját rutinpályájuk :) én egy 1.9es dízel vectrán kezdtem, utána céges 1.6os skoda praktik, 1.4es peugeot 207, 1.6os octavia, 1.9es octavia (cégesek, mind dízel) ...ezek után kezdtem asszony 1.4es benzines f astra-ját használni... elején zavart kicsit meg fura volt a szervo és minden "segítség" hiánya, de már többet használom sokkal az astra-t és észre sem veszem, ha felváltva vezetem ezt-azt... max annyi, hogy a dízelt kicsit jobban taposom, mint a legelején... 3éve van jogsim, 28 évesen kezdtem, mert igazából nem éreztem soha szükségét, de a munkahely erőltette... az elmúlt bő 1.5-2 évben kezdtem egyre többet vezetni, de még mindig nem érzem azt, hogy én lennék az utak királya... szerintem soha nem is fogom ezt érezni, de nem is vágyok rá: általában lendületesen megyek, szabályokat igyekszem betartani, figyelek a környezetemre (több balesetet is sikerült már elkerülni, ahol nem én lettem volna a hibás, de ha nem muszáj nem törném össze szívesen a kocsit+magam)

ui: kecskemét szerintem viszonylag nehéz terep a sok barom miatt... látunk néha olyan wtf? akciókat, amik simán mehetnének egy gyűjteménybe... pl állunk az irinyi utcán a március15 felől érkezve a balra kanyarodó sávban a lámpánál, piros nekünk is meg mellettünk jobbra az egyenesen haladó+jobbra kanyarodó... jön valaki barom mögülünk, kivág jobbra, aztán megy át egyenesen pirosra... vagy fordítva még gyakoribb: balra kanyarodó zöldjére mennek át úgy egyenesen, hogy öröm nézni... mostanában meg arra szoktak rá, hogy körforgalomban bevágnak elém, de úgy hogy fékeznem kell, ne verjem telibe a barmot :U ezen a héten legalább 4-5 ilyen is volt

ui2: vasárnap jó volt, 44esen jövünk, öcsödre kitettek az út fölé féltucat sokszemű kamerát (remélem működnek is már), szépen haladunk a megengedett sebességgel, ahogy mások is előttünk-mögöttünk rendes követési távolságra, erre gyökér audis vagy 90el eldarált az egész sor mellett... közben talán volt zebra+forgalomtól elzárt terület is :) lehet nem hatja meg a csekk, amit kapni fog, de megérdemli

amúgy nem értem teljesen hogy húzhattak meg, mert az aluljárónál akármerről jössz, a te sávod szélesedik ketté... ha előre jelzel és mégy abba a sávba, ahova szándékozol, elvileg sehogy nem kerülhet eléd, csak szabálytalanul, záróvonalt keresztezve (szerintem ez a vizsgaelnök görénységén múlott)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#13) h3lios válasza mephi666 (#12) üzenetére


h3lios
addikt

Nem egyenesen jöttem, hanem az orvosi rendelő felől 1 kisutcán ahol van is 1 elsőbbség adás tábla, ott nincs gond, mert van gyorsító sáv és aztán kell besorolni. A gond a vizsgán is és ma is a sáv végén volt, mert nem engedtek be. :)

Egyébként sok hülye van sajnos. Tegnap este is jöttünk haza kollegával 4 sávos úton mi és az előttünk lévő is balra akart kanyarodni belső sávból (Katona gimi elől) és a hülyéje tovább ment a szembe sávba és onnan kanyart volna vissza. Tehát gyakorlatilag túlment a kanyaron és majdnem nekiment a szemben várakozó autósnak. Mi meg szabályosan fordultunk és visszafelé majdnem minket talált telibe oldalról. A vicces az egészben az, hogy kollegám barátja a helyi százados, szóval intézhet a faszinak valami ajándékot ha nagyon akar. :) Nézett is csak hogy lehet valaki ekkora nyomorult.

A vizsgabiztosról annyit, hogy az oktatóm mondta, hogy nem a legnagyobb szemétládát fogtam ki. Helyi viszonyokhoz képest még normálisnak is számít, csak annyit látott az egészből, hogy behúzódok a belső sávba és a másik meg zárón keresztül "kerül ki". Ez az ő olvasatában az volt, hogy nem adtam meg neki az elsőbbséget és ráhúztam a kormányt, tehát áttoltam a másik sávba. De eleve mit keresett mellettem amikor már a sávban voltam ? Ha látja, hogy elkezdek befelé kanyarodni és már majdnem bent vagyok mi a szarért vág be még mellém ? Oktatóm is mondta, hogy ha nem egy seggfejjel találkozok annyi az egész, hogy marad mögöttem és nem próbál meg megelőzni...

B-tag: H3lios#2825

(#14) mephi666 válasza h3lios (#13) üzenetére


mephi666
nagyúr

vannak ilyenek: még amikor tanultam vezetni, az auchan felől a körforgalomnál kanyarodtunk jobbra a dunaföldvári útra, itt is megszűnik ez a sáv kb 100 méter után... indexeltem előre, hogy sávot váltanánk, majd tükör, indultam, oktató meg visszarántotta a kormányt, mert a mögöttünk levő nagygázzal kivágott mögülünk :U az ilyen barmokat azért utálom, mert tudják hogy meg fog szűnni a sáv, nem fogsz ott lesátorozni a végén, de direkt kivág és bemegy melléd, mert miután ő már abban a sávban van, neki van elsőbbsége... szeretem gyorsan letudni a sávváltásokat, ilyen helyeken ha tiszta a másik sáv, felveszem a lendületet és megyek is át, amikor megtehetem...

pár hete a technika házánál a kiskörút volt vicces: feltúrták rendesen, leszűkítették 1 sávra és a régi centrum mellett még fel is vésték, hogy legyen vagy 5centi szintkülönbség, aztán csak 1km/h-ra lelassítva bírjon áthaladni a nép... ide a kiskörútra a rákóczi felől kanyarodtunk, de már a jó sávba... kb 30 autót vártunk meg, mire valaki beengedett, utána meg figyelhettük, ahogy a bal oldali sávból át akarják küzdeni magukat páran a mienkbe... volt aki erőszakosan nagygáz, aztán betolta a kocsi elejét egy egérseggnyi lukba, más meg csak próbálkozott, ahogy az előttünk haladó nem engedte az istenért sem... gondolom páran kihordtak ezen a helyen is lábon 1-1 agyvérzést, pedig csak annyi kellene, hogy 1-1 embert beenged maga elé, aztán 1 normálistól ezt ő is visszakapja (mint amikor hétfőn a március15ről a dombnál balra a nyírire kanyarodtunk volna... jobbról az arborétumig állt a sor, elmentek már vagy 20an és valaki szépen megállt és kiengedett pár autót... meg is köszöntük neki)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#15) h3lios válasza mephi666 (#14) üzenetére


h3lios
addikt

Ez hiányzik mostanában nagyon. Nem hiszem, hogy mindenki annyira siet, hogy ne férjen bele az, hogy 1-2 autót elenged. És ez nem egyedi eset folyamatosan ez van.

Engem szerencsére tanulóként még nem dudáltak le azért mert az elején lefulladtam, előfordul.
Valamelyik ugyan ilyen tanuló SX4-esre fel is van ragasztva, hogy lefulladhat, vissza is gurulhat figyeljenek oda.
Persze előzgetni szoktak a pályaudvarnál az elején még megelőzött egy Volvo-s a kanyarban, mert olyan "rohadt sürgős" dolga volt. 500 m múlva ott állt a Penny-nél, hogy kiszálljon az egyik utasa. Balról elmentünk volna mellette, mert be akartunk menni a penny parkolóba. Erre amikor mellette vagyok elindult izomból balra. Arrébb is rántottam a kormányt, oktatóm pont telefonált, szóval ott rajtam múlt, hogy nem törte össze mindkét autót. Oktatóm ugatott is neki rendesen. Nem értem az ilyen barmokat... :U Csak észreveszi, ha a vezető oldali ajtó mellett megy el 1 másik, de ezek szerint mégsem.

Az ilyen f.szkalap csavarodjon fel az első oszlopra ne a többi ártatlan autóst törje össze / veszélyeztesse.

[ Szerkesztve ]

B-tag: H3lios#2825

(#16) #56573440


#56573440
törölt tag

sokan mondják hogy t-betűt tessék kirakni a friss jogsisoknak. saját tapasztalatból mondom csak céltábla leszel. ha egy r=1 vezető meglátja a kocsi tetején hogy tanuló, bármi legyen meg akar majd előzni. előtted lenni, mindegy mi van, de le kell nyomni.

bár enélkül is megteszik, ma reggel izomból előzött meg egy balfék hogy 5 méter múlva satuzva álljon be a sor végére majd kiszállt amikor látta a tükörben hogy megtapsoltam okos húzásáért. amikor kiderült hogy két fejjel kisebb, 20 évvel idősebb, és 50 kilóval könnyebb akkor visszaszállt mondjuk, de ezekkel nem igazán tudsz semmit se csinálni.

nagyon gyenge a közlekedési kultúra, sokan ott élik ki vélt vagy valós sérelmeiket, vezetik le a feszültséget, stb. ezeket hívjuk pusztán parasztoknak. mi meg mint tudjuk agrár ország vagyunk ;]

(#17) mephi666 válasza #56573440 (#16) üzenetére


mephi666
nagyúr

írni akartam én is, hogy a T-betűt felejteni kell :) meg a másik: a kocsi mérete is célponttá teheti az embert... teljesen máshogy állnak hozzám, ha a 23éves f astra-val megyek, vagy a nagy céges 1.9es octavia-val... pedig ugyanúgy főúton óra szerint 100ra szoktam beállni (ami mindkettőben gps-el mérve kb 90) ...az astra meg nem gyorsul úgy, de jól tartható vele ez az utazótempó... városban is körforgalomból kihajtva itt a tescotól a város felé tipikus, hogy a mögülem érkező azonnal megy a belsőbe, mert "kis sz@r astra, úgyse megy" (pedig fel lehet vele venni egy pillanat alatt a városi 50es tempót, erre azért elég még az a 60ló)

ui: városi vezetésnél oktató mindig mondta, hogy a belső sáv azoké, akik azt hiszik, hogy a b-s jogsijukkal csak ott közlekedhetnek... aztán volt, hogy a belsőben több schumacher is várakozott egymás mögött pirosnál, akik eltéptek korábban mellettünk, mi meg elcsorogtunk a sor mellett az üres külsőben és kaptuk is rendre a zöldet :)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#18) prolad


prolad
őstag

Szerintem a rutin megszűnèse jó dolog,èn egyből városban kezdtem (Dunaújváros,ott nincs nagy forgalom).Valami a-s mercin tanultam,pár lefulladás volt,de hamar meg lehet szokni.Először F,majd G astrát vezettem/vezetek,na azokat nem lehet lefullasztani,kèt ès fèl ève van jogsim,egyszer törtènt ilyen.Pedig kellett már 3asból indulni,mert valami barom megtolt volna,ha mèg visszaváltok...

[ Szerkesztve ]

(#19) mephi666 válasza prolad (#18) üzenetére


mephi666
nagyúr

nálam úgy volt, hogy első alkalommal kimentünk itt a tesco parkolójába, ott körözgettünk, 1-es, 2-es, szlalom a felezővonal csíkjai közt olyan helyen, ahol órákig se járt más (max másik tanuló), akkor még a sulihoz az oktató vezetett vissza, második alkalommal félóra tescoparkoló, aztán cigiszünet közben mondta az oktató, hogy "na, akkor most menjünk ki innen, gyakoroljuk a feljebb váltogatást is forgalomban... de nem megyünk durva helyre, csak a nagykörútra" ...azt hittem, csak viccel, de nem viccelt :DDD innentől végig én vezettem a forgalmi vizsga végéig... (rutinpályára akkor mentünk a kötelezőt levezetni, amikor már 5-10 óra forgalom megvolt) és elég idősen kezdtem a jogsit, családban sem volt előtte kocsi... gyakorlás eddig max annyi volt, hogy 15-20 éve falun, földutakon mentem kb 2szer trabanttal 5-10 perceket

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#20) deicide válasza h3lios (#9) üzenetére


deicide
veterán

Ezt nem értem. Benzinesnél, ha jól van beállítva az alapjárat, ugyanígy működik. Sokféle benzines autót vezettem, mindnél, ha engeded a kuplungot, megindul az autó és felengedés után az alapjárati motor mozgásban tartja a kocsit. Rengeteget araszoltam így egyes/kettesben, hozzá sem kell érni a pedálokhoz, magától megy az autó.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#21) mephi666 válasza deicide (#20) üzenetére


mephi666
nagyúr

ja, nagyon finom kuplungolással 2esben is simán elindulok az 1.4-es f astra-val gáz nélkül... csak hát meg volt anno szokva, hogy a (dízel) tanulóautó gáz nélkül is simán felmegy emelkedőn meg indulni is laza vele egyszerű kuplungfelengedéssel, gázzal már lendületesebb, benzines viszont már alapból kér egy kis gázt, hogy ne úgy indulj mint egy abszolút tanuló

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#22) Petyyyyy válasza prolad (#18) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Nem simán valami A-s, hanem kimondottan A-s volt. Szürke, dízel => ugyanott tanultunk.

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#23) El Gringo


El Gringo
senior tag

semennyire nem lesz nehéz. Én több autóval is tanultam, benzines, dízeles. Nem nagy szám az "átállás". Ha meg új swiftet veszel, azt elég könnyű kezelni, lefulladni meg szinte lehetetlen.

ł----ł Myprotein regisztrációs kód belépésnél: 7UAY-R1 ł----ł Crypto.com meghívó (50$) ł-ł Revolut-meghívó (VISA ingyen posta) ł-ł CURVE meghívó (5 angol font ajándékba + MasterCard ingyen posta) PRIVÁTBAN ł----ł 5% iHerb kupon: LQV119

(#24) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

2 hónapja kaptam kézhez a jogsim. Dízel és benzin között talán a legnagyobb különbség az az, hogy bizony nincs akkora nyomaték, én is egy 105 lovas turbó-dízellel tanultam vezetni, most meg itthon 2 benzines gép van. Ugyan olyan szépen lehet közlekedni a benzines gépekkel is, nem kell tőle félni.

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#25) #56573440 válasza prolad (#18) üzenetére


#56573440
törölt tag

ha úgy érzed hogy

- forgalomban kell megtanulni emelkedőről elindulni stabilan
- irányváltásos manőverekkel bohóckodni
- tolatást, párhuzamos, merőleges parkolást tanulni
- 50-álló féket gyakorolni
- szlalomozást tanulni

akkor az szomorú. én is dunaújvárosban tanultam, de volt rutin, és teljesen rendben lévőnek érezném most is, hogy forgalomba azt engedjük ki, akinek az alap kresz tudásán kívül bizony alap autókezelési gyakorlata is van... nem a lefulladás miatt az a legkevesebb.

ne abból indulj ki hogy te ott vizsgáztál, hanem abból hogy más pl pesten vezet, és kerül ki úgy forgalomba, hogy egy 2%-os leejtőn felfele már 30 métert gurul vissza. forgalomban sokkal nagyobb a stressz, sokkal több faktorra kell figyelni, oda olvasatomban egy alap tudás elengedhetetlen lenne, hogy ne ezekkel kelljen már foglalkozni.

nem várnám el hogy a forgalom ütemében menjenek akkor sem, nálam türelmesebb ember nincs közúton, simán hagyom hogy idétlenkedjen előttem parkolgasson vagy lefulladjon, gond egy szál se. csak én nem értek egyet azzal, hogy bedobjuk a gyereket az óceánba aztán üvöltözzünk hogy balról cápa, a kezeddel meg csinálj úgy mint amikor a telefonon nagyítasz... senkinek se jó az. a tanulónak se, az oktatónak se, a közlekedőknek se. értem hogy vannak nagyon kis medencék ahol leér a lábad, de attól még a helyzet globális és vannak tengereink :)

(#26) h3lios válasza AllTheBest (#24) üzenetére


h3lios
addikt

Ilyen szempontból szerencsés lesz az autó választásom, mert 92 lovas 1.3-as Swiftet akarok majd venni. :)

Viszont akkor örülök, hogy nem lesz nagy a különbség a 2 hajtáslánc között, most már csak annyi kell, hogy november 4-én velem legyen az erő (vagy a fél falu ahogy mondani szokás) és kerüljenek el a hülyék. :DDD

B-tag: H3lios#2825

(#27) AllTheBest válasza h3lios (#26) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Nyugi, először én is megbuktam forgalmin... :)
Ajánlom, hogy emelkedőn tanuld meg a kézifékes elindulást, nagyon egyszerű használni :) Nekem az volt a szerencsém, hogy másodszorra egy olyan vizsgabiztost fogtam ki aki ismeri a családom és ezért már alapból kicsit oldottabb volt a hangulat, ráadásul az egyik legjobb útvonalat sikerült kihúznom :D

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#28) stickermajom válasza h3lios (#9) üzenetére


stickermajom
addikt

Ami problémás (való életben nem az), hogy nem feltétlen bízok meg az autós társaimban.

Szerintem ez nem problémás, inkább a jó hozzáállás. Annyi barom van, hogy soha nem lehet tudni épp mit csinál a másik.

(#29) Sethdobaloah válasza Petyyyyy (#6) üzenetére


Sethdobaloah
senior tag

ezért írtam, hogy mindegy lesz egy pár váltás után. Kifejthettem volna jobban is: új autóba ülsz, és pár váltásig szokod, utána már nem számít hogy mit vezetsz.

...csak én vagyok helikopter?

(#30) ^Clown válasza h3lios (#26) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Első szériás gömbölyű swift? Váltófelújításra tegyél majd félre olyan 80-90K-t, ha igen...

(#31) alkatraz3000


alkatraz3000
senior tag

miért vesz valaki swiftet, miiéééért. ráadásul 3. szériás már így nem is olcsó, annyi kellemesebb autó létezik.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#32) h3lios válasza ^Clown (#30) üzenetére


h3lios
addikt

Két lehetőségen gondolkozok G Astra vagy 2-es Swift (nem a tavalyi, hanem a 2005-ben bemutatott).
Utóbbi azért szimpatikusabb, mert a motorja is erősebb, illetve az 5 év amivel fiatalabb a széria rohadt nagy különbségeket eredményez km számban. Opelből 200 ezer alatt már csak visszatekertek vannak, Suzukiból pedig az átlag 130-200 km, de ki lehet fogni keveset futottakat.

(#31) alkatraz3000

Szívesen fogadok minden ajánlatot. Toyota és Honda is szimpatikus, de árban mind ezek felett van és korban 5-10 évvel öregebbek. Nem akarok 20 éves autót venni, tudom nem ezen múlik, de ha lehet minél fiatalabb évjáratot keresek. Toyota Avensis-t néztem még, de abból az újabbak már 1,5 milla körül mennek, annyit pedig nem szánok rá. 800-900 a felső határ.

[ Szerkesztve ]

B-tag: H3lios#2825

(#33) alkatraz3000 válasza h3lios (#32) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

az 3-as ;)

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#34) h3lios válasza alkatraz3000 (#33) üzenetére


h3lios
addikt

Nem vagyok még nagyon képben a sorozatokkal, az Astrákat vágom, mert könnyen követhező formáról és a betűkből.

B-tag: H3lios#2825

(#35) alkatraz3000 válasza h3lios (#34) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

ne aggódj, sokan keverik mert 1-es swift nem volt itthon sok. amúgy meg nem kilométert veszel, hanem állapotot. főleg magyarországon.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#36) h3lios válasza alkatraz3000 (#35) üzenetére


h3lios
addikt

Igen, volt 1 topicom, ahol érdeklődtem erről. :D Illetve van autó szerelő ismerős is. Ő mindkettőre azt mondta, hogy nem rossz, mármint a 3 -as Swift -re, meg a G Astrára. Utóbbit azért tartja jobbnak, mert több alkatrész van hozzá. De motorikusan nem mondta, hogy lenne velük probléma.

Sajnos itthon divatos visszatekerni a motort, illetve a törött autókkal lehúzni a hozzá nem értő delikvenst. Nyilván az első dolog vásárlás előtt, hogy megnézek ép verziókat, (ismerősökét) aztán amit veszek. Ha valamilyen karambolból származó javítást szarul csinálnak meg az ígyis-úgyis látszik. De viszek magammal hozzá értő embert.

B-tag: H3lios#2825

(#37) ^Clown válasza h3lios (#32) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Erre fel kell készülni, amúgy príma kis kocsi a Swift.

G Astrából és Suzukiból is ki lehet fogni széthajtottat, meg tipikus bácsi-autót. Nem kell rögtön az első autót megvenni, nézelődni kell minél többet. :R

Örök mondás: "nem kilómétert veszünk, hanem állapotot"

(#38) alkatraz3000 válasza h3lios (#36) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

először is. a hónap elejétől elérhető az a mobilrendszer, amivel le tudsz kérdezni adatot az autóról. ugye már egy ideje felírják a km-t műszakin.

G Astra egy egyszerű autó, alkatrészek olcsók, akár te is tudod szerelni és van némi presztízse. a csapott seggű, vagy kupé meg sötét színben kifejezetten menő is. swiftet hagyjuk meg az öregeknek ;)

amúgy 4-es polo, 4-es golf, fiesta, focus, mazda 323, corsa stb stb. rengeteg jó kis autó van még. a 8-900as határ fontos, hogy plusz költségekkel annyi, vagy azok nélkül? mert G astrából kb szalonautót kapsz annyiért :)

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#39) h3lios válasza alkatraz3000 (#38) üzenetére


h3lios
addikt

Átírás nélkül. :) A pénz már megvan rá, csak a járulékos költségekre nincs. De nem télre veszek autót (tudom, hogy olcsóbb). De garázs hiányában nem lenne jó helye.

B-tag: H3lios#2825

(#40) bmwsan válasza h3lios (#39) üzenetére


bmwsan
senior tag

Mindegy ám, lehet egész télen egy kereskedésben fog állni a kiszemelt. ;]
Am Swift jó választás, a G-s Astra sem rossz, csak az a gond , hogy rohadnak...
Golf 4-et 1.2 körül találni normálisat és viszonylag öregek, Mazdához, Hondához nincs után gyártott alkatrész, így az relatív drága, bár bontóban találni sok mindent.

Nem rossz autók még a Audi A4-ek, olcsók nagyon, a 110 lovas TDI meggyilkolhatatlan, fenntartása sem olyan vészes, de sajnos öregek. Cserébe vannak nagyon jól felszerelt, pöpec darabok, bár ki kell fogni.

Ebben az árkategóriában tényleg az egyik legésszerűbb és modernebb formájú autó az Swift.

(#41) #56573440 válasza bmwsan (#40) üzenetére


#56573440
törölt tag

az ésszerű a swift, de úgyis autót fog venni...

na térjünk a témára. 325 i vagy 330i lesz a vége? ;]

(#42) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nem tudom, én nem érzem bonyolultnak a dízel-benzin váltást, Januárban vettem az autómat, azóta még egyszer se tudtam lefullasztani, pedig alul gyengécske (régi turbós benzines).
Akármikor váltani kell a kettő között nálam nem gond, szerintem nálad sem lesz.

(#43) ^Clown válasza bmwsan (#40) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

110LE TDI-nél ott a kettőstömegű lendkerék, inkább a 90LE-s verziót kéne akkor már, de szerintem túl van árazva.

(#44) Petyyyyy válasza Sethdobaloah (#29) üzenetére


Petyyyyy
addikt

Ja hogy úgy...ebben az értelemben igazad van. :K

Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star

(#45) alkatraz3000 válasza ^Clown (#43) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Ott is van kettostomegu, ami mára azért nem is vészes mutatvány. Amúgy a 110 Lovas a pd verzió mar, azzal lehetnek gondok. A 90 lóerős meg halhatatlan, az mar nem tudom hány ezer éves koncepció, fater golf 5-ben is az van. Nyomatékos kicsit, de nem versenyautó. Ezen egy jól megírt chip sokat tud dobni, és az autó sem hal meg hamarabb, rengeteg tartalék van benne.

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#46) 7600 GS


7600 GS
addikt

Kecskeméten tanultam én is vezetni, az említett szakasz tényleg trükkös.

Sajnos azt kell mondjam, hogy a kecskeméti sofőrök jó része bunkó, persze itt is tisztelet a kivételnek. Akinek valami prémium autója van ( Q7, X5, stb), az rendszerint érezteti ezt az utakon is. Mintha egyikben sem lenne indexkapcsoló. :D

Fel a fejjel, később is meg kell küzdened az ilyenekkel! :)

(#47) ^Clown válasza alkatraz3000 (#45) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

PD-TDI-től mentsen meg a jóisten, érdemes utánaolvasni... Persze ha valakinek ez a hobbija, meg imádja szórni a pénzt kifelé az ablakon, akkor jó móka valóban :)

Szerintem egy jó szívó benzinesnek nincs párja :R

[ Szerkesztve ]

(#48) alkatraz3000 válasza 7600 GS (#46) üzenetére


alkatraz3000
senior tag

Tudod ki a világ legjelentektelenebb ember a világon? Aki a BMW.be szereli az index kapcsolót ;) amúgy gyárilag raknak bele, vagy az drága extra? ;]

Clown: ha észrevetted, én is arról beszéltem le emberunket :P

[ Szerkesztve ]

"Nincs pénzünk olcsó sz.rt venni ... !"

(#49) stickermajom válasza alkatraz3000 (#45) üzenetére


stickermajom
addikt

Amúgy a 110 Lovas a pd verzió mar, azzal lehetnek gondok.

Ez így azért nem teljesen igaz. A 110 lovasok (235 NM) még adagolósok, például az AFN motorkódú, amit nagyon szeretnek VW körökben. PD-ből is van 105 vagy 116 lovas, de 110 nincs tudtommal.
Másrészt a PD elemtől sem kell félni, mint a tűztől. Rendszeres probléma csak a Siemens elemekkel van, a többit Bosch-sal szerelték, azok ugyanannyira fognak tönkremenni, mint bármelyik más alkatrész az autóban.

(#50) joysefke


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Én akkoriban egy 1500rpm alapjáratú dízelen (Golf 1) tanultam vezetni. Nehéz volt vele lefulladni de nem lehetetlen :) Utána a jóval erősebb benzines autómmal (Carisma 1.6) első hegyre felfele induláskor azt hittem, hogy valami baj van, nem tudtam elindulni. :)) Meg kellett szoknom, hogy gázfröccs nélkül nem indul az autó.

Miután hozzászoktam és nagyon meg is szerettem a szívó benzines autó kiszámítható, közvetlen egyenletességét, külföldön munkaügy miatt béreltem egy Audi S3 1.9TDI-t, próbálgattam és bár sokkal erősebb volt mint az én benzinesem, rengetegszer lefulladtam vele.

Ott ahol egy 1.6 benzines motor kanyarban éppen elbírja a kettes vagy akár hármas fokozatot, a nagyobb dízel olyan erőtlen volt, hogy vagy mindig eggyel alacsonyabb fordulatot kellett kapcsolnom, mint benzinessel vagy szó szerint lefulladt az út közepén. 2000rpm fölött persze már bőven volt ereje, de én benzinessel hozzászoktam ahhoz, hogy gyakran nagyon alacsony rpm mellett kanyarodok araszolás tempóban, anélkül hogy visszaraknám eggyesbe...

J.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.