Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
batai15
félisten
válasz
molnarpeter #3121 üzenetére
Nekem is ez van 206ban .
-
Shad0w
senior tag
válasz
molnarpeter #3108 üzenetére
-
Shad0w
senior tag
Uhh, jól belenyúltam a tutiba. Cserkészbecsszó, nem akartam hitvitákat indítani...
Ha vissza tudunk kanyarodni, az egész bonyodalom abból indult, hogy most két eltérő autót fogok használni, ugyan nem napi váltásban, de mondjuk havonta többször is fogok ülni mind2-ben. Az teljesen jogos, hogy 5 sebességesben mások az áttételek és alapvetően nem fogja kívánni a nagyobb fokozatot. Viszont akkor már bedobok még egy paramétert: a 6 sebességes 110 LE turbóval, az 5 sebességes 82 LE (nem tudom turbós-e, nem is igazán érdekel). Szal a turbós 80-nál már mondja, hogy mehet a 6-os, és 90-nél 1500-at pörög. Az 5 sebességes meg majd pörög valamennyit 90-nél, tippre sztm 2000 fölött lesz. De igazából nem is fontos a fordulatszám. És megint megemlíteném, hogy a szokásaimat kell leküzdenem, hogy 90-nél se akarjam rakni 6-osba. Biztos én vagyok fura, de a sebességet figyelem, hogy melyik fokozatba kell rakni. (ofcoz, ha emelkedőn megyek nem fogom 4esbe rakni, mert 50-nél már ott a helye, de azért gondolom érthető
)
Btw, ha nem lesz holnap UFO támadás akkor már haza is hozhatom
.
-
-
echterion
nagyúr
válasz
#48613632 #3111 üzenetére
Nyilván nem csak úgy beszúrva gondoltam. A technikai részleteket nem ismerem, de már 130-nál is eléggé üvölt szegény egyhatos a 4000-es fordulattól, a fogyi is ilyenkor már az egekbe kerül. Manapság már nem kell ilyenre használnom szegénykét, de régebben jól jött volna, ha tud ilyet is.
De amúgy mondhattam volna a T5-ös S60-ast is, ott azért erő is maradt volna bőven a hatosnak, ha úgy tervezik meg a gépet.
-
batai15
félisten
Nem rosz az a 6. Sebesség,de inkább az pályára való már , tekintve hogy van amelyik autó 130nal 2000 alatt forog .
Automata megint más ,mert ott kvázi rövidek a fokozatok a jobb gyorsulás érdekében . -
Rick4
félisten
válasz
echterion #3110 üzenetére
Anno volt egy CNG-s Multiplám, ami ugye benzin üzemben volt 100 lovas, CNG üzembem meg 93 lovas. Ott volt trükk, hogy vett az ember Marea benzines 1.6-os váltót, és annak az 5. fokozatát átrakta ebbe a váltóba, tök egyszerűen, 7-8 csavar kitekerésével, egy oldalsó fedelet leszedve 1 óra alatt lehetett cserélni, az alap 5. fokozat 0.767-es volt, ezt kellett 0.876-ra cserélni, de egyszer rápróbáltam a dízel marea 5. fokozatára, 0.946-os áttétellel, az autó max 140-et ment padlógázon, többet kajált, mint a sima 6-kel magasabb fordulaton, de félgázzal. Szóval nem egészen úgy van az, hogy a forgatónyomaték végtelen, és csak berakunk egy plusz fokozatot, vagy másik áttételt.
Megjegyzem, most olyan autóm van, ami ha sietek, 180-nál rakja fel magát 6-ba, és 190 -nél 3000-et forog, de ennek ellenére 200-nál elfogy, jó eséllyel 210 vége, nem lehet vele 300-ig gyorsítani, pedig a fordulatszám szerint kiadná. Ez nem egészen így működik. Ki van az számolva, mi az az áttétel, ahol még gyorsulni is tud, a megengedett sebességhatárnál optimális a fordulat- fogyasztás.
-
#48613632
törölt tag
válasz
echterion #3110 üzenetére
Hová? Az 5. után pluszba? Kizárt, hogy elbírná. Ahogyan írtam is, a 6. fokozat, az nem egy extra fokozat, az 5 sebességes váltókban, hanem egy másik fajta elosztás, a nyomatékgörbén.
Ilyen szinten, mondjuk úgy, hogy ugyanazt a szelet tortát, nem 5, hanem 6 részre osztották. De ettől még nem nagyobb a tortád.
Erről egyébként EZ jut eszembe -
#48613632
törölt tag
No de miért tennéd 6.-ba? Oda kellő fordulatszám is szükséges, hogy igényelje, nem csak úgy passzra odakapcsolok. Fordulatszám, plusz nyomaték. Bár ez a kettő azért jórészt együtt mozog.
Egyszóval, ne aggódj, nem lesz indokolt a 6. sebesség, egy 5 sebességes autóban, esetleg nagyon nagy sebességnél.
Egy 6 sebességes autóban, rövidebbek az áttételek, tehát nem az van, hogy az 5 sebességesből, csak szimplán kivették a 6.-at, hanem el is osztották az egész sebesség, vagy teljesítmény tartományt.
Nagyon ritka az, amikor egy 5 sebességes autóban, hiányérzet alakul ki, egy 6. fokozatra. -
Shad0w
senior tag
válasz
molnarpeter #3100 üzenetére
Még csak foglalóztam, de ha ezen múlik majd töltök fel képet a váltóról
-
Doki42
őstag
válasz
rayoliviero #3091 üzenetére
Igaza van a szerelődnek, de azért nem árt gyári csere alkatrésszel kicserélni😎
-
Shad0w
senior tag
Igen, pontosan. Igazából nem is aggódom, hanem konkrétan tudom, hogy ezt csinálom. Pár hete adtak alám egy 5 sebességes Opel Astra J-t, annak az egyes mellet van a rükverc, szal semmi baj nem volt belőle amikor egy út alatt vagy 3-szor akartam hatosba rakni.
Igazából csak szerettem volna tudni, hogy van-e reteszelés a Peugeot-ban és én nem vettem észre. De már tudom, hogy nincs.Egyébként aludtam rá egyet és meg hánytam-vetettem a dolgot, hiszek nektek és hiszek magamban is, hogy meg fogom én ezt szokni. Szal ma vettem is egy 2008-at. 5 sebességes.
-
Rick4
félisten
válasz
FrankMonzano #3096 üzenetére
Sok múlik az olaj mellett az olajszűrőn is, de első körben megméretném a valós olajnyomást egy olajgomba helyére betekert mérőműszerrel...
-
Rick4
félisten
válasz
FrankMonzano #3094 üzenetére
Fogj egy hosszú csavarhúzót, tedd a szelepfedélre az egyik végét, a füledre a másik végét, és hallgasd meg, tényleg onnan jön-e a hang. Azt nem tudjuk, mennyi km van az autóban, hogy a gyári olaj, vagy esetleg más került-e bele, sok összetevője van ennek a problémának...
-
FrankMonzano
őstag
Üdv! Írtam már fentebb pár napja, hogy kicsit olajsáros volt a motor. Adalékkal és egy friss olajjal át lett járatva, majd leengedte a szerelő, aztán bele megint egy új olaj. Azt vettem észre, hogy üzemmelegen alapjáraton hallani egy hidrotőke szerű csattogást, de gázadásra megszűnik a hang. Mitől lehet ez? 1.4 16v kfu 207-ről van szó. A motor amúgy szépen jár, pöccre indul, nem dadog, nem ugrál az alapjárat.
-
Rick4
félisten
válasz
szabonagyur #3084 üzenetére
Maga a váltó nem egy drága valami, ez egy Peugeot- Citroen AL4 DPO váltó, 80-100 ezerért kapsz bontottat, nem különösebben nyűgös egyre kell figyelni, mikor hidegen pl D-be teszed, ne üssön, miután R-be teszed, ne üssön, szépen váltson, egyik fokozatban se pörögjön fel a fordulatszámmérő, mint pl egy csúszó kuplung esetén, és lassításkor, majd megálláskor is erőlködésmentesen tudjon visszaváltani. Elvileg ebben is van az a kis visszajelző, ami hiba esetén villog, ha valami nem oké, hidegen a téli üzemmód hópihe jele, és a sport fokozat jele villog 10 másodpercig, ekkor valószínű egy olajcsere kell neki, de nyilván mint minden mást, ezt is érdemes kiolvastatni..
-
rayoliviero
veterán
Igen, tudom, hogy írtad. Mondta a szerelő, hogy ő kicserélte az Opeljében, de nem lett sokkal szebb a hangja, mert nála a fészek, amiben a hidrotőke van, az is meg van égve (talán így mondta) és emiatt ugyanúgy csattog. Ilyen esetben nem sok mindent lehet vele csinálni sajnos szerinte.
-
Doki42
őstag
válasz
rayoliviero #3089 üzenetére
Anno írtam, hidrót.
Nekem is az a gondom, nem soká csere... 😎 -
rayoliviero
veterán
Megnézettem két szerelővel. Az egyik hajtókart, dugattyú mindent mondott és hogy min 2-300 a javítása, de csak úgy tud biztosat mondani, ha szétszedné.
A másik megnézte, hogy kifúj-e a porlasztó, azt mondta, hogy azzal minden rendben. Így azt mondta, hogy hidrotőke. Kérdeztem, hogy mi van ha főtengelycsapágy, azt mondta, hogy annak inkább fordulaton van nagy hangja, alapjáraton nincs.
-
nesa
veterán
válasz
szabonagyur #3082 üzenetére
Szerintem ilyen már nemigen van szinte minden autógyár ZF vagy aisin váltót használ.
-
Vigneau
félisten
Értettem és átéreztem a problémád nyomban.
Amire Te gondolsz, ahhoz hasonlóhoz személy szerint legutoljára egy C Corsában volt szerencsém. Hátramenethez egy gyűrűt kellett felhúzni és ráadásul az egyes mellett volt, még véletlenül sem az ötös után/alatt.
Tény, a megszokás/rutin nagy úr, de valóban hamar rááll az ember agya az egyik autóról a másikra. Így nem féltelek Téged sem. Nekem a fékkel volt/van hasonló problémám, mikor beültem egy smart ForTwo-ba. Ott aztán kellett taposni a pedált, ha meg is akartam állni. Továbbá váltás terén nekem meg az automata váltó a kihívás abban a picurban. Szívesebben szeretném inkább megtanulni/megszokni a Softip üzemmódban való váltást a bólogatás csökkentése végett.
-
Rick4
félisten
válasz
szabonagyur #3082 üzenetére
Konkrétan melyikről? Mert egy csomó Peugeot automata Volvo, Chevrolet, Ford, Land Rover, Jaguar automata is egyben.
-
szabonagyur
félisten
Sziasztok
Véleményt kérnék a Peugeot automatákról.
Vélemény?
-
Rick4
félisten
válasz
bazsimano #3066 üzenetére
2014-es C4 Grand Picassom van, ez ugye a Space Tourerrel azonos autó, csak 2017-től átnevezték a modellt, én konkrétan 4 hónapig kerestem, mert az ilyen- olyan felszereltségűekkel dunát lehet rekeszteni, de nekem exclusive + kellett, azt itthon még akkor se lehetett kapni, ha az ember a szalonban csúszott mászott érte.
Nagyon elégedett vagyok vele, mindent tud amit kell, kényelmes, jól megy, igaz ebben az exclusive felszereltség mellett még egy csomó plusz extra (radaros tempomat, kanyarkövetős xenon, automata fényszóró, sávelhagyás figyelő, magától ki- be parkol, motoros csomagtérajtó, hottérfigyelős tükröt, camera 360, memóriás, motoros fűtött bőrülések és bőrkárpit stb stb) van, de emellett már annyiban is más, hogy vastagabb benne a szigetelés, az oldalsó üvegek mind dupla, hangszigetelt üvegek, és persze a 2 literes HDI 150 ló + a 6 sebességes automata bővel elég mindenre. Az alap verziók is jók, az 1.6-os HDI is jó, sőt, ennél kevesebbet is kajál, de én ilyet szerettem volna, nem bántam meg. A padlólemez azonos a Citroen DS5-tel, az mégis egy kopogós- sorjás szélű műanyagos belsejű, elpattogós hátú vacak, amíg ebben nagyon rendben van a futómű és a rugózás is (pedig 20 ezer km-es DS5-ben ültem elég sokat, nem jött be, ez bejön)
Ketten vagyunk,de néha pakolunk, ezért is kellett ez a méret, magam mögött elférek (193cm 118 kg), és a leghátsó sorban is kibírok 1-2 órát ha kell, mindenhol van légbefújó, hátul is hideg- meleg van ha kell, a 7"-os kijelzőről vezérelni bármit lehet, mindössze annyi, hogy katt- katt- katt és kész, egyszóval totál rendben van, ha most kellene választanom, ismét ezt választanám. -
Shad0w
senior tag
válasz
molnarpeter #3079 üzenetére
Ahh, erre akkor még aludnom kell egyet. Köszi mindenkinek
-
molnarpeter
nagyúr
Semelyik gyártó nem reteszel ötös mögötti rükit. Nem fogod tudni kapcsolni, kis daráló hang társaságában jelzi nemtetszését. Tanuló autókban gyakran megpróbálnak hatodikba kapcsolni ötös váltón, azt az évi 1-2 alkalmat túléli. Mindenfélét vezetek én is össze-vissza, meg lehet szokni
(El tudnék képzelni egy reteszt pl. fékre kötve, de egyszerűbb megszokni.)
-
Shad0w
senior tag
válasz
Vigneau #3077 üzenetére
Hm, talán nem ment át teljesen a kérdés: tervezek venni egy második autót egy 6 sebességes mellé. Értem, hogy aszinkron, azt is, hogy nem lehet rükvercbe rakni amíg előre gurul. Viszont én rendszeresen fogok vele próbálkozni. És mivel megmarad a mostani is, így még abban sem reménykedhetem, hogy majd leszokom róla. Szóval van bármi ami védi a fogaskerekeket?
szerk.: tudom, akkor vegyek 6 sebességeset... De nagyon megtetszett ez a Peugeot és ebből most csak 5 sebességesek vannak hahun.
-
Vigneau
félisten
-
Shad0w
senior tag
válasz
molnarpeter #3074 üzenetére
Hát, más autóknál van egy gomb a sebváltón, hogy rükvercbe lehessen rakni, vagy le kell nyomni. Vagy ugyanez a 208-as 6 sebességes váltónál szintén fel kell húzni valamit a sebváltón. De 5 sebességesnél semmi trükk nincs, simán megy rükvercbe 5-ből. Már nagyon hozzászoktam a 6 sebességes váltókhoz és attól tartok, hogy rendszeresen fogom darálni a fogaskerekeket. És ez a kérdés, tényleg könnyű rükvercbe rakni, vagy van valami védelem ami ezt nehezebbé teszi?
-
Shad0w
senior tag
Sziasztok,
Peugeot 208-ban mennyire könnyű 5. sebességből rükvercbe rakni? Mármint most ültem egyben, igaz csak álló helyben, de semmi akadályt nem éreztem. Az a gyanúm, hogy ha ezt menet közben játszom el akkor a fogaskerekek egymásnak esnek...
A válaszokat előre is köszi.
-
bazsimano
őstag
válasz
molnarpeter #3069 üzenetére
Elsősorba köszönöm a választ!
A kevés használat, hát szóval mostano opel astrank 0kmes vettük 2013 feb. És 35900km van benne! Mondjuk nyáron használjuk inkáb hosszabb távokra de az is csak belföldön, dunakanya es kenese. Aztán nekem hetente van meccsem de azt budapesten. Egyszer voltunk Horvátországba és egy 3-5x Bécsbe.
Budapesten gyorsabb a bicikli és a tömegközlekedés,nem szeretek dugóban állni. Nagybevásárlásokat néha autóval de azt is már inkább neten keresztűl...
Szóval ez lenne. -
nesa
veterán
válasz
applause #3065 üzenetére
Az nem klíma olaj, a klíma olaj színtelen, vagy ha festett UV sárga vagy kék, az valami más lesz, vagy ha valóban barna a klíma olaj akkor hatalmas problémák vannak a kompresszorba meg az egész rendszerbe.
Klíma működik akkor kapcsold be és ha a szárítószűrón van kis üveg ablak látod futni a gázt meg az olajat hogy milyen színű.
-
bazsimano
őstag
sziasztok!
nem tudom, hogy mennyire jarok jo vagy rossz helyen. De nem talaltam c4 grand space toureres forumot ezert gondoltam hogy itt probalokzok
igazandibol csak erdeklodes gyanant mert felvetodott az otlet, hogy 7 szemleyes autot vennenk es ki is hasznalnak a vissza nem teritendo tamogatast.
mennyire ajanlottak ezek az autok? szokasos hibak benzines motoroknal..valamiert inkabb benzinesre gondoltam...nem hasznaljuk sokat az autot...
mennyire dragak a kopo alkatreszek?
elore is koszonom a tippeket!
udv
b
-
bozont
veterán
Üdv
Egy 2003-as Citroen Berlingo 2.0HDI (DW10TD) motornál merre találom az olajszint érzékelőt? De ami fontosabb esetleg tudja valaki milehet a gyári száma? Próbáltam neten keresgélni, de semmi infót nem találtam róla.
Össze-vissza mér, sokszor csipog egyesen talajon hogy alacsony az olajszint, miközben maximum közelében van. -
applause
aktív tag
Olajcsöppeket találtam a kocsi alatt. Megállapítottam, hogy a klímakompresszorból jön. A meghajtó szíjtárcsa belső feléhez nyúlva olajos volt. Ez javítható-e tömítéscserével, vagy fel kell újítani? Milyen módon van tömítve a meghajtó tengely?
-
FrankMonzano
őstag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #3057 üzenetére
Végső soron mindkettő odaégett olaj, vagy tökéletlenül elégetett üzemanyagból származhat, kvázi szenes lerakódás illetve korom, ha jól tévedek (carbon buildup/deposit)
-
erik365
senior tag
válasz
FrankMonzano #3057 üzenetére
Olajsár általában a motoron belül van, a veztengelyen, szelephimbákon, általában azokon az alkatrészeken amiket az olaj ken és hűt. A kox pedig a szívótorokban, szívószeleptányérokon ahonnan a levegőt és üzemanyagot kapja.
-
erik365
senior tag
válasz
FrankMonzano #3055 üzenetére
Olcsó olajjal átjáratni a motort, majd friss jó minőségű olaj, és szűrök cseréje.
Utána 8000-10000km-es csere periódus. -
erik365
senior tag
válasz
FrankMonzano #3049 üzenetére
Az nem koksz lesz akkor, hanem olajsár. A későn elvégzett olajcsere miatti lerakodások.
-
gooool
őstag
válasz
FrankMonzano #3051 üzenetére
Ha le van koxolódva akkor azt vagy leszedik az említett két eljárással vagy ott marad és még inkább gyarapszik. Az olaj nem fog ezen segíteni, sőt elég csúnya dolgok történnének, ha a darabkák leszakadnak és az égéstér környékén munkához látnak.
Itt most ugye a szelepszáraknál jelentkező koxképződésről beszélünk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Futás, futópályák
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Sorozatok
- További aktív témák...
- Veszünk: PS5 Fat/Slim/Digital/Pro konzolt, játékokat, Portalt stb. Kérj ajánlatot!
- AKCIÓ! Intel Core i7 4790K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Országos! KÉSZPÉNZES - UTALÁSOS VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS! Korrekt áron! AMD!
- Phone 14 128GB Független! Hibátlan állapot! 6 Hó Jótállás! Akku: 86%
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest