Alapvetően az gond az, hogy bármiképp játszol vele, 1 másodpercen belül lesz olyan eredeti frame, amit többször látsz, mint egy másikat, ha 50/50 % arányban osztod fel 120Hz-re.
Ha változtatsz az arányon, mint pl. a Sony, akkor pedig vagy erősebben vibrál, vagy több a blur.
Még talán az lenne érdekes eset, ha úgy osztod fel, mint a Sony, csak ellenkező arányban, akkor kevesebb fényerő veszik el, de több blur marad. Nem tudom, hogy a Sony miért nem kínálta fel mindkét alternatívát, vagy hogy a többiek miért nem 50/50 %-tól eltérőt, mint opció (itt most 2019-ig bezáróan szólva, 2020 óta már más a helyzet mindenkinél, mint 2017-'19). Lehet, hogy szubjektíven ugyan olyan zavaró, csak kevesebbet nyersz vele.
3+ év már, hogy az avisynth-el játszogattam szoftveres BFI-vel a C7-en, de valahogy sehogy sem tetszett igazán...
Azzal a képkocka felezős dologgal is az lehet szerintem a gond, hogy kicsit látod a villanást 120Hz-es kijelzőn, illetve játék esetén talán növeli a késését ... és szerintem játékokhoz sokkal jobban hiányzott, mint filmekhez, mert előbbinél sokszor kikapcsolható a szoftver blur effekt, míg filmeken nem, illetve eleve más is lenne a hatása a blur elvételének az eltérő fps miatt.
De az ötlet persze jó, és most kedvem is lenne megnézni élőben (bár annyira nem, hogy nekiálljak megcsinálni egy tesztet róla ).
Ha eszembe jut, majd megnézem újra, hogy mit csinál most a C9 (de hetek óta szinte be sem kapcsoltam).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."