Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    nagyúr

    Késleltetni lehet csak, akár hangot, akár képet.
    Nyilván :)

    A lényeg nem az, hogy élő adás mennyit késik RELATÍV (mert ott úgyis kapsz a tényleges élő eseményhez képest akár 5-10 mp-et is, mire a vevődbe elér)...

    ..hanem hogy egymáshoz képest a video és audio stream-ek hogyan vannak szinkronban.
    Ezzel nemigen mondtam újat, gondolom. Csak akkor a kérdés, hogy ezen miért csodálkozunk ? :U Ha van egy külön video és audio stream-em, ezek megfelelő bufferelésével egymáshoz képest be lehet késleltetni egyiket, vagy másikat és az máris hozza a szinkronban látás-hallás élményét. Nincs ebben semmi nagy mágia. Ha a hang késik a képhez képest, a képet késleltetem. Ha a kép késik a hanghoz képest, a hangot késleltetem. Előre hozni nem lehet semmit, késleltetni igen.

    Az egész rendszerbe pedig lehet akkora buffert vinni "gyárilag" - úgymond offset-elni a mókát, hogy soha ne kelljen képet késleltetni (mert ez nagy adat igény), hanem csak hangot (amit egyszerű olcsón megtenni). Ekkor lehet olyat eljátszani, hogy ELEVE egy jó adag késéssel adják le a képet a hanghoz képest a források, defaultban, és egy jókora, ettől eltérő skálájú hang késleltetés offsett-el érkezik minden tv, amit nullának mutat a user interface-en és Te úgy érzed, minden mindennel szinkronban. Ami eddig igaz is.

    Ezt követően viszont már csak csicsamágia dolga, hogy "minuszba" is lehessen késleltetni, azaz valójában "siettetni" a hangot a képhez képest, ami igazából csak annyit tesz, hogy az eleve beépített gyári késleltetés mozgásterén belül engedi a felhasználót mozogni - ami tökéletesen elég mindenre, így lehet a negatív offset olyan, ami elsőre hülyének tűnik, csak nem tudjuk, hogy mögötte eleve van egy offset és az általad látott negatív offset a gyárit veszi kisebbre, ennyi történik... más a baseline-ja a kép és a hang késleltetésnek.

Új hozzászólás Aktív témák