- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Pajac: PassMark - Lenovo ThinkCentre M83 i3-4130 HD 4400
- Parci: Ég veled, KEndre! :(
- sziku69: Szólánc.
- moha bácsi: VIII. Viharsarki Hobbi Elektronika Találkozó Békéscsaba 2025.06.14. szombat
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rocky975
senior tag
Sziasztok!
Feleségem 2010-es benzines 1.1-es Hyundai I10-es kocsijába keresek megfelelő olajat. Jelenleg C3-as total long life 5w30 van benne ,de olvasom itt,hogy magasabb Tbn számú jobb lenne bele.
A3/B4 kellene?
Köszönöm! -
MC Pite
veterán
válasz
LilProphet90 #4595 üzenetére
Görgess vissza, nemrég volt EP6ból melyikek az újabbak, javítottak (kb 2014 és EU5).
Halkan megjegyzem.kisprince a 95 lovas, pont annyi baja lehet mint a 120 lovasnak, csak egyiket felkapta a városi legenda. Élhetőek, de én 6os váltós EB0-át vennék, az való igazán bele, és jó motor. Ja, eleinte málott a vmszíj, az cserés és olajteknő takarításos buli.Mindegyik kényes az olajra (mint 20 éve minden), csak PSA B71.2312-es 0W30 való beléjük (esetleg A5/B5 az 1.4/1.6 szívó princekbe). Olajlehúzók kokszosodása, himbák, vezérlésmódosító, meg 1.2eseknél a vmszíj miatt.
zsoltip: Ha fejegység akkor nem; ha ECU/BSI akkor elvileg igen, gyakorlatilag minimális az esélye.
Pug (is) amúgy is kamuzik szóban a garanciával, az időszakos szervizek is bizonyos kritériumok mellett mehetnek másutt is mint nálunk, és garis marad. Írásban nyilván nem kummantják el."Általános útmutatásként tájékoztatjuk Önt, hogy az idevonatkozó EU-s irányelveknek megfelelően nem jár automatikus garanciavesztéssel, ha Önök nem márkaszervizben végeztetik el gépjárművük kötelező karbantartását. A gyártó ugyanakkor elvárja, hogy a karbantartások maradéktalanul, megfelelő időben és minőségben (előírt olaj, szűrők stb.), igazolható módon (tételes számla, a felhasznált anyagok, műveletek megnevezésével) kerüljenek elvégzésre, különösen, mivel gyártói többletgarancia (3 év) és Assistance szolgáltatás vállalásáról van szó. Így javasoljuk, hogy minden olyan munkáról, amelyet a gépjárművön végeznek, tartsa meg a számlát vagy az egyéb dokumentációt. Garanciális igény benyújtása esetén mindezek ellenőrzésre kerülnek.
A garanciális javítás kizárólag Peugeot márkaszervizben végeztethető el.
A márkaszervizeken kívül elvégeztetett javításokért, azok esetleges káros következményeiért a gyártó illetve a forgalmazó semmiféle felelősséget nem vállal.A kiterjesztett garanciával kapcsolatban az alábbi linken tud tájékozódni:
https://www.peugeot.hu/szerviz-es-alkatresz/szolgaltatasok/kiterjesztett-garancia.htmlKöszönjük!
Üdvözlettel:
Peugeot Citroën DS Ügyfélkapcsolat” -
zsoltip
őstag
Ha frissítem az egyébként garis (Romániában 2020 évben, szalonban vásárolt) Peugeot szoftverét a hivatalos oldalról, alvázszám alapján, akkor a garit buknám? Vagy bátran?
-
LilProphet90
senior tag
Sziasztok! Elég régóta bele vagyok zúgva az első generációs DS3-ba, és most esedékessé vált a kocsivásárlás.
Mivel a Prince-motorokról sok rosszat olvasni, szeretnék valakitől infót kérni, hogy pontosan melyik motorfajták kerülendők? A 152 és 207 lovasokról egyértelműen lebeszéltek, de mi a helyzet egy 95LE-ssel? Ha pedig javították ezeknek a szériahibáit, melyik évjárattól szabad nézni őket?
Az újabb típusokban már PureTech motor van, de a 82LE-nél szeretnék egy fokkal dinamikusabbat, a 110LE-sek pedig számomra drágák.
Bocsi, már biztos ezerszer lerágott csont volt a téma a topikban, de egyértelmű következtetést nem tudtam levonni.
Köszönöm a segítséget!
-
Gézengúz
addikt
Ismerősnél eladóvá vált egy ilyen 17-es Ronal felniszett. 2011-es C4-en használta
[link]Nagyjából mit lehet érte kérni, lefutott Uniroyal 225/45-ös gumikkal?
-
hito
nagyúr
válasz
molnarpeter #4590 üzenetére
Köszönöm!
-
hito
nagyúr
Átnéztem a szervíz számlákat és nem találtam köztük vezérlés cseréről szólót. 192ekm van az autóban. Létezik, hogy még nem cseréltek benne 1x sem vezérlést?
Márpedig ha jól látom ebben szíjas van, nem láncos, úgyhogy minimum 1x már kellett volna, nem?
-
hito
nagyúr
Egyébként erre a robotra mennyire jellemző a meghibásodás? Lupo-nál lehetett tudni, hogy 250 környékén 10-ből 10 kuka, ha nem foglalkoztak vele időről időre.
MCP6 hogy vonult be a köztudatba? Megbízható hellyel-közzel? Amikor utána olvastam, csak a nyavajgó cikkeket találtam, amiben a tester maxra járatta a hisztit.
-
hito
nagyúr
válasz
molnarpeter #4584 üzenetére
Köszi! Az aláírás nem is rossz ötlet
Szerencsére szakszervízben lett javittatva mindig, minden számla megvan. Olajcsere váltónak tuti kell. Volvoban elvileg lifetime olaj van (aminek fele sem igaz), az annyira erre nem érzékeny.
-
Autó tört
Azért nézesd át mielőtt cserélteted, enyém városi autó volt előtte, van ismeretségben ahol 280ezer van benne (sima c4) és még gyári minden a váltóban.Az enyém (szintén sima c4) kicsit remegett alacsony fordulaton+leállításkor, illetve nagyon alacsony sebességnél elég béna volt a kuplung már.
Ha Budapest jó neked lehet megpróbálnám a C5 specialista Bethlen Gáborral megnézetni, mcp6 szerintem C5be is került.
Más nevet nem tudok hirtelen, márkaszerviz nem feltétlen ért ezekhez tapasztalataim alapján. -
hito
nagyúr
válasz
addamka #4580 üzenetére
Köszi! Közelít a 200-hoz (192), úgyhogy tavasszal megcsináltatom ezeket (évi 6-8 ezer km-t megyek max.), akkor lesz benne 196 kb. Balesetnél tört össze a kocsi, vagy az alkatrészre értetted? Ha utóbbi, akkor nem várok vele tavaszig
Arra nem emlékszem kuplung hézagot ennek kell-e tanítani néha mint a régebbi sensodrivenak.
VW féle tiptronic-nál kellett. Ennek az elmulasztása lett a veszte(m)
-
-
hito
nagyúr
Sziasztok! Végül egy "kis" vargabetű után csak meglett a C4 Picasso. XC90 csábított el áprilisban a C4 Picasso-tól. Jó-jó, de valahogy nem működött a kémia (eladó, ha valakit érdekel
). Megvettem a Citroen-t és máris minden a helyére került.
2012-es Euro V-ös facelift változat. Szokásos 1.6 HDi MCP6 rettenet robottal
A kérdésem is erre vonatkozik. Milyen karbantartást igényel a robot, hogy jól érezze magát és ezt minél több megtett km-rel hálálja meg? Volt annak idején hasonló robotváltós autóm (VW Lupo), de ott csak használtam, meg is lett az eredménye. Darabokra kellett szedni és teljes generált kapott, ezt szeretném megelőzni.
-
molnarpeter
nagyúr
-
helgi
aktív tag
Érdeklődnék, hogy 2003-as 1.9D Berlingó esetében használt e már valaki Peugeot 206 2.0HDI váltóműt? Megtudtam hogy rá lehet tenni és hogy nem egyedi eset, viszont nem ismerek olyat, aki valóban használta így.
-
zsoltip
őstag
válasz
molnarpeter #4571 üzenetére
Tényleg ROM cserénél járunk egy Android Auto használati igény miatt egy tavalyi telefon és autó párosnál?
Ez durva.
Remélem van más megoldás is. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
MC Pite #4570 üzenetére
Hm, lehet valami tiszta androidra (nem Samsung gyárira) alapuló ROM segítene? 🤔 Már az SD-re másoláshoz is jobban szeretem az alternatív megoldásokat, hogy pl ne média eszközként kezelje, lehessen recovery-ben is hozzáférni (generic storage, mindennel is kompatibilis módon, pl. egyszer céleszköz firmware frissítés így sikerült pendrive helyett)... Egy próbát megérhet.
-
MC Pite
veterán
A sokadik Samsung tulaj vagy ezzel a problémával, és nem csak a psa topikban.
Sajna megoldást nem tudok.
Valószínűleg a samsung szokásos hozzáadott értéke a ludas (átírnak egy csomó google cuccot, appot; legritkább esetben jobbra mint a gyári). -
zsoltip
őstag
Sziasztok.
Peugeot 208 2020 személygépjárműhöz hiába csatlakoztatott Samsung Galaxy A51 mobiltelefon készülékem végett írok. Nem lehetséges működésre bírni az Android Auto funkciót. Ugyanezen gépjármű 2 másik gyártó (Huawei, Xiaomi) mobiltelefon készülékkel hibátlanul üzemel, dolgozik együtt.
Probléma: a kábel egyik végét az autóba, másikat a telefonba dugva elkezdi a csatlakozást, de 1-2 sec és ismétel, mintha ki-be csatlakoztatnám a kábelt. Pedig nem. A kipróbálás, tesztelés országai, ahol üzemre próbáltam bírni: Románia és Magyarország.
Több kábellel volt próbálkozva: Gyárilag kapott Samsung USB-USB Type C, Micro USB fejes régebbi Samsung kábel USB Cadapterrel, Huawei kábel.
A Samsung A51-en már recoverys wipe cache-t, minden frissítés telepítését, Android Auto teljes eltávolítását, majd Play store-os telepítését is megléptem. Nincs eredmény.
Több Google Account-tal is volt már próbálva a Play Store.
A gyári visszaállítás után is ez tapasztalható.Az Peugeotban az eszközök eltávolítása is megtörtént, majd ismételt hozzáadása is. De nincs eredmény.
A Samsung a Google-re, a Google a Samsungra mutat. Ám nem tudnak további információkkal szolgálni az alkalmazás működésére és a további lehetőségekre vonatkozóan.
Van tippetek, tapasztalatotok?
-
MC Pite
veterán
Ha magad cseréled, mehet először csak egynek a cseréje.
15-20 percen már nem illene nagyon dzsuvásodni, ha ebben már van lakotton kívül, és meg szoktad nyomni rendesen a jobb oldali pedált gyorsításoknál és fullszintetikus, előírt/ajánlott olajat használsz (és néha injektortisztítót/prémiumbenzint).
Pontosan milyen olajat kap? Amúgy is kényes ez a motor rá, a PSA B71.2312-es 0W30-at szereti, esetleg A5/B5 vagy C2-es 5W30. -
vtomi2
őstag
Sziasztok!
Megint problémám adódott a 207 1.4 Vti-mel. Antipollution system fault-ot ír ki, hibakódok: P0341, P0342. Neten utána olvasva felcseréltem a 2 szenzort, és most a B.-t írja hibásnak, autós is simábban indul, de még mindig AP system faultot ír ki.
Szenzor darabja 21€, érdemes mind a 2-t kicserélni?
Egyéb ajánlás amit ilyenkor még megéri megnézni/kicserélni?
Kimeneti szenzoron volt lerakódás bőven, utalhat valamire? (15-20 perces utakra használom leggyakrabban)Segítséget előre is köszönöm!
-
MC Pite
veterán
válasz
Viperator #4565 üzenetére
Igen, ne vegyél olcsót. Én Lemfördert preferálom, ha párba cseréled és van, akkor mehet Meyle HD is.
Ha nem párba cseréli, futóművet állítani kell. Majd 1-2 év múlva megint, amikor a másik oldalt is cserélik (szerintem hülyeség nem cserélni, mert lehet most fog elkezdeni kopogni, plusz nem szeretem ha felemás, max 1-1 gömbfej, stabpálcánál fér bele, lengőkarnál/lengőkarszilenteknél nem).
Plusz ha már ott járnak, az alsó-hátsó motortartó bakot is megnézetném. -
Viperator
őstag
Szép napot, Urak! Nem vagyok Citröen-es (VW vonalon vagyok jártas), barátnőm kocsijára szeretnék rendelni alkatrészt (bal, első lengőkar), ahogy néztem, drágák... tud valaki ajánlani jót?
Autó: Citröen Xsara Picasso 2.0 HDI, 2003-as, 66 kW.
Előre is köszönöm a segítséget!
-
wolf64
tag
Igen a forgalmiban eu5-ös van bejegyezve .
-
MC Pite
veterán
válasz
molnarpeter #4562 üzenetére
Szerintem gyűrű csere (és takarítás) után illene jónak lennie; de ha mégsem, akkor nem mindegy hol tudják cserélni.
-
MC Pite
veterán
Komárom-Esztergom megyében, vagy esetleg Pest megyében tudtok olyat, aki EB0, esetleg EB0>EB2 swapet tud csinálni? Mechanika és Lexia rész is, egy helyen.
Pug 208 ezres motor, valszínű gyűrűtörés van. -
MC Pite
veterán
EP6CDT(M) az újabb verzió, az M a 165 lovas (ill 163 hp, szintén konstans 240Nm).
EP6CDTD az EU5 125 lovas 5FA, 5F02. A sima CDT 156 lovas EU5 a 5FV, és 5FM (CDTM) a 160lovas automata váltós változat.
e-THP 165 hp van C4 PII/SpaceTorer (2013tól, hónapot nem tudok) EP6 FDT (5GZ) ill EP6 FDTM (5GY), azaz EU5-től.EP6CDTS a 175 lovas (173hp, overboostal 260Nm 1700-4500között 3-5fokozatban) javított verzió.
2010től az erősebbek:
DS3 Racing 202 lovas - EP6CDTS, és más, nagyobb turbó van rajta, Oroszlányban gyártjuk.
EP6CDTX a 275 lovas Peugeot RCZ(R)/GTi ill DS változat.
Euro 6 változatok:
EP6FDTX - 205/208/210 hp 1.6l THP Peugeot 208 GTi
EP6FDTR - 250/270 hp 1.6l THP Peugeot 308 GTi
EP6CDTR - 270 hp 1.6l THP Peugeot RCZ
Illetve a polgári (165LE) változatok FDTM, ill az EU6.C meg FADTXD (180LE).wolf64: Kb ugyanazt, de ezek a mai vékony egysoros láncok nem bírnak sokkal többet mint a szíjak.
-
nesa
veterán
Zsigán azért nem kellet soha láncot cserélni mert 100-120k km nél igyis úgyis szétkellet buritani a motort, szerintem abban sem ment volna el a lánc 200k km et, csak annyit meg a motor nem bírt ki, mert előbb jött a nagy generál, fúrás gyűrűzés... ezekből az időkből van a beidegződés hogy hogy 200k km az nagyon sok kétüteműek már 60-80k km nél széthullottak.
Keleti autok közül csak egy kivétel volt az a zastava volt az 1116ccm az 1-1 be fiat azok a motorok gond nélkül futottak 300+k km felett is, maga a motor 3 kasztnit kiszolgált volna. -
wolf64
tag
Sajnos nem vagyok hozzáértő de régen a zsigulikon szinte nem is cseréltek láncot csak után állítottak . Amúgy mennyibe fáj egy lánc csere , mit cserélnek a láncon kívül ? Eddig szíjas autóm volt ott adott szíj , vízpumpa , feszítőgörgők , itt mit kell ?
-
zsole84
senior tag
Sziasztok!
Nyíregyháza környékén keresek hozzáértő szakit/szervizt. Citroen C4 grand picasso ( 2014-es 1.6 hdi ) hibafeltárása lenne a feladat.
Köszönöm!
-
MC Pite
veterán
Várhatsz vele, de első jeleknél azonnal lánccsere. Én nem várnék az enyémnél.
Ez logikus lenne, de leginkább nagyobb naív hozáállás hogy a jó olajat kapta a márkaszervizben...Sajna nem az a tapasztalat; hanem hogy ott a szakma legalja dolgozik
.
Családban, imserősi körben is negatív tapasztalatok vannak a psa márkaszervizekkel (is). -
wolf64
tag
Köszi ! 100 000 km-nél lánccsere , ez nem durva egy kicsit ? Olajat gondolom jót tettek bele mert Citroen szervízbe hordták .
-
Zombien
friss újonc
Köszi a válaszokat, igen nekem is rögtön a kontakthiba jutott eszembe, ezért azzal kezdtem, hogy lehúztam a szervóról a csatlakozókat, amik tisztának tűntek, de én azért megfújkáltam kontaktsprayvel, meg WD-vel, de a hiba sajnos visszajött. Nekem csak az a furcsa, hogy ha a sarura csiptettem az aksitöltőt, akkor miért tölt csak 12,8-al, és motorféknél ugyanakkor meg felnyomja 14,8-15-re, és nem is akar többel tölteni 12,8-nál amig le nem veszem a sarut, és vissza nem teszem, akkor meg rendbejön, és tölt 14,3-al. De tegnap feltöltöttem az aksit, annak ellenére, hogy az aksi is adta nyugalmi helyzetben a 12,7-et , és ugyan ez volt a jelenség, de nem használtam az autót, ma reggel meg úgy hogy volt töltése rendes, rögtön elvette a szervót, többszöri újraindítás után sem adta vissza, a diagnosztika szerint meg a P0606 hibakód él benne. Az a baj, hogy még bontva is a szervó ahogy nézegettem, 50k körül mozog, az új meg 140, ezért csak úgy nem szeretném megvenni, még be nem bizonyosodok róla, hogy az a baj, habár egyre inkább hajlok rá, hogy azzal lesz a gond, csak nem értem, hogy akkor miért kezd el működni, még ha rövid időre is, ha rossz. Lehet, hogy az elektrónikájával van valami, ami ezt produkálja?
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Akciófigyelő: Ha kéne vezeték nélkül CarPlay és Android Auto...
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen monitort vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OTP Bank topic
- Xbox Series X|S
- Hobby elektronika
- Nők, nőügyek (18+)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12600K 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- DELL, HP gyári töltők, sok db. 7,4x5mm - 4,5x3mm + USB-C/Type-C 65W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest