Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#2651) A214 válasza molnarpeter (#2650) üzenetére


A214
aktív tag

Köszönöm a válaszokat.
Azt nem szeretném ha higulna ,tekintettel a fagyokra.

(#2652) molnarpeter válasza A214 (#2651) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Van benne több liter. Ha töltesz rá két decit, azon végképp nem múlik semmi... Inkább méresd be töltés előtt.

[ Szerkesztve ]

(#2653) Szevam


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Sziasztok!

Kérdésem, hogy Citroen C3-mal (2002) kinek milyen tapasztalata van? Vannak-e típus hibái, ha igen milyenek?
A válaszotokat előre is köszönöm! :R

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#2654) Szevam


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Üdv!

Esetleg tud valaki nagyon jó franci autó szerelőt?
(Meg fordult a fejemben hogy első autóként néznék francia autót, de ehhez mindenek előtt feltérképezném, hogy hol van nagyon jó szerelő :) )

Első autónak az alábbiakon gondolkoztam:
- Citroen C3
- Renault Megan (I, II)
- Renault Clio

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#2655) kalmanchris válasza Szevam (#2654) üzenetére


kalmanchris
tag

Mennyi a keret, mik az igények? Clio és c3 egy, de a megane már nagyobb kategória.

[ Szerkesztve ]

(#2656) Szevam válasza kalmanchris (#2655) üzenetére


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

- Legyen benne klíma.
- Lehessen jó műszaki állapotban tartani relatív alacsonyabb összegből.
- Legyen biztonságos (Ne legyen benne halálfélelmem autópályán :DDD )
- Rászánt ár: nagyon max. 800e Ft.
- Ingázásra lenne: 70% autópálya, 30% kisváros. Havi 500 - 1000 km
Azért ilyen kevés a kikötés, mert kb. 1-2 évig használnám, aztán lépnék fejlebb.

Szerinted érdemes francia autókon gondolkozni?

[ Szerkesztve ]

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#2657) Emu válasza Szevam (#2656) üzenetére


Emu
őstag

Ebben benne kell lennie az átírásnak és az első karbantartásoknak, vagy arra van plusz keret?

Szerintem:
Ekkora keretből teljesen mindegy milyen autót veszel, mert nem az autó számít, hanem, hogy milyen volt a korábbi gazdája. Ami tetszik meg kell nézni, és ha olyan az állapota amit elképzeltél el kell vinni átnézetni. Ha nem potyog ki csontváz a szekrényből, esetleg egy-két kopó alkatrészt kell csak cserélni, akkor alkudni kell egy picit és meg kell venni.

Nekem egy 96-os 1.4e Mégane I van, a megvétel után kapott egy full szervízt, azóta olajcserén kívül nem kellett hozzányúlni. Ismeretségi körben a ráncfelvart mk2-ből több is teljesít szolgálatot, nagy elégedettséggel. Unokatesóm futárként ridegtartásban tett egy ilyenbe 250e km-t különösebb gond nélkül.

Szóval szerintem rendezett előélet mellett nem kell félni a franciáktól sem, sőt ha tetszik a Mégane I bátran tudom ajánlani is, egy ezredforduló utáni jól felszerelt megkímélt példányt félmillióból ki lehet fogni.

(#2658) kalmanchris válasza Szevam (#2656) üzenetére


kalmanchris
tag

Xsara2 ennyiből kijön az 1.6 16v motorral. Autópályán sem jön zavarba és nem eszik sokat. Nekem 8 évig volt.

(#2659) dew28 válasza Szevam (#2656) üzenetére


dew28
aktív tag

2003-2004 koruli peugeot 307. 1.6 benzin NFU, vagy 2.0 benzin RFN.

[ Szerkesztve ]

(#2660) 7Sony7


7Sony7
addikt

Sziasztok. Érdeklődnék, hátha tudja valaki, hogy ha eg 1.6 hdi motornál beüt a baj, mennyi lehet rendbe tenni?
Úgy értem, a lehetséges hibák javítása (kis-nagynyomású rendszer, stb) mennyibe kerülhet? (Xara picasso)

-

(#2661) kalmanchris válasza 7Sony7 (#2660) üzenetére


kalmanchris
tag

Legrosszabb esetben fél millió is lehet, ha a magasnyomású pumpa a saját fémreszelékét végigküldi a rendszeren. Bár hdi-nél még nem halottam ilyen esetet. 8 szelepest vedd.

(#2662) 7Sony7 válasza kalmanchris (#2661) üzenetére


7Sony7
addikt

Jajj. Az nem kevés, bár azért remélhetőleg nem történik meg. Még nagyon az elején vagyunk a keresgélésnek, egyenlőre azt sem találom sehol, hogy milyen felszereltségi szintek vannak. PL melyikben van szélvédő fűtés? :F Meg, ha lehet ne legyen benne kettőstömegű.

-

(#2663) Feketelaszlo válasza 7Sony7 (#2662) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

A legjobb védekezés a megelőzés. Egy rendszeresen szervizelt autó, amivel nem versenyeznek kigyulladt check engine lámpával nem igen tud ekkora számlát összeszedni. A főbb elemek gyári alkatrészezel való cseréje is megvan 2-300 ezer forintból, a fentebb említett összeg ugyan lehetséges, de az már tényleg legrosszabb eset, mikor az alkatrészek kinyírják egymást és egyszerre kell VG turbót, hengerfejtömítést meg egyéb apróságokat cserélni.
Ha használt autóról van szó, akkor javaslom kezdj el az Eurotax oldalán egy értékelést, s a 3. lépésben meg tudod nézni, hogy milyen széria és extra opciók voltak az adott felszereltségi szinten anno rendelhetőek (ehhez nem kell befejezni és fizetni a szolgáltatásért).

[ Szerkesztve ]

(#2664) 7Sony7 válasza Feketelaszlo (#2663) üzenetére


7Sony7
addikt

Köszönöm a válaszokat fiúk!

-

(#2665) kalmanchris válasza 7Sony7 (#2662) üzenetére


kalmanchris
tag

Első szélvédőfűtésre gomdolsz? Mert az egyikbe sincs, hátsó mindbe.

(#2666) 7Sony7 válasza kalmanchris (#2665) üzenetére


7Sony7
addikt

Valahol a hahun láttam olyat, amibe írták az elsőt. +Állófűtés is volt benne... Vagy csak elírás?

-

(#2667) kalmanchris válasza 7Sony7 (#2666) üzenetére


kalmanchris
tag

Hahu extra listáját fenntartásokkal kell kezelni. Gyárilag egyik felszereltség se tartalmazza. ESP-t is rengeteghez beírják, pedig csak az exclisive, illetve az sx-plus felszereltség adja. Még a felszereltségi szintet se talalják el hahun nagyon sokszor.

(#2668) 7Sony7 válasza kalmanchris (#2667) üzenetére


7Sony7
addikt

Ja, értem, köszi. Amúgy nem tudod, van ezeknek valami típushibája?

-

(#2669) kalmanchris válasza 7Sony7 (#2668) üzenetére


kalmanchris
tag

Xsara pic-nek? Mint minden típusnak ennek is van. Küszöb rohad. 2003-tól a kormánykapcsoló kontakthiba, előbbi évjáratoknál ( itt a belső facelift a választóvonal ) a gyújtáskapcsoló hajlamos beégni a fűtőmotor miatt. Az autó életében egyszer lesz hátsó futómű felújítás, ami nem nagy összeg a többi típus másfajta hátsó futóművét tekintve.

(#2670) 7Sony7 válasza kalmanchris (#2669) üzenetére


7Sony7
addikt

Úúú, a küszöb az nagyon nem jó. Pont a rozsda miatt (is) szeretnék újítani. Gy kapcs akkor megelőző csere, a hátsó híd meg zsírozás.

-

(#2671) kalmanchris válasza 7Sony7 (#2670) üzenetére


kalmanchris
tag

Zafira, golf is rozsdásodik ott, nem csak a pica. Hátsó hídra a zsírzógomb nem segít, ha arra gondolsz.
Ha a gyújtáskapcsolót említed, akkor az első szériában gondolkodsz 2002-től visszafele. Egyik autó sem lesz ennyi idősen rousdamentes.
Amúgy egy szerethető, jó autó. Kategóriájában még a német adac is győztesnek hozta a megbízhatósági teszten pl.

[ Szerkesztve ]

(#2672) 7Sony7 válasza kalmanchris (#2671) üzenetére


7Sony7
addikt

Nem, 2004 től keresgélek, de még nagyon nem vagyok képben. Ja, akkor kormánykapcsoló. :B Az mit kapcsol?

[ Szerkesztve ]

-

(#2673) molnarpeter válasza kalmanchris (#2671) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Golf 4 óta galvanizált karosszéria, nem nehéz rozsda nélküli példányt találni. Ha most csak a küszöb eleje a téma, akkor az elhanyagoltabb autókon évi egy tisztítás nélkül tényleg ki tud virágzani, de jellemzően semmi komoly. Ellenben pl gyár elismerte, hogy a sárvédő lemez közepén lévő szivacs rozsdásodást okoz, kiszedve nincs ilyen gond.

[ Szerkesztve ]

(#2674) 7Sony7


7Sony7
addikt

Úgy általában érdekelnek a motorok is, de nem találok érdemleges infókat sehol. Pl: az 1.6 hdi mekkora üzemanyag/turbonyomással üzemel, változtattak- e rajta a gyártás óta, stb? Nem tudtok ilyen oldalakat, pdf-et, valamit?

-

(#2675) kalmanchris válasza molnarpeter (#2673) üzenetére


kalmanchris
tag

Pica is galvanizált, mégis. Van pár golf 4 az utakon, ami sárvédő alsó felén rohad, amit írtál amiatt. Oktávia, meg elől. Bizony, doblemez évente le és takarítani a vízelvezető részt.

7sony7: kormánykapcsoló a világítást, indext. De belső facelift óta egy egység az ablaktörlő karral, rádió távvezérlő és tempomat karral. Ez az ún. Com2000
Miért nem 2.0 hdi-t nézel? Üzembiztosabb. Ha ragaszkodsz az 1.6-hoz meg a traktorhoz, akkor a 8 szelepest válaszd. Megkíméled magad a láncvezető kopástól és valszeg egy fap-tól is.

(#2676) 7Sony7 válasza kalmanchris (#2675) üzenetére


7Sony7
addikt

Jaaa! És ez a com2000, ez mennyibe kerül?
Azért1.6, mert úgy tudtam ez a modernebb. De én azt sem bánom, ha 2.0. mindegy, csak dízel legyen. Elég a 8 szelep. Most is az van. Kevesebb alkatrész, kevesebb javítási költség. (Gondolom)

[ Szerkesztve ]

-

(#2677) Emu válasza 7Sony7 (#2676) üzenetére


Emu
őstag

Kis olvasmány: Mitől döglik a Hdi

(#2678) Doki42


Doki42
őstag

Sziasztok!
Citroen c4 1.4 benzin fűtő venti szénkefe csere lenne, hogyan lehet hozzá férni? Melyik belső burkolat alatt van? Előre is köszönöm 😑😎

Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés

(#2679) kalmanchris válasza 7Sony7 (#2676) üzenetére


kalmanchris
tag

A kevesebb alkatrész, kevesebb javítási költséget a dízelre érted a benzinessel szemben? Mert az nem igaz.
Vagy az 1.6 hdi-re a 2.0-val szemben? Mert ez sem igaz.

(#2680) 7Sony7 válasza Emu (#2677) üzenetére


7Sony7
addikt

Köszi az olvasnivslót, elég elszomorító. Most akkor mit vegyen az ember? Pdtdi is drága, ha javítani kell, és maga az autó is, amiben, van, hiszen német. Vp44 állítólag szintén drága, VE adagoló meg már lejárt lemez. (Most olyan van)

kalmanchris: nem, a 16 vs 8 szerepre értettem. Jó nekem a 8 is.

[ Szerkesztve ]

-

(#2681) Emu válasza 7Sony7 (#2680) üzenetére


Emu
őstag

Szerintem rossz felé haladsz. Ha dízelt veszel az mindig problémásabb mint egy egyszerű szívó benzines. Ennyi idős dízelnél elég nagy eséllyel kell költeni majd valamiféle felújításra. Ezt lehet csökkenteni ha FAP/kettőstömegű nélküli verziót választasz.
Azt számold ki, hogy az éves futás alapján az üzemanyag költség különbségben megtérül-e egy ilyen felújítás.

(#2682) molnarpeter válasza 7Sony7 (#2680) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

PD egyáltalán nem drága. Adagoló ha vigyázol rá, el sem romlik.

(#2683) 7Sony7


7Sony7
addikt

Na mostmár aztán tényleg nem tudom, mi lesz. Egy 22 éves astrát (isuzu dízel) szeretnék cserélni valami egyterűre, csakhát... Egy misi alatt.. Megszoktam a dízel nyomatékát, nem kell benzines. Az újabb dítelekről csak rosszat hallani szinte. Ebben kb 480.000 van, és még jól megy. Csak lehetne nagyobb. Éri a fejem a tetőt, nincs klíma, stb.
Mit vegyen így az ember?!

-

(#2684) Emu válasza 7Sony7 (#2683) üzenetére


Emu
őstag

Apósom korábbi Sharanja (1.9 PD-s, 116ló) motorikusan a 800e km környékén kezdett szétesni. Először pd elemek, majd hengerfej, turbó aztán eladta. Ebből nem azt akarom kihozni, hogy pd-s autót vegyél, csak azt, hogy normális üzemeltetés, és karbantartás mellett sokat kibírnak ezek az autók.

[ Szerkesztve ]

(#2685) 7Sony7 válasza Emu (#2684) üzenetére


7Sony7
addikt

Ez ok, csak az a baj, hogy az égvilágon semmi garancia nincs a valós km-re, ha használt at vesz az ember, a használat módjára meg főleg nincs garancia. Ezért kell bekalkulálni a felújítás árát, de hogy ez melyiknél mennyi? Az én apósom hdi jumpere 800.000 után lett rendberakva, annak sem volt sok baja. Viszont csak ő hajtotta új korától.

[ Szerkesztve ]

-

(#2686) molnarpeter válasza 7Sony7 (#2685) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Fórumokat, csoportokat figyeld, néha felbukkannak lekövethető autók, aminél látod, mit csináltak korábban.

(#2687) Feketelaszlo válasza 7Sony7 (#2683) üzenetére


Feketelaszlo
senior tag

Szerintem kicsit túlizgulod a témát. Az autóvásárlás mindig kockázatokkal jár - aki a minimálisat keresi, az bemegy a szalonba és kihoz egy garanciális új autót, aki meg a maximálisat az vesz egy jó öreg luxusszedánt. Ezen a tengelyen nem hiszem, hogy egy 10-15 éves Xsara Picasso olyan szélsőségesen nagy rizikót képviselne, mint amekkorát hozzá próbálsz társítani. A félmilliós javításról szóló rémtörténetek persze teljesen valóságosak, de a modern autók alkatrészárai mellett lassan általánosak is. Vannak olyan alacsony fenntartási költségűre tervezett modellek a piacon, amikkel egy ilyen javítás lehetősége minimalizálható (Thalia, Daciák, régi Skodák), de ez nyilván visszaüt valahol a technikai színvonalban.
Jolly Jokerként egy fizetős állapotfelméréssel sok minden kideríthető - de csak ha kellő szaktudású ember végzi.

[ Szerkesztve ]

(#2688) molnarpeter válasza 7Sony7 (#2685) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Caddy 2.0 SDI? Ha tudsz mellé tartalékolni, az olcsóbbak talán beleférnek. Olajpumpa átalakítás vagy tengely csere kötelező, PD elem gyártóját érdemes megnézni, a többi átlag, de nincs turbó.

(#2689) 7Sony7 válasza Feketelaszlo (#2687) üzenetére


7Sony7
addikt

Igen, én is úgy érzem, hogy túlgondolom a dolgokat, de nem szeretnék úgy járni, hogy megveszem, aztán, ha baja van nincs pénz javíttatni. Ezért próbáltam kideríteni, hogy mennyi is, ha baj van. Bár lehet az is baj, hogy olvasgatom a xara picasso fórumot, és vannak elég érdekes dolgok. Mondjuk ezek szinte mind facelift előtti autók. Ezért is kerestem valami olyan oldalt, ahol leírják, hogy mikor mit változtattak az autón, de nem találtam.:(

Molnarpeter: motorikusan szimpi, de formailag nagyon nem az én autóm a Caddy.

-

(#2690) kalmanchris válasza 7Sony7 (#2689) üzenetére


kalmanchris
tag

2003 közepe táján volt belső facelift, ekkor az elektronikát is felújították, mellyel futott a gyártás végéig.
Vegyél egy 2004 körüli 2.0 hdi-t. Normális állapotút nagy eséllyel találsz 800 körül, amin nem kell egyből turbót cserélni. Ezenkívül főtengely tárcsán kívül más bajuk nem nagyon szokott lenni.

Molnarpeter:
2.0 pd-nél akadnak gondok azért :)

[ Szerkesztve ]

(#2691) 7Sony7 válasza kalmanchris (#2690) üzenetére


7Sony7
addikt

Ok. Köszönöm. Még egy kérdés: Mitől jobb a 2.0? Egyszerűbb, vagy jobban bírja, vagy miért ajánlottabb, mint az 1.6?

-

(#2692) molnarpeter válasza kalmanchris (#2690) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Így van, ami az SDI-t érinti, le is írtam. Kiegyensúlyozó tengely ebben nincs, igazából a hibás befecskendező széria már rég tönkrement mindben, stb. Maradt az olajpumpa tengely :R

[ Szerkesztve ]

(#2693) kalmanchris válasza 7Sony7 (#2691) üzenetére


kalmanchris
tag

Hosszabb élettartamra lett eleve tervezve. Kisebb rail és turbó nyomás, kevésbé kokszol. Nincs turbo előtti szűrő, ami eltömődhet turbo halált okozva. Ennyit tudok.

(#2694) 7Sony7 válasza kalmanchris (#2693) üzenetére


7Sony7
addikt

Aha. Ez jól hangzik, köszi!

-

(#2695) Szevam válasza Emu (#2657) üzenetére


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Igen lehetőleg 800-ból jönnék ki mindennel együtt. :) Ahogy tapasztalom elég ritka a rendezett előélet :(
Jelenleg Renault Megane, vagy Clio-t, Citroen Xara Picasso is szóba jött. Sokszor elfelejtem, hogy alacsony fenntartású autót keresek, amit még el is akarnék adni 1-2 éven belül.

Valaki tudna ajánlani egy jó francia autót szerelő szervizt/embert? :B

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#2696) Emu válasza Szevam (#2695) üzenetére


Emu
őstag

Milyen városban? :U

(#2697) Szevam válasza Emu (#2696) üzenetére


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Inkább megyét mondok, mert nem akarok városra korlátozódni: Pest megye :)

[ Szerkesztve ]

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#2698) Doki42


Doki42
őstag

Esetleg...
#2678# hsz. - re? 🤔

Iphone 13- samsung galaxy tab s6 lite - Vétkezni emberi dolog, de isteni érzés

(#2699) Szevam válasza Doki42 (#2698) üzenetére


Szevam
aktív tag
LOGOUT blog

Nem értek nagyon hozzá, de lehet ez kell neked?

Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.

(#2700) atosan


atosan
addikt

Sziasztok,
Pögi 106, 1.1i, 2003-as levegő szúrő cserénél mire figyeljek?

Maine coon

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.