Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Szólánc.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Maxell Retro DJ teszt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bozont
veterán
Üdv
Egy 2003-as Citroen Berlingo 2.0HDI (DW10TD) motornál merre találom az olajszint érzékelőt? De ami fontosabb esetleg tudja valaki milehet a gyári száma? Próbáltam neten keresgélni, de semmi infót nem találtam róla.
Össze-vissza mér, sokszor csipog egyesen talajon hogy alacsony az olajszint, miközben maximum közelében van. -
applause
aktív tag
Olajcsöppeket találtam a kocsi alatt. Megállapítottam, hogy a klímakompresszorból jön. A meghajtó szíjtárcsa belső feléhez nyúlva olajos volt. Ez javítható-e tömítéscserével, vagy fel kell újítani? Milyen módon van tömítve a meghajtó tengely?
-
FrankMonzano
őstag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
FrankMonzano #3057 üzenetére
Végső soron mindkettő odaégett olaj, vagy tökéletlenül elégetett üzemanyagból származhat, kvázi szenes lerakódás illetve korom, ha jól tévedek (carbon buildup/deposit)
-
erik365
senior tag
válasz
FrankMonzano #3057 üzenetére
Olajsár általában a motoron belül van, a veztengelyen, szelephimbákon, általában azokon az alkatrészeken amiket az olaj ken és hűt. A kox pedig a szívótorokban, szívószeleptányérokon ahonnan a levegőt és üzemanyagot kapja.
-
erik365
senior tag
válasz
FrankMonzano #3055 üzenetére
Olcsó olajjal átjáratni a motort, majd friss jó minőségű olaj, és szűrök cseréje.
Utána 8000-10000km-es csere periódus. -
erik365
senior tag
válasz
FrankMonzano #3049 üzenetére
Az nem koksz lesz akkor, hanem olajsár. A későn elvégzett olajcsere miatti lerakodások.
-
gooool
őstag
válasz
FrankMonzano #3051 üzenetére
Ha le van koxolódva akkor azt vagy leszedik az említett két eljárással vagy ott marad és még inkább gyarapszik. Az olaj nem fog ezen segíteni, sőt elég csúnya dolgok történnének, ha a darabkák leszakadnak és az égéstér környékén munkához látnak.
Itt most ugye a szelepszáraknál jelentkező koxképződésről beszélünk. -
gooool
őstag
válasz
FrankMonzano #3049 üzenetére
Szia!
A közvetlen befecsis motorok a működési elvük miatt koxolódnak...akármit is csinálsz, maximum lassítani tudod a folyamatot, elkerülni nem.
Időnként vegyszeres tisztítás vagy diószórás kell nekik, hogy ne legyen nagyobb baj. Előbbi jelentősen olcsóbb és ha időben elvégzésre kerül, akkor bőségesen elég. -
FrankMonzano
őstag
Üdv! Ha koxos a motor belül mi a teendő? Gyakoribb olajcserekkel orvosolhatóbb a dolog? Megtisztítja majd belülről idővel?
-
dew28
aktív tag
válasz
rayoliviero #3045 üzenetére
debrecenben van jonevu szerviz?
-
Rick4
félisten
válasz
rayoliviero #3045 üzenetére
Ezzel azért nem olyan egyszerű elkocogni Pestig, ha porlasztó, az nem túl szerencsés, ha sokat közlekedsz vele....
-
kalmanchris
tag
válasz
rayoliviero #3045 üzenetére
Porlasztók környéke nem fekete dzsuvás?
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Feketelaszlo #3042 üzenetére
volt nagy TSIm, de koránt se volt himes tojás, sőt még olyat is tudott, hogy nagyobb volt a teljesitménye mérve, mint papiron
-
Rick4
félisten
válasz
rayoliviero #3036 üzenetére
Gondolom nem éjjel mennél hozzá, így inkább leírom, merre van, mikor dolgozik.
Budaörsi reptér mellett Vitorlázó utca, ha kellene kontakt, kérd. De amíg mások próbálkoznak, ő tudja mi a dolog.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
bajnokpityu #3038 üzenetére
A kínálatát tetejét adó motorok mindig is hímes tojások voltak, lévén az a lényegük, hogy még nem feltétlen kiforrt műszaki megoldásokkal szórakoztassák a vásárlót. Csak még 20 éve egy benzines V6, 10 éve pedig egy diesel V motor jelentette a csúcsot, most az 1.6 THP.
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #3040 üzenetére
Holnap reggel megnézi egy szerelő, azt már megvárom. De meghallgatva ez a hang a motorból jön, nem a szíjtárcsa irányából.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rayoliviero #3039 üzenetére
Filccel vagy körömlakkal össze tudod jelölni a közepét és a külső gyűrűt, úgy hamar kiderül
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Feketelaszlo #3037 üzenetére
köszi. himes tojásokat elvből nem birom. 1.2 turbo másfél tonnába meg szintén nem hiszem,h tartós lesz.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
bajnokpityu #3026 üzenetére
Mire vagy kiváncsi vele kapcsolatban? 2010-2012 körül volt frissítve a motor, amikor orvosolták az addig elhíresült kokszosodással és turbó tönkremenetellel járó hibákat. Ettől persze még egy elég összetett és bonyolult szerkezet maradt, ami kifinomultsága révén igényli az óramű pontosságú karbantartást, tehát kímélő közúti használatra való csak. Ha olyan kell, amivel tökön-babon át lehet gázolni és nem baj, ha késik pár ezer kilométert az olajcsere, akkor a 3 hengeres motorcsalád felé kell nézelődni.
-
Rick4
félisten
válasz
rayoliviero #3033 üzenetére
Ez tuti hidrotőke, bár nem túl szerencsésen a magasabb, kopogó hang mellett van ott még egy mélyebb, buffogó hang is. Innen nemem tudom megmondani, hogy az a kipufogó lyukas-e, vagy pl főtengely csapágyas-e a motor.
Átküldtem a Klemm Jánosnak, azt mondja mehetsz vele hozzá, meg tudják csinálni, de akár ez még porlasztó is lehet
-
Doki42
őstag
válasz
rayoliviero #3033 üzenetére
Meghalgattam, de nem vagyok autószerelő, ez csapágy is lehet, mindenképp egy jó hírű szakszervíz🤔
-
Doki42
őstag
válasz
rayoliviero #3031 üzenetére
Nagyon sokat olvastam erről, mindenképp szakszervízt javasoltak... 😎
-
Doki42
őstag
válasz
rayoliviero #3025 üzenetére
Csak azért írtam, mert nekem nem jelez hibát😎ilyen hőfokkal. #3027 Nekem csak meleg motornál kopog, valószínű hidrotőke. Nem soká megy olajnyomás ellenörzésre, állítólag az segít megtalálni nem e a h. tőke okozza... 😎🤔
-
Rick4
félisten
válasz
rayoliviero #3027 üzenetére
A szervő szíjjal van hajtva, nem? Leveszed a szíjat, beindítod 10 másodpercre, ha kopog akkor motor, ha nem, akkor szervó. Bár a szervót nem lehet túltölteni az egy egyszerű gravitációs tartály, és ha megunja, nem kopog.
-
rayoliviero
veterán
1,4 Hdi-ben valami kopogó hangot ad, megnézettem egy szerelővel, azt mondta, hogy hidrotőke. Aztán egy másik szerelő azt mondta, hogy szerinte ez nem hidrotőke, hanem a szervószivattyú ad ki ilyen hangot, meghallgatta közelről. Tiszta olaj, egyszer túltölthették szerinte. Azt mondta valószínű csapágyas.
Menet közben annyira nem hallom amúgy ezt a kopogást, inkább alapjáraton.
Melyik hiba jellemző ezekre a hdi-kre, ami adhat kopogó hangot?
-
bajnokpityu
félisten
sziasztok! Van valahol jó leírás, hogy a mai 1.6 turbo benyások mennyire problémások? Amit megerősítettek szalonban az az, hogy 2-3évvel ezelőttig nagyon sok baj volt velük.
-
Doki42
őstag
válasz
rayoliviero #3021 üzenetére
Citroen c4 80-85 fok, peugeot 206 90 fok.
Szakember szerint ez normális ezek ilyenek... 😎 -
Repsol600
addikt
válasz
Stylewars_kp #3020 üzenetére
Nálam is 75-80 fokos óra szerint a 2.0 hdi (RHS)
de ha jól láttam a hűtő tetejében van a hőfokmérő. Lehet azért csak ennyi és a motor valójában melegebb?
-
batai15
félisten
válasz
Stylewars_kp #3020 üzenetére
78 v 83 fok az üzemi hőmérséklet ,már meg nem mondom melyik .
Nekünk pályán klímával ment fel csak 90re anno is . -
rayoliviero
veterán
válasz
Stylewars_kp #3020 üzenetére
Okés, most 75 fokon volt városban végig.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
rayoliviero #3019 üzenetére
Sok fórumot elolvastam ezzel kapcsolatban. Olvastam olyat, hogy ez tesz jót a HDI-nek, ha csak 70-80 fokos a vize. Valaki addig próbálkozott a termosztátok csereberéjével (kipróbált vagy 3-4 márkát) míg üzemmelegen 90 fokos vize nem lett. Peugeot szerelő srác a környékbe azt mondta, hogy ez az autó ilyen, ne is próbálkozzak vele. Elvittem az autót hibakód kiolvasásra egy hónapja, ott ugye sok funkciót nézegettünk járó motornál. 10-15 perc alapjáraton való járatás után felment a víz 90 fokra. Csodálkoztam is, hogy jééé még ezt nem láttam ettől az autótól.
-
rayoliviero
veterán
válasz
Stylewars_kp #3018 üzenetére
Akkor hagyom így, ha ennél a kocsinál ilyen.
Csinált még olyat, hogy kiírta a stop feliratot és kitette a vizhofok ikont, de akkor is 68-70 körül volt, és ezt csak pár másodpercre tette ki. Utána elalszik.
-
Stylewars_kp
őstag
válasz
rayoliviero #3014 üzenetére
Nekem is pont ez a szitu.
-
rayoliviero
veterán
válasz
gainwardgs #3016 üzenetére
Az előző tulaj szerint ez nyáron is 70 fokos volt, 40 fokban volt 80.
-
gainwardgs
veterán
válasz
rayoliviero #3014 üzenetére
Szerintem nincs gond.
Nálam 2.0 hdi és nyáron is csak akkor megy tartósan 85 fok fölé ha sokat kell hegynek le, felmenni illetve ha minimum 40 percet állok a dugóbanEsetleg hőgombára nézz rá
-
rayoliviero
veterán
206 1,4 HDI nem akar 68-70 foktól jobban bemelegedni városon kívül,hosszabb távon sem. Ez mitől lehet? Olvastam, hogy van akinek hasonló gondja volt, és termosztát csere után ugyanúgy nem melegedett be. Amúgy fűt rendesen az autó.
-
-
rayoliviero
veterán
válasz
molnarpeter #3004 üzenetére
Igen, jó lesz a 206, csak találjak normális eladót.
Idáig érdekes emberekkel beszéltem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
rayoliviero #3003 üzenetére
Plusz egy szavazat 206-ra, kevés és hol dokumentált hiba, 307-re szerintem jobban dobálják a sarat
-
batai15
félisten
válasz
rayoliviero #3001 üzenetére
Mi már a 2. 206swt használjuk , kis 1.4hdi 360 ezer kmel az Órában gyári volt .
Lett egy kitérő egy Audi a4 automatával amivel jól bszoptam ,így lett megint 206sw . praktikus , és élhető méretű . Egyedül a könyöklő ami hiányzik.
Viszont utána szeretnék egy fiatal pugot ami nagyobb meg ismét automata.
Új hozzászólás Aktív témák
- LG 25GR75FG - E-Sport Monitor - FHD 360Hz 1ms - NVIDIA Reflex + G-sync - AMD FreeSync - HDR 400
- A Surface Go Type Cover 100% magyar
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Csere-Beszámítás! Kezdő Gamer számítógép. I5 6400 / GTX 1060 3GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 1TB HDD
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest