Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- oriic: A TOP 10 legtöbb hozzászólással rendelkező PH! felhasználó
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- GoodSpeed: ASUS TUF Gaming VG27AQ - finomhangolása
Új hozzászólás Aktív témák
-
bmwsan
senior tag
válasz
#56573440 #41 üzenetére
csak 330i, szigorúan Manual.
(#43) ^Clown válasza:
a 110-esbol van TDI (sot sztem csak az) 115 a PD, a 11-esekbe a kettos nem olyan vszes, de ha igen akkor szokták egy tömegure is cserélnni, probléma mentes elnyuhetetlen motorok.´
Még ha szénné tuningolja valaki ezt is jól viselik. -
joysefke
veterán
Én akkoriban egy 1500rpm alapjáratú dízelen (Golf 1) tanultam vezetni. Nehéz volt vele lefulladni de nem lehetetlen
Utána a jóval erősebb benzines autómmal (Carisma 1.6) első hegyre felfele induláskor azt hittem, hogy valami baj van, nem tudtam elindulni.
Meg kellett szoknom, hogy gázfröccs nélkül nem indul az autó.
Miután hozzászoktam és nagyon meg is szerettem a szívó benzines autó kiszámítható, közvetlen egyenletességét, külföldön munkaügy miatt béreltem egy Audi S3 1.9TDI-t, próbálgattam és bár sokkal erősebb volt mint az én benzinesem, rengetegszer lefulladtam vele.
Ott ahol egy 1.6 benzines motor kanyarban éppen elbírja a kettes vagy akár hármas fokozatot, a nagyobb dízel olyan erőtlen volt, hogy vagy mindig eggyel alacsonyabb fordulatot kellett kapcsolnom, mint benzinessel vagy szó szerint lefulladt az út közepén. 2000rpm fölött persze már bőven volt ereje, de én benzinessel hozzászoktam ahhoz, hogy gyakran nagyon alacsony rpm mellett kanyarodok araszolás tempóban, anélkül hogy visszaraknám eggyesbe...
J.
-
stickermajom
addikt
válasz
alkatraz3000 #45 üzenetére
Amúgy a 110 Lovas a pd verzió mar, azzal lehetnek gondok.
Ez így azért nem teljesen igaz. A 110 lovasok (235 NM) még adagolósok, például az AFN motorkódú, amit nagyon szeretnek VW körökben. PD-ből is van 105 vagy 116 lovas, de 110 nincs tudtommal.
Másrészt a PD elemtől sem kell félni, mint a tűztől. Rendszeres probléma csak a Siemens elemekkel van, a többit Bosch-sal szerelték, azok ugyanannyira fognak tönkremenni, mint bármelyik más alkatrész az autóban. -
^Clown
addikt
válasz
alkatraz3000 #45 üzenetére
PD-TDI-től mentsen meg a jóisten, érdemes utánaolvasni... Persze ha valakinek ez a hobbija, meg imádja szórni a pénzt kifelé az ablakon, akkor jó móka valóban
Szerintem egy jó szívó benzinesnek nincs párja
-
7600 GS
addikt
Kecskeméten tanultam én is vezetni, az említett szakasz tényleg trükkös.
Sajnos azt kell mondjam, hogy a kecskeméti sofőrök jó része bunkó, persze itt is tisztelet a kivételnek. Akinek valami prémium autója van ( Q7, X5, stb), az rendszerint érezteti ezt az utakon is. Mintha egyikben sem lenne indexkapcsoló.
Fel a fejjel, később is meg kell küzdened az ilyenekkel!
-
alkatraz3000
senior tag
Ott is van kettostomegu, ami mára azért nem is vészes mutatvány. Amúgy a 110 Lovas a pd verzió mar, azzal lehetnek gondok. A 90 lóerős meg halhatatlan, az mar nem tudom hány ezer éves koncepció, fater golf 5-ben is az van. Nyomatékos kicsit, de nem versenyautó. Ezen egy jól megírt chip sokat tud dobni, és az autó sem hal meg hamarabb, rengeteg tartalék van benne.
-
aero.
veterán
Nem tudom, én nem érzem bonyolultnak a dízel-benzin váltást, Januárban vettem az autómat, azóta még egyszer se tudtam lefullasztani, pedig alul gyengécske (régi turbós benzines).
Akármikor váltani kell a kettő között nálam nem gond, szerintem nálad sem lesz. -
bmwsan
senior tag
Mindegy ám, lehet egész télen egy kereskedésben fog állni a kiszemelt.
Am Swift jó választás, a G-s Astra sem rossz, csak az a gond , hogy rohadnak...
Golf 4-et 1.2 körül találni normálisat és viszonylag öregek, Mazdához, Hondához nincs után gyártott alkatrész, így az relatív drága, bár bontóban találni sok mindent.Nem rossz autók még a Audi A4-ek, olcsók nagyon, a 110 lovas TDI meggyilkolhatatlan, fenntartása sem olyan vészes, de sajnos öregek. Cserébe vannak nagyon jól felszerelt, pöpec darabok, bár ki kell fogni.
Ebben az árkategóriában tényleg az egyik legésszerűbb és modernebb formájú autó az Swift.
-
h3lios
addikt
válasz
alkatraz3000 #38 üzenetére
Átírás nélkül.
A pénz már megvan rá, csak a járulékos költségekre nincs. De nem télre veszek autót (tudom, hogy olcsóbb). De garázs hiányában nem lenne jó helye.
-
alkatraz3000
senior tag
először is. a hónap elejétől elérhető az a mobilrendszer, amivel le tudsz kérdezni adatot az autóról. ugye már egy ideje felírják a km-t műszakin.
G Astra egy egyszerű autó, alkatrészek olcsók, akár te is tudod szerelni és van némi presztízse. a csapott seggű, vagy kupé meg sötét színben kifejezetten menő is. swiftet hagyjuk meg az öregeknek
amúgy 4-es polo, 4-es golf, fiesta, focus, mazda 323, corsa stb stb. rengeteg jó kis autó van még. a 8-900as határ fontos, hogy plusz költségekkel annyi, vagy azok nélkül? mert G astrából kb szalonautót kapsz annyiért
-
^Clown
addikt
-
h3lios
addikt
válasz
alkatraz3000 #35 üzenetére
Igen, volt 1 topicom, ahol érdeklődtem erről.
Illetve van autó szerelő ismerős is. Ő mindkettőre azt mondta, hogy nem rossz, mármint a 3 -as Swift -re, meg a G Astrára. Utóbbit azért tartja jobbnak, mert több alkatrész van hozzá. De motorikusan nem mondta, hogy lenne velük probléma.
Sajnos itthon divatos visszatekerni a motort, illetve a törött autókkal lehúzni a hozzá nem értő delikvenst. Nyilván az első dolog vásárlás előtt, hogy megnézek ép verziókat, (ismerősökét) aztán amit veszek. Ha valamilyen karambolból származó javítást szarul csinálnak meg az ígyis-úgyis látszik. De viszek magammal hozzá értő embert.
-
h3lios
addikt
válasz
alkatraz3000 #33 üzenetére
Nem vagyok még nagyon képben a sorozatokkal, az Astrákat vágom, mert könnyen követhező formáról és a betűkből.
-
h3lios
addikt
Két lehetőségen gondolkozok G Astra vagy 2-es Swift (nem a tavalyi, hanem a 2005-ben bemutatott).
Utóbbi azért szimpatikusabb, mert a motorja is erősebb, illetve az 5 év amivel fiatalabb a széria rohadt nagy különbségeket eredményez km számban. Opelből 200 ezer alatt már csak visszatekertek vannak, Suzukiból pedig az átlag 130-200 km, de ki lehet fogni keveset futottakat.(#31) alkatraz3000
Szívesen fogadok minden ajánlatot. Toyota és Honda is szimpatikus, de árban mind ezek felett van és korban 5-10 évvel öregebbek. Nem akarok 20 éves autót venni, tudom nem ezen múlik, de ha lehet minél fiatalabb évjáratot keresek. Toyota Avensis-t néztem még, de abból az újabbak már 1,5 milla körül mennek, annyit pedig nem szánok rá. 800-900 a felső határ.
-
alkatraz3000
senior tag
miért vesz valaki swiftet, miiéééért. ráadásul 3. szériás már így nem is olcsó, annyi kellemesebb autó létezik.
-
AllTheBest
őstag
Nyugi, először én is megbuktam forgalmin...
Ajánlom, hogy emelkedőn tanuld meg a kézifékes elindulást, nagyon egyszerű használniNekem az volt a szerencsém, hogy másodszorra egy olyan vizsgabiztost fogtam ki aki ismeri a családom és ezért már alapból kicsit oldottabb volt a hangulat, ráadásul az egyik legjobb útvonalat sikerült kihúznom
-
h3lios
addikt
válasz
AllTheBest #24 üzenetére
Ilyen szempontból szerencsés lesz az autó választásom, mert 92 lovas 1.3-as Swiftet akarok majd venni.
Viszont akkor örülök, hogy nem lesz nagy a különbség a 2 hajtáslánc között, most már csak annyi kell, hogy november 4-én velem legyen az erő (vagy a fél falu ahogy mondani szokás) és kerüljenek el a hülyék.
-
#56573440
törölt tag
ha úgy érzed hogy
- forgalomban kell megtanulni emelkedőről elindulni stabilan
- irányváltásos manőverekkel bohóckodni
- tolatást, párhuzamos, merőleges parkolást tanulni
- 50-álló féket gyakorolni
- szlalomozást tanulniakkor az szomorú. én is dunaújvárosban tanultam, de volt rutin, és teljesen rendben lévőnek érezném most is, hogy forgalomba azt engedjük ki, akinek az alap kresz tudásán kívül bizony alap autókezelési gyakorlata is van... nem a lefulladás miatt az a legkevesebb.
ne abból indulj ki hogy te ott vizsgáztál, hanem abból hogy más pl pesten vezet, és kerül ki úgy forgalomba, hogy egy 2%-os leejtőn felfele már 30 métert gurul vissza. forgalomban sokkal nagyobb a stressz, sokkal több faktorra kell figyelni, oda olvasatomban egy alap tudás elengedhetetlen lenne, hogy ne ezekkel kelljen már foglalkozni.
nem várnám el hogy a forgalom ütemében menjenek akkor sem, nálam türelmesebb ember nincs közúton, simán hagyom hogy idétlenkedjen előttem parkolgasson vagy lefulladjon, gond egy szál se. csak én nem értek egyet azzal, hogy bedobjuk a gyereket az óceánba aztán üvöltözzünk hogy balról cápa, a kezeddel meg csinálj úgy mint amikor a telefonon nagyítasz... senkinek se jó az. a tanulónak se, az oktatónak se, a közlekedőknek se. értem hogy vannak nagyon kis medencék ahol leér a lábad, de attól még a helyzet globális és vannak tengereink
-
AllTheBest
őstag
2 hónapja kaptam kézhez a jogsim. Dízel és benzin között talán a legnagyobb különbség az az, hogy bizony nincs akkora nyomaték, én is egy 105 lovas turbó-dízellel tanultam vezetni, most meg itthon 2 benzines gép van. Ugyan olyan szépen lehet közlekedni a benzines gépekkel is, nem kell tőle félni.
-
El Gringo
senior tag
semennyire nem lesz nehéz. Én több autóval is tanultam, benzines, dízeles. Nem nagy szám az "átállás". Ha meg új swiftet veszel, azt elég könnyű kezelni, lefulladni meg szinte lehetetlen.
-
mephi666
nagyúr
ja, nagyon finom kuplungolással 2esben is simán elindulok az 1.4-es f astra-val gáz nélkül... csak hát meg volt anno szokva, hogy a (dízel) tanulóautó gáz nélkül is simán felmegy emelkedőn meg indulni is laza vele egyszerű kuplungfelengedéssel, gázzal már lendületesebb, benzines viszont már alapból kér egy kis gázt, hogy ne úgy indulj mint egy abszolút tanuló
-
deicide
veterán
Ezt nem értem. Benzinesnél, ha jól van beállítva az alapjárat, ugyanígy működik. Sokféle benzines autót vezettem, mindnél, ha engeded a kuplungot, megindul az autó és felengedés után az alapjárati motor mozgásban tartja a kocsit. Rengeteget araszoltam így egyes/kettesben, hozzá sem kell érni a pedálokhoz, magától megy az autó.
-
mephi666
nagyúr
nálam úgy volt, hogy első alkalommal kimentünk itt a tesco parkolójába, ott körözgettünk, 1-es, 2-es, szlalom a felezővonal csíkjai közt olyan helyen, ahol órákig se járt más (max másik tanuló), akkor még a sulihoz az oktató vezetett vissza, második alkalommal félóra tescoparkoló, aztán cigiszünet közben mondta az oktató, hogy "na, akkor most menjünk ki innen, gyakoroljuk a feljebb váltogatást is forgalomban... de nem megyünk durva helyre, csak a nagykörútra" ...azt hittem, csak viccel, de nem viccelt
innentől végig én vezettem a forgalmi vizsga végéig... (rutinpályára akkor mentünk a kötelezőt levezetni, amikor már 5-10 óra forgalom megvolt) és elég idősen kezdtem a jogsit, családban sem volt előtte kocsi... gyakorlás eddig max annyi volt, hogy 15-20 éve falun, földutakon mentem kb 2szer trabanttal 5-10 perceket
-
prolad
addikt
Szerintem a rutin megszűnèse jó dolog,èn egyből városban kezdtem (Dunaújváros,ott nincs nagy forgalom).Valami a-s mercin tanultam,pár lefulladás volt,de hamar meg lehet szokni.Először F,majd G astrát vezettem/vezetek,na azokat nem lehet lefullasztani,kèt ès fèl ève van jogsim,egyszer törtènt ilyen.Pedig kellett már 3asból indulni,mert valami barom megtolt volna,ha mèg visszaváltok...
-
mephi666
nagyúr
válasz
#56573440 #16 üzenetére
írni akartam én is, hogy a T-betűt felejteni kell
meg a másik: a kocsi mérete is célponttá teheti az embert... teljesen máshogy állnak hozzám, ha a 23éves f astra-val megyek, vagy a nagy céges 1.9es octavia-val... pedig ugyanúgy főúton óra szerint 100ra szoktam beállni (ami mindkettőben gps-el mérve kb 90) ...az astra meg nem gyorsul úgy, de jól tartható vele ez az utazótempó... városban is körforgalomból kihajtva itt a tescotól a város felé tipikus, hogy a mögülem érkező azonnal megy a belsőbe, mert "kis sz@r astra, úgyse megy" (pedig fel lehet vele venni egy pillanat alatt a városi 50es tempót, erre azért elég még az a 60ló)
ui: városi vezetésnél oktató mindig mondta, hogy a belső sáv azoké, akik azt hiszik, hogy a b-s jogsijukkal csak ott közlekedhetnek... aztán volt, hogy a belsőben több schumacher is várakozott egymás mögött pirosnál, akik eltéptek korábban mellettünk, mi meg elcsorogtunk a sor mellett az üres külsőben és kaptuk is rendre a zöldet
-
#56573440
törölt tag
sokan mondják hogy t-betűt tessék kirakni a friss jogsisoknak. saját tapasztalatból mondom csak céltábla leszel. ha egy r=1 vezető meglátja a kocsi tetején hogy tanuló, bármi legyen meg akar majd előzni. előtted lenni, mindegy mi van, de le kell nyomni.
bár enélkül is megteszik, ma reggel izomból előzött meg egy balfék hogy 5 méter múlva satuzva álljon be a sor végére majd kiszállt amikor látta a tükörben hogy megtapsoltam okos húzásáért. amikor kiderült hogy két fejjel kisebb, 20 évvel idősebb, és 50 kilóval könnyebb akkor visszaszállt mondjuk, de ezekkel nem igazán tudsz semmit se csinálni.
nagyon gyenge a közlekedési kultúra, sokan ott élik ki vélt vagy valós sérelmeiket, vezetik le a feszültséget, stb. ezeket hívjuk pusztán parasztoknak. mi meg mint tudjuk agrár ország vagyunk
-
h3lios
addikt
Ez hiányzik mostanában nagyon. Nem hiszem, hogy mindenki annyira siet, hogy ne férjen bele az, hogy 1-2 autót elenged. És ez nem egyedi eset folyamatosan ez van.
Engem szerencsére tanulóként még nem dudáltak le azért mert az elején lefulladtam, előfordul.
Valamelyik ugyan ilyen tanuló SX4-esre fel is van ragasztva, hogy lefulladhat, vissza is gurulhat figyeljenek oda.
Persze előzgetni szoktak a pályaudvarnál az elején még megelőzött egy Volvo-s a kanyarban, mert olyan "rohadt sürgős" dolga volt. 500 m múlva ott állt a Penny-nél, hogy kiszálljon az egyik utasa. Balról elmentünk volna mellette, mert be akartunk menni a penny parkolóba. Erre amikor mellette vagyok elindult izomból balra. Arrébb is rántottam a kormányt, oktatóm pont telefonált, szóval ott rajtam múlt, hogy nem törte össze mindkét autót. Oktatóm ugatott is neki rendesen. Nem értem az ilyen barmokat...Csak észreveszi, ha a vezető oldali ajtó mellett megy el 1 másik, de ezek szerint mégsem.
Az ilyen f.szkalap csavarodjon fel az első oszlopra ne a többi ártatlan autóst törje össze / veszélyeztesse.
-
mephi666
nagyúr
vannak ilyenek: még amikor tanultam vezetni, az auchan felől a körforgalomnál kanyarodtunk jobbra a dunaföldvári útra, itt is megszűnik ez a sáv kb 100 méter után... indexeltem előre, hogy sávot váltanánk, majd tükör, indultam, oktató meg visszarántotta a kormányt, mert a mögöttünk levő nagygázzal kivágott mögülünk
az ilyen barmokat azért utálom, mert tudják hogy meg fog szűnni a sáv, nem fogsz ott lesátorozni a végén, de direkt kivág és bemegy melléd, mert miután ő már abban a sávban van, neki van elsőbbsége... szeretem gyorsan letudni a sávváltásokat, ilyen helyeken ha tiszta a másik sáv, felveszem a lendületet és megyek is át, amikor megtehetem...
pár hete a technika házánál a kiskörút volt vicces: feltúrták rendesen, leszűkítették 1 sávra és a régi centrum mellett még fel is vésték, hogy legyen vagy 5centi szintkülönbség, aztán csak 1km/h-ra lelassítva bírjon áthaladni a nép... ide a kiskörútra a rákóczi felől kanyarodtunk, de már a jó sávba... kb 30 autót vártunk meg, mire valaki beengedett, utána meg figyelhettük, ahogy a bal oldali sávból át akarják küzdeni magukat páran a mienkbe... volt aki erőszakosan nagygáz, aztán betolta a kocsi elejét egy egérseggnyi lukba, más meg csak próbálkozott, ahogy az előttünk haladó nem engedte az istenért sem... gondolom páran kihordtak ezen a helyen is lábon 1-1 agyvérzést, pedig csak annyi kellene, hogy 1-1 embert beenged maga elé, aztán 1 normálistól ezt ő is visszakapja (mint amikor hétfőn a március15ről a dombnál balra a nyírire kanyarodtunk volna... jobbról az arborétumig állt a sor, elmentek már vagy 20an és valaki szépen megállt és kiengedett pár autót... meg is köszöntük neki)
-
h3lios
addikt
Nem egyenesen jöttem, hanem az orvosi rendelő felől 1 kisutcán ahol van is 1 elsőbbség adás tábla, ott nincs gond, mert van gyorsító sáv és aztán kell besorolni. A gond a vizsgán is és ma is a sáv végén volt, mert nem engedtek be.
Egyébként sok hülye van sajnos. Tegnap este is jöttünk haza kollegával 4 sávos úton mi és az előttünk lévő is balra akart kanyarodni belső sávból (Katona gimi elől) és a hülyéje tovább ment a szembe sávba és onnan kanyart volna vissza. Tehát gyakorlatilag túlment a kanyaron és majdnem nekiment a szemben várakozó autósnak. Mi meg szabályosan fordultunk és visszafelé majdnem minket talált telibe oldalról. A vicces az egészben az, hogy kollegám barátja a helyi százados, szóval intézhet a faszinak valami ajándékot ha nagyon akar.
Nézett is csak hogy lehet valaki ekkora nyomorult.
A vizsgabiztosról annyit, hogy az oktatóm mondta, hogy nem a legnagyobb szemétládát fogtam ki. Helyi viszonyokhoz képest még normálisnak is számít, csak annyit látott az egészből, hogy behúzódok a belső sávba és a másik meg zárón keresztül "kerül ki". Ez az ő olvasatában az volt, hogy nem adtam meg neki az elsőbbséget és ráhúztam a kormányt, tehát áttoltam a másik sávba. De eleve mit keresett mellettem amikor már a sávban voltam ? Ha látja, hogy elkezdek befelé kanyarodni és már majdnem bent vagyok mi a szarért vág be még mellém ? Oktatóm is mondta, hogy ha nem egy seggfejjel találkozok annyi az egész, hogy marad mögöttem és nem próbál meg megelőzni...
-
mephi666
nagyúr
szintén kecskeméten tanultam, gondolom te is a füredinél vagy, mert talán csak nekik van a városban saját rutinpályájuk
én egy 1.9es dízel vectrán kezdtem, utána céges 1.6os skoda praktik, 1.4es peugeot 207, 1.6os octavia, 1.9es octavia (cégesek, mind dízel) ...ezek után kezdtem asszony 1.4es benzines f astra-ját használni... elején zavart kicsit meg fura volt a szervo és minden "segítség" hiánya, de már többet használom sokkal az astra-t és észre sem veszem, ha felváltva vezetem ezt-azt... max annyi, hogy a dízelt kicsit jobban taposom, mint a legelején... 3éve van jogsim, 28 évesen kezdtem, mert igazából nem éreztem soha szükségét, de a munkahely erőltette... az elmúlt bő 1.5-2 évben kezdtem egyre többet vezetni, de még mindig nem érzem azt, hogy én lennék az utak királya... szerintem soha nem is fogom ezt érezni, de nem is vágyok rá: általában lendületesen megyek, szabályokat igyekszem betartani, figyelek a környezetemre (több balesetet is sikerült már elkerülni, ahol nem én lettem volna a hibás, de ha nem muszáj nem törném össze szívesen a kocsit+magam)
ui: kecskemét szerintem viszonylag nehéz terep a sok barom miatt... látunk néha olyan wtf? akciókat, amik simán mehetnének egy gyűjteménybe... pl állunk az irinyi utcán a március15 felől érkezve a balra kanyarodó sávban a lámpánál, piros nekünk is meg mellettünk jobbra az egyenesen haladó+jobbra kanyarodó... jön valaki barom mögülünk, kivág jobbra, aztán megy át egyenesen pirosra... vagy fordítva még gyakoribb: balra kanyarodó zöldjére mennek át úgy egyenesen, hogy öröm nézni... mostanában meg arra szoktak rá, hogy körforgalomban bevágnak elém, de úgy hogy fékeznem kell, ne verjem telibe a barmot
ezen a héten legalább 4-5 ilyen is volt
ui2: vasárnap jó volt, 44esen jövünk, öcsödre kitettek az út fölé féltucat sokszemű kamerát (remélem működnek is már), szépen haladunk a megengedett sebességgel, ahogy mások is előttünk-mögöttünk rendes követési távolságra, erre gyökér audis vagy 90el eldarált az egész sor mellett... közben talán volt zebra+forgalomtól elzárt terület is
lehet nem hatja meg a csekk, amit kapni fog, de megérdemli
amúgy nem értem teljesen hogy húzhattak meg, mert az aluljárónál akármerről jössz, a te sávod szélesedik ketté... ha előre jelzel és mégy abba a sávba, ahova szándékozol, elvileg sehogy nem kerülhet eléd, csak szabálytalanul, záróvonalt keresztezve (szerintem ez a vizsgaelnök görénységén múlott)
-
h3lios
addikt
Annyira nem szereti, ha más is van bent amikor vezet valaki.
Engem pl. zavar ha valaki hátul ül, nem a vezetésben, csak nem érzem jól magam.
Ettől függetlenül a hibákat mindig átbeszéljük. Illetve amikor kollegámmal (csaj mind) megyünk haza ott is észre veszem a hibákat, stb.
Ez vicces is egy idő után.
-
Petyyyyy
addikt
Ó, mégvalami!
Ha jó arc az oktatód, megengedi, hogy beülj hátra potyának, mikor valaki más vezet nála éppen. Én jogsi megszerzése után is csináltam ilyet, hogy szokjam a forgalmi helyzeteket. Nem hátrány, hogy valaki rögtön elmagyarázza helyben, hogy mi is a bibi.
Dízelnél is változik majd a dolog, ne aggódj. Az elején még juhuu elindultam teljesen simán, minden dadogás nélkül! Aztán hamar kezdi érezni az ember hogyan lehet rendesen kiindulni a lámpától, de mégsem forgatva 4 ezerig, csak nyomatékból.
-
h3lios
addikt
Dízelnél könnyű beleszokni a tutiba, hogy szinte gázt sem adsz de gurulsz. Ez a benzinesnél instant lefulladás.
Ezért nem szabad megszokni, hogy csak arra hagyatkozol, hogy majd gurulsz 1-esben, aztán gáz és 2-es. Mert ez benzinesnél nem lesz jó.
Köszi a jókívánságot, 4-én megyek következőnek.
Most kicsit necces a dolog, mert az egész város fel van túrva felújítások miatt.
Legtöbb probléma egyénként tényleg úgy van ahogy mondjátok, nem magával a vezetéssel van a baj, hanem még sokesetben nem ösztönből jön a dolog. A váltások már hálistennek mennek olyan szinten, hogy nem is figyelek, de mindig jól választom meg a fokozatokat.
Ami problémás (való életben nem az), hogy nem feltétlen bízok meg az autós társaimban. Amikor kereszteződésben nekem van elsőbbségem, de a kisutcából kivágódik valaki, majd tol egy satuféket, na az a herótom. Nem tudom eldönteni, hogy kihajt elém vagy nem. És egy vizsga simán mehet el ilyen barmokon, mert nyilván az ember ösztönből el akarja a karambolt kerülni, de ha lemondom az elsőbbségemről az is ugyan úgy bukás tud lenni.
Oktatóm mesélte, hogy egész ultimate kategóriás bukásai voltak a tanítványainak. Pl. zebráig tekert ezerrel a bicajos a delikvens pedig nyugodtan ment volna át előtte, mert akkor nem jár a bicajosnak elsőbbség, amikor meg a zebrára ért "leugrott" és gyalog ment volna tovább. Ezért bukott is az illető...
-
PuMbA
titán
Egy 2015-ös Skoda Octavia és egy 1993-as nem szervós, nincs semmi segítés Astra F között nagyon nagy különbség van és az Astránál sokszor rosszul időzítve jönnek ki a dolgok nekem, pedig mindkettőt vezettem már többször, de átállni sosem könnyű. Az Astra fékje ráadásul annyira másabb / gyengébb az Octavia-éhoz képest és egyszer majdnem belemenés lett, annyira megszoktam az Octavia fékjét.
-
-
#42431471
törölt tag
attól fulladsz le, hogy még nem megy rutinból a váltás, nem azért mert ilyen-olyan az autó. Ha már odafigyelés nélkül váltasz, teljesen mindegy lesz egy pár váltás után, hogy éppen milyen autót vezetsz.
-
bmwsan
senior tag
Szia!
Én is így voltam ezzel, de idovel, ahogy egy kis tapasztalatot szereztem (egy év alatt mentem kb 25 000km-ert) máshogy látom már a dolgokat. A szabálytalakondás már más kérdés.
A sávváltás, besorolás egy tanulóvezetonek mindig több ido, de ez természetes is.
Nem ismered a kocsit határait annyira, saját képességeidet, illetve még nem teljesen alakul ki a rutinszerü vezetéskultúra, kicsit olyan robotszeru. Elsonek az egész folyamot végig gondolod, majd utána cselekszel.
Aki viszont halad ezt nem mindig várja végig.Tanuló vezetoként a tapasztalat hiánya miatt ,nem vezet olyan vehemenciával az ember mint, aki több százezer kilométert tudhat maga mögött.
Szerintem mire valaki azt mondhatja, hogy tud vezetni legalább egy 100 000 km maga mögött kell tudnia, lehetoleg nem 20 év alatt hétvégi soforkent.
Kecskeméten tanultam én is amúgy.1-2 nap alatt megszokja az ember a benzint, kicsit több gázt kell adni elindulásnál, de azt majd érzed.
Jelenleg 3 autót használok/tam (céges turbobenzin, szüleim dízel autója, illetve nem rég adtam el az én benzines Civicem). Már fel Sem tunt, hogy meilyk milyen motorral volt szerelve.Illettve benzinnél nagyobb gyorsításnál vissza kell kapcsolni, mivel dízeleknél már gyakran 1500-2000-es fordulat között kello nyomaték áll rendelkezésre, addig egy benzinesnél az ero inkább 2500-as fordulat körül jelenik meg.
Sok sikert a kovetkezo vizsgához!
-
^Clown
addikt
Én dízelen tanultam vezetni, azóta szinte csak benzines kocsikkal jártam. Benzinesekkel könnyebb lefulladni, meg kell szokni, hogy alul a benzines motorok nyomatékszegények, ellentétben a dízel kocsikkal. Ráérzel, aztán fel se fog tűnni többet
-
Petyyyyy
addikt
Néhány éve már nem tanuló vezetőként - bár ettől függetlenül azért van még mit tanulni szerintem a következők fogalmazódtak meg bennem.
A rutin vizsga eltörlése számomra is fájó pont volt. Kb. 12 éves korom óta vezettem, - nem csak erdőkhöz vezető földes úton, hanem jobbára egy főútról a falunkba irányuló 5km beveztő szakaszon, de nagy ritkán főúton is - így sok újdonság nem ért a Kresz oktatáson és a tanuló autóba üléskor sem, de azért az autót is szokni kell. Tanpályán 3 kört mentem, aztán "akkor most megyünk a városba!" felkiáltással vezényelt tovább az oktatóm. Nem éreztem túl nagy megkülönböztetést az órák alatt. Más kérdés, hogy mindenki - most már én is - késztetést érez arra, hogy a szabályosan ötvennel haladó tanulót meg kell előzni városban.
Nem voltak levillogások, dudálások és társai.Forgalmi vizsga előtt elmesélte az oktatóm, hogy mi buktatta meg az előző versenyzőt. OK, mondom majd én figyelek....hát nyilván hogy ugyanazt a hibát megettem én is és ennek ellenére sem szakította meg a vizsgabiztos a vizsgát. Négysávoson a kerszteződésben, a zebra előtt bazi mikrobusz, így simán kitakarja azt, aki a zebra előtt áll és várja, hogy elengedjék. Ekkor is úgy kell megközelíteni a kereszteződést, hogy adott esetben ugye el tudjam engedni a lábbuszos kollegát. Persze, hogy nem engedtem el.
Az átállást tekintve viszont egy univerzális tanáccsal tudok szolgálni: Keep calm! Tolatásnál, beállásnál, indulásnál és mindenhol el kell felejteni azt, hogy úrist'n mi lesz ha nem leszek elég gyors, tuti ledudálnak, levillognak, stb. Halál nyugalommal kell csinálni és akkor menni fog.
Mikor először ültem benzines autóban...egy nyugalmazott tábornokot kellett elfuvaroznom Pesten. Cseppet sem volt para nyilvánDe mire az autóhoz értünk leredukáltam a pánikot. Helyette egy kissebb mellény, merthát megy ez nekem! És láss csodát: megnyugtattam magam annyira, hogy tényleg ment is. Csúcsidőben 2-3 óra vezetés és superhero leszel.
Jellemzően mindenki baromi szemtelenül és pofátlanul vezet. Viszont üdítő élmény egy normális sofőrrel találkozni az úton, szóval nem kell átvenni a mindenhol nekem van elsőbbségem c. szokást.PS.: Vizsgák után ~ 1 hónappal senki nem tartja be a szabályokat, 2-3 hónappal később pedig a nagy részére már nem is emlékszel.
-
nemlehet
őstag
Nincs akkora különbség a benzines és a dízel között. A kuplung beállításától sokkal inkább függ mint az autó benzines vagy dízeles voltától.
Amúgy ha szabálytalanul, záróvonalon át előzött vagy vágott be eléd akkor jogtalanul buktatott meg a biztos. Innentől meg nem a "barom" hibája, csak keresett valami indokot, mert meg akart buktatni.
Vizsgán pl az egyik barátom karambolozott, mert a piroson keresztül kikanyarodtak elé. Mégsem bukott meg, mert nem az ő hibája volt.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Hosszú idő után először írok blog bejegyzést, de ez már kikívánkozott belőlem.Legutóbb is olvastam valakinek a...
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Elektromos autók - motorok
- Nők, nőügyek (18+)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kedvenc zene a mai napra
- Milyen videókártyát?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE Aorus Elite B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX3060 12GB Asus TUF GT301 600W
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- AKCIÓ! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Apple iPhone 12 Mini 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest